2023. március 22. 01:40
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPAz Aprilia pilótája elárulta, mi lehet a hátránya a mezőny több tagjával...

Az Aprilia pilótája elárulta, mi lehet a hátránya a mezőny több tagjával szemben

Aleix Espargaró 2022-ben nagyszerű idényt teljesített. Ennek következtében az elvárások is nőttek a spanyol versenyzővel szemben.

Aleix Espargaró a 2022-es szezonban harcban volt a világbajnoki cím elnyerésére, vágül épp csak lemaradt a dobogóról összesítésben. Sikerre való törekvése az idei esztendőben sem fog változik. „Éhes vagyok az eredményekre” – mondta az Aprilia pilótája.

A spanyol versenyző sporttörténelmet írt, amikor Argentínában elsőként szelte át a célvonalat, megszerezve magának és az Apriliának az első királykategóriás győzelmet. A szezon során további 5 alkalommal tudott a dobogón végezni.

Habár a nagyszerű eredményeknek köszönhetően az Aprilia elveszítette a koncessziós engedményeket, úgy tűnik a fejlesztésben nagy lépést tudtak tenni, az új RS-GP23 a jelek szerint még versenyképesebb lehet, mint elődje. „A tavalyi teljesítmény miatt nagyobb lesz rajtam a nyomás ebben a szezonban. Ugyanakkor magabiztosabbnak érzem magam, mint valaha. Éhes vagyok az eredményekre. Alig várom, hogy megpróbáljam megismételni, amit tavaly elértünk, vagy megpróbáljak javítani. A csapatban jobb a hangulat, mint valaha. Ez motivál engem. A ’23-as szezonra a célunk a motor fejlesztése volt, ami nem volt könnyű. De muszáj volt, mert tudjuk, hogy a riválisaink keményen dolgoznak. A tavalyi szezon utolsó részében nem tudtuk felvenni velük a versenyt. A ’23-as motor ígéretes, meg kell várni, hogyan teljesít a versenyeken. A fejlesztések jobbak, mint a ’22-es motoron.”

Az Aprilia-pilóta a portimãói tesztet a 10. helyen zárta. Annak ellenére teljesített reménykeltően, hogy karja erőtlen volt és attól tart, hogy műtétre lesz szüksége, a motorversenyzőknél gyakori rekesz szindróma („arm pump”) miatt.

A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres

Aleix Espargaró jelenleg a legidősebb versenyző a rajtrácson a maga 33 évével. Életkora hátrányt is jelenthet, de emellett előnyt is kovácsolhat belőle, hiszen a tapasztalata óriási. „Mindig vannak előnyök és hátrányok. Nincs meg bennem a fiatal versenyzők energiája – ez nem csak a 45 perces, magas szintű motorozás, hanem az utazás, a találkozók, a nyomás, a sok óra távol a családtól. Ilyen szempontból hátrányban vagyok. De több beleszólásom van, mint nekik, több tapasztalatom van, évek óta dolgozom az Apriliával, és a 2022-es szezon után bebizonyítottam, hogy még mindig gyors vagyok.”