2023. január 31. 08:05
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPBastianini két bukás ellenére is rekordidővel az élen

Bastianini két bukás ellenére is rekordidővel az élen

Talán végre visszatér az olasz önbizalma: az elmúlt versenyeken nem úgy jött ki a lépés, ahogy szerette volna. Le Mans fordulópont lehet.

Enea Bastianini bukással kezdte az első szabadedzést még délelőtt. Az eset a 8-as kanyarban történt. Délutánra azonban olyannyira erőre kapott, hogy nemcsak a legjobb időt szerezte meg, de minden idők legjobb körét teljesítette a 4,185 km-es aszfaltcsíkon. Ugyan a második szabadedzésen is elszenvedett egy bukást a Dunlop-sikánban, de eredménye kárpótolta ezért a hibáért.

„Szerencsére addigra befejeztem a kört. Valami hiba mindig csúszik a számításba. Kár, mert szerettem volna inkább ünnepelni ma. Az első szektor a délelőtti edzéstől kezdve remekül ment. Az első kanyart rendkívül gyorsan tudom bevenni, a motor abszolút stabil. Az utolsó körben kissé kiszélesítettem a hármas kanyart. Tulajdonképpen jó ív lett volna, ha a négyes kanyar kijáratát nézzük, de sajnos elestem. Az első szektoron kell a legkevesebbet dolgoznunk.”

„Számomra biztonságot jelent, hogy újra elöl tudok lenni. Jerezben egy kissé összecsaptak felettünk a hullámok, mert nagyon sokat változtattunk a motoron, és soha nem éreztem igazán jól magam rajta. Még mindig nem egészen világos, hogy miért. Valami még mindig nem működik rendesen, ami kár, mert a téli teszten gyorsak voltunk. Néha előfordul, hogy nem tudunk megoldást találni. A legfontosabb, hogy újra megvan a sebesség. Ez már legalább rendben van.”