2023. március 22. 01:29
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPA Yamaha még mindig nem tudott dönteni egy fontos kérdésben

A Yamaha még mindig nem tudott dönteni egy fontos kérdésben

Egy hét múlva kezdődik a MotoGP 2023-as szezonja, de a Yamaha csapata még nem tudott döntést hozni egy elég fontos kérdésben…

A Yamaha csapatfőnöke, Massimo Maregalli megerősítette, hogy még mindig nem született döntés arról, hogy milyen aero csomagot használnak a 2023-as MotoGP-szezonban.

Az idő vészesen fogy, így a japán márkának gyorsan kell döntenie. A kétnapos teszten kipróbálta saját, Aprilia-stílusú hátsó szárnyát. Fabio Quartararo először használta ezt M1-esén, de a teljesítmény és a tapadásbeli különbség minimális volt.

Fabio Quartararo
Az a bizonyos szárny… Fotó: MotoGP Media

Meregalli elmondta, hogy a Yamaha még mindig bizonytalan az aero csomaggal kapcsolatban: „Őszintén szólva nem tartunk ott, ahol szeretnénk a sebesség és a tesztelendő elemek ütemezése tekintetében. Amiről döntenünk kell, az az aero csomag. Két különböző elképzelésünk van, és közvetlenül a verseny előtt fogunk dönteni. Az új formátummal alapvető fontosságú, hogy nagyon gyorsak tudjunk lenni az időmérőn, mert a sprintverseny 12 körös lesz, és ha nem az első két sorból indulunk, akkor az befolyásolja az eredményt.”

Várhatóan a Quartararo által az utolsó napon használt 2022-es és a 2023-as burkolat között fog eldőlni ez a kérdés. A hátsó ülésszárny nem tartozik az „aero homologizációs” szabályok hatálya alá, ezért bármikor lecserélhető.

Fabio Quartararo a portimãói teszt szombatján nagyon küszködött, de vasárnapra sikerült nagyot javulnia és végül a harmadik helyen zárnia a főpróbát. Franco Morbidelli felkészülése gyengén sikerült, Portugáliában csupán a 19. helyet szerezte meg a számára sorsdöntő szezon előtt. 

A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres

A Yamaha összehasonlította Quartararo és Francesco Bagnaia köridejét.

„Fabio esetében jó utat választottunk Megítélésem szerint a Fabio és Bagnaia közötti tempó nem volt olyan messze.”