A tavalyi világbajnok, Fabio Quartararo elárulta, hogyan tudott kilábalni szezonkezdet negatív spiráljából. Az is felmerült benne, hogy elhagyja a Yamahát.
Ha megnézzük az eredményeket, teljesen más Fabio Quartararót láttunk a tengerentúli versenyeken, mint Európában. A francia vegyes eredményekkel kezdte az idényt, de végül magára talált.
Mi változott? Mit adott a Yamaha, hogy fel tudtad venni a tempót?
„Az a motor, amellyel a szezon első felét befejeztük, ugyanaz, mint az első nagydíjon – teljesen ugyanaz, ahogy mondom. – hangsúlyozta Fabio Quartararo a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Hadd magyarázzam el: rosszul kezdtem a világbajnokságot Katarban.Többet reméltem a Yamaha téli munkájától, miután előtte 18 hónapra befagyott a motorfejlesztés. Gyorsabb motort vártam, de ezt nem teljesítették. Elkezdtem panaszkodni a sebesség miatt; Indonéziában jött az eső; Argentínában megint panaszkodtam a motor miatt… Nem ez volt a jó irány. Minden alkalommal, amikor kimentem a pályára, arra gondoltam, hogy ‘már megint nem nyerhetek’.”
„Útban Argentínából Austinba azt mondtam magamnak, hogy hibát követek el, hogy negatív spirálba kerültem, hogy nincs értelme így folytatni. Austinban újra megszólalt a fejemben a hang: ‘Igen, nem fogsz tudni nyerni, de menj ki és adj bele mindent!’ Működött. Lehet, hogy ez nem tükröződött az eredményben, de teljesen más mentalitással hagytam el az Egyesült Államokat.”
„Szóval nem, nem a motor változott, hanem fejben dőlt el minden. Ha eljutok odáig, hogy fejlődjek, a többi már magától jön.”
Ami pedig a Yamahával való hosszabbítást illeti:
„Igen, hónapokig ez volt a téma. A szezon kezdete előtt az volt a célom, hogy a Yamahánál maradjak. Abszurdnak tűnt a váltás gondolata, miután megnyertem velük a világbajnoki címet. Mindenekelőtt az volt az elsődleges célom, hogy én legyek a leginkább versenyképes. A jerezi futamig készen álltam arra, hogy elhagyjam a Yamahát, de egy olyan csomagot tettek le az asztalra, ami tetszett nekem. Jöttek új mérnökök, akik nagyon keményen dolgoznak a jövő évi motoron, és nagyon jól érzem magam az M1-en. Ezért maradok még két évet.”