back to top
2025. július 23. 13:17
Kezdőlap Blog Oldal 6

Hivatalos: megszületett a végső döntés Martín brnói indulásáról

0

Az idén több komoly sérülést is elszenvedő Jorge Martín a tervek szerint a hétvégi Cseh Nagydíjon tér vissza a MotoGP mezőnyébe, de ehhez még át kellett esnie az utolsó orvosi vizsgálaton. Csütörtök délután aztán bejelentették, hogy a sorozat orvosi stábja versenyzésre alkalmasnak találta, így pénteken mindenképpen láthatjuk majd a versenypályán. Egyébként jó fizikai állapotát Martín azzal is demonstrálta, hogy kerékpárral körbejárta a brnói pályát, amelyre egyébként holnap fog először királykategóriás motorosként felhajtani.

Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét

0

Egy sajtóértesülés szerint a Honda „újragondolja” az Idemitsu-projekt létjogosultságát, vagyis hogy az LCR egyik motorját továbbra is egy ázsiai pilótának tartja-e fenn. Ennek legfőbb okai Somkiat Chantra gyenge teljesítménye, Ai Ogura elveszítése és a potenciális új jelöltek hiánya.

A gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának legeredményesebb gyártója a Honda. Az aszakai márka 22 egyéni bajnoki címével vezeti a vonatkozó ranglistát. Viszont az érthető módon zavarhatja a gyártó vezetőit, hogy ezek egyikét sem egy hazai, japán vagy – tágabb értelemben véve – ázsiai pilóta szerezte meg, már csak azért is, mert motoreladások szempontjából Ázsia a világ legnagyobb piaca. Sőt, eddig japán, illetve ázsiai versenyző egyáltalán nem ért fel a csúcsra a királykategóriában, pedig a régió számos kiválóságot adott a globális motorsportnak.

Rossit is kihívhatta volna, de tragikus balesete miatt nem érhetett révbe Japán legnagyobb reménysége

Mindezt szem előtt tartva világossá válik, hogy miért indította el 2018-ban a Honda az Idemitsu-projektet, a névadó szponzor, a japán kőolajipari óriáscég támogatásával. A projekt azt célozta meg, hogy a gyártó ügyfélcsapata, az LCR egyik motorjára mindig egy ázsiai pilóta ülhessen fel. 2018-tól 2024-ig Takaaki Nakagami kapta meg ezt a lehetőséget, aki bár nem váltotta meg a világot, gyorsan biztos pontszerzővé vált. Ugyan végül dobogóra nem sikerült állnia, de többször is volt negyedik, valamint egyszer megszerezte a pole pozíciót is.

Viszont Nakagami tavaly elköszönt az állandó mezőnytől, és a Honda fejlesztőpilótája lett, így keresni kellett egy új gazdát az Idemitsu által szponzorált motornak. Erre korábban természetes jelölt lett volna Ai Ogura, aki 2023-ig a Honda kötelékébe tartozott. Ám ekkor a váltás mellett döntött, és tavaly már az MT Helmets – MSi-vel lett Moto2-világbajnok. A MotoGP-hez érve ismét nem a Honda mellett döntött, hiszen az LCR helyett az Aprilia-ügyfél Trackhouse-hoz igazolt. A japán gyártó választása így a középső kategória második legjobb ázsiai versenyzőjére, a tizenkettedik helyen végző Somkiat Chantrára esett.

Chantra történelmet írt azzal, hogy ő lett a MotoGP első thai pilótája, de sokan már a bemutatkozása előtt arról beszéltek: a szerződtetését csak az útlevelének köszönheti. Végül a szezon első felében nem is sikerült rácáfolnia a kétkedőkre, hiszen lényegében folyamatosan a mezőny legvégén haladt, általában jelentős hátrányban. Egyetlen eddigi pontját is csak úgy sikerült begyűjtenie, hogy a Luca Marinit helyettesítő márkatársa, Aleix Espargaró elengedte… Ráadásul sérülések miatt néhány fordulót, többek között a hétvégi Cseh Nagydíjat ki is kell hagynia.

Espargaró állítja, Chantra elég jó a MotoGP-hez, viszont nincs könnyű helyzetben

Az olasz Motorsport értesülései szerint Chantra teljesítményével az LCR szponzorai mellett a Honda vezetői sincsenek megelégedve, így „újragondolják”, hogy a monacói istálló egyik motorját mindenképp egy ázsiai pilótának tartják-e fenn. Amennyiben ugyanis elküldik Chantrát, nehéz elképzelni, ki érkezhetne a helyére a legnagyobb kontinensről. Az Idemitsu Honda Team Asia Moto2-es alakulat állandó pilótái, Mario Aji és Yuki Kunii finoman szólva sem remekelnek, ahogy a néhány futamon rajthoz álló Taiga Hada és Nakarin Atiratphuvapat sem. A középső kategóriából a legígéretesebb jelölt Ayumu Sasaki lenne, aki Red Bull Rookies Cup-bajnokként és Moto3-as második helyezettként érkezett meg tavaly a Moto2-be, de jelenleg ő is csak huszonharmadik a tabellán, valamint nem is tartozik a Honda kötelékébe.

Eközben nem ázsiai jelentkezők bőven lennének a megüresedő motorra. Ott van először is Luca Marini, aki Jorge Martín esetleges leigazolása nyomán kerülhetne ki a Honda gyári csapatából, de a hírek szerint Aszakában sokra tartják a fejlesztőmunkáját, így nem szeretnék elengedni. A pletykák alapján Diogo Moreira szintén esélyes lehet az ülés megszerzésére. A második Moto2-es szezonját futó Moreira nagyon jó formában van, Assenben megszerezte első futamgyőzelmét, és pillanatnyilag harmadik a bajnokságban. Az ő érkezésével a Honda egy teljesen másik piacon, a dél-amerikain kerülhetne jobb helyzetbe, hiszen egy brazil pilótáról van szó, akinek ráadásul jövőre már hazai fordulója is lesz a naptárban.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

Bevállalja az Aprilia Brnóban az önszabotázst a nagyobb kedvezmények reményében?

0

Amennyiben az Aprilia a megszokottnál kevesebb pontot szerez a Cseh Nagydíjon, lecsúszhat a D koncessziós kategóriába. A gyártónál ugyan elismerik, hogy ez a jövőben kedvező lenne számukra, de nem szeretnék szándékosan elrontani a hétvégéjüket.

2023 novemberében született meg a MotoGP most is érvényes koncessziós megállapodása. A sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna ezzel azt szerette volna elérni, hogy a gyengén teljesítő gyártók lehetőséget kapjanak a felzárkózásra, így végül a privát tesztnapok, az azon részt vevő versenyzők, a szabadkártyás lehetőségek, a motorblokkok, az erőforrás-specifikációk, az aerodinamikai fejlesztések, valamint a tesztelésre felhasználható gumik tekintetében is bekerültek valamilyen formában az engedmények területére.

Hogy melyiknek milyen kedvezmények járnak, azt egy meglehetősen objektív mérőszám dönti el: a konstruktőri tabella, pontosabban az, hogy a megszerezhető pontoknak hány százalékát szerezte meg az adott időszakban. Ez alapján A-tól D-ig négyféle kategóriába sorolják a gyártókat, és mindegyik csoport esetében meghatározták, hogy milyen szabályok vonatkoznak az ide besorolt gyártóra vagy gyártókra, így a gyengén teljesítők esélyt kapnak arra, hogy idővel felzárkózhassanak.

A gyártókat nagyjából félévente sorolják be újra a kategóriákba, pontosabban a nyári és a téli szünet alatt kerül sor egy-egy értékelésre (amelynek során egyébként nemcsak egy, hanem két ilyen időszakot vesznek figyelembe). Ennek megfelelően a hétvégi Cseh Nagydíj lesz az utolsó forduló, amely beleszámít a mostani ciklusba. Jelenleg pedig egyetlen gyártó előtt nyitott a kategóriaváltás lehetősége: ez az Aprilia.

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

A noalei gyártó kevéssé dicsőséges módon a lecsúszás határán van, méghozzá a C-ből a D-be eshet vissza. Ennek az a feltétele, hogy a vizsgált időszakban kevesebb mint a megszerezhető pontok 35 százalékát zsebelje be. Az Aprilia eddig az előző nyári szünet óta 272 pontot gyűjtött, ami az összes pont 31,96 százaléka volt. És mivel ha egy márka épp a határon van, az a magasabb kategóriába kerül, a képlet szerint az olasz gyártó 10 megszerzett pont esetén már a C-ben maradna.

Tehát ha az Aprilia pilótái – köztük a tervek szerint visszatérő Jorge Martínnal – legfeljebb 9 pontot hoznak össze Brnóban, akkor a gyártónak látványosan több engedmény járna a következő félévben. Viszont ilyen kevés pontot az Aprilia köteléke idén eddig csak az Argentin Nagydíjon, amelyen ketten is buktak, valamint a kaotikus Francia Nagydíjon termelt (az előbbin 5, utóbbin 9 pont volt a végösszeg). Ám 10 pont körül négy másik alkalommal is zárt a gyártó, tehát nem elképzelhetetlen, hogy egy apró „lassítással” már sikerülne megfelelően lecsökkenteni a hétvégi pontok számát, de az Apriliánál nem számolnak ezzel a lehetőséggel.

„Jelenleg nem azzal foglalkozunk, hogy mi lehet a forgatókönyv ebből a szempontból – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Mi a [minél jobb] teljesítményre koncentrálunk. Szóval nem hiszem, hogy ez lenne a célunk. Úgy gondolom, maradunk ott, ahol vagyunk – legalábbis én erre számítok. Természetesen, ha mégsem így alakul, annak lehetnek előnyei a jövőre nézve. De ez minket nem különösebben érdekel, hiszen mi tisztán a teljesítményre összpontosítunk.”

Újabb fordulat: Martín mégis maradhat az Apriliánál

A Supermoto-vb jelenlegi királya elmagyarázta, min múlott a tökéletes hétvégéje

Marc-Reiner Schmidt elárulta, nagyon kedveli a pályát és a magyarországi légkört, majd elárulta, az előtte motorozó felvitt némi földet és követ az ideális ívre, ez pedig megnehezítette a dolgát a Superpole alatt. Lukas Höllbacher egyetértett korábbi, a vonalvezetésre tett kijelentésével, majd a Milan Sitnianský elleni csatájáról is megszólalt.

A múlt hétvégén rendezték a Supermoto-világbajnokság magyarországi fordulóját, melynek Visonta adott otthont. A szombati nap Marc-Reiner Schmidt körül forgott, ugyanis az S1GP történelmi első futamát ő nyerte. Vasárnap pedig magyar sikernek is örülhettünk, ugyanis az SM Junior kategória összesítettjét Bereczki Dávid húzta be, miután egy második és egy első helyet szerzett.

Óriási magyar siker a Supermoto-vb-n, Bereczki Dávidnak szólt a Himnusz Visontán

Ami az S1GP-t illeti, a címvédő Schmidt toronymagas esélyesként érkezett Visontára. Erre rá is szolgált, hiszen egy programot leszámítva mindenhol az élen zárt, többek között az első futamot, a rövid versenyt, valamint a szuperfinálét is behúzta, utóbbit ráadásul úgy, hogy egy alkalommal bukott.

„Csodálatos volt az első nap Magyarországon – kezdte értékelését Schmidt a P1race.hu-nak a szombati napot követően. – Pénteken megvoltak a szabadedzések, nagyon kedvelem a pályát, megtaláltuk a megfelelő beállítást a motorra. A Sky Section, az offroadszakasz és az aszfaltos rész is jól sikerült. Trükkös és nehéz a vonalvezetés, de én kedvelem, sőt a versenyzők között is különbséget lehet tenni.”

A négyszeres világbajnok is várja a visontai Supermoto-világbajnoki futamot

„A szabadedzések és az időmérő is remekül alakult. A Superpole alatt volt egy kis hibám, de ezt az első futam alatt egy hét másodperces sikerrel le tudtam menedzselni. Jól éreztem magam, a szurkolás tökéletes, remek az atmoszféra Magyarországon. Először vagyok itt, és az embereket, valamint az ételeket is élvezem. Jó érzés itt lenni” – folytatta.

Schmidt tökéletes hétvégéjébe a Superpole „rondított bele”, ahol Steve Bonnaltól kapott ki. A címvédő kérdésünkre erre is kitért: „Az előttem haladó versenyző [Bonnal – a szerk.] a levezető köre alatt, az offroadszakasz előtt felhordott némi földet és követ az ideális ívre, ez pedig megnehezítette a dolgunkat. Ott némi időt vesztettem, de a kör többi része rendben volt.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Metzeler Moto (@metzelermoto)

Lukas Höllbacher az időmérőn a negyedik helyet szerezte meg. Az első futamon körökön át kergette Milan Sitnianskýt, de előzni nem tudott, ezáltal be kellett érnie a harmadik hellyel. A rövid versenyen is e pozícióban végzett, ekkor Bonnal fogott ki rajta. A szuperfinálén jó rajtot vett, és rövid ideig vezette is a viadalt, de végül a második helyen végzett. Összesítésben végül a dobogó középső fokára állhatott fel.

Az osztrák versenyző korábban azt nyilatkozta a pálya kapcsán, hogy a sky section a szezon egyik legizgalmasabb helyszíne. „Igen – reflektált azon kérdésünkre a szombati nap után, miszerint egyetért-e korábbi kijelentésével. – Elég különleges, még a versenyre is. Azt láttam, hogy csak egy ív van ezen a részen, úgyhogy itt nem tudunk előzni. De ez biztosan egy sarokpontja a teljes pályának.”

Höllbacher a Sitnianský elleni párviadala kapcsán is megszólalt: „A teljes versenyt mögötte teljesítettem. Számos alkalommal megpróbáltam megelőzni, és két kanyarban is adódott előttem lehetőség. Azonban körökkel később rájött arra, hogy mit szeretnék csinálni, és hogyan szeretném őt levadászni, úgyhogy becsukta előttem az ajtót, szóval a legvégére ez lehetetlenné vált.”

Bereczki Dávid a fantasztikus siker után: Ha nekem jött volna, ezt most akkor sem engedem el

Marc Márquez elárulta, érdekli-e a Rossival történő kibékülés

0

Marc Márquez egy interjúban elárulta, hogy szerinte a 2020-as jerezi visszatérése volt karrierje legnagyobb hibája. A spanyol pilóta emellett régi rivalizálásairól és Valentino Rossi utoléréséről is beszélt.

Jubileumi versenyt teljesített az előző vasárnap Marc Márquez, hiszen a Német Nagydíj főfutama volt a 200. MotoGP-viadala. A mérföldkő kapcsán interjút készítettek vele, amelyben visszatekintettek a pályafutására. Elsőként azt kérdezték meg tőle, mit tekint karrierje legnagyobb baklövésének.

„A jerezi [a második 2020-as fordulóban való] visszatérésem volt a pályafutásom legnagyobb hibája – válaszolta Márquez a DAZN-nak. – Ha akkor nem térek vissza, felépültem volna, négy-öt hónapot töltöttem volna felkötött karral, de így három évig elhúzódott a [szezonnyitón szerzett] sérülés, és olyan utóhatásokat hagyott hátra, amelyeket a mai napig magammal cipelek.”

Marc Márquez elárulta, mi volt a sérülése utáni kálvária legnagyobb tanulsága

Márqueznek karrierje alatt több riválisa is volt, de közülük kiemelkedik Valentino Rossi. A Doktorral ugyanis már-már ellenséges volt a viszonya, nagyrészt az ismert 2015-ös események miatt. A beszélgetés során azt kérdezték meg tőle, most érdekelné-e a Rossival történő kibékülés. „Amikor valami nem csak egyvalakin múlik, nem mondhatod, hogy »érdekel«. Ismétlem: azokat az embereket akarom magam mellett tudni, akik valamit hozzá tudnak tenni” – mondta a spanyol pilóta, arra utalva, hogy egy ilyen kibékülés nem egy emberen múlik.

Egyébként a két kiválóság vasárnap óta már közvetlenül egymás mögött áll nemcsak a királykategóriás vb-címek – hét, illetve hat –, hanem a futamgyőzelmek örökranglistáján is. Márquez ugyanis 69. sikerével átvette a második helyet a 89-ig jutó Rossi mögött, de azt nem gondolja, hogy ebben a tekintetben utol fogja érni a Doktort.

„Őszintén szólva, nehéz feladatnak látom, hogy még ilyen rengeteg győzelmet arassak – ismerte el a Ducati-pilóta. – Ugyanakkor elérni a hét MotoGP-világbajnoki címet? Azt könnyebbnek, vagyis inkább megvalósíthatóbbnak látom, mint a 89 győzelem elérését. Miért látom megvalósíthatóbbnak? Mert a hat után már a hét jön. De ezek csak számok.”

A Rossi–Marc Márquez-incidens felelevenítésével kezd a Liberty Media?

Bár Márquez nemcsak Rossival került szembe, a konfliktusai elmondása szerint egyáltalán nem határozták meg. „Megvoltak a konfliktusaim [Dani] Pedrosával, [Jorge] Lorenzóval, Valentinóval… de ők csak riválisok és egyben kollégák voltak – magyarázta. – Amit leginkább kiemelnék, amire a legbüszkébb vagyok, az az, hogy amikor húszévesen az ember megérkezik a paddockba, ezek a konfliktusok hatással lehetnek rá, de rám nem voltak, sem a jellememre, sem a vezetési stílusomra. Ráadásul, ha rossz dolgokat mondanak rólam, az engem motivál.”

Végül Márquez azt is felfedte, melyik riválisától tanult a legtöbbet: „Egyértelműen Danitól [Pedrosától], mert ő volt a csapattársam [amikor újonc voltam]. Tőle tanultam, hogyan kell vezetni egy MotoGP-gépet, és mit kell tennem, hogy gyors legyek. Daninak volt egy hátránya: a magassága és az ereje – ha ez nem lett volna, több MotoGP-bajnoki címet is nyert volna. Szóval én próbáltam úgy vezetni, ahogy ő, csak erősebben és valamivel agresszívebben, ennyi.”

„Aztán később megtanultam úgy kezelni a futamokat, ahogy Valentino tette, próbáltam úgy működni, mint egy kalapács, vagyis mint Lorenzo, viszont egyetlen riválist sem lehet teljesen lemásolni. És én még mindig ösztönből vezetek, ösztönből adok interjút, és ösztönből ünneplek, mert semmit sem szeretek előre megtervezni.”

Marc Márquez elmagyarázta, hogy manapság miért nem vezet senki úgy, mint Stoner és Pedrosa

Marc Márquez vagy Martín fogja elvinni a show-t a visszatérő nagydíjon? – hétvégi menetrend

A visszatérő Cseh Nagydíjjal folytatódik a MotoGP 2025-ös szezonja, amely egyben az utolsó is lesz a nyári szünet előtt. Lesz-e vajon új nyertese a királykategóriának vagy Marc Márquez ezúttal is verhetetlen lesz? Mennyire borulhat fel az erősorrend? Milyen eredménnyel tér vissza Jorge Martín? Megannyi kérdés, melyeket az elkövetkezendő napok megválaszolnak. A brnói hétvégével párhuzamosan pedig Nagytarcsára látogat az enduro-Európa-bajnokság mezőnye, ahol országos fordulót is rendeznek.  

Még csak fel sem ocsúdtunk a németországi kalamajkából, máris a Cseh Nagydíj áll előttünk. A soron következő hétvégén ugyanis a 2025-ös szezon tizenkettedik fordulóját rendezik meg, amely egyben az utolsó is lesz, mielőtt a gyorsaságimotoros-világbajnokság a jól megérdemelt nyári szünetére vonulna.

Marc Márquezé az őrült Német Nagydíj, Di Giannantonio és Bezzecchi dobogót dobott el magától

Az Automotodrom Brno (másnéven Masaryk Circuit vagy Brno Circuit) 1930-ban nyitotta meg először kapuit. Az eredeti vonalvezetés több mint 29 kilométerre rúgott, és 128 kanyart tartalmazott. Ráadásul egyes szakaszok nem aszfaltosak, hanem macskakövesek voltak. Az állandó, ma is használatos vonalvezetés 1987-ben alakult ki, amely már „csak” 5403 méter hosszú és 14 kanyarból (8 jobb és 6 bal) áll. A versenyen a királykategória pilótáinak 21 kört kell megtenniük. A körrekordot Marc Márquez tartja, aki még 2016-ban 1:54.596 másodperces köridővel szerezte meg a pole pozíciót. A leggyorsabban pedig Andrea Dovizioso repesztett, aki 2020-ban a 316,7 km/h-s végsebességet is elérte.

A gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárába először 1965-ben került be, ekkor még természetesen Csehszlovák Nagydíj néven futott. A brnói pálya „életét” egyébként három nagyobb egységre lehet szétbontani. Az első szakasz 1982-ben zárult le, ugyanis 1983-ban kikerült a körforgásból, és csak 1987-ben, a modern vonalvezetés elkészültekor kerülhetett vissza. A második szakaszban jelentősen megszilárdította a helyét, és 1992 kivételével egészen 2020-ig otthont adhatott a versenyhétvégének. A kurta idényt követően viszont a nagydíj ismét kimaradt, mivel a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna és a Brno Circuit akkori fenntartói között nézeteltérés állt fenn. Ennek elsődleges oka az aszfalt állapota volt. Ez azonban mára a múlté, mivel egyrészt újraaszfaltozták az egész pályát, másrészt a tulajdonosi kör is megváltozott, ezért a brnói pálya 2025-ben visszatérhetett a programba. A harmadik szakasz 2029-ig egészen biztosan el fog tartani, ugyanis ötéves szerződést kötöttek a Dornával.

A MotoGP Brnóhoz tartozik – megoldják a problémát, amely miatt a Cseh Nagydíj kikerült a naptárból

A Cseh (vagy Csehszlovák) Nagydíj legsikeresebb pilótái Giacomo Agostini, Max Biaggi és Valentino Rossi. Mindhárom pilóta összesen hétszer nyert Brnóban a különböző géposztályokban. Ha viszont csak a legmagasabb kategóriákra összpontosítunk, akkor öt sikerrel a Doktor áll az élen. Ha az idei mezőnyt vizsgáljuk meg, akkor az az abszurd helyzet áll elő, hogy mindössze két versenyző nyert a MotoGP-ben: Marc Márquez és Brad Binder. Hovatovább a dél-afrikai pilóta, valamint a KTM is itt szerezte élete első sikerét a királykategóriában. A kisebb géposztályokat is figyelembe véve már sokkal nagyobb a szórás. Moto2-es győzelemmel Johann Zarco, Miguel Oliveira, Álex Márquez és Enea Bastianini rendelkezik, míg a Moto3-ben Joan Mirt és Fabio Di Giannantoniót intette le elsőként a kockás zászló.

Marc Márquez Brnóban már négy győzelemnél tart, ebből hármat a MotoGP-ben szerzett. A 32 éves versenyző pedig jó esélyekkel indul azért, hogy újabb skalpokat gyűjtsön. A világbajnoki éllovas Aragónia óta verhetetlen, ugyanis minden sprintfutamot, és az összes főversenyt is bezsebelte, a legutóbbit ráadásul egyik fő vadászterületén, a Sachsenringen. Kényelmes, 83 pontos előnnyel rendelkezik Álex Márquezzel szemben, Francesco Bagnaiához viszonyítva pedig már 147 egység a különbség.

„Az elmúlt hétvégén támadó hangulatban voltam – szögezte le Márquez. – Próbáltam kezelni a dolgokat, különösen figyelembe véve a szombati időjárást, de végezetül némi kockázatot vállalva teljesítettem a maximális célomat, még a pontokat tekintve is. Brnóban az alapoktól fogunk építkezni. A Ducatival még sosem motoroztam itt, ráadásul az aszfalt tekintetében sem tudjuk, mire számítsunk. Mindenesetre ez a legszebb és a legnehezebb pálya a teljes naptárban, és alig várom, hogy kigurulhassunk.”

Marc Márquez „elképesztő időszakban van”, öccse elhunyt honfitársuknak és az orvosoknak ajánlotta eredményét

Az Apriliának is jó pillanatai vannak. Ugyan Marco Bezzecchi a Sachsenringen egy dobogós eredményt dobott el magától, de egyértelműen biztató a tempójuk. Ezt remekül példázza a zsinórban szerzett három dobogó, amelyet az olasz versenyző Assenben és a németországi sprinten jegyezhetett. Ráadásul, amennyiben legalább kilenc pontot szerez, akkor megelőzi a pontversenyben azt a Franco Morbidellit, aki a várakozásokkal ellentétben nem indul Brnóban. Jorge Martín viszont minden bizonnyal visszatér, persze a csütörtöki orvosi vizsgálatokat még meg kell várni. Ami viszont biztos, hogy a címvédő délután egy egyszemélyes sajtótájékoztatón fog részt venni, ahol jelenlegi érzéseiről és a jövőjét övező kérdésekről fog beszélni.

Martín mindenre magyarázatot ad, miután újabb zöld utat kapott

„Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetünk Brnóba. Ez egy csodálatos versenypálya, ahol már hosszú ideje nem versenyeztünk. Elégedett vagyok azzal, ahogyan történnek a dolgok, rengeteg fejlesztést eszközölünk, és elszántak vagyunk, hogy a sachsenringi, vasárnapi kudarcunk után visszavágjunk. Motivációval telve érkezem” – fogalmazott Bezzecchi.

Mindketten dobogót dobtak el, de nincs bennük keserűség: Ez a versenyzés része

A KTM-nél viszont messze nem ennyire rózsás a helyzet. Egyrészt Pedro Acosta nullázott a főfutamon, másrészt a további versenyzőikre is jelentősen rájár a rúd. A sort Bastianini kezdte meg, aki vakbélgyulladás miatt dőlt ki a német versenyhétvégéről, Maverick Viñales pedig a szombati időmérőt követően sérült meg. Előbbi versenyző a tervek szerint már motorra ülhet, utóbbi pilótát viszont Pol Espargaró fogja helyettesíteni.

„Természetesen sosem jó dolog az, hogy úgy veszel részt egy versenyhétvégén, hogy egy sérült pilótát kell helyettesítened – kezdte Espargaró. – Először is gyors gyógyulást kívánok Mavericknak. Megpróbálom a legjobbamat nyújtani, és a lehetőségeimnek megfelelően fogom segíteni a csapattársamat és a mérnököket. Hosszú idő telt el azóta, hogy versenyeztünk Brnóban, amely egy fantasztikus pálya. Amikor legutóbb itt voltunk, akkor remekül éreztem magam, és a legjobb periódusomban voltam a KTM-mel, úgyhogy meglátjuk, hogy fog muzsikálni az új aszfalton. Nincsen semmilyen elvárásom azt leszámítva, hogy élvezzem a hétvégét, és néhány, hasznos napot töltsek el a projekttel.”

Megműtötték Viñalest, mostantól a rehabilitáción van a hangsúly

A Yamaha is vegyes érzésekkel távozhatott a Sachsenringről. Ugyan Fabio Quartararo a sprinten a harmadik, míg a főfutamon a negyedik helyen ért célba, Álex Rins viszont teljesen földbe állt, és az utolsó pozícióban zárt, tetemes hátrányban. Gyógyír lehet sebeikre, hogy ezúttal egy fővel kiegészül a csapat, ugyanis Augusto Fernández egy újabb szabadkártyás lehetőséget kap.

„Szereztünk néhány jó eredményét és pontot az elmúlt hétvégén, de még mindig rengeteg munka áll előttünk. Ez az utolsó futam a nyári szünet előtt, ráadásúl 2020 óta először versenyzünk a csehországi szurkolók előtt, úgyhogy minden okunk megvan arra, hogy annyira nyomjuk, amennyire csak tudjuk. Azt hallottam, hogy az új aszfalt meglehetősen tapadós, úgyhogy remélhetőleg ez segít abban, hogy ismét remek eredményeket érjünk el” – tekintett előre Quartararo.

Idei legjobb eredményét érte el, mégis haszontalannak érezte magát a motoron Rins

A Hondánál is kétarcú lett a Német Nagydíj végeredménye. Luca Marini aszakai karrierjének legjobb eredményét szállította egy hatodik hellyel, Mirt pedig Ai Ogura ütötte el egy remek pozíciótól. Ami biztos, hogy az aranyszárnyasok a Cseh Nagydíjra ismét négy motorral neveznek, ugyanis Takaaki Nakagami ezúttal az LCR-nél fog helyettesíteni, méghozzá a sérült Somkiat Chantrát.

„Továbbra is arra fókuszálok, hogy javítsak az erőnlétemen, és napról-napra egyre jobban érzem magam – utalt Marini a május végi tesztbalesetére. – A Németországban jegyzett eredmény rengeteg motivációt adott. Brnóban egy újabb lépést szeretnék tenni, fokozni a hétvége intenzitását, és úgy kell szerepelnünk, ahogyan korábban is tettük. A néhány hete teljesített teszt segített az alapokban, de még rengeteg a tennivaló, és még dolgoznunk kell a motoron.”

Már csapata is csak ironizálni tud Mir sorozatos balszerencséjén

És végezetül, ami az időjárást illeti. A csapadék ezúttal is szerepet kaphat, azonban inkább a pénteki napra várnak némi esőt. A szombat és a vasárnap viszont már száraz időt fog tartogatni, kellemes, 29 fokos maximumokkal.

Nagytarcsa enduro-Európa-bajnoki fordulónak ad otthont

A gyorsaságimotoros-világbajnokság eseményeivel párhuzamosan az endurotársadalom Magyarországra, egészen pontosan Nagytarcsára fog összpontosítani. Egyrészt a TRP Hungary által szponzorált országos bajnokság is folytatódik, másrészt az Európa-bajnokság mezőnye is ellátogat az 53 kilométer hosszúságú pályára. Utóbbi mezőny Junior 2-es kategóriájában Liszka Rolandért, az E2-ben Zsigovits Norbertért, míg az E3-asok között Tádics Dánielért szoríthatunk. Mindkét esemény szombaton és vasárnap egyaránt 9 órakor kezdődik.

Liszka újabb tökéletes hétvégét hozott a lišovi enduro-ob-n, Zsigovits nullázott

A Cseh Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 Első szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Első szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 Edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második szabadedzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második szabadedzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:50 – 13:05 Moto3 Időmérő (Q1)
13:15 – 13:30 Moto3 Időmérő (Q2)
13:45 – 14:00 Moto2 Időmérő (Q1)
14:10 – 14:25 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny (10 kör)
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny (16 kör)
12:15 Moto2 Verseny (18 kör)
14:00 MotoGP Verseny (21 kör)

 

Ütközött bajnoki ellenfelével, majd magabiztos győzelmet aratott Zanócz Noel a motokrossz-Eb-n

0

Zanócz Noel megnyerte a 250 köbcentiméteres Európa-bajnokság finnországi fordulóját a KymiRingen. A 18 éves versenyző az első futamon jól jött ki a bajnoki riválisával történt ütközésből, a másodikon pedig magabiztosan győzött.

Az eredeti versenynaptár alapján az MXGP, illetve azon belül az EMX250 mezőnyének július első hétvégéjén, Indonéziában kellett volna rajthoz állniuk. Időközben viszont mind az időpont, mind a helyszín változott: a pilóták az előző hétvégén csaptak össze egymással a cégcsoportunk vezette befektetői csoport által birtokolt KymiRingen.

A TRP Hungary vezetésével új tulajdonosi kör veszi át a finn KymiRing versenypálya irányítását

A 250 köbcentisek között Zanócz Noel is ott volt. A 18 esztendős pilóta a tabella második helyén várta a fordulót, 38 pontos hátrányban a listavezető Jānis Mārtiņš Reišulishoz képest. A kvalifikáción a magyar versenyző a hetedik helyet szerezte meg, 1,247 másodperccel elmaradva a leggyorsabbnak bizonyuló Nico Greutmanntól, míg lett riválisa harmadik lett.

Az első viadalon aztán közvetlenül összecsapott egymással a két bajnoki ellenfél, sőt, mondhatni, túlságosan is közel kerültek egymáshoz. Egy balkanyarban ugyanis Reišulis kívülről próbálta őt megelőzni, ám Zanócz nem hagyta magát, és a két versenyző jobb, illetve bal válla összeütközött. A kontaktból honfitársunk jött ki jobban, aki motoron maradt, és végül harmadikként ért célba, míg vetélytársa elesett, és csak kilencedik lett.

A második felvonás során viszont nem volt kérdés, és Zanócz remek tempót produkálva magabiztos győzelmet aratott. Reišulis ezúttal minimalizálta a pontveszteséget, hiszen 8,636 másodperces hátrányban másodikként fejezte be a versenyt, a hétvégét pedig összesítésben a negyedik pozícióban zárta. Zanócz pedig ebben a tekintetben is diadalmaskodott, így neki szólt a Himnusz.

A két verseny eredményének köszönhetően a 18 éves versenyző 28 egységre csökkentette a hátrányát. A következő fordulót augusztus 16-án és 17-én rendezik a svédországi Uddevallában, majd egy héttel később a hollandiai Arnhamba látogat a mezőny. Az idényzáró hétvégét szeptember 6-án, illetve tartják a törökországi Afyonkarahisarban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MXGP (@mxgp) által megosztott bejegyzés

Morbidelli mégis kihagyja a Cseh Nagydíjat, vizsgálatot indít az érintett márka a bukás ügyében

0

Franco Morbidelli az előzetes nevezési lista ellenére mégis kihagyja a Cseh Nagydíjat. Az olasz versenyző bőrruhája szétnyílt a sachsenringi balesetben, aminek kapcsán az érintett vállalat vizsgálatot indít.

Több ijesztő baleset is történt a Német Nagydíj hétvégéjén mind a MotoGP-ben, mind a kisebb géposztályokban. Ezek közül nem Franco Morbidellié járt a legsúlyosabb következményekkel, de az talán kijelenthető, hogy a VR46 versenyzőjének bukása volt a legijesztőbb. A 30 esztendős pilóta a 8-as kanyarban veszítette el a motort a sprinten, és bár maga a földet érés nem volt brutális, akkora volt a sebesség, hogy csúszás közben háromszor is bukfencezett.

Az óriásit bukó Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales szerint ő vélhetően Brnóban sem lesz ott

A háromszoros királykategóriás futamgyőztest előbb az orvosi központba, majd a chemnitzi kórházba szállították, ahol ugyan nem állapítottak meg súlyos sérülést, de fájdalmai miatt visszalépett a főversenytől. A kedden kiadott nevezési lista ellenére úgy tűnt, hogy Morbidelli a Cseh Nagydíjon már ott lehet, ám szerdán délután a VR46 bejelentette, hogy pilótája mégsem indul Brnóban.

Ezzel kapcsolatban érdekes adalék, hogy az olasz versenyző bőrruhája szétnyílt a baleset következtében. A MotoGP mezőnyének tagjai különböző márkák termékeit használják ezen a téren. Morbidelli az Alpinestars után második legnépszerűbb cég, a Dainese bőrruháját viseli, vagyis az vállalat érintett az ügyben. Pietro Mastrapasqua, a cég versenyszolgáltatásokért felelős menedzsere pedig leszögezte, megvizsgálják, mi vezetett a történtekhez.

Elvisszük ezt a ruhát a vállalat [központjába], hogy kielemezzük, mivel ez egy olyan rendellenesség, amely korábban soha nem fordult elő – nyilatkozta a GPOne-nak. – Ki kell elemeznünk az adatokat, hogy felmérjük a becsapódás erejét, mert a ruha nagyon jelentős mozgásnak volt kitéve. Természetesen a jövőt szem előtt tartva kell dolgoznunk, mivel egyre brutálisabbak ezek a balesetek.”

A bőrruha, illetve annak mindenféle tartozéka nyilvánvalóan fontos részét képezi a versenyzők védelmének, éppen ezért lehet aggasztó, ami történt. A vizsgálatra pedig mindenképpen szükség van, ugyanis az olasz cégnél egyelőre nem tudják, mi okozhatta a szétnyílást. Ráadásul ezzel nem csak ők vannak így.

Ki kell elemeznünk az anyagot, mert első ránézésre mi és az IRTA sem találtunk semmilyen rendellenességet – folytatta Mastrapasqua. – Egyértelmű, hogy valami történt, még akkor is, ha a ruha minden korábbi vizsgálaton átment. Rengetegszer leteszteltük az önzáródó cipzárral ellátott anyagainkat, Ez az egész nagyon furcsa.”

Váratlan versenyzőt szerződtethetett a Honda

0

Sajtóértesülések szerint a Honda szerződtette Jake Dixont, aki jövőre a márka gyári csapatánál versenyez a Superbike-vb mezőnyében. Kérdés, hogy a brit pilóta előrelépést jelent-e a jelenlegi pároshoz képest.

A Honda 2020-ban tizenhét éves kihagyás után tért vissza a Superbike-világbajnokságba. Na jó, ez azért így nem teljesen igaz, hiszen a márka motorjai ebben az időszakban is jelen voltak a bajnokságban, de az tény, hogy 2003-tól 2019-ig az aranyszárnyasok nem képviseltették magukat gyári istállóval a szériamotoros sorozatban.

Igaz, az azóta eltelt négy és fél év finoman szólva sem nevezhető diadalmenetnek. Az idei szezont nem számítva az aszakaiak a 2021-es idény kivételével, amikor két dobogót szereztek, rendre csupán egy alkalommal végeztek az első háromban, annak is az utolsó helyén. Ennek következtében 2020-ban a negyedik, az azt követő négy évben pedig az ötödik pozícióban zártak a konstruktőri tabellán.

2022 óta a Honda gyári csapata Xavi Vierge és Iker Lecuona párosával vág neki az aktuális idénynek. A két versenyző mérlege elkeserítő, hiszen, ahogyan az az előző bekezdésből is következik, a két versenyzőnek az előző három év mindegyikében összesen egy dobogót sikerült összekaparnia – 2022-ben és tavaly az ifjabbik, két éve az idősebbik spanyol pilóta révén.

Most viszont úgy tűnik, hogy a japán márkánál megelégelték a mélyrepülést, és az egyiküktől biztosan elköszönnek. Az általában megbízhatónak számító SPEEDWEEK.com ugyanis tényként közölte, hogy új versenyző érkezik a gyári alakulathoz. Ő pedig nem más, mint a jelenleg a Moto2-ben szereplő Jake Dixon.

Megható gesztust tett a hazaiak kedvence a világbajnok súlyos beteg kisfia felé (videó, képek)

Kérdés, hogy a brit versenyző jelenthet-e előrelépést a mostani duóhoz képest. Ebből a szempontból a Moto2-es eredményeiket érdemes összevetni, hiszen ebben a kategóriában mindhárman több évig szerepeltek. A puszta eredményeket látva mindenképpen Dixon felé billen a mérleg nyelve, hiszen hat győzelemnél, további tizenhárom dobogónál és nyolc pole pozíciónál tart, ráadásul az elmúlt három évben rendre az első nyolcban végzett, míg a két spanyol pilóta ezt meg sem közelítette. Más kérdés, hogy első három évében a 29 esztendős motoros sem mutatott sokat a gyorsaságimotoros-vb középső kategóriájában.

Dixon egyébként már rendelkezik Superbike-világbajnoki tapasztalattal, noha ez tényleg csak minimális. 2017-ben ugyanis szabadkártyásként részt vett a doningtoni fordulón a Kawasakival, és a második futamon kilencedikként zárt. Az mindenesetre biztos, hogy egy meg nem nevezett csapatfőnök úgy véli, a Hondának muszáj váltania. „Egy ilyen esetben vérfrissítésre van szükség, az ember csak így tudja felmérni, hol tart” – idézi a hivatkozott cikk a szakembert.

Újabb szabadkártyát vet be a Yamaha, fontos fejlemény Morbidellivel és Bastianinivel kapcsolatban

0

Augusto Fernández részt vesz a Cseh Nagydíjon, miután a Yamaha szabadkártyásként nevezte őt az eseményre. Franco Morbidelli és Enea Bastianini neve szintén szerepel a listán, míg Maverick Viñalest Pol Espargaró helyettesíti.

Kedden közzétették a Cseh Nagydíj nevezési listáját. A legnagyobb szenzáció kétségkívül Jorge Martín visszatérése, ám ez már múlt hét óta hivatalos volt, így most már nem hat az újdonság erejével. A címvédő ismét a figyelem középpontjában lesz, hiszen egy különleges sajtótájékoztatón magyarázatot fog adni az elmúlt időszakban történtekre.

Martín mindenre magyarázatot ad, miután újabb zöld utat kapott

Amit viszont eddig nem lehetett tudni, hogy a Yamaha benevezte Augusto Fernándezt. A spanyol versenyző idén eddig öt hétvégén szerepelt, ebből háromszor Miguel Oliveira helyetteseként a Pramac színeiben, legutóbb, Alcañizban pedig szabadkártyásként. Brnóban is ez utóbbi lesz a helyzet az ebben a szezonban 6 pontot gyűjtő tesztpilótával.

Franco Morbidelli neve szintén szerepel a listán, vagyis úgy tűnik, a VR46 versenyzője fel fog épülni annyira, hogy részt vehessen a nyári szünet előtti utolsó fordulón. A 30 éves motoros a sachsenringi sprinten esett nagyot, aminek következtében bal válla igencsak megzúzódott, és a fájdalmak miatt a főfutam kihagyása mellett döntött.

Az óriásit bukó Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales szerint ő vélhetően Brnóban sem lesz ott

Honfitársa, Enea Bastianini a Német Nagydíj teljes hétvégéjétől távol maradt, miután vakbélgyulladást diagnosztizáltak nála. A Tech3-nál bíztak benne, hogy a csehországi hétvégére sikerül meggyógyulnia, és úgy tűnik, hogy ez meg is valósul. Ha esetleg mégsem, akkor őt már kötelező lesz helyettesíteni valakivel, leginkább Pol Espargaróval.

Hivatalos: a betegséggel küzdő KTM-pilóta a teljes Német Nagydíjat kihagyja

Maverick Viñalest illetően viszont nincs ilyen kötelezettség, és az ő helyén egyelőre nem is szerepel senki a nevezettek között. A tízszeres királykategóriás futamgyőztes a múlt heti időmérő második szakaszában sérült meg, és kiderült, hogy vállát műteni kell, amit már el is végeztek. Emiatt viszont legkorábban csak a nyári szünet utáni első, ausztriai fordulón láthatjuk őt motoron.

Frissítés: a KTM időközben bejelentette, hogy Espargaró pótolja honfitársát.

Megműtötték Viñalest, mostantól a rehabilitáción van a hangsúly

Azt pedig már szintén lehetett tudni, hogy Somkiat Chantrát Takaaki Nakagami pótolja. A thai versenyző több mint két hete sérült meg egy edzésbalesetben, és az LCR-nek Brnóba már muszáj vinnie valakit a helyére. A japán pilóta 2018-tól egészen tavalyig erősítette a Honda szatellitcsapatát, idén pedig már mind szabadkártyásként, mind a gyári istálló színeiben szerepelt, utóbbit Luca Marini helyén tette meg.

Megműtötték Chantrát, kiderült, ki fogja helyettesíteni