2024. április 19. 08:12
KezdőlapMotoGPA Yamaha motorosa már nem tartja magát „puha" versenyzőnek, azt is elárulta,...

A Yamaha motorosa már nem tartja magát „puha” versenyzőnek, azt is elárulta, hogy miért

Franco Morbidelli katasztrofális két évet tudhat maga mögött. Az idei esztendőnek nagyon elszántan megy neki.

Morbidelli 2020-as vb-második helyezését sérülésekkel és problémákkal teli két esztendő követte. A Yamaha versenyzője mindent megtesz annak érdekében, hogy ismét az élmezőnyben motorozhasson, még ha ez arról is szól számára, hogy az alapvetően nyugodt versenyzési stílusát átalakítja. A sepangi teszt első napja után már elmondta, hogy: „A motor DNS-e megváltozott 2020-ról 2021-re. Ha gyors akarok lenni ezzel az új koncepcióval, akkor változtatnom kell. Ez rajtam múlik.” A motor karakterisztikájának változása nagyban hátráltatta az olasz versenyzőt, hiszen az ő vezetési stílusa teljesen más. Azt is hozzátette, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy alapvetően megváltoztassa mentalitását a siker érdekében. „Ez egy soha véget nem érő folyamat. Mint az életben, emberként is mindig fejlődhetsz, versenyzőként is mindig változtathatsz.”

A Yamaha pilótája elárulta, mit kell tennie, hogy kilábaljon borzalmas időszakából

Az agresszív motorozás nem Morbidelli stílusa, de a tél folyamán igyekezett megkeményíteni önmagát. „Az én DNS-em az, hogy nyugodtan és lazán motorozzak. De ha egy világbajnok stílusában akarsz gyors lenni, mindig és mindenhol, akkor kaméleonnak kell lenned. Nem várhatod el, hogy a motor alkalmazkodjon a vezetési stílusodhoz, neked kell a vezetési stílusodat a motorhoz igazítanod, és változtatásra hajlamosnak lenned – mint egy kaméleon.”

Franco Morbidelli még Instagram-fiókját is a szerint változtatta meg, amit a versenypályán szeretne nyújtani. „Most már nem vagyok egy ‘puha’ motoros többé. Ezért is távolítottam el ezt a mondást az Instagram-biómból.”

Morbidelli felismerte, hogy az M1-es egy sokkal agresszívebb vezetési stílust követel, így kénytelen változtatni mentalitásán a siker érdekében. „Annak ellenére, hogy ez egy sor négyes, elég agresszívan vezetjük a motort. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a szűk kanyarokban éles ívet használjunk, és a gyors, széles kanyarokban magas kanyarsebességet tartsunk fenn, de talán túl optimista vagyok. A gyorsulási fázis utolsó részében a motor agresszívabb, mint elődje, de a mérnökök ezt kontrollálni tudják, és egy kicsit simábbá tudják tenni.”