back to top
2025. szeptember 22. 23:55
Kezdőlap Blog Oldal 3

Hivatalos: Álex Márquez gyári motort kap 2026-ban

0

A Gresini bejelentette, hogy Álex Márquez jövőre gyári technikát kap a Ducatitól, miközben marad a csapatnál. Gigi Dall’Igna, a márka versenyrészlegének vezérigazgatója a döntés kapcsán kiemelte, mennyire eredményes idén Márquez.

Tavaly valami igazán különlegeset láthatott a MotoGP közönsége: Jorge Martín egy szatellitmotorral szerezte meg a világbajnoki címet. Viszont Martín így sem volt hátrányban a technológiai fronton, hiszen egy gyári gépet kapott a Ducatitól. Idénre aztán a Ducatitól Martín és akkori csapata, a Pramac is távozott – külön utakon –, így a bolognai gyártónak át kellett alakítania a felállását. Végül az a döntés született meg, hogy négy helyett idén már csak három gyári, avagy lehető legfrissebb motort indít a márka, így tehát a két gyári pilóta mellett még egy versenyzőnek jutott Desmosedici GP25. A választás Fabio Di Giannantonióra esett, ám könnyen lehet, hogy jövőre az olasz motorosnak be kell majd érnie az akkor tavalyi, tehát végeredményben az idei technikával.

A Gresini ugyanis pénteken bejelentette, hogy 2026-ban Álex Márquez gyári motort kap a Ducatitól. Márqueznek 2026 végéig van szerződése az alakulattal, tehát ez a lépés nem csapatváltás, csak technológiai szintugrást jelent. A döntés nem okozott nagy meglepetést, tekintve, hogy a spanyol pilóta jelenleg második a tabellán a tavalyi géppel, két főfutamot és két sprintet nyert meg, valamint összesen további tizennyolc alkalommal állhatott fel a dobogóra, mindkét versenytípust figyelembe véve.

Így áll a MotoGP-tabella a San Marinó-i Nagydíj után

Ahogy arról korábban beszámoltunk, ez az Autosport értesülései szerint azt jelentheti, hogy Diggia a GP25-tel, tehát az idei motorjával fog jövőre is versenyezni, mivel a Ducati nem feltétlenül akarja bővíteni a gyári gépei számát, de ezt még egyáltalán nem lehet biztosra venni. Egyébként a brit lap szerint Márquez kiemelkedő teljesítménye mellett az is fontos szerepet játszott a váltásban, hogy a VR46 vonakodott kifizetni a gyári motorral járó pluszköltségeket, míg a Gresini hajlandó volt kinyitni a tárcáját.

„Megtiszteltetés lesz gyári motorral versenyezni a Gresininél – nyilatkozta Márquez. – A csapat már néhány szezon óta kifogástalanul dolgozik, és úgy gondolom, ez a jutalom mindannyiunknak: nekem is és az egész csapatnak. Ez egy újabb lépés az álmaink elérése és afelé, hogy 2026-ban még jobbak legyünk. Szeretném megköszönni Nadia [Padovaninak, a Gresini tulajdonosának], a csapatnak, és természetesen Gigi [Dall’Ignának, a Ducati-versenyrészleg vezérigazgatójának] és a Ducatinak, hogy minden pillanatban azt éreztették velem, hogy fontos vagyok nekik.”

„Álex idei szezonja igazán lenyűgöző volt – mondta Dall’Igna. – Többszöri kiértékelés után úgy döntöttünk, hogy még nagyobb támogatást nyújtunk neki, hogy ő és a stábja tovább fejlődhessen. Álex kiválóan kihasználja a Desmosedici GP-ben rejlő lehetőségeket, és meg vagyunk győződve arról, hogy az új fejlesztésekkel jövőre együtt újabb szintet léphetünk. Ez az egész Ducati-család számára plusz értéket teremt.”

Hivatalos: 2026-ban is ellátogat Magyarországra a tavaly debütált világbajnoki sorozat

Nyilvánosságra hozták a női világbajnokság előzetes 2026-os versenynaptárát, amelynek hat helyszíne között szerepel Magyarország, közelebbről a Balaton Park is. A tavaly debütált sorozat már idén is megfordult a balatonfőkajári pályán.

Július végén a Superbike-világbajnokság látogatása nyitotta meg a „Balaton Park-i nyarat” a magyar motorsportrajongók számára. A magyarországi versenyhelyszín a sorozat előzetes versenynaptára szerint jövőre is szerepelni fog a körforgásban, és ide a Supersport-vb mezőnye is elkíséri majd a „nagyokat” (ahogy minden más helyszínre is). Viszont a jövőre bemutatkozó Sportbike-vb, amely a hírhedten veszélyes Supersport 300-as kategóriát váltja, nem jön el hazánkba.

Hivatalos: változott a Balaton Park-i forduló időpontja – íme a Superbike-vb 2026-os versenynaptára

Azonban ez nem jelenti azt, hogy csak két sorozat számára fognak versenyeket rendezni Balatonfőkajáron a május eleji hétvégén. Nemrég ugyancsak nyilvánosságra hozták a női világbajnokság 2026-os szezonjának előzetes versenynaptárát, amelyben ugyancsak helyet kapott a Balaton Park. A tavaly debütált sorozat már idén is megfordult a pályán, két izgalmas futammal kiszolgálva a közönséget.

A női vb 2026-os idénye Portimãóban veszi majd kezdetét március 27–29-én. Ezután Assenben, a Balaton Parkban, Misanóban és a Donington Parkban is feltűnnek majd a motorosok, hogy október 16–18-án zárják a szezont Jerezben. Így az idei első idényhez hasonlóan jövőre is hat fordulót rendeznek a széria számára, ami a SPEEDWEEK beszámolója szerint jó néhány résztvevőnek csalódást okozott, mivel többet szerettek volna látni.

A női világbajnokság előzetes 2026-os versenynaptára

Időpont Ország Helyszín
Március 27-29. Portugália Autodromo Internacional do Algarve
Április 17-19. Hollandia TT Circuit Assen
Május 1-3. Magyarország Balaton Park Circuit
Június 12-14. Olaszország Misano World Circuit Marco Simoncelli
Július 10-12. Egyesült Királyság Donington Park
Október 16-18. Spanyolország Circuito de Jerez – Ángel Nieto*

*szerződéshosszabítás függvényében.

A Ducati „lefokozhatja” Di Giannantoniót, 2026-ban más kaphatja meg a harmadik gyári motort

0

Egy sajtóértesülés szerint jövőre már nem Fabio Di Giannantonio, hanem Álex Márquez kapja meg a legfrissebb technikát a Ducatitól a gyári versenyzők mellett. A bolognai márka emellett tárgyalásokat kezdhetett annak irányába, hogy a VR46 helyett a Gresini legyen a második számú csapata.

Amikor tavaly kiderült, hogy a Pramac Yamahához való távozásával a Ducati elveszíti első számú szatellitcsapatát, egyben az is világossá vált, hogy a bolognai gyártó kötelékén belül jelentős változások jönnek. Végül a Ducati úgy döntött, a maradék két ügyfele, a VR46 és a Gresini közül egyiket sem emeli fel arra a polcra, amelyen korábban a Pramac volt – vagy ezeknek az alakulatoknak nem volt meg erre a fedezete. Mindenesetre idén már négy helyett csak három idei motorja van a rajtrácson a gyártónak, miközben a másik három tavalyi konstrukció.

Idén Fabio Di Giannantoniónak jutott az a lehetőség, hogy a két gyári pilóta mellett felülhessen a GP25-re. Ám Diggia ezt nem tudta igazán kihasználni, hiszen bár több dobogót is szerzett, most csak hetedik a tabellán, miközben Marc Márquez ugyanezzel a motorral dominál. Vele ellentétben viszont Álex Márquez folyamatosan az élmezőnyben szerepel a tavalyi géppel, és jelenleg is a második a bajnokságban, amit látszólag a Ducati is észrevett.

Álex Márquez jobban tart Bezzecchitől, mint Bagnaiától, de mindketten „veszélyesek” lehetnek rá

Az Autosport értesülései szerint ugyanis jövőre már a fiatalabb Márquez fivére mehet az aktuálisan legfrissebb motorral, míg Diggiát „lefokozzák”, és Franco Morbidellivel, valamint Fermín Aldeguerrel együtt az akkor tavalyi GP25-tel fog versenyezni. Ennek Márquez kiemelkedő szezonja mellett az lehet a fő oka, hogy a VR46 nem akarta ismét kifizetni a harmadik gyári motor jelentette pluszköltségeket. Egyébként ez a lépés annyiban még Diggia előnyére is válhat, hogy már volt lehetősége kiismerni a gépet.

A lap szerint a Ducati egy időben fontolgatta, hogy 2026-ban mindegyik pilótáját ellátja a GP26-tal, de erről végül „gyártási és szerződéses” okokból letett. Mellékesen a jövő évi konstrukció motorblokkja biztosan nem lesz új, hiszen az erőforrások fejlesztései be vannak fagyasztva a következő szezon végéig, kivéve a koncessziós rendszer alapján az egyaránt alulteljesítő Yamahát és Hondát.

Diggia mellett Aldeguer lehet a Ducati esetleges lépésének vesztese. Az ő szerződése ugyanis eredetileg garantálta, hogy a második évében már gyári motort kap, ami ezek szerint nem fog megvalósulni. Ám az Autosport arról ír, a gyártó cserébe „egy sor olyan engedményt ajánlott fel neki, amelyek hosszú távon előnyösek lehetnek a karrierje szempontjából”. Mellékesen azt is megjegyzi a lap, hogy a fiatal spanyol motoros egyik legnagyobb támogatója Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója.

Aldeguer kipróbálná magát a gyári Ducatinál, de „pokoli” lenne Marc Márquez csapattársának lenni

Ugyan Aldeguer egyelőre tehát valószínűleg lemarad a gyári technikáról, egy tekintetben tapasztalhat majd előrelépést. Szintén a brit újság szerint a Ducati tárgyalásokat kezdett annak irányába, hogy a Gresinit tegye meg első számú szatellitalakulatává, miután a VR46 vonakodott kifizetni 2026-ra a harmadik gyári motorral járó jelentős többletköltségeket, valamint azt látva, hogy Álex Márquez milyen teljesítményt tudott idén nyújtani az istállót képviselve.

A meglepetésre készülő Rossi testközelből megnézte a Yamaha V4-es motorját (képek)

0

Valentino Rossi közelről is megszemlélhette a V4-es Yamahát, és bár civilben, de fel is ülhetett rá. Csapata, a VR46 bejelentette, hogy meglepetéssel készül az Indonéz Nagydíj előtt.

A San Marinó-i Nagydíj, majd az azt követő misanói teszt egyik központi témája a Yamaha új motorja volt. Mint ismert, a hangvillások először vitték pályára éles körülmények között az új, V4-es motorblokk által hajtott motort, amelyet aztán az állandó pilóták is teszteltek, és amely reményeik szerint jövőre végleg leválthatja a jelenlegi sornégyes verziót.

Quartararo: Nem hiszem, hogy a V4 fogja megoldani a problémáinkat

Azt a sornégyes verziót, amellyel Valentino Rossi bizonyult a legsikeresebbnek. A Doktor 2003-ban hagyta el a Hondát a Yamaháért, és bár a legtöbben nem hitték, hogy megvédi a bajnoki címét, de sikerült neki. Később aztán még három alkalommal ért fel a csúcsra az M1-essel, és a futamgyőzelmek számában is ő vezeti a rangsort.

Bár az általa birtokolt és működtetett csapat, a VR46 nem a Yamaha motorjaival versenyez, sőt, tavaly óta már nem Rossi márkája az ivataiak gyári istállójának hivatalos ruhaszállítója, ám a kilencszeres világbajnok még mindig a japán gyártó nagykövete, ennélfogva pedig közelről is megtekinthette a V4-est, sőt, fel is ülhetett rá, persze csak civilben. „A Yamaha élő legendája találkozik a jövővel – olvasható a gyári alakulat közösségi oldalán. – A Doktor eljött, hogy megnézze a Yamaha frissen bemutatott, V4-essel hajtott prototípusát.”

Ráadásul nem ez az egyetlen érdekesség Rossival kapcsolatban. A VR46 főszponzora tavaly óta az indonéz állami olaj- és földgázvállalat, a Pertamina Lubricants, és hamarosan, október 3-a és 5-e között jön az Indonéz Nagydíj hétvégéje. Az olasz istálló pedig valamivel készül – könnyen lehet, hogy a motor megint különleges, az ország színeit jobban megjelenítő külsőt kap, csakúgy, mint 2024-ben. Ami biztos, hogy szeptember 30-án minden kiderül.

„A MotoGP-csapat visszatér Dzsakartába, hogy leleplezzen egy egész Indonéziának ajánlott meglepetést – fogalmaz a VR46 közleménye. – A tervezett tevékenységekkel kapcsolatos további információkat és részleteket a következő napokban tesszük közzé a VR46 Racing Team és a Pertamina Lubricants csatornáin.”

Rossi már jó néhány alkalommal járt Indonéziában. 1996-ban és 1997-ben, még a 125 köbcentiméteres géposztályban részt vett a Sentulban megrendezett Indonéz Nagydíjakon, sőt, utóbbit meg is nyerte. A Yamaha pilótájaként aztán több PR-eseményen is jelen volt a szigetországban, amelynek a naptárba való 2022-es visszatérését versenyzőként már nem tapasztalhatta meg, hiszen 2021-ben visszavonult. A VR46 képviseletében pedig először utazik Indonéziába, hiszen a januári csapatbemutatón személyesen nem volt ott.

Marini ott nyűgözte le a Hondát, ahol még Marc Márquez is rendre szenvedett

0

Luca Marini kijelentette, a misanói pálya 11-es kanyarjában, vagyis a Curvonéban mindenki másnál nagyobb sebességet visz át. Az olasz motoros elárulta, ez a Honda mérnökeit is lenyűgözi, mivel a kérdéses szakasz anno Marc Márqueznek is rengeteg problémát okozott.

A szezon több mint kétharmadánál már egyértelműen kijelenthető, hogy Luca Marini az év egyik legnagyobb meglepetése. Azok után, hogy a tavalyi idény első részében még csak pontot sem szerzett, majd a tabella utolsó helyén végzett az állandó versenyzők közül, 2025-ben kifejezetten jól teljesít, és amióta visszatért sérüléséből, egyértelműen ő Honda húzóembere.

Ez a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén sem volt másképp, hiszen mind az időmérőn, mind a futamokon ő volt a japán márka legjobbja. A 28 esztendős pilótától a forduló során megkérdezték, hogy a pálya melyik részén nyeri a legtöbbet a többiekhez képest, és egy olyan pontot említett, amelyen anno még Marc Márquez is küszködött.

„A tizenegyes kanyarban – válaszolta. – Nagy kanyarsebességet viszek át, nagyobbat, mint mindenki más, az biztos. A Hondánál is le voltak nyűgözve. Azért is, mert korábban Marckal minden évben nagyon szenvedtek ott. Látták az adataimat, és azt mondták, hogy »szép munka, szép munka«, mert ez nehéz [pont]. A Ducatinál is én voltam ott a legerősebb.”

Mindez még akkor is nagy szó, ha egy jobbkanyarról beszélünk, amelyek a nyolcszoros világbajnoknak köztudottan nem mennek annyira jól, mint a balosok. Ráadásul a Curvone – merthogy ez a neve – egy rendkívül gyors kanyar, amelyet a pilóták 6-os sebességfokozatban közelítenek meg, majd szinte nem is lassulnak, amikor elfordulnak.

„Normális, hogy az ember rendkívül gyorsan fordul be, elveszíti az elejét, és minden körben ugyanez történik, a Moto2 óta – fogalmazott Marini. – A Moto2-es futamon minden körben ez volt: bementünk [a kanyarba], összecsuktuk az elejét, majd nyitottunk [a gázkaron], és minden rendben volt. Szóval arra kell gondolni, hogy ez normális, és nem szabad aggódni miatta. A gyors jobbkanyarokban minden alkalommal, minden pályán nagyon erős vagyok. Az itteni nagyon gyors, úgyhogy remekül érzem magam.”

Marini a sprinthez hasonlóan a főfutamon is hetedikként zárt, miután a verseny vége felé megelőzte Fabio Quartararót – történetesen a Curvonéban. Ennek ellenére úgy gondolja, hogy ez nem az a pont, ahol igazán lehet erőltetni. „Támadni? Nem – jelentette ki. – Ami a köridőt illeti, igen, legalább egy tizedet lehet nyerni.”

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

Új csapat érkezése mentheti meg Iannone karrierjét?

0

Sajtóértesülések szerint a Ducati nem akarja elveszíteni Andrea Iannonét, ám a jelenlegi csapatoknál aligha jut neki hely. A gordiuszi csomót állítólag egy új, jelenleg az ausztrál Superbike-bajnokságban szereplő istálló érkezése vághatja át.

Andrea Iannone tavaly tért vissza a versenyzés világába, miután letöltötte a 2019-es doppingvétsége miatt kiszabott négyéves eltiltását. Az olasz pilóta a Go Elevennél kapott lehetőséget, és bár az első közös szezon összességében biztatóan alakult, hiszen még a futamgyőzelem is összejött, idén már nem hozta meg a várt sikereket az együttműködés.

Ennek következtében, ahogyan arról mi is beszámoltunk, Denis Sacchetti, az olasz alakulat csapatmenedzsere nyáron kijelentette, hogy 2026-ra a felek megválnak egymástól. A 36 éves versenyző Magny-Cours-ban leszögezte, hogy jövőre is versenyezni akar, ám nincs könnyű helyzetben, ugyanis nem látni, hogy melyik jelenlegi istállónál köthet ki.

A GPOne azonban arról ír, hogy a Ducatinál nem akarják elveszíteni Iannonét. Nem feltétlenül a mostani sebessége miatt ragaszkodnak hozzá, hanem sokkal inkább az évek során felhalmozott tapasztalata érhet aranyat a bolognai gyártónak. Ezzel ugyanis jelentősen hozzájárulhat a Panigale V4R új, a versenyeken 2026-ban bemutatkozó változatának fejlesztéséhez.

„Nem hoztuk ki magunkból, ami bennünk volt” – főnöke lényegében bejelentette Iannone távozását

Az olasz portál szerint van is megoldás a gordiuszi csomó átvágására, méghozzá egy új csapat esetleges érkezése. Az már biztos, hogy az Advocates Racing jövőre debütál a brit Superbike-bajnokságban, és kifejezett szándék van arra irányulóan, hogy legalább néhány szabadkártyával a vb-n is szerepeljenek. Ugyanakkor az esetleges teljes szezonos szereplésről is folynak az egyeztetések, és Iannone menedzsmentje is kapcsolatban áll az istállóval.

Azzal az istállóval, amelynek a versenyzés világa egyáltalán nem lesz új, hiszen ausztrál alakulatként a helyi Superbike-bajnokságból már van tapasztalatuk. Ami a mostani szezont illeti, Glenn Allerton a csapat versenyzője: a 44 éves pilóta hat forduló alatt 190 pontot gyűjtött, így két hétvégével a vége előtt a tabella negyedik helyén áll.

A csapat tulajdonosát pedig szintén meg kell említeni: Lecha Kouri ugyanis amellett, hogy üzletember, kétféle járműből van hatalmas gyűjteménye. Az Instagram-profilja alapján nem kevesebb mint 76 darab Ducatival rendelkezik, de Supercar-autókból ennél is több van neki, hiszen ilyenekből 88-at tudhat a gyűjteményében.

Álex Márquez jobban tart Bezzecchitől, mint Bagnaiától, de mindketten „veszélyesek” lehetnek rá

0

Álex Márquez úgy véli, az asseni sérülése volt az a pillanat, amikor végleg elveszítette az esélyét a világbajnoki címre. A Gresini versenyzője szerint Marco Bezzecchi nagyobb veszélyt jelent az összetettbeli második helyére, mint Francesco Bagnaia.

Álex Márquez újabb jó hétvégével növelte előnyét a MotoGP tabellájának második helyén, sőt, ezúttal bátyjával, Marc Márquezzel szemben sem került nagyobb hátrányba, mint a misanói forduló előtt. A 28 éves pilóta ugyanis a sprinten testvére kiesését is kihasználva másodikként ért célba, míg másnap harmadikként látta meg a kockás zászlót.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

Ami a főfutamot illeti, a rajtja megint nem úgy sikerült, ahogyan szerette volna, a verseny során pedig szerinte mind fivérében, mind Marco Bezzecchiben körönként 1-2 tizeddel több volt, és úgy véli, ennek okát nem a motorban, hanem benne kell keresni. A verseny közepén ráadásul voltak necces pillanatai, a 13-as kanyarban például majdnem eldobta a motort, így inkább elengedte az élen motorozó párost, és tartotta a harmadik pozíciót.

„Nagyon örülök, hogy a dobogón állhatok – nyilatkozta a DAZN stábjának a leintés után. – A harmadik hely volt a maximum. Szombaton elmondtam, hogy bennük kicsit több van. Misano nem passzol a stílusomhoz, szóval megtiszteltetés dobogóra vinni ezt az új festést. Az volt az álmom, hogy ezt Fausto Gresininek [a csapat néhai alapítójának] ajánlhassam.”

Bár a Marc Márquezzel szembeni különbség nem csökkent, ez így is tetemes, egészen pontosan 182 pont. Ez azt jelenti, hogy ha a következő, motegi hétvégén a gyári Ducati pilótája legalább 3-mal több egységet szerez nála, akkor bebiztosítja a világbajnoki címet. Álex Márquez elárulta, szerinte hol bukta el végleg a sanszot a végső győzelemre.

Így áll a MotoGP-tabella a San Marinó-i Nagydíj után

„Úgy gondolom, hogy ha volt is bármilyen esélyünk a bajnoki cím megszerzésére, akkor azt Assenben, a Pedro Acostával történt ütközéssel vesztettük el – jelentette ki. – Nem azt mondom, hogy az ő hibája volt, ne értsétek félre a szavaimat, versenybaleset volt. A sérülés viszont egész évben megnehezítette a dolgomat. Nem úgy tértem vissza a szünetről, ahogyan kellett volna. Magyarországon kicsit el voltunk veszve. Azonban fontos, hogy visszatértünk. Jelenleg Bezzecchi a legveszélyesebb a második helyre. Tovább kell hajtanunk. Vannak pályák, mint ez, ahol kicsit jobban szenvedek, ahogyan Japánban és Indonéziában is. El kell kerülnünk a hibákat, és megpróbáljuk élvezni. Az előző néhány futamon tanultak mind fontosak lesznek a következő évre nézve.”

Bár a sprinten matematikailag is biztossá vált, hogy az idei világbajnokot Márqueznek hívják, az ifjabbik fivér még nem mondhatja el magáról, hogy legrosszabb esetben is másodikként zár a táblázaton. Igaz, erre azért minden esélye megvan, hiszen előnye 93 pont, ráadásul a közvetlenül mögötte lévő Francesco Bagnaia finoman szólva sem legszebb napjait éli. Éppen ezért gondolja, hogy nem is tőle kell a leginkább tartania.

„Bezzecchi száz [valójában 101 – a szerk.] ponttal van mögöttem, de jobb formában van, mint Pecco Bagnaia – fogalmazott. – A legutóbbi eredményeket megnézve [látjuk, hogy] Marco közelebb van. Különösen Montmelóban növeltük az előnyünket, máskülönben túl közel került volna hozzánk. A formája alapján inkább Bezzecchire fogadnék, ám mindketten veszélyesek lesznek a második pozícióra.”

„Ajándék” helyett minimális fejlesztéseket kap Álex Márquez

Lorenzót dühítette, hogy nem zárták ki Rossit, megdöbbent a Marc Márquez elleni sepangi manőverén

0

Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa is felidézte az emlékezetes 2015-ös Maláj Nagydíjon történteket. Előbbi hangsúlyozta, Marc Márquez feltartotta Valentino Rossit, ettől függetlenül dühítette, hogy nem zárták ki akkori csapattársát, akinek manőverét a másik exversenyző sem tartja helyénvalónak.

Nemrég került adásba DAZNDECOD3D’ című műsorának legújabb része, amelyben Valentino Rossi pályafutását elemezték ki a jelenleg a streamingszolgáltatónál dolgozó Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa segítségével. Az adásból pedig számos más fontos pont mellett a 2015-ös sepangi forduló emlékezetes eseményei sem maradhattak ki.

A Rossi–Marc Márquez-incidens felelevenítésével kezd a Liberty Media?

Mint ismert, a Maláj Nagydíj hétvégéje előtti sajtótájékoztatón a kilencszeres világbajnok meggyanúsította Marc Márquezt, hogy Lorenzót segíti a bajnoki versenyfutásban. Vasárnap aztán a gyári Honda pilótája látványos csatába kezdett az olasz motorossal, jól láthatóan azzal a céllal, hogy feltartsa őt. A 7. körben a tabella akkori éllovasa kiterelte ellenfelét a pálya szélér, majd összeértek, Márquez pedig elesett. Rossi ezért 3 büntetőpontot kapott a sportfelügyelőktől, aminek következtében összegyűlt neki a 4, így a szezonzáró valenciai futamot a rajtrács végéről kellett megkezdenie. Bár így is felért a negyedik helyre, mivel Lorenzo – ugyancsak vitatott körülmények között – győzött, megelőzte őt a pontversenyben, és elorozta előle a vb-címet.

„Megdöbbentett, mert nem vagyunk hozzászokva, hogy egy versenyző ilyen egyértelműen leszorítsa a másikat a pályáról – utalt akkori csapattársának manőverére az ötszörös világbajnok. – Aztán ott van az a térdmozdulat, függetlenül attól, hogy rúgás volt-e vagy sem. A térde mindenesetre megmozdult, összeértek, és Márquez elesett.”

A korábbi MotoGP-pilóta úgy tudja, nem Sepangban romlott meg Rossi és Marc Márquez viszonya

 

Lorenzo hozzátette, a büntetőpontok, illetve azok kiosztásának következménye ellenére nem volt elégedett a sportfelügyelők ítéletével. „Arra nem emlékeztem, hogy korán elhagytam a dobogót – fogalmazott a felvételek láttán. – Úgy viselkedtem, mint egy futballista, aki a lehető legtúlzóbb gesztusokkal védi a pozícióját. Bosszantott, hogy Rossi nem kapott [kizárást jelentő] fekete zászlót, ami rosszat tett a pontjaimnak, hiszen azzal már az élre kerültem volna.”

Rossi jól menedzselte a szurkolóit, de a Marc Márquez-eset kidomborította a rossz oldalát?

A szurkolókat a mai napig megosztja az eset, amelyben valamennyire mindkét fél sáros. Lorenzo elismerte, hogy honfitársa sem volt szent, de úgy véli, ez nem menti fel Rossit. „Tény, hogy Márquez megpróbálta kizökkenteni és feltartani, de Valentino reakciója abban a kanyarban egyértelmű volt – jelentette ki. – Nemcsak megpróbálta megelőzni, hanem igyekezett leszorítani őt a pályáról, vagy legalábbis az ívről.”

„Emberként sokat veszített” – Marc Márqueznek bocsánatot kellene kérnie az expilóta szerint

Ami Pedrosát illeti, ő Lorenzónál is messzebb volt a párostól a történtek pillanatában, hiszen ő vezette a futamot, amelyet aztán meg is nyert a két gyári Yamaha előtt. Azt már nem tudja felidézni, hogy a leintés után Rossi mit mondott neki, de abban egyetért honfitársával, hogy az ütközés előtti manőver korántsem volt tiszta.

A gyári Ducati főnöke felszólította Marc Márquezt és Rossit, hogy hagyják abba az ellenségeskedést

„Emlékszem, amikor a szerelők elmondták, hogy volt valami probléma, talán a dobogós [ceremónia] előtt megkérdeztem közvetlenül Valentinótól, hogy mi történt – árulta el. – Nem emlékszem pontosan, mit válaszolt, tíz év telt el azóta. Márquez és Rossi nagyon keményen küzdöttek, de nyilvánvaló, hogy amikor Valentino egyre kijjebb, kijjebb és kijjebb ment, azt a manővert nem láttam helyénvalónak. Megértem, hogy Valentino, mondjuk úgy, túlfűtötté vált. Ez azonban része a versenyzésnek, sokszor előfordul, hogy a csaták kemények, és nehéz kezelni az érzelmeket.”

Marc Márquez elárulta, érdekli-e a Rossival történő kibékülés

Az aerodinamikából eredeztethető a Yamaha és a Honda szenvedése?

0

Casey Stoner szerint a Yamaha és a Honda szenvedése az aerodinamikában gyökerezik. Úgy véli, a folyamatos szabálymódosítások miatt inkább nem foglalkoztak ezzel a területtel, és napjainkban próbálnak felzárkózni. Figyelmeztetett, ez nagy kiadásokkal jár, a két gyártó közül pedig az aranyszárnyasok állnak jobban.

Mi a közös a Hondában és a Yamahában? Erre a kérdésre több jó válasz is van. Egyrészt japánok, másrészt mindkét gyártó hihetetlen történelemmel és megszámlálhatatlan sikerrel rendelkezik. Az aranyszárnyasok huszonöt gyártói vb-címnél tartanak, míg a hangvillások tizennégyet szereztek – és ebben az adatban csak a legmagasabb kategória szerepel. Összesen pedig hetvenkettő és negyvennyolc ez az arány.

Az elmúlt szezonokban viszont mindkét gyártó küszködött. A Hondát sokáig Marc Márquez vitte a vállán – már amikor egészséges volt –, a Yamaha pedig Fabio Quartararóban bízott. Azonban az átütő sikerhez ez is kevés volt, legutóbb a 2021-es szezonban fordult elő, amikor nem a két japán gyártó valamelyike zárt az utolsó helyen. És könnyen lehet, hogy ez a sorozat idén is folytatódik. De vajon hol siklott félre ez a projekt? Nos, Casey Stonernek határozott véleménye van erről.

Stoner a sárga földig lehordta a MotoGP-t, szerinte észre sem veszik, milyen rossz irányba tartanak

„Nagyon nehéz jelenleg a japán gyártóknak – szögezte le a kétszeres világbajnok a MotoGP második szabadedzésének nemzetközi közvetítésében. – Láthattuk néhány évvel ezelőtt, amikor a szabályokat majdnem bevezették, hogy úgy fejlesztették a motort, hogy ne legyenek rajta aerodinamikai elemek, és ehhez hasonlók. Aztán ezek a regulák semmissé váltak, eltűntek, majd a következő esztendőben visszatértek, és végül mindenkinél ott voltak a szárnyelemek.”

A szóban forgó szabályok 2017-ben kerültek terítékre, a fő csapásirány a szárnyak elhelyezkedése volt. Ezeket az elemeket úgy kellett elhelyezni, hogy a burkolatba kellett beleintegrálni őket. Ezt a technikai direktívát a gyártók különböző módon értelmezték, a Yamaha és a Honda abban hittek, hogy kiszélesítik ezt az idomot, és akkor a szárnyelemek biztosan ráférnek. Ráadásul sokkal kisebb mértékben oldották meg, mint például a Ducati.

Quartararo tudni véli, mi a Yamaha lemaradásának fő forrása

„Azt gondolom, ezen a ponton mindent félretettek, nem fejlesztették, nem folytatták ezt az irányt, és gondolom, most próbálnak visszajutni – lamentált Stoner. –  Hogy ezt elérjék, nem tudom mennyi pénzt kell beleinvesztálniuk. Ez egy nagy befektetés, különösképpen az aerodinamika, ugyanis ez a terület igényli a nagyobb kiadásokat. Azt hiszem, idő és pénz tekintetében is óvatosan álltak hozzá. Úgy néz ki, hogy mindkét gyártó egy bizonyos fokig visszatért. Ugyan a Yamaha még szenved, de a Honda mutatott némi életjelet az elmúlt hétvégéken, és úgy tűnik, elindultak az élmezőny felé.”

Az már más kérdés, hogy mennyire lesz érdemes foglalkozni vele. Mint ismeretes, a MotoGP 2027-től óriási változtatások elé néz, az aerodinamikát pedig jóval szigorúbban fogják kontrollálni. Többek között az első burkolat teteje keskenyebb lesz, a hátsó elemeket pedig homologizálják, és idényenként mindössze egy fejlesztési csomagot lehet bevetni.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok

Még el sem kezdődött a MotoGP-karrierje, máris komoly csapás érheti Razgatlıoğlut

0

Sajtóértesülések szerint a szezont követően véget ér Toprak Razgatlıoğlu és Phil Marron munkakapcsolata. A török pilóta jelenlegi versenymérnöke marad a BMW-nél, ahol Danilo Petruccival fog együtt dolgozni. Ami pedig a MotoGP-be átigazoló pilótát illeti, könnyen lehet, hogy a KTM-től azonnali hatállyal távozó Alberto Giribuola lesz a jobbkeze.

Júniusban számoltunk be arról, hogy Toprak Razgatlıoğlu 2026-tól átigazol a MotoGP-be, méghozzá a Yamahához. A török versenyző a következő szezonban a Pramacot fogja erősíteni, ezzel pedig egy olyan téma zárult le, amely a tavasz folyamán szinte leuralta az átigazolási piacot.

Hivatalos: vége a találgatásoknak, Razgatlıoğlu jövőre a MotoGP-ben versenyez

Azóta a csapattársa kiléte is biztossá vált, ugyanis néhány héttel ezelőtt bejelentették, hogy Jack Miller marad a Pramacnál, ezzel pedig szintén egy hosszan elnyújtott ülést zártak rövidre. Ami a távozó Miguel Oliveirát illeti, könnyen lehet, hogy a 28 éves versenyzővel „fog helyet cserélni”, ugyanis benne van a pakliban, hogy a BMW-hez igazol, ahol jelen állás szerint Michael van der Mark sem marad.

Azonban van egy olyan kihívás, amellyel Razgatlıoğlunak szembe kell néznie. A GPOne ugyanis úgy tudja, hogy jelenleg szinte nulla az esélye annak, hogy Phil Marront magával vigye a királykategória paddockjába. A portál szerint a török jelenlegi versenymérnöke a BMW kötelékében marad, ahol a frissen igazolt Danilo Petruccival fog együtt dolgozni. Ez komoly fordulatot jelent, ugyanis eddig arról szólt a fáma, hogy a két fél a MotoGP-ben is folytatja a közös munkát.

Marron már régi motorosnak számít a világbajnokságok paddockjában. 2000 és 2018 között Eugene Laverty karrierjét követte végig, Razgatlıoğluval 2019 óta dolgozik együtt. A remek összhang pedig meghozta gyümölcsét, ugyanis 2021-ben és 2024-ben a török elhódította a világbajnoki skalpot, ráadásul a címvédés felé is ölés léptekkel haladnak.

Nem a kora és nem a motor – mérnöke szerint ez lenne a buktató Razgatlıoğlunak a MotoGP-ben

A két félnek minden esélye megvan, hogy felejthetetlenné tegyék az utolsó három fordulót. Razgatlıoğlu kirobbanó formában motorozik, az elmúlt négy versenyhétvégét egyaránt mesterhármassal zárta, győzelmi sorozata pedig már tizenkettőnél tart. Amennyiben Aragóniában az első futamot, valamint a Superpole versenyt is behúzza, akkor a saját rekordját adja át a múltnak. A világbajnoki összetettben jelenleg 39 pont az előnye Nicolò Bulegával szemben.

Ezek után adódik a kérdés, hogy ki lehet Razgatlıoğlu jobbkeze. Nos, a Sky Italia úgy tudja, hogy az az Alberto Giribuola kerül a török pilóta mellé, aki az elmúlt napokban szintén bekerült a hírekbe. Mint ismeretes, az olasz versenymérnök eddig Enea Bastianini oldalán dolgozott, azonban a legfrissebb információk szerint azonnali hatállyal távozott a mattighofeniek kötelékéből, és új munkahelyén akár már azonnal kezdhet – úgy néz ki, a Yamaha lett a befutó.

Komoly csapás érheti Bastianinit közvetlenül első idei dobogója után