Sajtóértesülések szerint a Yamaha jövőre megválhat Álex Rinstől, akit adott esetben Jack Miller válthatna. A Pramac megüresedő helyére Luca Marinit prognosztizálják, az olasz azonban egyértelmű állásfoglalást tett a jövőjéről, miszerint akár a szerződéshosszabbítás is közel lehet. Johann Zarco is hasonlóan járt el, aki bár első számú pilóta szeretne lenni, számára mégis az lenne az ideális, ha az LCR-nél maradna.
Jorge Martín csütörtöki bejelentésével, miszerint kitölti 2026-ig tartó szerződését az Apriliával, a kirakós egy fontos darabja került a helyére. Ez azonban persze nem azt jelenti, hogy a pilótakeringő nyugvópontra érne, ugyanis az elmúlt hetekben újabb pletykák ütötték fel a fejüket.
Ugyan Álex Rins kontraktusa 2026-ig tart a Yamahával, könnyen lehet, hogy a jövő évben már nem látjuk a mezőnyben a spanyol versenyzőt. A GPOne értesülései szerint ugyanis annak ellenére kitúrhatják Rinst a gyári ülésből, hogy ezt a hangvillások vezetősége korábban cáfolta.
Amennyiben Rins valóban távozik a Yamahától, akkor a híresztelések szerint Jack Miller érkezhet a helyére. Az ausztrál pilóta jövője kapcsán is rengeteg a kérdőjel, ugyanis Toprak Razgatlıoğlu érkezésével vagy őt, vagy Miguel Oliveirát biztosan lapátra fogja tenni a Pramac. Ha valóban a 30 éves pilóta kapja meg a második gyári ülést, abban az esetben sem a portugál nyerne némi egérutat, ugyanis a GPOne elsősorban Luca Marinit vizionálja a török mellé.
Idei legjobb eredményét érte el, mégis haszontalannak érezte magát a motoron Rins
A 27 éves versenyző jövője elsősorban Martín miatt vált kérdésessé, viszont, mivel a címvédő marad jelenlegi kenyéradójánál, így az ő esélyei is jelentősen megnőttek. Ennek kapcsán ő is megszólalt. „A valóságban mindig is közel voltunk [a jövőm feltérképezéséhez]. Csak a részleteket kell megtárgyalnunk. Mind Alberto [Puigdzsal, a gyári Honda csapatmenedzserével], mind a japán vezetőséggel jó viszonyt ápolok. A kezdetektől fogva tudtuk, mit hozhat a jövő. Ez csak idő kérdése, de boldogok vagyunk” – szögezte le Marini a csütörtöki sajtótájékoztatón.
A Honda kapcsán egy másik versenyzőnek sincsen teljesen bebetonozva a jövője, bár sokkal vérmesebb reményekkel áll. Ő Johann Zarco, aki ebben a szezonban már két alkalommal is felállhatott a dobogóra. Az ő helyzete azonban annyiban más, hogy az nem kristályosodott még ki, hogy marad az LCR-nél, vagy felkerül a gyári istállóba. Ezeket a kérdéseket a francia versenyző is megpróbálta megválaszolni.
A Rinstől „lopó” Zarco közölte, marad a Hondánál, de egy fontos kérdés még megválaszolásra vár
„Nagyon jól alakulnak a dolgok a Hondával, és tudom, hogy maradhatok velük – fogalmazott. – A kérdés még mindig az, hogy az LCR vagy a gyári csapat mellett döntünk. Azzal, hogy Jorge marad az Apriliánál, még több kérdőjel került körém, hogy hová mehetek.”
„Elengedhetetlen az nekem, hogy első számú pilóta lehessek. – jelentette ki. – Ezért logikus lenne, ha felülnék a gyári motorra, de a dolgok folyamatosan változnak a Hondánál. Talán az LCR-nél lehetek első számú. Ez a projekt most egy kicsit áll, de egyáltalán nem befolyásolja a pályán mutatott munkámat. Számomra egyébként az lenne az ideális, ha maradnék az LCR-rel. Amit építünk, az nagyon jó. Szeretném megtartani legalább a versenymérnökömet. Az egy előny lenne, ha az új szezont ugyanazokkal az arcokkal tudnám megkezdeni, mert már a tesztektől kezdve jobban állnánk” – mutatott rá Zarco.
Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét