back to top
2025. július 22. 16:12
Kezdőlap Blog Oldal 4

Bagnaia egy stratégiai hibára fogta a kudarcos pénteki eredményét

0

Francesco Bagnaia elmondása szerint egy rossz gumiválasztásnak köszönhetően nem jutott be azonnal a Q2-be, amiért később a csapata vállalta a felelősséget. Az olasz pilóta a kedvezőtlen pozíció ellenére bizakodóan várja a szombati eseményeket.

A pénteki edzéssel érdemben elkezdődött a Cseh Nagydíj. A gyakorlást Marc Márquez zárta az élen, közel fél másodperccel megelőzve a teljes mezőnyt. Eközben csapattársa, Francesco Bagnaia csupán tizenharmadik lett, másfél másodpercre Márqueztől. Az olasz pilóta szerint azonban ez a kudarcos eredmény sokkal inkább egy rossz stratégiai döntésnek, mintsem pusztán a tempójának tudható be.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

„Jól indult a nap, aztán a végén teljesen elrontottuk a stratégiánkat, de ilyen előfordulhat – nyilatkozta Bagnaia. – Sajnos [hátulra] a lágy keverék nem bizonyult jó választásnak a végére, ahogy az sem, hogy mi a bokszban voltunk, miközben mások javítottak az idejükön. Mondjuk úgy, mi nehezítettük meg a saját dolgunkat, ami már eleve sem könnyű ebben a szezonban, de ha még ilyen hibákat is elkövetünk, az tovább komplikálja a helyzetet.”

„Reggel nagyon jól mentem, és a délután is egész jól kezdődött, bár még mindig nem találtam meg azt a bizonyos érzést. Próbáltam stabilan a legjobb tízben maradni, de megálltam, amikor hatodik voltam, és mire visszamentem a pályára, már a tizenkettedik helyen álltam. És bár akkor még lett volna némi lehetőségünk a javításra, nem éltünk vele, mert rossz gumit választottunk.”

„Most először is nyugodtnak kell maradnunk, mert még van esélyünk arra, hogy fordítsunk a hétvégénken, főleg, hogy az előrejelzések szerint már nem várható több eső. Én pedig elég magabiztos vagyok száraz pályán, de majd meglátjuk, mert ez a pálya gyakorlatilag mindenkinek új, így fontos lesz, hogy szombat délelőtt ne hibázzunk. A lényeg, hogy megőrizzük a nyugalmunkat: a szombati egy új nap, amelyen megpróbálhatunk bejutni a Q2-be.”

Bagnaia: Nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében

Később aztán kiderült, hogy a rossz stratégia miatt ezúttal teljes mértékben a csapatot terheli a felelősség, nem a pilótát. „Egyszerűen rossz hátsó gumit választottunk. Egyértelmű, hogy az edzés végére a közepes keverék lett volna a legjobb megoldás, amit Pecco preferált is – mondta a Sky Sportsnak Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke. – Különböző okokból a lágy keverék mellett döntöttek a technikusaink, de ez a döntés végül nem vált be, mert a pálya száradt, és valójában azok tudtak javítani, akik a közepes keveréken voltak. Azonban délelőtt Pecco a második vagy harmadik legjobb időt futotta esőgumival, ami azt mutatja, hogy a megfelelő keverékkel versenyképes. És a megfelelő gumival bejutott volna a Q2-be. Pecco a közepeset kérte tőlünk, így teljes mértékben vállaljuk a felelősséget.”

Bagnaia gyengélkedésétől eltekintve sem ment jól a Ducatinak az edzésen. A bolognai márka csupán két pilótát delegált az első tízbe, amire most először került sor idén érdemi pályaeseményen. Ennek ellenére az olasz versenyző szerint nem a Cseh Nagydíj kéri el a legtöbbet a gyártótól: „Nem hiszem, hogy ez lenne a legkeményebb hétvége számunkra, szerintem Thaiföldön nehezebb dolgunk volt. A holnapi helyzet pedig olyan, hogy onnan szerintem továbbjuthatunk, mert az erősebb versenyzők már mind bekerültek a Q2-be.”

Hiába Marc Márquez fölénye, a Ducati legrosszabb idei hétvégéje lehet a brnói?

Martín: Hiszek abban, aki vagyok, különben nem lennék világbajnok

0

Bár nem az eredménye összpontosít, Jorge Martín kifejezetten elégedetten értékelte a Cseh Nagydíj pénteki napját. Ami pedig az elmúlt hónapok huzavonáját illeti, azt szeretné egyszer és mindenkorra maga mögött hagyni.

Jorge Martín a Cseh Nagydíj hétvégéjén végre-valahára visszatérhet a MotoGP mezőnyébe, miután felépült hosszú ideig tartó sérüléséből. Éppen ezért a pénteki napon leginkább ő állt a figyelem középpontjában, és talán az sem túlzás, hogy ezúttal a közvélemény jobban várta az ő értékelését, mint a mindkét tréningen az élen záró Marc Márquezét vagy éppen a Q2-be egyelőre be nem jutó Francesco Bagnaiáét.

Azok után pedig pláne, hogy a 27 éves pilóta kifejezetten biztató első napot produkált. Bár az első gyakorláson még csak tizenhetedik lett, az edzésen már az ötödik helyet szerezte meg, 721 ezreddel elmaradva honfitársától. Mindezt ráadásul úgy, hogy a nap nagy részében nedves volt a pálya, ami még inkább megnehezítette a dolgát.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Soha nem az eredményekre koncentrálok, most pedig még kevésbé, de nagyon hálás vagyok, hogy visszatértem – nyilatkozta. – Ez volt az első napom vizes pályán ezzel a motorral, és azonnal nagyon jól éreztem magam. Délelőtt nyugodt voltam, arra viszont nem számítottam, hogy délután esni fog, és kicsit ideges lettem.”

Martín hozzátette, az RS-GP most már „több mint kész”, és ő az, akinek alkalmazkodnia kell a géphez, ezzel együtt mosolyogva szállt le a motorról. Ráadásul úgy tűnik, hogy az elmúlt hónapok hercehurcája sincs negatív hatással a csapattal való kapcsolatára. Ezzel kapcsolatban a csütörtöki sajtótájékoztatón igyekezett mindent megmagyarázni, most viszont már szeretné maga mögött hagyni az ügyet.

Martín mindent tisztázni szeretett volna – visszatérése a MotoGP-nek és a bajnokságnak is jót tesz

Mindannyiunknak egy irányba kell húznunk, és nincs értelme rágódni a történteken – vélekedett. – Hiszek a munkámban és abban, aki vagyok, különben nem lennék világbajnok. Szeretnék újra ott lenni, [hiszen] most nem vagyok ott. A legjobban attól féltem, hogy visszatérek az Apriliához, a csapathoz, és ez jobban sikerült, mint amire számítottam.”

A spanyol pilóta azt is elmondta, hogy csapattársa, a délután közvetlenül előtte végző Marco Bezzecchi asseni beállításait használta. Persze a jó egykörös tempóval együtt is kérdés, hogy a futamokon mire lesz képes, de ezzel kapcsolatban sincs benne rossz érzés, még úgy sem, hogy biztosat nyilvánvalóan nem tud mondani. „A teszteken képes voltam hosszú etapokat futni, [úgyhogy] nem félek – szögezte le. – Azt nem tudom, hogy ezen a hétvégén mire számítsak.”

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

Hiába Marc Márquez fölénye, a Ducati legrosszabb idei hétvégéje lehet a brnói?

0

A Cseh Nagydíj pénteki edzésén csupán két Ducati került be a legjobb tízbe. Ilyenre még nem volt példa az idei szezonban érdemi pályaeseményen. 

A pénteki pályaeseményekkel, előbb az első szabadedzéssel, majd érdemben a délutáni edzéssel elindult a Cseh Nagydíj programja. Az előbbi még „rendben lement” – már abban a tekintetben, hogy a közvetlen élmezőnyben három Ducati-pilóta is ott volt. Ám délután már ennél jóval meglepőbb eredmény született a bolognai gyártó szempontjából.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

Az esős – a csapadék miatt még el is tolt – edzés végén ugyanis csupán ketten képviselték a Ducatit a legjobb tízben. Ilyenre pedig még nem volt példa az idei szezonban egy „valódi” pályaeseményen (tehát a bemelegítést nem számítva) sem: mindegyiken legalább három Ducati-pilóta bekerült a legjobb tízbe, de általában ennél is több.

Ráadásul ugyan Marc Márquez fölényesen hozta el az első helyet, közel fél másodperccel verte a második Johann Zarcót, a második számú ducatis, Álex Márquez épphogy bekerült a legjobb tízbe. A fiatalabb Márquez ugyanis csak kilencedik lett, valamivel több mint egy másodperces hátrányban a bátyjától. Persze annyiban ez a helyezés is nagyon értékes, hogy a Gresini versenyzője néhány perccel a leintés előtt bukott, majd visszafutott a bokszba, és cseremotorjával, egyetlen lehetőségét kihasználva került be a legjobb tízbe.

Eközben Fermín Aldeguer csak tizenkettedik (1,370 másodperc hátrány az elsőhöz képest), Francesco Bagnaia tizenharmadik (1,505), Fabio Di Giannantonio pedig tizenhatodik (1,692) lett. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy Franco Morbidelli a sachsenringi bukása következtében kihagyja a Cseh Nagydíjat, így a Ducati idén először nem hat, hanem csak öt pilótát küldött pénteken csatába. Viszont ettől még már most biztos, hogy az időmérő második szakaszában, a Q2-ben legfeljebb négyen képviselik majd a bolognaiakat, hiszen a Q1-ből csupán ketten juthatnak tovább.

Ám azt sem szabad elfelejteni, hogy márkatársai küszködése ellenére továbbra is Marc Márquez a pole pozíció legnagyobb esélyese. És ha valamilyen óriási katasztrófa nyomán a Ducati nullázna is a hétvégén, a második Aprilia közel sem tudna elég pontot szerezni ahhoz, hogy megelőzze. Sőt, a bolognai márka annyira elhúzott a konstruktőri tabellán, hogy esetleges sorozatos nullázásai esetén is nyolc fordulóra lenne szüksége az Apriliának a vezetés átvételéhez.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

A Superbike-vb sztárjai mellett magyar versenyzőnek is lehet majd szurkolni a Balaton Parkon

0

Magyar pilóta is fog versenyezni a Superbike-világbajnokság, illetve a betétkategóriák Balaton Park-i fordulóján. Barta Kristóf a Yamaha R3 BLU CRU világkupán fog rajthoz állni szabadkártyával.

Jövő héten érkezik a Superbike-világbajnokság Magyarországra, hiszen ekkor fogadja a Balaton Park Circuit a mezőnyt. A legmagasabb kategóriában nem lesz magyar szabadkártyás pilóta, és idáig úgy tűnt, hogy a többi géposztályban sem. Péntek délután azonban bejelentették, hogy Barta Kristóf ott lesz a Yamaha R3 BLU CRU világkupán.

A sorozat 2021 óta létezik, igaz, akkor még Európa-bajnokság volt, hiszen ez a második év a jelenlegi státuszban. A hangvillások márkakupájában 14 és 20 év közötti pilóták vehetnek részt, vagyis a cél a fiatal tehetségek felfuttatása. A mezőny idén összesen hat Superbike-világbajnoki helyszínre látogat el, a Balaton Park a negyedik lesz a sorban.

Barta a tavalyi utolsó fordulóban mutatkozott be az Alpok-Adria Supersport 300-as kategóriájában, és mindjárt pole pozíciót szerzett. Idén már teljes szezont fut a bajnokságban, és az eddigi hét futamon egy kiesés kivételével rendre az első négyben végzett. Bár a győzelem még nem jött össze, de a Pannóniaringen mindkétszer második lett.

A szabadkártya tető alá hozásában nagy szerepe volt Talmácsi Gábornak. Ez utóbbi a közleményből derül ki, amely alább teljes egészében olvasható.

Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton

0

Marc Márquez a délelőtti tréninghez hasonlóan a délutáni edzésen is a leggyorsabb időt futotta. A spanyol mögött a két francia, Johann Zarco és Fabio Quartararo zárt. Jorge Martín simán, az ötödik helyen jutott be a Q2-be, Francesco Bagnaia azonban csak a tizenharmadik pozícióban végzett, ezért a Q1-ben kell kezdenie. 

A szokásoknak megfelelően a MotoGP edzésével zárult a pénteki program. Az edzés kezdete előtt a levegő 16, míg az aszfalt 22 fokos volt, és nagy intenzitással esett az eső, ezért a Moto2 délutáni eseményét idő előtt meg is szakították. A királykategória első tréningjén Marc Márquez futotta a leggyorsabb kört 1:54.606 másodperces idővel.

A technikai gondok ellenére is Marc Márquez kezdte a legjobban a brnói hétvégét

Az edzés végül 20 perccel később kezdődött el, ugyanis heves eső érkezett a pálya fölé. Végül Álex Márquez vezetésével rajzott ki a mezőny.

Elhalasztották a MotoGP brnói edzésének kezdetét

Az első perceket követően Joan Mir állt az élre 2:10.707-tel, de a versenyzők folyamatosan dobálták a piros szektorokat, és egymásnak adták a kilincset az első helyen.

Negyed órával az edzés kezdetét követően Marco Bezzecchi nevével kezdődött a sorrend, mögötte Fabio Quartararo, Jack Miller, Mir és Jorge Martín következett. Eközben Francesco Bagnaia és Pol Espargaró is megjárta a sóderágyat.

Két perccel később Bezzechi úszott fel a vizen, és látványosat esett.

Az edzés derekához közelítve Marc Márquez állt az élre 2:04.412-vel, Quartararo neve mellett pedig 2:05.148 szerepelt.

Féltávnál Marc Márquez állt az élen, mögötte Miller, Quartararo, Mir, Bezzecchi, Bagnaia, Johann Zarco, Álex Márquez, Martín és Pedro Acosta volt az első tíz sorrendje. Huszonhárom perccel a vége előtt Zarco 8 ezredet adva állt az élre. Ezt azonban nem sokáig élvezhette, ugyanis Marc Márquez 2:03.935-tel visszavette a vezetést.

A körülmények eközben folyamatosan javultak, a pályán pedig már egy szárazabb ív is kezdett kialakulni. Kilenc perccel a vége előtt továbbra is Marc Márquez vezetett Zarco és Quartararo előtt. Nem sokkal később pedig Álex Márquez bukott.

Két perccel a vége előtt Bezzecchi ugrott fel a negyedik helyre. Ezzel párhuzamosan Álex Márquez és Bagnaia tepert a továbbjutásért, ugyanis előbbi a tizenkettedik, utóbbi a tizenharmadik pozícióban állt utolsó próbálkozásuk előtt.

Bagnaia végül maradt a tizenharmadik helyen, így a szombatot a Q1-ben kell elkezdenie. Álex Márquez viszont pihenhet, ugyanis a kilencedik pozícióban zárt. Azonnal a Q2-be jutott egyébként Marc Márquez, Zarco, Quartararo, Bezzecchi, Martín, Miller, Mir, Enea Bastianini, Álex Márquez és Acosta.

A Cseh Nagydíj edzésének végeredménye

Elhalasztották a MotoGP brnói edzésének kezdetét

0

Nem kezdődött el 15 órakor a királykategória edzése Brnóban, ugyanis heves eső érkezett a pálya fölé. Jelenleg még nem tudni, mikor kapják meg a zöld lámpát a versenyzők. 

FRISSÍTÉS: A tervek szerint 15:20-kor nyit ki a bokszutca.

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Mir a Cseh Nagydíj hétvégéjére

0

Joan Mir felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki a Cseh Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését.

Szombat 10:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Cseh Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Joan Mir fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A Honda pilótája még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé Pedro Acostát és Marc Márquezt tette, míg „Silver ridernek” saját magát és Fabio Quartararót választotta. A gyártók közül az aranyszárnyasok mellett döntött, míg az istállókból a gyári Ducatira szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen még mindig a ZOZIMASTER nevű csapat áll 2034 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. A 2000 egységgel második Chris131 tulajdonosa szintén háromszor élt ezzel a lehetőséggel. A tőle 27 ponttal elmaradó FOREVER93 számára még egy „turbo rider” lehetőség még bent van a rendszerben. Ami szerkesztőségünket illeti, Pestality Máté (MateZsolt MS, két elhasznált „turbo rider”) a kilencedik, Sebők Máté (Zarco zárkózása, három elhasznált „turbo rider”) a tizenegyedik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, három elhasznált „turbo rider”) a huszonkettedik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Rinsnek ajtót mutat a Yamaha, akit házon belül pótolnának? – a Hondánál eközben egyértelműek a szándékok

0

Sajtóértesülések szerint a Yamaha jövőre megválhat Álex Rinstől, akit adott esetben Jack Miller válthatna. A Pramac megüresedő helyére Luca Marinit prognosztizálják, az olasz azonban egyértelmű állásfoglalást tett a jövőjéről, miszerint akár a szerződéshosszabbítás is közel lehet. Johann Zarco is hasonlóan járt el, aki bár első számú pilóta szeretne lenni, számára mégis az lenne az ideális, ha az LCR-nél maradna.

Jorge Martín csütörtöki bejelentésével, miszerint kitölti 2026-ig tartó szerződését az Apriliával, a kirakós egy fontos darabja került a helyére. Ez azonban persze nem azt jelenti, hogy a pilótakeringő nyugvópontra érne, ugyanis az elmúlt hetekben újabb pletykák ütötték fel a fejüket.

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

Ugyan Álex Rins kontraktusa 2026-ig tart a Yamahával, könnyen lehet, hogy a jövő évben már nem látjuk a mezőnyben a spanyol versenyzőt. A GPOne értesülései szerint ugyanis annak ellenére kitúrhatják Rinst a gyári ülésből, hogy ezt a hangvillások vezetősége korábban cáfolta.

Amennyiben Rins valóban távozik a Yamahától, akkor a híresztelések szerint Jack Miller érkezhet a helyére. Az ausztrál pilóta jövője kapcsán is rengeteg a kérdőjel, ugyanis Toprak Razgatlıoğlu érkezésével vagy őt, vagy Miguel Oliveirát biztosan lapátra fogja tenni a Pramac. Ha valóban a 30 éves pilóta kapja meg a második gyári ülést, abban az esetben sem a portugál nyerne némi egérutat, ugyanis a GPOne elsősorban Luca Marinit vizionálja a török mellé.

Idei legjobb eredményét érte el, mégis haszontalannak érezte magát a motoron Rins

A 27 éves versenyző jövője elsősorban Martín miatt vált kérdésessé, viszont, mivel a címvédő marad jelenlegi kenyéradójánál, így az ő esélyei is jelentősen megnőttek. Ennek kapcsán ő is megszólalt. „A valóságban mindig is közel voltunk [a jövőm feltérképezéséhez]. Csak a részleteket kell megtárgyalnunk. Mind Alberto [Puigdzsal, a gyári Honda csapatmenedzserével], mind a japán vezetőséggel jó viszonyt ápolok. A kezdetektől fogva tudtuk, mit hozhat a jövő. Ez csak idő kérdése, de boldogok vagyunk” – szögezte le Marini a csütörtöki sajtótájékoztatón.

A Honda kapcsán egy másik versenyzőnek sincsen teljesen bebetonozva a jövője, bár sokkal vérmesebb reményekkel áll. Ő Johann Zarco, aki ebben a szezonban már két alkalommal is felállhatott a dobogóra. Az ő helyzete azonban annyiban más, hogy az nem kristályosodott még ki, hogy marad az LCR-nél, vagy felkerül a gyári istállóba. Ezeket a kérdéseket a francia versenyző is megpróbálta megválaszolni.

A Rinstől „lopó” Zarco közölte, marad a Hondánál, de egy fontos kérdés még megválaszolásra vár

„Nagyon jól alakulnak a dolgok a Hondával, és tudom, hogy maradhatok velük – fogalmazott. – A kérdés még mindig az, hogy az LCR vagy a gyári csapat mellett döntünk. Azzal, hogy Jorge marad az Apriliánál, még több kérdőjel került körém, hogy hová mehetek.”

„Elengedhetetlen az nekem, hogy első számú pilóta lehessek. – jelentette ki. – Ezért logikus lenne, ha felülnék a gyári motorra, de a dolgok folyamatosan változnak a Hondánál. Talán az LCR-nél lehetek első számú. Ez a projekt most egy kicsit áll, de egyáltalán nem befolyásolja a pályán mutatott munkámat. Számomra egyébként az lenne az ideális, ha maradnék az LCR-rel. Amit építünk, az nagyon jó. Szeretném megtartani legalább a versenymérnökömet. Az egy előny lenne, ha az új szezont ugyanazokkal az arcokkal tudnám megkezdeni, mert már a tesztektől kezdve jobban állnánk” – mutatott rá Zarco.

Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét

A technikai gondok ellenére is Marc Márquez kezdte a legjobban a brnói hétvégét

0

Marc Márquez zárt a Cseh Nagydíj első szabadedzésén, annak ellenére, hogy a tréning meglehetősen nehezen kezdődött a számára, miután technikai gondok adódtak a motorjával. Mögötte Jack Miller és Francesco Bagnaia zártak.

A Moto3 és a Moto2 első szabadedzését követően a MotoGP is megkezdhette a Cseh Nagydíjat. A délelőtti tréning kezdetén a levegő 17, az aszfalt pedig 21 fokos volt, és némi eső is érkezett a pálya felé.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

Amint megkapták a zöld jelzést, Augusto Fernández és a két Aprilia vezényletével ki is gurultak.

A nap első esését Marco Bezzecchi mutatta be, Marc Márquez alatt pedig a motor kezdett el rakoncátlankodni. Az első perceket követően Miguel Oliveira nevével kezdődött a lista, aki 2:08.680 másodperces időt futott. Nem sokkal később Francesco Bagnaia jött fel az élre, 2:08.514-gyel.

Negyed órával az edzés megkezdését követően mindössze tizenhat versenyzőnek volt értékelhető körideje, a sort pedig ekkor Johann Zarco vezette 2:07.462-vel.

A tréning derekához közeledve Jack Miller a slick gumikon merészkedett ki, Marc Márquez pedig újfent megpróbált kigurulni a pályára. Az auszrál végül először 2:06.766-ot futott, majd folyamatosan faragta a legjobb kört.

Azt követően, hogy Miller alatt elkezdett működni a konstrukció, egyre többen jöttek ki a száraz pályás gumin. Eközben Ai Ogura bukott egy hatalmasat. Tíz perccel a vége előtt Augusto Fernández vezetett 2:00.412-vel.

Két perc alá szintén a Yamaha tesztpilótája nézett be először, azonban nem sokkal később Fabio Quartararo 1:57.623-mal állt a névsor elejére, őt Pol Espargaró követte. Öt perccel a vége előtt a spanyol 1:56.783-mal vezetett.

Négy perccel a vége előtt Marc Márquez 1:55.324-re javított, mögötte Quartararo, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta és Bagnaia álltak.

Egy perccel a vége előtt már Miller neve szerepelt az első helyen, de persze hozzá kell tenni, hogy a körülmények folyamatosan javultak. Marc Márquez végül 1:55 alá is benézett, és 1:54.606-tal fejezte be az első szabadedzsét. Mögötte a további sorrend Miller, Bagnaia, Álex Márquez, Enea Bastianini, Acosta, Bezzecchi, Luca Marini, Álex Rins és Takaaki Nakagami.

Bagnaia: Nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében

0

Francesco Bagnaia egy tízes skálán hat pontot adna a szezon első felében nyújtott teljesítményére. Az elmúlt versenyhétvégékre jobban tekint, mint az idény első futamaira. Az olasz versenyző arra is rávilágított, előzetesen nem számított arra, hogy ennyire szenvedni fog, de bízik abban, hogy erőre kap a bajnokság második felében.

Úgy csengett le a MotoGP 2025-ös idényének első fele, hogy Marc Márquez és Francesco Bagnaia között szembeötlő a különbség. A spanyol versenyző valósággal szárnyal, míg utóbbi pilóta teljesítménye meglehetősen hullámzó. Ugyan több alkalommal is dobogóra állhatott, sőt, az Amerikai Nagydíjat megnyerte, de arra is találunk példát, hogy teljesen földbe állt, és nem tudta, mitévő legyen.

Jelenleg 147 pont a hátránya Marc Márquezzel szemben, de Álex Márquezhez képest is 64 egységnyi a lemaradása. A csütörtöki médianapon többek között az olasz versenyző teljesítménye is szóba került, miután a sajtótájékoztatón azt a kérdést szegezték neki, hogy egy egytől tízig terjedő skálán értékelje szezonjának első felét.

A dühös és csalódott Bagnaiát sokkolta saját teljesítménye, fogalma sincs, mihez kezdjen

„Nem szeretném figyelembe venni a 2024-es idényt, mert ha megtenném, akkor öt pontot adnék – jelentette ki Bagnaia. – A szezon elejétől kezdve, a problémákkal, amelyekkel szembe kellett néznünk az idény negyede tájékán, egy hat pontot tudnék magamnak adni. Azt gondolom, hogy egyes szituációkra jól reagáltam, máskor viszont kissé ideges voltam.”

„Néha jobb, ha nyugodt maradsz, megbeszéled a csapattal és megpróbálod újrakezdeni – folytatta. – Jól kell beazonosítani [a problémát], és akkor előre tudsz lépni, ezt az elmúlt három nagydíjon megtettük. Jobban értékelem ezeket a fordulókat, mint a szezon elejét, mert akkor kissé eluralkodott a káosz. Az elmúlt versenyeken elégedett voltam a munkánkkal, és úgy gondolom, hogy ez kifizetődik.”

Capirossi szerint Bagnaia nehéz helyzetbe került, de bőven van ennél is lejjebb

Pedig előzetesen úgy indulhattunk neki a szezonnak, hogy Bagnaia ezúttal is ott somfordálhat a húsosfazék körül, és minden esélye meg lehet arra, hogy újabb világbajnoki skalpot gyűjtsön be. Ezt Marc Márquez hamar zárójelbe tette, és az őrült világbajnoki harc minden bizonnyal idén elmarad. De vajon ezt a ívet látta maga előtt Bagnaia a téli teszteket követően?

„Nem. De a szezon még nem fejeződött be. Talán erőre kapok a második felében. A malajziai teszt után elégedett voltam a motorral, viszont a thaiföldi gyakorlást követően nehézségekbe ütköztünk – magyarázta. – A két versenyző [Marc Márquez és Álex Márquez] a szezon kezdetétől fogva jobb munkát végzett nálam, a többiek pedig számos pályán gyorsabbak voltak.”

„Eddig a pontig az volt a maximumom, hogy harmadikként végzek, és a bajnokságban is ott állok. Azt kell megértenem, hogy vissza kell lépnem egyet, jobban elemezni a dolgokat és változtatni a hozzáállásomon. Nagyon bonyolult manapság nyerni, többet kell dolgozni érte, és először is vissza kell térnem oda, ahová tartozom. Folytatnunk kell a munkát, de nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében” – nyilatkozta.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend