back to top
2025. szeptember 23. 03:14
Kezdőlap Blog Oldal 5

Quartararo: Nem hiszem, hogy a V4 fogja megoldani a problémáinkat

0

Fabio Quartararo elárulta, a San Marinó-i Nagydíj utolsó köreiben már a hétfői tesztre tartalékolt, ahol ismét felülhetett a V4-es motorra. Viszont szerinte jelenleg rosszabb vezetni az új konstrukciót, és úgy véli, nem ez fogja kihúzni őket a bajból. A benne rejlő potenciálra sem reagál. Még rengeteg munka és finomhangolás vár rájuk, de hamar alkalmazkodni tudott.

A San Marinó-i Nagydíj is biztatóan kezdődött Fabio Quartararo és a Yamaha számára. Az időmérő edzésen a harmadik rajtkockát csípte el. Ugyan a sprinten bukott, de a főfutam első felében mindössze Marc Márquez és a később kieső Pedro Acosta tudta megelőzni, azaz derekasan őrizte a negyedik helyét. Az utolsó körökben azonban folyamatosan veszítette a pozíciókat, végül nyolcadikként rangsorolták.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

„A verseny fizikailag nagyon megterhelő volt – nyilatkozta Quartararo a leintést követően. – Amikor azt láttam, hogy a pozícióm nem fog változni, úgy döntöttem, hogy tartalékolom az erőimet, és már a hétfői tesztre gondoltam. A saját biztonságom miatt nem akartam nyomni, mert közben a karom is nagyon elfáradt.”

Erre szüksége is volt, ugyanis fontos tesztnek bizonyult a misanói gyakorlás. Azok után, hogy Augusto Fernández jóvoltából élesben is debütált a V4, hétfőn pedig rajta, Álex Rinsen és Jack Milleren volt a sor, hogy az új konstrukcióval körözzön. Az egyszeres MotoGP-világbajnok azonban egyáltalán nem volt elragadtatva, és ezt az ebédszünetben ki is fejtette.

Quartararóék kipróbálták a V4-es Yamahát, de nem alakult ideálisan a teszt

„Az időmet a V4-es motorral értem el – szögezte le. – Két kört mentem a sornégyessel, és utána az új motorral köröztem. Az érzések hasonlóak. Láttunk néhány dolgot, és természetesen még sok munkánk van vele. Az érzés még mindig hiányzik. Nincs mit ehhez hozzáfűzni. Jelenleg rosszabb [a V4-est] vezetni. Barcelonában észrevettünk egy változást, ami számomra jobb volt. Viszont itt még nem találtuk meg. Azon a területen, ahol a leginkább kellene fejlődnünk, ott még semmilyen javulást nem látok. De, ahogyan a csapat mondta, elméletileg még vannak nyitott kérdések.”

„Azzal nincs probléma, hogy az új konstrukcióhoz hozzáigazítsuk a vezetési stílusomat – tette hozzá. – Persze, jelenleg sokkal jobb, de nem feltétlenül ez a baj. Nem hiszem, hogy a V4 fogja megoldani a problémáinkat, mert itt is és Barcelonában is ugyanazokkal küzdünk. Ahogyan említettem, Montmelóban egy kicsit jobban festett, de ott nagyon sima a pálya. Nincs annyi kanyar egymás után, inkább egyesével jönnek, úgyhogy van idő közöttük. A motor nagyon agresszív, és még van vele munka. Mindenesetre elég gyorsan alkalmazkodtam hozzá.”

Quartararo egyébként a tizennyolcadik időt jegyezte a misanói teszten, az eredménylista élén pedig Acosta zárt, aki 1:30.374 másodperces kört futott. Ezzel szemben a Yamaha versenyzőjének 1:31.598 jött össze, ez pedig több mint 1,3 másodperccel lassabb az időmérős körénél. Persze, hozzá kell tenni, hogy előbbi eredményből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.

Quartararóék ismét kipróbálhatták a V4-es Yamahát, Acosta volt a leggyorsabb a misanói teszten

„Vannak olyan problémák, amelyeket meg kell oldanunk – folytatta a francia. – Persze, ugyanarra az alapra építkezünk, mint a versenyen, de ez egy teljesen más motor, úgyhogy ezt is és a beállításokat is finomhangolnunk kell. Ezenfelül is számos nagy dolgot kellene végrehajtanunk. A motor eleje nem kérdés, viszont a kormányzás annál inkább. A sornégyesen nagyon jó volt az érzés, az a koncepció egyetlen erőssége. A [V4 kapcsán] egy kicsit rosszabb, de más pozitívumot sem találtunk. Úgyhogy azon leszünk, hogy kiderítsük, mi lehetséges.”

„Nem fogok reagálni a potenciálokra. Fernández és Miller visszajelzései ugyanazok, de az nem azt jelenti, hogy ez egy jó dolog. Hasonló tapasztalataink vannak. Nem hiszem, hogy meg tudjuk mondani, hogy elégedettek vagyunk-e vagy sem. Még rengeteg munka vár ránk. Barcelonában egy kicsit jobb volt, itt több tényező is hátráltat. Ez egy olyan pálya, ahol több irányváltoztatás van, ráadásul a teszt is kihívásokkal teli. Messze vagyunk. Nem akarom pontosan megmondani, de még nem állunk készen. Láthattuk Augusto eredményeit, érzéseit és hogy mennyire le vagyunk maradva. Most ugyanezt gondolja, úgyhogy nem mondhatjuk jónak. De ezért dolgozunk rajta, hogy találjunk valami pozitívumot” – zárta gondolatait.

Augusto Fernández újabb problémákat tapasztalt a V4 kapcsán, de nyitottnak kell maradniuk

Quartararóék ismét kipróbálhatták a V4-es Yamahát, Acosta volt a leggyorsabb a misanói teszten

0

Pedro Acosta bizonyult a leggyorsabbnak a MotoGP misanói tesztjén. A Yamaha állandó versenyzői először próbálták ki hivatalos eseményen a V4-es motort, és persze a többi gyártónál sem tétlenkedtek.

Hétfőn rendezték a MotoGP misanói tesztjét, amelyen a versenyzők, a csapatok, illetve a gyártók szokás szerint kipróbálhatták az új fejlesztéseiket, illetve kísérletezhettek a beállításokkal. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, Joan Mir és Ai Ogura a hétvégi balesetük miatt nem vettek részt az eseményen. A pályán ugyanakkor így is huszonhárman köröztek, ugyanis Michele Pirro a Ducati, Dani Pedrosa a KTM, míg Takaaki Nakagami a Honda tesztpilótájaként gurult ki a pályára.

Két versenyző is kihagyja a misanói tesztet a hétvégi sérülése miatt

Ahogyan ilyenkor mindig mindenki hangsúlyozza, a köridőknek nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani, de tény, hogy Pedro Acosta bizonyult a leggyorsabbnak 1:30.374 másodperces idővel. A 21 éves pilóta igencsak kiemelkedett a KTM-esek közül, hiszen közel 1 másodpercet adott legközelebbi márkatársának, Maverick Viñalesnek. A mattighofeniek kisebb fejlesztéseket próbálgattak, Pedrosa például új lengővillával ment.

A kétszeres világbajnok 34 századot adott a teljes mezőnynek, pontosabban a második pozícióban végző Álex Márqueznek, aki még az ebédszünet előtt futotta meg legjobb körét, míg délután a VR46 párosa volt a leggyorsabb. A gyári istálló duójának tagjai szintén a délelőtti eredményükkel kerültek fel az összesített ranglistára a hatodik, illetve a nyolcadik helyen. Marc Márquez és Francesco Bagnaia ugyanakkor merőben eltérő célokkal vágtak neki a tesztnek. Előbbi csak tovább finomhangolta a motorját többek között különböző lengővillák és kormánypozíciók kipróbálásával, míg utóbbi továbbra is igyekezett megoldást találni idei problémáira, aminek keretében a 2024-es aerocsomaggal is körözött.

Ezután szoros különbséggel két Aprilia következett Marco Bezzecchivel és Raúl Fernándezzel: előbbi délelőtt, utóbbi délután volt gyorsabb. A noaleiek többek között új vázzal és elektronikai beállításokkal próbálkoztak. Jorge Martín számára kifejezetten fontos volt ez a nap, hiszen a februári sepangi néhány kört leszámítva legutóbb tavaly novemberben ülhetett az Aprilián kollektív teszten. A címvédő továbbra is az üléspozícióját, valamint az ergonómiát igyekezett optimalizálni.

Ezután kisebb szakadék következett, hiszen a japán gyártók képviselői nem kerültek be az első tízbe. A Hondánál Luca Marini volt a leggyorsabb, aki délelőtti idejével összesítésben tizenegyedikként zárt. Az olasz versenyző számos új alkatrészt tesztelt, és többek között egy új vázat, valamint néhány aeroelemet is kipróbált. Johann Zarco pedig két hátsó aerocsomagot használt összehasonlítás céljából.

A legnagyobb figyelmet azonban nem az addig felsorolt gyártók valamelyike kapta, hanem a Yamaha. A hangvillások pilótái közül Miguel Oliveira volt a leggyorsabb a tizenhatodik helyet érő körével, ám ő volt az egyetlen, aki – mivel jövőre már nem lesz a márka versenyzője – nem próbálta ki a Yamaha V4-es blokkal felszerelt motorját.

Bár a másik három állandó pilóta már múlt héten felülhetett az új gépre, de hivatalos eseményen ez először történt meg. Míg Álex Rins csak délután körözhetett ezzel a motorral, addig Fabio Quartararo és Jack Miller már délelőtt megtehették. A francia versenyző egyelőre nincs túl jó véleménnyel az új konstrukcióról, mondván, hasonló problémákat tapasztal, mint a sornégyes motoron, ám márkatársa optimistábban nyilatkozott, és hangsúlyozta, időt kell adni az új projektnek.

A MotoGP misanói tesztjének végeredménye

# Versenyző Gyártó Idő
1 Pedro Acosta KTM 1:30.374
2 Álex Márquez Ducati 1:30.714
3 Marco Bezzecchi Aprilia 1:30.727
4 Raúl Fernández Aprilia 1:30.761
5 Franco Morbidelli Ducati 1:30.766
6 Marc Márquez Ducati 1:30.871
7 Fabio Di Giannantonio Ducati 1:30.922
8 Francesco Bagnaia Ducati 1:30.933
9 Jorge Martín Aprilia 1:30.945
10 Fermín Aldeguer Ducati 1:30.946
11 Luca Marini Honda 1:30.983
12 Enea Bastianini KTM 1:31.048
13 Maverick Viñales KTM 1:31.217
14 Brad Binder KTM 1:31.317
15 Johann Zarco Honda 1:31.474
16 Miguel Oliveira Yamaha 1:31.510
17 Álex Rins Yamaha 1:31.571
18 Fabio Quartararo Yamaha 1:31.598
19 Jack Miller Yamaha 1:31.660
20 Takaaki Nakagami Honda 1:32.994
21 Dani Pedrosa KTM 1:31.231
22 Somkiat Chantra Honda 1:32.490
23 Michele Pirro Ducati 1:32.613

Hivatalos: mindkét gyári versenyzőjétől megválik a Honda, teljesen új párosa lesz a Superbike-vb-n

0

A Honda bejelentette, hogy Xavi Vierge a szezon végén távozik a gyári Superbike-világbajnoki csapattól. Ezzel biztossá vált, hogy az istálló teljesen új felállással kezdi meg a 2026-os évet.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Honda néhány hete bejelentette, hogy Iker Lecuona távozik a Superbike-világbajnokság mezőnyében szereplő gyári csapattól. Hozzá hasonlóan jelenlegi csapattársának, Xavi Viergének is lejár a szerződése a szezon végén, ám az idősebbik spanyol versenyzővel kapcsolatban akkor még semmilyen hivatalos információt nem közöltek.

Egészen mostanáig, ugyanis hétfőn délután hivatalossá vált, hogy 2026-ban vele sem folytatódik az együttműködés. A közleményben kiemelték, hogy Vierge sokat hozzátett a projekthez, illetve a CBR1000RR-R fejlesztéséhez, és mind a pályán, mind a garázsban mindent beleadott. Hozzátették, hogy mindezt a rá jellemző mosollyal tette.

Vierge 2022-ben nyergelt debütált a Superbike-vb-n, miután a Moto2-ben hét év alatt mindössze négy dobogóig jutott, legjobb összetettbeli eredménye pedig a 2020-as tizedik hely volt. A gyári Honda színeiben első idényében a tizedik helyen végzett a tabellán, és kikapott a szintén újonc Lecuonától, ráadásul utóbbi az utolsó két hétvégét kihagyta.

Hivatalos: eldőlt, hogy ki lesz a távozó Bautista utódja a Ducatinál

A következő évre aztán fordult a kocka, és ezúttal nemcsak ő volt az istálló jobbik versenyzője, hanem a gyártó egyetlen dobogóját is ő szerezte. Vierge a második mandalikai futamon lett harmadik, amit azóta sem tudott megismételni. A tizedik pozícióját megőrizte az összetettben, emellett pedig Tetsuta Nagashimával és Takumi Takahashival megnyerte a Szuzukai 8 órás viadalt.

Tavaly aztán egyet rontott bajnoki helyezésén, és Lecuonát is csak úgy tudta 3 ponttal megverni, hogy honfitársa hét versenyt is kihagyott. Idén nagyobb a különbség közöttük, de csapattársa ezúttal három teljes fordulóról hiányzott, már ami a versenyeket illeti. Három hétvégével a vége előtt Vierge 122 egységgel a táblázat nyolcadik helyén áll.

Ami a felek jövőjét illeti, a közelmúltbeli sajtóértesülések szerint a 28 esztendős pilóta a Go Elevennél folytathatja pályafutását az onnan távozó Andrea Iannone helyén, vagyis Lecuonához hasonlóan Ducatira vált. A gyári Honda párosát pedig állítólag a hónapok óta pletykált, jelenleg a Moto2-ben szereplő Jake Dixon, valamint a MotoGP mezőnyéből igencsak lefelé kilógó Somkiat Chantra alkothatja.

Váratlan versenyzőt szerződtethetett a Honda

Két versenyző is kihagyja a misanói tesztet a hétvégi sérülése miatt

0

Joan Mir és Ai Ogura is kihagyja a MotoGP jelenleg is zajló misanói tesztjét. Előbbi még pénteken bukott nagyot, utóbbi vasárnap, és bár nem szenvedett súlyos sérülést, jelenleg a keze és a lába sem teljesen ép.

A San Marinó-i Nagydíj hétvégéje után a mezőny még nem hagyta el a helyszínt, hiszen hétfőn tartják a misanói tesztet. Az esemény még jelenleg is zajlik, ám a nevezettek közül hárman egyáltalán nem gurultak pályára. A Honda tesztpilótája, Takaaki Nakagami mellett két állandó versenyzőről, Joan Mirről és Ai Oguráról van szó.

A spanyol versenyző még a pénteki edzés hajrájában szenvedett nagy balesetet, és nyaki fájdalmai miatt kihagyta a szombati napot, vagyis az időmérőn és a sprinten sem volt ott. Vasárnap végül részt vett a főfutamon, de a Honda egy rendkívül szűkszavú bejegyzésben tudatta a nyilvánossággal, hogy a teszten ismét nem lesz ott, helyette a felépülésére koncentrál.

Ami a versenyt illeti, mivel Mir pénteken kiharcolta a Q2-es szereplést, a rajtrács tizenkettedik helyéről várhatta a rajtot. Az még rendben le is zajlott az ő szempontjából, ám nem sokkal később kiírták, hogy ő és Johann Zarco is bukott. Hogy pontosan mi történt, arról nem mutattak lassítást, de a 28 éves motoros elmondta, a hátsó összeültető hibásodott meg, és nem tudta kikapcsolni.

Hivatalos: Mir kihagyja a San Marinó-i Nagydíj szombati napját

Ami Ogurát illeti, neki vasárnapig egészségügyi szempontból teljesen jól alakult a hétvégéje. A 3. körben viszont a meglehetősen tempós 12-es kanyarban elesett, amit egyébként szintén nem mutattak meg a közvetítésben. A Trackhouse pilótája aztán nem állt a sajtó rendelkezésére, de később kiderült, hogy erre jó oka volt.

„A Trackhouse MotoGP-versenyzőjének, a 79-es rajtszámú Ai Ogurának a San Marinó-i Nagydíj harmadik körében, a gyors 12-es kanyarban történt balesete utáni, majd az azt követő hétfő délelőtti orvosi vizsgálat kimutatta, hogy a jobb kezének második, harmadik és negyedik ujjának csontjában csontzúzódás keletkezett – tette közzé a csapat. – Az összes ujja, a kisujjat is beleértve, be van gyulladva. Továbbá a csuklóízület körüli gyulladásos duzzanat korlátozza a mozgást, és kellemetlen érzést idéz elő. Az ultrahangvizsgálat a közvetlenül a bal láb sarokcsontja alatt található lágy szövetekben is kiterjedt duzzanatot mutatott ki. Az orvosi javaslatnak megfelelően Ai a MotoGP hétfői hivatalos tesztjén nem fogja vezetni Trackhouse Aprilia RS-GP25-ös motorját a Misano World Circuiten, és a tervek szerint kedden Japánba utazik, hogy megkezdje a felkészülést hazai futamára, a Motegiben esedékes Japán Nagydíjra.”

Ogurának nem ez az első sérülése első királykategóriás évében. A Brit Nagydíj pénteki napján szintén nagyot esett, és mind a silverstone-i forduló hátralévő részét, mind az aragóniai hétvégét ki kellett hagynia térdsérülése miatt. Alighanem ilyesmire most nem kerül sor, és a szabadkártyásként induló Nakagamival együtt élvezheti honfitársai szeretetét.

Megérkezett az év egyik legkiszámíthatóbb bejelentése a MotoGP-ben

Halálos versenybaleset történt a világbajnoki futamnak is otthont adó pályán

0

Halálos baleset történt az olasz FMI-kupa cremonai fordulójának vasárnapján: a Dunlop Cup 600-as kategóriában versenyző Gabriele Cottini életét a gyors beavatkozás ellenére nem tudták megmenteni. A programot a történtek ellenére is folytatták, de az ezt követő futamokon nem volt dobogós ünneplés.

Bár a világ a gyorsaságimotoros-vb San Marinó-i Nagydíjának eseményeire figyelt az elmúlt hétvégén, azért természetesen más versenypályákon is tartottak kisebb versenyeket. Többek között a Superbike-világbajnokságnak is otthont adó Cremonában is, ahol az olasz FMI-kupa aktuális fordulóját rendezték meg, és az eseményen sajnos tragédia történt.

A Dunlop Cup 600-as kategóriában ugyanis az előző napon pole pozíciót szerző Gabriele Cottini súlyos balesetet szenvedett. Ennek körülményeiről nem érkezett tájékoztatás, csupán annyit lehet tudni, hogy az elsősegély gyorsan megérkezett, majd a cremonai Maggiore Kórházba szállították a pilótát, ám az életét már nem sikerült megmenteni.

A Yamaha R6-os gépet használó BlackSheep csapatának versenyzőjétől az olasz motorsportszövetség, a versenyirányítás, a promóter, a szervezők és a pálya üzemeltetői közös közleményben búcsúztak, és együttérzésüket fejezték ki a családja, a barátai, valamint mindazok felé, akik ismerték, és osztoztak vele a motorozás iránti szenvedélyében.

Ezután az illetékesek azt a döntést hozták, hogy befejezik a vasárnapi programot, amit úgy kommunikáltak, hogy ezzel is tisztelegnek Cottini előtt. A későbbi futamgyőztesek természetesen neki ajánlották a sikerüket, a dobogós ceremóniákat viszont érthető okokból nem tartották meg. Nemrég egy ehhez hasonló döntés még a MotoGP paddockjában is felhördülést keltett: a JuniorGP magny-cours-i hétvégéjének csütörtöki napján Borja Gómez vesztette életét, és a szervezők akkor is a folytatás mellett döntöttek, ami Pedro Acosta szerint tiszteletlenség volt.

Acosta nem látott még ekkora „tiszteletlenséget”, amelyet elhunyt honfitársával szemben elkövettek

Közlekedési balesetben elhunyt Pusztai Gábor, a MAMS egykori alelnöke

0

Egy horvátországi közlekedési balesetben életét vesztette Pusztai Gábor, a Yamaha Motor Hungary értékesítési és marketingvezetője, aki korábban a Magyar Motorsport Szövetség alelnökeként is dolgozott. Mindössze 44 éves volt.

Múlt héten a magyar sajtóban is megjelent a hír, hogy csütörtökön súlyos közlekedési baleset történt Horvátországban, a motorosok számára népszerű D8-as úton, az Adriai-tenger mellett. A rendőrségi jelentés szerint egy 45 éves horvát teherautó-sofőr Zadarból Rijekába utazott, amikor az ellenkező irányból érkezett három motoros, és megtörtént a tragédia.

Az Index.hr azt írja, hogy egy 44 éves magyar állampolgár a nem megfelelő sebesség miatt áttért a másik sávba, és nekiütközött a teherautónak, aminek következtében olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette. Egy 42 esztendős, szintén magyar állampolgár a túl nagy tempó miatt ugyancsak elesett, motorja pedig eltalálta egy 31 éves német állampolgár gépét. A jelentések szerint előbbi könnyebb sérüléseket szenvedett.

Nem sokkal később kiderült, hogy a baleset áldozata egy ismert magyar motoros. Pusztai Gáborról, a Yamaha Motor Hungary értékesítési és marketingvezetőjéről van szó, aki korábban a Magyar Motorsport Szövetség alelnökeként is dolgozott. A MAMS hétfőn egy rövid közleményben tudatta a szomorú hírt. „Mély megrendüléssel értesültünk róla, hogy 2025. szeptember 11-én tragikus hirtelenséggel elhunyt Pusztai Gábor, a MAMS korábbi alelnöke – olvasható a hivatalos honlapon. – Ezúton fejezzük ki legmélyebb együttérzésünket a családnak és a hozzátartozóknak.”

A P1race.hu szerkesztősége őszinte részvétét fejezi ki a család és a hozzátartozók felé.

Bagnaiának vissza kellett fognia magát, a Ducati főnöke már türelmét vesztette a helyzet miatt

0

Francesco Bagnaia inkább nem mondta el, mi járt a fejében a San Marinó-i Nagydíjon elszenvedett balesete után, és hangsúlyozta a hétfői teszt fontosságát. Ez utóbbit Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója is megtette, aki azt is kijelentette, hogy már ő is elvesztette a türelmét a kialakult helyzet miatt, de szerinte ez normális.

Francesco Bagnaia újabb rémálomszerű hétvégén van túl Misanóban. Bár az időmérőn elért nyolcadik helye sokkal jobb, mint amit akár a Balaton Parkon, akár Montmelóban elért, de a sprinten ismét nem tudott pontot szerezni, immáron zsinórban negyedszer. Ezzel az is eldőlt, hogy idén már matematikailag sem lehet világbajnok.

Ugyanakkor a főfutamokon azért valamennyire magára szokott találni. Ezúttal viszont nem sikerült átverekednie magát az előtte lévőkön, majd jött a 9. kör, amikor elesett. Ennek következtében sorozatban az ötödik hétvégén nem állt dobogóra, amire legutóbb a 2022-es idény első öt versenyén volt példa. A gyári Ducati motorosa ezután nem állt a sajtó munkatársainak rendelkezésére, egyedül a MotoGP kameráinak nyilatkozott. „Őszintén szólva nem tudom, mit akartok hallani tőlem – jelentette ki. – Láthattátok, mi történt. Próbálkoztam, és egyszerűen elestem. Kielemeztem a dolgokat a csapattal, most pedig a hétfői tesztre készülünk, ami nagyon fontos lesz.”

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

Az esés után Bagnaia nem tért vissza rögtön a bokszba, hanem egy ideig a pálya szélén álldogált, és mozdulatai elárulták, hogy minden bizonnyal igencsak negatív gondolatok járnak a fejében. Ezekről azonban inkább nem beszélt. „Olyasmik, amiket jobb, ha nem mondok ki a tévében – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Amikor az ember balesetet szenved, az első pillanatban nem túl boldog.”

A háromszoros világbajnok kapcsán Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója is megszólalt. „Pecco esetében mindenképpen kényes a helyzet, ő nagyon szenved – fogalmazott az olasz Sky-nak. – Ahogyan már sokszor elmondtam, találnunk kell egy kiutat. Hétfőn tesztelünk, egy nagyon fontos nap lesz, amikor sok mindent kipróbálhatunk. Szóval reméljük, eredményesnek bizonyul majd a teszt.”

Bagnaia néhány hete úgy fogalmazott, hogy kezdi elveszíteni a türelmét, és bár ezt utána visszavonta, honfitársa most erre reflektált. „Én is elvesztettem a türelmem, és Pecco rajongói is elvesztették a türelmüket – szögezte le az 59 éves mérnök. – Teljesen normálisnak tartom, hogy valaki ilyeneket mond, amikor nem jönnek az eredmények. Szerintem ez normális, mindannyian emberek vagyunk, és mindig ebből a feltevésből kell kiindulnunk.”

Bagnaia: Rémálomban élek

Dall’Igna arra is kitért, hogy ha egy versenyző belekerül egy ilyen mély gödörbe, akkor abból kifejezetten nehéz kimásznia. „Ez nagyon egyszerű: ha egyszer elindul a negatív spirál, akkor folyamatos a lejtmenet – magyarázta. – Ezért mindig bonyolult megtalálni a módját, hogy ezt megfordítsuk. Mindig azt mondom, hogy a pozitivitás sokat segít ebben.”

Ami a hétfői misanói tesztet illeti, Bagnaia elmondta, megpróbálnak megoldásokat találni, de hosszúnak ígérkezik az út, mivel a szezon eleje óta szenved. Cikkünk írásának pillanatában a 28 esztendős motoros tizennégy körnél tart, aminél csak ketten tettek meg kevesebbet azok közül, akik már pályára gurultak. A legjobb időket tekintve pedig a negyedik pozíciót foglalja el, 154 ezreddel elmaradva az élen álló Marco Bezzecchitől.

A négy hazai győzelem mellett egy remek hírnek is örülhettek az olasz szurkolók a misanói hétvégén

0

A MotoGP bejelentette, hogy meghosszabbították a San Marinó-i Nagydíj szerződését. Ennek köszönhetően a misanói pálya 2031-ig biztosan a versenynaptár része lesz.

Túlzás nélkül lehet állítani, hogy rendezői szempontból jól sikerült a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben. Ahogyan azt a királykategória főfutama előtt nyilvánosságra hozták, péntektől vasárnapig összesen 174 821 néző látogatott ki a helyszínre, amivel sikerült megdönteni a tavaly felállított misanói csúcsot.

Ráadásul az olasz szurkolók több győzelmet is ünnepelhettek. A MotoE-ben előbb Alessandro Zaccone, majd Matteo Ferrari diadalmaskodott, de a szombati nap csúcspontját a kettő között megrendezett MotoGP-sprint jelentette, amelyet Marco Bezzecchinek sikerült behúznia. Másnap pedig a Moto2-es futam után örülhettek, hiszen az Celestino Vietti sikerével zárult.

Egy faláb, és ami mögötte van – Bezzecchi felfedte szokatlan ünneplésének hátterét

Emellett pedig annak is örülhettek, hogy biztossá vált, hogy még legalább öt évig élvezhetik a misanói forduló hangulatát. A MotoGP ugyanis vasárnap bejelentette, hogy meghosszabbította a San Marinó-i Nagydíj szerződését, a helyszín pedig továbbra is a Marco Simoncelliről elnevezett pálya lesz. A megállapodás így immáron 2031-ig szól.

„Büszkék vagyunk rá, és örülünk, hogy továbbra is otthont adhatunk a MotoGP-nek a tartományunkban – idézi a közlemény a verseny promótereit. – Ez a siker 2007 óta a San Marino Köztársaság, Emilia-Romagna régió, Misano Adriatico, Rimini, Riccione, Cattolica és Bellaria–Igea Marina önkormányzatai, valamint a Misano World Circuit közötti együttműködésnek és csapatmunkának köszönhető. Együtt fogadtuk be a MotoGP-t mint innovatív és előremutató eszközt a tartományunk népszerűsítésére. Ez ma még inkább igaz, miután bemutatták a MotoGP-nek az új, fejlődésre és a rajongói elköteleződés növelésére irányuló tervét, amely összhangban áll a mi közép- és hosszú távú stratégiánkkal. Biztosak vagyunk benne, hogy ez tovább emeli a színvonalat és javítja azt a több szinten megtapasztalt élményt, amelyet közösen tudunk nyújtani a világ minden tájáról érkező rajongóknak.”

„Örömmel jelentjük be, hogy további öt évre írtunk alá Misanóban – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója. – A San Marinó-i Nagydíj mindig hozza magát a rendkívül lelkes közönséggel és a fantasztikus versenyekkel, amelyeket sportágunk iránti szeretetükért kapnak. Szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult, hogy ez az esemény ilyen legyen, és már alig várjuk, hogy további öt évig együtt dolgozhassunk Misanóval, San Marinóval, Emilia-Romagnával és az egész Rimini Riviérával, amely minden szezonban életre kel a MotoGP hangjára.”

Sört akart „venni” egy szurkolótól, de helyette egy közel 800 ezer forintos bírságot kapott Miller (videó)

0

Jack Millert 2 ezer euróra megbírságolták, miután a menetiránnyal szembe haladt a San Marinó-i Nagydíj levezető körén. Mint kiderült, egy szurkolói ígéretet akart behajtani, ám mindhiába.

Jack Miller nem sokat került képernyőre a vasárnapi San Marinó-i Nagydíjon. Az ausztrál versenyző a huszonegyedik helyről rajtolt, ám előzéseinek és a viszonylag sok kiesésnek köszönhetően végül tizenkettedikként ért célba. Azonban az ő hétvégi legemlékezetesebb pillanata nem a versenyen, hanem a levezető körben jött el.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

A TNT Sports közvetítésében később megmutatták, hogy a levezető körön, miközben Marc Márquez a Ducati zászlójával a kezében ünnepli a győzelmet, a Pramac motorosa a menetiránnyal szembe megy. Mint kiderült, egy szurkolói ígéretet szeretett volna behajtani, ám ez nem sikerült, cserébe viszont megbírságolták.

Miller még a pilótaparádén látott egy transzparenst, amely kecsegtető ajánlatot tett neki: ha odaadja a rajongónak a kesztyűjét, akkor cserébe kap egy sört (hogy pontosan mekkora adagot, azt nem tudni). A 30 esztendős versenyző pedig észben tartotta ezt, ám a hátsó egyenesben túlment a kérdéses részen, ezért vissza kellett fordulnia.

A szabályzat 1.21.11-es pontja azonban világosan kimondja, hogy ezt még a levezető körben sem lehet megtenni. „A versenyzők nem motorozhatnak az ellenkező irányban, sem a pályán, sem a bokszutcában, kivéve, ha egy versenybíró utasítására teszik.” Ez alapján a sportfelügyelők 2 ezer euróra, vagyis körülbelül 780 ezer forintra büntették a négyszeres királykategóriás futamgyőztest, aki ráadásul a sörét sem kapta meg. Ennek ellenére nem bánta meg az akciót.

„A futam közepén jó volt a ritmusom, de a végén visszaestem – írta az X-en. – A legemlékezetesebb pillanat az volt, amikor egy rajongó sört ígért a kesztyűmért cserébe a futam után. 2000 euróra megbüntettek, és a sört sem kaptam meg, de megérte. A szurkolók teszik ezt a sportágat azzá, ami. Holnap a V4-esre ülök vissza az utolsó ’25-ös teszten.”

Miller természetesen a hétfői misanói tesztre utalt, amelyen mind ő, mind a gyári versenyzők kipróbálhatják a Yamaha V4-es motorját. Mint ismert, Augusto Fernández a tizennegyedik helyen végzett, ugyanakkor csak néhány tizeddel tudta megelőzni a gyakorlatilag utolsóként záró Somkiat Chantrát (valójában Johann Zarco mögöttük ért célba, de ő bukás után ült vissza a motorra). Cikkünk írásának pillanatában viszont ez még nem történt meg, hiszen bár ő gurult ki elsőként a pályára, de azt még a sornégyes gépen tette meg.

Augusto Fernández újabb problémákat tapasztalt a V4 kapcsán, de nyitottnak kell maradniuk

Marc Márquez berágott ellendrukkerei reakciójára, és elhatározta, ikonikus ünnepléssel „áll bosszút”

0

Marc Márquez elárulta, hiába próbálta elszigetelni magát, eljutottak hozzá a bukására adott negatív reakciók, és elhatározta, győzelem esetén előveszi Lionel Messi legendás ünneplését. Éppen ezért nagyon meg akarta nyerni a San Marinó-i Nagydíjat.

Marc Márquez izgalmas futamon győzött a San Marinó-i Nagydíj főfutamán, miután előbb megelőzte Marco Bezzecchit, majd egészen a leintésig sikerült maga mögött tartania ellenfelét. Ezután pedig a szezon egyik, ha nem a legikonikusabb képsorát szolgáltatta: a dobogós ceremónia előtt levette a bőrruháját, majd miután kiment a pódium elé, maga elé tartotta azt olyan ódon, hogy a szurkolók a hátulját lássák, amelyre a keresztneve is rá van írva.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

Ezzel pedig nem más, mint Lionel Messi legendás gólörömét idézte meg. A kiváló argentin futballista még Márquez kedvenc csapatának, a Barcelonának a játékosaként a 2016–17-es szezon Real Madrid elleni tavaszi, idegenbeli mérkőzésen azok után lőtt győztes gólt a hajrában, hogy egész meccsen fütyülték, majd levette a mezét, és jól láthatóan a hazai szurkolók elé tartotta. A nyolcszoros világbajnok pedig nem véletlenül vette elő ezt az ünneplést.

„Mindig is azt mondtam, hogy Messi számomra példakép volt, a pályán és azon kívül is, mindenkit elhallgattatott a klasszisával – nyilatkozta. – Messit lehetetlen utánozni. Szombaton este, bár megpróbáltam elszigetelni magam, de lehetetlen volt, és a közösségi médiát olvasva extra motivációt találtam. Nagyon akartam nyerni, és eszembe jutott, hogy Messihez hasonlóan ünnepeljek, bár messze vagyok tőle.”

A gyári Ducati versenyzője a szombati eseményekre utalt. Mint ismert, nem sokkal azután, hogy a sprinten átvette a vezetést, elesett, amit az olasz szurkolók egy része heves ünnepléssel fogadott, és néhányan még ki is fütyülték őt. Ez pedig az ő figyelmét sem kerülte el, és elhatározta, hogy amennyiben nyer, „bosszút áll” rajtuk.

„Igen, most Marc Márquez legjobb változatát láthattuk – fogalmazott. – Nem éreztem magam teljesen jól, de úgy voltam vele, hogy mindent vagy semmit. Nagyon akartam nyerni, és nagyon hálás vagyok mindazoknak, akik támogatnak, a Ducatinak, ahol nagyon jól bánnak velem, és segítettek nekem. Szombaton nem volt könnyű hallgatni az emberek véleményét a paddockban, de már harminckét éves vagyok, és ezt, illetve ennél jóval többet is el tudok viselni. Ugyanakkor éppen ezért akartam annyira nyerni.”

Marc Márquez érezte a nyomást, Bezzecchi élete versenyén van túl

Márqueznek az emlékezetes 2015-ös szezon óta jó néhány afférja volt az olasz szurkolókkal. Bár az évek során valamelyest konszolidálódott a helyzet, ám azért néhányan a közelmúltban is kinyilvánították az iránta érzett ellenszenvüket. A tavalyi misanói diadala után a dobogón kifütyülték, ahogyan a mugellói sprintet követően is.