back to top
2025. május 15. 15:11
Kezdőlap Blog Oldal 6

Mir szerint lehetetlen, hogy az újabb szabadkártya bevetésére készülő Honda ekkorát fejlődjön

0

A Honda megerősítette, hogy Aleix Espargaró a Brit Nagydíjon ismét versenyezni fog szabadkártyásként. Joan Mir nem tudja elképzelni, hogy az utolsóról hirtelen a második helyig ugrottak fel az erősorrendben.

A MotoGP mezőnyéből egyelőre mindössze egy gyártó használt fel szabadkártyás lehetőséget. A Honda ugyanakkor a Francia Nagydíjon már a második ilyenjét veti be, hiszen azok után, hogy két hete Aleix Espargaró versenyzett, ezúttal Takaaki Nakagami ül motorra. Sőt, nemrég kiderült, hogy a spanyol pilóta hamarosan visszatér ebben a szerepben.

Hivatalos: Újabb szabadkártyát használ ki a Honda, Nakagami is ott lesz a Francia Nagydíj rajtrácsán

Az aranyszárnyasok ugyanis a Crash.net-nek megerősítették, hogy Espargaró Silverstone-ban ismét harcba száll. A Jerezben a tizennegyedik helyen célba érő, de a pontszerzésről a guminyomásszabály megszegéséért kapott büntetés miatt lecsúszó motoros azon a helyszínen vesz részt a futamhétvégén, ahol 2023-ban a sprintet és a főfutamot is megnyerte.

Persze szabadkártyásként nem elsősorban a teljesítmény hajszolása a cél, mondhatni, a jó eredmény csak bónusz. Espargarónak sokkal inkább a fejlesztésekre kell összpontosítania, hogy tovább javítsa a motort. Azt a motort, amely tavalyhoz képest hatalmasat lépett előre, és bár jelenleg csak a konstruktőri tabella negyedik helyén található, egyrészt a Ducati mögött nagyon szoros az állás, másrészt a jerezi forduló előtt még a második pozíciót foglalta el. Joan Mir szerint ugyanakkor nem ez a realitás.

Lehetetlen, hogy a tavalyi legrosszabb motorból idén a második legjobb legyen – nyilatkozta. – Ez nem lehetséges. Most úgy érzem, megvannak az eszközeim, hogy harcoljak a többi gyártóval. Vannak erősségeim és gyengeségeim hozzájuk képest. Tavaly csak gyengeségeim voltak. Úgy tűnik, ebben az idényben néhány dolgot remekül kezdtünk csinálni. Például a fékezésben és a kanyarbejáratoknál is nagyon jók vagyunk. Szóval ezen a területen valószínűleg jobbak vagyunk, mint néhány másik gyártó, amelyekkel versenyzünk. Azonban nem rendelkezünk a KTM, a Ducati vagy az Aprilia tapadásával. Ugyanakkor vannak más eszközeink, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy csatázzunk velük. Szóval ez egy jó kezdet. Ezzel együtt el lehet képzelni, hogy nekem és a Hondának sem az a célja, hogy harcoljunk velük, hanem az, hogy megpróbáljuk legyőzni őket.”

Aleix Espargaró őszinte volt a Honda nagy újításáról: Eddig nem felelt meg az elvárásainknak

Mir öt forduló alatt csupán 11 pontot gyűjtött, amivel a táblázat tizennyolcadik pozícióját foglalja el. Ennél viszont sokkal jobban is állhatna, ám mindössze egy főfutamot tudott befejezni. Sőt, a tavalyi idény végével együtt még rosszabb a mérleg: a legutóbbi tizenegy vasárnapi versenyéből csak kétszer ért célba. A kétszeres világbajnok szerint ennek részben az az oka, hogy nagyon erőlteti.

Bármit örömmel fogadunk, ami kicsit nagyobb mozgásteret biztosít a vezetést illetően – fogalmazott. – Most ugyanis, ahogyan azt Jerezben is láthattátok, nagyon közel kell mennem a határhoz, hogy a többi versenyző ellen harcoljak. Sokat kell kockáztatnom, többet, mint másoknak, hogy ott maradjak. Ez pedig teremt némi hibalehetőséget. Könnyebb roontani, és mostanában ez történik. Szóval itt remélhetőleg jobban tudunk majd teljesíteni. Képesek leszünk befejezni a »tökéletes« hétvégét, ami Jerezben nem sikerült. Stabil hétvégét szeretnénk. Ez a célom Franciaországban.”

Folytatódik az S1GP világbajnokság, megjelentek a napijegyek a Magyar Nagydíjra

0

A szardíniai Tramatza pályáján folytatódik az idei S1GP Supermoto Világbajnokság szezonja. Az SM Junior Európa-bajnokságban Bereczki Dávid is az esélyesek között szerepel. A versenyzők 2025. július 12-13-án a Black Star Speedway Visonta versenypályán küzdenek a Magyar Nagydíjon, a rendezvényre már napijegyek is kaphatók az S1GP.hu oldalon.

A spanyolországi Albaidában megrendezett szezonnyitó után a FIM SuperMoto-világbajnokság mezőnye május 11-i hétvégén Szardínián, a Tramatza melletti Sardinia Circuit versenypályán folytatja a szezont. Az olaszországi helyszín az elmúlt évek során számos emlékezetes csatának adott otthont – 2024-ben például Thomas Chareyre és Marc-Reiner Schmidt összecsapása a célegyenes előtti kanyarokban dőlt el a francia pilóta javára.

A címvédő Schmidt (Team Undici – TM) idén is domináns formában kezdett: Spanyolországban mindhárom futamot megnyerte, és csak néhány tizeddel maradt le a pole pozícióról. Szardínián a német versenyző célja nem más, mint hogy újra a dobogó legfelső fokára álljon, és megerősítse vezető helyét az összetettben.

Kihívókból azonban nincs hiány. Az osztrák Lukas Hollbacher (Schruf Racing – KTM) hosszabb kihagyás után tért vissza, és máris megszerezte az időmérő edzés pole pozícióját, a GP összesítésben pedig másodikként végzett. Érdekesség, hogy a nemrég megrendezett osztrák bajnoki szezonnyitón Surányi Balázs az időmérőn gyorsabb volt nála, majd a futamon a 3. helyen ért célba.

Magyar siker született az idei első S1GP-hétvégén, a vb-n tarolt a címvédő

A világbajnokság idénynyitójának harmadik helyén a spanyol újoncbajnok, Julen Ávila Cortés (KTM MTR Racing) zárt, aki szintén komoly esélyesként készül a hétvégére. A Rookie (újonc) értékelésben jelenleg két pilóta áll pontegyenlőséggel az élen: Francisco Gómez Requena (JBD Competition) és Gabin Pernat. A spanyol versenyző a Super Final futamon nyújtott teljesítményével szerezte meg az első helyet. Ez a kategória kulcsszerepet játszik a jövő bajnokainak kinevelésében – ahogy Cortés példája is mutatja, aki már most az élmezőny tagja. A cseh Jan Ulman is egyre jobb formát mutat, és hamarosan ő is a győzelem egyik esélyese lehet.

A szardíniai versenyhétvége különlegessége, hogy első alkalommal lép pályára az SM Junior Európa-bajnokság mezőnye is. A szezonnyitón kiemelkedő formát mutató ukrán Yevsevii Kovalov ezúttal is a győzelemre hajt, miközben a Bereczki Dávid és a román Mark Luca Iovita is komoly kihívók lehetnek.

„Nagyon vártam már ezt a hétvégét, nagyon jó formában vagyok és sokat tudtam gyorsulni. Szardínián jó a pálya, jó az offroad szakasz és úgy érzem, hogy ha minden jól megy, akkor át tudom venni a vezetést az Európa-bajnokságban. Mindent meg fogok tenni a legjobb eredmény érdekében” – nyilatkozta Bereczki Dávid a Szardíniára tartó út során.

Már napijegyek is kaphatók a Magyar Nagydíjra

A SuperMoto-világbajnokság szardíniai fordulója után már csak a németországi hétvége választ el minket a Magyar Nagydíjtól, amelyre 2025. július 12-13. között kerül sor a Black Star Speedway Visonta versenypályán. Jó hír a rajongóknak, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel mostantól napijegyek is elérhetők az S1GP Magyar Nagydíjra!

Szombaton (július 12.) a nézőket látványos program várja: időmérő edzések mindhárom kategóriában, majd az S2 és az S1GP első futamai következnek. A felnőtt napijegy ára 6 990 Ft, míg a gyerekjegyé 4 990 Ft.

A négyszeres világbajnok is várja a visontai Supermoto-világbajnoki futamot

Vasárnap (július 13.) következik a versenyhétvége csúcspontja: a második és harmadik futamok, az S1GP Super Final, betétprogramok és a hivatalos díjátadó ünnepségek. A vasárnapi napijegy felnőtteknek 12 990 Ft, gyerekeknek 9 990 Ft.

Akik mindkét napra szeretnének kilátogatni, azoknak érdemes hétvégi bérletet váltani, hiszen azzal még kedvezőbb áron juthatnak be a teljes programra. A belépés 6 éves kor alatt ingyenes, emellett családi jegyek és paddockbelépők is elérhetők.

Időterv – Szardínia, Tramatza

Szombat
09:45 – SM Junior 1. szabadedzés
10:10 – S1GP 1. szabadedzés
11:30 – SM Junior 2. szabadedzés
11:55 – S1GP 2. szabadedzés
14:00 – SM Junior időmérő
14:30 – S1GP Q1
15:00 – S1GP Q2
15:20 – S1GP Superpole
16:15 – SM Junior 1. futam
17:15 – S1GP 1. futam

Vasárnap
11:30 – SM Junior 2. futam
12:30 – S1GP Fast Race
14:00 – SM Junior 3. futam
15:00 – S1GP Super Final

Tényleg megromlott Razgatlıoğlu és a Yamaha viszonya a MotoGP-hez? – utóbbi főnöke válaszolt

0

Paolo Pavesio leszögezte, a négy közös évükre alapozva jó viszonyt ápolnak Toprak Razgatlıoğluval. A Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója ugyanakkor hozzátette, egyelőre korai lenne a 2026-os felállásról beszélni.

Toprak Razgatlıoğlu esetleges MotoGP-be történő átigazolása az elmúlt hetekben kifejezetten forró témává vált. A török versenyzőt első sorban a Hondával hozták szóba, de menedzsere, Kenan Sofuoğlu azt is elismerte, hogy a Yamaha, pontosabban a Pramac is opciót jelent. Ez utóbbi viszont első látásra felvethet kérdéseket.

A Superbike-vb jelenlegi címvédője 2020 és 2023 között versenyzett a hangvillások gyári istállójánál, és látszólag nem a legjobb viszonyban váltak el, amit az a tény is bizonyít, hogy a japánok nem engedték, hogy részt vegyen a szezon végi jerezi teszten, immáron a BMW-n. A Yamaha korábban privát teszteken próbálta ki, hogy Razgatlıoğlu mit tud a MotoGP-motoron, és az eredmények állítólag nem voltak biztatóak, ugyanakkor a most 28 éves pilóta szerint akkori munkaadója nem tanúsított megfelelő hozzáállást. Ezek ugyanakkor nem jelentik azt, hogy ne dolgozhatnának újra együtt, legalábbis a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója szerint.

A Toprakkal való kapcsolatunk négy év közös munkából alakult ki, amely egy világbajnoki címet hozott nekünk – nyilatkozta Paolo Pavesio a MotoGP hivatalos honlapján megtekinthetőGearUP’ című műsorban. – Ez nekem is az egyik személyes csúcspontot jelenti. A mai napig ő a Yamaha legtöbb győzelmet számláló Superbike-versenyzője. Ez pedig egy pozitív, nagyon tiszteletteljes viszony, amely továbbra is fennmarad.”

Heteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

A Pramac azok után került szóba Razgatlıoğluéknál, hogy már nem ragaszkodtak a gyári istállóhoz, hiszen az olasz istálló ugyanolyan specifikációjú motorokat használ, mint a gyári Yamaha. Persze egyelőre nehéz megmondani, hogy mindez mennyire reális forgatókönyv, és Pavesio is leszögezte, hogy momentán nem ezzel akar foglalkozni.

Szerintem még kicsit korai lenne a versenyzőkről, a 2026-os versenyzőkről beszélni – fogalmazott az olasz szakember. – Elégedettek vagyunk a felállásunkkal, nagyon örülünk, hogy visszakapjuk Miguel [Oliveirát]. Nagyon nehéz volt neki, és örülünk, hogy fitt, hogy felépült. Közel kilenc hét kihagyás után nem könnyű MotoGP-motorra ülni, mindenesetre azokra a srácokra koncentrálunk, akik idén velünk versenyeznek. Teljes mértékben arra összpontosítunk, hogy a legjobb motort adjuk nekik.”

Amennyiben Razgatlıoğlu esetleg valóban a Pramachoz igazol, az is nagy kérdés, hogy kinek a helyére érkezik. Erre papíron könnyű a válasz, hiszen Jack Miller szerződése az idei év végén lejár, ám egyelőre sokkal jobban teljesít, mint a már említett Oliveira, aki a sérülése előtt sem mutatott túl sok biztatót a Yamahájával.

Zarco elárulta, melyik csapatot választaná Razgatlıoğlu helyében

Marc Márquez külön ligába került a végére, a KTM volt a legközelebb hozzá a Le Mans-i nyitányon

0

Marc Márquez 576 ezredes előnnyel végzett az élen a Francia Nagydíj első szabadedzésén, Brad Binder és Álex Márquez előtt. Az első tízben minden gyártó képviselteti magát.

A tervezetthez képest 10 perces csúszással kezdődött meg a Francia Nagydíj hétvégéje a MotoGP mezőnyének, miután a MotoE-ben és a Moto3-ban is meg kellett szakítani a körözést. Miguel Oliveira az Argentin Nagydíj sprintje után visszatért, Takaaki Nakagami pedig szabadkártyát kapott a Hondától. Ami a hiányzókat illeti, Jorge Martínt ezúttal is Lorenzo Savadori helyettesíti,míg Somkiat Chantra helyére nem érkezett pótlás. A lebegő hőmérséklete 14, az aszfalté pedig 18 fokos volt a kezdés pillanatában.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Miután kinyitott a bokszutca, a pilóták szokás szerint pályára rajzottak, kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumin. Raúl Fernández számára rémálomszerűen indult a tréning, ugyanis a 10-es kanyarban elesett. Az első mért kört Álex Márquez futotta meg, ám a sárga zászló miatt érvénytelenítették, ahogyan másoknak is. Ennélfogva az első próbálkozások után Francesco Bagnaia állt az élen 1:34.769 másodperccel.

A második gyorskörök után már 1:32.899 volt a legjobb idő, amely Marco Bezzecchi nevéhez fűződött, míg Fabio Quartararo 191, Marc Márquez pedig 194 ezreddel maradt el tőle. A gyári Aprilia pilótája aztán tovább gyorsult, és 1:32.190-re módosította a leggyorsabb kört, a nyolcszoros világbajnok viszont közeledett hozzá, hiszen hátrányát 106 ezredre csökkentette, míg Franco Morbidellinek további 2 század volt a lemaradása.

Álex Márquez aztán 18 ezredes különbséggel feljött a második pozícióba, de nem sokáig maradhatott ott, hiszen előbb a VR46 motorosa, majd bátyja vette át a vezetést. Utóbbinál 1:31.756-nál állt meg a stopper, amivel 33 századdal előzte meg Quartararót. Ezt követően viszont Bezzecchi és Maverick Viñales is bejött közéjük 269, illetve 282 ezredes hátránnyal.

A hatodik mért körének végén Álex Márquez 1:31.588-cal ugrott az eredményjelző tetejére, de testvére nem sokkal később 325 ezreddel felülmúlta az idejét, míg a Tech3 versenyzője szintén javított, ahogyan Bagnaia is, aki a negyedik pozícióba jött fel. Sőt, ezután 124 ezredre csökkentette lemaradását, így már a második helyen találta magát. Ezzel mintegy negyedóra után véget is ért az első etap, és a legtöbben a bokszba hajtottak.

Amire az élmezőny tagjai elkezdtek volna javítani a pályára való visszatérésüket követően, Joan Mir feljött az ötödik helyre. A gyorsulás azonban elsőre nem jöhetett össze, ugyanis Morbidelli a 8-as kanyarban elesett, így a mögötte lévőknek lassítaniuk kellett. Utána viszont Marc Márquez 1:31.099-es körrel növelte előnyét csapattársával szemben, miközben Johann Zarco egészen a negyedik pozícióig ugrott fel. Álex Márquez szintén faragott saját idején, de 317 ezredes lemaradása továbbra is a harmadik helyezést jelentette számára, míg közvetlenül mögé Quartararo zárkózott fel.

A hajrában Álex Rins esése borzolta a kedélyeket, a gyári Yamaha pilótája a 2-es kanyarban esett el bő 5 perccel a leintés előtt. Néhány minutummal később Ai Ogura váratlanul feljött a harmadik helyre, és Bagnaiát is kis híján megfogta, hiszen mindössze 7 ezreddel maradt el tőle. Ezt követően Marc Márquez a korábbinál is feljebb kapcsolt, és 99 ezredet javítva 397 ezredre növelte előnyét csapattársa előtt.

Az utolsó másodpercpercekben Álex Márquez feljött a második pozícióba, csupán 13 ezreddel megelőzve Bagnaiát, fivére viszont ezúttal még többet javított, és 62 századra növelte előnyét. Végül azonban nem ennyivel végzett az élen, ugyanis Brad Binder már a leintés után megelőzte a Gresini motorosát, de ő is 576 ezreddel elmaradt a 32 éves versenyzőtől. Álex Márquez mögött Bagnaia, Ogura, Quartararo, Morbidelli, Zarco, Fermín Aldeguer és Viñales lett az első tíz sorrendje. A visszatérők közül Nakagami a tizenkilencedik, Oliveira a huszonegyedik helyen zárt.

A MotoGP első Le Mans-i szabadedzésének végeredménye

Morbidelli bukását az egy nappal korábbi esése is súlyosbította, úgy véli, változtatások kellenek

0

Franco Morbidelli elárulta, túlságosan izgalomba jött a Spanyol Nagydíj főfutamán bemutatott felzárkózása után, ami bukáshoz vezetett, amelyet az előző napi esése súlyosbított. A VR46 versenyzője szerint utóbbi Álex Rins balesetével együtt bizonyítja, hogy Jerezben változtatni kell.

Franco Morbidelli igencsak pórul járt a Spanyol Nagydíj főfutamán. A 30 éves motoros a 11-es kanyarban esett el, és az azóta nyilvánosságra került szurkolói felvétel tanúsága szerint elvesztette az eszméletét. A beavatkozók meglehetősen kapkodva tették őt a hordágyra, a jelek szerint nem számolva az esetleges gerincsérüléssel.

Szurkolói felvételen látható, ahogyan bukása után Morbidelli elterült a kavicságyban

Szerencsére erről szó sem volt, de az olasz versenyzőt kórházba szállították. Csapata, a VR46 előbb „nyaki agyrázkódást”, majd ezt módosítva nyaki zúzódást kommunikált. A érülés következtében kénytelen volt kihagyni a jerezi tesztet, ám azt ő maga is hamar egyértelműsítette, hogy a Francia Nagydíj hétvégéjén már ott lesz a helyszínen. Ez így is lett, és mivel csütörtökön megkapta az orvosi engedélyt, részt is vehet a fordulón.

Sokkal jobban vagyok, köszönöm! – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Két nagy ütést kaptam, és vasárnap azt hittem, csúnyán megsérültem. Szerencsére nem így történt. Sajnos a rajtnál hibáztam a kettes kanyarban, és sok pozíciót vesztettem, így a tizenötödik helyen találtam magam. Ezután elkezdtem visszazárkózni, de ennek során túlpörögtem, ez az igazság, és amikor már tiszta volt a pálya, azt hittem, még jobban nyomhatom, de nem kellett volna. A nagyon gyors tizenegyes kanyarban elveszítettem az elejét, és keményen ráestem arra a pontra, ahol szombaton megütöttem magam. Ez pedig még nagyobbá tette a bukást.”

Hivatalos: döntés született Oliveira, Morbidelli és Acosta hétvégi indulásáról

Valóban, Morbidellinek nem az volt az első nagy balesete azon a hétvégén, hiszen a harmadik szabadedzésen is látványos bukást szenvedett. Ugyanazon az eseményen Álex Rins talán ennél is ijesztőbb módon esett el, és csapódott a légfalba. Mindez pedig biztonsági kérdéseket vet fel az egyébként 2031-ig hosszabbító pályával kapcsolatban.

Egyre nagyobb és nagyobb a sebesség, a korlátok pedig egyre közelebb és közelebb kerülnek Jerezben – jelentette ki a háromszoros MotoGP-futamgyőztes. – Változtatásokra van szükség, mert Rins és én is lényegében belecsapódtunk a falba. Szerencsére a légfal jó munkát végzett, így a megállás kevésbé volt súlyos mértékű. Azonban biztosíthatlak, hogy amikor az ember ott köt ki, az kemény ütközést jelent. Nagyszerű munkát végzünk a biztonság javítása érdekében a pályákon. Nem vagyunk tökéletesek, de igyekszünk a lehető legjobb munkát végezni, hogy fejlesszünk a dolgokon.”

Morbidelli a rosszul sikerült főverseny ellenére is megtartotta negyedik helyét a bajnoki összetettben. Bár a közvetlenül előtte lévő Francesco Bagnaiával szemben már 36 pont a hátránya, alighanem sokkal inkább hátrafelé érdemes tekintgetnie. Ebből a szempontból pedig továbbra is biztonságos, 21 egységnyi távolságban van csapattársához, Fabio Di Giannantonióhoz képest.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Acosta szerint karproblémája nem könnyítette meg a dolgát, de nem csak erre fogja a szenvedést

0

Pedro Acosta leszögezte, karműtétje jól sikerült, és minden a tervek szerint haladt, ugyanakkor nem vár teljes megváltást állapotának javulásától. A gyári KTM versenyzője hangsúlyozta, nyugodtan akarja teljesíteni a Francia Nagydíj hétvégéjét.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Pedro Acosta a Spanyol Nagydíj, illetve a jerezi teszt után karműtéten esett át. A spanyol pilóta életét a kompartment szindróma, vagyis elterjedt angol nevén az „arm pump” keserítette meg az elmúlt időszakban, ezért úgy döntött, hogy kés alá fekszik, hogy ily módon oldja meg ezt a problémát.

Sérüléshíradó: Acosta váratlan műtéten esett át, Morbidelli elájulhatott a jerezi bukása után

Az operáció jól sikerült, majd a felépülés is jól ment, így csütörtökön megkapta a végső orvosi engedélyt, hogy részt vegyen a Francia Nagydíj hétvégéjén. Kérdés, hogy a mostanában a várakozásoktól elmaradó eredményeket hozó Acosta teljesítményén mennyire javít a beavatkozás. Ő maga nem vár teljes megváltást tőle.

Őszintén szólva jól alakult – nyilatkozta. – Végül is könnyű műtét volt. A felépülés szintén könnyen ment, minden a tervek szerint haladt. Ennek örülnünk kell. Nem volt egyszerű így versenyezni. Emellett nem foghatunk mindent erre a hibára. Azonban az is igaz, hogy a nem túl nagy fájdalomtól, illetve az enyhe fájdalommal való célba éréstől eljutottam oda, hogy már a kezem kinyújtása is gondot okozott. Ezért nem könnyű így versenyezni. Azonban megvan, ezt kihúztuk a kérdések közül. Most már mehetünk.”

Hivatalos: döntés született Oliveira, Morbidelli és Acosta hétvégi indulásáról

Ami a helyszínt illeti, Acostának annak ellenére nincsenek túl szép emlékei Le Mans-ról, hogy három éve itt szerezte me első Moto2-es pole pozícióját. A jelenleg 20 éves motoros ugyanis a 2021-es Moto3-as nyolcadik pozíciója óta egyszer sem ért célba ezen a pályán – leszámítva a MotoGP tavalyi sprintjét, ahol hatodik lett.

A jerezi teszten elég versenyképesek voltunk – fogalmazott. – Ahányszor csak Le Mans-ba jöttem, mindig elég gyors voltam, de nem bizonyultam a legszerencsésebbnek. Most elég lazán vesszük a dolgot. A varratok még mindig a karomban vannak, így semmilyen zűrzavart nem akarunk előidézni. Nyugodtak leszünk.”

Acosta szezonja egyelőre csalódást keltően alakul, főleg az előző idényének ismeretében. A kétszeres világbajnok eddigi legjobb eredménye a sprinteken a burirami hatodik, míg a főversenyeken a jerezi hetedik pozíció volt, ráadásul vasárnap már kétszer is bukott. Ennek következtében mindössze a tizedik helyet foglalja el a tabellán a maga 33 pontjával, igaz, ezzel még mindig ő a legeredményesebb a KTM-en belül.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Marc Márquez szerint Bagnaia nem teljesít alul, míg öccse bajnoki címére nagyobb esélyt ad a sajátjánál

0

Marc Márquez úgy véli, a bukásainak nem szabad befolyásolniuk a vezetését. Nem gondolná, hogy Francesco Bagnaia hullámvölgyben lenne, sőt a Francia Nagydíjon ő is az esélyesek között lehet. Testvérét is érintette, akinek szerinte nagyobb esélye van a világbajnoki címre, mint neki.

Ezen a hétvégén rendezik a Francia Nagydíjat, amely már a hatodik versenyhétvége lesz a sorban a huszonkettőből. Öt fordulót követően Álex Márquez vezeti a pontversenyt 140 ponttal, őt bátyja, Marc Márquez követi 139-cel. A harmadik pozíciót jelenleg Francesco Bagnaia foglalja el 120 megszerzett egységgel.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Marc Márquez annak ellenére áll az egyéni pontvadászat második helyén, hogy az eddigi tíz versenyből nyolcat meg tudott nyerni. A deficitet az okozza, hogy az Amerikai Nagydíjat be sem tudta fejezni, míg Jerezben végül csupán a tizenkettedik helyen ért célba. Ennek az oka is megvan, hiszen elárulta, folyamatosan ott járt a fejében a 2020-as elképesztő bukása.

Súlyos sérülésének szelleme kísértette Marc Márquezt jerezi felzárkózása közben

„El kell kerülnünk ezeket a hibákat, de ennél jobban nem tudok belemenni, mert jól és magabiztosan érzem magam a motoron” – fogalmazott, majd kifejtette, hogy esését „saját ambíciói” okozták. Ezek a bukások, bár fájdalmasak, de úgy véli, nem szabad befolyásolniuk a motorozását.

„Idén már kevesebbszer esek el, de ezek vasárnapra érkeznek meg. De meglátjuk, hogy meg tudjuk-e tartani ezt a lendületet. A [Spanyol Nagydíj utáni] hétfői teszten megmutattuk, hogy megvan a kellő tempónk, [nyilván] a hibák nélkül” – folytatta a MotoGP GearUp elnevezésű csütörtöki felvezető műsorában.

A 32 éves versenyző csapattársára is kitért. Nem hiszi, hogy Bagnaia hullámvölgyön menne keresztül. A különbségeket sokkal inkább az időmérő edzéseken kell keresni, illetve abban, hogy az idei versenyek jóval gyorsabbak, mint a tavalyiak. Szerinte a motorok fejlődnek, nekik pedig alkalmazkodniuk kell ehhez. Kollégáját egyébként erősnek és stabilnak érzi, aki már rengeteg pontot szerzett. A MotoGP kameráinak pedig hozzátette, Bagnaia az elmúlt években mindig gyors volt Le Mans-ban, így egyértelműen az esélyesek közé sorolja.

A Ducati főnöke nem kertelt, szerinte Bagnaia Jerezben elmaradt a várakozásoktól

Ezen kijelentésének egyébként minden alapja megvan, hiszen az olasz versenyző a kvalifikációkon mindössze kétszer fért be az első háromba. Ezzel szemben főfutamot már tudott nyerni idén, Austinban, hovatovább minden nagydíjversenyen az első négyben zárt.

Márquez – Fabio Quartararóhoz hasonlóan – úgy véli, öccse lehet az egyik világbajnoki favorit: „Jelenleg Álexnek kicsivel nagyobb esélye van bajnokká válnia, mint nekem. Egyrészt azért, mert egy ponttal többet szerzett, másrészt pedig elképesztő szezont fut. Jerezben le voltam nyűgözve tőle, különösképpen attól, ahogyan a két bukás után visszanyerte a magabiztosságát és a ritmusát. Mindent összevetve a legjobb dolog mégiscsak az, hogy az a csata, amelyben benne vagyunk, egyáltalán nem befolyásolja a kapcsolatunkat.”

Szorosabb a viszonyuk, mint valaha, de Marc Márquez kevésbé lenne boldog, ha öccse ellene győzne először

Álex Márquez a világbajnokság egyik nagy esélyese? – Quartararo szerint igen

0

Fabio Quartararo szerint nem szabad azonnal elvárni a csapattól, hogy ismét a dobogóért harcoljanak. Bár elégedett a hozott újítással, de ez csak nagyon kicsi előrelépést jelent nekik. Véleménye szerint Álex Márquez lesz a világbajnoki címért folytatott harc egyik kulcsfigurája.

A csütörtöki médianappal hivatalosan is megkezdődött a Francia Nagydíj hétvégéje. A szokásos, verseny előtti sajtótájékoztató is természetesen a program részét képezte, sőt a felhozatal is színesre sikeredett. A három versenyzőt három különböző gyártó szolgáltatta, ugyanis ezúttal Álex Márquez, Fabio Quartararo és Maverick Viñales állt az újságírók rendelkezésére.

A helyi hős, Quartararo rég nem látott teljesítménnyel rukkolt elő a Spanyol Nagydíjon. Megszerezte a pole pozíciót, és bár a sprinten bukott, a főfutamon feledtetni tudta a szombat délutáni malőrt. Vasárnap a második helyen intette le a kockás zászló, és többek között Francesco Bagnaiát is maga mögött tudta tartani. A 26 éves pilóta és a Yamaha is a 2023-as Indonéz Nagydíjon állhatott fel a dobogóra utoljára, a második helyért pedig egészen a 2022-es ausztriai fordulóig kell visszamenni.

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

De vajon a soron következő hétvégére is átmenthetik ezt a remek formát? „Először is ugyanazt kell tennünk, mint Jerezben – reflektált Quartararo. – Soha nem gondoltuk volna, hogy pole-ban lehetünk, és azt sem, hogy a pódiumon végezhetünk. Úgyhogy, ha jól érezzük magunkat, és ha a lehetőségeink is meglesznek, akkor megcsinálhatjuk.”

„Természetesen mindenkinek az a célja, hogy elöl legyünk, illetve a lehető legjobb eredményt érjük el. Az, hogy Jerezben a dobogón zártunk, nem jelenti azt, hogy készen állunk a pódiumokért csatázni. Az elmúlt hétvége remekül sikerült, de pénteken meglátjuk, honnan indulunk, és az alapján lőjük be a célokat” – figyelmeztetett.

„Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire boldog leszek egy második helytől” – így örült a Yamaha és Quartararo (videó)

A Yamaha erre a versenyhétvégére jelentős módosítással, egy teljesen új motorblokkal érkezik. Az elemet először a jerezi teszten próbálták ki, és mind Quartararo, mind Álex Rins elégedett volt az erőforrással, hovatovább a spanyol versenyző szerint ezzel a végsebességüket is feljebb tudták tornázni. Quartararo meg tudta erősíteni ezt a kijelentést a sajtótájékoztatón.

„Tulajdonképpen ugyanolyan, csak kicsit nagyobb teljesítményt és végsebességet ad, amire nagy szükségünk volt. Sajnos ez egy nagyon kicsi lépés előrefelé, de mindig jobb, ha megvannak ezek a pozitívumok. A [koncepció] kezelhetősége hasonló, de az ötödik és a hatodik fokozatokban kicsit előre tudunk lépni. Úgyhogy ez segít nekünk a hosszabb pályákon, hogy az egyenesekben ott tudjunk maradni a többiekkel” – elemezte helyzetüket.

A Yamaha-pilóták „megkapták, amit kértek”, Le Mans-ban már a motort vezethetőbbé tevő újítással indulnak

A sajtótájékoztató alatt Álex Márquez világbajnoki esélyei is szóba kerültek. Mint ismeretes, a spanyol versenyző ismét egy ponttal vezeti a bajnoki tabellát, és hétvégéről hétvégére egyre magasabbra teszi a lécet: „Ő a legkiegyensúlyozottabb versenyző közöttünk, azok között van, akik igazán megmutatták a sebességüket. Amikor behúzod az első versenyed, akkor mindig kapsz egy kis löketet, hogy még többet nyerj. Nem fogom százalékosítani, de ő a világbajnoki cím egyik legfőbb várományosa.”

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

 

Hivatalos: döntés született Oliveira, Morbidelli és Acosta hétvégi indulásáról

0

Miguel Oliveira, Franco Morbidelli és Pedro Acosta sem akadtak fent a csütörtöki, utolsó orvosi vizsgálatokon, így hivatalossá vált, hogy mindhárom versenyző ott lehet a rajtrácson. Rajtuk kívül Izan Guevara is zöld utat kapott, valamint Máximo Quiles is visszatérhet a Moto3 mezőnyébe.

Igazi „csúcsforgalom” alakult ki csütörtökön dr. Ángel Charte orvosi szobájában. Csak a MotoGP mezőnyéből három pilótának, Miguel Oliveirának, Franco Morbidellinek és Pedro Acostának volt jelenése a délelőtt folyamán a gyorsaságimotoros-világbajnokság főorvosánál, az ügyben, hogy egy utolsó vizsgálaton átessenek a hétvége előtt.

Oliveira még az Argentin Nagydíjon szenvedett balesetet, miután a sprintversenyen találkozott Fermín Aldeguerrel. A bukás következtében elmozdult a bal kulcscsonti-szegycsonti szalagja, és ki kellett hagynia az argentin főfutamot. Később egymást érték a bejelentések a portugál versenyző hiányzásai kapcsán. Nem ülhetett motorra sem Austinban, sem Loszaílban, sem Jerezben.

Azonban Le Mans-ba már elutazhatott, hiszen a múlt hét folyamán Milánóban is átesett egy orvosi vizsgálaton, ahol mindent rendben találtak. Charte is hasonló véleményen volt, hiszen megadta a rajtengedélyt a 30 éves versenyző számára, ezáltal visszatérhet a mezőnybe.

Hivatalos: kiderült, hogy Oliveira visszatérhet-e a hétvégén

Morbidelli esete is meglehetősen komplikált volt. Az olasz versenyző a Spanyol Nagydíj 15. körében bukott. Magát a balesetet nem mutatták, így állapota kapcsán erősen korlátozott információk kerültek napvilágra. A hírek eleinte arról szóltak, hogy nyaki agyrázkódást szenvedett, ezt aztán a VR46 nyaki zúzódásra módosította. Később az is nyilvánvalóvá vált, hogy a 30 éves versenyző az esés következtében elájult (ezt egy nézői felvétel is alátámasztotta), valamint arra is fény derült, hogy a sportbírók és a versenyigazgatóság nem feltétlenül az ekkor elvárt protokoll szerint jártak el.

Morbidelli a rejtélyes baleset miatt kihagyta a jerezi, szezon közbeni tesztet, azonban a Le Mans-i paddockban már feltűnt. Charte rostáján ő sem akadt fent, így az olasz versenyző is ott lehet a rajtrácson.

Szurkolói felvételen látható, ahogyan bukása után Morbidelli elterült a kavicságyban

A Spanyol Nagydíjat követő napokban a teljes közvélemény meglepve olvashatta, hogy Acostát megműtötték, mivel őt is utolérte a kompartment szindróma jelensége. Ennek lényege, hogy az alkar vérellátása nem megfelelő, és ez elképesztő fájdalmakat okoz a versenyzőnek. A spanyol ráadásul a jobb oldalon szenvedte el mindezt, ami még nagyobb problémát jelent a motorversenyzők számára, mivel ezzel kezeli a gázkart és az első féket.

A KTM pilótája is lábadozással töltötte az elmúlt napokat, és kedden, Barcelonában ő is átesett egy utolsó kivizsgáláson. A vizsgálatok eredményesen zárultak, és ő is elutazhatott a Francia Nagydíj helyszínére. Charte sem talált semmilyen kivetnivalót, ezáltal Acosta is zöld utat kapott a hétvégi indulásra.

Sérüléshíradó: Acosta váratlan műtéten esett át, Morbidelli elájulhatott a jerezi bukása után

A királykategória mezőnye azonban így sem lesz teljes. Jorge Martín továbbra is lábadozik a katari főversenyen elszenvedett balesete után, míg Somkiat Chantra is kihagyja a Francia Nagydíjat, hiszen őt is hasonló problémák sújtják, mint Acostát. A címvédőt ezúttal is Lorenzo Savadori pótolja, míg a thai versenyző helyettesének kilétéről továbbra sincsen információnk.

Ami pedig a kisebb kategóriákat illeti, ott is születtek döntések. A Moto2-ben Izan Guevara, míg a Moto3-ban Máximo Quiles kapta meg a rajtengedélyt.

Bulega ténylegesen a MotoGP-be tart?

Sajtóértesülések szerint küszöbön áll Nicolò Bulega szerződéshosszabbítása, hovatovább a Ducati 2026-ban lehetőséget biztosít neki arra, hogy tesztelje a 2027-es konstrukciót. Amennyiben ezek a híresztelések beigazolódnak, az azt az elképzelést is megerősítheti, hogy az olasz a MotoGP-be tart. A 25 éves versenyző ismét megszólalt a jövőjéről, majd visszaemlékezett a cremonai hétvégére.  

Toprak Razgatlıoğlu kapcsán ismét forró témává vált a MotoGP és a Superbike közötti átmenet lehetősége. Mint ismeretes, a török versenyzőnek minden eddiginél nagyobb az esélye arra, hogy átszerződjön a királykategóriába, akár már 2026-ra. Neve a gyári Hondával, valamint a Pramackal került összefüggésbe.

Heteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

A másik versenyző, aki hasonló cipőben jár mint Razgatlıoğlu, a jelenlegi éllovas, Nicolò Bulega. Az olasz versenyző a múlt hétvégén Cremonában egy újabb mesterhármast jegyzett, ez pedig Ausztrália után már a második volt neki az idei szezonban. A 25 éves pilóta – török riválisához hasonlóan – nem rendelkezik kontraktussal 2026-ra, ezért számára is több út lehet a járható, hovatovább 2027-re akár ő is kiköthet a MotoGP-ben.

A szerződéshosszabbításra minden bizonnyal hamarosan sor kerülhet, hiszen Bulega már korábban is hangsúlyozta, hogy szeretné folytatni a csapattal, mivel jól érzi magát a motoron, és a garázson belül is jó a hangulat. Ezt a vonalat hivatottak erősíteni a GPOne értesülései. A Ducati nemcsak a jövő évet betonozhatja be az olasszal, hanem a tényleges esélyét is megteremthetik, hogy 2027-től a MotoGP-ben induljon.

MotoGP vagy Superbike? – Bulega dilemmája 2027-re

A szaklap információi szerint ugyanis az olasz versenyző jövőre tesztelheti a Ducati 850 köbcentis konfigurációját. Ez abból a szempontból is előnyös lehet számára, hogy 2027-től a királykategóriának is a Pirelli lesz a kizárólagos gumibeszállítója, ezáltál ebben a tekintetben jelentős előnyt élvezhet a vetélytársaival szemben.

Bulega a cremonai versenyhétvégét követően ismét megszólalt a jövője kapcsán: „Már többször elmondtam, az a célom, hogy a Ducatinál maradjak, mert nagyon jól érzem magam velük – fogalmazott a WorldSBK.com-nak. – Fantasztikus lenne velük maradni, különösképpen a garázson belüli csapatommal. Ez idáig semmit nem írtam alá. Várunk, és továbbra is egyeztetünk.”

Kiderülhetett, mi tette tönkre a bajnoki éllovas asseni hétvégéjét, a Ducati már dolgozik a megoldáson

A már idén hétszeres futamgyőztes a hétvégéről is megemlékezett: „Ez hihetetlen, mert, ahogyan azt már százszor elmondtam, ez volt a legrosszabb pályám a naptárban. Egyáltalán nem feküdt a vezetési stílusomnak. Nehéz volt ehhez hozzászoknom, mert rengeteg lassú kanyar található itt, én pedig a hosszú és tempós kanyarokat preferálom. Ha egy hete azt mondod nekem, hogy három futamot fogok nyerni Cremonában, nem hittem volna neked.”

„Talán ez volt az eddigi legjobb hétvégém az Superbike-ban, sokkal jobb, mint az ausztráliai vagy a hollandiai, ahol bár nem nyertem meg a második versenyt, de nagyon gyors voltam. Hihetetlen számomra, hogy ennyi ember eljött, hogy megnézzen engem és a csapatomat. Nagyon jó, hogy tudtam nekik adni egy ajándékot, mert tisztában vagyok vele, hogy a Ducatinak nagyon különleges érzés, ha Olaszországban nyerhetnek. Nem is kérhettem volna többet ettől a hétvégétől.”

Bulega az egyik legrosszabb pályáján lépett előre, Razgatlıoğlunak „a második hely jobb, mint a semmi”