back to top
2025. július 21. 14:07
Kezdőlap Blog Oldal 3

Új pole pozícióst hozott a Moto2 és a Moto3 időmérője is, Baltus a Q1-ből továbbjutva verte a mezőnyt

Barry Baltus a Q1-ből továbbjutva nyerte a brnói Moto2-es kvalifikációt Joe Roberts és Marcos Ramírez előtt. A belga pilóta először állhat fel a pole pozícióba a középső kategóriában. A Moto3-as időmérőt Guido Pini húzta be, az újonc pályafutása első pole pozícióját szerezte meg, amihez José Antonio Ruedát és David Muñozt kellett megelőznie (utóbbi viszont egy büntetés miatt David Almansának „adja le” a harmadik rajthelyet).

A MotoGP után a két kisebb kategória számára is megrendezték az időmérőt a Cseh Nagydíjon. A két kvalifikációra kedvező időjárási körülmények között, 37 fokos száraz pályán és 24 fokos levegőhőmérséklet mellett került sor.

Bagnaia a Q1-ből továbbjutva szerezte meg idei első pole-ját, Marc Márquez az utolsó körében bukott 

Moto2

A középső kategóriában egy egész sor élmenő kényszerült a Q1-ben való részvételre, miután a pénteki edzés alatt leesett az eső Brnóban. Az időmérő első szakaszában így motorra ült többek között a tabellán harmadik Diogo Moreira, az ötödik Barry Baltus és a hatodik Deniz Öncü is. Az első próbálkozások alkalmával Baltus élre is állt 1:59.015 másodperces körével. Viszont rövidesen már az újonc Daniel Holgado neve szerepelt az első helyen, aki 35 ezreddel verte meg a belga pilótát. Az első ötbe még Albert Arenas, Öncü és Ayumu Sasaki fért be, Moreira eközben pályaelhagyás miatt nem is rendelkezett mért idővel.


A hajrára érezhetően óvatosan jöttek ki a pilóták, de Moreira ennek ellenére is bukott, és kiszállt a küzdelemből (bár egy büntetés miatt holnap mindenképp a bokszutcából rajtol). A vezetést röviddel ezután Baltus vette át 1:58.860-nal. Végül ezzel az idővel elsőként jutott tovább, a szintén javító Arenas és Holgado előtt. Az utolsó továbbjutó helyet kisebb meglepetésre Iván Ortolá szerezte meg, miközben Öncü, aki belehibázott az utolsó körébe, csak hetedik lett.

A Q2-ben szinte minden pilóta egyszerre rajzott ki a pályára. Az első nekifutásra Baltus állt az élre 1:58.852-vel. A belga motorost Jake Dixon és Izan Guevara követte, kettejük között mindössze 1 ezredmásodperc volt a különbség (de a spanyol pilótának később elvették ezt a körét). Eközben a bajnoki második, Arón Canet bukott a sokakat megtréfáló 10-es kanyarban, és nem is tudott azonnal visszaülni a motorjára, vissza kellett mennie a bokszba. Talán pont ezt meglátva bajnoki ellenfele, Manuel González belehúzott, és a listavezető 1:58.897-tel bejött a második helyre.

Az utolsó percek első villanását Joe Roberts rakta össze, aki 1:58.481-gyel átvette a vezetést, tehát alig 14 ezreddel verte meg Baltust. Ezt azonban a Fantic pilótája nem hagyta annyiban, és 1:58.322-re javítva visszaállt az élre. Ennél pedig már senki sem tudott jobb időt futni, bár az amerikai motoros 2 századra megközelítette. Baltus ezzel pályafutása első Moto2-es pole pozícióját szerezte meg. A harmadik helyre végül Marcos Ramírez ért oda, majd González, Holgado és Senna Agius következett. A korábban bukó Canet végül nem tudott mért időt futni, így csak tizennyolcadik lett.

A brnói Moto2-es időmérő végeredménye

Moto3

A legkisebbeknél a Q1 legnagyobb kérdése az volt, hogy a tabellán második Ángel Piqueras továbbjut-e. A spanyol pilóta végül 2:05.384 másodperces körével az első helyen került be az időmérő második szakaszába, pedig sokáig úgy tűnt, arról le fog maradni. Piquerasnak ugyanis egészen a hajráig nem volt elég jó ideje, majd Taiyo Furusato bukása szólhatott volna bele a dolgába, de végül az egyik utolsó körével megoldotta a feladatot. A japán pilótának az esése miatt nem is sikerült továbblépnie, ellenben Marcos Uriartéval, a debütáns Marco Morellivel és Noah Dettwilerrel.

A Q2 első igazán jó körét José Antonio Rueda futotta, a bajnoki éllovas 2:05.045-tel állt az élre. Ezután hosszú percekig senki sem tudott javítani, majd az utolsó nekifutásra Guido Pini mindenkit meglepett: az újonc 26 ezreddel megverte Ruedát, és ezzel megszerezte pályafutása első Moto3-as pole pozícióját.

A harmadik helyre David Muñoz ért oda, aki 12 ezreddel maradt el Ruedától. Viszont Muñoz egy büntetés miatt csak a rajtrács végéről indulhat holnap, a harmadik rajthelyet így David Almansa örökli meg, majd Máximo Quiles, Dennis Foggia és Valentin Perrone tölti majd fel a második sort. Sajnálatos apropóból ki kell még emelni Joel Kelsót, aki egy délelőtti bukása miatt nem tudott motorra ülni az időmérőn.

A brnói Moto3-as időmérő végeredménye

Marc Márquez elmagyarázta, miért bukott az időmérőn, biztos benne, hogy nem kap büntetést

0

Marc Márquez elmondása szerint főként azért esett el a brnói időmérő legvégén, mert Johann Zarco bukása megzavarta. Márquez biztos benne, hogy ezért nem kap büntetést, mivel az esésekor még nem volt kint a sárga zászló.

Szokás szerint szombat délelőtt rendezték meg a Cseh Nagydíj időmérőjét, amelyet a gyári Ducati egyik versenyzője húzott be. Na de nem Marc Márquez, hanem az idei első pole pozícióját megszerző Francesco Bagnaia. Az olasz pilóta kiváló stratégiát választott, és természetesen nagyszerű tempót is motorozott, ugyanakkor valamelyest a csapattársa is hozzájárult ehhez az eredményéhez.

Bagnaia a Q1-ből továbbjutva szerezte meg idei első pole-ját, Marc Márquez az utolsó körében bukott 

Márquez ugyanis bukott az utolsó körében, amelyben a negyedik szektorra fordulva 245 ezredmásodperccel vezetett Bagnaia előtt, tehát jó eséllyel átvette volna tőle a vezetést. A spanyol pilóta a 13-as kanyarban került a földre, közvetlenül azután, hogy ott Johann Zarco is elesett. A nyolcszoros világbajnok – aki így is második lett – később rámutatott, hogy ez nagyban hozzájárult a bukásához, de a saját felelősségét sem tagadta.

„Jól vagyok – nyilatkozta a MotoGP riporterének a leintés után. – Örülök a második helynek. De maga a bukásom leginkább azért történt, mert elterelődött a figyelmem, hiszen előtte már nagyon keményen fékeztem. És amikor Zarco bukott, füst [por] szállt fel, amire azonnal odaugrott a tekintetem, majd kicsit szélesre futottam, és elveszítettem az elsőt. De ettől eltekintve elégedett vagyok a második hellyel, különösen azért, mert a mai egy egyedi nap volt, különleges módon kellett vezetni a motort, nehéz volt jó gyorsköröket futni, mivel ezek voltak az elsők a hétvégén [mivel pénteken nedves volt a pálya, most pedig száraz].”

A Német Nagydíjon Lorenzo Savadori dupla hosszú körös büntetést kapott, amiért sárga zászlós fázis alatt esett el, és ezzel a felügyelők szerint „potenciálisan veszélyes helyzetet idézett elő önmaga, a többi versenyző és a pályabírók számára”. Most Márquez kapcsán okkal merülhetett fel, hogy ugyanerre a sorsra fog jutni, hiszen Zarco éppen előtte bukott, ám ő úgy gondolja, nem kell tartania a szankcionálástól. „Nem láttam ott a sárga zászlót – magyarázta a TNT Sportsnak. – Nem, biztos nem fogok büntetést kapni, mivel nem sárga zászló alatt buktam. Amikor Zarco bukott, én már fékeztem, szóval az esésemkor még nem volt kint a sárga.”

Bagnaia a Q1-ből továbbjutva szerezte meg idei első pole-ját, Marc Márquez az utolsó körében bukott 

0

Francesco Bagnaia a Q1-ből továbbjutva, jól működő stratégiával, a többiek előtt pályára hajtva megszerezte a pole pozíciót Brnóban. Az olasz pilóta idén először nyert MotoGP-időmérőt. A második helyre Marc Márquez ért oda, aki az utolsó körében – amellyel vélhetően átvette volna a vezetést – elesett. Az első rajtsort Fabio Quartararo teszi majd teljessé, miközben a bajnoki második, Álex Márquez csak a nyolcadik kockába állhat fel.

A MotoGP időmérőjével indult a Cseh Nagydíj szombati programja. Az edzés a péntekinél jóval kedvezőbb, száraz időjárási körülmények között, 22 fokos levegőben és 34 fokos aszfalton vette kezdetét. A pénteki edzés eredményének megfelelően Francesco Bagnaia, Fermín Aldeguer, Fabio Di Giannantonio, Brad Binder, Pol Espargaró, Luca Marini, Takaaki Nakagami, Álex Rins, Miguel Oliveira, Augusto Fernández és a Trackhouse duója vett részt a Q1-ben. 

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Elsőként Bagnaia és az őt lekövető Espargaró párosa ért körbe, a jobb idő pedig a KTM-tesztpilótáé volt, aki 1:53.131 másodpercet futott. Viszont rövidesen Diggia átvette tőle a vezetést, bár alig 32 ezreddel tudta megverni a sérült Maverick Viñales helyettesét. A második próbálkozásokra nekik nem, csak Raúl Fernándeznek sikerült javítania, aki 1:53.481-gyel bejött a harmadik helyre. 

Az utolsó percekre mindenki visszatért a pályára, közülük elsőként a hatodik helyen álló Bagnaia hajtott ki. Az olasz pilóta aztán az üres pályán magabiztosan vette át a vezetést 1:52.715-ös körével. Eközben a második helyre Esparga ugrott fel, akinek 306 ezred volt a lemaradása. Viszont a KTM motorosát előbb Diggia, őt pedig Raúl Fernández lökte ki a továbbjutást érő helyekről. A Trackhouse versenyzője az utolsó, 1:52.775-ös körével 6 századra közelítette meg Bagnaiát, és ez elég volt a második pozíció bebiztosításához, mivel a VR46 pilótája végül 37 ezreddel elmaradt tőle. Az elsőhöz képest még Espargaró, Álex Rins és Luca Marini fért be fél másodpercen belülre. 

 

Így tehát Bagnaia és Raúl Fernández csatlakozott a Q2 mezőnyében Marc és Álex Márquezhez, Pedro Acostához, Enea Bastianinihez, Johann Zarcóhoz, Joan Mirhez, Fabio Quartararóhoz, Jack Millerhez és a gyári Aprilia párosához. Szinte mindenki rögtön kihajtott a brnói aszfaltra, méghozzá a két Márquez vezetésével, egyedül Quartararo várt ki néhány másodpercet szokásához híven. 

Az első nekifutásra Marc Márquez állt az élre 1:52.522-es körével, akit egyedül Quartararo tudott érdemben megközelíteni, pontosan 93 ezredre. Mögöttük ekkor Álex Márquez, Jack Miller és Joan Mir állt, de nekik mind több tizednyi volt a hátrányuk. A második próbálkozáskor az első kettő helyen nem történt változás, de Marco Bezzecchi 1:52.644-gyel a bejött a harmadikra, mögé pedig Acosta fért oda, a mazarróni cápa 186 ezreddel maradt el az olasz pilótától. 

A hajrát Bagnaia nyitotta meg, csakúgy, mint a Q1-ben. Ez pedig ki is fizetődött neki, hiszen 1:52.303-mal simán átvette a vezetést csapattársától. Ezután nem sokkal Bezzecchi futott ki az 1-es kanyar bukóterébe, és bukott is, ami miatt előkerült a sárga zászló, és ennek következtében többen elveszítették a javítás lehetőségét. Az Aprilia versenyzője végül nem tudta folytatni az időmérőt. Márkatársa, Raúl Fernández viszont ekkor felugrott az ötödik helyre.

A végén hatalmas helyezkedés zajlott annak érdekében, hogy ki motorozhasson Marc Márquez mögött. Részben talán ennek is köszönhetően már senki sem tudott javítani, még a nyolcszoros világbajnok sem. Az idősebb Márquez fivér ugyanis bukott a 13-as kanyarban, ahol pillanatokkal azelőtt Zarco is földre került, miközben Miller a pálya egy másik pontján esett el.

Ez pedig azt jelentette, hogy Bagnaia megszerezte idei első pole pozícióját csapattársa, Quartararo és Bezzecchi előtt. Az ötödik helyre a végén mégis javító Mir fért oda, majd Raúl Fernández, Acosta, Álex Márquez, Zarco, Miller, Bastianini és Jorge Martín következett. 

A brnói időmérő végeredménye

Bastianini meglepő önelemzése: Előnyt jelentett, hogy most voltam először Brnóban

0

Enea Bastianini elmondta, hogy még mindig nem épült fel teljesen az előző hétvégén elkapott betegségből. Az olasz pilóta ennek ellenére nagyszerűen kezdte a Cseh Nagydíjat. Rámutatott, előnyt jelentett számára, hogy a brnói pályát a KTM-mel ismeri meg. Végül arról is beszélt, miért nem javultak a köridők az edzés végén.

Bár Maverick Viñales sérülés miatt nem tud rajthoz állni a Cseh Nagydíjon, az örömmel töltheti el a Tech3 csapattagjait, hogy Enea Bastianini visszatért közéjük. Az olasz versenyző ugyanis kihagyta az előző hétvégi Német Nagydíjat egy bakteriális fertőzés miatt. És bár azóta már jó pár nap eltelt, a betegség még mindig érezteti a hatását.

Hihetetlen: egy csirkés étkezés hiúsította meg Bastianini előző versenyhétvégéjét

„Csütörtökön nem éreztem túl jól magam – nyilatkozta péntek délután Bastianini. – Csütörtökön sok dolgom volt Brnóban, kicsit fáradt voltam, és a gyomrom még egy kicsit ideges volt. De most már jobban vagyok, bár nincs annyi energiám, mint amennyi szokott lenni. A pulzusom is magasabb volt motorozás közben, mert nem nagyon tudtam edzeni a héten. De remélhetőleg szombaton már jobb lesz. Ugyan valószínűleg még vasárnap sem leszek százszázalékos, de majd meglátjuk.”

Egészségi állapota ellenére Bastianini nagyszerűen kezdte a Cseh Nagydíjat: az első szabadedzésen ötödik, majd az edzésen nyolcadik lett, így azonnal bejutott a Q2-be. Ez pedig nemcsak a fertőzés miatt volt némileg meglepő, hanem azért is, mert a Ducatitól idén átigazoló olasz motoros eddig nem igazán találta az összhangot a KTM-mel. Ez akár külön problémát is okozhatott volna neki Brnóban, ahol még nem versenyzett MotoGP-pilótaként, hiszen 2021 óta tagja a királykategóriának, tehát épp akkor érkezett, mint amikor a pálya kikerült a naptárból. Végül azonban ez a helyzet a saját elmondása szerint inkább kedvezett neki.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

„Már a nap elejétől kezdve jól éreztem magam a motoron. Az első tízben voltam szárazon és esőben is, ez volt a legjobb pénteki napom a KTM-mel. És az, hogy a KTM-mel voltam először Brnóban, előnyt jelentett nekem, mert nem tudtam összehasonlítani az érzést azzal, ahogy az előző motoromon éreztem itt magam! Az RC16 sokszor kissé ideges, de ez számomra nem jelent gondot. Általában küszködünk egy kis vibrációval, de most az esőben ez nem jelentkezett, eddig rendben voltunk ezen a téren. Ez egy jó nap volt, és azt várom, hogy nagyszerű hétvégénk lesz.”

Az edzés végén számos pilóta próbált javítani és kiharcolni a Q2-be jutást, de közülük csak keveseknek sikerült ez, Bastianini szerint főként a körülmények miatt. „Azért nem javultak az idők az edzés végén, mert a körülmények csalókák voltak – magyarázta. – Az ív száraz volt, de a kanyarbejáratok nedvesek. Így a kelleténél sokkal gyorsabban érkeztünk meg oda, és amint elengedtük a féket, megcsúszott az első kerék.”

Bagnaia egy stratégiai hibára fogta a kudarcos pénteki eredményét

0

Francesco Bagnaia elmondása szerint egy rossz gumiválasztásnak köszönhetően nem jutott be azonnal a Q2-be, amiért később a csapata vállalta a felelősséget. Az olasz pilóta a kedvezőtlen pozíció ellenére bizakodóan várja a szombati eseményeket.

A pénteki edzéssel érdemben elkezdődött a Cseh Nagydíj. A gyakorlást Marc Márquez zárta az élen, közel fél másodperccel megelőzve a teljes mezőnyt. Eközben csapattársa, Francesco Bagnaia csupán tizenharmadik lett, másfél másodpercre Márqueztől. Az olasz pilóta szerint azonban ez a kudarcos eredmény sokkal inkább egy rossz stratégiai döntésnek, mintsem pusztán a tempójának tudható be.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

„Jól indult a nap, aztán a végén teljesen elrontottuk a stratégiánkat, de ilyen előfordulhat – nyilatkozta Bagnaia. – Sajnos [hátulra] a lágy keverék nem bizonyult jó választásnak a végére, ahogy az sem, hogy mi a bokszban voltunk, miközben mások javítottak az idejükön. Mondjuk úgy, mi nehezítettük meg a saját dolgunkat, ami már eleve sem könnyű ebben a szezonban, de ha még ilyen hibákat is elkövetünk, az tovább komplikálja a helyzetet.”

„Reggel nagyon jól mentem, és a délután is egész jól kezdődött, bár még mindig nem találtam meg azt a bizonyos érzést. Próbáltam stabilan a legjobb tízben maradni, de megálltam, amikor hatodik voltam, és mire visszamentem a pályára, már a tizenkettedik helyen álltam. És bár akkor még lett volna némi lehetőségünk a javításra, nem éltünk vele, mert rossz gumit választottunk.”

„Most először is nyugodtnak kell maradnunk, mert még van esélyünk arra, hogy fordítsunk a hétvégénken, főleg, hogy az előrejelzések szerint már nem várható több eső. Én pedig elég magabiztos vagyok száraz pályán, de majd meglátjuk, mert ez a pálya gyakorlatilag mindenkinek új, így fontos lesz, hogy szombat délelőtt ne hibázzunk. A lényeg, hogy megőrizzük a nyugalmunkat: a szombati egy új nap, amelyen megpróbálhatunk bejutni a Q2-be.”

Bagnaia: Nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében

Később aztán kiderült, hogy a rossz stratégia miatt ezúttal teljes mértékben a csapatot terheli a felelősség, nem a pilótát. „Egyszerűen rossz hátsó gumit választottunk. Egyértelmű, hogy az edzés végére a közepes keverék lett volna a legjobb megoldás, amit Pecco preferált is – mondta a Sky Sportsnak Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke. – Különböző okokból a lágy keverék mellett döntöttek a technikusaink, de ez a döntés végül nem vált be, mert a pálya száradt, és valójában azok tudtak javítani, akik a közepes keveréken voltak. Azonban délelőtt Pecco a második vagy harmadik legjobb időt futotta esőgumival, ami azt mutatja, hogy a megfelelő keverékkel versenyképes. És a megfelelő gumival bejutott volna a Q2-be. Pecco a közepeset kérte tőlünk, így teljes mértékben vállaljuk a felelősséget.”

Bagnaia gyengélkedésétől eltekintve sem ment jól a Ducatinak az edzésen. A bolognai márka csupán két pilótát delegált az első tízbe, amire most először került sor idén érdemi pályaeseményen. Ennek ellenére az olasz versenyző szerint nem a Cseh Nagydíj kéri el a legtöbbet a gyártótól: „Nem hiszem, hogy ez lenne a legkeményebb hétvége számunkra, szerintem Thaiföldön nehezebb dolgunk volt. A holnapi helyzet pedig olyan, hogy onnan szerintem továbbjuthatunk, mert az erősebb versenyzők már mind bekerültek a Q2-be.”

Hiába Marc Márquez fölénye, a Ducati legrosszabb idei hétvégéje lehet a brnói?

Martín: Hiszek abban, aki vagyok, különben nem lennék világbajnok

0

Bár nem az eredménye összpontosít, Jorge Martín kifejezetten elégedetten értékelte a Cseh Nagydíj pénteki napját. Ami pedig az elmúlt hónapok huzavonáját illeti, azt szeretné egyszer és mindenkorra maga mögött hagyni.

Jorge Martín a Cseh Nagydíj hétvégéjén végre-valahára visszatérhet a MotoGP mezőnyébe, miután felépült hosszú ideig tartó sérüléséből. Éppen ezért a pénteki napon leginkább ő állt a figyelem középpontjában, és talán az sem túlzás, hogy ezúttal a közvélemény jobban várta az ő értékelését, mint a mindkét tréningen az élen záró Marc Márquezét vagy éppen a Q2-be egyelőre be nem jutó Francesco Bagnaiáét.

Azok után pedig pláne, hogy a 27 éves pilóta kifejezetten biztató első napot produkált. Bár az első gyakorláson még csak tizenhetedik lett, az edzésen már az ötödik helyet szerezte meg, 721 ezreddel elmaradva honfitársától. Mindezt ráadásul úgy, hogy a nap nagy részében nedves volt a pálya, ami még inkább megnehezítette a dolgát.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Soha nem az eredményekre koncentrálok, most pedig még kevésbé, de nagyon hálás vagyok, hogy visszatértem – nyilatkozta. – Ez volt az első napom vizes pályán ezzel a motorral, és azonnal nagyon jól éreztem magam. Délelőtt nyugodt voltam, arra viszont nem számítottam, hogy délután esni fog, és kicsit ideges lettem.”

Martín hozzátette, az RS-GP most már „több mint kész”, és ő az, akinek alkalmazkodnia kell a géphez, ezzel együtt mosolyogva szállt le a motorról. Ráadásul úgy tűnik, hogy az elmúlt hónapok hercehurcája sincs negatív hatással a csapattal való kapcsolatára. Ezzel kapcsolatban a csütörtöki sajtótájékoztatón igyekezett mindent megmagyarázni, most viszont már szeretné maga mögött hagyni az ügyet.

Martín mindent tisztázni szeretett volna – visszatérése a MotoGP-nek és a bajnokságnak is jót tesz

Mindannyiunknak egy irányba kell húznunk, és nincs értelme rágódni a történteken – vélekedett. – Hiszek a munkámban és abban, aki vagyok, különben nem lennék világbajnok. Szeretnék újra ott lenni, [hiszen] most nem vagyok ott. A legjobban attól féltem, hogy visszatérek az Apriliához, a csapathoz, és ez jobban sikerült, mint amire számítottam.”

A spanyol pilóta azt is elmondta, hogy csapattársa, a délután közvetlenül előtte végző Marco Bezzecchi asseni beállításait használta. Persze a jó egykörös tempóval együtt is kérdés, hogy a futamokon mire lesz képes, de ezzel kapcsolatban sincs benne rossz érzés, még úgy sem, hogy biztosat nyilvánvalóan nem tud mondani. „A teszteken képes voltam hosszú etapokat futni, [úgyhogy] nem félek – szögezte le. – Azt nem tudom, hogy ezen a hétvégén mire számítsak.”

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

Hiába Marc Márquez fölénye, a Ducati legrosszabb idei hétvégéje lehet a brnói?

0

A Cseh Nagydíj pénteki edzésén csupán két Ducati került be a legjobb tízbe. Ilyenre még nem volt példa az idei szezonban érdemi pályaeseményen. 

A pénteki pályaeseményekkel, előbb az első szabadedzéssel, majd érdemben a délutáni edzéssel elindult a Cseh Nagydíj programja. Az előbbi még „rendben lement” – már abban a tekintetben, hogy a közvetlen élmezőnyben három Ducati-pilóta is ott volt. Ám délután már ennél jóval meglepőbb eredmény született a bolognai gyártó szempontjából.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Az esős – a csapadék miatt még el is tolt – edzés végén ugyanis csupán ketten képviselték a Ducatit a legjobb tízben. Ilyenre pedig még nem volt példa az idei szezonban egy „valódi” pályaeseményen (tehát a bemelegítést nem számítva) sem: mindegyiken legalább három Ducati-pilóta bekerült a legjobb tízbe, de általában ennél is több.

Ráadásul ugyan Marc Márquez fölényesen hozta el az első helyet, közel fél másodperccel verte a második Johann Zarcót, a második számú ducatis, Álex Márquez épphogy bekerült a legjobb tízbe. A fiatalabb Márquez ugyanis csak kilencedik lett, valamivel több mint egy másodperces hátrányban a bátyjától. Persze annyiban ez a helyezés is nagyon értékes, hogy a Gresini versenyzője néhány perccel a leintés előtt bukott, majd visszafutott a bokszba, és cseremotorjával, egyetlen lehetőségét kihasználva került be a legjobb tízbe.

Eközben Fermín Aldeguer csak tizenkettedik (1,370 másodperc hátrány az elsőhöz képest), Francesco Bagnaia tizenharmadik (1,505), Fabio Di Giannantonio pedig tizenhatodik (1,692) lett. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy Franco Morbidelli a sachsenringi bukása következtében kihagyja a Cseh Nagydíjat, így a Ducati idén először nem hat, hanem csak öt pilótát küldött pénteken csatába. Viszont ettől még már most biztos, hogy az időmérő második szakaszában, a Q2-ben legfeljebb négyen képviselik majd a bolognaiakat, hiszen a Q1-ből csupán ketten juthatnak tovább.

Ám azt sem szabad elfelejteni, hogy márkatársai küszködése ellenére továbbra is Marc Márquez a pole pozíció legnagyobb esélyese. És ha valamilyen óriási katasztrófa nyomán a Ducati nullázna is a hétvégén, a második Aprilia közel sem tudna elég pontot szerezni ahhoz, hogy megelőzze. Sőt, a bolognai márka annyira elhúzott a konstruktőri tabellán, hogy esetleges sorozatos nullázásai esetén is nyolc fordulóra lenne szüksége az Apriliának a vezetés átvételéhez.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

A Superbike-vb sztárjai mellett magyar versenyzőnek is lehet majd szurkolni a Balaton Parkon

0

Magyar pilóta is fog versenyezni a Superbike-világbajnokság, illetve a betétkategóriák Balaton Park-i fordulóján. Barta Kristóf a Yamaha R3 BLU CRU világkupán fog rajthoz állni szabadkártyával.

Jövő héten érkezik a Superbike-világbajnokság Magyarországra, hiszen ekkor fogadja a Balaton Park Circuit a mezőnyt. A legmagasabb kategóriában nem lesz magyar szabadkártyás pilóta, és idáig úgy tűnt, hogy a többi géposztályban sem. Péntek délután azonban bejelentették, hogy Barta Kristóf ott lesz a Yamaha R3 BLU CRU világkupán.

A sorozat 2021 óta létezik, igaz, akkor még Európa-bajnokság volt, hiszen ez a második év a jelenlegi státuszban. A hangvillások márkakupájában 14 és 20 év közötti pilóták vehetnek részt, vagyis a cél a fiatal tehetségek felfuttatása. A mezőny idén összesen hat Superbike-világbajnoki helyszínre látogat el, a Balaton Park a negyedik lesz a sorban.

Barta a tavalyi utolsó fordulóban mutatkozott be az Alpok-Adria Supersport 300-as kategóriájában, és mindjárt pole pozíciót szerzett. Idén már teljes szezont fut a bajnokságban, és az eddigi hét futamon egy kiesés kivételével rendre az első négyben végzett. Bár a győzelem még nem jött össze, de a Pannóniaringen mindkétszer második lett.

A szabadkártya tető alá hozásában nagy szerepe volt Talmácsi Gábornak. Ez utóbbi a közleményből derül ki, amely alább teljes egészében olvasható.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

0

Marc Márquez a délelőtti tréninghez hasonlóan a délutáni edzésen is a leggyorsabb időt futotta. A spanyol mögött a két francia, Johann Zarco és Fabio Quartararo zárt. Jorge Martín simán, az ötödik helyen jutott be a Q2-be, Francesco Bagnaia azonban csak a tizenharmadik pozícióban végzett, ezért a Q1-ben kell kezdenie. 

A szokásoknak megfelelően a MotoGP edzésével zárult a pénteki program. Az edzés kezdete előtt a levegő 16, míg az aszfalt 22 fokos volt, és nagy intenzitással esett az eső, ezért a Moto2 délutáni eseményét idő előtt meg is szakították. A királykategória első tréningjén Marc Márquez futotta a leggyorsabb kört 1:54.606 másodperces idővel.

A technikai gondok ellenére is Marc Márquez kezdte a legjobban a brnói hétvégét

Az edzés végül 20 perccel később kezdődött el, ugyanis heves eső érkezett a pálya fölé. Végül Álex Márquez vezetésével rajzott ki a mezőny.

Elhalasztották a MotoGP brnói edzésének kezdetét

Az első perceket követően Joan Mir állt az élre 2:10.707-tel, de a versenyzők folyamatosan dobálták a piros szektorokat, és egymásnak adták a kilincset az első helyen.

Negyed órával az edzés kezdetét követően Marco Bezzecchi nevével kezdődött a sorrend, mögötte Fabio Quartararo, Jack Miller, Mir és Jorge Martín következett. Eközben Francesco Bagnaia és Pol Espargaró is megjárta a sóderágyat.

Két perccel később Bezzechi úszott fel a vizen, és látványosat esett.

Az edzés derekához közelítve Marc Márquez állt az élre 2:04.412-vel, Quartararo neve mellett pedig 2:05.148 szerepelt.

Féltávnál Marc Márquez állt az élen, mögötte Miller, Quartararo, Mir, Bezzecchi, Bagnaia, Johann Zarco, Álex Márquez, Martín és Pedro Acosta volt az első tíz sorrendje. Huszonhárom perccel a vége előtt Zarco 8 ezredet adva állt az élre. Ezt azonban nem sokáig élvezhette, ugyanis Marc Márquez 2:03.935-tel visszavette a vezetést.

A körülmények eközben folyamatosan javultak, a pályán pedig már egy szárazabb ív is kezdett kialakulni. Kilenc perccel a vége előtt továbbra is Marc Márquez vezetett Zarco és Quartararo előtt. Nem sokkal később pedig Álex Márquez bukott.

Két perccel a vége előtt Bezzecchi ugrott fel a negyedik helyre. Ezzel párhuzamosan Álex Márquez és Bagnaia tepert a továbbjutásért, ugyanis előbbi a tizenkettedik, utóbbi a tizenharmadik pozícióban állt utolsó próbálkozásuk előtt.

Bagnaia végül maradt a tizenharmadik helyen, így a szombatot a Q1-ben kell elkezdenie. Álex Márquez viszont pihenhet, ugyanis a kilencedik pozícióban zárt. Azonnal a Q2-be jutott egyébként Marc Márquez, Zarco, Quartararo, Bezzecchi, Martín, Miller, Mir, Enea Bastianini, Álex Márquez és Acosta.

A Cseh Nagydíj edzésének végeredménye

Elhalasztották a MotoGP brnói edzésének kezdetét

0

Nem kezdődött el 15 órakor a királykategória edzése Brnóban, ugyanis heves eső érkezett a pálya fölé. Jelenleg még nem tudni, mikor kapják meg a zöld lámpát a versenyzők. 

FRISSÍTÉS: A tervek szerint 15:20-kor nyit ki a bokszutca.