back to top
2025. július 24. 01:32
Kezdőlap Blog Oldal 7

Váratlan versenyzőt szerződtethetett a Honda

0

Sajtóértesülések szerint a Honda szerződtette Jake Dixont, aki jövőre a márka gyári csapatánál versenyez a Superbike-vb mezőnyében. Kérdés, hogy a brit pilóta előrelépést jelent-e a jelenlegi pároshoz képest.

A Honda 2020-ban tizenhét éves kihagyás után tért vissza a Superbike-világbajnokságba. Na jó, ez azért így nem teljesen igaz, hiszen a márka motorjai ebben az időszakban is jelen voltak a bajnokságban, de az tény, hogy 2003-tól 2019-ig az aranyszárnyasok nem képviseltették magukat gyári istállóval a szériamotoros sorozatban.

Igaz, az azóta eltelt négy és fél év finoman szólva sem nevezhető diadalmenetnek. Az idei szezont nem számítva az aszakaiak a 2021-es idény kivételével, amikor két dobogót szereztek, rendre csupán egy alkalommal végeztek az első háromban, annak is az utolsó helyén. Ennek következtében 2020-ban a negyedik, az azt követő négy évben pedig az ötödik pozícióban zártak a konstruktőri tabellán.

2022 óta a Honda gyári csapata Xavi Vierge és Iker Lecuona párosával vág neki az aktuális idénynek. A két versenyző mérlege elkeserítő, hiszen, ahogyan az az előző bekezdésből is következik, a két versenyzőnek az előző három év mindegyikében összesen egy dobogót sikerült összekaparnia – 2022-ben és tavaly az ifjabbik, két éve az idősebbik spanyol pilóta révén.

Most viszont úgy tűnik, hogy a japán márkánál megelégelték a mélyrepülést, és az egyiküktől biztosan elköszönnek. Az általában megbízhatónak számító SPEEDWEEK.com ugyanis tényként közölte, hogy új versenyző érkezik a gyári alakulathoz. Ő pedig nem más, mint a jelenleg a Moto2-ben szereplő Jake Dixon.

Megható gesztust tett a hazaiak kedvence a világbajnok súlyos beteg kisfia felé (videó, képek)

Kérdés, hogy a brit versenyző jelenthet-e előrelépést a mostani duóhoz képest. Ebből a szempontból a Moto2-es eredményeiket érdemes összevetni, hiszen ebben a kategóriában mindhárman több évig szerepeltek. A puszta eredményeket látva mindenképpen Dixon felé billen a mérleg nyelve, hiszen hat győzelemnél, további tizenhárom dobogónál és nyolc pole pozíciónál tart, ráadásul az elmúlt három évben rendre az első nyolcban végzett, míg a két spanyol pilóta ezt meg sem közelítette. Más kérdés, hogy első három évében a 29 esztendős motoros sem mutatott sokat a gyorsaságimotoros-vb középső kategóriájában.

Dixon egyébként már rendelkezik Superbike-világbajnoki tapasztalattal, noha ez tényleg csak minimális. 2017-ben ugyanis szabadkártyásként részt vett a doningtoni fordulón a Kawasakival, és a második futamon kilencedikként zárt. Az mindenesetre biztos, hogy egy meg nem nevezett csapatfőnök úgy véli, a Hondának muszáj váltania. „Egy ilyen esetben vérfrissítésre van szükség, az ember csak így tudja felmérni, hol tart” – idézi a hivatkozott cikk a szakembert.

Újabb szabadkártyát vet be a Yamaha, fontos fejlemény Morbidellivel és Bastianinivel kapcsolatban

0

Augusto Fernández részt vesz a Cseh Nagydíjon, miután a Yamaha szabadkártyásként nevezte őt az eseményre. Franco Morbidelli és Enea Bastianini neve szintén szerepel a listán, míg Maverick Viñalest Pol Espargaró helyettesíti.

Kedden közzétették a Cseh Nagydíj nevezési listáját. A legnagyobb szenzáció kétségkívül Jorge Martín visszatérése, ám ez már múlt hét óta hivatalos volt, így most már nem hat az újdonság erejével. A címvédő ismét a figyelem középpontjában lesz, hiszen egy különleges sajtótájékoztatón magyarázatot fog adni az elmúlt időszakban történtekre.

Martín mindenre magyarázatot ad, miután újabb zöld utat kapott

Amit viszont eddig nem lehetett tudni, hogy a Yamaha benevezte Augusto Fernándezt. A spanyol versenyző idén eddig öt hétvégén szerepelt, ebből háromszor Miguel Oliveira helyetteseként a Pramac színeiben, legutóbb, Alcañizban pedig szabadkártyásként. Brnóban is ez utóbbi lesz a helyzet az ebben a szezonban 6 pontot gyűjtő tesztpilótával.

Franco Morbidelli neve szintén szerepel a listán, vagyis úgy tűnik, a VR46 versenyzője fel fog épülni annyira, hogy részt vehessen a nyári szünet előtti utolsó fordulón. A 30 éves motoros a sachsenringi sprinten esett nagyot, aminek következtében bal válla igencsak megzúzódott, és a fájdalmak miatt a főfutam kihagyása mellett döntött.

Az óriásit bukó Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales szerint ő vélhetően Brnóban sem lesz ott

Honfitársa, Enea Bastianini a Német Nagydíj teljes hétvégéjétől távol maradt, miután vakbélgyulladást diagnosztizáltak nála. A Tech3-nál bíztak benne, hogy a csehországi hétvégére sikerül meggyógyulnia, és úgy tűnik, hogy ez meg is valósul. Ha esetleg mégsem, akkor őt már kötelező lesz helyettesíteni valakivel, leginkább Pol Espargaróval.

Hivatalos: a betegséggel küzdő KTM-pilóta a teljes Német Nagydíjat kihagyja

Maverick Viñalest illetően viszont nincs ilyen kötelezettség, és az ő helyén egyelőre nem is szerepel senki a nevezettek között. A tízszeres királykategóriás futamgyőztes a múlt heti időmérő második szakaszában sérült meg, és kiderült, hogy vállát műteni kell, amit már el is végeztek. Emiatt viszont legkorábban csak a nyári szünet utáni első, ausztriai fordulón láthatjuk őt motoron.

Frissítés: a KTM időközben bejelentette, hogy Espargaró pótolja honfitársát.

Megműtötték Viñalest, mostantól a rehabilitáción van a hangsúly

Azt pedig már szintén lehetett tudni, hogy Somkiat Chantrát Takaaki Nakagami pótolja. A thai versenyző több mint két hete sérült meg egy edzésbalesetben, és az LCR-nek Brnóba már muszáj vinnie valakit a helyére. A japán pilóta 2018-tól egészen tavalyig erősítette a Honda szatellitcsapatát, idén pedig már mind szabadkártyásként, mind a gyári istálló színeiben szerepelt, utóbbit Luca Marini helyén tette meg.

Megműtötték Chantrát, kiderült, ki fogja helyettesíteni

„Te vagy a kedvenc versenyzőm” – szép szavakkal emlékezett Razgatlıoğlu az elhunyt Borja Gómezre

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, egy teszten találkozott a nemrég elhunyt Borja Gómezzel, és őt is elszomorította a halálhíre. A török versenyző azt is megosztotta, hogyan jött a zászlóval való megemlékezés ötlete.

Az elmúlt hétvégén számos motorsportesemény zajlott, és a győztesek vagy éppen dobogósok reakciójában két elem volt gyakran felfedezhető. Az egyik a mémmé vált tánc, amelyet Toprak Razgatlıoğlu és Marc Márquez mellett például Marc-Reiner Schmidt is bemutatott a visontai Supermoto-világbajnoki futamon, a másik viszont egy sokkal szomorúbb eseményhez kapcsolódik.

Természetesen Borja Gómez tizenhárom nappal ezelőtti halálos balesetéről van szó. A tragédia a MotoGP és a Superbike-vb paddockját is megérintette, és többen is ilyen-olyan módon megemlékeztek a 20 évesen elhunyt pilótáról. Többek között Razgatlıoğlu is gy tett, aki később elárulta, személyesen is találkozott a néhai spanyol motorossal.

Amikor télen [elmentem] a portimãói tesztre, ott láttam őt, és sokszor találkoztam vele – nyilatkozta. – Nem hősként [tekintett rám], de rendre azt mondta, hogy »mindig követlek, te vagy a kedvenc versenyzőm«. Mindig így beszélt velem. Emellett együtt motoroztunk, és amikor az Instagramon láttam [a balesetét], nagyon szomorú voltam.”

Razgatlıoğlut „kiszabadították a börtönből”, majd a nemrég elhunyt pilótára emlékezve ünnepelt

A gyári BMW pilótája még szombaton, a doningtoni forduló első futama után emlékezett meg Gómezről. Miután a tőle már megszokott módon egy koreográfiával ünnepelt, egy zászlóval a kezében tért vissza a parc fermébe, rajta Gómez nevével, a róla készült képpel, illetve a másik oldalán a rajtszámával, a 12-essel. A Superbike-vb címvédője elmondta, hogyan jött az ötlet.

A barátom megkérdezte, mielőtt idejöttünk, hogy hozhatunk-e zászlót – jelentette ki. – Azt válaszoltam, hogy »miért ne? Örömmel használom azt a zászlót.« Ő elhozta, én pedig mindenkinek megmutattam [Gómezért]. Remélem, látta [odafentről], mert imádjuk őt, és a motorsportban mindenki, az összes pilóta elszomorodott a hírek láttán. Szerintem ez jó, mert nagyon megkedveltem, amikor Portimãóban találkoztunk. Mindenki együtt támogatja egymást, egy igazán nagy család vagyunk. A MotoGP is, a Superbike is, mindenki, aki motorozik. [Bárki] bukhat nagyot, és talán meg is halhat. Mindenki támogató, és ez jó.”

Gómez Magny-Cours-ban vesztette életét, ahol tavaly Razgatlıoğlunak is volt egy ijesztő bukása, amelynek következtében annak a hétvégének a hátralévő része mellett a cremonai fordulót is ki kellett hagynia. A két eset között viszont ezt leszámítva nincs sok párhuzam, hiszen míg a 28 éves versenyző rendkívül balszerencsés módon esett el és csúszott tovább, addig a spanyol pilóta számára saját bukása bizonyult végzetesnek, hanem az a tény, hogy egy másik motor eltalálta őt.

Súlyos hiányosságok vezettek Borja Gómez tragédiájához, Bagnaia is felháborodott a körülményeken

Szívmelengető történet: hiába él kerekesszékben, ismét motorra ülhetett a háromszoros világbajnok

Több amerikai legenda társaságában motorozhatott ismét Wayne Rainey a MotoAmerica Laguna Seca-i hétvégéjén. A háromszoros világbajnok mindezt úgy tehette meg, hogy 1993-ban kerekesszékbe kényszerült. A jelenleg 64 éves expilóta meghatódva értékelt az eseményt követően, és kiemelte, szerette volna ismét élvezni a sebességet. A Twins Cup kategória első versenyén pedig egy hajmeresztő baleset történt, szerencsés kimenetellel. 

Azok után, hogy Wayne Rainey már három éve verhetetlen volt az 500 köbcentiméteres kategóriában, öles léptekkel haladt az újabb címvédés felé, amely már a negyedik világbajnoki elsőségét jelentette volna. Az amerikai versenyző három futammal a szezon vége előtt 11 ponttal vezetett Kevin Schwantz előtt.

1993. szeptember 5-e azonban sorsfordító napnak bizonyult Rainey életében. Az Olasz Nagydíj versenyén bukott, aminek következtében megsérült a gerince, és mellkastól lefelé lebénult. Azóta kerekesszékben éli mindennapjait, azonban egyáltalán nem tett le arról, hogy motorra üljön. Ez már egyszer, 2022-ben megadatott neki, három évvel később pedig újabb lehetőséget kapott.

Wayne Rainey újra GP-motoron! +VIDEÓ

Ugyanis a múlt hétvégén rendezték a MotoAmerica Laguna Seca-i hétvégéjét, ahol a háromszoros világbajnok is tiszteletét tette. A Yamaha pedig erre az alkalomra egy speciálisan átalakított XSR900 GP-vel készült. Ennek főbb változtatásai a teljesen automata váltó, valamint a kormányra szerelt vezérlőrendszer. Ennek célja, hogy teljesen kiiktassa a lábmunkát, ez pedig Rainey számára is lehetővé teszi a vezetést. A motort pedig az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején használatos piros-fehér ruhával látták el, teljeskörűvé téve az élményt.

Az újraegyesülés pedig a „Lap of Legends” eseményen következett be. A jelenleg 64 éves exversenyző természetesen nem egyedül körözött a pályán, ugyanis Kenny Roberts, Eddie Lawson, Freddie Spencer, Kenny Roberts Jr., Ben Spies, Bubba Shobert, Rick Johnson, Doug Cahndler és Kel Carruthers is csatlakozott hozzá, ugyanis a szervezők azon versenyzők és pilóták előtt szerettek volna tisztelegni, akik az amerikai, valamint a világ motorverseny-történelmét alakították.

„Ez elképesztő volt – értékelt Rainey kissé meghatódva, miután befejezték a körözést. – Hogy visszatérhettem egy olyan pályára, amelyen rengeteg sikert értem el, és ahol imádtam versenyezni. És itt lehettem, ezen a motoron, a jelenlegi helyzetemben. Képes voltam arra, hogy kijöjjek, azért, hogy jól érezzem magam, és hogy nagyon gyorsan menjek. Ez egy igazán felemelő élmény volt. Legalább tíz körrel rövidebbnek tűnt a kelleténél, továbbiakra van szükségem.”

Azt is elárulta, nem tudta elképzelni, mi fog történni, mielőtt a pályára gurult volna. „Kissé feszült voltam, és azt gondoltam, hogy »oké, csak a régi emlékek fognak előtörni«. Amikor kimész a pályára, az sok esetben nem a szórakozásról szól. Dolgoznod kell, hogy ne kövess el semmilyen hibát. És én biztosan nem akartam, mert azt szerettem volna élvezni, ahogyan a motor felgyorsul az egyenesben. Én magam lepődtem meg, hogy mennyire tempós volt. Ez egy igazi nagybetűs élmény volt, és örülök, hogy bevállaltam.”

És vajon hogyan ült fel a motorra, és hogyan tudott vele körözni? Nos, az alábbi rövid videó választ ad a kérdésekre.

Hajmeresztő baleset is történt

Persze nem csak a legendákról szólt a Laguna Seca-i hétvége, ugyanis teljes fordulót rendeztek a MotoAmerica kategóriáinak. A Twins Cup első versenyén azonban egy hajmeresztő baleset is történt a Corkscrew-kanyarban. A 125-ös rajtszámú motorral versenyző Treston Morrison elesett, a mögötte haladó Avery Dreher pedig áthajtott rajta. A balesetnek végül szerencsés kicsengése lett, a videón is jól látható, ahogyan Morrison azonnal felpattan, majd később sérült bőrruháját mutatja. Mindkét viadalt egyébként Alessandro Di Mario nyerte.

Martín mindenre magyarázatot ad, miután újabb zöld utat kapott

0

Hivatalossá vált, hogy Jorge Martín csütörtökön egy egyszemélyes sajtótájékoztatón fog beszámolni az elmúlt hetekről. Eközben egy lépésre került a csehországi visszatéréstől, ugyanis Barcelonában mindent rendben találtak az utolsó orvosi kontrollon, ráadásul az előzetes nevezési listában is szerepel.  Lorenzo Savadori pedig úgy véli, a spanyol egy teljesen más motorra fog felülni.

Minden jel arra utal, hogy Jorge Martín bő három hónapnyi kényszerszünetet követően a Cseh Nagydíjon visszatér a MotoGP mezőnyébe. Mint ismeretes, a címvédő még a Katari Nagydíj főfutamán esett el, aminek következtében súlyos sérüléseket szenvedett, mivel a mögötte motorozó Fabio Di Giannantonio nem tudta kikerülni.

Múlt hét szerdán azonban a misanói pályán, egy versenymotor nyergében 64 kört teljesített, miután az Aprilia a „Martín-szabályra” hivatkozta megszervezte az akklimatizálódását segítő egynapos tesztet. Ezt követően azt is bejelentették, hogy a spanyol versenyző a tervek szerint Brnóban visszatér.

Martín bizakodó, és alig várja a visszatérést (képek, videó)

Ez természetesen továbbra is így van, ugyanis kedden hivatalossá vált, hogy a címvédő csütörtök délután egyedül fog a média elé állni, azért, hogy egy sajtótájékoztatón számoljon be az elmúlt hetek történéseiről. Amellett, hogy jelenlegi érzéseiről fog beszélni, egy másik, forróbb témát is érinteni fog. Ez pedig a jövőjét firtató kérdések. Mint ismeretes, Martín május végén bejelentette, hogy egy záradékra hivatkozva kilépne a szerződéséből, és már a szezon végén befejezné a közös munkát az Apriliával. Ez azonban az elmúlt napokban gyökeres fordulatot vett, ugyanis spanyol sajtóértesülések szerint a 27 éves versenyző mégis úgy döntött, marad jelenlegi kenyéradójánál. A különleges sajtótájékoztatót az alábbi linken keresztül lehet követni.

Martín nem indulhat jövőre, ha helyzete nem rendeződik, főnöke kész bíróságig vinni az ügyet

A „nulladik napon” azonban nem ez lesz a címvédő egyetlen programja. A napokban ugyanis Barcelonában átesett az utolsó orvosi vizsgálatokon, és megkapta a szükséges zöld utat az utazáshoz. Másrészt a kedden kiadott előzetes rajtlistán is szerepel a neve. Persze a protokollnak megfelelően a végleges döntésig csütörtökig várni kell, ugyanis a rajtengedélyt dr. Ángel Charte, a MotoGP főorvosa fogja megadni. Ez azonban általában már csak formalitás szokott lenni.

„Alig várom, hogy visszaülhessek a motorra. Nagyon boldog vagyok azért, hogy végre elérkezett ez a pillanat. Rengeteg munka vár még ránk az Apriliával, mert nagy bennünk a potenciál, hogy jól szerepeljünk. Annak is eljött az ideje, hogy elkezdjünk építkezni, hogy erősen zárjuk a szezont” – idézi Martínt a noaleiek hétvégét megelőző előzetese.

Igazságtalan Martín helyzete, de a sérülések mindig benne vannak a pakliban

De vajon milyen motorra ülhet a Cseh Nagydíjon? Nos, az Aprilia tesztpilótájának, a spanyol helyettesének, Lorenzo Savadorinak határozott véleménye van: „Martín egy teljesen más motort fog találni. Egy olyat, amely egy óriásit lépett előre a katari konstrukcióhoz képest. Egy olyat, amely lehetővé teszi neki azt, hogy jól érezze magát. Persze szüksége lesz némi alkalmazkodásra, de biztos vagyok abban, hogy nagyon gyorsan meg fogja találni az összhangot a koncepcióval” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak.

„Keményen dolgoztunk, és a versenyzés, a tesztelés és a fejlődés lehetővé teszi azt a számunkra, hogy gyorsabban haladjunk előre. Remek munkát végeztek Noaléban, és úgy gondolom, kifejezetten jó most a motor, látva Marco Bezzecchi [teljesítményét]” – zárta gondolatait.

Mindketten dobogót dobtak el, de nincs bennük keserűség: Ez a versenyzés része

Hivatalos: a kritikák ellenére marad a jelenlegi helyén a Német Nagydíj

0

Kedden hivatalossá vált, hogy a Német Nagydíjnak otthont adó Sachsenring 2031-ig szerződést hosszabbított a MotoGP-vel. Mindezt annak ellenére, hogy ismét felerősödtek azok a hangok, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság kinőtte a versenypályát.

A múlt hétvégén rendezték a Német Nagydíjat, amely minden bizonnyal emlékezetes futamként vonul be a történelemkönyvekbe. Az idei versenyen, amelyet Marc Márquez 2021 után először nyert meg, mindössze tízen látták meg a kockás zászlót, erre pedig a 2011-es Ausztrál Nagydíj óta nem volt példa.

Marc Márquezé az őrült Német Nagydíj, Di Giannantonio és Bezzecchi dobogót dobott el magától

Azt már korábban bejelentették, hogy 2026-ban július 10. és 12. között látogat el a mezőny a Sachsenringre (a teljes menetrendet még homály fedi, jelenleg a Brit Nagydíj dátuma biztos, valamint a jövőre visszatérő brazíliai versenyhétvége valószínűsíthető időpontja van meg), kedden pedig az is hivatalossá vált, hogy 2031-ig biztosan a versenynaptár része marad a Hohenstein-Ernstthal településen fekvő aszfaltcsík.

Mindezt annak ellenére, hogy az idei versenyhétvége meglehetősen kétarcúra sikeredett. Ugyan a három nap folyamán több mint 256 ezer szurkoló látogatott ki, mégis kritika érte a létesítményt. Pedro Acosta úgy véli, a MotoGP nemes egyszerűséggel kinőtte a Sachsenringet, mivel a falak túl közel vannak. Marc Márquezék pedig a vasárnapi versenyt követő sajtótájékoztatón a hosszabbításról szóló pletykákon viccelődtek.

Acosta elköltöztetné a MotoGP-t a Sachsenringről, szerinte kinőtték a pályát

A Sachsenring 1961-ben szerepelt először a versenynaptárban. Ekkor még Keletnémet Nagydíj néven futott, és természetesen az akkori vonalvezetés merőben más volt a jelenleginél. Az 1972-es szezont követően azonban kikerült a programból, és csupán 1998-ban tért vissza. Azóta kirobbanthatatlan tagja a versenynaptárnak, mindössze a 2020-as idényben törölték az eseményt a koronavírus-járványra hivatkozva. Ma is használatos vonalvezetését 2003-ban kapta meg.

„A MotoGP a Sachsenringen a legjelentősebb motorverseny-rendezvény, amely több mint negyedmillió nézőt vonz be. Az a célunk, hogy folytassuk ezt a sikertörténetet. Azzal, hogy korán megegyeztünk a MotoGP-vel, biztosítottuk, hogy a Sachsenring rendezze a nagydíjakat hosszú távon. Az esemény óriási népszerűségnek örvend a régióban. Továbbra is lehetőségünk lesz arra, hogy a nagydíjnak Szászország adjon otthont, köszönhetően a tökéletes együttműködésnek, melyet Michael Kertschmerrel [Szászország miniszterelnöke – a szerk.] és a tartományi kormánnyal folytatunk” – fogalmazott dr. Gerd Ennser, az ADAC Sport elnöke.

„Örömmel jelentjük be, hogy 2031-ig Németországban is versenyezni fogunk. Ez az ország egy fontos piaca a MotoGP-nek, és egy fantasztikus esemény annak a negyedmillió szurkolónak, akik csatlakoztak hozzánk, hogy évről-évre újabb rekordokat döntsünk a Sachsenringen. Alig várjuk, hogy újabb mércéket állítsunk fel a promóterrel közösen. Köszönöm a szászországi kormánynak a MotoGP iránt mutatott elköteleződésüket, és persze köszönjük a drukkereknek, hogy igazán hihetetlenné tették ezt az eseményt” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna vezérigazgatója.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

Megműtötték Viñalest, mostantól a rehabilitáción van a hangsúly

0

Sikeres vállműtéten esett át Maverick Viñales, a fő fókusz pedig immáron a gyógyuláson és az Osztrák Nagydíjra datálható visszatérésen van. A spanyol versenyző eközben a közösségi médiában üzent.  

Maverick Viñales számára idő előtt ért véget a Német Nagydíj. Mint ismeretes, a Tech3 versenyzője az időmérő második szakaszában bukott, aminek következtében bal válla kificamodott, hovatovább a későbbi vizsgálatok törést is megállapítottak. Vasárnap az is hivatalossá vált, hogy műtétre lesz szükség, ezért a spanyol pilóta kihagyja a brnói versenyhétvégét.

Viñales a Cseh Nagydíjon sem vesz részt, műteni kell

Azóta már a beavatkozás is megtörtént, melyről a Tech3 számolt be egy hétfőn kiadott rövid közleményben: „[Viñales] a Q2-ben elszenvedett balesete miatt válltöréssel távozott a Német Nagydíj helyszínéről. Vasárnap Olaszországba utazott, annak érdekében, hogy megműtsék, és felgyorsítsák a gyógyulási folyamatot. Minden jól alakult, a spanyol versenyző pedig már haza is tért, és a rehabilitációjára fókuszál. Mindent megtesz annak érdekében, hogy minél hamarabb visszatérjen a csapathoz, de Maverick hiányozni fog a Cseh Nagydíjról”

Öröm az ürömben, hogy Viñalesnek nagy valószínűséggel csak ezt a fordulót kell kiülnie, ugyanis a cseh hétvégét követően nyári szünetre vonul a mezőny. Érdekesség, hogy királykategóriás karrierje alatt még nem volt arra példa, hogy a tízszeres MotoGP-futamgyőztes sérülés miatt hagyjon ki versenyhétvégét. Legutoljára a 2021-es Amerikai Nagydíjról hiányzott.

A 30 éves versenyző eközben a közösségi médiában üzent a beavatkozást követően. „24 óra telt el a baleset óta, és már a műtét is megvan. Nagyon köszönöm Dr. Giuseppe Porcellininek, Dr. Antonio Padolinónak, Dr. Gianmarco Micheloninak, Dr. Alessandro Donànak és a sassuoloi kórház teljes orvosi csapatának, hogy gondoskodtak rólam. Ki kell ülnöm a Cseh Nagydíjat, de itt az ideje, hogy a pihenésre és a gyógyulásra fókuszáljak, hogy a nyári szünetet követően erősebben térjek vissza. Köszönöm a felém irányult szeretetet és az üzeneteket. Elolvastam és értékelem őket” – fogalmazott hétfői Instagram-bejegyzésében.

A szabályok értelmében a KTM-nek nem kötelező helyettest találnia, hiszen abban az esetben kell ezt biztosítaniuk, ha a sérülés tíz nappal a versenyhétvége előtt történne meg. Ez Viñales esetében nem teljesül.

Ennek ellenére könnyen előfordulhat, hogy neveznek helyettest a Cseh Nagydíjra (elsődlegesen Pol Espargaró neve merült fel), ugyanis a Tech3 mindkét állandó pilótája jelenleg harcképtelen. Mint ismeretes, Enea Bastianinit a hétvégét megelőzően vakbélgyulladással diagnosztizálták. Ugyan az olasz versenyző már jobban van, de továbbra is kérdéses, hogy indulhat-e Brnóban. Erre legkésőbb csütörtökön fogunk választ kapni.

Hivatalos: a betegséggel küzdő KTM-pilóta a teljes Német Nagydíjat kihagyja

Prózai okból kerülte el Zarco a büntetést – ugyanazért, amiért mást szankcionáltak

0

Johann Zarco látszólag sárga zászló alatt esett el a Német Nagydíj főfutamán, ám ezért nem kapott büntetést – ellentétben Lorenzo Savadorival. Zarco saját elmondása szerint ennek az volt az oka, hogy a bukása helyszínén „azonnal” előkerült a zöld zászló a sárga után.

Történelmi verseny volt a hétvégi Német Nagydíj főfutama, de sajnos nem egy szívderítő indokból. A viadalt mindössze tízen fejezték be, ami rekordbeállítás a legkevesebb célba érő tekintetében a MotoGP-korszakban (a másik „csúcstartó” egyébként a 2011-es Ausztrál Nagydíj). A versenynek eleve is csak 18-an vágtak neki, de az igazi csillaghullás csak a rajt után következett, hiszen sorban összesen nyolcan estek el. Egyikük Lorenzo Savadori volt, aki ráadásul kétszer is a földre került, mivel az első bukásából még felállt. A Jorge Martínt helyettesítő Aprilia-tesztpilóta második esése pedig később „visszacsapott” rá.

Savadori dupla hosszú körös büntetést kapott – azért, mert elesett. A bukásakor ugyanis kint volt a sárga zászló Joan Mir és Ai Ogura balesete miatt. Az olasz versenyzőt a felügyelők vétkesnek találták, mivel „figyelmen kívül hagyta a sárga fényjelzést, amelyet egy baleset miatt lengettek az 1-es kanyarban”, valamint „potenciálisan veszélyes helyzetet idézett elő önmaga, a többi versenyző és a pályabírók számára”. Mellékesen az persze jó kérdés, hogy Martín tervezett brnói visszatérése miatt mikor fogja ezt letölteni…

Már csapata is csak ironizálni tud Mir sorozatos balszerencséjén

Savadori büntetését pikánssá teszi, hogy Johann Zarco látszólag pontosan ugyanezt hajtotta végre, de a felügyelők az eset vizsgálata végén mégis úgy döntöttek, hogy nem szankcionálják. Zarco a főfutam 18. körében bukott, ugyanott – az 1-es kanyarban –, ahol a szinte közvetlenül előtte eleső Fabio Di Giannantonio is földre került. A francia pilóta mégis elkerülte a büntetést, aminek saját magyarázata szerint egészen prózai oka van.

„Volt legalább valami pozitívum ebben a futamban, hiszen akár dupla hosszú körös büntetést is kaphattam volna Brnóra – mondta Zarco. – De szerencsére nem így lett. Ugyanis abban a pillanatban, amikor megjelent a sárga zászló, rögtön utána jött a zöld zászló is, és én már ott estem el, ahol a zöld zászló volt érvényben – ezért nem büntettek meg.”

Már csapata is csak ironizálni tud Mir sorozatos balszerencséjén

0

Joan Mir nehezen tudja elfogadni, hogy ezúttal Ai Ogura bukásának lett ő is az áldozata, és rövid időn belül negyedszer esik ki önhibáján kívül. Ezen a pechszérián már a gyári Honda közösségi oldalának kezelője is csak ironizálni tudott.

A Német Nagydíjon a gyári Honda versenyzői útban voltak afelé, hogy együttesen szezonbeli legjobb eredményüket érjék el. Luca Marini a sérülése utáni első futamán a legelőkelőbb pozícióban ért célba, amióta az aranyszárnyasokat képviseli, és csapattársa, Joan Mir is kilencedik volt a hajrához közeledve. Ő azonban végül nem látta meg a kockás zászlót.

Marc Márquezé az őrült Német Nagydíj, Di Giannantonio és Bezzecchi dobogót dobott el magától

A 22. körben ugyanis a közvetlenül mögötte haladó Ai Ogura eldobta a motort, és az immáron gazdátlan gép pont a spanyol versenyző RC213V-jét találta el, így ő is a földre került. Az incidens után a 27 esztendős versenyző nem állt a sajtó rendelkezésére, de a Honda közleményéből kiderült, hogy ezúttal szerencsére megúszta bármiféle sérülés nélkül.

Őszintén szólva nem igazán tudom, mit mondhatnék – idézi az említett dokumentum. – Jó versenyt futottunk, a határokon belül motoroztunk az odakint tapasztalt trükkös körülmények között. Futottam a versenyemet, tisztán csatáztam, és egy igazán jó eredmény felé tartottam. Közeledtem [Brad] Binderre, és láttam, hogy [Jack] Miller visszaesik. Aztán megint kiütött egy másik pilóta. Nagyon nehéz elfogadni, amikor ilyen dolgok történnek, nem egyszer, hanem újra és újra.”

Azóta, hogy Mir a szezon első öt főfutamából négyszer saját hibájából esett el, a MotoGP 2020-as világbajnokát tényleg nagy pechszéria sújtja. A Francia Nagydíjon ő is belekeveredett az Enea Bastianini által indított incidensbe. Az aragóniai sprinten Miller ütötte ki, az asseni vasárnapon pedig nem tudta kikerülni az előtte eleső Fermín Aldeguer motorját.

Mindezt pedig már a gyári Honda, pontosabban a csapat X-oldalának kezelője sem bírta keserű ironizálás nélkül. „Ha valaki látta Joan Mir szerencséjét, [annak] nagy pénzjutalmat ajánlunk fel” – írta ki közvetlenül a baleset után, majd nem sokkal később, amikor megosztotta az erről készült videót, hasonló stílusú szöveget mellékelt hozzá. „Az Oxford szótár e-mailben kért egy fotót Joanról, hogy odategyék a »balszerencsés« szó mellé.”

Mir a mostani esése nélkül is tizenkilencedik lenne az összetettben, de ahelyett, hogy 1 pontra megközelítette volna Álex Rinst, 9 egységnyire eltávolodott a közvetlenül előtte álló honfitársától. A gyári Honda továbbra is a tizedik, 20 ponttal elmaradva a Trackhouse-tól, míg a konstruktőri összetett eredményét csak annyiban befolyásolta az ütközés, hogy az Aprilia így 1 egységgel többet szerzett.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

Eddigi legjobb eredményét érte el Lukács Tamás a Northern Talent Cupban

0

A Dorna legrangosabb utánpótlás-sorozata, a Northern Talent Cup ezen a hétvégén a MotoGP betétfutamaként került megrendezésre a Sachsenringen.

A pénteki szabadedzés, valamint a kvalifikáció még száraz körülmények között zajlott. Tominak ez a pálya teljesen új volt, így ez alatt az egy nap alatt kellett az összes kanyart megtanulnia. A MotoGP miatt feszített volt a program. A kvalifikáció eredményét tekintve Tominak nagyon gyorsan sikerült a pályát memorizálni, és a nyolcadik rajthelyet szerezte meg.

Öt pontszerzés és egy kiesés a magyar versenyzők mérlege Mostban

Az első verseny szombat délután már felszáradó pályán indult, Tomi a rajt után az első körökben a hetedik-nyolcadik. helyen ment, majd a 3. körben már ötödikként vette be a kanyarokat. Hat körrel a verseny vége előtt egy zseniális manőverrel a harmadik helyre zárkózott. A 8-9. körben leszakadt az ég, és a 10. kör vége előtt a 3-as kanyarban a német Smilla Göttlich megelőzte Tomit, aki így a negyedik helyre csúszott vissza. A bírók ekkor úgy döntöttek, hogy lefújják a versenyt a hatalmas eső miatt, és mivel a verseny kétharmad távját teljesítették, nem volt újraindítás. A szabályok szerint ilyenkor az előző kör sorrendjét vették figyelembe, így Tomi 2 tizeddel lecsúszott a dobogós helyezésről, és a negyedik helyet szerezte meg, ami az eddigi legjobb helyezése ebben a sorozatban.

A második verseny vasárnap reggel kezdődött, ami azért volt kedvezőtlen, mert bár az eső nem esett, a pálya nagyon vizes volt. A csapat arra számított, hogy a futam második felére már kialakul a száraz ív, de sajnos az előző napon leesett víz mennyisége ezt nem tette lehetővé. Az első körök tempója még nem volt a legjobb, de ahogy kezdett felszáradni a pálya, Tomi egyre jobban vette az íveket, és a tempója is gyorsult. A második versenyen a tizenharmadik helyen intették le.

A két viadalon Tomi 15 pontot gyűjtött, összetettben a tizedik helyre lépett elő. Sok idő most nincs pihenni, hiszen a hétvégén a Northern Talent Cup Brnóban teljesíti a következő fordulót, ahol ismét a MotoGP versenyzőivel együtt teszik majd meg a versenytávokat.