2022. december 09. 13:35
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMarini: Egy jobb beállítással előrébb végeztünk volna

Marini: Egy jobb beállítással előrébb végeztünk volna

- Hirdetés -

Luca Marini a hatodik helyen végzett a MotoGP Phillip Island-i versenyén. Az olasz biztos benne, hogy a Michelin problémái miatt más irányt vett a verseny.

A Bridgestone-nak már 2013-ban is reagálnia kellett, amikor Phillip Islanden a gumik néhány kör után beszakadtak, sőt néha szét is estek. A teljes versenytáv nem volt lehetséges, ezért kötelező boxkiállást vezettek be. A pálya a MotoGP naptárának egyik leggyorsabb és a gumik szempontjából legmegterhelőbb pályája.

Luca Marini szerint ez volt az egyik oka a látványos versenynek.

- Hirdetés -

“A probléma ezzel a futammal az volt, hogy mindenki félt a hátsó gumiabroncsok elhasználódásától. A kipörgésgátló túl sokat dolgozott, nincs olyan mappingünk az elektronikában, amely kevesebb kipörgésgátlót ad, de hagyja dolgozni a hátsó gumit” – mondta az olasz.

- Hirdetés -

Marini biztos benne: “Rins gyorsulása lenyűgöző volt. Mindannyian a biztonságos utat választottuk az elektronikával, mert a Michelin még soha nem használta ezt a gumit ezen a pályán. Voltak aggályaik, és azt a tippet adták, hogy menjünk biztosra. Ezt tettük, ez rendben van. De azok a srácok, akik egy kicsit többet kockáztattak, végül elöl végeztek.”

“Ez egy különleges verseny volt, mert ilyen csoportban motorozni nem mindennapi. Szórakoztató és érdekes volt. Nagyon élveztem” – mondta a Ducati pilótája, aki idei kilencedik top10-es eredményét szerezte. “Szépen küzdöttünk, sajnos sok időt vesztettem Alex és Jack bukása miatt. A felzárkózással elhasználtam a gumijaimat. Közel kerültem az élcsoporthoz, több problémáim voltak.”

Marini végül a 6. helyen végzett, 0,688 másodperccel lemaradva a győztes Alex Rins mögött. “Könnyebb lett volna, ha minden körben az élmezőnyben lettem volna. De ez van. Fantasztikus hétvégénk volt, még ha rosszul is kezdődött. Sokat tettünk azért, hogy újra az élre kerüljünk, úgyhogy ez nagyon boldoggá tesz.”

“A verseny nagyon, nagyon lassú volt. Talán azért, mert mindenki a gumikat akarta kímélni” – mondta a 25 éves versenyző. “Ez logikus, mert ezen a pályán még soha nem használtuk ezeket az abroncsokat, senki sem ismerte a határokat. De jó egy ilyen futam.”

“A Sachsenring óta megvan a tempóm a dobogóhoz. Sajnos mindig a 6., 5., 7. vagy 4. helyen végzek. Ez nem frusztráló, mert elégedettséggel tölt el, hogy ilyen következetes vagyok. Gyakran vagyunk a legjobb nyolc között, ami fantasztikus. Sajnos egy olyan napon, mint a mai, egy apróság hiányzott. Az elektronika jobb beállításával erősebben is teljesíthettünk volna”fejezte be Marini.

- Hirdetés -