kedd, szeptember 27, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPWithU RNF Aprilia WithU nélkül?

WithU RNF Aprilia WithU nélkül?

Bombaként robbant a hír a veronai lap hasábjain: az olasz főszponzor WithU befejezi részvételét a MotoGP világbajnokságban, és helyette egy röplabdacsapatra koncentrál.

- Hirdetés -

A veronai helyi napilap, a “L’Arena” által közölt interjú a WithU vezérigazgatójával, Matteo Ballarinnal nagy hullámokat kavarhat a MotoGP-ben. Ballarin bejelentette, hogy az olasz áram-, gáz-, mobiltelefon- és internetszolgáltató visszalép a MotoGP világbajnokságtól.

A WithU, mint névadó szponzor csak tavaly októberben mutatozott be Razlan Razali RNF csapatánál – három évre kötöttek szerződést. 13 hónapon belül ez lehet a második alkalom, hogy a Petronas után a maláj elvesztette főszponzorát.

- Hirdetés -

Ballarin az energiaválságot jelölte meg a döntés okaként: “Kettős válságot élünk át. A Europe Energy S.p.a., a legrégebbi cégem, kártérítést kért. A WithU egy önálló márka, de még mindig erősen kötődik hozzá.”

A WithU valójában négy terméket kínált egy alkalmazásban (áram, gáz, mobiltelefon és internet) a “Europe Energy S.p.a.” anyavállalat égisze alatt. Ballarin cége azonban soha nem termelt áramot, csak kereskedett. “Energiát vásárolok és azt adom tovább” – magyarázta az üzleti modellt a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

Az olasz vállalkozó tulajdonképpen a MotoGP-t akarta platformként használni a WithU ismertségének növelésére és további terjeszkedésre. Hogy mennyi pénzt fizettek a 2022-re szóló szponzori szerződésben, azt soha nem közölték. Ballerin soha nem akart pontos összeget megnevezni. Azt azonban elárulta: “Az összeg kevesebb, mint 5 millió euró.”

„Talán tőzsdére megyünk, vagy találunk egy befektetőt. Mert az üzleti területünk egyre nagyobb és nagyobb. Az anyagi helyzet nem könnyű egy erős terjeszkedés mellett. Mert technikailag ma veszem meg az energiát, holnap bocsátom az ügyfeleim rendelkezésére, de ők csak később fizetnek. A pénzforgalom biztosításához szükségem van egy banki időközi finanszírozásra. A gazdasági eredményeink jók, de az olasz bankok szigorú korlátokat szabnak. Ha túl akarom lépni ezeket a limiteket, akkor tőzsdére kell mennem, vagy találnom kell egy részvényest” – mondta Matteo Ballerin a 2021 novemberében megrendezett valenciai GP-n.

Az ukrajnai háború kitörése után az energiavállalat már nem tudott elegendő fedezetet adni a bankoknak az energiatőzsdén kötött határidős tevékenységekhez. Ballerin Europe Energy nevű cége ezért került bajba tavasszal.

“Fontosnak tartom, hogy ilyenkor felhívjuk az emberek figyelmét a sajátosságainkra. Különben azt sem fogják tudni, hogy létezünk” – hangsúlyozta most Ballarin a L’Arena című lapnak adott interjújában. Éppen ezért a WithU továbbra is szponzorként fog fellépni. De: “Sok szponzorációról lemondtunk, másokat pedig megkérdőjelezünk.”

Konkrétan ez azt jelenti, hogy a WithU a jövőben a legmagasabb olasz bajnokságban, a Serie A-ban szereplő “Verona Volley” röplabdaklubra koncentrál, a MotoGP-kötelezettség viszont megszűnik.

“A [MotoGP szponzoráció] intenzív, de a piaci helyzet ma nem ad számunkra láthatóságot. A röplabdában viszont folytatni akarjuk, mert főszereplőként érezzük magunkat érintettnek. Ez nem jelenti azt, hogy a röplabdában növelni fogjuk a szponzorációt, de igen, a MotoGP-ben abbahagyjuk” – erősítette meg Ballarin.

Ez komoly kihívás Razali számára, aki így fő pénzügyi támogató nélkül marad az Apriliára váltás előtt. A Yamaha nem volt meggyőződve a WithU pénzügyi erejéről, és csak egyéves szerződést ajánlott Razalinak. Ezért nem született megállapodás. Miguel Oliveira és Rául Fernández versenyzői szerződéseit az Aprilia kötötte meg, a gyár fizeti a díjakat is.