back to top
2025. szeptember 22. 22:27
Kezdőlap Blog

Ismét összecsapott Rossi és Stoner – de ezúttal nem motorokon (videó)

0

Valentino Rossi és Casey Stoner ezúttal gokartokkal mérték össze tudásukat a VR46 akadémistáival kiegészülve. Az olasz expilóta nem először hívta meg versenyezni egykori ellenfelét.

Valentino Rossinak megvoltak a maga ádáz riválisai, köztük Casey Stonerrel. Különösen a 2000-es évek végén vívtak óriási csatákat, igaz, a legemlékezetesebb közös pillanatuk akkor történt, amikor nem egy „ligában” voltak, hiszen az olasz pilóta a szenvedő Ducatin ült. A 2011-es Spanyol Nagydíjon az olasz pilóta kiütötte ellenfelét, aki a bokszban odavetette neki, hogy „az ambíciód túlnőtte a tehetségedet”.

Stoner csalódott Rossiban az emlékezetes ütközésük után, és nem ez volt az egyetlen sérelme

Azóta viszont Rossi számos korábbi vetélytársával rendezte viszonyát, és manapság ők ketten is sokkal jobb kapcsolatot ápolnak. Olyannyira, hogy idén már többször is jó kedélyű párbeszédet folytattak, amikor ilyen-olyan okokból találkoztak. Ilyen volt például az Osztrák és a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje, de nem csak a MotoGP helyszínein futottak össze.

Stoner Rossiról: Eltérő módon gondolkodtunk, vélhetően ő sem szerette az én pimaszságaimat

Hanem például tavaly is, amikor Rossi meghívta Stonert a Ranchra. A misanói hétvége után pedig szintén meginvitálta őt egy versenyzésre, de ezúttal változtak a körülmények. A helyszín ugyanis a corridoniai gokartpálya volt, ennek tudatában pedig már aligha ért bárkit is meglepetésként, hogy most gokartozásban mérték össze tudásukat.

Ezt ki gondolta volna? – Rossi saját birodalmában versenyzett együtt ismét Stonerrel (videó)

 

Hogy mi lett a végeredmény, azt nem tudni, hiszen a köridők nem kerültek nyilvánosságra. Az viszont biztos, hogy a VR46 akadémistái is részt vettek az eseményen, hiszen Rossi elsődlegesen nekik szervezte azt. Ennek megfelelően a MotoGP-ben szereplő versenyzők közül Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi, valamint Franco Morbidelli is jelen volt, ahogyan a Moto2-es Celestino Vietti vagy éppen manapság már edzőként dolgozó Andrea Migno is képviseltette magát.

Rossiban és Stonerben az is közös, hogy a gokartozást tekintve is többek hobbiversenyzőknél, hiszen mindketten belekóstoltak az autóversenyzésbe. A kétszeres világbajnok az ausztrál V8 Supercarsban szerepelt a MotoGP-ből történt visszavonulását követő évben, vagyis 2013-ban. Legjobb eredménye a queenslandi ötödik hely volt, az összetettben pedig tizennyolcadik lett.

Kilenc évvel később Rossi szintén kettőről négy kerékre váltott – miután korábban már jó néhány szakágat kipróbált, és egy ponton felmerült, hogy Forma–1-es versenyző lesz belőle. 2022-ben még egy Audit vezetett, 2023 óta viszont rendre egy BMW M4 GT3-as volánja mögött ül. Idén a hosszútávú-világbajnokságban és a GT World Challenge Europe-ban szerepel rendszeresen. Legközelebb a MotoGP Japán Nagydíjával egyszerre zajló Fudzsi 6 órás viadalon áll rajthoz ezen a hétvégén.

Varga Tibor már a tabella második helyén, Rossi Moor betegen is pontot szerzett

0

Varga Tibor az ötödik helyének köszönhetően már a második pozícióban áll a JuniorGP Stock kategóriájában, míg Kecskés Bence nem ért célba. Farkas Kevinnek nem jött össze a pontszerzés a Moto3-ban, míg Rossi Moornak a Moto2-ben igen, ahogyan Lukács Tamásnak is a Northern Talent Cup asseni idényzáróján.

Bár a magyar motorsportrajongók az előző hétvégén leginkább a Bol d’Orra figyeltek – nem is hiába, hiszen Kovács Bálint egysége megnyerte kategóriáját, összesítésben pedig harmadikként zárt –, más versenypályákon is szurkolhattunk honfitársainknak. Misanóban négyen is versenyeztek, és Assenben is akadt, aki képviselte hazánkat.

Óriási siker: Kovács Bálint egysége a drámai közjáték ellenére kategóriagyőztes a legendás 24 órás futamon

A MotoGP San Marinó-i Nagydíja után egy héttel ezúttal a JuniorGP mezőnye látogatott el a Marco Simoncelliről elnevezett versenypályára. A Stock kategóriában mind Varga Tibor, mind Kecskés Bence már az edzésen bejutott a Q2-be, hiszen előbbi a hatodik, utóbbi a hetedik helyen végzett. Ott aztán Varga 1:39.213 másodperccel ismét hatodik lett: a pole pozícióról 448 ezreddel maradt le, viszont az ötödiktől csak 4 ezredet kapott. Kecskés 495 ezreddel, illetve három pozícióval zárt honfitársa mögött, de az utolsó gyorskörében elesett.

A futamon Varga nem rajtolt rosszul, de a helyezkedésben visszaesett a hetedik helyre, majd nagyon sok időt veszített. Ennélfogva a hatodik pozíciónál előrébb önerőből nem tudott felzárkózni, de a futamot addig vezető Jacopo Cretaro kiesésének köszönhetően végül ötödik lett. Ez a bukás a bajnokság szempontjából is kulcsfontosságú volt, hiszen így az olasz versenyzőt megelőzve feljött a második helyre, és 56 pontjával a második helyet foglalja el a 80 egységgel rendelkező Iker García mögött. Ami Kecskést illeti, bár csapata megjavította a motort, de azt csak a versenyen tudta kipróbálni, és miután folyamatosan veszítette a pozíciókat, az 5. körben kiállt, így továbbra is 16 pontja van, a táblázaton pedig tizennegyedik.

A Moto2-ben az amerikai színekben versenyző Rossi Moor új csapatával igyekezett minél hamarabb felvenni a ritmust. Ez jól is ment neki, hiszen köridejei folyamatosan javultak, és bár az edzésen huszonharmadik lett, a Q1-ben 1:37.239-cel második lett. A Q2-ben aztán 1:36.775-ig jutott, ami a tizenhatodik pozícióra volt jó, 1,710 másodpercre a pole pozíciós időtől.

Ezt követően nehéz helyzetbe került, hiszen éjszaka belázasodott, és vasárnap reggel 38 fokos testhőmérséklettel érkezett meg a pályára. Ha pedig ez nem lenne elég, a rajt után balszerencséje volt, ugyanis az előtte történt baleset miatt nagyot kellett fékeznie. Ennek következtében rengeteget veszített, de végül egészen a tizennegyedik pozícióig tudott felzárkózni, és az előtte lévőtől is csak 98 ezreddel maradt el. Ezzel 23 pontnál tart, amivel tizenhatodik az összetettben.

Farkas Kevin huszonharmadik lett a Moto3 edzésén, majd a Q1-et 1:43.239-cel hatodikként fejezte be, 458 ezreddel lecsúszva a továbbjutásról. Ez a huszadik helyet jelentette volna a rajtrácson, de az első futamot büntetések miatt tizennyolcadikként kezdte meg. Ezen a huszonegyedik, míg a második viadalon a tizenkilencedik helyen intették le, így továbbra is 1 pont áll a neve mellett a huszonhetedik pozícióban.

A JuniorGP idei szezonjából még két hétvége van hátra, a Northern Talent Cup viszont véget ért. Az idénynyitóhoz hasonlóan Assenben vendégeskedett a mezőny, ám ez Lukács Tamásnak hátrányt jelentett, mivel azt az eseményt betegség miatt kihagyta. Most az időmérőn 1:48.326-tal tizennegyedik lett, 1,618 másodperccel elmaradva a pole pozíciót érő körtől, miután nem tudott szélárnyékot fogni.

Az első futamot későbbre halasztották az eső miatt, amely azonban nem állt el, így vizes pályán kellett megtartani. A 15 éves motoros végül tizenharmadikként ért célba, miután egy hármas küzdelemből ő jött ki a legjobban. A második versenyen egy rossz rajt után egészen a tizenegyedik helyig jött fel, ám a 3. körben eleredt az eső, és megszakították a viadalt. Az új versenyen ismét nem rajtolt jól, és végül a tizenötödik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Ezzel 85 ponttal fejezte be az idényt, és újoncként tizenegyedik lett az összetettben.

Hibázott a Yamaha Oliveira elengedésével? – egykori csapattársa szerint „túl gyors, hogy ne legyen itt”

0

Miguel Oliveira kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy hibázott-e a Yamaha, amikor az elengedése mellett döntöttek. Brad Binder szerint egykori csapattársa túl gyors ahhoz, hogy kiszoruljon a mezőnyből, míg Jorge Martín úgy véli, kiváló igazolás lenne, ha a portugál motorost sikerülne megszerezni tesztpilótának.

Szinte biztos, hogy Miguel Oliveira jövőre nem lesz a MotoGP állandó versenyzője. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, jelenlegi csapata előbb szerződtette Toprak Razgatlıoğlut, majd úgy döntött, hogy a mostani párosból Jack Millert tartja meg. Ez akkor indokolható lépésnek tűnt, hiszen az ausztrál versenyző a nyári szünetig jobban teljesített, azóta viszont megfordulni látszik a trend.

Olyannyira, hogy az Osztrák Nagydíj óta Oliveira kivétel nélkül jobb helyezést ért el a főfutamon csapattársánál. Sőt, ha ez nem lenne elég, akkor Fabio Quartararo után ő szerezte a második legtöbb pontot a Yamahán belül. Bár a tabellán még mindig csak Somkiat Chantrát előzi meg az állandó pilóták közül, ám a Montmelóban és Misanóban elért kilencedik helyei kifejezetten biztatóak.

Hogy bosszantja-e, hogy az ivataiak a mostani jó teljesítménye ellenére nem őt választották? „Nekem lenne bosszantó? Miért?” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre, utalva arra, hogy inkább a Yamaha, illetve a Pramac vezetésének fájhat a feje. De tényleg fájhat a feje, avagy valóban hibát követtek el, amikor érvényesítették a teljesítményzáradékot? „Őket kell megkérdezni” – felelte nevetve.

Oliveirát meglepte, hogy mennie kell, szerinte Razgatlıoğlu leigazolása megszakított egy fázist

Oliveirának a MotoGP állandó mezőnyéből történő valószínűsíthető távozásáról Brad Bindert is megkérdezték. A két pilóta már a 2011-es Indianapolisi Nagydíjon is egy csapatban versenyzett a 125 köbcentiméteres géposztályban, majd 2015-ben a Moto3-ban, 2017-ben és 2018-ban pedig a Moto2-ben képviselték mindketten a KTM Ajót, hogy aztán 2021-ben és 2022-ben mindketten a gyári KTM-nél versenyezzenek a MotoGP-ben. A dél-afrikai motoros méltatta ellenfelét.

„Miguel évekig volt a csapattársam, és amikor ez a srác formában van, akkor őrülten jó – fogalmazott. – A jó napjain elképesztő. Szóval nagyon szomorú látni, hogy milyen helyzetben van most. Ugyanakkor őszintén szólva, biztos vagyok benne, hogy vár még rá valami. Valami biztosan felbukkan majd. Ahhoz túl gyors, hogy ne legyen itt, az biztos. Szóval nagyon remélem, hogy talál valamit, és visszanyeri az önbizalmát, valamint azt a jó érzést, amely korábban megvolt neki, mert biztos vagyok benne, hogy az eredmények már közel vannak.”

Hogy Oliveira mit fog csinálni jövőre? Nos, sajtóértesülések szerint vagy a Superbike-vb-n fog versenyezni, vagy marad a MotoGP-ben, csak éppen tesztpilótaként. Utóbbi esetben az Aprilia lehet a célpont, aminek Jorge Martín kifejezetten örülne. „Lorenzo [Savadori] remek munkát végez, ez nem kérdés, de Miguel még mindig aktív versenyző, és sokféle motort vezetett már – jelentette ki. – Ha sikerülne megszerezni, az fantasztikus igazolás lenne.”

A MotoGP-ből jöhet a BMW új pilótája, miután várhatóan Razgatlıoğlu csapattársa is távozik

Eldőlt González jövője, Quiles óriási lehetőség előtt – így áll a 2026-os pilótakeringő a kisebb kategóriákban

0

Ugyan a MotoGP-ben már csak egy szabad hely van, a kisebb kategóriák esetében még csak az elmúlt hetekben indult meg az igazi pilótakeringő. Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy áll a Moto2 és a Moto3 mezőnye a 2026-os szezonra.

A MotoGP-ben már csak egy szabad hely található, de már az is a hivatalos bejelentésre vár, ugyanis minden bizonnyal Diogo Moreira ülhet fel az LCR második motorjára. Ez persze nem azt jelenti, hogy a 2026-os szezonra teljesen bezárul az átigazolási piac, ugyanis a kisebb kategóriák még csak most jutottak nagyobb szerephez. Ami a Moto2-t illeti, már rengeteg kérdőjel eldőlt, viszont a Moto3 kapcsán még számos üres folt található. A következőkben a már biztos bejelentéseket gyűjtöttük egy csokorba.

A Magyar Nagydíjon kelhet el egy ülés a MotoGP-ben, ami két korszak lezárását is jelentheti

Moto2: nem csak Canet jövője dőlt el, három újonc a láthatáron

Arról már korábban beszámoltunk, hogy Arón Canet többéves szerződést kötött a Marc VDS-szel. Ez egyelőre a középső kategóriára szól, az pedig egy nyitott kérdés, hogy az elkövetkezendő szezonok valamelyikében kiköt-e a Superbike-világbajnokságon. Azóta csapattársára is fény derült, ugyanis a spanyol mellett Deniz Öncü fog még versenyezni. A török pilóta jelenleg sérüléssel küzd, úgyhogy a belga istálló rendhagyó módon oldotta meg a bejelentést.

Arról is írtunk korábban, hogy a Gresininél is teljes sorcsere lesz 2026-ra, ugyanis a következő szezonnak Sergio Garcíával és Alonso Lópezzel ugranak neki. A Forward esetében sem kell sokáig koptatni a billentyűzetet, mivel Jorge Navarro és Álex Escrig is marad a csapat kötelékében. Az American Racing is ezt a tábort erősíti, miután Joe Roberts mellett hosszú távon köteleződtek el, míg az a bizonyos tinta Marcos Ramírez szerződésén is megszáradt már. Az Aspar is elégedett jelenlegi párosával, ugyanis mind Daniel Holgado, mind David Alonso marad a csapatnál.

Az elmúlt hetekben a jelenlegi éllovas jövője is eldőlt. Ugyan Manuel González 39 ponttal vezet Moreira előtt, mégis marad a Moto2-ben, mivel szerződést hosszabbított az Intacttal. A német istálló sem nyúlt bele a pilótapárosába, ugyanis a másik versenyzőjük Senna Agius lesz.

A minden bizonnyal MotoGP-be távozó Moreira helye is ki van már adva. Adrián Huertas 2026-ban is marad az Italtransnál, csapattársa pedig a jelenleg Öncüt helyettesítő Daniel Muñoz lesz. A spanyol versenyző már tizenhét versenyhétvégén van túl, mégis első teljes szezonjára készülhet.

Cikkünk megjelenéséig három újoncot jelentettek be a csapatok. A sort Luca Lunetta nyitotta meg, akit a SpeedRS igazolt le. Az olasz istálló másik versenyzője a Misanóban győzelmet jegyző Celestino Vietti lesz. Őt Ángel Piqueras követte, akit az MSi happolt el a riválisok elől. A fiatal spanyol csapattársa Iván Ortolá lesz, aki második szezonját kezdheti meg a középkategóriában. José Antonio Rueda is biztosan feljut a Moto2-be, ráadásul házon belül, a KTM Ajo színeiben bizonyíthat. A kiskategória jelenlegi éllovasának csapattársa Collin Veijer lesz.

Két olyan csapat is van, ahol még csak egy versenyző kiléte biztos. Ayumu Sasaki korábban többéves kontraktust kötött az Idrofogliával, ezért az ő jövője sem volt különösebb veszélyben. Mint ahogyan a Misanóban másodikként záró Barry Baltus maradásából sem csinált presztízskérdést a Fantic.

A Moto2 jelenlegi pilótafelállása 2026-ra

Csapat Pilóta 
Fantic Racing LINO SONEGO Barry Baltus ???
Liqui Moly Dynavolt Intact GP Manuel González Senna Agius
Elf Marc VDS Racing Team Arón Canet Deniz Öncü
CFMOTO Aspar Team Daniel Holgado David Alonso
SpeedRS Team Celestino Vietti Luca Lunetta
Italtrans Racing Team Daniel Muñoz Adrián Huertas
OnlyFans American Racing Team Joe Roberts Marcos Ramírez
Red Bull KTM Ajo Collin Veijer José Antonio Rueda
BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 ??? ???
ITALJET Gresini Moto2 Sergio García Alonso López
QJMOTOR – FRINSA – MSi Iván Ortolá Ángel Piqueras
RW-Idrofoglia Racing GP Ayumu Sasaki ???
Klint Forward Factory Team Jorge Navarro Álex Escríg
IDEMITSU Honda Team Asia ??? ???

Moto3: még rengeteg a kérdőjel, de meg lehet-e állítani Quilest?

A legkisebb kategória esetében mindössze kilenc hely kelt el, és eddig három csapat jelentette be a teljes pilótafelállást. Az Aspar megtartotta Máximo Quilest, aki Rueda és Piqueras Moto2-be kerülésével az egyik legnagyobb esélyessé lépett elő. Csapattársa az argentin Marco Morelli lesz, aki első teljes szezonján bizonyíthat. Érdekesség, hogy élete első Moto3-as hétvégéjén, Brnóban a tizenharmadik helyen ért célba, 2025-ben pedig a JuniorGP-ben és a Red Bull Rookies Cupban pallérozódhatott. Mindkét bajnokságban jelenleg az ötödik helyen áll, igaz, utóbbi már befejeződött.

Az Asparhoz hasonlóan a Tech3 sem gondolkozott sokat a felálláson. Valentín Perrone marad a csapatnál, mellé pedig Rico Salmela érkezik. A finn pilóta jelenleg a JuniorGP-ben versenyez, és két fordulóval a vége előtt a második helyen áll.* A LevelUp – MTA Matteo Bertellével és Marcos Uriartéval kezdi meg a 2026-os szezont. Érdekesség, hogy előbbi versenyző a tervek szerint Motegiben visszatérhet, miután még április elején szenvedett súlyos sérülést, utóbbi pedig éppen őt helyettesítette.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LEVELUP MTA (@levelup_mta)

Három csapat esetében pedig egy-egy versenyzőről beszélhetünk. David Muñoz marad az Intactnál, ráadásul a felek több évre köteleződtek el egymás mellett. Guido Pini azonban biztosan távozik onnan, az olasz a Leopardhoz igazol át. A LevelUp – MTA-tól távozó Joel Kelso pedig az MLavnál folytatja pályafutását.

*Cikkünk megjelenése után nem sokkal a KTM Ajo is bejelentette pilótapárosát 2026-ra. A finn istálló megtartotta Álvaro Carpét, csapattársa pedig az a Brian Uriarte lesz, aki nemcsak, hogy megnyerte a Red Bull Rookies Cupot, de a JuniorGP utolsó fordulóinak is jó eséllyel vág neki. 

Őrült hajrát hozott a Moto3 misanói versenye, Rueda az utolsó kanyarban gyűrte le Quilest

A Moto3 jelenlegi pilótafelállása 2026-ra

Csapat Pilóta
Red Bull KTM Ajo Álvaro Carpe Brian Uriarte
FRINSA – MT Helmets – MSi ??? ???
CFMOTO Aspar Team Máximo Quiles Marco Morelli
Liqui Moly Husqvarna Intact GP David Muñoz ???
Leopard Racing Guido Pini ???
LevelUp – MTA Matteo Bertelle Marcos Uriarte
Red Bull KTM Tech3 Valentín Perrone Rico Salmela
Honda Team Asia ??? ???
SIC58 Squadra Corse ??? ???
CIP Green Power ??? ???
Rivacold Snipers Team ??? ???
BOÉ Motorsports ??? ???
Gryd – MLav Racing Joel Kelso ???

„A Superbike-vb-n már nincs verseny” – kifakadt a Ducati főnöke a BMW bivalyerős motorja miatt

0

Serafino Foti úgy véli, a BMW rendkívül erős motorblokkja megölte a versenyzést a Superbike-világbajnokságban, legalábbis ami a győzelemért folytatott csatát illeti. A gyári Ducati csapatmenedzsere szerint a jelenlegi szabályozás nem a teljesítményről, hanem inkább a politikáról szól.

A Superbike-világbajnokság idei kiírásának elején úgy tűnt, hogy Nicolò Bulega komolyan beleszólhat a végső győzelem kérdésébe. Olyannyira, hogy a negyedik, cremonai forduló után viszonylag nagy előnnyel vezetett Toprak Razgatlıoğluval szemben, miután a BMW az idény elején nagyon megérezte a szuperkoncesszió elvételét.

Azóta viszont igencsak fordult a kocka: a címvédő immáron zsinórban tizenkét futamgyőzelemnél jár, és nem sokon múlt, hogy ez a szám nem tizenöt, hiszen a második mosti futam legvégén csak azért kapott ki olasz riválisától, mert rosszul sikerült a kigyorsítása. Ennek következtében immáron ő az, aki jelentős különbséggel vezeti a táblázatot.

Ráadásul az utóbbi időszakban még csak megszorítani sem tudják a török motorost, aki legutóbb Magny-Cours-ban tarolt. A gyári Ducati csapatmenedzsere pedig kifakadt a látottakon. „A Superbike-vb-n már nincs verseny, a BMW motorblokkja elképesztő – nyilatkozta Serafino Foti. – Mi több időt töltöttünk a szabályok betartására [való törekvéssel], mint a versenyzéssel. Ez hallatlan, nem számítottunk ekkora különbségre.”

Így áll a Superbike-vb tabella a magny-cours-i forduló után

Az olasz szakember arra célzott, hogy a Superbike-vb-n minden második forduló után felülvizsgálják a koncessziós jogokat, és az adott gyártó teljesítményétől függően változtatnak a korlátozásokon vagy éppen az engedményeken. Ezt pedig néha meglehetősen nehéz követni. „A MotoGP-ben nem kétpercenként vizsgálják felül a szabályokat – vont párhuzamot a királykategóriával. – Itt a Superbike-vb-n viszont ez már inkább a politikáról, mintsem a teljesítményről szól. Ezt nem tartom helyesnek.”

Az aragóniai hétvége (pontosabban az első futam és a Superpole verseny) legnagyobb kérdése, hogy Razgatlıoğlu megdönti-e a tavaly felállított, zsinórban tizenhárom diadalt számláló rekordját. Az biztos, hogy a helyszín számára nem lesz ideális, hiszen a MotorLand Aragónon még egyszer sem tudott nyerni. Más kérdés, hogy a tavalyi sérülés után rögtön három második helyet hozott, ami a körülményeket figyelembe véve kifejezetten jó eredménynek számított.

Hogy idén mi lesz, az a következő hétvégén kiderül, Foti mindenesetre elismerte, hogy tartanak az ellenfél újabb domináns szereplésétől. „Ez a kockázat fennáll, felesleges tagadni – szögezte le. – Toprak egy bajnok, a BMW pedig nagy teljesítményű motorblokkal rendelkezik, amely nagyon különbözik a szezon közepéig látottól.”

Razgatlıoğlu három fordulóval a vége előtt 39 ponttal vezet Bulega előtt, ami azt jelenti, hogy több futamgyőzelme miatt akkor is megvédené a bajnoki címét, ha innentől kezdve mindig másodikként végezne. Ráadásul a Ducatit az is aggaszthatja, hogy a BMW 3 pontra megközelítette őket a konstruktőri tabellán. „Nagyon nehéz szezonhajrá vár ránk, de nem adjuk fel – fogalmazott Foti. – A legvégéig nem fogjuk feladni.”

Az Apriliánál egyértelmű a cél: történelmet írni Bezzecchivel és legyőzni Marc Márquezt

0

Massimo Rivola méltatta Marco Bezzecchit, aki szerinte Misanóban felülmúlta motorjának adottságait. Az Aprilia Racing vezérigazgatója elárulta, a cél egyrészt a tabella harmadik helye, másrészt Marc Márquez legyőzése.

Marco Bezzecchi egy ideje kifejezetten jó formában motorozik. Bár a futamgyőzelmét még Silverstone-ban aratta, de a Holland Nagydíj óta nyújt igazán jó teljesítményt, hiszen azóta kivétel nélkül dobogóra állt, amikor célba ért a főfutamon. Ráadásul a Sachsenringen a második helyről esett ki, míg Montmelóban nem magától került a földre.

Ami pedig a San Marinó-i Nagydíjat illeti, ő szerezte a legtöbb pontot a hétvége során. A sprintet ugyanis megnyerte, miközben Marc Márquez kiesett, majd vasárnap szoros csatában kapott ki a gyári Ducati pilótájától. Ennek ellenére rendkívül pozitív volt az összkép, hiszen egészen a célvonalig szorongatta a nyolcszoros világbajnokot, amiért főnöke szép szavakkal méltatta.

Bezzecchi szeretett volna még aludni a sikeres misanói hétvége után, amelyet még nem tudott feldolgozni

„Marcót nagyon foglalkoztatta ez a futam, és különleges dolgot vitt véghez – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Azt mondanám, hogy még a motorunk jelenlegi adottságait is felülmúlta, figyelembe véve a többi versenyző teljesítményét, ahogyan Márquez is teszi. Szóval ebből a szempontból nagyon büszkék vagyunk rá, hogy már az első évében ilyen szinten van, mivel a pilótáknak általában időre van szükségük ahhoz, hogy ki tudják használni a motor teljes potenciálját. És úgy vélem, ezen a futamon mind Marc, mind Marco két tizedre volt a bukástól, mert tényleg a határon mentek. A határon mentek, és remekül teljesítettek. Nagyon jó látni, hogy az Aprilia ennyire gyorsan fejlődik.”

Jó teljesítményének köszönhetően Bezzecchi megelőzte a VR46 párosát a tabellán, majd le is szakította őket. Sőt, most már sokkal inkább előrefelé kell tekintgetnie, hiszen mindössze 8 pontra van Francesco Bagnaiától. Amennyiben sikerül megelőznie honfitársát, ő lehet az Aprilia történetének első versenyzője a MotoGP-ben, aki az összetett első három helyének egyikén zár.

Így áll a MotoGP-tabella a San Marinó-i Nagydíj után

„Fogalmazzunk úgy, hogy ez lehet a cél, de nem [jelent] nyomást – jelentette ki Rivola. – Személy szerint úgy gondolom, hogy ez vállalati szinten fontos. Azonban gyakran visszatérek a követendő hozzáálláshoz, amely Marco versenyzésében is megmutatkozik: a kockás zászlóig nem szabad feladni. Ha a cég ugyanígy működik, akkor növekedni fog, és az eredmények is jönni fognak. Ha harmadik lesz a világbajnokságban, akkor szerintem megérdemli.”

Álex Márquez jobban tart Bezzecchitől, mint Bagnaiától, de mindketten „veszélyesek” lehetnek rá

Az olasz szakember ezután kitért az elveszített pontokra: megemlítette a termasi főfutamot, ahol Bezzecchi már az első kanyarban kiesett, ahogyan a sachsenringi és a montmelói eseményeket is felhozta. Ezzel együtt a fejlődés egyértelműen látható, a következő fontos lépcsőfok pedig az lehet, hogy erőből is meg tudják verni Márquezt.

„A kilencvenhármas legyőzése kell hogy legyen a cél, mert Marc elképesztő célokat tűz ki maga elé, és egyre magasabbra teszi a lécet – vélekedett Rivola. – Szerintem ezúttal Marc látta, hogy Marcóban kicsit több van, de Márquez remekül ismerte fel, hogy hol van hiányossága, illetve hol van előnyben. Az igazi kérdés, hogy hol előzte volna meg, ha Bezzecchi nem követi el az apró hibát, mert a sprinten végrehajtott előzése tényleg különleges volt.”

A „múltban éretlenebb” Bezzecchi riválisként tekint Marc Márquezre, de tisztelik egymást

Így változtatta meg Rossi a vezetési stílusát, majd teremtett trendet a MotoGP-ben

0

Àlex Crivillé felidézte Valentino Rossi pályafutását abból a szempontból, hogy miként változott a vezetési stílusa az évek során. A kétszeres világbajnok kitért a két- és négyütemű korszak váltópontjára, valamint az olasz motoros által teremtett trendre.

Ahogyan arról nemrég már beszámoltunk, a DAZN ’DECOD3D’ című műsorának friss részében Valentino Rossi pályafutását vesézték ki az egykorin ellenfelek segítségével. Legutóbb a 2015-ös sepangi események kapcsán írtunk erről, de természetesen kifejezetten sportszakmai, a motorozására vonatkozó meglátások is elhangzottak.

Lorenzót dühítette, hogy nem zárták ki Rossit, megdöbbent a Marc Márquez elleni sepangi manőverén

A kilencszeres világbajnok összesen huszonhat évet töltött el a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban, ebből huszonkettőt a királykategóriában. Ennek a huszonkettőnek a nagy részében pedig rendre versenyképes volt, és mindig megtalálta az ellenszert akár a nála idősebb, akár a fiatalabb fiatalabb nemzedékekkel szemben. Erről beszélt Spanyolország első királykategóriás világbajnoka, Àlex Crivillé.

„Több mint két évtizedes pályafutása során Valentinónak teljesen eltérő motorokkal volt dolga – idézte fel. – Tudta, hogyan kell alkalmazkodni a különböző versenyzők és motorok jelentette új korszakhoz, és mindig versenyképes volt. Az 500, az 1000 és a 800 köbcentiméteres géposztályban egyaránt. A végén már kicsit több időbe telt, de így is felvette a harcot a legjobbakkal.”

„Magas, nyurga pilóta volt, klasszikus stílussal, semmi szokatlan nem volt benne – folytatta. – Mindig négy ujjal fékezett, holott általában egyet vagy kettőt használtak. Emellett a kuplungot is igénybe vette a visszaváltáshoz, amit ma már nem látni. Igazán klasszikus stílussal rendelkezett, komfortosan ült a motoron, nem tett furcsa mozdulatokat, csuklói szilárdan a kormányon voltak, és mindig előre nézett.”

Crivillé saját karrierjének utolsó két szezonját töltötte el Rossival azonos mezőnyben. Azt a két szezont, amelyben az olasz motoros előbb második, majd első lett az összetettben, mindezt szatellitcsapat tagjaként. Egyben a kétütemű 500-as korszak utolsó két idénye is ez volt, hiszen 2002-ben jöttek a négyütemű motorok, amelyekhez nyilvánvalóan adaptálódni kellett.

Stoner Rossiról: Eltérő módon gondolkodtunk, vélhetően ő sem szerette az én pimaszságaimat

„A négyütemű motoroknál a blokkok másmilyenek voltak, és ha az ember nem hajolt ki egy kicsit, akkor nehéz volt kanyarodni – magyarázta a spanyol exversenyző. – Valentino elkezdett változtatni: három ujjal kezdett fékezni, egyre kevesebbet használta a kuplungot, és kicsit jobban kihajolt, hogy közelebb vigye a motort az ívhez. Továbbra is gyors versenyzőnek bizonyult, elkezdett világbajnokságokat nyerni, de még nem alakította ki a saját stílusát.”

Egészen a 2000-es évek második feléig, amikor olyannyira meglett a saját stílusa, hogy azzal trendet teremtett. „Valentino fékezés közben kiteszi a lábát, mi pedig mindannyian azt kérdezzük, hogy »mi a baj, miért nyújtja ki a lábát?« – elemezte a kétszeres világbajnok a felvételt. – Kinyújtja, de megnyeri a versenyeket. Elkezdte nyerni a futamokat, és Rossi vezetési stílusának eredményeként a többi pilóta is kinyújtja a lábát, és őt utánozza. Ez a trend a mai napig megmaradt, és minden versenyző ezt a technikát alkalmazza.”

És hogy ez pontosan miért volt kifizetődő? „Ez a mai napig nem teljesen világos – érkezett a válasz. – Fékezett az egyenesben, és közben kissé kitette a lábát. Ezzel valamiféle támaszt keresett, hogy elöl és hátul is meglegyen az a kis stabilitás. A versenyzők fékeznek, és messzire előre néznek, miközben a testük már kifelé mozdul. Azt mondanám, hogy az a láb egyfajta egyensúlyozásra szolgál, hogy érezni lehessen a motor ergonómiáját, a pozíciót. Azt mondják, hogy aerodinamikailag is kicsit enyhíti a nyomást amikor a láb kint van a kanyarban. Ez picit segít, még ha csak ezredmásodpercnyit is, de segít. Itt indult a Valentino által diktált trend.”

Újabb csapat jelentkezhetett be a Ducati kieső ügyfelének helyére

Sajtóértesülések szerint a B-Max Racing megpályázta az MGM Bonovo kiszállása miatt megüresedő helyét a Ducati Superbike-vb-kötelékében. Az olasz alakulat pilótája a hírek szerint Gabriele Ruiu lenne.

Ugyan Toprak Razgatlıoğlu és a BMW idén kiemelkedik a Superbike-világbajnokság mezőnyéből, gyártói szinten továbbra is a Ducati tekinthető a legjobbnak. Viszont a sikerek ellenére nemcsak jó híreket kaptak a szezon során a bolognai vezetők, hiszen elveszítik egyik ügyfelüket, az MGM Bonovót. A német alakulat anyagi okok miatt száll ki a szériából, amivel nyolcról hétre csökkenne a Panigalék száma a rajtrácson. Vagyis csak csökkenne, de úgy fest, több jelentkező is van a megüresedő pozícióra. Ott van az Advocates Racing, amely Andrea Iannonéval érkezne meg, valamint a B-Max Racing, amelynek nem lenne új a vb-paddock.

Új csapat érkezése mentheti meg Iannone karrierjét?

A B-Max bejelentkezéséről a SPEEDWEEK számolt be saját értesülései alapján, a Motosprint pedig már arról írt, hogy tudomása szerint a csapat vezetője, Massimo Buna már meg is rendelte a motort a Ducatitól. A német lap kiemelte, hogy az alakulat jelen állás szerint maga kezelné a gép elektronikáját. Annyi biztos, hogy nem egy tapasztalatlan istállóról van szó, amely nemzeti szinten, Olaszországban már számos sikert ért el, és jó néhányszor a Superbike-vb-n is megmutatta magát.

Az értesülések alapján a B-Max pilótája Gabriele Ruiu lenne, aki jelenleg az olasz Nemzeti Kupa 1000-es kategóriájában képviseli őket, és akit az elmúlt öt évben összesen tizenkét Superbike-vb-fordulóra neveztek be szabadkártyával. 2021 és 2023 között még egy BMW-vel, idén pedig már egy Ducatival indult el Ruiu, a legjobb eredménye ezalatt egy tizenötödik hely volt. Idén Cremonában állt rajthoz, ahol két kiesés mellett egy huszonegyedik helyet hozott össze. Mellékesen az olasz motoros 2018-ban debütált a Superbike-vb-n, de akkor még a Pedericini Racing Kawasakijával versenyzett, és egy forduló alatt két tizennegyedik és egy tizenötödik hely volt a mérlege.

Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a B-Max megkapja-e a lehetőséget arra, hogy egy teljes szezont fusson a Superbike-vb-n, de beszámolók szerint jó esély van arra, hogy még idén ott lesz a csapat a rajtrácson. A jerezi idényzáróra, amelyet október 18–19-én rendeznek meg, ugyanis szabadkártyás indulási kérelmet adtak be.

Így áll a Superbike-vb tabella a magny-cours-i forduló után

Óriási siker: Kovács Bálint egysége a drámai közjáték ellenére kategóriagyőztes a legendás 24 órás futamon

Kovács Bálint csapattársaival az első helyen zárta a Superstock kategóriában a legendás Bol d’Ort, ami a teljes mezőnyt tekintve az ugyancsak kiváló harmadik pozíciót jelentette számukra. A 24 órás viadal során a Champion-MRP-Tecmas 9-es BMW-jének technikai hiba miatt egy időre ki kellett állnia a bokszba, de Kovácsék ennek ellenére is maguk mögé tudták utasítani a vetélytársaikat. Görbe Soma a szintén a Superstock kategóriában induló csapatával technikai problémák miatt nem ért el a célvonalig. Számadó Máté, aki az EWC kategóriában versenyzett egységével, összesítésben a tizennegyedik, kategóriájukban a hatodik helyen fejezte be a futamot, pedig az elején még jóval hátrébb haladtak.

Vasárnap került sor a motoros Endurance Világbajnokság szezonzárójára, a legendás Bol d’Orra. A 24 órás verseny rajtrácsán ezúttal nem volt ott a magyar HERT by Moto-Jungle csapat, mivel anyagi problémák miatt nem tudta vállalni a részvételt. Az alakulat három pilótája azonban így is elindult a viadalon, külön-külön egységek tagjaként.

Kovács Bálint a belga Champion-MRP-Tecmas 9-es rajtszámú BMW-jére ülhetett fel, ami hatalmas sikerrel zárult számára. Kovácsék már az időmérőn is jól szerepeltek, hiszen a Superstock kategóriát tekintve a második, a teljes mezőnyt nézve pedig a kilencedik helyről vághattak neki a futamnak. Ugyan a rajt után hátracsúsztak, de rövidesen az összesített tizedik hely körül stabilizálták a helyzetüket.

Kovács Bálint egysége közel volt a kategóriaelsőséghez, lezajlott a legendás 24 órás verseny időmérője

Innen indultak el aztán előrefelé, nagyobb részben a kiváló tempójuk, kisebb részben pedig a riválisok kiesései miatt. A verseny második felére az összesített ötödik hely körül találták magukat, amivel vezették a kategóriájukat, sőt négykörös előnyt építettek ki az üldözőikkel szemben. Ám két és fél órával a leintés előtt jött a drámai fordulat: egy technikai hiba miatt ki kellett állniuk a bokszba, ahol tíz percet töltöttek. Ezalatt legfőbb riválisaik, a 41-es és az 55-ös egység is megelőzte őket.

Viszont Kovácsék nem adták fel, és a bokszból kijőve folyamatosan dolgozták le a hátrányukat. Végül nagyjából egy órával a kiállás után pont a magyar pilóta vette vissza a kategóriaelsőséget, amit ezután már nem is adtak ki a kezükből. Ráadásul, mivel a hajrában két EWC kategóriás motor is megállt, feljöttek az összesített dobogó harmadik helyére.

Kovács ezzel pályafutása legjobb eredményét érte el, mind a Bol d’Or, mind az Endurance-vb tekintetében. A Formula.hu mutatott rá, hogy legutóbb 1956-ban került sor magyar kategóriagyőzelemre ezen a viadalon, amikor Kurucz György és Reisz János nyert egy 250 köbcentis Pannóniával.

„Majdnem tökéletes volt – értékelte a versenyt Loris Cresson, Kovács egyik csapattársa a leintés után. – Őszintén szólva csak az a kis technikai problémánk volt a végén. Végig nagyon magas szinten teljesítettünk. Mindenki nagyon sokat beletett, az összes pilóta, az összes csapattag, és hát nagyon jó érzés, hogy befejeztünk.”

A Superstock kategória mezőnyében egy másik magyar pilótát is láthattak a nézők: Görbe Somát, aki a francia 3ART Best of Bike 36-os rajtszámú Yamahájával indult. Az egység a kategóriájukban a tizennegyedik, összesítésben a huszonnyolcadik rajthelyet tudhatta magáénak, amelyről többet is sikerült előrelépniük. Viszont nagyjából a futam felénél egy olyan problémával találkoztak, amelyet nem tudtak leküzdeni.

„Hajnali 2:23-kor a motor beállt a bokszba, ahol kiderült, hogy kilyukadt a hűtőnk. A szerelők azonnal munkához láttak, és mindent megtettek, hogy újra pályára küldjék a gépet. Sajnos a károk nagyobbnak bizonyultak a vártnál, így fájó szívvel, de biztonsági okokból a feladás mellett kellett döntenünk” – írták a csapat Facebook-oldalán.

A „nagyok” között, az EWC kategóriában nevezett a szlovák Maco Racing Team 14-es rajtszámú Yamahája, amelyen Számadó Máté kapott lehetőséget. A csapat a kategória tizennegyedik, összesítésben pedig a huszonkilencedik helyről rajtolt. Az indulás után folyamatosan tudtak javítani a helyezésükön, így végül a kategória ötödik, összesítésben pedig a tizenharmadik pozícióban szelték át a célvonalat.

Ami a mezőny és egyben az EWC kategória elejét illeti: az utolsó félórában két BMW is elfüstölt. Ezek közül a 37-es kiesése azt jelentette, hogy a futam- és a bajnoki győzelemért folyó verseny két szereplősre szűkült. A futamot végül az 1-es Yoshimura SERT Motul Suzukija nyerte, de ezzel is 1 ponttal elmaradt a második helyen célba érő Yamalube YART Yamahától, amely behúzta az összetettet. A Superstock kategóriában a Tecmas a kategóriagyőzelmével odaért a tabella harmadik helyére, míg a bajnoki címet a bronzérmes 55-ös National Motos Honda vitte el a második helyen végző 41-es Kaedear-Dafy-Honda előtt.

Lorenzót csúnyán átverték Olaszországban, „ellopták” az óriáskerekét

0

Jorge Lorenzo megvett egy Olaszországban található óriáskereket, amelynek üzemeltetője régóta nem fizeti ki neki a bérleti díjat. Lorenzo ezért arra kéri az embereket, ne üljenek fel az óriáskerékre, amelyet továbbra is az ő nevével reklámoznak.

2019-ben vonult vissza Jorge Lorenzo, de azóta sem csak pihenéssel tölti az idejét: többek között autóversenyeken vesz részt, a MotoGP közeléből sem távolodott el, valamint az üzleti életben próbál érvényesülni. Viszont úgy tűnik, hogy az egyik befektetése egyáltalán nem fog megtérülni, sőt, csak problémákat okoz neki. Lorenzo az elmúlt években ugyanis vett egy óriáskereket az Olaszországban, az Adriai-tenger partján fekvő Viestében, amely eddig csak vitte a pénzét.

Dicsőséges karrier dicstelen befejezéssel – Jorge Lorenzo-portré

„Alapítottam egy céget, és megvettem az óriáskereket, 1,4 millió euróba került. Ezután kötöttem egy négyéves bérleti szerződést – kezdte mondandóját Lorenzo a Canale 5 csatorna Dentro la notizia című műsorában. – De sajnos rossz emberben bíztam meg, valakiben, akit a barátomnak hittem. Havi bérleti díjat kellett volna fizetnie, de azt egyre később adta át. Az utolsó eurókat tavaly szeptemberben kaptam meg, a tartozása pedig mostanra meghaladja a 200 ezer eurót.”

Az ötszörös világbajnok ezt látva úgy határozott, hogy jogi úton próbálja visszaszerezni a pénzét: „2024 szeptemberében büntető- és polgári feljelentést is tettem ellene. Az a szándéka, hogy ne fizessen, a bírósági eljárás pedig elhúzódik. A kerék értéke eközben minden hónapban egyre csökken, ahogy öregszik.”

Lorenzo egyelőre nem tudja, mi mást tudna tenni, így a televízión keresztül üzent Vieste lakóinak és az odalátogatóknak. „Felhasználják a nevemet, azt mondják, én vagyok a reklámarca. Szóval úgy tűnik, hogy ez Jorge Lorenzo óriáskereke, de ne menjetek oda” – kérte az embereket.