hétfő, október 3, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPA MotoGP közleménye a guminyomás-problémáról

A MotoGP közleménye a guminyomás-problémáról

Az elmúlt napok legnagyobb kérdése az volt a MotoGP-ben, szabálytalan-e a guminyomás több csapatnál. A technikai igazgató válaszolt erre a kérdésre.

- Hirdetés -

A MotoGP paddockjában és a bajnoksággal foglalkozó sajtóban a legnagyobb beszédtémát jelenleg a guminyomás kérdése, illetve az azzal való esetleges trükközés adja. Az alábbiakban Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója által kiadott közleményt olvashatjátok.

Az MSMA-val együttműködve és az MSMA kérésére a bajnokság technikai igazgatósága jelenleg egy új guminyomás-ellenőrzési protokollon dolgozik. Ennek az eljárásnak tartalmaznia kell egy egységes érzékelő és fogadórendszer bevezetését. Csak így lehet ugyanis megbízható adatokkal rendelkezni az értékeléshez. Emellett az MSMA-val megvitattuk az új szabályok végrehajtásának részletes protokollját. Ennek során egyhangúlag megállapodtunk abban, hogy a 2023-as szezon kezdete előtt ez nem kerül bevezetésre.

- Hirdetés -

Ezt a protokollt előzetesen az MSMA-n belül azzal a feltétellel fogadták el, hogy azt a 2022-es szezonban minden gyártó kiértékeli. Az értékelés elősegítése érdekében minden gyártó egyhangúlag beleegyezett, hogy minden egyes verseny után szabadon megosztja a versenyzői gumiabroncsadatait az összes többi gyártóval. Mivel ezeket az adatokat önkéntesen szolgáltatják, és a szenzorokat minden egyes szenzorgyártó egyedileg kalibrálja, jelenleg nem lehet ellenőrizni a pontosságukat.

A Michelin, a FIM, az IRTA, az MSMA és a Dorna közötti megállapodásnak megfelelően a gumiabroncs-szabályok továbbra is úgy érvényesülnek, ahogyan azt már évek óta teszik, a technikai igazgató és a Michelin ellenőrzése alatt, mindaddig, amíg a javasolt új eljárás bevezetésére készen nem áll.

SourceMotoGP
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)