2024. április 19. 06:10
KezdőlapMotoGPNem minden ment a tervek szerint, de így is javított a legutóbbi...

Nem minden ment a tervek szerint, de így is javított a legutóbbi kisikláson a Yamaha

A Yamaha összességében pozitívan értékelte a sepangi tesztet, bár nem sikerült minden alkatrészt tesztelniük, így a munka oroszlánrésze Portimãóra marad. Lin Jarvis versenyigazgató az eddigi tapasztalatok alapján meg van győződve arról, hogy az M1 2023-ban ismét versenyképes lesz.

A három japán MotoGP-gyártó a 2022-es szezon 20 futamából csak ötöt nyert meg, az európaiak 15-öt. A Yamaha gyári csapata tavaly Fabio Quartararónak köszönhetően három győzelmet zsebelt be, a Suzuki kettőt, a Honda viszont egyet sem.

„Ez egy fontos teszt volt számunkra, de az eső miatt nem tudtuk kiértékelni és ellenőrizni az összes új alkatrészt” – magyarázta Massimo Meregalli, csapatigazgató. „Szerencsére a legfontosabb elemeket ki tudtuk próbálni. Az aero-csomag és a futómű egyes komponenseit azonban nem tudtuk véglegesen kiértékelni Malajziában. Ezeket Portimãóban újra ki kell próbálnunk.”

„Elégedettek vagyunk a végsebesség terén elért fejlődéssel. Sajnos az alkatrészlista túl hosszú volt, a száraz pályán töltött idő pedig túl rövid, így nem fért bele minden ebbe a három napba. A következő hetekben minden adatot alaposan kielemzünk, és igyekszünk felkészülni a márciusi portimãói zárótesztre.”

A Yamaha gyári csapata a szeptemberi misanói teszten elégedett volt azzal a 2023-as prototípussal, mellyel Fabio Quartararo szerepelt. Novemberben Valenciában azonban két nappal a világbajnoki döntő után ismét hiányzott az erő.

„Akkor hiba volt a rendszerben” – mondta a csapat egyik tagja Sepangban. Sumi projektvezető már a jakartai csapatbemutatón elmagyarázta, hogy elemezték az adatokat, és megtalálták a hibát.

Természetesen senki sem akarta elárulni, hogy pontosan mivel is magyarázható a gyenge teljesítmény a valenciai teszten.

„Szükségünk volt egy kis időre, hogy kiderítsük az okokat” – mondta Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója Sepangban a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozva.

„Azt mondanám, hogy a tesztre való felkészülés során nem fordítottunk elég figyelmet a részletekre. Alapvetően nem volt semmi baj, de ahhoz, hogy a motorok tökéletesen működjenek, sok elemnek kell illeszkednie egymáshoz, és azt hiszem, ott hibáztunk, hogy nem készültünk fel eléggé a tesztre.”

Lin Jarvis meg van győződve arról, hogy a Yamaha továbbra is képes lesz az élmezőnyben versenyezni egy soros motorral, még akkor is, ha a Suzuki kivonulása után az utolsó gyártóként teszi ezt meg.

„A soros motorok az utolsó három futamból kettőt megnyertek 2022-ben. A Yamaha pedig az elmúlt három évben második, első és ismét második lett a világbajnoki összetettben. Ettől függetlenül nem szabad túlértékelnünk ennek a tesztnek az eredményeit, mert az eredmények nagyban függtek attól, hogy melyik nap melyik pontján mit próbáltunk ki. Persze, szinte minden versenyző a jobbnál jobb köridőkért ment, de egy MotoGP-futamot nem lehet megnyerni egy téli teszten futott nagyszerű körrel.”