back to top
2025. szeptember 23. 06:38
Kezdőlap Blog Oldal 7

Bagnaia: Rémálomban élek

0

Francesco Bagnaia nem tudja, mit mondjon az újabb borzalmas sprintje után. Úgy véli, rémálomban él. Elsősorban a fékezéssel és a kanyarbejáratokkal adódtak gondok, de nem tervez módosítani a motoron a vasárnapi nagydíjra. Elárulta, megfogadta Casey Stoner tanácsát, ami most működött, viszont a főfutamra már nem fogja tudni átültetni.

Francesco Bagnaia egy újabb felejthető sprinten van túl. Az olasz versenyző a nyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, azonban a viadalon folyamatosan esett vissza. Végül a tizenharmadik helyen ért célba, mindezt úgy, hogy a futam egy pontján Marc Márquez és Fabio Quartararo is kiszállt előle.

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

„Nem tudok mit mondani azonkívül, hogy vissza szeretnék menni a bokszba, és mindent kielemezni, mert nem értem, hogy mi történt – jelentette ki Bagnaia a sprintet követően. – Szeretnék válaszolni erre, de higgyétek el nekem, hogy nem tudok. Rémálomban élek. Csak annyit szeretnék, hogy felemeljem a fejemet, és lássak némi fényt. Ez nagyon furcsa, ez egy káosz.”

„A fékezés, a kanyarbejárat – semmi sem működött – mondta. – Valami nagy történt szombaton. Nem lehet egy vagy másfél másodperccel lassabb köröket futni, mint a hétvége többi programján. Délelőttig megvolt ahhoz a tempóm, hogy se több, se kevesebb, elcsípjem a dobogót, de a sprintfutam első fékezésétől kezdve szenvedtem. Az eleje nagyon instabil volt.”

Bagnaia az elmúlt hetekben több alkalommal is lesújtóan nyilatkozott az egyes viadalok után. Külön ki kell emelni az ausztriai főfutamot követő beszélgetést, ahol egyenesen a Ducatinak üzent, hogy már fogytán van a türelme. A barcelonai sprintet követően pedig úgy érezte magát, mint egy beakadt lemez. Adódik a kérdés, hogy hogyan tud szembenézni ezekkel a hullámvölgyekkel.

Bagnaia: Belefáradtam abba, hogy mindig ide kell jönnöm, mert olyan vagyok, mint egy beakadt lemez

„Le tudom szegni a fejemet, kihajtok a pályára és nyomom neki – nyilatkozta. – Ez mindig is így volt. Nagy erőfeszítéseket teszek bele, de a fejem erős, úgyhogy nem fogok összeomlani. Nem fogom elveszteni a hitet magammal szemben, mint ahogyan a bizalmat sem a csapat felé. Folytatjuk a munkát, egy nap vissza fogunk térni, és ez remélem, minél hamarabb el fog jönni. Sajnos tudjuk, hogy ebben a szezonban már nem sokat tehetünk, csak össze kell szorítanunk a fogunkat. Remélem, vasárnap normális futamunk lesz, csak jól akarom érezni magam.”

Bagnaia szempontjából az is hivatalossá vált, hogy 2025-ben biztosan nem lesz bajnok, ugyanis minden matematikai esélye elszállt. Viszont a csapnivaló sprint ellenére sem tervez belenyúlni a beállításokba. „Szombatra sem változtattam, és vasárnapra sem fogok, mert önmagában jól működik a motor”. Az olasz azt is elárulta, megpróbálta azt megfogadni, amit Casey Stoner mondott neki, és működött. Viszont ezt a főfutamon már nem tudja megtenni…

Marc Márquez: Ezekkel a tettekkel saját magukat minősítik

Marc Márquez: Ezekkel a tettekkel saját magukat minősítik

0

Marc Márquez leszögezte, ő is ember, és ő is hibázhat. Elárulta, túl volt már a nehezén, de többször is kockáztatott. A szurkolói reakciókra nem pazarolt sok időt, szerinte mindenki saját magát minősíti ezzel. Majd kijelentette, már megnyerték az idei évet, miután Francesco Bagnaia minden matematikai esélye elszállt a világbajnoki cím megszerzésére.

Azok után, hogy a Katalán Nagydíjon megszakadt Marc Márquez győzelmi sorozata a főfutamokon, hat nappal később a sprinten is betlizett. Ugyan vezette a spanyol versenyző a szombati viadalt, azonban a 6. körben, a 15-ös kanyarban eldobta a motort, a sikert pedig Marco Bezzecchi örökölte meg.

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

A versenyt követően Marc Márquez visszafogott filozófiáját hozta, és elismerte hibáját. „Mindig is ezt mondtam – szögezte le a sprint után. – Vannak, akik úgy gondolják, hogy nem erről a bolygóról származom, de én is emberből vagyok, és én is hibázok. És ma a 15-ösben vétettünk egyet. Mindezt úgy, hogy a rajttal a nehezén már túl voltam. Kockáztattam, az első két kanyarban feszültséggel teli voltam, és hasonlóan tettem Bezzecchi előzésénél. Az egy olyan része a pályának, ahol nem tudsz normálisan előzni, és ilyen módon kell meglepned a riválisodat.”

„Abban a körben nem vettem számításba, hogy a gumi hőmérséklete még talán nem esett vissza – folytatta. –  Először voltam az élen, úgyhogy kicsit később döntöttem be a motort,  minden összejött, és elcsuktam az elejét.”

Amikor Márquez megelőzte Bezzecchit, akkor a misanói szurkolók egy részétől némi füttykoncertet kapott. Emlékezetes, hogy 2025-ben már nem volt az első eset. Mugellóban a sprintet követően zajlódtak le hasonló jelenetek, ekkor Davide Tardozzinak, a gyári Ducati csapatmenedzserének kellett közbeavatkoznia, aki határozottan intette csendre honfitársait.

A bukást követően azonban már hangos üdvrivalgásba kezdett a lelátó, a közvetítésben jól látható módon pedig olyan szurkolók is feltűntek, ahol a középső ujj is előkerült. Ezen drukkerekben még minden bizonnyal a mai napig élénken élnek a 2015-ös események. Mindenesetre Márquez rövidre zárta ezt a témát. „Ezekkel a tettekkel saját magukat minősítik. Nem kell még jobban előtérbe helyezni őket.”

A bukás és az olasz közönség reakciója mellett pozitív dolog is történt a spanyollal. Egyrészt, a főfutam eredményétől függetlenül biztosan úgy utazhat Japánba, hogy meccslabdája lesz a világbajnoki címért. Másrészt, szombaton az is biztossá vált, hogy az egyébként pocsék sprintet záró Francesco Bagnaia már matematikailag sem zárhat az élen, így az elsőség biztosan a Márquez családnál landol.

„Az a legfontosabb hír a szombati nap után, hogy hat hétvégével a vége előtt kétesélyes maradt a világbajnoki küzdelem. És ugyanabból a családból származnak – fogalmazott. – Már megnyertük ezt az évet. Itt is és Japánban is megpróbáljuk a legtöbbet kihozni ebből, és ugyanezzel a mentalitással fogunk harcolni a győzelmekért. De az a legfontosabb, hogy befejezzük a versenyeket. A szezon kezdete óta ezzel a gondolkodásmóddal hajtok ki a pályára, nem azzal, hogy hibázzak. Előfordulhat, de tanulni kell belőle.”

Marc Márquez: Minden alkalommal kérnek tőlünk valami újat, előbb-utóbb fel fogunk robbanni

Bezzecchi a problémái ellenére nyert, Álex Márquez elárulta, mikor veszítette el a győzelmi esélyét

0

A misanói sprintfutam három dobogósa, Marco Bezzecchi, Álex Márquez és Fabio Di Giannantonio értékelt a leintés után.

Komoly izgalmakkal szolgált a San Marinó-i Nagydíj sprintfutama. A viadalt Marco Bezzecchi nyerte meg, hasonlóan az időmérőhöz, aki ezzel idei, és így az Apriliával összességében is az első szombati győzelmét aratta. Bezzecchi legutóbb a 2023-as Holland TT-n állhatott fel a dobogó tetejére egy sprint után, így különösen sokat jelentett neki ez az eredmény.

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

A rajt után Bezzecchi megtartotta a vezetést, bár a második helyre felugró Marc Márquez komoly nyomás alá helyezte. A futam közepén aztán az idősebb Márquez át is vette tőle az első helyet, de még ugyanabban a körben el is esett, így az olasz pilóta visszakapta a spiccet, amit aztán nem is engedett ki a kezei közül.

„Fantasztikus szombat volt – értékelt Bezzecchi a leintés után. – Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyernem a sprintet. Szinte már nem is emlékszem a legutóbbi sprintgyőzelmemre. Nagyon boldog vagyok. Viszont a verseny nem volt tökéletes, volt néhány problémánk a futam során, de ennek ellenére is jó tempót tudtam diktálni. És tudtam, hogy Marc a határon megy. Persze én is mindent beleadtam. Most nagyon boldog vagyok.”

A második helyre Álex Márquez ért oda, aki innen is kezdte a futamot. Márquez kimondottan jó rajtot vett, de az 1-es kanyarban óvatos volt, így nem tudott előrelépni, sőt rövidesen a testvére elment mellette. Később aztán már nem tudta igazán támadni Bezzecchit, de azért nem volt teljesen elégedetlen.

„A rajtnál veszítettem el a győzelmet – magyarázta a spanyol pilóta. – Nem ez volt a legjobb rajtom, elkövettem egy kis hibát. De aztán ott voltam Marc és Marco mögött, akik őszintén szólva ma egy kicsit gyorsabbak voltak nálam. Én csak a legjobbamat próbáltam adni, de amikor valaki mögött mész, megemelkedik az első gumiban a nyomás. Azonban így is elég konzisztensen tartottam a jó köridejeimet, ami miatt elégedett vagyok. Holnap ennél még egy kicsit keményebben fogunk próbálkozni. Mindenesetre sokat jelent, hogy második lettem itt, Misanóban.”

A harmadik helyet Fabio Di Giannantonio szerezte meg, aki a hetedik pozícióból rajtolt. Diggiának már a viadal legelején sikerült több ellenfelét maga mögé utasítania, majd Márquez bukása után a képzeletbeli dobogóra is felkerült. Viszont az utolsó körökben teljesen odaért mögé csapattársa, Franco Morbidelli, de végül nem tudta megelőzni. A 26 éves pilóta mindezt különleges szerelésben hajtotta végre, hiszen a mostani hétvégén egy olyan sisakot visel, amely a 20 éve, 6 évesen használt első motorját idézi meg.

„Nagyszerű – jellemezte az eredményét Diggia. – Nagyon boldog vagyok. Keményen nyomtam a végéig, mert Franky nagy nyomás alá helyezett. Arra koncentráltam, hogy végig tartsam a tökéletes ívet, és így egy jó ritmust tudtam felvenni. Fantasztikus, hogy a különleges festésű sisakommal odaértem a dobogóra. A mai nap tényleg visszaidéztem, hogy honnan jöttem. Ezzel az eredménnyel egy újabb darab került a helyére a kirakósomban.”

Varga Tibor eséssel zárta a misanói hétvégét, nagy csatát és sok bukást hozott a második MotoE-futam

0

Varga Tibor az első körben bukott, és nem fejezte be a második misanói MotoE-futamot. A viadalt a számos esés mellett a feszült küzdelem határozta meg, amelynek végén Matteo Ferrari örülhetett. A legjobb hármat Eric Granado és Mattia Casadei egészítette ki.

A MotoGP sprintfutama után a MotoE második versenyével zárult a szombati program Misanóban, és ezzel az elektromos széria mezőnyének teljesen véget is ért a forduló. A rajtrács elejére az időmérő eredményének megfelelően Eric Granado, az első futamot megnyerő Alessandro Zaccone és Andrea Mantovani állhatott fel. Varga Tibor ismét a tizenhatodik rajtkockát foglalhatta el, ahonnan az első viadalon két pozíciót tudott előrelépni. Az indulás előtt 27 fokos volt a levegő, 33 fokos a pálya hőmérséklete.

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

Zaccone ismét nagyszerű rajtot vett, és az 1-es kanyarban már ő vezetett. Mögötte Granado és Mantovani kezdett csatázni a második helyért. Nem sokkal ezután Jordi Torres esett el, majd Varga is földre került a 15-ös kanyarban. A magyar pilóta a bukása előtt előrelépett néhány pozíciót, de eztán ismét visszaesett, így elképzelhető, hogy valamilyen problémával küzdött.

Röviddel ezután a második helyért harcoló Mantovani is földre került, a motorja pedig a pályán maradt, amelyben Nicholas Spinelli esett el. Nem sokkal később Granado visszavette az első helyet, de Matteo Ferrari, Mattia Casadei és Zaccone is közel tudott hozzá maradni.

A hajrá Héctor Garzó bukásával indult, majd őrületes küzdelemmel zárult a verseny. Az első három helyen folyamatosak voltak a pozíciócserék, amelyekből a végére Ferrari jött ki a legjobban, aki az utolsó körben átvette a vezetést Granadótól. Mögöttük Casadei támadott, majd elment Zaccone mellett.

Végül Ferrari meg tudta tartani az első helyet, és ezzel idei harmadik győzelmét aratta. Granado alig 82 ezreddel maradt le az első helyről, de tőle Casadei is csupán 91 ezredre futott be. A negyedik helyen Zaccone zárt, az első ötöt Kevin Zannoni egészítette ki.

A második misanói MotoE-futam végeredménye

Marc Márquez az élről bukott, Bezzecchi első sprintgyőzelmét aratta az Apriliával

0

Marco Bezzecchi a pole pozícióból rajtolva megnyerte a misanói sprintet, ezzel az első szombati győzelmét aratva az Apriliával. Rajta kívül még Álex Márquez és Fabio Di Giannantonio ért oda a dobogóra. Marc Márquez a viadal első szakaszában átvette a vezetést, de ugyanabban a körben elesett. Francesco Bagnaia csak a csalódást keltő tizenharmadik helyen ért célba, amivel matematikailag is eldőlt, hogy idén nem lehet bajnok.

A Moto3 és a Moto2 időmérője után a MotoGP sprintfutamával folytatódott a San Marinó-i Nagydíj szombati programja. A kvalifikáció eredményének megfelelően az első rajtsorba Marco Bezzecchi, Álex Márquez és Fabio Quartararo állhatott fel, a bajnoki listavezető Marc Márquez pedig a negyedik kockából várta a lámpák kialvását. A rajt előtt 27 fokos volt a levegő, 36 fokos a pálya hőmérséklete, amit látva mindenki az előre közepes–hátulra lágy gumikiosztás mellett döntött.

Bezzecchi meglepte a mezőnyt a misanói időmérőn, Marc Márquezt a testvére és Quartararo is megverte

Az első helyekről mindenki aránylag jól indult el, de Marc Márquez így is kiemelkedett közülük. Előbb elment Quartararo mellett, majd az első kanyarokban megtámadta testvérét, és átvette tőle a második helyet, végül nyomás alá helyezte Bezzecchit. Quartararo a negyedik helyig csúszott vissza, mögötte Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli sorakozott fel.

A következő körökben Bezzecchi volt az egyetlen, aki fenn tudta tartani a tempóját, így apró lépésekben távolodott a két Márqueztól. Eközben Quartararo bukott a 2-es kanyarban. Az első hármas után a VR46 duója haladt, akikre Pedro Acosta, Luca Marini, Fermín Aldeguer és Jorge Martín csoportja közeledett.

A 6. körben Marc Márquez támadásba lendült, és miután Bezzecchit hibái miatt megközelítette, meg is előzte az olasz pilótát. Viszont még ugyanabban a körben, a pálya utolsó szakaszában túlvállalta magát, és bukott a 15-ös kanyarban, visszaadva Bezzecchinek az első helyet. Mindezt a közönség üdvrivalgása köszöntötte.

Bezzecchi a hajrára közel 1 másodperces előnyt épített ki Álex Márquez előtt, akit több mint 2 másodpercről követett Diggia. A VR46 pilótáját ekkor csapattársa, Morbidelli próbálta nyomás alá helyezni, akit Acosta távolról üldözött. Mindeközben Francesco Bagnaia folyamatosan hátracsúszva már csak a tizenharmadik helyen haladt, Brad Binder pedig technikai problémák miatt kényszerült arra, hogy kiálljon.

Végül innen már nem változott a sorrend, Bezzecchi így idei első sprintgyőzelmét aratta, amely egyben az Apriliával elért első szombati diadala volt. Rajta kívül Álex Márquez és Diggia ért még oda a dobogóra, utánuk pedig Morbidelli, Acosta, Aldeguer, Marini, Jorge Martín és Raúl Fernández szerzett még pontot. A bajnoki harmadik Bagnaia csak tizenharmadik lett, amivel biztossá vált, hogy idén nem viheti haza a tófeát.

A misanói sprint végeredménye

Az utolsó percek hozták a fordulatot Misanóban: a Moto2-es és a Moto3-as időmérőt is újonc nyerte meg

A San Marinó-i Nagydíj Moto2-es időmérőjét az újonc Daniel Holgado húzta be új pályacsúccsal, amelyet az utolsó percekben futott meg. Az első rajtsorba még Celestino Vietti és a bajnoki listavezető Manuel González ért oda. A Moto3-as kvalifikáción a szintén újonc Valentín Perrone bizonyult a legjobbnak, aki ugyancsak az utolsó pillanatokban lépett előre. Az argentin motoros Joel Kelsót és Jacob Roulstone-t előzte meg.

A MotoGP időmérője és a MotoE első futama után került sor a Moto3 és a Moto2 időmérőjére Misanóban. A két edzés megkezdése előtt továbbra is 26 fokos volt a levegő hőmérséklete, míg a pálya már 36 fokra melegedett.

Varga Tibor előre tudott lépni a rajtpozíciójához képest, csapattársa közel volt a győzelemhez

Moto2

A Moto2-es időmérő első szakaszában ismét Arón Canetnek volt jelenése a tabella első tíz helyezettje körül, miután a bajnoki második ismét problémákkal küzdött pénteken. Canet végül tovább is ment, de csak a második helyen, miután Tony Arbolino 1:34.530-as körével mindenkit megelőzött. Kettejük mellett Daniel Muñoz és Ayumu Sasaki csatlakozott a Q2 mezőnyéhez.

A Q2-ben az első mérvadó köröket követően Diogo Moreira ragadta magához a vezetést, a jövőre már valószínűleg a MotoGP-ben versenyző brazil pilóta 1:34.467-tel új pályacsúcsot futott. Viszont Arbolino 47 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála, így félidőben már az olasz motoros volt az első helyen. A harmadik pozíciót eközben Manuel González tartotta Daniel Holgado előtt.

A misanói Moto2-es időmérő végeredménye

 Moto3

A legkisebb géposztálynál a tabella első tíz helyezettje közül egyedül Álvaro Carpe kényszerült Q1-es részvételre. Az újonc végül magabiztosan tovább is jutott, de csak a második helyen, mivel meglepetésre Ruche Moodley megelőzte. A szintén újonc pilóta 1:41.398 másodperces kört futott. Kettejük mellett még Luca Lunetta és Stefano Nepa került be a Q2 mezőnyébe

A Q2 első perceiben mindenki próbálta megtalálni, kik mögött akar rámenni a pole pozícióra. A pilóták így aránylag sok időt elveszítettek, de azért persze bőven tudtak próbálkozni. Az első komoly nekifutás után David Muñoz állt élre 1:40.440-es körével. Mögötte 59 ezreddel következett José Antonio Rueda, majd további 84 ezredre jött Ryusei Yamanaka. Eközben David Almansa és Guido Pini akadtak össze, és estek el.

A hajrában aztán teljesen átalakult a sorrend. Az újonc Valentín Perrone az utolsó pillanatokban javított 1:40.328-ra, amivel megszerezte idei második pole pozícióját. Mögötte 25 ezreddel a végére szintén begyorsuló Joel Kelso zárt, majd meglepetésre Jacob Roulstone következett, akinek további 67 ezred volt a hátránya. A bajnoki listavezető Rueda végül negyedik lett, miután megelőzte Muñozt. A tabellán második Ángel Piqueras eközben a tizenegyedik, míg a harmadik Máximo Quiles a kilencedik rajthelyet szerezte meg.

A misanói Moto3-as időmérő végeredménye

Varga Tibor előre tudott lépni a rajtpozíciójához képest, csapattársa közel volt a győzelemhez

0

Varga Tibor két helyet javítva a tizennegyedik pozícióban zárta az első misanói MotoE-futamot, amivel újabb pontokat szerzett. Csapattársa, Nicholas Spinelli eközben második lett Alessandro Zaccone mögött, a harmadik helyre pedig Andrea Mantovani ért oda.

A MotoGP időmérője után a MotoE első futamával folytatódott a San Marinó-i Nagydíj szombati programja. Az elektromos sorozat pénteki időmérőjén Eric Granado volt a legjobb Alessandro Zaccone és Andrea Mantovani előtt, míg a bajnoki listavezető Mattia Casadei csak tizedik lett. Varga Tibor, akinek csapata pénteken nem találta a megfelelő beállításokat, a tizenhatodik helyről várhatta a lámpák kialvását. A rajt előtt 26 fokos volt a levegő, 32 fokos a pálya hőmérséklete.

Bezzecchi meglepte a mezőnyt a misanói időmérőn, Marc Márquezt a testvére és Quartararo is megverte

0

Marco Bezzecchi az utolsó pillanatokban javítva húzta be a misanói időmérőt Álex Márquez és Fabio Quartararo előtt – utóbbi a Q1-ből továbbjutva ért oda a rajtrács elejére. A bajnoki listavezető Marc Márquez a negyedik helyen zárt.

A San Marinó-i Nagydíj alatt szokás szerint szombaton rendezték meg a MotoGP időmérőjét. A gyakorlás kezdetekor 26 fokos volt a levegő, 30 fokos az aszfalt hőmérséklete. A pénteki edzés eredménye alapján a Yamaha összes pilótája, Brad Binder és a Tech3 duója, a Trackhouse, valamint az LCR párosa és Fermín Aldeguer kényszerült Q1-es részvételre.

Marc Márquez állt az élre a misanói edzésen, Bagnaiának és Martínnak is meglett a továbbjutás

Az első próbálkozásokra Aldeguer vezette fel a bolyt, és a Gresini-pilóta élre is állt 1:31.156 másodperces körével. Mögötte Raúl Fernández és Enea Bastianini sorakozott fel. Rövidesen aztán Brad Binder vette át a vezetést, aki 141 ezreddel verte meg Aldeguert, a második továbbjutó helyre tolva le a spanyol versenyzőt. Végül Aldeguer újabb próbálkozásával 10 ezreddel Binder elé került, de nála is gyorsabb volt Fabio Quartararo, aki 1:30.842-re javította az első helyet érő időt.

A hajrá Bastianini bukásával indult, aki a 15-ös kanyarban írta le a KTM-et. Persze ezután a javítások is jöttek: Quartararo 1:30.481-re javított, amivel magabiztosan vitte el az első továbbjutó helyet. Másodikként Aldeguer ment tovább, majd az őt 92 ezredre megközelítő Miguel Oliveira zárt.

Így tehát Quartararo és Aldeguer csatlakozott a gyári Ducati, a VR46, a gyári Aprilia duóihoz, Álex Márquezhez, Luca Marinihez és Pedro Acostához. Joan Mir egy könnyebb sérülés miatt nem vett részt az időmérőn, sőt a Honda-pilóta a teljes szombati napot kihagyja.

Hivatalos: Mir kihagyja a San Marinó-i Nagydíj szombati napját

Az időmérő második szakaszában először Marc Márquez állt élre, de a nyolcszoros világbajnok nem sokáig maradt ott. Testvére, Álex Márquez ugyanis 1:30.222-vel simán megelőzte, további öt pilótával együtt. A Gresini-pilóta mögött az első próbálkozások után Marco Bezzecchi jött, akinek 172 ezred volt a hátránya, majd Acosta következett, aki további 92 ezreddel volt lassabb. Rajtuk kívül a Q2 felénél Franco Morbidelli, Francesco Bagnaia és Fabio Di Giannantonio is befért a bajnoki listavezető elé.

Hivatalos: Mir kihagyja a San Marinó-i Nagydíj szombati napját

0

A Honda bejelentette, hogy Joan Mir kiüli a San Marinó-i Nagydíj szombati napját. Mir ugyanis a pénteki bukása miatt még mindig fájdalmat érez a nyakában.

Joan Mir a pénteki edzésen szenvedett el egy nagyobb bukást a 9-es kanyarban, amelyet követően láthatóan nehezen állt talpra. A spanyol motoros a szombat reggeli második szabadedzésen már érdemben nem is vett részt, mivel – ahogy csapata később megfogalmazta – továbbra is „jelentős fájdalmat érez a nyakában, amelyet csak alig tud mozgatni”.

A MotoGP orvosi stábja ennek ellenére versenyzésre alkalmasnak nyilvánította, viszont Mir és a japán gyártó mégsem vállalta a részvételt az időmérőn és a sprinten, tehát a spanyol motoros kiüli a teljes szombati napot. „Joan Mir és a Honda HRC úgy döntött, kihagyja a mai napot, hogy a vasárnapra összpontosítson” – írták a közösségi médiában.

Ez abból a szempontból különösen csalódást keltő lehet a Hondának, hogy Mir pénteken a hatodik legjobb időt futotta meg, amivel a gyártó legjobbja volt, közvetlenül megelőzve csapattársát, Luca Marinit. Mivel így már biztosította helyét a Q2-ben, a 2020-as bajnok legrosszabb esetben is a tizenkettedik helyről rajtolhat majd a vasárnapi főfutamon.

Hivatalos: a Yamaha elindítja tengerentúli nagymenőjét az utolsó két Superbike-vb-fordulóban

A Yamaha nyilvánosságra hozta, hogy a Superbike-világbajnokság idei utolsó két fordulójában szabadkártyával elindítja Bobby Fongot. A MotoAmerica éllovasa ekkor a legjobb tízbe kerülésért akar majd harcolni saját elmondása szerint.

Zajlik az élet a Yamaha Superbike-világbajnoki programja körül. Miután a hangvillások Andrea Locatellivel és Remy Gardnerrel is hosszabbítottak, kiderült, hogy a hatszoros bajnok Jonathan Rea visszavonul – mellékesen a legfrissebb hírek szerint a Supersport-vb egyik bajnokesélyese, Can Öncü lehet az utódja –, amivel természetesen nagy űrt fog maga mögött hagyni.

„A jó, a kivételes és a legjobb versenyző között minimális a különbség” – interjú Jonathan Rea-vel

Ugyan ezt semmiképp sem tudja majd betölteni, de Bobby Fong megjelenése mindenképp feldobhatja a Yamaha-szurkolókat. A japán gyártó ugyanis bejelentette, hogy a MotoAmerica Superbike kategóriás összetettjének éllovasa a két utolsó idei világbajnoki fordulóban rajthoz áll szabadkártyával. Fong saját csapatával, az Attack Performance Progressive Yamaha Racinggel tűnik majd fel a paddockban október 10–12. között Estorilban, majd egy héttel később a jerezi szezonzárón is.

Fong már 2019-ben megmutatta magát, amikor bajnok lett a MotoAmerica Supersport kategóriájában. A kaliforniai pilóta idén csatlakozott a sorozatban nagyon sikeres Yamaha-ügyfélcsapathoz, amellyel eddig kiemelkedő szezont fut. Fong öt egymást követő diadallal megduplázta a Superbike kategóriás MotoAmerica-futamgyőzelmei számát, és ezeken kívül még hatszor felállhatott a dobogóra.

A most hétvégi, utolsó előtti forduló előtt, amelyet a MotoGP-ből ismert austini pályán rendeznek, így 17 pontos előnnyel vezeti a Superbike kategória tabelláját a BMW-t erősítő Cameron Beaubier előtt, akit további 10 pontról követ a Ducatit képviselő Josh Herrin. A bajnoki küzdelem tehát még nem lefutott, de jó esélye van rá, hogy Fong a MotoAmerica legnagyobb géposztályában is felérjen a csúcsra, és friss bajnokként érkezzen meg Európába.

„Rendkívül izgatott vagyok, hogy rajthoz állhatok a Superbike-világbajnokság utolsó két fordulójában – olvashatóak Fong szavai a Yamaha közleményében. – Mindig is egy álom volt számomra, hogy nemzetközi szinten mutathassam meg a tehetségemet. Tudom, hogy nagy feladat vár ránk. A köridők ott rendkívül szorosak, de készen állunk, hogy a legjobbunkat nyújtsuk. Az a személyes célom, hogy harcban legyek a legjobb tízbe kerülésért, és minden egyes edzéssel javuljak. Külön szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki mindezt lehetővé tette.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Yamaha BLU CRU (@blucruofficial) által megosztott bejegyzés