2022. december 01. 18:32
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPQuartararo: "A nehezebb versenyeken segít a plusz lóerő"

Quartararo: “A nehezebb versenyeken segít a plusz lóerő”

- Hirdetés -

A Yamaha sosem a magas végsebességéről volt híres a MotoGP-ben, és amikor nem megy minden tökéletesen, akkor még Fabio Quartararo is tapasztalja ezt. A címvédő ennek ellenére a mugelloi verseny előtt elvetette, és többé vissza sem térne arra az új fejlesztésre, ami elvileg a végsebességet javítaná. Az ok pedig végtelenül egyszerű: sokkal többet veszít vele a kanyarokban, mint amennyit nyer. A barcelonai teszt sem a sok új fejlesztésről szólt nála.

Nem nagyon volt olyan, amit most mindenképp ki kellett próbálni. Visszatértünk a Jerezben használt lengőkarhoz, és összehasonlítottam két szett gumikeveréket, aztán volt elég időnk befejezni a munkát. Ezt követően kipróbáltunk egy új gyújtástérképet, hogy még több lóerőt nyerjünk, illetve néhány új Michelin gumin, és a beállításokon dolgoztunk. Nagyjából ennyi.

Kipróbáltad újra az új aerodinamikai fejlesztést, amit Mugellora hozott a Yamaha?

- Hirdetés -

Nem fogom többet használni, maradok az eredetinél. Még ha kívülről nem is tűnik nagy változásnak, a motoron nagyon érezni a különbséget, és elbizonytalanít. Mugelloban vasárnap úgy döntöttem, hogy térjünk vissza az eredeti csomaghoz, és végül kiderült, hogy ez jobb. Az új idommal az volt a cél, hogy az egyenesben sebességet nyerjünk. Ezzel szemben mindössze 1 km/h-t nyertünk, miközben a kanyarokban jóval többet veszítettünk. Ezért döntöttem úgy, hogy térjünk vissza az év elejihez.

- Hirdetés -

Nem kár érte, hogy ilyen gyorsan el is lett dobva az új fejlesztés?

2019-ben, 2020-ban, majd 2021-ben is ugyanazzal az idommal mentünk, pedig lehetett volna három generációt is legyártani belőle. Ki kellett próbálnunk valami újat, még ha ez végül nem is működött. Két új idom készült erre az évre, mert szerettem volna egy négyszárnyas megoldást is kérni, és ezzel már előreléptünk.

A Yamahának van egy mérnöke, Marmorini, aki korábban a Forma-1-ben a Ferrarival és a Toyotával is dolgozott. Ő is egyike azoknak, akiket kértél?

Igazából mindig, különösen most minél több lóerőt akartam, és biztos vagyok benne, hogy keményen dolgoznak a 2023-as erőforráson. Mindig ugyanazt mondtam, mert egyszerűen igaz. Ha mindent tökéletesen csinálsz, akkor nyersz, de egy nehezebb helyzetben a lóerő határozza meg a versenyt. Emlékszem, tavaly Portimaoban Bagnaia az első versenyen a 11. helyről rajtolva 2. lett. Gyors volt, ez logikus, de én hasonló helyzetben maximum 6-7. lettem. Nem tudtam előzni akkor sem, ha a tempóm jó lett volna akár ahhoz is, hogy Bagnaiaval harcoljak a győzelemért. Ezért nem gondolok mást, minthogy a lóerő a legfontosabb.