szombat, május 21, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
KezdőlapMotoGPAleix Espargaró: Egyetlen negatívum: a motor egyensúlya megváltozik

Aleix Espargaró: Egyetlen negatívum: a motor egyensúlya megváltozik

A 32 éves spanyol másodikként kezdte a francia hétvégét. Véleménye szerint áttörést értek el az új kuplunggal.

- Hirdetés -

Aleix Espargaró már csütörtökön kikotyogta, hogy feltehetően azért volt olyan sikeres számukra a jerezi teszt, mert új kuplungot kezdtek el használni az Aprilián. Arra a kérdésre, hogy kihat-e a motor vezetésére is az új eszköz, egyértelmű igenlő választ adott.

„Az egyenesekben sokkal jobb, mivel zökkenőmentesen lehet haladni. Nem tudom számszerűsíthetem-e a dolgokat, de tény, hogy sokkal könnyebbé teszi a vezetést. Az egyetlen negatívum – vagy hát igazából nem is negatív dolog, csak más – hogy a motorfék a kanyarbejáraton kissé máshogy működik. Nem jobban vagy rosszabbul, egyszerűen csak máshogy, ami enyhén hatással van a motor egyensúlyára. Nagyon sokáig standard kuplunggal versenyeztem, ezért a standard fékhez vagyok szokva. Érzek némi különbséget. Összességében azonban nagyon pozitív tapasztalataim vannak, mert a csapat nagyszerű munkát végzett. Nagyon sokáig dolgoztunk ezen az új karbon kuplungon. Rendkívül bonyolult mérnöki munka volt. Nagyon alaposan kielemeztük a jerezi futamot a mérnökökkel. El sem tudják az emberek képzelni mekkora különbség van a 2.08-as és az 1.91-es guminyomás között az első keréken. Először vibrálni kezd a motor, csúszkál az eleje, utána hirtelen minden megoldódik. Ez fél másodpercet jelent. Meg vagyok róla győződve, hogy az előző futamon meg lett volna a tempóm ahhoz, hogy Fabióval és Peccóval harcoljak. Az egész futamon 1.38-as köröket tudtam futni, de az első körökben ennek az időnek a tetejét. Nem tudtam előzni, mert a motor egy katasztrófa volt.”

„A MotoGP-ben jelenleg kiegyenlítettek a viszonyok, pontosan ez vezet a problémákhoz. Egy kis változtatás hatalmas hatást kelthet. A legkiegyensúlyozottabb motornak az Apriliát és a Suzukit tartom. Nagyon jó a Yamaha is, de náluk még hiányzik a kellő lóerő, ami rendkívül fontos tényező. Ha Mugellóba, Philip Island-re, Motegibe, Sepangba vagy Thaiföldre érkezünk, szenvedni fognak a Yamahások.”