back to top
2025. szeptember 23. 04:57
Kezdőlap Blog Oldal 6

Martínt megijesztette a száguldozó pályabíró, a büntetésének nem sok értelmét látja

0

Jorge Martín elárulta, motorja hirtelen állt le. A segítségére siető pályabíró pedig megijesztette, annyira gyorsan ment. Nem tudja pontosan, mi történt a géppel, viszont szerinte a rá kiszabott büntetésnek nincs sok értelme, mivel teljesen megölik a versenyt.  A címvédő Marco Bezzecchi formájára is kitért.

Hiába az időmérőn elért tizenegyedik hely, Jorge Martín felejthető San Marinó-i Nagydíjat zárt. Ebbe persze vastagon benne volt a motorja, amely megadta magát a kivezető körön. Onnantól kezdve egy elképesztő harc kezdődött az idővel, hogy fel tudjon ülni a tartalékkonstrukcióra, a körülmények pedig nem feltétlenül a címvédő malmára hajtották a vizet.

„Nyugodt körülmények között mentem a [kivezető] körömet, és a motor hirtelen megállt – ecsetelte Martín a DAZN-nak. – Próbáltam azonnal újraindítani, de azt tapasztaltam, hogy nem megy, úgyhogy otthagytam a sportbíróknak, és futottam vissza a bokszutcába. Az a marshal, aki visszavitt, nagyon tehetséges volt, megijesztett, annyira gyorsan ment. Aztán én, aki nem tud futni, sprinteltem vissza, de addigra már bezárták a bokszutcát. Ok nélkül nem tudtam elrajtolni a rajtrácsról.”

A 27 éves versenyző emiatt a bokszutcából eredhetett a mezőny nyomába a felvezető körön. Ugyan visszavehette eredeti rajthelyét, de a sportfelügyelők egy dupla hosszú körös büntetésben részesítették, mivel motort cserélt, és egyébként is a bezárt bokszutcában tartózkodott. Érdekesség, hogy ezt a szabálymódosítást mindössze néhány hónapja hozták, hogy elejét vegyék az Amerikai Nagydíjon tapasztalt fejetlenségnek. Persze, azt is hozzá kell tenni, hogy a két esetet nem szabad párhuzamba hozni, viszont ennek ellenére az ostor Martínon is csattant.

Elfogadták a „Martín-szabályt” és az austini káoszra is módosításokkal reagáltak a MotoGP-ben

„Nem sok értelme van annak, hogy dupla hosszú köröst adjanak – vélekedett. – Ezen a ponton teljesen megölik a versenyt. Sokkal jobb lett volna, ha az utolsó helyről elrajtolok, és ennyi”. Ez a büntetés végül a tizenharmadik helyig sodorta vissza Martínt, de ez inkább a rengeteg bukásnak volt köszönhető.

Az viszont még rejtély, hogy miért állt meg a motor. „Nem tudjuk, mi történt a géppel, utána fogunk járni – fogalmazott. – Persze, jobb, hogy ez most történik meg velem, amikor nincs vesztenivalóm. De ezt a jövőben mindenképpen ki kell javítanunk, mert ha ez Marcóval [Bezzecchi] történik meg, aki a győzelmekért harcol, az egy katasztrófával érne fel. Biztos vagyok abban, hogy gyorsan megtaláljuk, mi okozta ezt.”

Martín Bezzecchi formájáról is szót ejtett. „Ezt két szempontból is megvizsgálhatod – szögezte le. – Azt is mondhatod, hogy »a francba, a csapattársam megvert«. De erre úgy is tekinthetsz, hogy »oké, az Aprilia működik, Marco megtalálta a módját, és ezt én is meg tudom tenni«. Nyugodt vagyok. Marco hihetetlenül versenyképes, óriásit lépett előre, mint pilóta. Nekem a saját utamat kell folytatnom. Tudom, hogy a hétfői teszt nagyon fontosnak bizonyul. Meglesz az esélyem próbálgatni, játszani, megfigyelni, hogy meddig tudom módosítani a beállításokat, hogy közelebb tudjak kerülni hozzá.”

Marc Márquez érezte a nyomást, Bezzecchi élete versenyén van túl

Marc Márquez érezte a nyomást, Bezzecchi élete versenyén van túl

0

Marc Márquez úgy volt vele, megpróbál minél közelebb maradni Marco Bezzecchihez, mert úgy gondolta, lehetetlen 27 körön át hibátlanul motorozni. Ugyan kissé szenvedett, de végül kijött neki a lépés, és egy fontos győzelmet aratott, miközben a nyomást is érezte. Marco Bezzecchi szerint a vasárnapi futam volt élete legjobbja. Elárulta, teljesen kicsavarta magát, hogy a szurkolóknak igazi show-t teremtsen. Álex Márquez pedig megtisztelőnek érzi, hogy felvihette a dobogóra a különleges festést, az eredményt pedig a 2021-ben elhunyt Fausto Gresininek ajánlotta. 

Marc Márquez kijavította szombati hibáját, és az ő győzelmével zárult a San Marinó-i Nagydíj. Mögötte Marco Bezzecchi végzett, akivel az egész versenyen magas minőségű motorozást tudott felmutatni, a különbség a futam vége felé már szinte harmonikázott. A harmadik helyen Álex Márquez zárt.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

A negyedik helyről rajtoló Marc Márquez a startot követően már a második pozícióban haladt. A helycserés támadásra a 12. körben került sor, miután a spanyol könyörtelenül ki tudta használni Bezzecchi hibáját. Ezt követően végig az élen maradt, bár 26 éves ellenfelétől nem tudott meglógni. Ezzel már 512 szerzett pontnál tart, amivel megdöntötte Jorge Martín 2024-es rekordját. Ami pedig a világbajnoki címet illeti, előnye maradt 182 egység. A 32 éves spanyol úgy utazhat el Motegibe, hogy meccslabdája van, ez azonban legkorábban a főfutamon jöhet el.

„Most mindent beleadtam, ami bennem volt. A szombati hiba extra koncentrációt és erőt adott. Csak ott voltam, és minél közelebb próbáltam kerülni hozzá, mert azt mondtam magamban, hogy »lehetetlen hibátlanul menni 27 körön át«. Végül a 8-as kanyarban volt egy kisebb hibája, és vezettem a versenyt. Néhány körben kissé szenvedtem, de utána ismét elkaptam a fonalat. Ez egy nagyon fontos [győzelem] volt a Ducatinak. Éreztem a nyomást ezen a hétvégén. Elengedhetetlen volt számukra, hogy behúzzuk mindkét olaszországi versenyt. Ezt megcsináltuk, úgyhogy örülök mindenkinek” – fogalmazott a leintést követően Marc Márquez.

Az élről induló Bezzecchi a rajtot követően meg tudta tartani vezető helyét, és ezt hibájáig kitartóan őrizte. Az olasz versenyző fáradhatatlanul ott toporgott Marc Márquez sarkában, de csak közeledni tudott, előzni nem. Persze, az ő érdemei is elévülhetetlenek, hiszen a spanyolhoz hasonlóan ő is elképesztően motorozott. Ez a teljesítmény pedig a világbajnoki csatában gyümölcsözhet, ugyanis 8 pontra olvadt a hátránya Francesco Bagnaiához képest.

„A győzelem mellett talán ez volt életem legjobb futama. Egész hétvégén nagyon versenyképes voltam, pole pozíció, sprintsiker, második hely. Nagyon közel voltunk Marchoz, aki jelenleg a mezőny legerősebbje. Nagyon boldog vagyok, mindent kiadtam magamból. Teljesen kifacsartam magam, hogy a tőlem telhető legjobb show-t nyújtsam a szurkolóknak. Köszönöm nekik a támogatást, fantasztikusak voltak. Remélem, élveztétek! Köszönöm az Aprilának, a VR46 Akadémiának. Remélhetőleg senkit nem hagytam ki” – összegezte gondolatait Bezzecchi.

Álex Márquez a második helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Azonnal visszaesett harmadiknak, és ezt a helyet szinte az egész versenytávon őrizte. Eleinte tudta tartani a lépést az első kettővel, a viadal végére azonban ő is lemaradt, és a dobogó legalsó fokára repítette az ezúttal fehérbe öltözött Gresinit.

„Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek a dobogón. Ez a harmadik hely volt a maximum, ahogyan szombaton is említettem. Ez is történt, sokkal több volt bennük ezen a hétvégén. Remek munkát végeztünk, és ezzel a lendülettel kell folytatnunk. Misano nem egy olyan pálya, amely fekszik a vezetési stílusomnak, de képesek vagyunk arra, hogy itt legyünk. Megtisztelő, hogy felhozhattam ezt a festést a pódiumra, ez egy álmom volt. Úgyhogy ezt az eredmény Faustónak [Gresini, az istálló alapítója, aki 2021-ben koronavírusban hunyt el – a szerk.] ajánlom” – összegezte gondolatait Álex Márquez.

Így áll a MotoGP-tabella a San Marinó-i Nagydíj után

0

Marc Márquez előnye maradt 182 pont, legkorábban a Japán Nagydíj főfutamán válhat világbajnokká. 

Misanóban folytatódott a MotoGP 2025-ös szezonja. A szombati nap Marco Bezzecchiről szólt, aki délelőtt az időmérőt, délután pedig a sprintet húzta be. A nagydíjat azonban Marc Márquez nyerte meg, de az olasz derekasan helytállt, és megszerezte a második helyet. Előbbi versenyző előnye maradt 182 pont, ez azt jelenti, hogy meccslabdával utazhat el Motegibe. Viszont az is biztossá vált, hogy erre legkorábban a főfutamon kerülhet sor. Utóbbi pilóta pedig nagyot harapott hátrányán, és már csak 8 egység választja el Francesco Bagnaiától. A dobogó legalsó fokát Álex Márquez kaparintotta meg, aki továbbra is második az összetettben. A gyártói, valamint a csapatok közötti elszámolásban is vezet a Ducati, előbbit már hivatalosan is megnyerték.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

A Moto2 Celestino Vietti győzelmével végződött. A hatodik helyen záró Manuel González előnye minimálisan csökkent, ugyanis Diogo Moreira végül negyedikként ért célba, aki a bajnokságban megelőzte Arón Canetet. A Kalex még nem ünnepelhet, miután a Boscoscuro az Amerikai Nagydíj után először állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A Moto3-ban José Antonio Ruedát intette le elsőként a kockás zászló, fórja pedig immáron 78 egységre nőtt Ángel Piquerasszal szemben.

Varga Tibor az első futamot a tizennegyedik helyen fejezte be, amelyet Alessandro Zaccone húzott be. A második viadal Matteo Ferrari győzelmével végződött, a fiatal magyar versenyző pedig bukott. 48 pontjával továbbra is őrzi a tizenharmadik pozíciót az összetettben. Ami az élbolyt illeti, a mezőny úgy látogathat el a szezonzáró portimãói hétvégére, hogy még hét versenyzőnek van matematikai esélye az egy ideig utolsó világbajnoki cím megszerzésére.

Varga Tibor előre tudott lépni a rajtpozíciójához képest, csapattársa közel volt a győzelemhez

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 512
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 330
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 237
4 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 229
5 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 188
6 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 180
7 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 179
8 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 141
9 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 137
10 Johann Zarco Honda LCR Honda 117
11 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 101
12 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 94
13 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 84
14 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 84
15 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 72
16 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 69
17 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 58
18 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 50
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 45
20 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 34
21 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 24
22 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Tech3 16
23 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol/LCR Honda 10
24 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
25 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha/Yamaha Factory Racing 8
26 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 2
27 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol 0

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 575
2 Aprilia 271
3 KTM 248
4 Honda 198
5 Yamaha 168

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 749
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 471
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 359
4 Red Bull KTM Factory Racing 289
5 Aprilia Racing 271
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 182
7 Red Bull KTM Tech3 172
8 Trackhouse MotoGP Team 153
9 Honda HRC Castrol 144
10 LCR Honda 119
11 Prima Pramac Yamaha 85

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 227
2 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 188
3 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 188
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 173
5 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 152
6 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 141
7 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 128
8 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 104
9 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 101
10 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 100
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 92
12 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 84
13 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 84
14 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 79
15 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 79
16 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 68
17 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 53
18 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 50
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 39
20 Daniel Muñoz Forward/Kalex Klint Forward Factory Team/Red Bull KTM Ajo 23
21 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 18
22 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 16
23 Ayumu Sasaki Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 13
24 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 12
25 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
26 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
27 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
28 Sergio García Boscoscuro/Kalex QJMOTOR – FRINSA – MSi/Liqui Moly Dynavolt Intact GP 3
29 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 3

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 378
2 Boscoscuro 235
3 Forward 13

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 361
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 331
3 Elf Marc VDS Racing Team 231
4 CFMOTO Aspar Team 212
5 Beta Tools SpeedRS Team 209
6 Italtrans Racing Team 204
7 OnlyFans American Racing Team 176
8 Red Bull KTM Ajo 162
9 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 132
10 ITALJET Gresini Moto2 113
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 57
12 RW-Idrofoglia Racing GP 31
13 Klint Forward Factory Team 13
14 IDEMITSU Honda Team Asia 8

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 295
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 217
3 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 188
4 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 172
5 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 155
6 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 145
7 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 116
8 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 108
9 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 107
10 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 105
11 David Almansa Honda Leopard Racing 103
12 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 84
13 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 68
14 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 68
15 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 47
16 Scott Ogden KTM CIP Green Power 43
17 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
18 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 37
19 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 27
20 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 24
21 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 24
22 Marcos Uriarte Honda/KTM Gryd – MLav Racing/LevelUp – MTA 22
23 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
24 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 11
25 Vicente Pérez KTM/Honda LevelUp – MTA/Gryd – MLav Racing 7
26 Joel Esteban KTM/Honda Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team/Leopard Racing 7
27 Marco Morelli KTM/Honda BOÉ Motorsports/Gryd – MLav Racing 3
28 Casey O’Gorman Honda SIC58 Squadra Corse 3
29 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 400
2 Honda 201

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 450
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 322
3 CFMOTO Aspar Team 272
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 240
5 Leopard Racing 219
6 LevelUp – MTA 211
7 Red Bull KTM Tech3 162
8 Honda Team Asia 108
9 SIC58 Squadra Corse 108
10 CIP Green Power 56
11 Rivacold Snipers Team 48
12 BOÉ Motorsports 41
13 Gryd – MLav Racing 3

 

MotoE: versenyzők
Helyezés Versenyző Csapat Pont
1 Alessandro Zaccone Aruba Cloud MotoE Racing Team 160
2 Mattia Casadei LCR E-Team 155
3 Matteo Ferrari Felo Gresini MotoE 148
4 Lorenzo Baldassarri Dynavolt Intact GP MotoE 148
5 Eric Granado LCR E-Team 142
6 Nicholas Spinelli Rivacold Snipers Team 134
7 Andrea Mantovani KLINT Forward Factory Team 127
8 Kevin Zannoni Openbank Aspar Team 107
9 Héctor Garzó Dynavolt Intact GP MotoE 100
10 Jordi Torres Openbank Aspar Team 88
11 Óscar Gutiérrez Axxis-MSI 79
12 Jacopo Hosciuc Axxis-MSI 68
13 Varga Tibor Rivacold Snipers Team 48
14 Alessio Finello Felo Gresini MotoE 47
15 Luca Bernardi Aruba Cloud MotoE Racing Team 42
16 María Herrera KLINT Forward Factory Team 34
17 Raffaele Fusco Ongetta SIC58 Squadra Corse 26
18 Tommaso Occhi Ongetta SIC58 Squadra Corse 14
19 Diego Pérez Axxis-MSI 4

 

MotoE: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 LCR E-Team 297
2 Dynavolt Intact GP MotoE 248
3 Aruba Cloud MotoE Racing Team 202
4 Felo Gresini MotoE 195
5 Openbank Aspar Team 195
6 Rivacold Snipers Team 182
7 KLINT Forward Factory Team 161
8 Axxis-MSI 151
9 Ongetta SIC58 Squadra Corse 40

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

0

Marc Márquez nyerte a San Marinó-i Nagydíjat Marco Bezzecchi és Álex Márquez előtt. Az olasz pilóta a futam első felét vezette, de összességében is remekül tartotta magát, és hihetetlen minőségű motorozást mutattak be. Francesco Bagnaia pedig bukott.  

A Moto3 és a Moto2 versenyét követően a MotoGP San Marinó-i Nagydíja zárta a vasárnapot. Az időmérő edzésen Marco Bezzecchi szerezte meg a rajtelsőséget, majd néhány órával későtt a sprintet is megnyerte. A 27 körös viadal előtt a levegő hőmérséklete 26, míg az aszfalté 30 fokos volt. Érdekesség, hogy a Gresini egy módosított festéssel rukkolt elő a vasárnapi futamra.

A MotoGP San Marinó-i Nagydíjának rajtrácsa

A kivezető körön máris megtörtént az első dráma, ugyanis Jorge Martín alatt állt meg az Aprilia. A spanyol versenyző azonnal a bokszutca felé vette az irányt, hogy fel tudjon ülni a tartalékmotorjára. Ez sikerült is, azonban a felvezető kört csak a bokszból kezdhette meg. A szabályok értelmében felállhatott a rajtrácsra, de dupla hosszú körös büntetést kellett letöltenie.

A rajtot követően Bezzecchi megtartotta vezető helyét, Marc Márquez pedig ezúttal is feljött a második helyre, mögötte öccse következett. A mezőny sűrűjében Johann Zarco és Joan Mir akadtak össze.

Marc Márquez folyamatosan ostromolta Bezzecchit, azonban az első körökben nem tudott előzni. Álex Rins és Augusto Fernández kapott dupla hosszú körös büntetést, miután mindketten kiugrottak a rajtnál. Eközben Ai Ogura és Maverick Viñales is eldobta.

A 4. körben Pedro Acosta előzte meg Franco Morbidellit, a spanyol egy körrel később pedig már Fabio Quartararo ellen viaskodott, akit a 6. körben vadászott le.

Acosta diadalmenete azonban a 8. körben véget ért, ugyanis leszakadt a lánc, és fel kellett adnia a futamot. Eközben Bezzecchi motorjától is leszakadt egy kisebb darab.

A 9. körben Francesco Bagnaia dobta el a motort, egy körrel később pedig Rins bukott.

A verseny derekához közelítve Marc Márquez egyre inkább támadta Bezzecchit, a spanyol végül a 12. körben tudott előzni, miután hibázott az Aprilia. A mezőny sűrűjében pedig Enea Bastianini bukott.

Bezzecchi nem engedte kezei közül Marc Márquezt, az olasz hátránya hét tized körül mozgott a 15. körben. A spanyol ezzel párhuzamosan kapott egy figyelmeztetést a pályaelhagyások miatt. Nem sokkal mögöttük először Morbidelli, majd Fabio Di Giannantonio vadászta le Quartararót, aki folyamatosan vesztette a pozíciókat.

Bezzecchi a 16. kör végére ért fel teljesen Marc Márquezre, de támadni nem tudott. Álex Márquez egy másodperces hátrányból követte őket. Eközben az olasz is megkapta a figyelmeztetését.

A 21. körben Marc Márquez megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét, előnye ekkor fél másodperc körül mozgott.

Bezzecchi azonban nem hagyta magát, ő is meg tudott újulni, és három körrel később már az ő neve mellett szerepelt a piros óra. Marc Márquez azonban erre is tudott reagálni, és ismét megnyújtotta lépteit egy új leggyorsabb kör társaságában.

A két versenyző közötti differencia folyamatosan hintázott, de végül Marc Márquez nyerte a hihetetlen minőségű San Marinó-i Nagydíjat Bezzecchi és Álex Márquez előtt. A világbajnoki éllovas ezzel megdöntötte Martín 2024-es pontrekordját. Az első tízbe még Morbidelli, Di Giannantonio, Fermín Aldeguer, Luca Marini, Quartararo, Miguel Oliveira és Brad Binder zárt.

A MotoGP San Marinó-i Nagydíjának végeredménye

Vietti jó rajttal juttatta fel ismét a dobogó legfelső fokára a Boscoscurót Misanóban

0

Celestino Vietti győzelmével zárult a Moto2 nagydíja. Ezzel a Boscoscuro az Amerikai Nagydíj után először tudott diadalmaskodni. A dobogóra még Barry Baltus és Daniel Holgado férhetett fel, a világbajnoki éllovas Manuel González hatodik lett. 

A Moto3 versenyét a Moto2 nagydíja követte Misanóban. A szombati időmérő edzésen Daniel Holgado futotta meg a leggyorsabb kört, mellőle Celestino Vietti és Manuel González várhatta a rajtot. A 22 körös viadal kezdetekor a levegő hőmérséklete 27, az aszfalté 31 fokos volt. Jorge Navarrónak, valamint Alberto Surrának kellett hosszú körös büntetést letöltenie, utóbbinak duplát.

Az utolsó percek hozták a fordulatot Misanóban: a Moto2-es és a Moto3-as időmérőt is újonc nyerte meg

Még el sem kezdődött a verseny, Adrián Huertasnak akadtak gondjai, ezért csak a bokszutcából tudott elindulni.

Vietti sokkal jobban kapta el a rajtot, mint Holgado, és az olasz simán át tudta venni a vezetést. A hatodikként rajtoló Diogo Moreira jött fel a harmadik helyre, Arón Canet pedig Jake Dixonnal ért össze kis híján.

A 4. körben Huertas bukása miatt kellett elővenni a sárga zászlót. Eközben az első négy már szemmel látható előnyt épített ki a Senna Agius vezette bollyal szemben. Az ausztrált Barry Baltus ostromolta, majd az 5. kör elején meg is tudta előzni.

A 7. körben Canet jött fel a hetedik helyre, miután Tony Arbolinót tudta megelőzni, akit nem sokkal később Albert Arenas is levadászott. Eközben Marcos Ramírez kapott egy hosszú körös büntetést.

A 9. körben Moreira és González között történt meg az első ütésváltás, de végül a brazil maradt az ideiglenes dobogó legalsó fokán. Ezzel párhuzamosan Navarro és Yuki Kunii bukott.

Moreira és González az elkövetkezendő körökben is egymásnak estek, ezzel Baltus és Agius is felért rájuk. A brazil versenyző alatt meglehetősen idegesen mozgott a motor, és visszacsúzott az ötödik helyig. Ezt Vietti és Holgado köszönték szépen, és három másodperces fórt építettek ki. Az olasz is elkezdett elnyúlni a spanyoltól.

Baltus a 13. körben szúrt be González mellé, ezzel már a belga állt a harmadik helyen. Majd Agius előzte Moreirát, előbbi versenyző figyelmeztetést is kapott a pályaelhagyások miatt.

Baltus a 19. körben öles léptekkel érkezett meg Holgado mögé, és nagyon simán előzte meg a spanyolt. Eközben González hibázott, ezért Agius és Moreira is átugrotta. Előbbi azonban hibázott, ezért a csapattársát kapta a nyakába.

Baltus folyamatosan dolgozta le hátrányát Viettivel szemben. Az utolsó körre azonban az olasz is meg tudott újulni és be tudta húzni a San Marinó-i Nagydíjat Baltus és Holgado előtt. A Boscoscuro Austin után nyert először, ráadásul a Kalex világbajnoki avatását is elodázták.

A Moto2 San Marinó-i Nagydíjának végeredménye

A MotoGP San Marinó-i Nagydíjának rajtrácsa

0

Vasárnap 14 órakor kialszanak a piros lámpák, és elrajtol a szezon tizenhatodik főversenye, a San Marinó-i Nagydíj. A szombat délelőtti időmérő edzésen Marco Bezzecchi szerezte meg az első rajtkockát, aki pole-ját sprintgyőzelemre tudta váltani. A sportfelügyelőknek ezúttal nem volt dolguk, a rajtrácson is annyi módosítás történt, hogy a szombatot kiülő Joan Mir visszatért, és a tizenkettedik helyről várhatja a rajtot. 

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

1. sor 1.  2.  3.
Marco Bezzecchi Álex Márquez Fabio Quartararo
2. sor 4.  5.  6.
Marc Márquez Franco Morbidelli Luca Marini
3. sor 7.  8.  9.
Fabio Di Giannantonio Francesco Bagnaia Pedro Acosta
4. sor 10.  11.  12.
Fermín Aldeguer Jorge Martín Joan Mir
5. sor 13.  14.  15.
Miguel Oliveira Raúl Fernández Ai Ogura
6. sor 16.  17.  18.
Brad Binder Maverick Viñales Álex Rins
7. sor 19.  20.  21.
Johann Zarco Enea Bastianini Jack Miller
8. sor 22.  23. 
Augusto Fernández Somkiat Chantra

Őrült hajrát hozott a Moto3 misanói versenye, Rueda az utolsó kanyarban gyűrte le Quilest

0

José Antonio Rueda nyerte a Moto3 San Marinó-i Nagydíját, miután őrült hajrában győzte le Máximo Quilest. A dobogó legalsó fokára Adrián Fernández ért fel, mindössze 4 ezreddel lemaradva a második pozícióról. 

A szokásoknak megfelelően a Moto3 nagydíjával kezdődött a vasárnap érdemi része. A szombati időmérőn Valentin Perrone bizonyult a leggyosabbnak, az első sorból pedig még Joel Kelso és Jacob Roulstone várhatta a piros lámpák kialvását. A világbajnoki éllovas José Antonio Rueda a negyedik helyet csípte el. A 20 körös viadal előtt a levegő és az aszfalt hőmérséklete egyaránt 26 fokos volt.

Az utolsó percek hozták a fordulatot Misanóban: a Moto2-es és a Moto3-as időmérőt is újonc nyerte meg

A mezőny tisztán el tudott jönni, Kelso azonban nagy csatában tudta megelőzni Perronét. David Muñoz rajtolt erősebben, és egészen a harmadik pozícióig tudott felkapaszkodni. Nem sokkal később a spanyol az argentint is levadászta, ezzel már másodikként haladt.

Az első köröket követően az első négy versenyző tudott egy lélegzetvételnyi előnyt kialakítani az Adrián Fernández vezette üldözőkkel szemben, összességében pedig az első nyolc tudott meglógni. A 4. körben Kelso vezetett. Nem sokkal később Muñoz és Perrone hozott össze kis híján egy nagy balesetet, a rövidebbet előbbi pilóta húzta, ugyanis a mezőny sűrűjébe esett vissza, míg utóbbi vissza tudott jönni hetediknek. A sportfelügyelők nem vizsgálták az esetet. 

Rueda a 7. körben vette át a vezetést, miután meg tudta előzni Kelsót. Eközben Marcos Rudának és Nicola Carrarónak ért véget a verseny, miután technikai gondjaik adódtak, Eközben Eddie O’Shea hosszú körös büntetést kapott, Evan Belford pedig eldobta.

Féltávnál Máximo Quiles ugrott fel a második helyre, Kelso azonban vissza tudott jönni. A spanyol eközben a pályahatárok be nem tartása miatt figyelmeztetést is kapott, majd merész manőverrel szúrt be Perrone mellé, akit egy kis időre Piqueras is megelőzött.

Az argentin egy körrel később szerezte vissza a harmadik pozíciót, majd nem sokkal később az ausztrált is levadászta. Ezzel párhuzamosan az időközben visszatérő Carraro, valamint Marcos Uriarte is büntetést kapott pályaelhagyás miatt.

A 15. körben Quiles előzte meg Kelsót, nem sokkal később pedig Luca Lunetta bukott, majd David Almansa hajtott át rajta kis híján.

Eközben Perrone kezdte el ostromolni Ruedát, de a spanyol derekasan állta a sarat. Kelso pedig vissza tudott jönni a harmadik helyre. A Tech3 versenyzője a 18. körben vette át a vezetést, ennek azonban sokáig nem tudott örülni, miután Rueda vissza tudott jönni.

A 19. körben pedig megkezdődött a teljes őrület, a kavarodásból Quiles jött ki a legjobban, és az ő vezetésével kezdődött az utolsó kör. Eközben Fernández és Piqueras is felért rájuk.

A hatosból először Perrone szállt ki, miután elmérte a féktávot. Már-már úgy tűnt, hogy Quiles újabb futamgyőzelmet fog szerezni, viszont Rueda az utolsó kanyarban szúrt be neki, és 113 ezreddel tudta megnyerni a nagydíjat. A dobogóra még Fernández fért fel, miután huszáros hajrát produkált, és mindössze 4 (!) ezreddel maradt le a pódium középső fokáról.

A Moto3 San Marinó-i Nagydíjának végeredménye

Augusto Fernández újabb problémákat tapasztalt a V4 kapcsán, de nyitottnak kell maradniuk

0

Augusto Fernández elárulta, jelenleg a sornégyest jobb vezetni, ugyanis meg kell találniuk a V4-es konstrukció egyensúlyát. Elárulta, az új koncepcióhoz más értékek dukálnak, valamint számos olyan probléma ütötte fel a fejét, amelyre eddig nem volt releváns tapasztalatuk. A spanyol úgy véli, nyitottnak kell maradniuk, és folytatniuk kell az elkezdett munkát.

Az ígéretes péntek után a szombat már egy fokkal nehezebben alakult a Yamaha számára, már ami a V4-es motorblokk éles debütálását illeti. Augusto Fernández az időmérőn mindössze Somkiat Chantrát tudta megelőzni. Ez a sprintversenyre sem javult, a spanyol pilóta a tizennyolcadik helyen ért célba. Ami külön aggasztó lehet, hogy az előtte befutó Álex Rinstől több mint kilenc másodpercet kapott.

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

Adódott is a kérdés, hogy jelenleg melyik konstrukciót a kényelmesebb vezetni. „A sornégyest – zárta rövidre a felvetéseket Fernández. – A V4-essel néha jól érezzük magunkat, néha nem. Mint ahogyan szombaton is ez történt. Meg kell találnunk a motor egyensúlyát. Közel vagyunk ahhoz, hogy módosítsunk, de teljesen el vagyunk veszve. Aztán úgy néz ki, hogy sínen vagyunk, de egy újabb változtatás, és ismét nem találjunk a kiutat, és nem jönnek a számok. Folytatnunk kell a munkát, mert ez egy teljesen új koncepció, és még minden nagyon nyitott.”

„Minden olyan érték, amelyre a sornégyesből emlékszem… nem az, hogy nem működik, de nem ezek a megfelelő paraméterek – folytatta. – Nyitottnak kell lennünk, és más számok után kell néznünk. A szombati nap arról szólt, hogy kidobáljunk dolgokat. Hogy őszinte legyek, bármit, amit kipróbáltunk, jó volt. A péntek délután remek alapnak szolgál erre a pályára és a vasárnapra is. Remélem, találunk még valamit, mert még nem vagyunk teljesen tökéletesek. Jó érzéseim voltak a körön, és úgy gondolom, jó időt futottam. Szombaton lassabbak voltunk, úgyhogy találnunk kell erre egy megoldást.”

A Yamahánál nem vártak ilyen köridőket a V4-es géptől, amelyben Rins szerint sok maradt

Hiába a szombati gondok, a pénteki technikai hiba, valamint néhány bukás, természetesen nem szabad azonnal temetni ezt a konstrukciót, hiszen egyelőre ez nem arról szól, hogy Fernández ledominálja a hétvégét. Ráadásul olyan területek és problémák is felütötték a fejüket, amelyekre a V4-et illetően még nem volt releváns tapasztalata a Yamahának.

„Az a probléma a motorral, hogy nehéz közel maradni a másikhoz, és harcolni vele, vagy ugyanazzal a tempóval megérkezni, hogy meglegyen a megfelelő turbulenciád, mert rosszul jössz meg, más sebességgel – magyarázta. – Ezt most realizáltam. Úgy gondolom, folytatnunk kell a munkát, és remélhetőleg vasárnapra találunk valamit, mert ez egy kemény és hosszú sprint volt. Ráadásul némi vibráció is megjelent.”

„Remélem, előttünk végez” – a Yamaha versenyzői elmondták, mit gondolnak az új motorról

Ezzel a problémával a sornégyes Yamaha is küzdött a sprinten, ráadásul Fabio Quartararo ennek és a hátsó guminak köszönheti a bukását. Ami Fernándezt illeti, ő is hasonló tapasztalatokról számolt be. „Ez egy olyan dolog, amit tüzetesen át kell néznünk, mert ez nem a vázról és nem is a blokkról szól. Ez egy olyasvalami, amivel mindannyian küzdünk. Óriási volt a vibráció a versenyen, ráadásul ez volt az első olyan, hogy ezt tapasztaltam alatta.”

Fernádez az aerodinamika kapcsán is szót ejtett. „[A motor] fejlődése alatt két különböző idomot is kipróbáltam. Nem nagy a különbség, de egy kicsit jobb, amelyet most használok. Szükségünk van a további fejlesztésekre, mert ez egy új konstrukció. Sokkal keskenyebb, minden teljesen más. Az elkövetkezendő szabadkártyás lehetőségek alatt azon kell dolgoznunk, hogy az aerodinamika kapcsán is újabb előrelépéseket tudjunk feljegyezni.”

Motorbemutató és szerződéshosszabbítás: mozgalmas csütörtök a Yamahánál (videó, képek)

Egy faláb, és ami mögötte van – Bezzecchi felfedte szokatlan ünneplésének hátterét

0

Marco Bezzecchi elárulta nem mindennapi ünneplésének háttértörténetét, miszerint már régóta rajongója egy olasz komikus triónak. Rámutatott, az ünneplésnek még nincs itt az ideje, ugyanis a munka nagy része vasárnap jön el. Az olasz pilóta Marc Márquez előzésére is kitért.

Marco Bezzecchi győzelmével zárult a San Marinó-i Nagydíj sprintversenye. Az olasz pilóta mögött Álex Márquez és Fabio Di Giannantonio ért célba, azok után, hogy Marc Márquez a viadal derekán eldobta a motort.

A bukás miatt Bezzecchire szállt vissza az első hely, aki nem is engedte ki a kezei közül, és először nyert sprinten a 2023-as Holland TT óta. Az Aprilia pedig a 2024-es Katalán Nagydíjon képviseltette magát utoljára a szombati pódium legfelső fokán. A 26 éves pilóta pedig egy sajátos módját választotta az ünneplésnek, ugyanis a leintést követően egy falábat kapott, melyet aztán hosszasan szorongatott, és a teljes ceremónia egy meghatározó elemévé vált.

„Mindig is egy nagy rajongója voltam Aldónak [Baglio], Giovanninak [Storti] és Giacomónak [Poretti, olasz komikus trió – a szerk.] – magyarázta Bezzecchi a sprintet követően. – Ezen a filmen [Három férfi és egy láb – a szerk.] nőttem fel, mert a szüleim mindig ezt és az összes többi jelenetét játszották nekem. Elkezdtem viccelődni ezzel a paddockban, mindig az ő idézeteikre utaltam, és nagy meglepetésemre mindenki értette. Úgyhogy arra gondoltam, hogy Misanóban kellene valami viccesebb. Aztán végül azt mondtam, hogy »Garpez készített egy falábat. Akár egy fasisak is összejöhet«. Ez volt az alapkoncepció, és jól sült el.”

Természetesen a győzelem ízét mindig ki kell élvezni, azonban Bezzecchi elárulta, az egész éjszakás bulinak még nincs itt az ideje. „A szombat nem az ünneplés napja. Persze, ez biztosan egy remek pillanat, de vissza kell menni a bokszba, és dolgozni, mert a hétvége legfontosabb része vasárnap jön el. Harcolni is meg kell próbálnom. Boldognak kell lennem, de a fókusz jelenleg a bajnokságon és a munkán van.”

Bezzecchi a problémái ellenére nyert, Álex Márquez elárulta, mikor veszítette el a győzelmi esélyét

A futam egy pontján úgy állt a helyzet, hogy Marc Márquez folytathatja hihetetlen sorozatát, már ami a sprintgyőzelmeket illeti. A spanyol versenyző a 6. körben egy merész manőverrel gyűrte le Bezzecchit. Nem sokkal később azonban a világbajnoki éllovas elesett, a többi pedig már történelem.

„Mindennél jobban [meglepett], nem számítottam rá – utalt az előzésre Bezzecchi. – De több hibát is vétettem egymás után, és azonnal felért rám. Azt hittem, hogy a 8. körben fogja megpróbálni, majd arra készültem, hogy a hátsó egyenesre történő kigyorsítás jól sikerüljön. Ehelyett ott termett. Tudtam, hogy gyors lehet, és azt is, hogy képes vagyok harcolni vele. Mindig nehéz ellene, de egy kicsit kényelmesebbé váltam azzal, hogy legalább megpróbáltam. Sajnálom, hogy bukott. Végezetül Álex [Márquez] ellen kellett mennem.”

Marc Márquez: Ezekkel a tettekkel saját magukat minősítik

Bagnaia: Rémálomban élek

0

Francesco Bagnaia nem tudja, mit mondjon az újabb borzalmas sprintje után. Úgy véli, rémálomban él. Elsősorban a fékezéssel és a kanyarbejáratokkal adódtak gondok, de nem tervez módosítani a motoron a vasárnapi nagydíjra. Elárulta, megfogadta Casey Stoner tanácsát, ami most működött, viszont a főfutamra már nem fogja tudni átültetni.

Francesco Bagnaia egy újabb felejthető sprinten van túl. Az olasz versenyző a nyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, azonban a viadalon folyamatosan esett vissza. Végül a tizenharmadik helyen ért célba, mindezt úgy, hogy a futam egy pontján Marc Márquez és Fabio Quartararo is kiszállt előle.

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

„Nem tudok mit mondani azonkívül, hogy vissza szeretnék menni a bokszba, és mindent kielemezni, mert nem értem, hogy mi történt – jelentette ki Bagnaia a sprintet követően. – Szeretnék válaszolni erre, de higgyétek el nekem, hogy nem tudok. Rémálomban élek. Csak annyit szeretnék, hogy felemeljem a fejemet, és lássak némi fényt. Ez nagyon furcsa, ez egy káosz.”

„A fékezés, a kanyarbejárat – semmi sem működött – mondta. – Valami nagy történt szombaton. Nem lehet egy vagy másfél másodperccel lassabb köröket futni, mint a hétvége többi programján. Délelőttig megvolt ahhoz a tempóm, hogy se több, se kevesebb, elcsípjem a dobogót, de a sprintfutam első fékezésétől kezdve szenvedtem. Az eleje nagyon instabil volt.”

Bagnaia az elmúlt hetekben több alkalommal is lesújtóan nyilatkozott az egyes viadalok után. Külön ki kell emelni az ausztriai főfutamot követő beszélgetést, ahol egyenesen a Ducatinak üzent, hogy már fogytán van a türelme. A barcelonai sprintet követően pedig úgy érezte magát, mint egy beakadt lemez. Adódik a kérdés, hogy hogyan tud szembenézni ezekkel a hullámvölgyekkel.

Bagnaia: Belefáradtam abba, hogy mindig ide kell jönnöm, mert olyan vagyok, mint egy beakadt lemez

„Le tudom szegni a fejemet, kihajtok a pályára és nyomom neki – nyilatkozta. – Ez mindig is így volt. Nagy erőfeszítéseket teszek bele, de a fejem erős, úgyhogy nem fogok összeomlani. Nem fogom elveszteni a hitet magammal szemben, mint ahogyan a bizalmat sem a csapat felé. Folytatjuk a munkát, egy nap vissza fogunk térni, és ez remélem, minél hamarabb el fog jönni. Sajnos tudjuk, hogy ebben a szezonban már nem sokat tehetünk, csak össze kell szorítanunk a fogunkat. Remélem, vasárnap normális futamunk lesz, csak jól akarom érezni magam.”

Bagnaia szempontjából az is hivatalossá vált, hogy 2025-ben biztosan nem lesz bajnok, ugyanis minden matematikai esélye elszállt. Viszont a csapnivaló sprint ellenére sem tervez belenyúlni a beállításokba. „Szombatra sem változtattam, és vasárnapra sem fogok, mert önmagában jól működik a motor”. Az olasz azt is elárulta, megpróbálta azt megfogadni, amit Casey Stoner mondott neki, és működött. Viszont ezt a főfutamon már nem tudja megtenni…

Marc Márquez: Ezekkel a tettekkel saját magukat minősítik