kedd, október 4, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPQuartararo: Ez egy rémálom volt

Quartararo: Ez egy rémálom volt

Maga a hosszú körös büntetés nem került olyan sok időbe Fabio Quartararo számára Silverstone-ban, de a túlmelegedett hátsó gumi problémát okozott a franciának.

- Hirdetés -

Fabio Quartararo jól kezdte a brit futamot, és a második helyen állt Johann Zarco mögött, amikor a negyedik körben a 14-es kanyarban ráfordult a büntető ívre. A tavalyi győztes eközben csak egy jó másodpercet veszített. A nagyobb baj: három helyet esett vissza, Rins, Miller és a későbbi győztes Bagnaia mögé.

“Azt hittem, hogy a hosszú körös büntetés sokkal többe fog kerülni, de nem volt olyan rossz” – mesélte Quartararo.

- Hirdetés -

“Annyira rossz volt a hátsó gumi és az, hogy a többi versenyző mögött nem tudunk motorozni. Ez egy rémálom. Egy motor még rendben van, de amint több van, a hátsó gumiabroncs nagyon felmelegszik, és veszít a teljesítményéből. Teljesen másképp motorozunk, mint a többiek, és az előzés rémálom számunkra.”

Ennek eredményeképpen a Yamaha sztárja ezután egészen a 8. helyig esett vissza, és éppen csak sikerült maga mögött tartania címvédő riválisát, Aleix Espargarót. Részben a közepes méretű hátsó gumiabroncs kiválasztása volt a felelős ezért.

“Ez a mi döntésünk volt, nem próbáltuk ki a kemény hátsó gumit” – ismerte el “El Diablo”. “Elkövettük ezt a hibát. Ez volt a probléma, és ilyen körülmények között szuper fontos volt, hogy ezt a gumit használjuk.”

Vajon a hosszú körös büntetés nélkül a világbajnoki éllovas a közepesen kemény gumival is előrébb végzett volna?

“Igen, azt hiszem. Mert a mi problémánk nem a távolság volt. A végén másfél másodpercet vesztettünk, de nem volt rossz. Ha csak egy motor mögött lettem volna, és 1,5 másodpercet veszítettem volna, akkor nem lett volna baj. Amikor több versenytársam mögött vagyunk, a hátsó gumim nagyon felmelegszik, veszítünk a teljesítményünkből, és a gumiabroncs tönkremegy. Jobb lett volna a kemény keverékkel – de a verseny után mindig bölcsebb az ember.”

“Az első gumival minden rendben volt. Általában utálom a nagyon lágy gumit, de ezen a pályán jól működött” – biztosította Quartararo.

“Ha megnézzük az elmúlt két versenyt, majdnem két futamot is elvesztettünk. Természetesen Peccót látom esélyesnek inkább a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Ehhez hozzá kell szoknunk. Sokkal több tapasztalatuk van.”

“Pénteken mindig gyorsak vagyunk, mert a motorunk nagyon-nagyon hasonlít a tavalyihoz. A ducatisok az első nap egy kicsit lassabbak, de később sokkal gyorsabbak nálunk.”