2023. február 04. 12:55
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMarini: A Ducati a legjobb az újoncok számára

Marini: A Ducati a legjobb az újoncok számára

A VR46 versenyzője, Luca Marini azt elemezte, hogy csapattársa, Marco Bezzecchi első MotoGP-dobogós helyezése után miért a Ducati ma már vitathatatlanul a legmegfelelőbb motor az újoncok számára.

Nem Rossi testvére, Luca Marini szerezte meg a Mooney VR46 Racing Team első MotoGP-s dobogóját, hanem az újonc Bezzecchinek sikerült ez a nyári szünet előtti utolsó versenyen.

Marini, aki jobb oldali szárny nélkül is a 17. helyért küzdött, dicsérte csapattársa teljesítményét. “Az is fantasztikus, hogy több Ducatit is az élen látunk” – tette hozzá. Elvégre Francesco Bagnaia előtt csak egyetlen másik Ducati-pilóta tudott győzni – Casey Stoner 2008-ban.

Marini azt is megjegyezte: “Ez a csapat számára is nagyszerű eredmény, és ezt ki kell élveznünk. Mert az egész csapat sokat fejlődött az első futamokhoz képest. Gratulálok a csapat minden tagjának, nagy lépéseket tesznek előre” – hangsúlyozta a Mooney VR46 versenyzője. “A nyári szünet után is így kell folytatnunk, és talán megpróbálhatunk a legjobb független csapat lenni.”

Bezzecchihez hasonlóan Marini is a Ducati színeiben versenyezte újonc szezonját a királykategóriában. Régebben a Yamahát tartották a legkönnyebb motornak az újoncok számára, most úgy tűnik, hogy a Ducati az. Miért van ez így?

Marini először elgondolkodott, majd elmagyarázta: “Amit a Ducatiról elmondhatok: Hihetetlen, hogy milyen jól működnek a különböző beállítások. Ez a legnagyobb erőssége jelenleg az én szemszögemből nézve. Ha például összehasonlítod az én motoromat Pecco motorjával, az teljesen más. Ha összehasonlítod a motoromat Jack [Miller] motorjával, az teljesen más. Ugyanez igaz Johann [Zarco] motorjához képest is. Mindenkinek megvan a saját motorja – és minden motor gyors. Mert végül is mindannyian nagyjából az összes pályán ott vagyunk elől. Nyolcan vagyunk Ducati-pilóták, és néha öten vagyunk az első nyolcban, vagy hatan az első tízben. Ez a hihetetlen dolog a Ducatival kapcsolatban.”

“Ezzel szemben a többi motorral úgy tűnik, hogy csak egyféleképpen működik” – folytatta a 24 éves olasz. “A Yamaha fantasztikusan működik Fabióval, míg Dovi, Darryn [Binder] és Franco [Morbidelli] nagy problémákkal küzd. Talán azért van ez, mert csak Fabióra koncentrálják a fejlesztést – mint korábban a Hondánál, ahol a motor csak Márquez számára volt vezethető, vagy a Ducatinál Stonerrel”sorolta Marini.

A Yamaha azonban a tavalyi címvédés után ismét Fabio Quartararóval vezeti a MotoGP világbajnokságot. Marini lát előnyöket és hátrányokat is: “Talán helyes döntés, hogy mindenkinek ilyen fantasztikus versenygépe van – de talán nem. Mert ha van egy olyan motorod, ami a legjobb versenyződre van szabva, akkor sok futamot nyerhet vele. Egy olyan motorral, ami mindenkihez passzol, talán nehezebb. Nem tudom.”

Ami biztos Marini szempontjából: “Számunkra ez fantasztikus, mert a Ducati most egy igazán egyszerű motor, sok pozitívummal. Ki kell használnunk az erősségeit, és úgy gondolom, hogy a jövőre nézve is ez lehet a legjobb versenygép.”