szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPMarc Márquez nagy felzárkózásai

Marc Márquez nagy felzárkózásai

Nem az első volt a hétvégén, hogy Marc Marquez hatalmas hátrányból küzdötte vissza magát az elejébe. Különösen a kisebb kategóriákban halmozta ezeket az őrült nagy felzárkózásokat, amelyekből talán csak a boxutcás rajt nem fordult elő. Mint az ismeretes, Austinban a kilencedik helyről egészen az utolsóig csúszott vissza a rajtnál, ahonnan végül a 6. helyig kapaszkodott fel. Sérülésből visszatérve egy ilyen szoros mezőnyben ez önmagában nagy szó, de azért van még pár említésre méltó a múltból.

Portugália, 2010 (125cc)

- Hirdetés -

Akinek nem tűnt volna fel az azt megelőző 9 győzelme a szezonban, az itt jegyezhette meg hosszútávra a spanyol nevét. Már eleve furcsa anomália, hogy 9 futamgyőzelme van, míg legfőbb vetélytársainak fejenként 3, ennek ellenére mindkettejüknek volt még esélye a világbajnoki címre. A Portugál Nagydíj akkor a szezon utolsó előtti helyszíne volt Estorilban, és a futamot félbeszakították a leeső eső miatt. Bár a pálya részben felszáradt az újraindításra, Marquez a rajtrácsra sem ért fel, miután a kivezető kör utolsó kanyarjában eldobta a motort. Ezt követően rohanás a boxba, gyors szerelés (hiszen tartalékmotor csak a királykategóriában van), majd irány vissza! Azonban mivel addigra bezárt a box, így csak a mezőny végéről indulhatott a 9 körös futamon. Nem akadályozta ez meg abban, hogy már az első kanyarig több, mint 10-et előzzön, és pillanatok alatt visszaért az élmezőnybe. A vb-cím szempontjából sorsdöntő versenyen nem érte be annyival, hogy előnyben érkezzen az utolsó futamra, ő nyerni akart. Az utolsó körben a végig magabiztosan vezető Terolt is megelőzve megnyerte a futamot, és már csak matematikailag behozható előnyre tett szert a világbajnokságban. Bár a címet csak egy héttel később ünnepelhette, de lélektanilag talán már itt eldőlt. A futam a MotoGP Facebook oldalán teljes egészében visszanézhető.

Ausztrália, 2011 (Moto2)

Egy 38 fős mezőnyben a rajtrács végére száműzni komoly büntetés. Marc Marquez a szabadedzésen elkövetett óriási hibájáért (a levezető körben belerongyolt ellenfelébe) ezt a büntetést kapta, miközben első középsőkategóriás szezonjában a bajnoki címre törekedett. Az önmagában megér egy felzárkózás történetet, hogy három nullázással indította a szezont, de már pontelőnnyel érkezett Phillip Island-be. A futamon végül a harmadik helyig kapaszkodott fel, míg legfőbb vetélytársa, Stefan Bradl második lett. A történetet ismerjük, Marquez egy héttel később megsérült (ez köszönt vissza tavaly és idén is), és így Bradl könnyedén húzta be a bajnoki címet, de ez a futam még a 125-ösnél is nagyobb felzárkózás volt.

Japán, 2012 (Moto2)

Már-már amatőr hibának is fel lehet fogni, hogyha egy versenyző elfelejteni egyesbe tenni a váltót a rajt előtt. Marquez persze gyorsan kapcsolt, de az első soros rajthelyből addigra 24. hely lett. Ez se tartott persze sokáig, a következő pillanattól kezdve gázolt át a mezőnyön. Szezonbeli nyolcadik sikerével óriási lépést tett a Moto2-es világbajnoki címe felé, melyet később meg is nyert.

Valencia, 2012 (Moto2)

Tétje már nem volt a futamnak, hiszen a vb-cím korábban eldőlt. Ennek ellenére ezúttal si egy szabadedzésen történt affér után a rajtrács végére száműzték. Ezúttal viszont az esős Valenciában játszi könnyedséggel előzte ellenfeleit. Nem meglepő módon győzelemmel koronázta meg a szezont, és lépett fel a királykategóriába. A Dorna ezt a futamot is nyilvánosan elérhetővé tette.

Franciaország, 2014 (MotoGP)

Marquez legdominánsabb szezonkezdését 2014-ben mutatta be. Ekkor az első 10 futamon nem talált legyőzőre, pedig Le Mans-ban alaposan megnehezítette a dolgát. Ekkor az első körben egy apróbb hiba miatt leszaladt a pályáról, és visszaesett a 10. helyre. Aztán viszont egyesével levadászta ellenfeleit, és folytatta elképesztő sorozatát.

Forrás: Repsol Honda

Hollandia, 2021 (MotoGP)

Tavaly Assenben nem az élmezőnyben folyó küzdelmeknél láttuk Marquezt, mégis egy az elmúlt hétvégéhez hasonló produkciót mutatott. Ekkor az időmérőn is gyengén szerepelt, hiszen csak a 20. helyről kezdhette a futamot. Pályafutása leggyengébb rajthelyéről a szokásos módon kezdett felkapaszkodni, és végül a 7. helyen zárta a futamot, ami ismerve a mostani mezőny szorosságát kifejezetten említésre méltó dolog. Összességében 13 helyet javított, ebből 8-at az első körben.

USA, 2022 (MotoGP)

A sort egyelőre Austin zárja, ahol még az első kanyarba is utolsóként volt kénytelen befordulni. Sok kérdés felmerülhet az emberben, de összességében elég a számokra ránézni, hogy a 24. helyről egészen a 6.-ig kapaszkodott fel. Megelőzte többek között a világbajnoki címvédőt, és az idei három futamgyőztes pilótából kettőt, nem mellesleg sérülés után egyből legjobb Hondásként zárt.