A csehországi Mostban rendezték a Nyílt Német Nemzetközi Bajnokság, vagyis az IDM harmadik állomását. A Supersport 300-as géposztályban ezúttal is elindult a Hungarian Racing Engineering Team (röviden: HRE) csapat által felkészített Kawasaki nyergében hazánk ifjú tehetsége, Számadó Máté.
Máté egyre javuló formát mutat: Oscherslebenben megszerezte pályafutása első dobogós helyezését, ám arra talán még ő sem számított, hogy Mostban a futamgyőzelem is teljesen reális volt, amiről csak egy hajszállal maradt le!
De ne siessünk ennyire előre, nézzük végig sorjában a történteket.
Előkészületek
Máté a csapattal már a versenyt megelőző hétvégén elutazott Mostba, ahol 110 kört teljesítettek, hogy a lehető legjobban felkészüljenek az éles bevetésre.
Szabadedzések
A pénteki időmérő edzések jól alakultak Máté számára: az elsőn a második helyet szerezte meg az osztrák Leo Rammerstorfer mögött, mindössze 24 ezreddel elmaradva tőle. A másodikon ötödik lett, hat tized hátrányban a holland Walid Khan mögött.
A két tréningen összességében a második helyen zárt, így joggal lehettek bizakodóak a szombati időmérők előtt.
Időmérők
A szombati első időmérőt esős körülmények közt rendezték. Ezen Máté második lett – de hátránya több, mint két másodperc volt Rammerstorferhez képest.
A második kvalifikáció már normál időjárásban zajlott le, ezen Máté a negyedik helyen zárt, így – mivel mindenki javított – összesítettben is a negyedik helyről indulhatott végül. A rajtelsőséget Leo Rammerstorfer szerezte meg, de csak két ezreddel előzte meg a német Marvin Siebdrathot, és másfél tizeddel Khant. Máté mögül a német Jorke Erwig és a címvédő Lennox Lehmann rajtolhattak.
Máté kapott az első futamra egy hosszúkörös bűntetést, mivel a második időmérőn összeütközött egy, a holtteréből érkező versenyzővel, aki elesett.
Első verseny
A futam itt nézhető meg, a rajt 21:00-nál jön.
Máté nagyon jól kapta el a rajtot, és tartotta az első körben a pozícióját, bár egy darabig kóstolgatta őt a címvédő Lennox Lehmann. A második körben teljesítette a hosszú körös bűntetését, így visszaesett a hetedik helyre, a dán Oliver Svendsen mögé. Őt a harmadik kör végén leelőzte, majd röviddel ezután, a negyedik kör elején még egy pozíciót előrelépett, ugyanis a német Jorke Erwiget is maga mögé utasította. Ezután elkezdett felzárkózni az élen álló négyesre: a Lehmann – Khan – Rammerstorfer KTM-es trióra, valamint a kawasakis Siebdrathra.
A hetedik körben Máté már a negyedik volt, miután Rammerstorfert le tudta előzni, de ő a következő körben ismét visszakényszerítette Mátét az ötödik pozícióba. Máté tartotta velük a lépést, de a győzelemért nem tudott támadni, így végül ötödikként intette le a kockás zászló – de a lemaradása a futamgyőzteshez képest mindössze két tized volt! Ráadásul a verseny leggyorsabb körét is ő futotta meg (a harmadik körben, a hosszúkörös büntetése után).
A győzelem végül a holland Khané lett, hajszállal megelőzve a német Siebdrath-ot és a szintén német Lehmann-t. A negyedik osztrák Rammerstorfer 15 századdal előzte meg Mátét.
Végeredmény (11 kör):
1 | Walid Khan | NED | KTM | |
2 | Marvin Siebdrath | GER | Kawasaki | 0.014 |
3 | Lennox Lehmann | GER | KTM | 0.027 |
4 | Leo Rammerstorfer | AUT | KTM | 0.077 |
5 | Számadó Máté | HUN | Kawasaki | 0.231 |
6 | Troy Alberto | PHL | Kawasaki | 1.296 |
7 | Oliver Svendsen | DEN | Kawasaki | 1.601 |
8 | Jorke Erwig | GER | Kawasaki | 1.864 |
9 | Troy Beinlich | GER | Kawasaki | 11.081 |
10 | Thom Molenaar | NED | Kawasaki | 16.462 |
11 | Sven Doornenbal | NED | Kawasaki | 16.598 |
12 | Max Zachmann | GER | Kawasaki | 21.205 |
13 | Nick Roelfsma | NED | Yamaha | 21.270 |
14 | Toni Erhard | GER | Kawasaki | 26.429 |
15 | Valentin Folger | GER | Kawasaki | 39.670 |
16 | Fabio Sarasino | SWI | Yamaha | 45.905 |
17 | Senna Van Den Hoven | NED | Yamaha | 46.012 |
18 | Daniel Turecek | CZE | Yamaha | 49.372 |
19 | Mia Rusthen | NOR | Yamaha | 49.872 |
20 | Max Muckle | GER | Kawasaki | 51.777 |
21 | Adéla Ourednickova | CZE | Yamaha | 1:00.255 |
22 | Marvin Kreimes | GER | Kawasaki | 1:11.892 |
23 | Jur Wattel | NED | Kawasaki | 1:11.986 |
Nem értek célba | ||||
Ferre Fleerackers | BEL | Kawasaki | ||
Bryan Cohen | NED | Kawasaki | ||
Marcel Blersch | GER | KTM | ||
Filip Feigl | CZE | Kawasaki |
Máté ezt nyilatkozta az első futam után:
Második verseny
A futam itt nézhető vissza, a rajt 2:41:30-nál jön.
Máté ezúttal is jól rajtolt, és tartotta a pozícióját, de a kör végén hátrébbesett az ötödik, majd a hatodik helyre. Az élen a szombati győztes Khan elhúzott a többiektől, mögötte pedig kialakult egy négyfős boly, amelyet Máté, Lehmann, Siebdrath és Rammerstorfer alkottak. Máté feljött a második helyre, a negyedik kör végére pedig lélegzetvételnyi előnyt is ki tudott motorozni. Ez nem tartott sokáig, mivel a címvédő Lehmann utolérte, és többször is odva-vissza előzték egymást a második helyért.
A kilencedik kör elején jött a fordulat: Khan lelassult, többen is elmentek mellette. Mint utólag mondta, elment a motorerő… végül csak kilencedikként futott be.
A vezetést Máté vette át, akit az utolsó előtti körben leelőzött Rammerstorfer. Az utolsó kört Máté kezdte meg az élen, mögötte Siebdrath loholt. Féltávnál Siebdrath leelőzte, de ő három kanyarral a vége előtt hibázott, és lendületet veszített. Az utolsó kanyarban Rammerstorfer állt az élen, a befutónál azonban szélárnyékból kibújva Máté utolérte! Szabad szemmel nem lehetett megállapítani a győztest. Az időmérő számítógép először Mátét hozta ki elsőként, de aztán kiderült, hogy az osztrák fiú szerezte meg a győzelmet, de csak 17 ezreddel. A dobogó legalsó fokára a filipínó vendégversenyző, a Supersport 300 VB-n induló Troy Alberto állhatott fel.
Végeredmény (11 kör):
1 | Leo Rammerstorfer | AUT | KTM | |
2 | Számadó Máté | HUN | Kawasaki | 0.017 |
3 | Troy Alberto | PHL | Kawasaki | 0.162 |
4 | Marvin Siebdrath | GER | Kawasaki | 0.369 |
5 | Lennox Lehmann | GER | KTM | 1.338 |
6 | Jorke Erwig | GER | Kawasaki | 11.727 |
7 | Filip Feigl | CZE | Kawasaki | 11.756 |
8 | Troy Beinlich | GER | Kawasaki | 11.818 |
9 | Walid Khan | NED | KTM | 12.420 |
10 | Ferre Fleerackers | BEL | Kawasaki | 13.505 |
11 | Thom Molenaar | NED | Kawasaki | 17.111 |
12 | Michel-Caspar Wieth | GER | Yamaha | 18.645 |
13 | Sven Doornenbal | NED | Kawasaki | 18.675 |
14 | Bryan Cohen | NED | Kawasaki | 21.702 |
15 | Nick Roelfsma | NED | Yamaha | 22.315 |
16 | Valentin Folger | GER | Kawasaki | 24.646 |
17 | Toni Erhard | GER | Kawasaki | 26.354 |
18 | Max Zachmann | GER | Kawasaki | 26.375 |
19 | Marcel Blersch | GER | KTM | 30.030 |
20 | Fabio Sarasino | SWI | Yamaha | 30.279 |
21 | Oliver Svendsen | DEN | Kawasaki | 32.236 |
22 | Senna Van Den Hoven | NED | Yamaha | 41.024 |
23 | Max Muckle | GER | Kawasaki | 56.108 |
24 | Marvin Kreimes | GER | Kawasaki | 59.078 |
25 | Adéla Ourednickova | CZE | Yamaha | 59.262 |
26 | Mia Rusthen | NOR | Yamaha | 58.923 |
27 | Jur Wattel | NED | Kawasaki | 58.982 |
Nem ért célba | ||||
Daniel Turecek | CZE | Yamaha |
Máté ezeket mondta a verseny után:
A bajnokság állása
1 | Leo Rammerstorfer | AUT | KTM | 101 |
2 | Marvin Siebdrath | GER | Kawasaki | 97 |
3 | Walid Khan | NED | KTM | 74 |
4 | Számadó Máté | HUN | Kawasaki | 63 |
5 | Thom Molenaar | NED | Kawasaki | 55 |
6 | Lenoxx Lehmann | GER | KTM | 54 |
7 | Troy Beinlich | GER | Kawasaki | 53 |
8 | Jorke Erwig | GER | Kawasaki | 48 |
9 | Scott Deroue | NED | KTM | 45 |
10 | Max Zachmann | GER | Kawasaki | 39 |