back to top
2024. május 19. 07:33
Kezdőlap Blog Oldal 4

Acosta szerint motorja készen állt a győzelemre, de néhányan „furcsa dolgokat csináltak a pályán”

0

Pedro Acosta úgy véli, néhányan furcsán viselkedtek a Francia Nagydíjon, amely a 3. körben véget ért számára. Pedig a spanyol versenyző szerint minimum harcolhatott volna a győzelemért, miután a bemelegítésen nagyot léptek előre a beállítások terén.

Újabb tűzkeresztségen esett át Pedro Acosta a Francia Nagydíjon, bár erre nyilvánvalóan a legkevésbé vágyott. Ez volt ugyanis az első olyan futama a MotoGP-ben – legyen szó sprintről vagy főversenyről –, amelyet nem tudott befejezni. A 3. körben ugyanis Aleix Espargaróval és Fabio Di Giannantonióval csatázva a 8-as kanyarban elesett.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

A spanyol újonc a hetedik helyről indulva viszonylag jól rajtolt, és már az ötödik pozícióban haladt, amikor utolérte a gyári Aprilia és a VR46 versenyzőjét. Nem sokkal a baleset előtt az olasz pilótát követve már majdnem bevetődött honfitársa mellé, de ebből még az állandó mezőny korelnöke jött ki a legjobban. Néhány másodperccel később aztán Di Giannantonio mellé bújt be, ám a kanyarcsúcsponton eldobta a motort.

„Összességében nem volt rossz a hétvége – nyilatkozta. – A sprint után nagy lépést tettünk a motor beállításait tekintve, és a délelőtti bemelegítésen nagyon jól éreztem magam. Jó nap lehetett volna: jól rajtoltunk, a motor jól működött, de volt néhány srác, akik furcsa dolgokat csináltak a pályán, és végül kiestünk, egy újabb idényben.”

Hogy Acosta kikre célzott, azt nem derült ki, mindenesetre a balesetben legfeljebb Espargaró játszott szerepet, aki kicsit valóban bezárta előtte az ajtót, de ez messze volt a szabálytalanságtól. Az viszont biztos, hogy beigazolódott a hétvége előtt megfogalmazott félelme, hiszen ismét bukással zárta a Le Mans-i (fő)futamot, csakúgy, mint az elmúlt két évben a Moto2-ben. Pedig akár nagy dolgot is elérhetett volna.

„Végül is ez már hagyománnyá vált, hogy Le Mans-ban elrontom, mert itt mindig balesetet szenvedek – jelentette ki az AS-nak. – Ez volt az első olyan nap, amikor a bemelegítésen tettünk egy lépést a futamra, javítottunk a motor beállításain. Sok problémánkat orvosoltuk, mert egy kis gond nagy láncreakciót indított el. Ezen a téren javultunk, és most volt az első nap, amikor a motor igazán versenyképes volt. A motor kész volt a győzelemre, vagy legalább arra, hogy harcoljon a győzelemért.”

Amikor Acostától megkérdezték, hogy szerinte hol végezhetett volna a futamon, nem adott konkrét választ, de ismét leszögezte, hogy a motorban nagyon sok volt aznap. „Nem fogok pozíciókról beszélni, de nagyon jó ritmusban voltam, a motor pedig remekül működött – hangsúlyozta. – Valami jelentős dologért lehettem volna versenyben ezen a pályán.”

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

Ezúttal nincs semmilyen számolási hiba, Le Mans-ban tényleg új MotoGP-nézőcsúcs született

0

Új nézőcsúcs született a Francia Nagydíj hétvégéjén, ahova négy nap alatt közel 300 ezren látogattak ki. A MotoGP ezúttal nem követett el számolási hibát, ezzel együtt bizonyos szempontból ebbe a rekordba is bele lehet kötni.

Izgalmas hétvégét hozott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Le Mans-i fordulója. Különösen a vasárnap sikerült jól, hiszen a MotoGP-ben és a Moto3-ban a győzelemért, míg a Moto2-ben a második helyért folyt kiélezett csata. A csúcspontot egyértelműen a királykategória jelentette, ahol Jorge Martín, Marc Márquez és Francesco Bagnaia küzdöttek az első helyért, és végül eben a sorrendben futottak be.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

Mindezt pedig rengeteg néző látta, ahogyan a hétvége többi napját is. Vasárnap ugyanis a MotoGP bejelentette, hogy rekordmennyiségű szurkolót regisztráltak a hétvége négy napja alatt. Csütörtöktől vasárnapig ugyanis összesen 297 471-en léptek be a kapukon, ami közel 20 ezerrel nagyobb, mint a tavaly szintén Le Mans által felállított 278 805-ös rekord.

A beszámolóból az is kiderült, hogy az egyes napokra lebontva hogyan oszlott meg a látogatottság. A csütörtöki sajtó- és a pénteki edzésnapot egyben mérték, a két nap alatt 86 323 néző ment be a pálya területére. Szombatra, az időmérők és a MotoGP sprintfutamának napjára ez 92 003-ra emelkedett, a zárónapon pedig a 100 ezret is bőven meghaladta, hiszen 119 145-en látták az izgalmas csatákat.

A MotoGP természetesen a közösségi médiában is megosztotta az örömhírt, az X-fiók üzemeltetője pedig némi öniróniát is tanúsított, ugyanis hozzátette, „ígérjük, hogy ezúttal jól számoltunk”. Ezzel a két héttel ezelőtti bakira utalt vissza, amikor előbb bejelentették, hogy 296 741-gyel megdöntötte a rekordot, majd közölték, hogy számolási hiba történt. Méghozzá nem is kicsit, hiszen a Spanyol Nagydíj valós hétvégi nézőszáma 181 289 volt.

Amatőr hibát vétett a MotoGP – mégsem sikerült annyira jól a Spanyol Nagydíj

Persze a mostani hétvége akkor is rekordot állított volna fel, ha az eredeti jerezi adatok megfelelnek a valóságnak. Bár a csúcs hivatalosnak tekinthető, azért valamilyen szinten ebbe is bele lehet kötni, tekintve, hogy a közelmúltban rendezett hétvégék előnyben vannak a korábbiakhoz képest, hiszen akkor még csütörtökön nem végeztek nyilvántartást a látogatottságról.

A mezőny leggyorsabbja volt, de büntetése miatt fontos vereséget szenvedett a bosszús Bastianini

0

Enea Bastianini igyekezett lelassítani, miután manővere következtében Aleix Espargarónak el kellett hagynia a pályát, de a sportfelügyelőknek ez nem volt elég. A gyári Ducati versenyzője nyerni szeretett volna, és tempója alapján erre meg is lehetett volna az esélye, ám végül mindkét fő riválisától kikapott.

Enea Bastianini két negyedik hellyel zárta a Francia Nagydíj futamait. Mindezt jó teljesítménynek is lehetne mondani, figyelembe véve, hogy az időmérőn csak a tizedik pozíciót szerezte meg, ám a helyzet nem ennyire egyszerű. Egyrészt Marc Márquez még hátrébbról indult, de így is mindkét versenyen legyőzte őt, másrészt vasárnap egy büntetés miatt bosszankodhatott.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

A főfutamon ugyanis a hatodik helyért támadott Aleix Espargaróval szemben, amikor túlságosan is agresszívan vetődött be a 9-es kanyarban a gyári Aprilia pilótája mellé. Bár nem értek össze, de az ütközés elkerülésének érdekében a spanyol versenyzőnek ki kellett rántania a motort a bukótérbe, amivel elég sokat vesztett. Ennek következtében a sportfelügyelők hosszú körös büntetéssel sújtották Bastianinit.

„Ki akartam fékezni Aleixt – nyilatkozta a 26 éves motoros. – Hátul olyan mértékben elvesztettem a tapadást, hogy már nem tudtam eltalálni [a csúcspontot] a bejáratnál, és Aleix sem tudott befordulni a kanyarba. Elfordultam és lelassítottam, hogy ne szerezzek előnyt. Ez azonban valószínűleg nem volt elég, és a versenyirányítás megbüntetett.”

A SPEEDWEEK.com beszámolója szerint Bastianini annyira bosszúsnak látszott, mintha legalábbis az utolsó helyen gurult volna célba. Nem véletlen, hiszen a büntetés letöltése után egyértelműen ő volt a leggyorsabb, amit a versenyben futott leggyorsabb köre is bizonyít, ahogyan az a tény is, hogy mindössze 2,206 másodperccel maradt el a futamot megnyerő Jorge Martíntól.

Jól rajtoltam, de így is eltartott egy darabig, mire megtaláltam a tiszta utat az élmezőnybe – fogalmazott az ötszörös MotoGP-futamgyőztes. – Aztán jött az akció Aleixsel, és megint hátrébb kerültem. Utána ismét pontosan ugyanezt csináltam, de csak a negyedik helyig jutottam. Ez volt a legjobb, amit tudtam. Nagyon bosszantó, mert a futamgyőzelem volt az egyértelmű célom, és bebizonyítottam, hogy elég gyors vagyok ehhez.”

Bastianini a hétvége során ugyan közeledett csapattársára, Francesco Bagnaiára a bajnoki tabellán, de az élen lévő Martín növelte előnyét vele szemben, Márquez pedig utolérte, és bár holtversenyben állnak, de hivatalosan meg is előzte. A jövője szempontjából viszont aggasztóbb az a puszta tény, hogy mind a Pramac, mind a Gresini versenyzőjétől kikapott, akik szintén esélyesek a gyári Ducati 2025-ös ülésére. „Természetesen egy ilyen nap után nem vagyok boldog – jelentette ki. – Ez egy vereség. A Ducatinál tudják, mire vagyok képes, de Jorge megnyerte a futamot, és ezt a Ducatinál is látták. Néha csak egy kis szerencse kell az ilyen helyzetekben, és ez most egyértelműen hiányzott.”

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

Quartararo: Jobb érzés a hatodik helyről bukni, mint a tizenkettedikről

0

Fabio Quartararónak a kavicságyban ért véget a Le Mans-i főfutam. A Yamaha versenyzője ennek ellenére a pozitívumokat emelte ki a viadal után adott nyilatkozatában.

A MotoGP állandó mezőnyének jelenleg két francia nemzetiségű tagja van, így Johann Zarco mellett Fabio Quartararo is otthon érezhette magát a mostani versenyhétvégén Le Mans-ban. Ráadásul a Yamaha egy különleges festéssel készült a Francia Nagydíjra, hogy ezzel a hazai szurkolóival együtt is megünnepeljék Quartararo szerződésének meghosszabbítását.

A forduló érdemi része kimondottan jól indult Quartararónak, hiszen a pénteki edzésen elért tizedik helyével azonnal a szombati időmérő második szakaszában találta magát. A Q2-ben pedig nyolcadik lett, és ezzel az idei legelőkelőbb rajthelyét szerezte meg. A sprinten is egészen bíztató volt a tempója, bár végül tizedikként befutva pont lemaradt a pontszerzésről.

A főfutamot azonban drámai módon a kavicságyban fejezte be, a 17. körben a 9-es kanyarban esett el. Ez azért is érinthette különösen rosszul, mert a hatodik helyről bukott. Amennyiben ugyanis ebben a pozícióban be tudta volna fejezni a versenyt, akkor az idei legjobb vasárnapi eredményét érte volna el.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

„Igen, tényleg a határon voltam, de jobb érzés a hatodik helyről bukni, mint a tizenkettedikről – válaszolta Quartararo a TNT Sports újságírójának nyitókérdésére. – Szóval a mai egy jó nap volt. Elég gyorsak voltunk, és remélhetőleg ezt a következő versenyeken tovább tudjuk folytatni, fenn tudjuk tartani ezt a sebességet.”

„Vasárnap reggel hatalmas változtatásokat hajtottunk végre a motoron, és az eredmény elég pozitív volt, a verseny során pedig ezzel a motorral mentem, és úgy gondolom, hogy elég jól muzsikált – tette hozzá. – Sajnos végül buktunk, de idén ez volt az első alkalom, hogy ilyen közelről láttuk az élmenőket. Szóval remélhetőleg még több ilyen futamunk lesz majd, mint amilyen ez volt.”

A következő versenyhétvégének Barcelona fog otthont adni, amely viszonylag közel van Nizzához, Quartararo szülővárosához – a montmelói pálya jóval közelebb van onnan, mint Le Mans –, így nem meglepő, hogy nagyon várja a Katalán Nagydíjat. „Remélhetőleg jó versenyt tudunk majd ott futni – tekintett előre El Diablo. – Természetesen nagyon sok francia szurkoló lesz ott kint, szóval az nekem olyan lesz, mint egy második hazai forduló.”

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Francia Nagydíját. A Le Mans-i események után Jorge Martín maradt a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Le Mans-ban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Francia Nagydíj során a MotoGP sprintjét és főfutamát is Jorge Martín nyerte, és ezzel 17-ről 38 pontra összetettben növelte az előnyét. A második helyet Francesco Bagnaia, a harmadikat pedig Marc Márquez vette át, Enea Bastianini visszacsúszott a negyedik pozícióba. A Moto2 versenyén Sergio García, a Moto3 viadalán pedig David Alonso végzett az élen.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 129
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 91
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 89
4 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 89
5 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 81
6 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 73
7 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 67
8 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 51
9 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 47
10 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 36
11 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 33
12 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 25
13 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 24
14 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 23
15 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 18
16 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 15
17 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 13
18 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 12
19 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 9
20 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 7
21 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
22 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 6
23 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 0
24 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 0
25 Stefan Bradl Honda HRC Team 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 180
2 Prima Pramac Racing 144
3 Aprilia Racing 132
4 Gresini Racing MotoGP 122
5 Red Bull KTM Factory 91
6 Red Bull GASGAS Tech3 86
7 Pertamina Enduro VR46 Racing 83
8 Trackhouse Racing 41
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 32
10 LCR Honda 15
11 Repsol Honda Team 12

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 170
2 KTM 107
3 Aprilia 100
4 Yamaha 28
5 Honda 17

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 89
2 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 82
3 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 63
4 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 63
5 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 54
6 Arón Canet Kalex Fantic Racing 48
7 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 46
8 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 38
9 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 30
10 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 29
11 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 29
12 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 28
13 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 26
14 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 23
15 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 10
16 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 10
17 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 10
18 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 6
19 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 5
20 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 3
21 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 3
22 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
23 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 2
24 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 152
2 Speed Up Racing 117
3 OnlyFans American Racing Team 111
4 QJmotor Gresini Moto2 84
5 Fantic Racing 48
6 Elf Marc VDS Racing Team 36
7 Red Bull KTM Ajo 32
8 Yamaha VR46 Master Camp Team 30
9 RW-Idrofoglia Racing GP 29
10 Idemitsu Honda Team Asia 28
11 Italtrans Racing Team 12
12 CFMoto Aspar Team 10
13 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 8
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
15 Klint Forward Factory Team 0

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Boscoscuro 113
2 Kalex 98
3 Forward 0

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 94
2 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 93
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 62
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 50
5 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 42
6 David Muñoz KTM Boé Motorsports 38
7 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 35
8 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 33
9 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 32
10 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 31
11 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 30
12 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 28
13 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 27
14 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 26
15 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 18
16 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 15
17 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 13
18 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 8
19 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 6
20 Scott Ogden Honda MLav Racing 5
21 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 4
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 3
23 Vicente Pérez KTM Red Bull KTM Ajo 3
24 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2
25 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 126
2 Red Bull GasGas Tech3 121
3 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 92
4 MT Helmets – MSi 85
5 Boé Motorsports 80
6 Leopard Racing 63
7 LevelUp – MTA 41
8 Red Bull KTM Ajo 34
9 Honda Team Asia 18
10 CIP Green Power 15
11 Rivacold Snipers Team 10
12 Sic58 Squadra Corse 10
13 MLav Racing 5

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Gas Gas 94
2 CFMoto 93
3 KTM 77
4 Husqvarna 72
5 Honda 58

 

Marc Márquez a Bagnaia elleni utolsó körös előzésről: Ismertek, meg kellett próbálnom

0

Jorge Martínban voltak kétségek a Francia Nagydíj előtt, de úgy véli, mindenkinek sikerült bizonyítania. Marc Márquez szerint egyedül motorozva lenyűgöző tempót produkált, míg Francesco Bagnaia annak örült, hogy az előző két szezonnal ellentétben ezúttal célba ért a Le Mans-i főfutamon.

Kifejezetten feszült végjátékot hozott a Francia Nagydíj a MotoGP-ben. Jorge Martín és Francesco Bagnaia szinte végig közel motoroztak egymáshoz, az utolsó körökre pedig Marc Márquez is felzárkózott mögéjük. A hajrára fordulva a Pramac pilótája megelőzte a címvédőt, aki aztán az utolsó körben a nyolcszoros világbajnokkal szemben is pozíciót vesztett.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

Martín ezzel tökéletes hétvégét zárt, hiszen szombaton megszerezte a pole pozíciót, majd megnyerte a sprintfutamot. Ennek köszönhetően már az is biztossá vált, hogy a két hét múlva esedékes Katalán Nagydíj után is ő lesz a bajnokság listavezetője, hiszen 38 pontra növelte előnyét a második Bagnaiával szemben. Pedig a rajt előtt nem volt biztos magában.

„Nem sokat tudok mondani a mairól – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – A futam előtt sok kétségem volt, de végül megmutattam magamnak és minden embernek, akinek bizonyítékra volt szüksége, hogy ma én vagyok a legjobb. Nagyon boldog vagyok. Köszönöm a csapatnak, mert a balesetek után helyrehozták a motort, amely tökéletes volt, ahogyan az elektronika, a beállítás és minden más is. Szóval köszönöm az istállómnak, a családomnak, tökéletes hétvége volt itt, Le Mans-ban.”

Márquez ezúttal is a tizenharmadik helyről vágott neki a versenynek, vagyis előzetesen nehéz feladat előtt állt. Bár most is jól rajtolt, de nem annyira, mint szombaton, ezután pedig sok ellenfelén át kellett rágnia magát. Végül azonban a két éllovas csatájának is köszönhetően utolérte őket, az utolsó körben pedig bevetődött Bagnaia mellé, és ezúttal ő jött ki győztesen kettőjük párharcából.

„Nagyon szép felzárkózás volt a tizenharmadik helyről indulva – kezdte. – A mai rajt jó volt, de nem annyira, mint a tegnapi, úgyhogy időigényes volt megelőzni a többi versenyzőt, főleg az elején, a friss gumikon, amelyek nagyon hasonlóak voltak. Amikor az abroncsok elkezdtek fogyni, jól menedzseltem a helyzetet, de a leglenyűgözőbb az volt, amikor egyedül voltam, és megvolt a tempó. Utolértem az élen haladó srácokat, a végén pedig öt körön át próbáltam megelőzni Peccót, de rendkívül későn fékezett. Az utolsó körben viszont azt mondtam, hogy »rendben, megpróbálom«. Ismertek, meg kellett próbálnom. Szép előzés volt, ezúttal sikerült az íven tartanom, az utolsó szektorban pedig jól védekeztem. Köszönöm a csapatnak, mert ezen a hétvégén sokat küszködtünk pénteken, de megértettük, hogy miért. Továbbra is tanulunk néhány dolgot erről a motorról, ma pedig gyorsak voltunk.”

Bagnaia sokkal jobban kezdte a versenyt, mint a sprintet, amikor műszaki hiba sújtotta, és sikerült lerajtolnia Martínt. A spanyol versenyző sokáig nem is tudta visszavenni a vezetést, sőt, előfordult, hogy kicsit jobban lemaradt tőle, a hajrában viszont a gyári Ducati versenyzője lecsúszott a harmadik helyre. Ezzel visszavette a bajnoki második helyet csapattársától, Enea Bastianinitől, de a listavezetővel szemben nőtt a hátránya, Márquez pedig 2 pontra megközelítette.

„Mindent megpróbáltam, de bennük kettőjükben az utolsó körökben több volt – fogalmazott. – Mindenesetre örülök, hogy befejeztem a futamot, miután az előző két idényben ez nem sikerült. A tegnapi és a mai napot figyelembe véve elég jó az eredmény, úgyhogy boldog vagyok. Továbblépünk a következő [fordulóra], és biztos vagyok benne, hogy a jövőben jobbak leszünk.”

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

0

Jorge Martín nyerte a Francia Nagydíjat a MotoGP-ben, legyőzve Marc Márquezt és Francesco Bagnaiát. A nyolcszoros világbajnok a legvégén orozta el a második helyet a címvédő elől.

A Moto3-as és a Moto2-es verseny után a MotoGP főfutamával zárult a Francia Nagydíj hétvégéje. Ahogyan szombaton, úgy vasárnap is a sprintfutamot megnyerő Jorge Martín indult az élről, mellőle pedig Francesco Bagnaia, illetve Maverick Viñales várta a piros lámpák kialvását. A futam száraz körülmények között indult, de nem volt garancia rá, hogy ez így is marad. Ami a gumiválasztást illeti, előre a lágyat választó Augusto Fernández kivételével mindenki kemény abroncsot tett fel, hátra pedig az egész mezőny lágyat választott.

Martín történelmi magasságokba jutott, Marc Márquez már a Q1-ben elvérzett a Le Mans-i időmérőn

Bagnaia ezúttal sokkal jobban rajtolt, és megelőzte Martínt, és bár a spanyol versenyző visszatámadott, nem járt sikerrel. A pályáról lesodródó Viñales az ötödik helyre esett vissza Aleix Espargaró és Fabio Di Giannantonio mögé. Marc Márquez ezúttal is jól kezdett, és a tizenharmadikról a nyolcadik helyig jött előre.

A 2. körben Pedro Acosta is megelőzte Viñalest, így feljött az ötödik pozícióba. Egy körrel később Marc Márquez elment Enea Bastianini mellett, míg előtte hármas csata alakult ki a harmadik helyért. Előbb Di Giannantonio bújt be Viñales mellé, de utóbbi vissza tudott térni a harmadik helyre, majd Acosta próbált előzni, de bukott, ami a szezon során először történt meg futamon.

A 4. körben Marco Bezzecchi megelőzte Bastianinit, de a gyári Ducati pilótája vissza tudta előzni márkatársát, aki aztán a szombati naphoz hasonlóan ismét elesett. A következő percekben nem változott az élmezőny sorrendje, de az első négyes ellépett Viñalestől, akit Marc Márquez a 7. kör elején megpróbált megelőzni, de az ifjabbik spanyol pilóta a sikánban vissza tudott jönni elé.

Egy körrel később Espargaró hibázott, aminek következtében Di Giannantonio maga mögé utasította, de csak néhány pillanat erejéig. Ennek következtében leszakadtak Bagnaiáról és Martínról, Viñalesék pedig utolérték őket. A 10. körben aztán a harmadik-negyedik helyen változott a sorrend, hiszen Di Giannantonio elment Espargaró mellett, és ezúttal meg is tartotta a pozíciót.

Egy körrel később Espargaró ismét hibázott, aminek következtében előbb csapattársa, majd Márquez is megelőzte őt. A 12. körben aztán előbb Di Giannantonio hibázott, de szerencséjére meg tudta tartani a harmadik helyet. Néhány másodperccel később Bastianini vetődött be Espargaró mellé, utóbbinak pedig ki kellett mennie a bukótérbe, és a nyolcadik helyre, Fabio Quartararo mögé esett vissza. Az olasz pilótát vétkesnek találták a spotfelügyelők, és egy hosszú körre ítélték, bár a kiírás szerint a kanyar átvágásáért. A gyári Ducati pilótája Miguel Oliveira mögé, a kilencedik pozícióba jött vissza a szankció letöltése után.

A 14. körben Viñales hibázott a 8-as kanyarban, amit Márquez ki is használt, amivel már a negyedik pozícióban haladt. Mögöttük Espargaró próbálkozott Quartararo ellen, de a hazai közönség kedvence vissza tudta verni a támadást. A következő kör végén Joan Mir volt az újabb eleső pilóta.

A 16. körre Márquez utolérte Di Giannantoniót, és a következő kör első sikánjában be is vetődött. Elődje azonban rendkívül agresszív volt, és vissza tudta verni a támadást, a Gresini pilótája alatt pedig a pálya külső ívére sodródott, és épphogy be tudott sorolni Viñales elé. Ugyanebben a körben a franciák nagy bánatára Quartararo is bukott, majd Jack Miller is a kavicságyban kötött ki, Oliveira pedig a bokszba hajtott.

A 18. körben Márquez már sikerrel járt, miután a Dunlop-sikánban megtámadta Di Giannantoniót, aki besokallt, így Viñales is elment mellette. A VR46 pilótája ráadásul egy hosszú körös büntetést is kapott. Eközben Martín ismét utolérte Bagnaiát az élen, és a 18. körben a Pramac motorosa meg is támadta a címvédőt, és bár egy időre elé került, a gyári Ducati pilótája visszavágott elé.

Egy körrel később viszont Martín már sikerrel járt, és átvette a vezetést, miközben Márquez rohamosan közeledett az élen motorozó kettősre. Sőt, a 22. kör kezdetére a nyolcszoros világbajnok már közelebb volt Bagnaiához, mint ő Martínhoz. A 23. körben aztán Márquez volt az első, aki próbálkozott, ám ekkor nem volt reális esélye az előzésre.

Három körrel a vége előtt Martín hibázott, és ismét közvetlenül egymás mögött motorozott az első hármas. Bagnaia azonban nem tudta visszavenni a vezetést, és Márquez sem tudta kihasználni az apróbb kalamajkát. Az utolsó kör elején Bagnaia volt közel Martínhoz, de hamarosan Márquez is utolérte őket. Végül aztán Márquez volt az, aki előzött, és feljött a második helyre, Bagnaia pedig nem tudott visszatámadni. Ennek köszönhetően Martín ellógott, és már nem volt veszélyben a győzelme, amivel 38 pontra növelte előnyét a címvédővel szemben. Mögöttük végül Bastianini, Viñales és Di Giannantonio, Franco Morbidelli pedig hetedik lett.

A MotoGP Le Mans-i főfutamának végeredménye

García simán nyert Le Mans-ban, Ogura és López lett még dobogós az izgalmas hajrá után

0

Sergio García simán nyerte a Moto2-es Francia Nagydíjat, mögötte viszont izgalmasan alakult a befutó. A második helyet a nagyot zárkózó Ogura Aj szerezte meg, Alonso López pedig lehajrázta Joe Robertset a harmadik pozícióért.

Az izgalmas Moto3-as verseny után a Moto2-esek futamával folytatódott a Francia Nagydíj vasárnapja. A rajt előtt a levegő hőmérséklete 21, az aszfalté 27 fokos volt. A pole pozíciót idén már harmadik alkalommal Arón Canet szerezte meg, mellőle Joe Roberts, valamint Sergio García indulhatott. A jerezi futamot megnyerő, a mostani viadalt a bajnokság harmadik helyéről megkezdő Fermín Aldeguer meglepetésre csak a tizenkettedik pozíciót szerezte meg az időmérőn.

Canet sérülten szerezte meg a Moto2-es, Alonso körrekorddal a Moto3-as pole pozíciót Le Mans-ban

Canet borzasztóan rajtolt, ellentétben Garcíával, akit Manuel González támadott, de a Gresini versenyzője kicsit besokallt. Ennek ellenére maradt a második helyen, egészen addig, amíg Roberts vissza nem előzte. Canet, miután nagyot mentett, egészen a tizenegyedik helyig esett vissza, aztán a kilencedik pozícióban fejezte be a kört, közvetlenül Aldeguer mögött.

A Fantic motorosa aztán a 2. kör elején megelőzte riválisát, aki aztán a tizenkettedik pozícióig zuhant vissza. Előrébb Gonzáleznek ismét volt egy necces pillanata Alonso Lópezzel szemben, aki így fel is jött a harmadik helyre. Mindeközben García már közel 1 másodperccel vezetett Roberts előtt, aki keményebb gumin ment a többiekhez képest.

A futam első kiesője Barry Baltus volt, aki a 3. körben, a 14-es kanyarban bukott. Nem sokkal később a Bo Bendsneydert helyettesítő Daniel Muñoz is elesett. Canet eközben folyamatosan zárkózott vissza, és Izan Guevara, Albert Arenas, majd González megelőzésével az 5. körben már a negyedik helyen találta magát.

A 6. körben előbb Zonta van den Goorbergh, majd González is elesett, utóbbi az ötödik helyről dobta el a motort. A második helyért aztán óriási csata zajlott, Canet előbb mind Lópezt, mind Robertset maga mögé utasította, majd az amerikai pilóta a negyedik helyre esett vissza, de csak ideiglenesen. Ennek következtében García tovább növelte az előnyét, de Canet üldözőbe vette honfitársát.

A következő körökben nem változott a sorrend az élmezőnyben: García körülbelül 1,6 másodperccel vezetett, míg Canet előnye hozzávetőlegesen feleekkora volt Roberts-cel és Lópezzel szemben. Utóbbi aztán a 10. körben megelőzte az American Racing Team pilótáját, igaz, mindezt úgy tette meg, hogy igencsak leterelte ellenfelét a pályáról.

Féltávnál lett egy újabb kieső, Diogo Moreira ugyanis behajtott a bokszutcába. Nem sokkal később a tizenhetedikként induló Ogura Aj Somkiat Chantrát megelőzve már az ötödik helyre jött fel, míg közvetlenül mögöttük Aldeguer kanyarokon át tartó küzdelmet vívott meg sikerrel Arenas ellen, így már a hetedik pozícióban haladt.

A hajrához közeledve hátrébb történtek az események: Jake Dixon ütközött Senna Agiusszal, és bár mindketten a motoron maradtak, a brit versenyző sokat veszített. Xavier Artigas viszont saját magától esett el a huszonharmadik helyről. Eközben Ogura utolérte Robertset, és Canet előnye is csökkent Lópezzel szemben.

A 18. kör végén a japán versenyző meg is előzte riválisát, így feljött a negyedik pozícióba. Két körrel később aztán López utolérte Canetet, és meg is tudta előzni a tempóban jelentősen visszaeső honfitársát. A Speed Up pilótája azonban nem sokkal később hibázott, és bár sikerült megőriznie a második helyet, négyen is feltorlódtak mögötte.

Az utolsó körben Canet csak a pálya elején tudta tartani Ogurát, ám aztán meg kellett adnia magát, sőt, később Roberts annyira kiterelte, hogy egészen a hatodik helyig esett vissza. A japán versenyző aztán az ismét hibázó López mellett is elment, majd az utolsó kanyarokban Roberts visszaadta a Speed Up pilótájának a kölcsönt, és meglökte őt, ám a célegyenesre a spanyol pilóta gyorsított ki jobban, így övé lett a harmadik hely. A győzelmet senki által nem zavartatva García szerezte meg, így ő lett az első, aki egynél több futamot tudott nyerni ebben a szezonban, így 7 pontos előnnyel átvette a vezetést a tabellán. Aldeguer végül a hetedik pozícióban futott be.

A Moto2 Le Mans-i futamának végeredménye

Alonso ismét remekül hajrázott, az utolsó körben előzve győzte le Holgadót a Le Mans-i futamon

0

David Alonso nyerte a Francia Nagydíjat a Moto3-ban, miután az utolsó körben megelőzte a verseny nagy részében vezető Daniel Holgadót. Adrián Fernández a dupla hosszú körös büntetése után egészen a hatodik helyig zárkózott vissza.

Szokás szerint a Moto3-asok futamával kezdődött a Francia Nagydíj zárónapjának érdemi része. Az első két helyről a bajnokság első két helyezettje indulhatott, ám fordított sorrendben, hiszen a pole pozíciót zsinórban harmadszor David Alonso szerezte meg 1:40.114 másodperces idejének köszönhetően, 11 ezreddel megelőzve Daniel Holgadót. Az első sort a visszatérő José Antonio Rueda egészítette ki.

Canet sérülten szerezte meg a Moto2-es, Alonso körrekorddal a Moto3-as pole pozíciót Le Mans-ban

Alonso jól jött el, ahogyan Holgado is, aki előbb a 2-es kanyarban, majd a sikánban is megtámadta riválisát, és utóbbival sikerrel is járt. David Muñoz feljött a harmadik helyre, sőt, a 9-10-es sikánban még a kolumbiai versenyző mellett is el tudott menni. Hátrébb a dupla hosszú körös büntetéssel sújtott Adrián Fernández szintén maga mögé utasította Ruedát. Az 1. kör nagy vesztese Filippo Farioli volt, aki a bokszba hajtott, és feladta a futamot.

A 2. kör végén Fernández vetődött be Alonso mellé, aki így már csak a negyedik pozícióban haladt. Ott sem sokáig, ugyanis  a következő körben Collin Veijer is elment mellette. Ugyanebben a körben Fernández teljesítette büntetésének első felét, és a tizenhatodik pozícióba, Scott Ogden mögé tét vissza.

A 4. körben Alonso ismét visszaesett az ötödik pozícióba, ugyanis Ángel Piqueras megelőzte őt a 8-as kanyarban, de pár másodperccel később vissza tudta venni a helyét az újonccal szemben. A következő körben aztán Piqueras a 3-4-es sikánban ment el Alonso mellett, hasonlóan ahhoz a manőverhez, ahogyan Marc Márquez a MotoGP sprintfutamának rajtja után csinálta, de aztán megint hamar elveszítette a pozíciót.

A következő körben Iván Ortolá támadta meg a Leopard Racing újoncát, és a két pilóta össze is ért, de mindketten a motoron maradtak, és a sorrend is maradt közöttük. Nem sokkal később viszont Riccardo Rossi mindkettőjüket maga mögé utasította, és a tizenharmadik helyről indulva már az ötödik pozícióban haladt. Ortolá aztán ezúttal már sikerrel járt honfitársa ellen.

Nem sokkal később Veijer Muñozt, míg Rossi Alonsót előzte meg, ráadásul az Aspar motorosa mellett Ortolá is elment. Rossi aztán Muñozt is megtámadta, és a 11-es kanyarban összeértek, aminek következtében az olasz pilóta elesett, a sportfelügyelők pedig elkezdték vizsgálni az esetet, majd nem sokkal később bejelentették, hogy a Boé Motorsports pilótáját dupla hosszú körös büntetéssel sújtották.

Veijer aztán Holgadót megelőzve átvette a vezetést, és a GasGas pilótáját Muñoz is megtámadta, de előzni nem tudott. Sőt, ehelyett Holgado visszavette a vezetést, Veijer pedig Muñozzal szemben is pozíciót vesztett. A 11. körben azonban utóbbi letöltötte az első hosszú kört, amivel egészen a tizenhatodik helyig zuhant vissza.

A 13. körre az első négyes kicsit elnyúlt a többiektől, az élen pedig Veijer elment Holgado mellett, így újra ő vezetett. Mindeközben Jamanaka Riuszej Piqueras megelőzése után felzárkózott az élbolyra, és csapattársát, Ortolát vette üldözőbe. Két körrel később aztán Holgado a célegyenes végén visszaelőzte riválisát, miközben Veijer rendkívül gyors tempó mellett ráhúzta a motort, és összeértek. A kör végén aztán Muñoznak végleg megpecsételődött a sorsa, ugyanis elesett, igaz, tudta folytatni a versenyt. Matteo Bertelle viszont kiesett technikai hiba miatt.

A futam hajrájára fordulva Ortolá a 17. körben maga mögé utasította Alonsót, így feljött a harmadik helyre, de csak ideiglenesen, hiszen a kolumbiai pilóta viszonylag hamar visszavette a pozíciót. A következő körben ismét változás történ az élen, Veijer ugyanis ismét átvette a vezetést Holgadóval szemben.

Ezután Alonso is bekapcsolódott a küzdelembe, és rövid időn belül mindkét ellenfelét megelőzte. Holgado aztán visszatámadott, de elsőre sikertelenül. A következő körben a célegyenes végén viszont már el tudott menni bajnoki ellenfele mellett. Az utolsó körben viszont Alonso ismét előzött a 2-es kanyarban, miközben hátul Nicola Carraro elesett. Holgado aztán a 9-10-es sikán előtt visszatámadott, és bár majdnem összeértek, mindketten motoron maradtak.

Ezzel Alonso megnyerte a futamot Holgado előtt, és ezzel 1 pontra csökkentette hátrányát az összetettben vetélytársával szemben. Veijer lett a harmadik, ahogyan a tabellán is maradt ebben a pozícióban, mögöttük pedig Joel Esteban, Ortolá és a huszonegyedik helyről visszazárkózó Fernández lett a sorrend.

A Moto3 Le Mans-i futamának végeredménye

Ez közel volt: Binder centikkel kerülte el az eleső Viñalest a MotoGP bemelegítésén (videó)

0

Pedro Acosta elsőségével zárult a Francia Nagydíj bemelegítése a MotoGP-ben. A csapatok igyekeztek felkészülni az esetleges változó körülményekre, Fabio Quartararo különleges külsőben jelent meg hazai futamának tiszteletére, míg Brad Binder időben reagált Maverick Viñales közvetlenül előtte történt esésére.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, bő négy órával a futam rajtja előtt a MotoGP mezőnye a bemelegítés keretében gurult pályára. Így volt ez a Francia Nagydíj vasárnapján is, ám ezúttal valamivel több érdekességről lehet beszámolni, mint egy átlagos warmup után, hiszen több említésre méltó esemény is történt.

Ezek közül a legkevésbé érdekes maga a puszta eredmény. Az élen Pedro Acosta végzett 1:31.520 másodperces körrel, 17 századdal megelőzve Jack Millert, és további 73 ezreddel Fabio Quartararót. Ami a szombati sprint első három helyezettjét illeti, Marc Márquez negyedik, Maverick Viñales tizenharmadik, míg Jorge Martín tizenhatodik lett, míg a második helyről induló Francesco Bagnaia a hatodik pozíciót szerezte meg, de ennek nincs valódi jelentősége.

Ellentétben annak, hogy a csapatok az esetleges csapadékra is felkészültek. Bár annak valószínűsége, hogy a királykategória futama előtt vagy alatt elered az eső, továbbra is alacsony, az istállók egy flag-to-flag viadallal, vagyis a verseny közben történő motorcserével is számolnak, ennek megfelelően már a bemelegítésen is próbálgatták ezt a procedúrát.

Igaz, nem mindenki maradt a motoron, hiszen Viñales a 4-es kanyarban bukott. Az esés önmagában teljes ártalmatlan lett volna, és végül az is lett, de Brad Bindernek résen kellett lennie, ugyanis közvetlenül a gyári Aprilia versenyzője mögött haladva korrigálnia kellett annak érdekében, hogy elkerülje a bajt. Ez sikerült is neki, de a felvételen jól látszik, hogy mennyire közel volt a spanyol pilóta keze, amikor elhaladt mellette.

Szerencsére tehát nem lett komolyabb következménye a történteknek, így a hazai közönség foglalkozhatott Fabio Quartararóval, illetve a 25 éves versenyző különleges, kizárólag erre a napra tervezett külsejével. A francia pilóta overálja, sisakja, kesztyűi és cipői is speciális színösszeállításban pompáznak, és kicsit a motorfestés is megváltozott.

A francia versenyző a nyolcadik pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását, amely pár perccel délután 2 óra után fog megtörténni. Előtte persze a kisebb kategóriák versenyét is meg fogják rendezni: a Moto3-asok futamának felvezető köre szokás szerint 11 órakor, míg a Moto2-eseké 12:15-kor fog elkezdődni.

A MotoGP Le Mans-i bemelegítésének végeredménye