2022. december 10. 05:33
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPRinsnek ijesztő volt a kavicságyas száguldás

Rinsnek ijesztő volt a kavicságyas száguldás

- Hirdetés -

A Suzuki versenyzője, Alex Rins a harmadik pozícióban motorozott, amikor elkövetett egy hibát az 1-es kanyarban, majd 200 km/órás tempóval hajtott át a kavicságyon, ami után feladni kényszerült a versenyt.

Nem Rins volt az egyetlen versenyző, aki a hétvége során nagy sebességgel egyenesítette ki az 1-es kanyart és hajtott át a kavicsos bukótéren. Ő nem volt annyira szerencsés, mint Zarco és Bezzecchi, akik talpon tudtak maradni az off-road manőver után, a pályára visszaérve elesett, feje pedig találkozott az aszfalttal. “Nagyon ijesztő volt” vallotta be a suzukis versenyző. “Remekül rajtoltunk és nagyon jó első körünk volt. Ezután a 3. helyen voltam Pecco mögött, és nem siettem, jól haladtam. Aztán az első kanyarba mögötte érkeztem, és pontosan ugyanott fékeztem, mint az előző körben. A szélárnyékban azonban elkapott a turbulens levegő, és amikor meghúztam a féket, elvesztettem az uralmat az eleje felett.”

- Hirdetés -

“Nagyon ijesztő, és a kavicságyban nehéz irányítani” – folytatta Rins. “Abban a pillanatban, 200 km/órás sebességnél kell irányítani a motort, és közben nézni, hogy hol van a többi versenyző. Próbáltam elkerülni a Millerrel való ütközést, és a lehető legjobban lelassítani. Aztán amikor visszatértem az aszfaltra, egy kicsit elhajoltam – és elvesztettem az uralmat a motor felett.”

Nem Rins volt az egyetlen, aki bukás áldozata lett a versenyen. A MotoGP 24 versenyzője közül csak 17-en értek célba. Rins szerint nem a tapadással volt a gond. “A tapadás jó volt” – mondta el a spanyol. “A hőmérséklet négy fokkal magasabb volt, mint az FP4-ben, de a tapadási szint elég jó volt”.

Megkérdezték a suzuki versenyzőt, hogy guminyomás problémái voltak-e. “Erre nem volt elég időm” – nevetett. Ugyanis a harmadik kör elején esett el, és két körrel később feladta a versenyt. Zsinórban ez volt a második nullázása, így 33 pontra nőtt a lemaradása a bajnokságot vezető Quartararóval szemben.

“Kár érte” – mondta el Rins. “Nagyon jó hétvégénk volt. Minden edzésen versenyképesek voltunk. A kvalifikáción a 8. helyen végeztünk, a Zarco elleni büntetés után pedig a 7.-ről indultunk. De tudjuk, hogy miért estem ki. Most megpróbálunk Mugellóra koncentrálni. Az a következő futam, és biztosan Ducati-felségterület lesz. Ez nagyon nehéz lesz. Voltak ott jó eredményeink a múltban. Úgy gondolom, hogy egy kicsit erősebb motorral jó versenyt tudunk teljesíteni.”

- Hirdetés -