back to top
2025. május 15. 06:31
Kezdőlap Blog Oldal 136

Tisztelegni akart a rendezők előtt, csapatának főszponzora kirúgatná az újdonsült futamgyőztest

0

Manuel González kirúgását követeli a Gresini Moto2-es csapatának főszponzora, a QJ Motor. A Japán Nagydíjat megnyerő spanyol versenyző egy olyan fejpántot viselt, amellyel tisztelegni akart a rendező ország előtt, de a kínaiak egészen másként tekintenek a ruhadarabra a második világháborúban történtek miatt.

Manuel Gonzáleznél megtört a jég, ugyanis megnyerte a Japán Nagydíjat, amivel első győzelmét aratta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. A 22 éves versenyző néhány ellenfelével együtt szembement a többséggel, és a piros zászlós megszakítás után esőgumik helyett száraz pályára alkalmas abroncsokkal tért vissza a pályára. Mivel a körülmények neki kedveztek, a rosszul választó riválisait könnyedén meg tudta előzni, majd a bajnoki listavezető Ogura Ajt is utolérte, hogy aztán elmenjen mellette, és elsőként lássa meg a kockás zászlót.

Azonban kiderült, hogy González nem csak jó döntést hozott aznap, ugyanis a Gresini Moto2-es csapatának főszponzora a kirúgását követeli. Ennek semmi köze magához a versenyhez és az ott nyújtott teljesítményéhez, ahhoz viszont annál inkább, hogy a futam előtt egy hacsimakit, vagyis egy tradicionális japán fejpántot viselt.

A hagyományos ruhadarab még a szamuráj korszakból származik, amivel még senkinek nem is lenne baja. Azonban a második világháborúban a japán hadsereg is széles körben használta, különösen az öngyilkosságot elkövető kamikazepilóták. Az ország még két évvel a klasszikus értelemben vett világégés előtt megszállta Kínát, és a történészek szerint ez volt az egyik legbrutálisabb hadszíntér, hiszen mintegy 20 millió kínai lakos vesztette életét.

González nyerte a legnagyobbat a remek döntésen az eső után, Ogura közel a vb-címhez a Moto2-ben

Persze Japán nem csak Kínával állt hadban, ennek ellenére a nyugati világban a hacsimakit a harcművészetekhez társítják, és számos japán sportoló fején látható. Kínában viszont egészen más jelentéssel bír, ezért a kínai QJ Motor González azonnali menesztését követeli. Még úgy is, hogy tisztában vannak vele, hogy a spanyol motorosban semmilyen rosszindulat nem volt.

Bár ez nem egy szándékos cselekedet volt, hiszen európaiként nem érti a kínai történelmet, ez a viselkedés megsértette a kínai versenyzők és a kínai nép nemzeti érzéseit – áll a közleményben. – Az eset után a Qianjiang Motorcycle rögtön komoly tárgyalásokat kezdeményezett partnerével, a Gresini csapatával, követelve, hogy azonnal távolítsák el az ezzel kapcsolatos képeket és videós tartalmakat, és az istálló azonnali hatállyal szüntesse meg a versenyzővel való együttműködését.”

A The-Race.com megkereste a Gresini csapatát, ám az olasz istálló egyelőre nem kommentálta a fejleményeket. Győzelmének köszönhetően González 153 pontnál jár, és a bajnokság hatodik helyét foglalja el, és a utolsó négy fordulóban még a második pozíciót is megszerezhetné. Ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy a hátralévő futamokon rajthoz tud állni.

Így változott meg Marc Márquez vezetési stílusa, amióta Honda helyett Ducatit vezet

0

Àlex Crivillé kielemezte, milyen változások figyelhetőek meg Marc Márquez motorozásán, amióta Honda helyett Ducatin ül. Az első spanyol királykategóriás világbajnok honfitársa nagy mentéseinek és viszonylag sok bukásának az okaira is kitért.

Nagyjából egy éve hozta meg élete egyik, ha nem a legnehezebb döntését Marc Márquez. A nyolcszoros világbajnok tizenegy év után hagyta ott legnagyobb sikereinek helyszínét, a Hondát, hogy egy erősebb motorra ülhessen. Ez végül a Ducati lett, hiszen idén már a Gresininél versenyez, és bár tavalyi gépen ül, így is összehasonlíthatatlanul versenyképesebbnek bizonyul, mint a japánoknál töltött utolsó éveiben.

Persze nyilvánvaló, hogy a váltás kihívásokat is tartogatott, hiszen egy gyári istállótól egy szatellitcsapathoz szerződött, és a motorral is össze kellett szoknia, hiszen minden versenygép kicsit más vezetési stílust igényel. Ez utóbbit elemezte ki honfitársa, Àlex Crivillé, aki 1999-ben első spanyolként lett királykategóriás világbajnok.

Agresszív, de célravezetőbben, lágyabb stílusban motorozik – jelentette ki a DAZN ’Decoded’ című műsorában. – Nem támadja annyira az elejét. Valamivel hátrébb pozicionálja magát, hogy kicsit csökkentse a vibrációt, vagy nagyobb nyomást fejtsen ki a [motor] hátuljára. Több dologban is láthatóan sokat fejlődött.”

Marc Márqueznek óriási szerencséje volt, de a szezonhajrára nehéz helyzetbe kerülhet.

Úgy látom, hogy a Hondán Marc kicsit többet, valamivel agresszívabban támadott – folytatta. – A Ducatin hátrébb van a súlypontja. Ez segít elkerülni [a motor] elejének túlterhelését, ami csökkenti a pattogást, és nagyobb tapadást biztosít a kanyarkijáratokon. Minden könnyebbnek látszik. Az ember ránéz, és azt mondja: »Nem tűnik gyorsnak, de valójában az.« Ez a pozíció tisztább kanyarbejáratokat eredményez, a hátsó rész jól leköveti az elejét, és gyorsan tud átmenni a kanyaron. Ezek apró részletek, egy, maximum két tizedmásodpercről van szó.”

Crivillé két másik aspektusra is kitért. Márquez vezetési stílusára gondolva sokaknak a nagy mentések jutnak eszükbe először. Az 54 éves exmotoros elmagyarázta, hogy a látványos mozdulatoknak mi az oka. Ugyanakkor az is tagadhatatlan, hogy a 31 éves versenyző még a Ducatin is leég sokat bukott a szezon során, ám ez sem véletlen.

Ő volt az, aki először mentett és kezdett el játszani a könyökével – fogalmazott a 15-szörös 500 köbcentis futamgyőztes. – Elkerülhetetlennek tűnő bukásokat mentett meg. Ez hogy lehet? Marc egy másik bolygóról jött, vagy mi? Nagyon érzi az első kereket, és veleszületett adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy érezze és felemelje a motort. Marc szeret pole pozícióban lenni, vezetni, az első sorból indulni, és mindig keresi a határokat. Ezért bukik sokszor az edzéseken. Jelenleg övé az egyik legjobb motor, de még mindig ott van a legtöbbet eső pilóták között.”

Crivillé ezzel együtt hozzátette, szerinte a versenyeken már más a helyzet e téren. „A futamokon megmenti a helyzetet, és már tudja, hol van a határ – mondta. – A saját kezdeti időszakomra emlékeztet, de ő egy bajnok, mit lehetne mondani neki? Agresszív, gyors, de egyre kevésbé feszegeti a határokat, hogy elkerülje a bukásokat.”

Bastianini nem érti, Binder miért védekezett olyan keményen vele szemben, amin elment a dobogó

0

Enea Bastianini úgy véli, túl későn előzte meg Brad Bindert a Japán Nagydíjon ahhoz, hogy érdemben harcba szállhasson a dobogóért, ugyanakkor nem érti, hogy a dél-afrikai pilóta miért ragaszkodott ennyire a pozíciójához vele szemben. A gyári Ducati versenyzője a Marc Márquezzel vívott „bronzcsatára” is kitért.

Bár jó volt a tempója, Enea Bastianini lemaradt a dobogóról a Japán Nagydíjon. A 26 éves motoros általában a futamok második felében gyorsul be igazán, mivel remekül képes kezelni az abroncsokat, ezúttal azonban az igazán átütő sebesség elmaradt. Ennek következtében a verseny második részében még annak hibája ellenére sem tudta megtámadni Marc Márquezt.

A hétszeres MotoGP-futamgyőztes sorsát az 1. kör egyértelműen negatívan befolyásolta, amikor nemcsak a közvetlenül mellőle rajtoló Brad Binder, hanem Jorge Martín, Márquez és Jack Miller is megelőzte. „Bosszantó, mert az első kör nem úgy alakult, ahogyan arra számítottam – nyilatkozta. – Miután Brad megelőzött, mindig a határon [voltam], sok pozíciót veszítettem.”

Bastianini Millerrel szemben hamar visszavette a pozíciót, de aztán körökön keresztül Binder mögött motorozott, és csak hosszú idő után tudta megelőzni. Jövő évi márkatársa teljesen tiszta eszközökkel védekezett, ezzel együtt a gyári Ducati versenyzője nem érti, mi értelme volt ennyire ragaszkodni a pozícióhoz. „Túl sok [lett volna]? – tette fel a költői kérdést. – Nem, megtette, amit tudott, és ez normális, de nem értem, mert tudja, mi a helyzet. Két-három kör után már lassabb. Aztán a tizenegyes kanyarba érkezve nagy volt a turbulencia, és nem volt referenciám a kemény fékezéshez.”

Mire Bastianini átrágta magát Binderen, már elég nagy volt a hátránya Márquez mögött. A Gresini pilótája aztán több szívességet is tett neki: előbb lecsúszott a pályáról, majd az utolsó körben ráment a zöld vonalra, de mivel a különbség 36 ezreddel meghaladta a fél másodpercet, nem történt automatikus pozíciócsere.

Marc Márqueznek óriási szerencséje volt, de a szezonhajrára nehéz helyzetbe kerülhet.

Rengeteg időt vesztettem, mire megelőztem Bradet – kesergett az olasz motoros. – Miután ez sikerült, gyors voltam, és jól éreztem magam a motoron, de már túl késő volt. Nagyon közel voltam Marchoz, de már túlságosan késő volt. Jó tempót mentem, de ő is. Próbáltam többet tenni a futam azon szakaszában, de szenvedtem a motor hátuljával, mert Brad mögött nagyon elhasználtam [a hátsó gumit], miközben próbáltam megelőzni. Amikor nyomtam, már a határon voltam.”

Bár a dobogó ezúttal nem jött össze, Bastianini annak mindenképpen örülhet, hogy a szezon eleji ingadozó formájával ellentétben jelenleg stabilan ott van az élmezőnyben. „Most már mindig a dobogóért küzdök, és ez fontos számomra – szögezte le. – Néha viszont szerencsére is szükség van, és vasárnap Motegiben nem volt szerencsénk. Ezt azonban el kell fogadni.”

A 26 esztendős versenyző előnye 2 pont a tabella harmadik helyén Márquezzel szemben, akivel mostanában a pályán is gyakran találkozik. „Marckal gyakran vagyunk közel egymáshoz, és harcolunk egymással, de a csata a bajnokság harmadik helyéért zajlik, ő pedig jelenleg nagyon erős, és az idény hátralévő részében is az marad” – fogalmazott.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

Bagnaia összehasonlította Rossi és Lorenzo csatáját a Martínnal vívott párharcával

0

Francesco Bagnaia úgy véli, ő és Jorge Martín többet hibáznak, mint anno Valentino Rossi és Jorge Lorenzo az egymás elleni párharcuk során. Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere egy „fájdalmas” mutatóról beszélt, amelyben a címvédő rekordot is dönthet.

Zsinórban második alkalommal fordul elő, hogy két márkatárs csatázik a MotoGP világbajnoki címéért. Tavaly Francesco Bagnaia és Jorge Martín az utolsó fordulóig küzdöttek a végső győzelemért, és végül az olasz motoros örülhetett. Idén viszont egyelőre hátrányban van a Pramac pilótájával szemben az összetettben.

A tavalyi idény előtt utoljára a Yamaha legendás versenyzőpárosával fordult elő, hogy márkatársakként az első két helyen zártak, sőt, akkor egy csapatot is alkottak. 2009-ben Valentino Rossi legyőzte Jorge Lorenzót, 2015-ben viszont fordult a kocka, és a spanyol versenyző kerekedett felül. Bagnaia elmondta, miben különbözik a mostani olasz–spanyol párharc az akkoritól.

Kevesebbet hibáztak, így szinte mindig ők voltak az első, illetve második helyen – nyilatkozta az olasz Sky Sportsnak. – Ez azonban stresszes, mert nagyon kevésen múlik, hogy sok pontot nyerünk vagy veszítünk. A tíz pont kis különbségnek tűnik, de valójában nem az. Továbbra is így kell dolgoznunk, ezen a hétvégén nagyon erősek voltunk. Az időmérőn kicsit visszaestünk, de egyébként minden tökéletesen ment.”

Érdekes megvizsgálni a címvédő első mondatának valóságtartalmát, hiszen a kettős győzelmekre vonatkozó kijelentés nem feltétlenül állja meg a helyét. Olyannyira, hogy Rossi és Lorenzo kilenc éve mindössze kétszer sajátították ki az első és a második helyet. 2009-ben ötig jutottak tizenhét forduló alatt, de arányaiban ez csak egy kicsivel jobb Bagnaiánál, illetve Martínnál, akik tizenhat főversenyen négyig jutottak, amivel egyébként utolérték a tavalyi mutatójukat.

Martín őszintén vallott a bajnoki csata jelentette nyomásról: Néha emiatt nem koncentrálok eléggé

Bár a bajnoki cím még messze nem dőlt el, egyvalami biztossá vált a Japán Nagydíjon. Mivel Bagnaia megszerezte szezonbeli nyolcadik futamgyőzelmét, Martín pedig csupán háromnál tart, a 27 éves motoros az év végén is elmondhatja majd magáról, hogy mindenkinél több futamot nyert. A nagy különbség ellenére viszont nem ő vezeti a tabellát, amire Davide Tardozzi is felhívta a figyelmet.

Paradox módon Pecco nyolc hosszú futamot nyert, míg Jorge hármat, mégis tíz pont a hátránya a bajnokságban – fogalmazott a gyári Ducati csapatmenedzsere. – Ez fájdalmas, de úgy vélem, Bagnaia ezt jól tudja, és meggyőződésem, hogy képes lesz megadni nekünk, amit ő és az egész csapat megérdemel, mert Pecco végső soron Pecco tisztában van a csapat értékeivel.”

Amennyiben Bagnaia idén lemarad a vb-címről, azzal pont Lorenzo kétes értékű rekordját állítja be vagy dönti meg. Ő szerezte ugyanis a legtöbb futamgyőzelmet egy szezonban úgy, hogy az nem volt elég a végső győzelemhez. Mindezt 2013-ban hozta össze, amikor hiába nyert nyolc versenyt, míg az újonc Marc Márquez csak hatot, utóbbi gyűjtötte a legtöbb pontot.

Ezt leszámítva egyébként hatszor fordult elő a gyorsaságimotoros-vb 1949 óta íródó történelmében, hogy nem a királykategóriában nem a világbajnok aratta a legtöbb sikert, legalább holtversenyben. Ebből négyszer egyvalaki szelte át többször elsőként a célvonalat a tabella az évi győztesénél: 1950-ben Geoff Duke, míg 1992-ben Mick Doohan másodikként zárt Umberto Masettivel, illetve Wayne Rainey-vel szemben, Freddie Spencer 1984-ben, valamint Kevin Schwantz öt évvel később viszont csak negyedik lett az összetettben. 2006-ban és 2020-ban pedig hárman is felülmúlták a világbajnokot győzelmek számában: Nicky Haydennél Rossi, Loris Capirossi és Marco Melandri is többször diadalmaskodott, Joan Mir egyetlen sikerénél pedig Franco Morbidelli, Fabio Quartararo és Miguel Oliveira is többet ért el.

Martín őszintén vallott a bajnoki csata jelentette nyomásról: Néha emiatt nem koncentrálok eléggé

0

Jorge Martín elárulta, nehezen birkózik meg a nyomással, és ez olykor hibát idéz elő nála. A spanyol versenyző a motoron ülve nem ezzel foglalkozik, de amikor leszáll a gépről, jön a „fejfájás”.

Négy fordulóval a vége előtt teljesen egyértelművé vált, hogy idén is Jorge Martín és Francesco Bagnaia között fog eldőlni a MotoGP bajnoki címe. A két versenyző – persze a motorjuknak is köszönhetően – kimagaslik a mezőnyből, egymáshoz viszont nagyon közel vannak a tempót illetően. Nem véletlen, hogy csupán 10 pont választja el őket egymástól a tabellán.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

A két pilóta idei küzdelmét sokszor szokták a hibák párharcának nevezni, ami nem véletlen, hiszen mindketten rengeteg pontot dobtak már el saját hibából. Japánban a futamokon egyikük sem bukott, de az időmérőről ez már nem mondható el: Martín elesett a kvalifikáción, aminek következtében csupán a tizenegyedik helyről rajtolhatott. A Pramac motorosa őszintén beszélt arról a teherről, amely időről időre ilyen bakikhoz vezethet.

Mostanra nagy lett a nyomás, amit elég nehéz kezelni – nyilatkozta a MARCA-nak – Néha emiatt nem koncentrálok eléggé. Tudom, hogy az időmérőre nagyon fel kell készülnöm, mert végső soron kulcsfontosságú a vasárnapi futam szempontjából. Az erősségemmel is tisztában vagyok, és tudom, hogy a tizenegyedik helyről is képes vagyok megcsinálni. Ezzel együtt egyértelmű, hogy ha az ember előrébb van, akkor könnyebb a dolga.”

Kívülről nehéz elképzelni, hogy valójában mekkora nyomásnak vannak kitéve a Martínhoz és Bagnaiához hasonló élsportolók, főleg egy kiélezett bajnoki hajrá végéhez közeledve. A 26 éves pilóta elárulta, valójában nem is a motoron ülve érzi ezt a terhet, mert az elég nagy baj lenne, hanem két pályaesemény között cikáznak a fejében bizonyos gondolatok.

Martín szerint nem lehet hibának nevezni az időmérős bukását, és felfedte, mitől ijedt meg a sprinten

Arra próbálok összpontosítani, hogy hogy érzem magam a motoron, de amikor leszállok, óriási a zaj, sok gondolat van bennem, és nagy a fejfájás – fogalmazott az éllovas. – Amikor az ember pályára gurul, akkor ez általában eltűnik, ami fontos, hiszen ha a nyomás elhatalmasodna rajtam, lefagynék, és nem tudnék motorozni.”

Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy ennek a nyomásnak legfeljebb a mértéke új, de a létezését már megszokta. Persze korábban nem a motorsport legmagasabb céljáért küzdött, de akkor legalább annyira fontos volt, hogy jó teljesítményt nyújtson, máskülönben elfelejthette volna az előrelépést. Éppen ezért tisztában van vele, hogy a legközelebbi futamhétvégén is ugyanez lesz a helyzet.

Ez az idegesség, ez a kényelmetlenség a kezdetektől fogva, gyerekkorom óta elkísér – magyarázta Martín. – Amikor véget ér egy verseny, és elhagyom a pályát, nagyon megkönnyebbülök, de már akkor tudom, hogy a következő szombaton és vasárnap vissza fognak jönni ezek az érzések Ausztráliában. Ezzel együtt kell élnem.”

Bagnaiának az „elképesztő” tempó okozott nehézséget, Martín elárulta, mikor tett le a győzelemről

Kis híján csúnya baleset lett Quartararo üzemanyag-problémájából

0

Johann Zarco elárulta, az első gumi magas nyomása miatt nem tudott támadni a Japán Nagydíjon, melynek legvégén majdnem nekiment az üzemanyagból kifogyó Fabio Quartararónak. Az LCR versenyzője érzékeli az előrelépést, de hangsúlyozta, hogy a Hondának még mindig vannak leküzdendő problémái.

A Yamahához hasonlóan a Honda sem muzsikált úgy a Japán Nagydíj hétvégéjén, ahogyan azt Mandalikában tette. Igaz, az indonéziai fordulót leszámítva Johann Zarco így is idei legjobb főfutamos eredményét érte el Motegiben, ahol tizenegyedikként intette le a kockás zászló. Igaz, ehhez kellett némi szerencse is.

A francia motoros mintegy húsz körön át haladt honfitársa, Fabio Quartararo mögött, és úgy tűnt, hogy meg kell elégednie a tizenkettedik pozícióval, ahol 2024-ben már háromszor is célba ért vasárnap. A Yamahából viszont ismét kifogyott a benzin, így a 34 esztendős pilóta megszerezte a tizenegyedik helyet, miután sikerült elkerülnie, hogy felöklelje hirtelen lelassuló honfitársát.

Majdnem az egész versenyt Fabio mögött töltöttem, de nem tudtam gyorsabban menni, mert kicsit magas volt az első gumi nyomása, és ilyenkor nem lehet lelassítani a motort – nyilatkozta. – Azt is tudtam, hogy az utolsó körökben utolérjük Aleix [Espargarót] és [Jack] Millert, de őket is nehéz volt támadni. Aztán az utolsó kanyarban Fabiónak kifogyott az üzemanyaga. Nagyon közel voltam hozzá, majdnem nekimentem. A benzinhiánya miatt végül tizenegyedik lettem.”

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

A Honda esetében talán kevésbé volt csalódást keltő a hétvége, mivel ők a Yamahánál is mélyebbről kezdték az idényt. Ehhez képest Zarco csupán 1,125 ezredre volt a kilencedikként célba érő Espargarótól. Ennek megfelelően hangsúlyozta, hogy a szezon elejéhez képest érzékeli a fejlődést, de továbbra is vannak leküzdendő problémák.

Elégedett vagyok a tizenegyedik helyemmel – fogalmazott. – Ez egy megfelelő cél volt számunkra, és értékes pontokat szereztünk. Egy jobb bolyba kerültünk az év elejéhez képest. Még mindig rossz a kigyorsításunk, és az adott pillanatban nem használjuk jól a hátsó abroncsot. Nem tudom, mik lesznek a következő lépések a javulás érdekében, de legalább jobb versenyeket tudok teljesíteni, mint a szezon elején.”

Ez volt a nyolcadik alkalom, hogy Zarco lett a Honda legjobbja, már ami a vasárnapokat illeti, ennek megfelelően tovább növelte előnyét a márkán belüli összevetésben Nakagami Takaakival szemben. Előrefelé viszont aligha tekintgethet, hiszen a tizenhatodik Raúl Fernández előnye 20 egység vele szemben. Ahogyan az is szinte biztos, hogy csapat- és gyártói szinten sem mozdulnak el az év végéig: az LCR a tizedik, míg a Honda az ötödik, vagyis az utolsó pozíciót foglalja el a vonatkozó tabellán.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

Marc Márquez „szerelmes” a rekordját beállító világbajnokba, egyvalamitől mindenkit óva int

0

Marc Márquez elárulta, elsősorban a személyisége és a hozzáállása miatt imádja a Moto3-as világbajnokságot vasárnap bebiztosító David Alonsót. A Gresini versenyzője azt üzente a közvéleménynek, hogy a nagyon ígéretes eredmények ellenére ne tegyenek túl nagy nyomást a kolumbiai motorosra.

A három „klasszikus” kategóriát figyelembe véve, vagyis a már lezárult MotoE-t nem számítva a második világbajnoki cím is elkelt a gyorsaságimotoros-vb idei szezonjában. Azok után, hogy a Ducati már az Emilia-romagnai Nagydíjon bebiztosította zsinórban ötödik konstruktőri győzelmét a MotoGP-ben, Motegiben David Alonso megszerezte a Moto3 egyéni elsőségét.

Ortolá próbálkozása bukással zárult, Alonso győzelemmel lett a Moto3 idei világbajnoka

A 18 éves motoros rendkívül meggyőző teljesítményt nyújtott, hiszen az eddigi tizenhat versenyből tízet megnyert. Ezzel beállította a legkisebb kategória rekordját, hiszen Fausto Gresini 1987-ben, Marc Márquez 2010-ben, Joan Mir pedig 2016-ban szintén ennyiszer diadalmaskodott. Közülük a pont a Gresini csapatát erősítő nyolcszoros világbajnok az, aki köztudottan kedveli Alonsót, és ennek most is hangot adott.

Imádom – jelentette ki. – Szerelmes vagyok Davidba, különösen azért kedvelem őt, mert megvan a karizmája, és talpraesett. Csak dolgozik, és állandóan azt kérdezi, hogy mit tudna jobban csinálni. Odajön hozzám, én pedig próbálok neki tanácsokat adni. Szóval megérdemli, most pedig élveznie kell, hiszen egy világbajnok, egy Moto3-as világbajnok.”

Ugyanakkor messze nem minden 125 köbcentis, illetve Moto3-as világbajnok pályafutása alakult ideálisan a későbbiekben. A MotoGP 2002-es kezdetétől a már királykategóriáig eljutó Pedro Acosta 2021-es sikeréig tartó időszakot vizsgálva (az utána következőknek még adjuk meg az esélyt) heten is megrekedtek a 250-es, illetve Moto2-es géposztályban, és a legmagasabb kategóriába már nem jutottak el. Éppen ezért Márquez óva inti attól a közvéleményt, hogy óriási elvárásokat támasszon Alonsóval szemben.

Ne tegyenek túl nagy nyomást a gyerekre – üzent minden bizonnyal az Aspar-versenyző környezetének, a médiának és a rajongóknak egyaránt. – Jövőre a Moto2-be fog felmenni, ahol még el fog követni hibákat, mert ez a normális. Időre lesz szüksége, meglátjuk. Remélem és kívánom neki, hogy a jövőben egy nagy bajnok legyen.”

Esés a minimotorral, gratuláció a legnagyobbaktól – így ünnepelték Alonso vb-címét (videók)

Márquez és Alonso már többször is edzettek egymással, így a 31 éves motoros nem a levegőbe beszélt. Az viszont kérdés, hogy lesz-e lehetőségük versenyezni egymás ellen. Reálisan nézve Alonso minimum két évet el fog tölteni a Moto2-ben, vagyis legkorábban az új technikai korszak első évében, 2027-ben mutatkozhat be a királykategóriában. A spanyol pilóta addigra már 34. életévét is betölti, és korábban elmondta, nem biztos benne, hogy ekkor még a mezőny tagja lesz.

Visszatér a paddockba a női vb első futamán súlyosan megsérült versenyző

0

Mia Rusthen ott lesz a helyszínen a női világbajnokság és egyúttal a Superbike-vb szezonzárójának hétvégéjén. Az új sorozat első futamán súlyos sérülést szenvedett motoros a baleset óta először írt bejegyzést saját közösségi médiás oldalára.

Újabb jelentős lépés történt Mia Rusthen felépülését illetően. A 22 éves versenyző a női világbajnokság történetének legelső, júniusi misanói futamán szenvedett súlyos balesetet, aminek következtében súlyos agysérüléssel szállították kórházba, majd mesterséges kómába helyezték. Bár az élete aztán nem forgott veszélyben, nem lehetett tudni, mennyire lesz gyors a felépülése, és meddig juthat el ebben a folyamatban.

Ez utóbbi még most sem egyértelmű, de az utóbbi időszakban pozitív hírek érkeztek az azóta már hazájában lábadozó norvég pilóta állapotáról. Néhány hete nővére tett közzé egy videót, amelyen látható, hogy már szinte teljesen magától jár, nemrég pedig a baleset óta maga Rusthen írt egy posztot (vagy legalábbis az ő nevében született a bejegyzés). Ebben pedig arról számolt be, hogy ott lesz a női világbajnokság és egyúttal a Superbike-vb jerezi szezonzáróján.

Csodálatos hír: ismét járni tud a női vb nyitányán megsérült versenyző (videó)

16 héttel ezelőtt a legbüszkébb és a legboldogabb pillanatomat éltem át, amikor ott álltam az első női vb rajtrácsán – olvasható a közösségi médiás oldalain. – 16 héttel ezelőtt az életem a feje tetejére állt, amikor balesetem volt, és traumás agysérülést szenvedtem. 16 héttel ezelőtt az összes hajamat leborotválták. 16 héttel ezelőtt teljesen teljesen kikapcsolták a testemet és az elmémet. Ami viszont a legfontosabb: 16 héttel ezelőtt ismét megkaptam az élet ajándékát.”

Ma pedig itt vagyok. Magamtól járok, gondolkodom, egyre több dologra emlékszem, beszélek, nevetek, sírok, eszem, játszom, harcolok – élek! Az agysérülés a jobb oldalamat érinti, de fokozatosan gyógyul, és addig akarok edzeni, illetve dolgozni, amíg a lehető legjobb nem lesz. Még mindig nem teljesen fogtam fel, hogy a világbajnokságon versenyeztem, és nagyon kevés [részletre] emlékszem a kalandból. A szívem és a testem viszont emlékszik a boldog találkozásokra az emberekkel, különösen azokkal a lányokkal, akik ellen versenyeztem.”

Ezért is vagyok rendkívül boldog, hogy bejelenthetem: engedélyt kaptam az orvosoktól, hogy ott legyek a női vb idei fináléján a spanyolországi Circuito de Jerezen, üdvözöljem az összes lányt, és megnézzem az utolsó két futamot. A legközelebbi hozzátartozóim és a csapatom végig velem vannak, és nagyon hálás vagyok, hogy ezt tényleg megtehetem.”

A Superbike-világbajnoksághoz hasonlóan a női vb-ből is két forduló van hátra, hiszen a mezőny ezen a héten Estorilban, majd utána Jerezben csap össze. A bajnoki címre három pilótának van reális esélye: a három futamot megnyerő és a másik öt versenyen is dobogóra álló Ana Carrasco 163 ponttal vezet, 9 egységgel megelőzve a maradék öt viadalt behúzó María Herrera előtt, aki legutóbb bukott. Őket nagyobb lemaradásban követi a 128 pontos Sara Sánchez.

Rins „teljesen összetört” a Japán Nagydíj után, a semmiért hozott ki magából mindent

0

Álex Rins csalódottan értékelte a motegi főfutamot, miután minden erőfeszítése ellenére pont nélkül maradt. A 28 éves pilóta szerint rossz úton járnak, és rámutatott, hogy a hajrában a Hondák is jobb tempót mutattak a Yamahánál.

Az elmúlt hetek biztató eredményei után a Yamaha ismét a mezőny hátsó felében töltötte a hétvége nagy részét. Fabio Quartararo a tizenkettedik helyen ért célba, miután rövid időn belül másodszor fordult elő vele, hogy az utolsó körben kifogyott az üzemanyag a motorjából. Mindez bosszantotta, de még így is szerzett néhány pontot, ellentétben csapattársával.

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

Álex Rins ugyanis csupán tizenhatodikként ért célba. A spanyol versenyző mindössze márkatársát, a szabadkártyával szereplő Remy Gardnert tudta felülmúlni a célba ért pilóták közül. A futamot megnyerő Francesco Bagnaiától több mint 40 másodperccel maradt el, így nem véletlen, hogy a leintés után csalódottan értékelt.

Nagyon nehéz verseny volt – nyilatkozta. – Nem tudom, mit mondjak, teljesen összetörtem. Ezért teljesítettem minden kört százkilencvenes pulzusszámmal, és nyújtottam a maximumot, rendkívül nehéz volt. A futam első része nem alakult rosszul. Az ausztriai beállításokkal kezdtük a napot, hogy lássuk, tudunk-e javítani a fékezésen. Valamivel jobb volt, kicsit jobban éreztem a motort. Aztán viszont, amint elfogyott a gumi, szinte lehetetlen volt kontrollálni a kipörgést. Még az egyenesben is, a kilences és a tízes kanyarból kijőve is kipörgött. Nem tudom, mit mondjak. Valamit ki kell találnunk, mert biztos, hogy nem ez a jó út. Nem vagyok elégedett az elvégzett munkánkkal.”

A Yamaha a misanói hétvégéken és Mandalikában is ígéretesen szerepelt, hiszen Quartararo mindhárom főfutamon hetedikként látta meg a kockás zászlót, ráadásul ez az Emilia-romagnai Nagydíjon az ötödik lett volna, ha nincs a benzinmizéria. Ehhez képest Motegiben a Hondákkal küzdöttek, de a hajrában az egyedüliként lágy hátsó gumit választó Nakagami Takaaki gyorsabb volt náluk, Rins pedig Luca Marini tempóját sem tudta lekövetni.

„Majdnem elsírtam magam” – így búcsúzott el a japán közönségtől Nakagami (videók)

Fabiónak Misano olyan, mint nekem Austin – fogalmazott a 28 esztendős motoros. – Rendkívül gyors volt ott. Emellett teljesítettünk egy tesztet, aztán jött egy futam, újabb teszt, majd még egy verseny. Szóval a misanói eredmény szerintem nem tükrözte a valóságot. Jelenleg az a valóság, hogy, a Ducatikat, az Apriliákat és a KTM-eket félretéve, Nakagami az utolsó körökben sokkal gyorsabb volt Fabiónál és [Johann] Zarcónál. Amikor pedig Marini megelőzött, nem tudtam tartani vele a tempót. Szóval ez a valóság, a kőkemény valóság.”

Mivel nem szerzett pontot, Rins továbbra is 20 ponttal áll az egyéni tabella tizenkilencedik helyén, holtversenyben a hivatalosan mögötte lévő Joan Mirrel és Augusto Fernándezzel. A gyártók között a Yamaha továbbra is a negyedik pozíciót foglalja el, és ez aligha fog változni a hátralévő négy futamon. A csapatoknál viszont van némi esély, hogy ledolgozzák a Trackhouse-szal szembeni 21 egységnyi hátrányukat, és feljöjjenek a nyolcadik helyre, de ehhez mindenképpen jobb teljesítményre lesz szükség, mint amilyet Motegiben nyújtottak.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

Bastianini négy kerékre vált, egy legendás korszak autóját fogja vezetni

0

Enea Bastianini raliautóba ül a hétvégén a Rallylegend Festival keretében. A gyári Ducati motorosa egy B csoportos Audit fog vezetni.

A Japán Nagydíj után a MotoGP-mezőny tagjainak egy hétvége erejéig lesz idejük pihenni a két tripla forduló között. Bár legközelebb Phillip Island fogadja a mezőnyt, az időeltolódás ellenére többen is hazatérnek Európába. Így tesz például Francesco Bagnaia és Marc Márquez, ahogyan Enea Bastianini is, aki négy kerékre fog váltani.

A 26 éves pilóta ugyanis elfogadta a meghívást, és részt vesz a Rallylegend Festivalon. Idén már a huszonkettedik alkalommal fogják megtartani a rendezvényt, egészen pontosan október 10-e és 13-a között. A helyszín San Marino lesz, vagyis Bastianini akár szülővárosába is ellátogathat, hiszen a miniállam mindössze 23 kilométerre található Riminitől.

A hétszeres MotoGP-futamgyőztes a ralizás híres-hírhedt korszakának egyik képviselőjét fogja vezetni, hiszen egy Audi Quattro S1-es volánja mögé fog beülni. A kocsi a B csoportos szabályrendszer szerint épült, amelyet sokan a ralizás aranykorszakának tartanak, de az erős gépek számos súlyos balesetet hoztak.

Ami az autó paramétereit illeti, a 2,1 literes turbómotornak köszönhetően a teljesítmény a 450 lóerőt is elérheti. Az Audi Quattro S1-es az 1984-es rali-világbajnokság, azaz WRC szezonjának végén debütált. A következő idényben pedig már állandó jelleggel a pályán volt, és végül a konstruktőri bajnokság második helyét hozta meg a német márkának.

Nem véletlen, hogy Bastianini pont Audit fog vezetni, hiszen mind a négykarikás vállalatot, mind az egyébként a Lamborghinihez tartozó Ducatit a Volkswagen Csoport birtokolja. Az olasz versenyző egyébként a Lamborghini teszt- és fejlesztőpilótájával, a San Marinó-i Emanuele Zonzinivel fog egy autóban ülni, és felváltva fognak vezetni.

Bastianini nem az első versenyző a MotoGP jelenlegi mezőnyéből, aki belekóstolt a ralizásba. Franco Morbidelli részt vett a rali-világbajnokság 2020-as évadának szezonzáróján, a Monza Rallyn. A jelenleg a Pramacot erősítő motoros harminckilencedik lett a Rally2-es kategóriában egy Hyundai i20 N-t vezetve. Mentora, Valentino Rossi pedig hét alkalommal is megnyerte a Monza Rally Show-t, és három WRC-fordulón is ott volt.