back to top
2025. július 23. 02:25
Kezdőlap Blog Oldal 5

Rinsnek ajtót mutat a Yamaha, akit házon belül pótolnának? – a Hondánál eközben egyértelműek a szándékok

0

Sajtóértesülések szerint a Yamaha jövőre megválhat Álex Rinstől, akit adott esetben Jack Miller válthatna. A Pramac megüresedő helyére Luca Marinit prognosztizálják, az olasz azonban egyértelmű állásfoglalást tett a jövőjéről, miszerint akár a szerződéshosszabbítás is közel lehet. Johann Zarco is hasonlóan járt el, aki bár első számú pilóta szeretne lenni, számára mégis az lenne az ideális, ha az LCR-nél maradna.

Jorge Martín csütörtöki bejelentésével, miszerint kitölti 2026-ig tartó szerződését az Apriliával, a kirakós egy fontos darabja került a helyére. Ez azonban persze nem azt jelenti, hogy a pilótakeringő nyugvópontra érne, ugyanis az elmúlt hetekben újabb pletykák ütötték fel a fejüket.

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

Ugyan Álex Rins kontraktusa 2026-ig tart a Yamahával, könnyen lehet, hogy a jövő évben már nem látjuk a mezőnyben a spanyol versenyzőt. A GPOne értesülései szerint ugyanis annak ellenére kitúrhatják Rinst a gyári ülésből, hogy ezt a hangvillások vezetősége korábban cáfolta.

Amennyiben Rins valóban távozik a Yamahától, akkor a híresztelések szerint Jack Miller érkezhet a helyére. Az ausztrál pilóta jövője kapcsán is rengeteg a kérdőjel, ugyanis Toprak Razgatlıoğlu érkezésével vagy őt, vagy Miguel Oliveirát biztosan lapátra fogja tenni a Pramac. Ha valóban a 30 éves pilóta kapja meg a második gyári ülést, abban az esetben sem a portugál nyerne némi egérutat, ugyanis a GPOne elsősorban Luca Marinit vizionálja a török mellé.

Idei legjobb eredményét érte el, mégis haszontalannak érezte magát a motoron Rins

A 27 éves versenyző jövője elsősorban Martín miatt vált kérdésessé, viszont, mivel a címvédő marad jelenlegi kenyéradójánál, így az ő esélyei is jelentősen megnőttek. Ennek kapcsán ő is megszólalt. „A valóságban mindig is közel voltunk [a jövőm feltérképezéséhez]. Csak a részleteket kell megtárgyalnunk. Mind Alberto [Puigdzsal, a gyári Honda csapatmenedzserével], mind a japán vezetőséggel jó viszonyt ápolok. A kezdetektől fogva tudtuk, mit hozhat a jövő. Ez csak idő kérdése, de boldogok vagyunk” – szögezte le Marini a csütörtöki sajtótájékoztatón.

A Honda kapcsán egy másik versenyzőnek sincsen teljesen bebetonozva a jövője, bár sokkal vérmesebb reményekkel áll. Ő Johann Zarco, aki ebben a szezonban már két alkalommal is felállhatott a dobogóra. Az ő helyzete azonban annyiban más, hogy az nem kristályosodott még ki, hogy marad az LCR-nél, vagy felkerül a gyári istállóba. Ezeket a kérdéseket a francia versenyző is megpróbálta megválaszolni.

A Rinstől „lopó” Zarco közölte, marad a Hondánál, de egy fontos kérdés még megválaszolásra vár

„Nagyon jól alakulnak a dolgok a Hondával, és tudom, hogy maradhatok velük – fogalmazott. – A kérdés még mindig az, hogy az LCR vagy a gyári csapat mellett döntünk. Azzal, hogy Jorge marad az Apriliánál, még több kérdőjel került körém, hogy hová mehetek.”

„Elengedhetetlen az nekem, hogy első számú pilóta lehessek. – jelentette ki. – Ezért logikus lenne, ha felülnék a gyári motorra, de a dolgok folyamatosan változnak a Hondánál. Talán az LCR-nél lehetek első számú. Ez a projekt most egy kicsit áll, de egyáltalán nem befolyásolja a pályán mutatott munkámat. Számomra egyébként az lenne az ideális, ha maradnék az LCR-rel. Amit építünk, az nagyon jó. Szeretném megtartani legalább a versenymérnökömet. Az egy előny lenne, ha az új szezont ugyanazokkal az arcokkal tudnám megkezdeni, mert már a tesztektől kezdve jobban állnánk” – mutatott rá Zarco.

Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét

A technikai gondok ellenére is Marc Márquez kezdte a legjobban a brnói hétvégét

0

Marc Márquez zárt a Cseh Nagydíj első szabadedzésén, annak ellenére, hogy a tréning meglehetősen nehezen kezdődött a számára, miután technikai gondok adódtak a motorjával. Mögötte Jack Miller és Francesco Bagnaia zártak.

A Moto3 és a Moto2 első szabadedzését követően a MotoGP is megkezdhette a Cseh Nagydíjat. A délelőtti tréning kezdetén a levegő 17, az aszfalt pedig 21 fokos volt, és némi eső is érkezett a pálya felé.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

Amint megkapták a zöld jelzést, Augusto Fernández és a két Aprilia vezényletével ki is gurultak.

A nap első esését Marco Bezzecchi mutatta be, Marc Márquez alatt pedig a motor kezdett el rakoncátlankodni. Az első perceket követően Miguel Oliveira nevével kezdődött a lista, aki 2:08.680 másodperces időt futott. Nem sokkal később Francesco Bagnaia jött fel az élre, 2:08.514-gyel.

Negyed órával az edzés megkezdését követően mindössze tizenhat versenyzőnek volt értékelhető körideje, a sort pedig ekkor Johann Zarco vezette 2:07.462-vel.

A tréning derekához közeledve Jack Miller a slick gumikon merészkedett ki, Marc Márquez pedig újfent megpróbált kigurulni a pályára. Az auszrál végül először 2:06.766-ot futott, majd folyamatosan faragta a legjobb kört.

Azt követően, hogy Miller alatt elkezdett működni a konstrukció, egyre többen jöttek ki a száraz pályás gumin. Eközben Ai Ogura bukott egy hatalmasat. Tíz perccel a vége előtt Augusto Fernández vezetett 2:00.412-vel.

Két perc alá szintén a Yamaha tesztpilótája nézett be először, azonban nem sokkal később Fabio Quartararo 1:57.623-mal állt a névsor elejére, őt Pol Espargaró követte. Öt perccel a vége előtt a spanyol 1:56.783-mal vezetett.

Négy perccel a vége előtt Marc Márquez 1:55.324-re javított, mögötte Quartararo, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta és Bagnaia álltak.

Egy perccel a vége előtt már Miller neve szerepelt az első helyen, de persze hozzá kell tenni, hogy a körülmények folyamatosan javultak. Marc Márquez végül 1:55 alá is benézett, és 1:54.606-tal fejezte be az első szabadedzsét. Mögötte a további sorrend Miller, Bagnaia, Álex Márquez, Enea Bastianini, Acosta, Bezzecchi, Luca Marini, Álex Rins és Takaaki Nakagami.

Bagnaia: Nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében

0

Francesco Bagnaia egy tízes skálán hat pontot adna a szezon első felében nyújtott teljesítményére. Az elmúlt versenyhétvégékre jobban tekint, mint az idény első futamaira. Az olasz versenyző arra is rávilágított, előzetesen nem számított arra, hogy ennyire szenvedni fog, de bízik abban, hogy erőre kap a bajnokság második felében.

Úgy csengett le a MotoGP 2025-ös idényének első fele, hogy Marc Márquez és Francesco Bagnaia között szembeötlő a különbség. A spanyol versenyző valósággal szárnyal, míg utóbbi pilóta teljesítménye meglehetősen hullámzó. Ugyan több alkalommal is dobogóra állhatott, sőt, az Amerikai Nagydíjat megnyerte, de arra is találunk példát, hogy teljesen földbe állt, és nem tudta, mitévő legyen.

Jelenleg 147 pont a hátránya Marc Márquezzel szemben, de Álex Márquezhez képest is 64 egységnyi a lemaradása. A csütörtöki médianapon többek között az olasz versenyző teljesítménye is szóba került, miután a sajtótájékoztatón azt a kérdést szegezték neki, hogy egy egytől tízig terjedő skálán értékelje szezonjának első felét.

A dühös és csalódott Bagnaiát sokkolta saját teljesítménye, fogalma sincs, mihez kezdjen

„Nem szeretném figyelembe venni a 2024-es idényt, mert ha megtenném, akkor öt pontot adnék – jelentette ki Bagnaia. – A szezon elejétől kezdve, a problémákkal, amelyekkel szembe kellett néznünk az idény negyede tájékán, egy hat pontot tudnék magamnak adni. Azt gondolom, hogy egyes szituációkra jól reagáltam, máskor viszont kissé ideges voltam.”

„Néha jobb, ha nyugodt maradsz, megbeszéled a csapattal és megpróbálod újrakezdeni – folytatta. – Jól kell beazonosítani [a problémát], és akkor előre tudsz lépni, ezt az elmúlt három nagydíjon megtettük. Jobban értékelem ezeket a fordulókat, mint a szezon elejét, mert akkor kissé eluralkodott a káosz. Az elmúlt versenyeken elégedett voltam a munkánkkal, és úgy gondolom, hogy ez kifizetődik.”

Capirossi szerint Bagnaia nehéz helyzetbe került, de bőven van ennél is lejjebb

Pedig előzetesen úgy indulhattunk neki a szezonnak, hogy Bagnaia ezúttal is ott somfordálhat a húsosfazék körül, és minden esélye meg lehet arra, hogy újabb világbajnoki skalpot gyűjtsön be. Ezt Marc Márquez hamar zárójelbe tette, és az őrült világbajnoki harc minden bizonnyal idén elmarad. De vajon ezt a ívet látta maga előtt Bagnaia a téli teszteket követően?

„Nem. De a szezon még nem fejeződött be. Talán erőre kapok a második felében. A malajziai teszt után elégedett voltam a motorral, viszont a thaiföldi gyakorlást követően nehézségekbe ütköztünk – magyarázta. – A két versenyző [Marc Márquez és Álex Márquez] a szezon kezdetétől fogva jobb munkát végzett nálam, a többiek pedig számos pályán gyorsabbak voltak.”

„Eddig a pontig az volt a maximumom, hogy harmadikként végzek, és a bajnokságban is ott állok. Azt kell megértenem, hogy vissza kell lépnem egyet, jobban elemezni a dolgokat és változtatni a hozzáállásomon. Nagyon bonyolult manapság nyerni, többet kell dolgozni érte, és először is vissza kell térnem oda, ahová tartozom. Folytatnunk kell a munkát, de nem gondoltam volna, hogy ennyire szenvedni fogok a szezon első felében” – nyilatkozta.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

Hihetetlen: egy csirkés étkezés hiúsította meg Bastianini előző versenyhétvégéjét

0

Enea Bastianini elárulta, csirkét evett, amitől egy olyan bakteriális fertőzést kapott el, amely végül a teljes hétvégéjét derékba törte. Az olasz versenyző összességében már jól érzi magát, de még messze van a csúcsformától, mivel több mint három kilogrammot fogyott, sőt napokig nem evett és nem ivott. Ennek ellenére reméli, jó hétvégét fog zárni.

A Német Nagydíj csütörtökjén derült ki, hogy a Tech3 nem számíthat Enea Bastianini szolgálataira, ugyanis vakbélgyulladással diagnosztizálták. Az első hírek arról szóltak, hogy az olasz versenyzőnek csak a pénteki napot kell kihagynia, végül a teljes hétvégét ki kellett ülnie.

Hivatalos: a betegséggel küzdő KTM-pilóta a teljes Német Nagydíjat kihagyja

Bastianini azonban mára kiheverte a betegséget, és Jorge Martín mellett ő is visszatérhet a MotoGP körforgásába. „Többé-kevésbé jól vagyok – árulta el a 27 éves versenyző a GPOne-nak. – Eléggé bonyolultan alakult ez az egész. Számos vizsgálatot követően kiderült, hogy egy bakteriális fertőzést kaptam el, miután csirkét ettem. Ezt a baktériumot Campylobacternek hívják.”

De vajon pontosan mi ez a Campylobacter-fertőzés? A Campylobacter egy olyan baktérium nemzetség, amely bélrendszeri fertőzést okoz. Ennek elsődleges tünete a hasmenés – olvasható a Házipatika szakportálon. – Ez a baktérium szájon át terjed, a szervezetbe pedig élelmiszerek közvetítésével jut be. Nyáron sokkal gyengébbek a hűtési lehetőségek, ezért ebben az időszakban, valamint ősszel jóval nagyobb a fertőzés veszélye.

„Egy csirke tette tönkre a hétvégémet – fűzte hozzá nevetve Bastianini. – Nagyon erős volt a fertőzés, és amikor bementem a kórházba, azt hitték, hogy vakbélgyulladás, mert rengeteg gyulladásom volt. De a vizsgálatok végül kizárták ezt.”

„Minden alkalommal hibázik” az önkritikus Bastianini, aki emberi téren kapott bírálatot a Ducatitól

Ugyan az olasz versenyző a Cseh Nagydíjon már motorra ülhet, a Tech3 minden bizonnyal így is nehéz hétvége előtt áll. Egyrészt a hétszeres MotoGP-futamgyőztes sem lesz élete formájában, másrészt Maverick Viñales a sachsenringi időmérő edzésen válltörést szenvedett, aminek következtében kés alá kellett feküdnie. A spanyol versenyzőt Pol Espargaró pótolja Brnóban.

„A MotoGP-ben százszázalékosnak kell lenned, de nem gondolom, hogy tökéletes [formában vagyok]. – szögezte le Bastianini. – Az elmúlt hétvégén több mint három kilogrammot fogytam. Mielőtt megérkeztem ide, próbáltam egy kicsit edzeni. Általánosságban jól érzem magam, de nem vagyok a csúcsformámban.”

„Ennek ellenére magabiztos vagyok a tekintetben, hogy remek hétvégém lehet. Jó elkezdeni, de nem szabad azonnal elpocsékolni az energiánkat, hanem szombatra és vasárnapra kell tartogatni. Nem tudom, hogy a testem hogyan fog reagálni, de, hogy őszinte legyek, úgy gondolom, képes leszek arra, hogy a teljes nagydíjhétvégét teljesítsem. Talán a vasárnap lesz a legnehezebb része. A legnagyobb probléma a súlyveszteség. Három napig nem ettem, nem ittam” – zárta gondolatait.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

Martín mindent tisztázni szeretett volna – visszatérése a MotoGP-nek és a bajnokságnak is jót tesz

0

Jorge Martín elárulta, úgy szeretett volna visszatérni a MotoGP mezőnyébe, hogy tisztázza a körülötte tornyosuló kérdőjeleket. Fontosnak érezte, hogy kiálljon a problémáival, ezt pedig a sajtótájékoztatón meg is tette. A visszatéréséről pedig Francesco Bagnaia és Marc Márquez is megszólalt.

A Cseh Nagydíj csütörtöki napja egyértelműen Jorge Martínról szólt. A címvédő egy egyszemélyes sajtótájékoztatón jelentette be, hogy hiába az elmúlt hetek huzavonája, mégis kitölti 2026-ig tartó szerződését az Apriliával. Ezt elsősorban azzal indokolta, hogy Marco Bezzecchi és a noalei istálló egyaránt remek munkát végeztek a magunk mögött hagyott időszakban. Azt is kiemelte, semmit nem bánt meg, mivel mindvégig az hajtotta, hogy a jövőjét hogyan teheti jobbá.

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

Természetesen a sajtótájékoztatón kívül is számos kérdést kapott Martín a döntéssel kapcsolatban. Egy ponton az is felmerült, hogyan zajlott le ez a teljes folyamat. „Erről kifejtettem a gondolataimat a sajtótájékoztatón – szögezte le a MotoGP.com kamerái előtt. – Úgy gondolom, az élet számos pontján olyan döntéseket kell meghoznod, amelyek fontosak. És végezetül ez lett a döntés, hogy maradok. Boldog vagyok, hogy itt lehetek, mert az volt a legfontosabb, hogy felépüljek a súlyos sérülésemből. És persze, az is elengedhetetlen volt számomra, hogy tisztázzam a jövőmet, mielőtt visszatérek. Ezen dolgoztunk az Apriliával, hogy ezt elérjük.”

A bejelentéssel pedig egy fő történetszálat varrt el Martín, és egy elképesztő nyomás került le a válláról. „Pontosan, még akkor is, ha nem akartam volna elmenni a sajtótájékoztatóra. Úgy gondolom, fontos, hogy kiálljunk a problémáinkkal, fiatalkorom óta erre neveltek. És ezt a sajtótájékoztatón megtettem. A holnap pedig már egy új nap lesz.”

A jövője mellett egy másik fontos kérdésre is választ kaptunk csütörtökön, ugyanis az utolsó orvosi vizsgálatokon is átment, azaz részt vehet Brnóban. A spanyol pilóta több mint három hónapja, a Katari Nagydíjon szerepelt utoljára, és loszaíli súlyos sérülései miatt végül hét versenyhétvégét kellett kihagynia. Természetesen a visszatérése is egy forró téma volt a médianapon.

Hivatalos: megszületett a végső döntés Martín brnói indulásáról

„Egy olyan időszak után, amelyen ő átesett, nyugodtnak kell maradnia, és mindenféle nyomás és kapkodás nélkül kell megpróbálnia felvenni a tempót. – vélekedett Francesco Bagnaia a csütörtöki sajtótájékoztatón. – Nincs szüksége semmilyen célra, csak próbálja meg az újrakezdést a motorral. Számára ez egy ismeretlen konstrukció. Élveznie kell a vezetést, mert nem könnyű megérteni, hogy min ment keresztül. Örülök, hogy itt láthatjuk, jó, hogy ismét ott lesz a pályán az 1-es rajtszám és a bajnok, és ez a bajnokságnak is jót fog tenni.”

„Az, hogy visszatérhet a pályára, jól jön a MotoGP-nek, a bajnokságnak, az Apriliának és különösképpen neki is – nyilatkozta Marc Márquez a hivatalos oldalnak. – Az 1-es rajtszámú idom ismét ott lesz a pályán. Természetesen időt kell neki adni, bár ezt Martínnál sosem lehet tudni, de a szezon második felében elég gyors lesz.”

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

0

A hétvégi Cseh Nagydíjat megelőző sajtótájékoztatón Jorge Martín bejelentette, hogy 2026-ban is az Aprilia pilótája lesz. Elmondása szerint részben végül Marco Bezzecchi, valamint a motor teljesítménye győzte meg arról, hogy maradjon a noalei gyártónál. Martín emellett többek között arról is beszélt, miért fontolgatta a kilépési záradék aktiválását, bocsánatot kért-e a csapattagoktól, valamint azt is elárulta, hogy nem a Honda volt egyetlen kérője.

Az idei MotoGP-szezon egyik főszereplője végig Jorge Martín volt, annak ellenére, hogy csupán egy fordulóban állt rajthoz. A címvédő ugyanis egy szezon előtti teszten, majd a Katari Nagydíjon is komolyan megsérült, és utóbbiból csak a hétvégi Cseh Nagydíjon fog visszatérni. Viszont volt vele kapcsolatban egy másik ügy is, amely foglalkoztatta a közvéleményt: a jövője.

Hivatalos: megszületett a végső döntés Martín brnói indulásáról

Martín a felépülése során azt mondta, hogy fél év, egy forduló után az Aprilia elhagyása felé hajlik. A két évre szóló szerződéséből egy záradék által lépett volna ki, amely ezt lehetővé teszi számára, ha nincs elég jó helyen a tabellán. Ebből aztán egy hosszú és tekervényes történet született, feszült üzengetéssel a felek között. Aztán az előző héten már arról lehetett olvasni, hogy a spanyol pilóta végül mégis kitölti a kontraktusát, mivel különben veszélybe kerülhetne a 2026-os nevezése.

A brnói forduló nyitányaként egy külön sajtótájékoztatót tartott Martín, amely ugyan a címe alapján a visszatéréséről szólt, de végül főként nem a hétvégi eseményekről esett szó. „Nagyon boldog vagyok, hogy újra itt lehetek – kezdte Martín. – Nagyon nehéz hat-hét hónapon vagyok túl a sérüléseim miatt. És most boldogan mondhatom el azt is, hogy 2026-ban az Apriliánál folytatom.”

„Tudom, hogy ha ezt csináltam volna a kezdetektől, akkor minden egyszerűbb lett volna. Ugyanakkor, ahogy jöttek sorban az egyre súlyosabb sérülések, elkezdtem kételkedni – nemcsak a jövőmmel, hanem önmagammal kapcsolatban is. Egy ponton döntést kellett hoznom a jövőmről, ami úgy szólt, hogy vagy kipróbálom még néhány versenyen az Apriliát [elhalasztva a záradék érvényesítését], vagy aktiválom a záradékot. Ezt a két lehetőséget az Aprilia elutasította, amit tiszteletben tartok, és megértek. Ők is harcoltak a saját jogaikért – mondjuk így. Onnantól kezdve nekem is azért kellett harcolnom, amit a legjobbnak gondoltam magam számára, vagyis hogy egy másik projekttel próbáljak meg továbblépni. De aztán elindult ez a harc [az Apriliával].”

„És folytathattam volna ezt a harcot, de az életben néha meg kell hozni bizonyos döntéseket – most pedig úgy döntöttem, hogy maradok itt, az Apriliánál még egy szezonra. Az egyértelműen látszik az elmúlt hónapokban, hogy Marco [Bezzecchi] és az Aprilia fantasztikus munkát végeznek. Nem vagyok hülye! Látom, hogy együtt rengeteg potenciál van bennünk, és nagyon jó dolgokat érhetünk el.”

Bevállalja az Aprilia Brnóban az önszabotázst a nagyobb kedvezmények reményében?

„De semmit sem bánok. Úgy gondolom, minden, amit az elmúlt néhány hónapban tettem, a jövőm és saját magam szempontjából is a lehető legjobb volt. Szerintem senki sem értheti meg, milyen az, amikor kórházban fekszel tizenkét törött bordával, és egy hétig nem tudsz aludni, senki sem tudhatja, mi járt ilyenkor a fejemben. Szóval minden döntésem arról szólt, hogyan lehet jobb a jövőm. És most is ugyanez vezérel: ezért döntöttem úgy, hogy maradok. A kapcsolatok olyanok, mint egy hullámvasút, de ha végül is kedveled a másikat, akkor keményen dolgozol azon, hogy együtt maradjatok. Az tény, hogy megharcoltunk az Apriliával, de most itt az idő, hogy együtt építkezzünk és nyerjünk.”

Megkérdezték tőle, hogy most milyen a viszonya a csapattal, érez-e feszültséget, hogyan szeretné mindezt kezelni, valamint kért-e bocsánatot a csapattagoktól. „Amikor visszatérsz a paddockba egy ilyen helyzet után, akkor biztos, hogy érzed valamennyire a feszültséget – magyarázta Martín. – De végül is az a legfontosabb egy versenyző és egy csapat között, hogy beszéljenek egymással, hogy legyen kommunikáció. Ha valami nincs rendben, ők is szabadon elmondhatják nekem. És ha én érzek valamit problémásnak, nekem is megvan a szabadságom, hogy szóljak nekik. És nem, nem kértem tőlük bocsánatot, mert úgy érzem, nincs miért bocsánatot kérnem, mivel azt tettem, amit a karrierem szempontjából helyesnek gondoltam.”

„Most pedig újra együtt vagyunk, együtt kezdjük újra. Ha úgy érzik, hogy nekem tennem kell valamit a kapcsolat javítása érdekében, akkor meg fogom tenni. Nekem nagyon fontos, hogy a csapatom egyfajta családom legyen a paddockban. Ezért keményen fogok dolgozni, hogy kialakítsuk ezt a családias viszonyt a jövőben. Már beszéltem is erről az egész csapattal. Egy csónakban evezünk. Nyilvánvalóan nem lesz egyszerű eljutni oda, ahol már minden rózsaszín ködben úszik, de harcolni fogunk ezért, és én a legjobbamat fogom nyújtani, hogy jó eredményeket érjünk el.”

Az esetleges új munkaadók közül minden értesülés kiemelte a Hondát mint első számú lehetőséget. Viszont most kiderült, hogy nem a japán gyártó kereste meg egyedül a madridi motorost. „A Honda is egy opció volt 2026-ra, de nem az egyetlen” – ismerte el Martín.

Martín a barcelonai tesztjéről: Négy kör után úgy éreztem magam, mintha már túl lennék egy versenyen

Hivatalos: megszületett a végső döntés Martín brnói indulásáról

0

Az idén több komoly sérülést is elszenvedő Jorge Martín a tervek szerint a hétvégi Cseh Nagydíjon tér vissza a MotoGP mezőnyébe, de ehhez még át kellett esnie az utolsó orvosi vizsgálaton. Csütörtök délután aztán bejelentették, hogy a sorozat orvosi stábja versenyzésre alkalmasnak találta, így pénteken mindenképpen láthatjuk majd a versenypályán. Egyébként jó fizikai állapotát Martín azzal is demonstrálta, hogy kerékpárral körbejárta a brnói pályát, amelyre egyébként holnap fog először királykategóriás motorosként felhajtani.

Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét

0

Egy sajtóértesülés szerint a Honda „újragondolja” az Idemitsu-projekt létjogosultságát, vagyis hogy az LCR egyik motorját továbbra is egy ázsiai pilótának tartja-e fenn. Ennek legfőbb okai Somkiat Chantra gyenge teljesítménye, Ai Ogura elveszítése és a potenciális új jelöltek hiánya.

A gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának legeredményesebb gyártója a Honda. Az aszakai márka 22 egyéni bajnoki címével vezeti a vonatkozó ranglistát. Viszont az érthető módon zavarhatja a gyártó vezetőit, hogy ezek egyikét sem egy hazai, japán vagy – tágabb értelemben véve – ázsiai pilóta szerezte meg, már csak azért is, mert motoreladások szempontjából Ázsia a világ legnagyobb piaca. Sőt, eddig japán, illetve ázsiai versenyző egyáltalán nem ért fel a csúcsra a királykategóriában, pedig a régió számos kiválóságot adott a globális motorsportnak.

Rossit is kihívhatta volna, de tragikus balesete miatt nem érhetett révbe Japán legnagyobb reménysége

Mindezt szem előtt tartva világossá válik, hogy miért indította el 2018-ban a Honda az Idemitsu-projektet, a névadó szponzor, a japán kőolajipari óriáscég támogatásával. A projekt azt célozta meg, hogy a gyártó ügyfélcsapata, az LCR egyik motorjára mindig egy ázsiai pilóta ülhessen fel. 2018-tól 2024-ig Takaaki Nakagami kapta meg ezt a lehetőséget, aki bár nem váltotta meg a világot, gyorsan biztos pontszerzővé vált. Ugyan végül dobogóra nem sikerült állnia, de többször is volt negyedik, valamint egyszer megszerezte a pole pozíciót is.

Viszont Nakagami tavaly elköszönt az állandó mezőnytől, és a Honda fejlesztőpilótája lett, így keresni kellett egy új gazdát az Idemitsu által szponzorált motornak. Erre korábban természetes jelölt lett volna Ai Ogura, aki 2023-ig a Honda kötelékébe tartozott. Ám ekkor a váltás mellett döntött, és tavaly már az MT Helmets – MSi-vel lett Moto2-világbajnok. A MotoGP-hez érve ismét nem a Honda mellett döntött, hiszen az LCR helyett az Aprilia-ügyfél Trackhouse-hoz igazolt. A japán gyártó választása így a középső kategória második legjobb ázsiai versenyzőjére, a tizenkettedik helyen végző Somkiat Chantrára esett.

Chantra történelmet írt azzal, hogy ő lett a MotoGP első thai pilótája, de sokan már a bemutatkozása előtt arról beszéltek: a szerződtetését csak az útlevelének köszönheti. Végül a szezon első felében nem is sikerült rácáfolnia a kétkedőkre, hiszen lényegében folyamatosan a mezőny legvégén haladt, általában jelentős hátrányban. Egyetlen eddigi pontját is csak úgy sikerült begyűjtenie, hogy a Luca Marinit helyettesítő márkatársa, Aleix Espargaró elengedte… Ráadásul sérülések miatt néhány fordulót, többek között a hétvégi Cseh Nagydíjat ki is kell hagynia.

Espargaró állítja, Chantra elég jó a MotoGP-hez, viszont nincs könnyű helyzetben

Az olasz Motorsport értesülései szerint Chantra teljesítményével az LCR szponzorai mellett a Honda vezetői sincsenek megelégedve, így „újragondolják”, hogy a monacói istálló egyik motorját mindenképp egy ázsiai pilótának tartják-e fenn. Amennyiben ugyanis elküldik Chantrát, nehéz elképzelni, ki érkezhetne a helyére a legnagyobb kontinensről. Az Idemitsu Honda Team Asia Moto2-es alakulat állandó pilótái, Mario Aji és Yuki Kunii finoman szólva sem remekelnek, ahogy a néhány futamon rajthoz álló Taiga Hada és Nakarin Atiratphuvapat sem. A középső kategóriából a legígéretesebb jelölt Ayumu Sasaki lenne, aki Red Bull Rookies Cup-bajnokként és Moto3-as második helyezettként érkezett meg tavaly a Moto2-be, de jelenleg ő is csak huszonharmadik a tabellán, valamint nem is tartozik a Honda kötelékébe.

Eközben nem ázsiai jelentkezők bőven lennének a megüresedő motorra. Ott van először is Luca Marini, aki Jorge Martín esetleges leigazolása nyomán kerülhetne ki a Honda gyári csapatából, de a hírek szerint Aszakában sokra tartják a fejlesztőmunkáját, így nem szeretnék elengedni. A pletykák alapján Diogo Moreira szintén esélyes lehet az ülés megszerzésére. A második Moto2-es szezonját futó Moreira nagyon jó formában van, Assenben megszerezte első futamgyőzelmét, és pillanatnyilag harmadik a bajnokságban. Az ő érkezésével a Honda egy teljesen másik piacon, a dél-amerikain kerülhetne jobb helyzetbe, hiszen egy brazil pilótáról van szó, akinek ráadásul jövőre már hazai fordulója is lesz a naptárban.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

Bevállalja az Aprilia Brnóban az önszabotázst a nagyobb kedvezmények reményében?

0

Amennyiben az Aprilia a megszokottnál kevesebb pontot szerez a Cseh Nagydíjon, lecsúszhat a D koncessziós kategóriába. A gyártónál ugyan elismerik, hogy ez a jövőben kedvező lenne számukra, de nem szeretnék szándékosan elrontani a hétvégéjüket.

2023 novemberében született meg a MotoGP most is érvényes koncessziós megállapodása. A sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna ezzel azt szerette volna elérni, hogy a gyengén teljesítő gyártók lehetőséget kapjanak a felzárkózásra, így végül a privát tesztnapok, az azon részt vevő versenyzők, a szabadkártyás lehetőségek, a motorblokkok, az erőforrás-specifikációk, az aerodinamikai fejlesztések, valamint a tesztelésre felhasználható gumik tekintetében is bekerültek valamilyen formában az engedmények területére.

Hogy melyiknek milyen kedvezmények járnak, azt egy meglehetősen objektív mérőszám dönti el: a konstruktőri tabella, pontosabban az, hogy a megszerezhető pontoknak hány százalékát szerezte meg az adott időszakban. Ez alapján A-tól D-ig négyféle kategóriába sorolják a gyártókat, és mindegyik csoport esetében meghatározták, hogy milyen szabályok vonatkoznak az ide besorolt gyártóra vagy gyártókra, így a gyengén teljesítők esélyt kapnak arra, hogy idővel felzárkózhassanak.

A gyártókat nagyjából félévente sorolják be újra a kategóriákba, pontosabban a nyári és a téli szünet alatt kerül sor egy-egy értékelésre (amelynek során egyébként nemcsak egy, hanem két ilyen időszakot vesznek figyelembe). Ennek megfelelően a hétvégi Cseh Nagydíj lesz az utolsó forduló, amely beleszámít a mostani ciklusba. Jelenleg pedig egyetlen gyártó előtt nyitott a kategóriaváltás lehetősége: ez az Aprilia.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

A noalei gyártó kevéssé dicsőséges módon a lecsúszás határán van, méghozzá a C-ből a D-be eshet vissza. Ennek az a feltétele, hogy a vizsgált időszakban kevesebb mint a megszerezhető pontok 35 százalékát zsebelje be. Az Aprilia eddig az előző nyári szünet óta 272 pontot gyűjtött, ami az összes pont 31,96 százaléka volt. És mivel ha egy márka épp a határon van, az a magasabb kategóriába kerül, a képlet szerint az olasz gyártó 10 megszerzett pont esetén már a C-ben maradna.

Tehát ha az Aprilia pilótái – köztük a tervek szerint visszatérő Jorge Martínnal – legfeljebb 9 pontot hoznak össze Brnóban, akkor a gyártónak látványosan több engedmény járna a következő félévben. Viszont ilyen kevés pontot az Aprilia köteléke idén eddig csak az Argentin Nagydíjon, amelyen ketten is buktak, valamint a kaotikus Francia Nagydíjon termelt (az előbbin 5, utóbbin 9 pont volt a végösszeg). Ám 10 pont körül négy másik alkalommal is zárt a gyártó, tehát nem elképzelhetetlen, hogy egy apró „lassítással” már sikerülne megfelelően lecsökkenteni a hétvégi pontok számát, de az Apriliánál nem számolnak ezzel a lehetőséggel.

„Jelenleg nem azzal foglalkozunk, hogy mi lehet a forgatókönyv ebből a szempontból – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Mi a [minél jobb] teljesítményre koncentrálunk. Szóval nem hiszem, hogy ez lenne a célunk. Úgy gondolom, maradunk ott, ahol vagyunk – legalábbis én erre számítok. Természetesen, ha mégsem így alakul, annak lehetnek előnyei a jövőre nézve. De ez minket nem különösebben érdekel, hiszen mi tisztán a teljesítményre összpontosítunk.”

Újabb fordulat: Martín mégis maradhat az Apriliánál

A Supermoto-vb jelenlegi királya elmagyarázta, min múlott a tökéletes hétvégéje

Marc-Reiner Schmidt elárulta, nagyon kedveli a pályát és a magyarországi légkört, majd elárulta, az előtte motorozó felvitt némi földet és követ az ideális ívre, ez pedig megnehezítette a dolgát a Superpole alatt. Lukas Höllbacher egyetértett korábbi, a vonalvezetésre tett kijelentésével, majd a Milan Sitnianský elleni csatájáról is megszólalt.

A múlt hétvégén rendezték a Supermoto-világbajnokság magyarországi fordulóját, melynek Visonta adott otthont. A szombati nap Marc-Reiner Schmidt körül forgott, ugyanis az S1GP történelmi első futamát ő nyerte. Vasárnap pedig magyar sikernek is örülhettünk, ugyanis az SM Junior kategória összesítettjét Bereczki Dávid húzta be, miután egy második és egy első helyet szerzett.

Óriási magyar siker a Supermoto-vb-n, Bereczki Dávidnak szólt a Himnusz Visontán

Ami az S1GP-t illeti, a címvédő Schmidt toronymagas esélyesként érkezett Visontára. Erre rá is szolgált, hiszen egy programot leszámítva mindenhol az élen zárt, többek között az első futamot, a rövid versenyt, valamint a szuperfinálét is behúzta, utóbbit ráadásul úgy, hogy egy alkalommal bukott.

„Csodálatos volt az első nap Magyarországon – kezdte értékelését Schmidt a P1race.hu-nak a szombati napot követően. – Pénteken megvoltak a szabadedzések, nagyon kedvelem a pályát, megtaláltuk a megfelelő beállítást a motorra. A Sky Section, az offroadszakasz és az aszfaltos rész is jól sikerült. Trükkös és nehéz a vonalvezetés, de én kedvelem, sőt a versenyzők között is különbséget lehet tenni.”

A négyszeres világbajnok is várja a visontai Supermoto-világbajnoki futamot

„A szabadedzések és az időmérő is remekül alakult. A Superpole alatt volt egy kis hibám, de ezt az első futam alatt egy hét másodperces sikerrel le tudtam menedzselni. Jól éreztem magam, a szurkolás tökéletes, remek az atmoszféra Magyarországon. Először vagyok itt, és az embereket, valamint az ételeket is élvezem. Jó érzés itt lenni” – folytatta.

Schmidt tökéletes hétvégéjébe a Superpole „rondított bele”, ahol Steve Bonnaltól kapott ki. A címvédő kérdésünkre erre is kitért: „Az előttem haladó versenyző [Bonnal – a szerk.] a levezető köre alatt, az offroadszakasz előtt felhordott némi földet és követ az ideális ívre, ez pedig megnehezítette a dolgunkat. Ott némi időt vesztettem, de a kör többi része rendben volt.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Metzeler Moto (@metzelermoto)

Lukas Höllbacher az időmérőn a negyedik helyet szerezte meg. Az első futamon körökön át kergette Milan Sitnianskýt, de előzni nem tudott, ezáltal be kellett érnie a harmadik hellyel. A rövid versenyen is e pozícióban végzett, ekkor Bonnal fogott ki rajta. A szuperfinálén jó rajtot vett, és rövid ideig vezette is a viadalt, de végül a második helyen végzett. Összesítésben végül a dobogó középső fokára állhatott fel.

Az osztrák versenyző korábban azt nyilatkozta a pálya kapcsán, hogy a sky section a szezon egyik legizgalmasabb helyszíne. „Igen – reflektált azon kérdésünkre a szombati nap után, miszerint egyetért-e korábbi kijelentésével. – Elég különleges, még a versenyre is. Azt láttam, hogy csak egy ív van ezen a részen, úgyhogy itt nem tudunk előzni. De ez biztosan egy sarokpontja a teljes pályának.”

Höllbacher a Sitnianský elleni párviadala kapcsán is megszólalt: „A teljes versenyt mögötte teljesítettem. Számos alkalommal megpróbáltam megelőzni, és két kanyarban is adódott előttem lehetőség. Azonban körökkel később rájött arra, hogy mit szeretnék csinálni, és hogyan szeretném őt levadászni, úgyhogy becsukta előttem az ajtót, szóval a legvégére ez lehetetlenné vált.”

Bereczki Dávid a fantasztikus siker után: Ha nekem jött volna, ezt most akkor sem engedem el