Egy kis latolgatásba kezdett a motorsport média, miután hivatalossá vált Miller távozása a gyári Ducati csapatától. Miguel Oliveriát a Gresini Racinggel hozták hírbe. Bár a külföldi oldalak tényként kezelik, ezek az információk még nem hivatalosak.
Jack Miller csalódott volt, mert már a szezon kezdete előtt a fejében lehetett, hogy a Ducati 2022 után Enea Bastianinivel vagy Jorge Martinnal váltja őt. Teszi ezt annak ellenére, hogy két GP-győzelmet és a 2021-es világbajnokság negyedik helyét szerezte meg. Miguel Oliveira pedig nem igazán értette az elképzelést a KTM részéről, miszerint Miller váltja őt a gyári csapatban. A portugál a két és fél év alatt négy MotoGP győzelmet szerzett a csapatnak. A KTM Tech3-as szatellit csapatához térhetne vissza Oliveria, amennyiben az osztrák márka kötelékei mellett dönt. Oliveria az osztrákok ezen szándékát presztízsveszteségnek és a bizalmatlanság megnyilvánulásának tekintette munkaadója, a KTM részéről. Hervé Poncharal Tech3-as csapata jelenleg juniorcsapatnak számít, hiszen 2022-ben az újonc Remy Gardner és Raúl Fernández versenyez ott.
Oliveira már a múlt héten, Mugellóban kifejtette nemtetszését a KTM terveivel kapcsolatban. „Igen, a KTM az olasz nagydíj előtt felajánlott nekem egy helyet a Tech3-nál 2023-ra. Meggondolom, de ez nem az álmaim helye. Az általam preferált megoldás már nem elérhető” – mondta, utalva a Red Bull KTM csapatra, amely 2023-ban Binder és Miller felállásban versenyezne a híresztelések szerint.
Sok hasonló csapatban már nincs szabad hely, hiszen Joan Mir a Repsolhoz csatlakozik (a Speedweek.com értesülései szerint), a Ducati gyári csapata szintén teljes, a Monster Yamaha Quartararóval és Morbidellivel folytatja, az Aprilia Racing pedig 2024 végéig meghosszabbította Aleix Espargaró és Viñales szerződését.
Most a Ducati és a KTM között van kilátásban egy pilótacsere a német szaklap szerint. Miller nyolc év után visszatérne a Red Bull KTM-hez, Oliveira pedig 7 Red Bull KTM év után a Ducatihoz és a Gresini Racinghez csatlakozna. Ott az idei háromszoros futamgyőztes Bastianini helye szabad lehet, aki „70 százalékban” biztosan Bagnaia mellett a gyári Ducatinál folytathatja pályafutását.
A speedweek.com úgy értesült, hogy Miguel Oliveira és menedzser édesapja, Paulo már elfogadta a Ducati ajánlatát. A kvalifikáció után Ciabatti kíséretében a Gresini Racing-hez mentek. Fausto Gresini özvegyének, Nadia Padovaninak kell kimondania a végső döntést csapattulajdonosként, mely döntését ő felel a szponzoroknál.
Paolo Ciabatti megerősítette a Ducati és Miller szakítását. Ciabatti elmondta: „Azt mondtuk Jacknek és menedzserének, Aki Ajo-nak, hogy ha helyet keresnek egy gyári csapatban, akkor nézzenek körül, mert mi nem tudunk Jacknek helyet ajánlani a gyári csapatban 2023-ra. Tudtuk, hogy a KTM-mel tárgyalnak.”
A Ducati talán átültette volna Johann Zarcót a Gresinihez, ha Miller beleegyezett volna a Pramac-helybe. Az ausztrál távozása után a Ducati kénytelen volt rövid időn belül változtatni.
„Nagyon szoros a kapcsolatunk a Gresini csapattal” – magyarázta Ciabatti. „Az illetékesek mindig egyeztetnek velünk, amikor versenyzői döntésekről van szó. Megnéztük, hogy mely versenyzők állnak rendelkezésre jó szinten. Ha egy MotoGP-csapat hozzászokott a győzelmekhez, akkor nehéz egy újonccal helyettesíteni azt a csúcspilótát.”
Ha az Oliveira, a Ducati és a Gresini Racing közötti új partnerség létrejön, akkor a nyolc hely a Ducati csapatoknál az alábbiak szerint nézne ki:
- Ducati Lenovo: Bagnaia és Bastianini
- Prima Pramac Ducati: Martin és Zarco.
- Mooney VR46 Ducati: Marini és Bezzecchi.
- Gresini Racing: Oliveira és Di Giannantonio
Oliveira nem igazán érti, hogy a KTM miért választhatja Millert (három MotoGP-győzelem hét és fél év alatt) helyette a Red Bull KTM gyári csapatába 2023-ra.
„Jack Miller mellett szól, hogy tavaly negyedik volt a világbajnokságban, az olasz nagydíjig pedig ötödik jelenleg a világbajnokságon” – mondta Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója.
Az, hogy a Millerrel kapcsolatos tárgyalásokat a menedzsere, Aki Ajo vezette, akinek csapata a Moto3 és Moto2 osztályban a KTM összes nagydíj győzelmének több, mint felét szerezte, és aki Oliveira és Binder után a MotoGP világbajnokságra kinevelte Remy Gardnert és Raúl Fernándezt, semmiképp nem jelentett hátrányt a tárgyalások során.