back to top
2025. július 21. 09:46
Kezdőlap Blog

Martín hatalmas ünneplést kapott, majd elmondta, „nehéz volt megtalálnom a helyem az életben”

0

Jorge Martínt nagyon megünnepelte a gyári Aprilia, miután hetedikként ért célba a Cseh Nagydíjon. A címvédő elmondta, nehezen találta a helyét, amikor sérült volt, elárulta, milyen célokkal vágott neki a versenynek, és arról is beszélt, hogy ez a nyári szünet kicsit más lesz a többihez képest.

Jorge Martín első futamhétvégéjét teljesítette, amióta Katarban megsérült. A spanyol versenyző biztatóan kezdte a brnói fordulót, hiszen már pénteken bejutott a Q2-be, ahol viszont senkit nem tudott megelőzni. A sprint szintén jól indult számára, ugyanis feljött a pontszerzők közé, de aztán visszaesett a tizenegyedik helyre. Ennek ismeretében sokan arra számítottak, hogy a főfutamon ismét vissza fog esni.

Bagnaia és Bezzecchi is vezetett, de Marc Márquez aratott történelmi győzelmet Brnóban, öccse kiesett

Azonban nem így történt. A 27 éves motoros a hetedik helyen teljesítette a verseny nagy részét, amihez persze kellett Álex Márquez és Joan Mir ütközése, valamint Enea Bastianini bukása, de ez nem változtat azon a tényen, hogy felülmúlta a várakozásokat. Nem véletlen, hogy miután visszatért a parc fermébe, csapata körülbelül akkora ünneplésben részesítette, mintha nyert volna. Martín 245 nap után először szerzett pontot, aminek nyilvánvalóan ő maga is örült, pláne az elmúlt hónapok után.

Büszke vagyok, az biztos, beteljesedettnek érzem magam, vagy nem tudom, hogy ez-e a jó szó – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Amikor ugyanis sérült voltam, nehéz volt megtalálnom a helyem az életben, nem tudtam, mit csináljak. Most pedig végre visszatértem a normál kerékvágásba. Nagyszerű nap volt, úgy vélem, tíz kör után tényleg arra összpontosítottam, hogy rájöjjek, mire van szükségem a jövőre nézve. Szerintem igazán kiegyensúlyozottan mentem. Azt hittem, sokkal fáradtabb leszek a futam végére, a gumik részéről is nagyobb visszaesésre számítottam, de nem így történt. Szóval boldog vagyok, és nagyon jól érzem magam az Apriliánál, ami rendkívül fontos. Most pedig itt az ideje, hogy a nyári szünetben még inkább felépüljek.”

Martín az elmúlt napokban többször is hangsúlyozta, hogy nem a konkrét eredmény számít, hanem fejlődni akar, és össze szeretne hangolódni az RS-GP-vel. Ennek megfelelően vasárnapra is ilyen jellegű célokat tűzött ki maga elé, emellett mindenképpen szeretett volna sikerrel megvívni legalább egy test test elleni küzdelmet, ami szintén megadatott neki.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

Az is a céljaim között szerepelt, hogy előzzek néhányat a versenyen – fogalmazott. – Kicsit csatáztam Jack [Millerrel], úgyhogy azt gondolom, hogy elértük a célunkat, vagyis befejeztük a futamot, előztünk párat, illetve tovább fejlődtünk és tanultunk a csapattal közösen a motorról. Magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy a jövőben nagyon szép dolgokra leszünk képesek.”

Az biztos, hogy Martín egy ideig nem tudja továbbvinni a lendületet, hiszen a soron következő Osztrák Nagydíjat szűk négy hét múlva rendezik. Az azt megelőző időszak viszont most kicsit más lesz, mint amihez az elmúlt években hozzászokhatott. „A nyári szünetben általában pihenek, és csak egy-két napot motorozok, de most próbálok minél inkább visszajönni, az biztos – jelentette ki. – Igyekszem pihenni, de edzeni is fogok, hogy erősebben térjek vissza.”

Így áll a MotoGP-tabella a Cseh Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Cseh Nagydíj után

0

A hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Cseh Nagydíját. A MotoGP-tabella éllovasa, Marc Márquez Brnóban tovább növelte előnyét.

Az elmúlt napokban ismét felbőgtek a motorok, ezúttal Brnóban, hiszen a Cseh Nagydíj volt a gyorsaságimotoros-világbajnokság soron következő állomása. A MotoGP-ben zsinórban ötödször mind a sprintet, mind a főfutamot Marc Márquez nyerte, így 120 pontra növelte előnyét öccsével, a hétvégén nullázó Álex Márquezzel szemben. Francesco Bagnaia szombaton hetedik, vasárnap negyedik lett, ennek következtében hátránya már 168 egység csapattársához képest. A gyártók és a csapatok között továbbra is a Ducati vezet.

A Moto2-es futamot Joe Roberts nyerte, míg az összetettben Manuel González harmadik helyével 24 pontra növelte előnyét a kieső Arón Canettel szemben. A legkisebbeknél José Antonio Rueda diadalmaskodott, aki már 85 egységgel vezet a negyedikként záró Ángel Piqueras előtt.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 381
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 261
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 213
4 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 156
5 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 142
6 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 139
7 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 124
8 Johann Zarco Honda LCR Honda 109
9 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 102
10 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 97
11 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 69
12 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 68
13 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 66
14 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 52
15 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 52
16 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 51
17 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 49
18 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 42
19 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 32
20 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol/LCR Honda 10
21 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 9
22 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
23 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Tech3 8
24 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha/Yamaha Factory Racing 6
25 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 6
26 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 1
27 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 430
2 Aprilia 187
3 KTM 175
4 Honda 147
5 Yamaha 133
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 594
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 358
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 281
4 Red Bull KTM Factory Racing 192
5 Aprilia Racing 173
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 144
7 Red Bull KTM Tech3 126
8 Trackhouse MotoGP Team 117
9 LCR Honda 110
10 Honda HRC Castrol 84
11 Prima Pramac Yamaha 61
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 188
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 163
3 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 134
4 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 128
5 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 119
6 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 100
7 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 93
8 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 90
9 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 81
10 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 80
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 80
12 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 66
13 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 60
14 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 58
15 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 55
16 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 43
17 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 34
18 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 26
19 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 14
20 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 13
21 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 11
22 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
23 Ayumu Sasaki Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 8
24 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
25 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 7
26 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
27 Sergio García Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 3
28 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 3
29 Daniel Muñoz Forward/Kalex Klint Forward Factory Team/Red Bull KTM Ajo 1
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 283
2 Boscoscuro 161
3 Forward 13
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 297
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 281
3 Elf Marc VDS Racing Team 185
4 OnlyFans American Racing Team 160
5 Beta Tools SpeedRS Team 148
6 Italtrans Racing Team 135
7 Red Bull KTM Ajo 114
8 CFMOTO Aspar Team 103
9 ITALJET Gresini Moto2 92
10 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 89
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 33
12 RW-Idrofoglia Racing GP 22
13 Klint Forward Factory Team 13
14 IDEMITSU Honda Team Asia 8
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 228
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 143
3 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 133
4 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 126
5 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 123
6 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 110
7 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 77
8 David Almansa Honda Leopard Racing 75
9 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 73
10 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 71
11 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 68
12 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 63
13 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 63
14 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 44
15 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
16 Scott Ogden KTM CIP Green Power 39
17 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 37
18 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 34
19 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 27
20 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 24
21 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 20
22 Marcos Uriarte Honda/KTM Gryd – MLav Racing/LevelUp – MTA 20
23 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
24 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 11
25 Vicente Pérez KTM/Honda LevelUp – MTA/Gryd – MLav Racing 7
26 Joel Esteban KTM/Honda Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team/Leopard Racing 7
27 Marco Morelli KTM BOÉ Motorsports 3
28 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 300
2 Honda 149
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 361
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 211
3 CFMOTO Aspar Team 199
4 LevelUp – MTA 174
5 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 167
6 Leopard Racing 146
7 Red Bull KTM Tech3 104
8 SIC58 Squadra Corse 100
9 Honda Team Asia 78
10 CIP Green Power 52
11 Rivacold Snipers Team 44
12 BOÉ Motorsports 41
13 Gryd – MLav Racing 3

 

Álex Márquezt megbüntették, szerinte innen lehetetlen utolérni a bátyját

0

Hosszú körös büntetést kapott Álex Márquez, miután a Cseh Nagydíjon elesett, és ezzel Joan Mir versenyének is véget vetett. A Gresini pilótája elismerte hibáját, és kijelentette, innen nem fogja befogni Marc Márquezt, míg honfitársa szerint nem véletlen, hogy sorozatosan hasonló helyzetbe keveredik.

Azok után, hogy Álex Márquez viszonylag biztató módon hozta le a Német Nagydíj hétvégéjét sérülését követően, a brnói forduló rémálomszerűen alakult számára. Az időmérős nyolcadik hely még nem volt tragikus, ám a sprinten rosszul rajtolt, és nem maradt esélye a pontszerzésre. A főfutam pedig, ha lehet, még rosszabbnak bizonyult.

A rajtja ezúttal nem volt annyira gyenge, és a 2. körben Joan Mirt üldözte. A 2. körben, annak is a 12-es kanyarjában aztán bebújt honfitársa mellé, ám nem tudta megtartani a motort, és elesett. Ráadásul a Ducati eltalálta a Hondát, így annak a tulajdonosa is a földre került. A sportfelügyelők a leintés után vizsgálták az esetet, és végül hosszú körös büntetéssel sújtották Márquezt az Osztrák Nagydíj főfutamára, miután ez volt az első hasonló jellegű kihágása az idényben.

Bagnaia és Bezzecchi is vezetett, de Marc Márquez aratott történelmi győzelmet Brnóban, öccse kiesett

Márquez a verseny után elismerte saját felelősségét, de leszögezte, azon a ponton még nem akarta megtámadni a 27 éves versenyzőt. „Hiba volt, valószínűleg nem a megfelelő helyen tettem, amit tettem – nyilatkozta. – Nem akartam megelőzni, nem ez volt a szándékom, de meg akartam tudni, hogy ez egy előzési pont-e.”

Az incidens után a két versenyző szóba elegyedett egymással, és bár a képek alapján nem tűnt nyugodtnak a beszélgetés, Márquez elnézést kért Mirtől. Ez utóbbit később istállójával szemben is megtette. „Szeretnék bocsánatot kérni a csapattól, mert nem a szokásos legjobb formámat hoztam – jelentette ki. – Kicsit elveszítettem a koncentrációmat. Valószínűleg túlságosan izgatott voltam, és fontos, hogy ne kövessek el olyan hibákat, mint most. Ezen még dolgoznom kell.”

A 29 esztendős motorost Francesco Bagnaia 48 pontra megközelítette, míg bátyja, Marc Márquez előnye már 120 egység. Utóbbi fivére szerint innentől már tényleg nincs esélye a bajnoki címre. „Százhúsz pontot lehetetlen hozni Marcon – vélekedett. – Továbbra is ugyanaz a célom. Olyan helyzetben vagyunk, amelyben nem kellene lennünk, és most azt a célt kell kitűznöm, hogy megfelelően felépüljek a sérülésemből.”

Ami Mirt illeti, a gyári Honda versenyzője elképesztő pechszériában van: Le Mans-ban Enea Bastianini, Alcañizban Jack Miller, Assenben Fermín Aldeguer, a Sachsenringen Ai Ogura, most pedig Álex Márquez miatt esett ki a sprinten vagy a főfutamon. Az érintett szerint ugyanakkor nem véletlen, hogy ezek bele történnek meg sorozatosan.

Nem hiszek a szerencsében vagy a balszerencsében – hangsúlyozta. – Ezzel a motorral nehéz ilyen körülmények között csatázni. Öt-tíz kilométer per órával lassabbak vagyunk, és ez olyan helyzetekhez vezethet, mint a mostani, amikor valaki a vártnál kicsit izgatottabban érkezik. Az ember hátrányból kezd el fékezni, és ha a hátulról érkező túl optimista, akkor megtörténhet az ilyesmi. Néhányszor hozzám értek a pályán, majd amikor elértem ezt a szekciót, Álex hátulról nekem jött, és a földön kötöttem ki. Ezzel a motorral meg fog esni az ilyesmi, mert hátrányban vagyunk a többiekhez képest. Minden alkalommal történik velem valami, amikor nyomom.”

A Moto3-ban is volt egy büntetés

A sportfelügyelők a Moto3-as futamon is kiosztottak egy utólagos büntetést. Ennek következtében Taiyo Furusatót a tizenegyedik helyett a tizenhatodik helyen rangsorolják, vagyis 5 pont helyett egyet sem szerzett. A szankcióból Marcos Uriarte, Álvaro Carpe, Marco Morelli, Jacob Roulstone és Scott Ogden profitáltak.

Marc Márquez elárulta, mióta érzi magát igazán jól a motoron, Bezzecchi hamar letett a győzelemről

0

Marc Márquez elárulta, az aragóniai teszten előreléptek a motorral, amelyen azóta remekül érzi magát. Marco Bezzecchi hamar látta, hogy a nyolcszoros világbajnokban több van a Cseh Nagydíjon, míg Pedro Acosta kiemelte, nehéz időszak van mögöttük.

Izgalmas első köröket hozott a Cseh Nagydíj főfutama. A győzelmet Marc Márquez szerezte meg, miután a verseny első harmadához közeledve az élre állt. Marco Bezzecchinek innentől kezdve csak be kellett hoznia a motort a második helyen, míg Pedro Acostát ugyan Francesco Bagnaia megközelítette a hajrára, de megtámadni már nem tudta.

Bagnaia és Bezzecchi is vezetett, de Marc Márquez aratott történelmi győzelmet Brnóban, öccse kiesett

A 32 éves pilóta a második helyről indult, és bár a harmadik kanyarban máris az élre állt, néhány pillanattal később már a harmadik pozícióban haladt. Csapattársát aztán a következő körben megelőzte, majd a gyári Aprilia motorosát is viszonylag hamar maga mögé utasította. Ezzel a Ducati történetében először nyert zsinórban öt főfutamot, előnye pedig öccse, Álex Márquez bukása miatt 120 pontra nőtt a tabellán.

A szezon első fele szuperül alakult, főleg ezek a futamok – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Az aragóniai teszten tettünk egy lépést a motorral, én pedig egyre jobban és jobban érzem magam, rendkívül jól vezetek. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, mert most ugyan jön a nyári szünet, de még tíz verseny van hátra. Itt az ideje a pihenésnek, ám Ausztriában ugyanilyen lesz a mentalitásunk és az intenzitásunk.”

Bezzecchi zsinórban a harmadik vasárnapi második helyét könyvelhetné el, ha a Sachsenringen nem esik el. Persze jelenleg nyilvánvalóan nem az egy hete történtekkel foglalkozik, az viszont felmerülhet, hogy mennyire hitt a győzelemben. Nos, miután az idősebbik Márquez elment mellette, látta, hogy ez önerőből nem fog menni.

Nos, nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Az első kör hihetetlen volt, hogy őszinte legyek, kívülről előztem meg [Fabio] Quartararót. A verseny első felében remekül szórakoztam, de amikor Marc maga mögé utasított, sajnos azonnal láttam, hogy benne van valami extra. Igyekeztem támadni, de erősnek bizonyult. Mindenesetre fantasztikus teljesítményt nyújtottam, köszönetet kell mondanom az egész Apriliának, a teljes noalei gyárnak, minden srácomnak, akiket imádok, az összes barátomnak, akik közül néhányan itt vannak. A szurkolóknak szintén nagyon köszönöm, lenyűgöző volt a Motodrom.”

Acosta viszonylag korán megelőzte Bagnaiát, és egy ideig közel volt az élen haladó kettőshöz. Később viszont leszakadt róluk, a háromszoros világbajnok ellen viszont nem kellett védekeznie a hajrában. Ezzel az első sprintfutamos dobogója után a főversenyeket illetően is megtört a jég, már ami az idei szezont illeti.

Fontos, az biztos, mert legutóbb tavaly Thaiföldön álltam dobogóra – felelte arra a kérdésre, hogy mekkora jelentőséggel bír ez a pódium. – Hosszú út vezetett a visszatérésig, Mindenki láthatta, hogy az év elején mennyire szenvedtünk, és most láthatjuk ezeket az embereket. Szeretnék nekik köszönetet mondani, már csak azért is, mert engem sem volt könnyű kezelni. Nem igazán mentek könnyen a dolgok, mindenesetre mindannyiuknak szeretném megköszönni, az egész stábomnak, azoknak a srácoknak, akik minden nap támogatnak engem, azoknak a srácoknak, akik otthon vannak, Ez mindannyiótoknak jár. Megyünk tovább, most jön egy kis szünet, a Red Bull Ringen pedig megpróbálunk jobbak lenni.”

Bagnaia és Bezzecchi is vezetett, de Marc Márquez aratott történelmi győzelmet Brnóban, öccse kiesett

0

Izgalmas első körök után Marc Márquez nyerte a Cseh Nagydíjat Marco Bezzecchi és Pedro Acosta előtt. Francesco Bagnaia csak negyedik lett, Álex Márquez pedig kiesett, ráadásul büntetést is kaphat, miközben Jorge Martín szép teljesítménnyel megszerezte első idei pontjait.

A Moto3 és a Moto2 futama után a MotoGP főversenyével zárult a Cseh Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is Francesco Bagnaia indulhatott, mellőle a sprintet megnyerő Marc Márquez és Fabio Quartararo várhatták a piros lámpák kialvását, míg a tabella második helyén álló Álex Márquez a nyolcadik helyet szerezte meg a kvalifikáción. A 27 fokos levegőben, illetve 44 fokos aszfalton kezdődő viadalnak majdnem mindenki két közepes gumival vágott neki, egyedül a kilencedik pozícióból induló Johann Zarco döntött a lágy hátsó mellett.

Bagnaia a Q1-ből továbbjutva szerezte meg idei első pole-ját, Marc Márquez az utolsó körében bukott 

Az első hármas nagyjából ugyanúgy kapta el a rajtot, így maradt a sorrend, de az idősebbik Márquez a 3-as kanyarban támadott. Ugyanakkor csak néhány pillanatig vezetett, sőt, csapattársa mellett Marco Bezzecchi is elment mellette. Sőt, a gyári Aprilia pilótája honfitársa kisebb hibáját kihasználva a következő kör elején élre állt.

Marc Márquez aztán ugyanott előzte meg Bagnaiát, ahol az előző körben, és ezúttal lőtte is tudott maradni. Olyannyira, hogy miközben ő üldözőbe vette Bezzecchit, addig a 28 éves motorosnak inkább hátrafelé kellett tekintgetnie Pedro Acosta miatt. Hátrébb pedig megtörtént az első bukás, és mindjárt ketten is benne voltak Álex Márquez és Joan Mir személyében: a Gresini versenyzője a belső íven elesett, így magával vitte honfitársát. Az esetet a leintés után vizsgálják, mindenesetre a két pilóta látványosan nem értett egyet egymással.

A 3. kör elején Acosta maga mögé utasította Bagnaiát, így feljött a harmadik pozícióba. Márkatársa, Enea Bastianini pedig szintén magabiztosan jött előre, és a következő körben  és Raúl Fernández is megelőzte Quartararót, aki így visszaesett a hetedik helyre. Mindeközben a gyári KTM versenyzője megközelítette Bezzecchi és Marc Márquez párosát.

A 6. körben Bagnaia újabb pozíciót veszített, ezúttal Bastianinivel szemben, miközben csapattársa továbbra is közelről üldözte Bezzecchit, de támadni addig a pontig nem tudott. Bastianini menetelése azonban csak a 7. körig tartott, ugyanis a 3-as kanyarban elesett, motorja pedig belecsapódott a légfalba. Szerencsére a motort leszámítva semmilyen sérülés nem történt, így a Tech3 pilótája egyrészt saját lábán sétált el a helyszínről, másrészt nem kellett félbeszakítani a futamot.

A 8. körben Márquez ugyanebben a kanyarban bebújt Bezzecchi mellé, és bár utóbbi próbálkozott visszatámadással, maradt a második pozícióban, ráadásul Acosta sem volt tőle messze. A következő körökben aztán a nyolcszoros világbajnok szépen lassan növelte a különbséget, míg honfitársa továbbra is árnyékként követte az Apriliát, de támadási pozícióba nem került.

A futam második fele nem tartogatott nagy izgalmakat, legfeljebb annyit, hogy Brad Binder és Fermín Aldeguer is megelőzte Jack Millert, aki így visszaesett a tizedik pozícióba, majd a Gresini és a gyári KTM versenyzője is helyet cseréltek. (Igaz, előbbit a Miguel Oliveirával történt korábbi incidens miatt 3 másodperccel megbüntették, így csak tizenegyedik lett.) Márquezt végül nem lehetett megállítani (bár a transzponder egy pillanatra a negyedik helyen jelezte, ami okozott némi zavart a közvetítésben), és a Ducati történetében először zsinórban ötödször nyert nagydíjat. Bezzecchi szintén leszakította Acostát, akit Bagnaia megközelített, de érdemi támadást nem tudott intézni ellene, így maradt negyedik. Mögöttük Raúl Fernández és Quartararo végeztek, a hetedik Jorge Martínt pedig külön ki kell emelni, aki így megszerezte első pontjait.

A MotoGP brnói főfutamának végeredménye

Rossi jobbkeze elismerte, valóban beszéltek Acostával az esetleges átigazolásról

0

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, Pedro Acosta valóban érdeklődött náluk a következő idénnyel kapcsolatban, de inkább 2027-ről beszéltek vele. A VR46 csapatigazgatója ugyanakkor nem tartja valószínűnek, hogy a spanyol pilóta hozzájuk igazol.

Pedro Acosta jövője szinte folyamatosan téma a MotoGP világában. A 21 esztendős versenyző az elmúlt időszakban látványosan nem volt elégedett a KTM teljesítményével, noha szombaton másodikként végzett a sprinten. A sajtóban pedig időről időre felmerül, hogy 2026-ig szóló szerződése ellenére már az idei év végén elhagyhatja az osztrák márkát.

Elsősorban a Honda, valamint a VR46 került szóba, és főleg utóbbi maradt sokáig napirenden, hiszen olyan vélemények is elhangzottak, hogy Valentino Rossi Acostával szeretné megállítani Marc Márquezt. A kilencszeres világbajnok jobbkezének számító Alessio „Uccio” Salucci pedig elismerte, hogy valóban volt kapcsolatfelvétel a két fél között.

„Rossi azt látja Acostában, aki megakadályozza, hogy Marc Márquez eljusson tíz vb-címig” – mondta az exmenedzsere

Viccelődtünk egy kicsit – nyilatkozta a TNT Sports szombati közvetítésében az olasz istálló csapatigazgatója. – Körülbelül egy hónapja beszéltünk Pedróval, mert Pedro a jövő évi helyzetünkről érdeklődött. Ugyanakkor elégedettek vagyunk Franco [Morbidellivel], és biztosan elkezdünk tárgyalni a menedzsmentjével, hogy megpróbáljuk megtalálni a megfelelő utat a jövő évre nézve.”

Ebben persze még nincs semmi különös: Salucci kiállt az idén lejáró szerződéssel rendelkező honfitársa mellett, aki egyébként ötödik a tabellán. Aztán viszont elmondta, az új korszak első idényének vonatkozásában már komolyabb megbeszélést folytattak. „Már elkezdtünk beszélni 2027-ről, nem csak Pedróval, mert már most el kell kezdenünk beszélni róla” – fogalmazott.

Di Giannantonio odaszólt Acostának: Kicsit jobban kellene koncentrálnia a saját dolgára

Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy Acostát az idei gyengébb kezdés ellenére is a mezőny egyik legjobb képességű motorosának tartják, és fiatalkora miatt sokak számára vonzó opció lehet. Éppen ezért Salucci nem tartja túlságosan valószínűnek, hogy a kétszeres világbajnok náluk fog kikötni egy gyári istálló helyett.

Ez nehéz – jelentette ki. – 2026 végén minden szerződés lejár, így nekem valószínűtlennek tűnik, hogy Acosta csatlakozhat a csapatunkhoz. Azonban soha ne mondd, hogy soha, ha felmerül a lehetőség, jövőre biztosan beszélünk róla, majd meglátjuk. Mindenesetre az összes szerződés véget ér. A Yamaha, a Honda és a gyári Ducati merül fel bennem. Azon a ponton olyasvalaki, mint Pedro, egy gyári istállóhoz megy, ahogyan az helyes.”

Roberts legyőzte Baltust, akit meg is büntethetnek, González a Moto2-es futam legnagyobb nyertese

0

Joe Roberts nyerte a Moto2-es Cseh Nagydíjat, miután a futam elején végleg megelőzte Barry Baltust, akinek ráadásul a második helye is veszélyben van a rajt miatt. A harmadik pozícióban Manuel González futott be, mégis talán ő a verseny legnagyobb nyertese, hiszen Arón Canet és Diogo Moreira is kiesett.

A Moto3-as futam után a Moto2-esek versenye következett a Cseh Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozícióból világbajnoki pályafutása során először Barry Baltus indulhatott, az első sort Joe Roberts és a dupla hosszú körös büntetéssel sújtott Marcos Ramírez egészítették ki. Manuel González a negyedik helyet szerezte meg az időmérőn, és dörzsölhette a tenyerét, hiszen első számú üldözői közül Arón Canet csak a tizenhetedik pozícióból, míg Diogo Moreira a múlt heti baleset miatt a bokszból várhatta a piros lámpák kialvását. A levegő hőmérséklete 26, az aszfalté 43 fokos volt közvetlenül a kezdés előtt.

Új pole pozícióst hozott a Moto2 és a Moto3 időmérője is, Baltus a Q1-ből továbbjutva verte a mezőnyt

Baltus nem kapta el jól a rajtot, és össze is ért Robertscel, így mindketten visszaestek, a vezetést pedig Ramírez vette át González előtt. Hátrébb pedig rögtön jött a dráma, Canet ugyanis elesett az 1-es kanyarban. Az esetet vizsgálták, de Jake Dixont végül felmentették a felelősség alól, miközben a Fantic versenyzője visszaült a motorra.

Az első kör végére aztán majdnem visszaállt a rajtsorrend, hiszen Baltus visszavette a vezetést Ramírez elől, őket pedig Roberts és González követték. A következő körben az American Racing spanyol pilótája visszatámadott, de a belga motoros nem hagyta magát. Az első trió kicsit el is lépett, miközben a tabella éllovasának inkább a mögötte lévő Daniel Holgadóra kellett figyelnie.

A 3. körben aztán Ramírez letöltötte büntetésének első felét, aminek következtében visszaesett a hetedik pozícióba. Két körrel később másodszorra is kiment a hosszú körös ívre, és a tizenkettedik helyen folytatta a futamot. Nagyjából ugyanekkor a szabadkártyásként induló veterán, a még Talmácsi Gáborral is versenyző Mattia Pasini elesett. Ennél viszont fontosabb volt, hogy előbb Canet, majd Moreira is a bokszba hajtott.

Roberts néhány körön át Baltus mögött motorozott, majd a 6. körben megtámadta ellenfelét, de nem járt sikerrel, ahogyan a következő kör 1-es kanyarjában sem, ám a 3-asban már összejött a pozíciócsere. A táv feléhez közeledve pedig érdekes információt közölt a versenyirányítás, ugyanis közölték, hogy a leintés után vizsgálják a belga pilóta rajt utáni viselkedését.

González eközben nem tudta (vagy a riválisok kiesése után nem akarta mindenáron) tartani az első kettős tempóját, Holgadót viszont leszakította, így magányosan körözött a harmadik helyen. Az élmezőnyben nem történt változás a hajrához közeledve, a kedélyeket egyedül a középmezőnybeli csatározások borzolták, valamint a másik szabadkártyás, Milan Pawelec Eric Fernández elleni manővere, aminek következtében mindketten a kavicságyban kötöttek ki, és a lengyel versenyző nem is maradt motoron.

Baltus végül nem volt képes elég közel kerülni az amerikai versenyzőhöz, aki így világbajnoki és egyben Moto2-es pályafutása során harmadik alkalommal diadalmaskodott, és talán végleg visszatért az élmezőnybe tavalyi sérülése után. González egyelőre harmadik, de akkor is nagyot nyert, ha Baltus megússza a büntetést, hiszen minimum 24 pontra növelte előnyét. Az utolsó körben még Ayumu Sasaki ütközött Yuki Kuniival, így nem ért célba.

A Moto2 brnói futamának végeredménye

Rueda jó rajtja után simán nyert, remek utolsó kör és nagyon szoros befutó döntött a második helyről

0

José Antonio Rueda nagy fölénnyel nyerte a Moto3-as Cseh Nagydíjat, miután rögtön a rajtnál az élre állt. A második helyért viszont ádáz csata zajlott, ezt végül szoros befutó után Máximo Quiles szerezte meg az utolsóként rajtoló David Muñoz előtt.

Szokás szerint a Moto3-as futammal kezdődött a Cseh Nagydíj vasárnapjának érdemi része. A pole pozícióból világbajnoki pályafutása során először Guido Pini indulhat, miután az időmérőn legyőzte José Antonio Ruedát. A harmadik helyet David Muñoz szerezte meg az időmérőn, ám mivel pénteken indokolatlanul lassan ment, ráadásul ez volt a második kihágása, a rajtrács végére száműzték. Ezzel David Almansa örökölte meg a harmadik helyet, míg a tabellán első számú üldözőnek számító Ángel Piqueras és Álvaro Carpe közül előbbi a kilencedik, utóbbi a tizenharmadik pozícióból indulhatott. Joel Kelso a szombat délelőtti bukása miatt a kvalifikáció után a versenyt is kénytelen volt kihagyni. Közvetlenül a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 25, az aszfalté pedig 38 fokos volt.

Új pole pozícióst hozott a Moto2 és a Moto3 időmérője is, Baltus a Q1-ből továbbjutva verte a mezőnyt

Pini nem kapra el jól a rajtot, ellentétben Ruedával, aki így rögtön az élre is ugrott. Máximo Quiles feljött a harmadik pozícióba, néhány kanyarral később pedig már újonctársát is megelőzte, így feljött a második pozícióba. Dennis Foggia szintén jól startolt, és ő is maga mögé utasította Almansát, aki az ötödik pozícióig esett vissza. Muñoz pedig fantasztikusan kezdett, hiszen tizenkettedikként fejezte be az 1. kört.

A következő körben Almansa visszaelőzte Foggiát, míg hátrébb Valentino Perrone Piqueras mellett ment el a hatodik helyért. A 3. körben aztán a Leopard motorosa visszatért eredeti pozíciójába, hiszen Pinit is maga mögé utasította. Azonban nem sokáig maradt ott, hiszen Foggia mindkettőjüket megelőzte, míg Piquerasék újra helyet cseréltek.

A futam előtt a táblázat második helyén álló versenyző nem sokkal később már Pini és Almansa előtt volt, Foggia pedig elment csapattársa mellett. Hátrébb az 5. kör legelején Adrián Fernández az ötödik, míg Muñoz a hetedik pozícióban találta magát, köztük Almansával.

Az első bukást Riccardo Rossi mutatta be, majd a Luca Lunettát helyettesítő Lenoxx Phommara látványos highside-ot produkált. Mindeközben elöl ismét változott a sorrend, hiszen Pini visszaszerezte a hetedik helyet csapattársától, Piqueras pedig megelőzte Quilest, aki mellett Fernández is elment. A 17 éves újonc a 7. kör 1-es kanyarjában mindkettőjüktől vissza akarta venni a pozíciót, de a manőver nem sikerült.

Nem sokkal később viszont Piqueras mindkét honfitársával szemben pozíciót veszített, így visszaesett az ötödik helyre. ám aztán visszajött a harmadik pozícióba, miközben Fernández és Quiles újra helyet cseréltek. A csatározásoknak Rueda örülhetett a legjobban, aki már támadási távolságon kívül haladt Foggia előtt.

A 8. kör végén Quiles visszatért a harmadik pozícióba, miután Fernándezzel együtt újra elmentek az MSi motorosa mellett. Az Aspar újonca aztán csapattársát is elkezdte támadni, miközben láthatta, hogy Rueda már jelentős, közel 1 másodperces előnnyel rendelkezik a mezőny előtt. A 9. kör második felében össze is jött neki a manőver, így megpróbálhatott a KTM Ajo pilótája után eredni.

Foggia azonban nem könnyítette meg a dolgát, hiszen a következő körben visszatámadott, majd két körrel később is próbálkozott, de nem járt sikerrel, ennek következtében viszont Rueda előnye már 1,3 másodpercre rúgott. Az olasz versenyzőnek aztán már maga mögé kellett figyelnie, ugyanis Muñoz megérkezett mögé.

Ő azonban ezt másképp gondolta, és a 12. körben ismét megszerezte a második helyet csapattársa elől. Igaz, ez ismét csak ideiglenes volt, hiszen Quiles kisvártatva sikeresen visszavágott. Három körrel a vége előtt aztán a 24 esztendős pilóta előbb az 1-es, majd a 3-as kanyarban próbálkozott, és utóbbiban sikerrel is járt.

Rueda ekkor már közel 3 és fél másodperccel vezetett, miközben tovább zajlott a csata a második helyért, amelybe immáron Fernández is beszállt, hiszen Quiles után ő is megelőzte Foggiát. Igaz, pár másodperccel később nemcsak az olasz versenyző, hanem Piqueras is visszaelőzte, sőt, utána Muñoz is elment mellette.

Az utolsó kör elején Foggiát az MSi és az Intact motorosa is megelőzte, majd Muñoz Piquerast is maga mögé utasította. Quilest aztán egyszerre előzték meg, de az Aspar újonca nem hagyta magát, és utóbbit azonnal visszaelőzte, majd a második pozícióért is támadott. Ezt egy óriási befutóval meg is szerezte, hiszen mindössze 24 ezreddel hajrázta le honfitársát. Rueda ekkor már régen a célban volt, így előnye már három futamgyőzelemnyinél is nagyobbra rúg, miközben Nicola Carraro az utolsó körben került a földre. Piqueras negyedik lett, Carpe viszont csak tizenharmadikként látta meg a kockás zászlót.

A Moto3 brnói futamának végeredménye

Pol Espargaró a pontja után: Nem rossz ez olyasvalakitől, aki már szinte visszavonult

0

Pol Espargaró kiemelte, kevesebb mint 5 másodperccel végzett Marc Márquez mögött a Cseh Nagydíj sprintjén, és szerinte márkatársait is nagyobb tempóra késztette. A KTM tesztpilótája Jorge Martín megelőzésére és a márka vezérigazgatójának jelenlétére is kitért.

Pol Espargaró a Cseh Nagydíj hétvégéje előtt legutóbb 2024 szeptemberében, az első misanói fordulón állt rajthoz. Akkor tizedik lett a főfutamon, amelyet Marc Márquez nyert meg, szombaton pedig hasonló forgatókönyv zajlott le. A különbség csupán annyi volt, hogy sprintet rendeztek, és a jelenleg 34 éves motoros kilencedik lett.

Cseh abszurd: elengedések, Bagnaia hátraesése, Marc Márquez-győzelem, kettős KTM-dobogó

A nyolcszoros királykategóriás dobogósnak váratlanul kellett beugrania a Tech3-hoz, hiszen Maverick Viñales múlt héten megsérült a Sachsenringen. Már az időmérőn is biztatóan szerepelt, és a tizennegyedik helyre kvalifikálta magát, majd a rövid versenyen ezt is megfejelte, és megszerezte az utolsó pontot, mindössze 4,748 másodperccel elmaradva a győztestől.

Kevesebb mint öt másodperccel Márquez mögött végezni egyáltalán nem rossz olyasvalakitől, aki már szinte visszavonult – nyilatkozta, majd arra utalt, hogy a márka kettős sprintdobogójában talán neki is van némi szerepe. – Szerintem a délelőtti gyorsaságom a KTM többi versenyzőjét is arra késztette, hogy kicsit keményebben nyomja. Egész nap jól éreztem magam, közel voltam a Q2-höz, és ez segített.”

Espargaró így már több egységgel rendelkezik, mint bátyja, az idén három hétvégén is induló Aleix. A Honda tesztpilótája Jerezben hiába ért célba tizennegyedikként, szabálytalan guminyomás miatt megbüntették, Silverstone-ban bukott és motorja ütközött Franco Morbidelliével, míg Assenben Somkiat Chantra mögött ért célba.

Öccse emellett a most visszatérő Jorge Martínt is megelőzte az összetettben, akit a pályán is maga mögé kellett utasítania. Ez a 8. körben történt meg, de nem volt könnyű dolga. „Jorge megelőzése őrületes volt, nagyon kemény, mert nem vagyok hozzászokva másik versenyző követése során kialakuló guminyomáshoz” – magyarázta.

A rajt előtt idegeskedő Martín próbál tanulni Bezzecchitől, de tudja, hogy saját utat kell találnia

Bár a főfutam még hátravan, csak a sprinteket figyelembe véve a brnói a KTM eddigi legjobb hétvégéje. Jelen állás szerint tehát a télen kinevezett vezérigazgató, Gottfried Neumeister nem is választhatott volna jobb időpontot, hogy kilátogasson a helyszínre. „Nagyon jól jött nekünk, hogy a vezérigazgató eljött, hogy megmutassa, nem csak a számokra koncentrál” – fogalmazott Pol Espargaró.

A rajt előtt idegeskedő Martín próbál tanulni Bezzecchitől, de tudja, hogy saját utat kell találnia

0

Jorge Martín örül, hogy sérülése óta először teljesített versenyt a MotoGP-ben, de úgy véli, jelenleg nem számít az eredmény. A címvédő a brnói sprinten is próbált tanulni Marco Bezzecchitől, akinek a beállításai nem teljesen fekszenek neki.

Jorge Martín szombaton újabb mérföldkőhöz érkezett, hiszen azok után, hogy az előző napon katari sérülése óta először ült motorra futamhétvégén, másnap már valódi tétre menő küzdelemben volt része. A Cseh Nagydíj időmérőjén a pénteki edzésen elért ötödik helyének köszönhetően a Q2-ben kezdett, ám ott senkit nem tudott megelőzni, így tizenkettedik lett.

Bagnaia a Q1-ből továbbjutva szerezte meg idei első pole-ját, Marc Márquez az utolsó körében bukott 

A sprint rajtja viszont kifejezetten jól sikerült számára, és feljött a pontszerzők közé. Egy ponton viszont elkezdett visszaesni, és végül a Maverick Viñalest helyettesítő Pol Espargaró kiszorította az első kilencből, a hajrában pedig Brad Binder is megelőzte. A 27 éves versenyző ezzel együtt elégedetten értékelt a leintés után.

Cseh abszurd: elengedések, Bagnaia hátraesése, Marc Márquez-győzelem, kettős KTM-dobogó

Örülök, hogy itt Brnóban teljesítettem az első futamomat [a sérülés óta] – nyilatkozta. – A rajt előtt ideges voltam, az biztos, de ez teljesen normális. Ugyanakkor nagyon koncentráltam, és az első néhány kör remekül sikerült. Bent voltam a mezőnyben, ezért próbáltam sokat tanulni a motorról, Marco [Bezzecchitől], aki mögött mentem. Úgy érzem, sok időre van szükségünk. Jelenleg nem számít, hogy ötödikek, hatodikok vagy tizenegyedikek vagyunk. Momentán nem fontos az eredmény. Az a fontos, hogy körről körre tovább építsük a magabiztosságot, és kicsit jobban érezzük magunkat. Szóval ez a fő cél.”

Ahogyan arra ő is utalt, Martín néhány körön keresztül csapattársa, Bezzecchi mögött ment. Ezt a hétvége korábbi szakaszában is megtette annak érdekében, hogy ellessen tőle ezt-azt. Ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy az olasz pilóta alapbeállítása nem passzol az ő vezetési stílusához, így előbb-utóbb meg kell találnia a saját útját.

Erősnek és felkészültnek érzem magam – szögezte le. – Az viszont biztos, hogy mivel nem ismerem a motort, kicsit túlvezettem. Túl nagy mértékben próbálok időt nyerni a fékezéssel, aztán szélesre megyek. Ezért fizikailag minden picit megterhelőbbé válik. Úgy vélem, most is elég sok mindent megértettem a teszthez és a pénteki naphoz képest a beállítások tekintetében, illetve hogy ez miként segíthet rajtam. Szóval csak idő kérdése. Egyszerűen nyugodtnak kell maradnunk, hinnünk kell a munkánkban, de ez a nap nagyon jó volt a fejlődésre. Szóval boldog vagyok a teljesítmény miatt. Az biztos, hogy a saját utamra kell összpontosítanom, de az adatokat is fontos figyelni, mert [a többiek] gyorsak, és kiegyensúlyozottabbak nálam. Ezért próbálok mindig szélárnyékot szerezni Marcótól. Most is, a futam egy pontján talán meg tudtam őt előzni. Azt mondtam magamban, hogy »rendben, itt várakozom, igyekszem megnézni néhány ívet«, mert tudtam, hogy a végén hátra fogok esni. Szóval, azt hiszem, ez sok mindennek a kombinációja. Ki kell alakítanunk a saját beállításaimat, mert most úgy érzem, hogy Marcóéi nem passzolnak száz százalékban az én stílusomhoz. Ez pusztán, ahogyan mondtam, idő kérdése, és próbálok dolgozni rajta.”

Martín: Hiszek abban, aki vagyok, különben nem lennék világbajnok

Hogy Martín mire lehet képes a főfutamon, azt egyelőre nehéz megmondani, de a sprinten látottakból kiindulva legfeljebb néhány pontra lehet tőle számítani, hacsak nem lesz annyi bukás, mint egy hete a Sachsenringen. Amennyiben pontot szerez, kijelenthető, hogy az összes állandó versenyző érdemben feliratkozott a tabellára, és már csak Aleix Espargaró neve mellett lesz 0 egység az idén rajthoz álló pilóták közül.