Francesco Bagnaia elmondása szerint egy rossz gumiválasztásnak köszönhetően nem jutott be azonnal a Q2-be, amiért később a csapata vállalta a felelősséget. Az olasz pilóta a kedvezőtlen pozíció ellenére bizakodóan várja a szombati eseményeket.
A pénteki edzéssel érdemben elkezdődött a Cseh Nagydíj. A gyakorlást Marc Márquez zárta az élen, közel fél másodperccel megelőzve a teljes mezőnyt. Eközben csapattársa, Francesco Bagnaia csupán tizenharmadik lett, másfél másodpercre Márqueztől. Az olasz pilóta szerint azonban ez a kudarcos eredmény sokkal inkább egy rossz stratégiai döntésnek, mintsem pusztán a tempójának tudható be.
Marc Márquez az edzésen is az élen zárt, Martín a Q2-ben, Bagnaia a Q1-ben kezd szombaton
„Jól indult a nap, aztán a végén teljesen elrontottuk a stratégiánkat, de ilyen előfordulhat – nyilatkozta Bagnaia. – Sajnos [hátulra] a lágy keverék nem bizonyult jó választásnak a végére, ahogy az sem, hogy mi a bokszban voltunk, miközben mások javítottak az idejükön. Mondjuk úgy, mi nehezítettük meg a saját dolgunkat, ami már eleve sem könnyű ebben a szezonban, de ha még ilyen hibákat is elkövetünk, az tovább komplikálja a helyzetet.”
„Reggel nagyon jól mentem, és a délután is egész jól kezdődött, bár még mindig nem találtam meg azt a bizonyos érzést. Próbáltam stabilan a legjobb tízben maradni, de megálltam, amikor hatodik voltam, és mire visszamentem a pályára, már a tizenkettedik helyen álltam. És bár akkor még lett volna némi lehetőségünk a javításra, nem éltünk vele, mert rossz gumit választottunk.”
„Most először is nyugodtnak kell maradnunk, mert még van esélyünk arra, hogy fordítsunk a hétvégénken, főleg, hogy az előrejelzések szerint már nem várható több eső. Én pedig elég magabiztos vagyok száraz pályán, de majd meglátjuk, mert ez a pálya gyakorlatilag mindenkinek új, így fontos lesz, hogy szombat délelőtt ne hibázzunk. A lényeg, hogy megőrizzük a nyugalmunkat: a szombati egy új nap, amelyen megpróbálhatunk bejutni a Q2-be.”
Bagnaia: Nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében
Később aztán kiderült, hogy a rossz stratégia miatt ezúttal teljes mértékben a csapatot terheli a felelősség, nem a pilótát. „Egyszerűen rossz hátsó gumit választottunk. Egyértelmű, hogy az edzés végére a közepes keverék lett volna a legjobb megoldás, amit Pecco preferált is – mondta a Sky Sportsnak Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke. – Különböző okokból a lágy keverék mellett döntöttek a technikusaink, de ez a döntés végül nem vált be, mert a pálya száradt, és valójában azok tudtak javítani, akik a közepes keveréken voltak. Azonban délelőtt Pecco a második vagy harmadik legjobb időt futotta esőgumival, ami azt mutatja, hogy a megfelelő keverékkel versenyképes. És a megfelelő gumival bejutott volna a Q2-be. Pecco a közepeset kérte tőlünk, így teljes mértékben vállaljuk a felelősséget.”
Bagnaia gyengélkedésétől eltekintve sem ment jól a Ducatinak az edzésen. A bolognai márka csupán két pilótát delegált az első tízbe, amire most először került sor idén érdemi pályaeseményen. Ennek ellenére az olasz versenyző szerint nem a Cseh Nagydíj kéri el a legtöbbet a gyártótól: „Nem hiszem, hogy ez lenne a legkeményebb hétvége számunkra, szerintem Thaiföldön nehezebb dolgunk volt. A holnapi helyzet pedig olyan, hogy onnan szerintem továbbjuthatunk, mert az erősebb versenyzők már mind bekerültek a Q2-be.”
Hiába Marc Márquez fölénye, a Ducati legrosszabb idei hétvégéje lehet a brnói?