hétfő, szeptember 26, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPAz Aprilia lehet a példa a Honda előtt Pol Espargaró szerint

Az Aprilia lehet a példa a Honda előtt Pol Espargaró szerint

Pol Espargaró irigykedve nézi, amit testvére, Aleix és az Aprilia csinál. Szerinte ők kell, hogy legyenek a követendő példa a Honda számára.

- Hirdetés -

A Repsol Honda versenyzője, Pol Espargaró mindössze egyetlen alkalommal, a szezonnyitó Katari Nagydíjon állhatott fel a dobogóra. Ekkor harmadik lett, azóta viszont még a top 10-be is csak egyszer tudott beférni. Bátyja, Aleix az Aprilia nyergében ezzel szemben vb-aspiráns, igaz, banális hibájával most lépéshátrányba került Fabio Quartararóhoz képest a Katalán Nagydíj után.

Pol Espargaró úgy áll öt hellyel és 20 szerzett ponttal hátrébb a csapattárs Marc Márquez mögött, hogy Márquez számára a barcelonai futam már a harmadik volt, amit idén kihagyott. Hazai versenyén ráadásul pontot sem tudott szerezni, miután csak 17. lett. Espargaró rengeteget szenvedett a legutóbbi futamon a tapadással, ennek volt köszönhető visszaesése is. Érthető módon leginkább ezzel foglalkoztak a futam utáni teszten.

- Hirdetés -

Amikor kipróbáltam (az új fejidomot), pont nagy szél volt. Ez jól is jött, mert kíváncsiak voltunk, így mi történik. Nagy szélben ugyanis problémáink vannak a gyors szakaszokon” – adott betekintést a Honda tesztmunkájába Espargaró. “Azzal pedig, hogy hozzányúltunk a motorhoz, minden megváltozott. Leginkább az, ahogy a súlyok eloszlása alakul a kanyarkijáraton. Szóval ez segíthet majd a kigyorsításokban, a tapadás nyerésében, vagy akár még az elvesztésében is.

Persze valószínűleg még nagyon messze az üdvösség a Honda számára. “Őszintén szólva én nem vagyok az aerodinamika nagy híve, de most megváltozott valami a motor viselkedésében. Ez egy jó teszt volt. Az előrelépés nem nagy, nem fogunk vele 4-5 tizedet nyerni. Ha már csak egyet nyerünk, már azzal is egy sorral előrébb lehet kvalifikálni. Ilyen kis lépésekre van szükség, nem óriási változtatásokra, amiknél lutri, hogy mi fog történni. Ezt láthattuk az elmúlt években az Apriliánál, és most ott vannak az élen. Ilyenkor egyszer sem kell a nulláról kezdeni.

SourceCrash.net
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)