2024. április 20. 10:13
KezdőlapMotoGPQuartararo: Ez volt a maximum

Quartararo: Ez volt a maximum

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo mindent kihozott a motorjából az aragóniai kvalifikáción, de a 6. rajtkocka a „maximumot jelentette” ma számára. A világbajnok csak egy megoldást lát a MotoGP-futamra.

Fabio Quartararo már előre tartott attól, hogy a MotorLand Aragónban a Yamaha M1-essel nehéz dolga lesz a Ducatik ellen.

„Természetesen nem vagyok boldog, de a maximumot nyújtottam” – foglalta össze a 23 éves francia a kvalifikációs napját. „Elkövettem azt az egy hibát, de nem hiszem, hogy javíthattam volna a rajtpozíciómon, legfeljebb a köridőn. A 2-es kanyarban elvesztettem az irányítást az első kerék felett. A motor abban a pillanatban elég egyenes volt, nem tudom, miért történt. A második körben javítottam a köridőmön. De ez nem sokat változtat, nem mentem volna fél másodperccel gyorsabban.”

Így a címvédőnek csak a tökéletes rajt és első körök reménye marad – és utána? „Azután majd meglátjuk” – mondta Quartararo. „Kár, mert nagyon örülök a tempómnak. Nagyon jól érzem magam, úgy érzem, megvan a tempónk ahhoz, hogy harcoljunk a győzelemért. De a szezon eleje óta mindig ugyanez a helyzet: lehetek három tizeddel gyorsabb a többieknél a tempó tekintetében, de a versenyen akkor is lemaradok. Ez a probléma. A kvalifikáció nagyon fontos, és a hatodik hely volt a maximum. De úgy gondolom, hogy holnap még mindig valami kiemelkedőre lehetünk képesek.”

Megkérdezték tőle, hogy büszke-e a teljesítményére, amikor a nehéz körülmények ellenére is folyamatosan a maximumot hozza ki magából? „Hát, amikor először csinálod, az jó érzés. De aztán eljön az a pillanat, amikor ránézel az időkre, csinálsz egy piros harmadik szektort – és a végén a hatodik helyen haladsz át a célvonalon, mert négy tizeddel lemaradsz. Büszke lehetsz, de sok minden van a fejemben – és sok rossz szó” – tette hozzá Fabio egy gyors mosollyal. Aztán rögtön újra komolyra váltott: „Kezdek hozzászokni. De tudjuk, hol van a négy tized – legalább négy tized.”

A 23 körös versenyre előre tekintve Quartararo azt is tudja: „A legnagyobb riválisom az első gumi nyomása lesz, mert néhány motor mögött fogunk menni. Ez probléma, mert nagyon keményen kell húznunk a fékeket. Figyelnünk kell arra, hogy a guminyomás ne emelkedjen túlságosan.”

A világbajnok hozzátette: „Agresszívan kell majd előznöm. Ha kontaktot kell vállalnom, akkor meg kell tennem. Ez lesz az egyetlen megoldás ezen a versenyen. Úgy gondolom, hogy Peccónak és Eneának is nagyon erős a tempója. Remélhetőleg velük tudok maradni.”

A Yamaha gyári versenyzője egyébként ragaszkodott a misanói teszten használt új futóműhöz. „Hogy valóban jobb-e, majd meglátjuk. De legalábbis ezen a versenyen ezt fogjuk használni” erősítette meg Quartararo szombaton Aragónban. Nagy különbségeket azonban nem érzett. „Nehéz megmondani, talán a lassú kanyarokban egy kicsit jobb a kanyarvétel, de itt nincs sok ilyen, csak a 7-es kanyar. Misanóban viszont egy kicsit jobbnak éreztem a futóművet.”