2023. január 29. 22:54
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPPletykák szerint a Honda igazi nagyágyút szerződtetett

Pletykák szerint a Honda igazi nagyágyút szerződtetett

Suzuki távozása elég sok előre nem látható mellékhatást hagyott maga után, főként a humán erőforrás tekintetében. A Team Suzuki Ecstar technikai személyzetének túlnyomó többsége az utcára került, fizetés nélkül, és anélkül, hogy a japán gyár fizetőképes megoldást adott volna nekik ebben a tekintetben. Ez még a versenyzőkkel is megtörtént, akiknek sietve kellett új csapat után nézniük.

Mind Rins, mind Mir Hondával versenyez majd idén. Nem ők lesznek az egyetlenek azonban, akik ezen csapatot fogják képviselni 2023-tól. A paddockon belüli különböző pletykák arra utalnak, hogy a Honda márka jelentős szerződést köt a Suzukival. A neve Ken Kawauchi, a Suzuki korábbi technikai vezetője, akinek munkája állítólag Honda csapatot erősítené.

Kawauchi a Suzuki egyik legtekintélyesebb embere volt. A japán először Davide Brivio, majd 2022-ben Livio Suppo mellett dolgozott, és ő volt a kulcsembere az Európa és Japán közötti gyümölcsöző kapcsolatnak a Suzukin belül.

Az ő feladata az volt, hogy optimalizálja a kapcsolatokat, és olyan egyensúlyt találjon, amely a pályán is megvalósul. Most úgy tűnik, hogy a Honda talán ugyanezt a feladatot adta neki, csak a saját felségterületükön. Az elképzelés az lenne, hogy belső kapcsolatot teremtsen a csapat és a gyár, Japán és Európa között, és ő jól ismeri ezt a szerepet.

Az egyik személy, aki ezt az elméletet támogatta, a veterán újságíró David Emmett. Néhány nappal ezelőtt a közösségi médiában a következőket írta:

„Hiteles pletykákat hallok arról, hogy a Suzuki technikai főnöke a Hondához csatlakozott, de a HRC-től nincs megerősítés. A Suzuki technikai személyzetét felszívják. Tom O’Kane csatlakozott a Yamahához, ami nagy lépés számukra.”

O’Kane szintén a Suzuki egyik legelismertebb mérnöke volt, olyannyira, hogy a „Mérnökguru” becenevet kapta.

Úgy tűnik, hogy a japán gyárakban egy közös paradigma áll fenn, amelyet az európai márkák esetleges mentalitásváltása rázott meg. Ezt bizonyítja a Ducati, az Aprilia és a KTM munkamódszere, ami az eredményeikben is tükröződik, és ami megviseli a Hondát és a Yamahát.

Már több hang is megszólalt, akik nemcsak panaszkodtak, hanem tanácsot is adtak a Hondának és a Yamahának, hogy változtassanak a nagyon konzervatív és japán mentalitásukon, figyeljenek jobban és legyenek nyitottak a változásokra, ahogyan az európai gyárak teszik. Az egyik legutóbbi Davide Brivio volt, aki korábban a Suzukinál dolgozott.