back to top
2025. szeptember 22. 23:59
Kezdőlap Blog Oldal 2

Marc Márquez és a családja halálos fenyegetéseket is kapott Rossi szurkolóitól az ex-sportigazgató szerint

0

Óscar Haro, az LCR Honda korábbi sportigazgatója elmondta, saját tapasztalatai szerint Marc Márquezt nagyon nyomasztja, ahogy az olasz közönség alkalmanként bánik vele. Haro arra is kitért, szerinte Márquez nem szállt bele abba a „háborúba”, amelynek részeként még halálos fenyegetéseket is kapott Valentino Rossi szurkolóitól. Viszont Álvaro Bautista úgy látja, mindez nem személyesen honfitársának szól.

Az előző hétvégén rendezték meg a San Marinó-i Nagydíjat, ami azt jelentette, hogy Marc Márqueznek ismét szembe kellett néznie a vele nem igazán barátságos olasz közönséggel. Bár annyira ellenségesen talán most nem reagáltak a helyi fanatikusok, mint a mugellói Olasz Nagydíjon, ahol a gyári Ducati csapatfőnöke intette le őket, de amikor Márquez a sprinten elesett, azért hangos ovációban törtek ki.

Marc Márquez: Ezekkel a tettekkel saját magukat minősítik

Annak, aki idén kezdte el nézni a MotoGP-t, érthetetlen lehet, miért nem kedvelik az olasz szurkolók Márquezt, hiszen épp kedvenc márkájukat, a Ducatit repíti a csúcsra. A felek közti kapcsolat ugyanis nem most romlott el, hanem amikor még Valentino Rossi is a mezőnyben volt, akinek több komoly konfliktusa is akadt a spanyol pilótával – elég csak a 2015-ös botrányos történésekre gondolni. Az olaszok pedig azóta sem bocsátottak meg neki, amit néhány éve nagyon kemény szavakkal érzékeltettek. Ezt Óscar Haro, az LCR Honda korábbi sportigazgatója mesélte el, akinek korábban a közös munkaadó kapcsán volt alkalma időt tölteni Márquezzel.

„Én átéltem ezt Marccal – mondta Haro a Revival című podcastban. – A misanói paddockban, amikor átmész a tömegen a robogóval, tényleg megkapod a magadét. Ez nagyon megviselte Marcot. Az emberek a paddockban azt kiabálták neki: »Marc, ba*dmeg«… Ez tényleg nyomasztotta, mert ez a fajta nyomás attól a pillanattól kezdve rajta volt, hogy kilépett a lakóautójából, egészen addig, amíg beért a bokszba, és közben folyamatosan beszóltak neki.”

„Tavullia közel van Misanóhoz, emiatt a San Marinó-i Nagydíj gyakorlatilag minden Rossi-rajongónak hazai verseny. Szinte mindenki, aki odamegy a pályához, régi Valentino-fan. Persze mindig is volt egyfajta ellentét országok és versenyzők között. Ami viszont értelmetlen, az az, hogy tíz év után is tovább húzzuk ezt a történetet kettejük közt, ennek így már nincs sok értelme” – tette hozzá.

Haro elmondása szerint egyes olasz fanatikusok ennél jóval tovább is mentek a Márquez elleni „háborúban”, miközben a spanyol pilóta nem adott erre választ. „Marc soha nem szállt be ebbe a háborúba, soha nem mondott semmit. Mindig csak ott válaszolt a kritikákra, ahol a legjobban tud: a pályán. Még a múltban is, amikor a feszültség kettejük között a csúcson volt, mindig nyugodt maradt” – magyarázta.

Marc Márquez elárulta, érdekli-e a Rossival történő kibékülés

„Kifütyülték, szidták, sőt egyes olasz srácok elmentek a házához, és egy [mű]hullát tettek az ajtaja elé, ráadásul ő és a családja halálos fenyegetéseket is kapott… De soha nem ment bele ebbe a játékba. Azért az viszont igazán nagy nyomást helyez rá, amikor a paddockban kell sétálnia, és közben folyamatosan szidják.”

A podcast vendégei között ott volt Álvaro Bautista is, aki első kézből erősítette meg, hogy Márquezt a mai napig sem kedvelik Olaszországban: „Együtt voltunk azon a bulin, amit a Ducati minden második évben rendez, a World Ducati Weeken, ahol ott volt az összes Ducati-pilóta. Az volt Marc első éve [a gyártónál], amikor még a Gresininél ment. És az igazság az, hogy rengetegen nagyon keményen bántak vele. Valentino Olaszországban egy isten, és bárki, aki a riválisa, azt szétszedik. Nem azért, mert Marc az, hanem mert ő Valentino riválisa volt.”

Kiderülhetett, Razgatlıoğlu mikor és hol tesztelheti először a Yamaha MotoGP-gépét

Egy sajtóértesülés szerint Toprak Razgatlıoğlu már a MotoGP-szezon vége előtt tesztelheti jövő évi motorját, a Yamaha királykategóriás gépét. A beharangozott gyakorlás helyszíneként az aragóniai pályát jelölték meg.

Már több mint három hónapja tudjuk, hogy micsoda lehetőség előtt áll Toprak Razgatlıoğlu. Ekkor derült ki ugyanis, hogy a török pilóta jövőre már a Superbike-világbajnokság helyett a MotoGP-ben fog versenyezni, a Pramac Yamaha színeit képviselve (sőt, azóta már arra is fény derült, hogy Jack Miller lesz a csapattársa). Átlagos esetben az újoncok először a valenciai szezonzárót követő hagyományos teszten ülhetnek fel az új motorjukra, de Razgatlıoğlu esetében nem ez lesz a helyzet.

Hivatalos: döntött a Pramac, Miller lesz Razgatlıoğlu csapattársa 2026-ban

A GPOne számolt be arról értesülései alapján, hogy Razgatlıoğlu először november 9-én és 10-én tesztelheti az M1-et a MotorLand Aragónon. Mellékesen érdekes kérdés, hogy a sornégyes vagy az újonnan fejlesztett V4-es motorblokkal szerelt gépet fogja megkapni. Annyi biztos, hogy ekkor az alanyai pilóta elérhető lesz, már ha nem sérül meg, hiszen a Superbike-vb szezonja október 19-én véget ér.

A másik oldalt tekintve a Yamaha a koncessziós megállapodás alapján továbbra is lényegében korlátlanul tesztelhet, így ez sem okozhat problémát. Egyébként ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, mostani csapatának, a BMW-nek engedélye is kellett, de a bajorok ezt megadták neki.

Viszont az értesülés szerint az aragóniai gyakorlás zárt kapuk mögött fog zajlani, így a november 18-i valenciai kollektív teszten láthatja meg a nagyközönség, milyen Razgatlıoğlu tempója a Yamahával. Addig még úgyis a Superbike-vb mezőnyében van jelenése, amely a következő hétvégén pont Aragóniába fog ellátogatni – egy olyan pályára, amelyen még sosem nyert.

Még el sem kezdődött a MotoGP-karrierje, máris komoly csapás érheti Razgatlıoğlut

„Öngyilkosságba” rohan a MotoGP? – egy mérnök szerint „vesztes játszma” lesz az új szabályrendszer

0

Az Aprilia járműfejlesztésért felelős főmérnöke élesen bírálta a MotoGP 2027-ben életbe lépő új szabályrendszerét. Marco De Luca hangsúlyozta, az új motorblokkhoz teljesen új motort is kell építeni.

A MotoGP hamarosan új korszakba lép, legalábbis technikai értelemben mindenképpen, hiszen 2027-ben jönnek az új szabályok. Többek között 2012 után először a motorblokk mérete is változik, hiszen a sorozat tizenöt szezon után elköszön az 1000 köbcentiméteres erőforrásoktól, amelyek helyére 850 köbcentisek érkeznek.

A változtatásokkal három célkitűzést szeretnének elérni: a biztonság növelése a sebesség csökkentése révén, a látványosabb versenyzés, miután a szabályalkotók reményei szerint a gyártók közelebb kerülnek egymáshoz, valamint a fenntarthatóság. Nos, utóbbit nem látja megvalósulni az Aprilia járműfejlesztésért felelős főmérnöke, mondván, ezek az átalakítások jelentős összegeket fognak felemészteni.

„Úgy vélem, a költségek szempontjából a motorblokkal kapcsolatos dolog öngyilkosság, mert véleményem szerint jóval egyszerűbben is el lehetne érni ugyanezt az eredményt – nyilatkozta Marco De Luca. – Több tényező is van. Ha csak a köridőkről beszélünk, akkor az erőforrás rendkívül érdekes. Ha viszont az a kérdés, hogy olcsóbb lesz-e, [a válasz az, hogy] az elején nem. Teljesen új motor lesz. Át kell alakítani, mivel a blokk kisebb, valamint könnyebb lesz, és másképpen kell elhelyezni, mindezt egy nagyon magas szintű versengés során. A kipufogó is más lesz. A hűtőrendszer teljesen el fog térni, ahogyan a légbeömlő is, minden más lesz. Szóval nem lehet fogni az új blokkot, és betenni a [jelenlegi] motorba.”

Hogyan fognak hatni a szabályváltozások és az új gumik a MotoGP-re?

Hozzá kell tenni, hogy a MotoGP azért igyekszik kordában tartani a gyártók kiadásait. A 2027-re szánt motorokat például legkorábban csak jövőre lehet pályára vinni, míg a mostani gépek fejlesztését jelentősen korlátozták. Ez alól csak a koncessziós besorolás szerinti D kategóriába eső márkák jelentenek kivételt, vagyis jelenleg a Honda és a Yamaha.

De Luca ezzel együtt is úgy véli, hogy ebből pénzügyileg nehezen fognak jól kijönni. „Ez egy vesztes játszma lesz – vélekedett. – Tehát a nulláról kezdjük a munkát, ahogyan azt mások feltételezik, és néhány átvehető elem kivételével ez egy teljesen új motor lesz. Gazdasági szempontból ez egy nagy kihívás számunkra.”

Persze azt is meg kell említeni, hogy a motorokat nem csupán a blokk méretének módosulása miatt kell átépíteni. 2027-től ugyanis betiltják az összeültető rendszereket, valamint jelentős mértékben korlátozzák az elektronikát és az aerodinamikát. Arról nem is beszélve, hogy a gumiszállító is változik, hiszen a Pirelli érkezik a Michelin helyére.

Átalakított technika, sprintszimuláció, biztató visszajelzések – lezajlott az első Pirelli-teszt

Viñales KTM-ről Porschéra váltott – vajon felül tudta múlni MotoGP-s idejét? (videó)

0

Maverick Viñales egy Porschét vezetett a Sachsenringen. Bár a mellett őlő DTM-versenyző többször is megdicsérte, azért nem valószínű, hogy képes volt felülmúlni a MotoGP-ben futott egyéni legjobbját.

Ahogyan a MotoGP többi pilótája, úgy Maverick Viñales is meglehetősen elfoglalt, hiszen a mezőny ráfordult a szezon meglehetősen sűrű második részére. A vállsérülésből visszatérő pilótának azonban volt ideje egy kis kikapcsolódásra, illetve mókára – hogy pontosan mikor, azt nem tudni, de az biztos, hogy a végeredményt nemrég tették közzé.

A Tech3 motorosa pont a Sachsenringen vendégeskedett, ahol az ottani időmérőn elszenvedte azt a bukást, amelynek következtében több futamot is ki kellett hagynia. A MotoGP-ben egyébként a Holland, a Japán és a Valenciai Nagydíjat szponzoráló Motul ugyanis kihívás elé állította a tízszeres királykategóriás futamgyőztest, akinek egy Porsche volánja mögé kellett beülnie.

Egészen pontosan egy Porsche 911 GT3 R-t vezetett, amilyet a Manthey versenyzői is használnak a DTM-ben, vagyis a német túraautó-bajnokságban. Az egyikük, Ayhancan Güven volt Viñales segítségére az eseményen. Olyannyira, hogy először a török pilóta foglalta el a sofőr helyét, hogy megmutasson a 30 esztendős motorosnak egy-két trükköt.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MOTUL Deutschland (@motuldeutschland) által megosztott bejegyzés

Az autóban elárulta, hogy az első körben felmelegíti a gumikat, majd egyre nagyobb tempóra kapcsolt. Viñales hangján érződött, hogy élvezi az autózást, és meg is osztotta észrevételét. „Lenyűgöző, mennyire későn fékezel” – mondta, mire Güven egyetértőleg közölte, hogy szerinte ez jelenti a legnagyobb különbséget.

Miután visszatértek a bokszutcába, helyet cseréltek, és Viñales vezette a kocsit. A nála majdnem három évvel fiatalabb versenyző többször is megdicsérte, mondván, „tökéletes”, illetve „nagyon jó”, amit csinál, vagy éppen „tökéletesen” vette az utolsó két kanyart, ám látszott, hogy a Tech3 pilótája azért többször is megcsúszott. Más kérdés, hogy ezeket szépen meg is fogta.

Ezt követően jött a gyorskör: a mérce Viñales legjobb sachsenringi MotoGP-s ideje, az 1:19.622 másodperc volt, amelyet még az Apriliával futott meg a tavalyi edzésen. Hogy ezt felülmúlta-e, azt egyelőre nem árulták el, de figyelembe véve, hogy a DTM augusztusi sachsenringi hétvégéjén a Porsche legjobb ideje 1:17.313 volt, azért meglehetősen valószínűtlen, hogy egy nem profi autóversenyző ezt ennyire meg tudta volna közelíteni.

Továbbra sem versenyezhet a Balaton Parkon megsérült Lecuona, de most más lesz a helyettese

0

A Honda bejelentette, hogy Iker Lecuona a Superbike-vb aragóniai hétvégéjén sem áll rajthoz. A Balaton Parkon megsérült pilótát a brit bajnokságban szereplő Tommy Bridewell fogja helyettesíteni.

Mondhatni, a Superbike-világbajnokság Balaton Park-i fordulójának első futamán történt tömegbaleset a mai napig érezteti hatását. Mint ismert, a rajt után a 2-es kanyarban összesen heten estek el, közülük négyen sérülés miatt nem tudtak részt venni a másnapi programban. Az pedig már akkor is sejthető volt, hogy Iker Lecuona járt a legrosszabbul.

A gyári Honda versenyzője csuklótörést szenvedett, aminek következtében kénytelen volt kihagyni a Szuzukai 8 órás viadalt, amelyet egyébként Johann Zarco és Takumi Takahashi nélküle is megnyertek. Ezt követően a Superbike-vb magny-cours-i fordulóján sem volt ott, akkor a szériamotoros vb-n debütáló Sergio García helyettesítette.

Zarco vs. Miller: a Honda szoros küzdelemben gyűrte le a Yamahát a Szuzukai 8 órás versenyen

A Honda pedig bejelentette, hogy a jövő héten esedékes alcañizi hétvégén sem lesz ott. A közlemény ugyanakkor pozitív hírt is tartogat Lecuona állapotát illetően, hiszen a jövőre már a gyári Ducati színeiben szereplő motoros felépülése jól halad: keményen dolgozik az edzőteremben és a fizioterápián, hogy minél hamarabb visszatérhessen.

Hivatalos: eldőlt, hogy ki lesz a távozó Bautista utódja a Ducatinál

A 25 esztendős pilótát ezúttal nem honfitársa pótolja, hanem Tommy Bridewell. A brit versenyző idén szabadkártyásként képviselte a Hondát a doningtoni forduló során, ám két kiesésével és a Superpole versenyen elért tizennyolcadik helyével nem szerzett pontot. Az ezen a héten esedékes jerezi teszten szintén részt vett.

A 37 éves motoros még 2019-ben, a Ducati nyergében mutatkozott be a világbajnokságon, amikor Eugene Lavertyt helyettesítette a Go Elevennél. Az imolai, illetve a jerezi három főfutamán egyaránt pontot szerzett, legjobb eredménye egy tizedik hely volt. Tavaly kétszer kapott szabadkártyát, immáron a Hondától, de Cremonában és Jerezben sem jutott neki pont.

Bridewell immáron 2009 óta a brit Superbike-bajnokság állandó versenyzője. Az elmúlt négy év mindegyikében az első három között zárta az összetettet, sőt, 2023-ban bajnok lett, tavaly pedig az utolsó futam utolsó körében kapott ki Kyle Ryde-tól. Idén viszont nyolc forduló alatt csak egy futamgyőzelemig jutott, és 200 egységgel mindössze a hetedik helyen áll a tabellán három hétvégével a vége előtt.

Drámai körülmények között, utolsó körös előzéssel dőlt el a nívós bajnokság (videó)

Marc Márquez szerint nem az ő felelőssége segíteni Bagnaián, de nem akarja, hogy ennyire szenvedjen

0

Marc Márquez elárulta, nem az ő feladata segíteni Francesco Bagnaiának, de nem akarja, hogy szenvedjen, mert ez a Ducatinak sem jó. A nyolcszoros világbajnok úgy véli, csapattársa vissza fog térni az élmezőnybe, míg utóbbit nem érte váratlanul, hogy tanácsot kapott a garázs másik felétől.

Francesco Bagnaiáról túlzás nélkül elmondható, hogy ha nem is teljes pályafutása, de az elmúlt évek mélypontját éli. Olyannyira, hogy már most elveszítette a matematikai esélyét a világbajnoki címre, és a második hely is elég távolinak tűnik. Sőt, jelenleg inkább a harmadik pozícióját kell féltenie az őt 8 pontra megközelítő Marco Bezzecchivel szemben.

Bagnaiának vissza kellett fognia magát, a Ducati főnöke már türelmét vesztette a helyzet miatt

Ezzel szemben Marc Márquez szárnyal, és könnyen lehet, hogy a soron következő motegi fordulón bebiztosítja végső győzelmét. A két pilóta között érdekes párbeszéd zajlott le még a Katalán Nagydíj után: a Ducati közzétette a szokásos, a futamhétvégét feldolgozó videóját, amelyben a nyolcszoros világbajnok kijelentette, hogy a misanói pálya alkalmas az újrakezdéshez, és ha ez sikerül, akkor a sajtó sem fogja piszkálni Bagnaiát.

„Nem én vagyok a megfelelő személy, hogy tanácsot adjak Peccónak, mert ott van neki a saját csapata – nyilatkozta később. – Ugyanakkor a legjobbat akarom a Ducatinak, és nem szeretném, hogy bárki is úgy szenvedjen, mint Pecco. Minden nap a sajtó elé kell állnia, és ugyanazokra a kérdésekre kell válaszolnia. Nem az én felelősségem segíteni Peccót,”

A két pilóta közötti kontraszt azért is érdekes, mert az előszezoni tesztek után mindketten elmondták, hogy többé-kevésbé ugyanazt szeretnék a fejlesztések tekintetében. Mostanra viszont ez jelentősen megváltozott, hiszen Bagnaia például hosszú ideje nem használja a legújabb aerocsomagot. Márquez ugyanakkor úgy véli, csapattársa előbb-utóbb ismét jó formába lendül.

Így áll a MotoGP-tabella a San Marinó-i Nagydíj után

„A csapatbemutatón azt mondtam, hogy ő a favorit a bajnokságban, mert az előző négy évben rendkívül versenyképes volt – fogalmazott a MotoGP-nek adott interjújában. – Az a probléma, hogy amikor az ember elkezdi elveszíteni a magabiztosságát, akkor merevebben vezet, mint valaha, a motor nem fordul, mert nem játszik a testével, Azonban hiszem, hogy Pecco vissza fog térni, megvan hozzá a tehetsége, és megvan a csapata. Ha a legjobbat akarjuk a projektnek, akkor több versenyzőre van szükség az élmezőnyben.”

Hogy Bagnaia visszatalál-e korábbi sebességéhez, azt egyelőre nem tudni, az viszont tény, hogy ez a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén nem történt meg, olyannyira, hogy még csak pontot sem szerzett. Ami a Márqueztől kapott tanácsot illeti, nem érte váratlanul, hogy csapattársa ilyen módon igyekszik segíteni rajta.

„Számítottam rá, mert intelligens emberek vagyunk – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Az évek során mindig jó kapcsolatom volt Marckal, és általában nem voltak nehézségeim a csapattársaimmal ápolt viszonyom terén. Amikor az ember egy ilyen versenyzővel beszél, megpróbálja a lehető legjobbat kihozni abból, amit ő tud nyújtani.”

„Fantasztikus” tesztet zárt Bagnaia, ahol olyat tett, amire még idén nem volt példa

Akkor most Rossi hányszoros világbajnok? Avagy így „hamisítana” történelmet a Liberty Media

0

Sajtóértesülések szerint a Liberty Media több fronton is a jelenleginél jobban előtérbe helyezné a MotoGP-t a kisebb kategóriákkal szemben. Többek között abból a szempontból is, hogy az adott versenyzőt hányszoros világbajnokként kell emlegetni, ami valamelyest szembemegy a sportág hagyományaival.

A Liberty Media július elején vásárolta fel végleg a gyorsaságimotoros-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dorna tulajdonjogának nagy hányadát. Az amerikai vállalat hatása pedig már most érezhető: Misanóban például ott volt Stefano Domenicali, a szintén az ő felügyeletük alatt álló Forma–1 elnök-vezérigazgatója. Emellett a rajtprocedúrán is változtattak, ami nem mindenkinek nyerte el a tetszését.

Marc Márquez: Minden alkalommal kérnek tőlünk valami újat, előbb-utóbb fel fogunk robbanni

Ez azonban még csak a kezdet, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy a Liberty a mostaninál jobban előtérbe helyezné a MotoGP-t a kisebb kategóriákhoz képest. Például megszüntetné a Moto2-es és a Moto3-as csapatok helyét a bokszutcában, és lényegében külön paddockot hozna létre nekik. Pont úgy, ahogyan az az F1 betétsorozataival történik.

A spanyol Motorsport.com ráadásul úgy tudja, hogy itt nem állnak meg: a portál értesülése szerint a közvetítőtársaságokat arra kérték, hogy a versenyzők esetében azt hangsúlyozzák ki, hogy a királykategóriában hány bajnoki címet értek el. Mindez szembemegy az általános szokással, hiszen ilyenkor általában a kisebb géposztályokban elért elsőségeket is beleszámolják.

Erre reagálva írt cikket Lewis Duncan, a Crash.net újságírója, és fejezte ki nemtetszését az állítólagos lépéssel kapcsolatban. Érvelését elsősorban arra építette, hogy a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriáinak történelmileg nem az volt a funkciójuk, mint például a Forma–2-nek vagy a Forma–3-nak – amelyek egyébként soha nem rendelkeztek világbajnoki besorolással. Kezdetben ugyanis azért volt sokféle géposztály, mert az utcai motorosok sem csak 500-as gépeket vezettek.

Emellett ráadásul a motorozás világában a nagy gyártók nem csak a MotoGP-ben jelenhetnek meg. Ott van például a Moto3, ahol a KTM és a Honda versengenek egymással. Ami pedig a Moto2-t illeti, bár a motorblokkok ugyanolyanok, de a vázak között ott is van eltérés, ellentétben az F2-vel és az F3-mal, illetve elődeikkel, ahol egyenautókkal versenyeznek.

És bár manapság a kisebb kategóriák valóban ugródeszkaként szolgálnak a MotoGP felé vezető úton, az itt elért sikereket is el szokták ismerni. Például Valentino Rossira is kilencszeres világbajnokként szokás hivatkozni, és Marc Márquez kapcsán is azt szokás kiemelni, hogy a kilenc vb-cím tekintetében egyenlíthet hamarosan egykori riválisával, nem pedig a hétben, ami persze szintén igaz.

Marc Márquez „brutális és fantasztikus”, de Rossi emelte új szintre a MotoGP-t

Emellett pedig a versenyzők szintén aligha akarják ignorálni az alacsonyabb kategóriákban elért sikereiket. Nem véletlen, hogy Márquez is a 8-as biliárdgolyó nagyított másával ünnepelt a 2019-es Thai Nagydíj után, de öccsét, Álex Márquezt is elő lehet venni, aki a Jerezben megszerzett első MotoGP-diadalát egy polcra helyezte a Moto3-as és a Moto2-s vb-címével.

A legjobb példa pedig talán Ángel Nieto, akit 2017-es halála után a MotoGP honlapján Giacomo Mike Hailwooddal, Agostinivel, Phil Readdel és Rossival említettek egy lapon. Nem véletlenül, hiszen 13 (vagy a babonája miatt 12+1) vb-címét csak a 83 éves legenda múlja felül, 90 futamgyőzelmével pedig egészen az idei évig a legeredményesebb spanyol motoros volt. Mindezt úgy, hogy az 500 köbcentisek között soha nem versenyzett, vagyis a Liberty Media elvei alapján semmi keresnivalója nem lenne a sportág legnagyobbjai között.

Még a királyt is „megmentette” Rossi barátja, aki nem akarta emlegetni legendás teljesítményét

A „történelemhamisítás” egyébként nem csak ebben a tekintetben érhető tetten. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, múlt héten bemutatták a Hírességek Csarnokát, ahová a nem aktív legalább kétszeres királykategóriás világbajnokokat, illetve a minimum 24-szeres királykategóriás futamgyőzteseket iktatták be. Azonban azokra is MotoGP-világbajnokként hivatkoztak, akik valójában nem is versenyeztek a sorozat 2002 óta tartó négyütemű korszakában, vagyis azóta, hogy ténylegesen így hívják a szériát. Persze tény, hogy ezzel a bevonzani kívánt rajongók számára le lehet egyszerűsíteni a helyzetet, csak attól még nem lesz igaz.

Ilyen, amikor a MotoGP legnagyobbjai a virtuális, majd a valós térben gyűlnek össze (képek)

Kovács Bálint egysége közel volt a kategóriaelsőséghez, lezajlott a legendás 24 órás verseny időmérője

Kovács Bálint egysége a kiváló második helyet szerezte meg kategóriájában a Bol d’Or időmérőjén, míg Görbe Soma és Számadó Máté csapata egymás mellől fogja várni a rajtot.

Az előttünk álló hétvégén rendezik meg a motoros Endurance Világbajnokság ékkövét, a neves Bol d’Ort. A szombaton 15:00-kor rajtoló 24 órás viadalon ezúttal nem lesz ott a HERT by Moto-Jungle nevű magyar csapat, amely anyagi problémák miatt nem tudta vállalni a részvételt. Viszont hazánk így is képviseltetve lesz majd az eseményen, hiszen három magyar pilóta is rajthoz áll, akik pénteken az első éles bevetésen, az időmérőn már túl is estek.

Hivatalos: nem indul a legendás 24 órás versenyen a színmagyar csapat

Két magyar pilóta egysége a Superstock kategóriában szerepel, amelynek kvalifikációján Kovács Bálint és csapattársai, Loris Cresson, valamint Jan-Ole Jähnig a második helyet szerezték meg a belga Champion-MRP-Tecmas 9-es rajtszámú BMW-jével. Ezzel a teljes mezőnyt tekintve a kilencedik rajtpozíció lesz az övék szombaton. Görbe Soma, aki a francia 3ART Best of Bike 36-os rajtszámú Yamaháját terelgeti a hétvégén Alexy Negrier, Doriano Vietti Ramus és James Westmoreland társaságában, csapattársaival a kategóriában a tizennegyedik, összesítésben a huszonnyolcadik rajthelyet tudhatja magáénak.

Eggyel Görbéék után állhat majd fel a rajtrácsra a szlovák Maco Racing Team 14-es rajtszámú Yamahája, amelyen Számadó Máté mellett Christoffer Bergman, Michael Gilbert és Martin Vašulín kapott helyet. Ez az egység az előzőtől eltérően az EWC kategóriában, tehát a „nagyok” között indul, amelyben tizennegyedik lett az időmérőn. Egyébként az EWC-ben az 1-es rajtszámú Yoshimura SERT Motul Suzuki volt a leggyorsabb, míg a Superstockban a 77-es Wójcik Racing Team Honda.

Áttérve magára a versenyre, a Bol d’Ort nem véletlenül szokták a legendás jelzővel illetni. A 24 órás futamot – amelyet egyébként nyert már meg magyar pilóta – kisebb kihagyásokkal 1922 óta folyamatosan megrendezik. A helyszíne viszont többször változott, például 1971 és 1987 között Le Mans-ban, 2000 és 2014 között pedig Magny-Cours-ban tartották meg.

Mostani otthonába, a Circuit Paul Ricardra 1978-ban érkezett meg először a mezőny, majd a Magny-Cours-i kitérőt követően 2015 óta újra itt kerül sor a futamra. A Bol d’Or során a Le Castellet-i pálya 1A–V2 nevű nyomvonalát használják. A pilóták így egy 5771 méter hosszú aszfaltcsíkkal találják szembe magukat, amely 6 bal- és 8 jobbkanyart tartalmaz, a haladási irány rajta megegyezik az óramutató járásával.

Paul Ricard, pálya
Forrás: Wikimedia Commons/HumanBodyPiloter5

Érdekesség, hogy az első métereket nem motorral teszik meg a versenyzők. Az endurance-vb különlegessége a látványos állórajt, amely során a pilóták a pálya egyik oldalán sorakoznak fel, majd futva közelítik meg a másik oldalra odaállított gépeket, nyeregbe pattannak és elindulnak az első kanyar felé.

Rossi Moor csapatot vált: az ex-MotoGP-pilóta alakulatával fejezi be a JuniorGP Moto2-es szezonját

0

Bejelentették, hogy Rossi Moor az MMR helyett a Cardoso Racinget fogja képviselni a JuniorGP Moto2-es szezonjának idei utolsó három fordulójában. A magyar-amerikai pilóta új csapatának névadója José Luis Cardoso, korábbi MotoGP-pilóta.

A 2022-es Northern Talent Cup bajnoka, Rossi Attila Moor az előző években Amerikában folytatta pályafutását, ahol sérüléséből felépülve több sikert is aratott. A tengerentúli tapasztalatok után idén visszatért Európába, hogy az MMR csapat színeiben induljon a JuniorGP Moto2-es kategóriájában, ahol eddig szinte minden fordulóban pontot szerzett – jelenleg 21 egységgel a tizenötödik a tabellán –, és a Magny-Cours-i első futamot a kiváló hetedik helyen fejezte be.

Viszont a héten kiderült, hogy a Révész Racing NGRT magyar–amerikai versenyzője az idei szezon utolsó három fordulójában, Misanóban, Barcelonában és Valenciában már a Cardoso Racing színeiben áll rajthoz. Ezzel ő lesz az utánpótlás-nevelésre szakosodott spanyol alakulat harmadik motorosa a kategóriában. Az istállót egyébként José Luis Cardoso alapította, aki 2006-ban a MotoGP-ben is lehúzott egy teljes szezont, korábban pedig a kisebb világbajnoki kategóriákban vitézkedett.

A döntést nyilvánosságra hozó közlemény szerint „a versenyző és sportszakmai támogatóinak köre alapos mérlegelés után hozta meg, azzal a céllal, hogy a hátralévő versenyeken biztosított legyen a folytonosság, a világos munkamódszer és a stabil környezet”. Moor menedzsmentje kihangsúlyozta, hogy „tiszteletben tartják és megköszönik a Team MMR eddigi munkáját és együttműködését”.

A váltás kapcsán Moor is megszólalt: „Köszönöm a Team MMR támogatását és az elvégzett munkát. Izgatottan várom a közös munkát a Cardoso Racinggel, és mindent megteszek, hogy a szezont a lehető legprofesszionálisabban zárjam.”

Stefano Favaro, a menedzsere pedig előretekintett: „Elsődleges célunk, hogy Rossi fejlődése a lehető legstabilabb, jól szervezett környezetben folytatódjon. Megbecsüljük a Team MMR korábbi együttműködését, és elszántan folytatjuk a munkát a Cardoso Racinggel.”

Hivatalos: Di Giannantonio 2026-ban is gyári motorral fog versenyezni

0

A Ducati megerősítette, hogy Fabio Di Giannantonio 2026-ban is gyári technikát fog kapni. Ez azt jelenti, hogy a bolognai márka ismét négyre bővíti a gyári motorjai számát a rajtrácson.

Pénteken egyértelművé vált, hogy változások lesznek a Ducati kötelékén belül, hiszen ekkor hivatalossá vált, hogy a két gyári pilóta mellett Álex Márquez is gyári technikát fog kapni 2026-ban. Még a bejelentés előtt alapján felmerült annak a lehetősége, hogy mindez Fabio Di Giannantonio kárára történhet, hiszen idén ő vezeti a harmadik gyári, vagyis lehető legfrissebb Desmosedicit. Ám röviddel a Gresini tájékoztatója után kiderült, hogy Márquez előrelépése nem hozza magával Diggia térvesztését.

Hivatalos: Álex Márquez gyári motort kap 2026-ban

A Ducati ugyanis megerősítette a Crash.net kérdésére, hogy a VR46 megtartja „gyárilag támogatott csapat” státuszát, Di Giannantonio pedig továbbra is „teljes gyári specifikációjú motort” fog kapni. 2026-ban tehát Marc Márquez és Francesco Bagnaia mellett mind Álex Márquez, mind Diggia a GP26-tal indul majd csatába, Franco Morbidelli és Fermín Aldeguer pedig az akkor már tavalyi motort, a GP25-öt kapja meg. Ezzel a Ducati visszatér a tavalyi felállásához, már abban az értelemben, hogy akkor szintén négy gyári motort indított, csak akkor a „másik” kettőt egyaránt a Pramac versenyeztette.

Az viszont egyelőre nem tisztázott, hogy milyen motorblokk kerül majd Aldeguer és Morbidelli gépébe. Az erőforrások fejlesztése ugyanis 2026 végéig be van fagyasztva, így a Ducati csak az eddig homologizálatott tavalyi és idei blokkját használhatja. A négy gyári technikát kapó pilóta esetén így várhatóan a 25-ös blokk kerül majd bele a jövő évi vázba, és könnyen lehet, hogy Aldeguer és Morbidelli továbbra is a 24-es erőforrást fogja használni, az idei aero- és egyéb fejlesztésekkel kiegészítve.

A gyártók egyébként szabadon használhatják a homologizálatott blokkjaikat, kivéve a gyári csapatuk esetén, amelynél a szabály megköveteli, hogy a két pilóta ugyanazzal az erőforrással versenyezzen. Amennyiben tehát Bagnaia vagy Marc Márquez vissza akarna váltani a 24-es blokkra, csak akkor teheti meg, ha ebben a csapattársa is követi.