back to top
2025. június 28. 19:01
Kezdőlap Blog Oldal 8

Bagnaia: Ha itt nem leszek versenyképes, kimondhatjuk, hogy baj van

0

Francesco Bagnaia kijelentette, ha az Olasz Nagydíj hétvégéjén nem lesz versenyképes, akkor gond van, ugyanakkor jelen helyzetében nem ábrándozhat duplázásról. A háromszoros világbajnok szerint Mugellóban nehezebb működtetni az Alcañizban sokat segítő nagyobb méretű féktárcsát.

Francesco Bagnaia számára eddig finoman szólva sem úgy alakul a szezon, ahogyan azt vélhetően előzetesen eltervezte. A 28 éves motoros eddig mindössze egy futamot nyert, azt is Marc Márquez bukásának köszönhetően, akivel szemben nyolc forduló után 93 pont a lemaradása. Ráadásul Álex Márquez is bőven előtte van, egészen pontosan 61 egységnyi különbséggel.

Most viszont az egyik legjobb pályája következik, és nem csak azért, mert hazai közönség előtt versenyezhet. A gyári Ducati versenyzője ugyanis a sprinteket is figyelembe véve 2022 óta zsinórban öt győzelemnél tart Mugellóban. Éppen ezért bízik benne, hogy az aragóniai feltámadás után versenyképes lesz az előttünk álló hétvégén.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Igaz, hogy Aragóniában a vasárnapi futamon versenyképes voltam, de az érzésem szerintem nem csak attól függ, hogy ott mit csináltunk – nyilatkozta. – Szóval meglátjuk, hogy jó érzéssel és jó beállítással vágok-e neki a hétvégének. Tudom, mennyire fontos, hogy itt jó eredményt érjünk el, és igyekszem a maximumot kihozni magamból, hogy tartsam Marc tempóját, aki általában a legerősebb. Szóval megpróbálok legalább harcolni a győzelemért.”

Nem ez az első olyan helyszín, amelynek esetében a szakértők a korábbi eredmények alapján előzetesen úgy gondolják, hogy Bagnaia akár versenyképesebb is lehet az idősebbik Márqueznél. Korábban talán leginkább Katarban merült ez fel, ahol azonban végül nem lehetett megállítani a nyolcszoros világbajnokot. Ami viszont Mugellót illeti, az olasz motoros is tudja, hogy ha itt nem teljesít, akkor lassan tényleg nem lesz mibe kapaszkodnia.

Nagyon fontos lesz, mert ha itt nem leszek versenyképes, kimondhatjuk, hogy baj van – jelentette ki. – Szóval megpróbálok küzdeni [a győzelemért]. Tisztában vagyok vele, hogy nem vagyok abban a helyzetben, hogy mindkét futam megnyeréséről ábrándozzak, mert tudjuk, hogy Marc mennyire erősnek bizonyult ebben az idényben, ahogyan Álex is. Szóval fontos lenne ott folytatni, ahol az aragóniai vasárnap abbahagytuk, és megpróbálunk pályaeseményről pályaeseményre javítani a tempónkon.”

Marc Márquez az új aerocsomagot, Bagnaia a nagyobb féktárcsákat dicsérte az aragóniai teszt után

Ami a már többször is emlegetett Aragóniai Nagydíjat illeti, Bagnaia a sprinten annyira szenvedett, hogy még csak pontot sem szerzett. Másnap viszont némileg váratlanul magára talált, és miután az első körökben visszaverte Pedro Acosta támadásait, harmadikként futott be a Márquez testvérek mögött. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ezzel csak az idény eleji állapot tért vissza.

Reálisnak kell lennünk, és figyelembe kell vennünk, hogy a legutóbbi forduló a versenyig elég nehezen alakult számomra – fogalmazott. – Igaz, hogy aztán a vasárnapi futamra gyűjtöttem némi önbizalmat, de az is tény, hogy ugyanott végeztem, ahol a szezon elején, a harmadik pozícióban. Közel voltam hozzájuk, de Marc játszadozott. Ott voltam Álexszel, harcoltam vele, és [közvetlenül] előttem végzett. Szóval szerintem jó lenne innen folytatni, de ezen a hétvégén még egy lépést kell tennünk, és ez a megfelelő pálya, hogy ezt megkíséreljük.”

A legutóbbi főfutam leintése után mind Bagnaia, mind a gyári Ducati csapatmenedzsere, Davide Tardozzi elmondta, hogy a bemelegítésre féktárcsát cseréltek a motorjában, és a versenyen a 340 milliméteres helyett a 355-öset használta. Az olasz pilóta elmondása szerint ennek köszönhetően sokkal magabiztosabbá vált, azzal kapcsolatban viszont vannak kétségei, hogy Mugellóban mennyire működhet ez a megoldás.

Ez az egyszerűnek tűnő változtatás segített Bagnaiának, hogy kilábaljon a mély gödörből

Ezen a pályán nehezebb használni a háromszázötvenöt [millimétereset], mert a fék nem éri el azt a hőmérsékletet, amely a tárcsának [megfelelő] lenne – magyarázta. – Szóval megpróbálunk az alapverzióval, az alacsonyabb tömegű háromszáznegyven milliméteressel kezdeni, és reméljük, nem lesznek olyan gondjaink, mint korábban. Mindenesetre úgy vélem, ezen a pályán nyilvánvalóan szükségünk van a fékekre, de kevésbé, mint más pályákon, ami talán jobban feküdhet nekünk.”

Acosta: Nagyon könnyű lenne becsapni magunkat

0

Pedro Acosta úgy véli, ki lehet hozni valami pozitívumot a KTM legutóbb kipróbált alkatrészeiből, és sürgette a gyárat a problémák megoldására. A 21 éves pilóta elárulta, milyen eredménnyel lenne elégedett az Olasz Nagydíjon.

Pedro Acosta kifejezetten biztató teljesítményt nyújtott az Aragóniai Nagydíjon, legalábbis a KTM idei formájához képest mindenképpen. A kétszeres világbajnok a sprinten az ötödik, a főfutamon pedig a negyedik helyen ért célba. Igaz, a leintés után úgy fogalmazott, fájdalmas volt látnia a különbséget az előtte lévők és közte.

Acosta élvezte az „úriember” Bagnaiával vívott csatáját, de „fájdalmasnak” tartja az eredményét

A másnapi tesztre a KTM számos fejlesztéssel állt elő: a négy pilóta számára összesen hét különböző aerodinamikai csomagot bocsátottak rendelkezésre, amelyeket kipróbálhattak. Mindez elsősorban Maverick Viñalesnek hozott előrelépést, honfitársa kevésbé volt elégedett, ám a mugellói sajtónapon már optimistábban nyilatkozott, egyben munkaadójának is üzent.

Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten

Ezt a gyárnak kell megtennie, nem nekem – válaszolta Acosta arra a kérdésre, hogy ki lehet-e hozni valamit az új alkatrészekből. – Végső soron annyi mindent kipróbáltunk, noha mindegyikre csak három kör jutott, nem volt sokkal több időnk, de ki lehet hozni belőle valamit. Arra van szükségünk, hogy megérkezzen. Tegnapra kell, nem holnapra. Gyors megoldások kellenek, orvosolnunk kell a problémákat.”

És hogy mik ezek a problémák? Nos, a 21 esztendős motoros meglehetősen egyszerűen összefoglalta a helyzetet, egyúttal hozzátette, nem verhetik át saját magukat. „Jobb motorra van szükségünk – jelentette ki. – Nagyon optimista vagyok, de ti az önámításban utaztok, míg én realista vagyok. Nagyon könnyű lenne becsapni magunkat. Ha a valóságot nézzük, messze vagyunk.”

Acosta a mugellói fordulóval kapcsolatos várakozásaira is kitért. 2024-ben a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn, a sprinten viszont harmadik lett, igaz, ehhez Enea Bastianini és Jorge Martín kiesése is kellett. Másnap már mindketten motoron maradtak, ahogyan Francesco Bagnaia és Marc Márquez is, és egyikükkel sem tudott mit kezdeni. Úgy véli, idén hasonló forgatókönyvre lehet számítani, persze részben más nevekkel.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Szerintem egy olyan versenyben kell gondolkodnunk, mint az aragóniai, hogy minél közelebb legyünk a dobogóhoz – fogalmazott. – Tavaly az egész futamon ötödik voltam, Marc Márquez negyedik, Enea Bastianini pedig harmadik [egészen az utolsó kanyarig, ahol megelőzte Martínt – a szerk.]. Nem voltak messze, nagyjából annyira, mint két hete Pecco Bagnaia, Álex Márquez és Marc Aragóniában. Egy ilyen versenyben kell gondolkodnunk. Tavaly Jorge Martín és Enea Bastianini sokkal erősebbek voltak, idén viszont ott van Pecco, Marc, Álex, Fermín Aldeguer és Franco Morbidelli. Az ötödik-hatodik helyet kell megcéloznunk, úgy, hogy a lehető legközelebb legyünk a dobogóhoz.”

Mire lenne képes Acosta egy Ducatin? – a Márquez fivérek és Bagnaia válaszoltak 

Mit gondol a Balaton Parkról? Mennyire fontos Rossi utolérése? – Marc Márquez mindkettőre felelt

0

Marc Márquez kijelentette, akár meglesz a kilencedik világbajnoki címe, akár nem, pályafutása legnagyobb kihívását már sikerrel vette. A spanyol versenyző elárulta, igyekszik Francesco Bagnaia tavalyi adataiból kiindulni, és a Balaton Park Circuittel kapcsolatos kérdésre is reagált.

Bár többször is hibázott a futamokon, Marc Márquez számára eddig így is kiválóan alakul a MotoGP idei szezonja. A 32 éves pilóta nyolc forduló után 32 pontos előnnyel vezeti a tabellát, ráadásul első számú üldözője nem csapattársa, Francesco Bagnaia, hanem öccse, Álex Márquez. Ami az olasz pilótát illeti, az ő hátránya már 93 egység.

Amennyiben az idősebbik Márquez megőrzi előnyét, mind az összes, mind a királykategóriás világbajnoki címek számában utoléri Valentino Rossit, arról nem is beszélve, hogy egykori riválisa és Casey Stoner után ő lehet a harmadik, aki a MotoGP-korszakban két különböző márkával is felér a csúcsra. Az Olasz Nagydíj előtti sajtótájékoztatón egy helyi újságíró feltette neki a kérdést, hogy mennyire tartja fontosnak az egyenlítést.

Marc Márquez már túl van a legnehezebb kihívásán, és most már Rossi számát szeretné elérni

Persze, ahogyan mondtam, nagyszerű formában vagyok – nyilatkozta. – Úgy gondolom, hogy Álex és én egyaránt emeltünk a szintünkön, mert mindketten hajtunk, és Álex is a legjobb évét futja a bajnokságban. Pecco egyre inkább jön, és, miként két futammal ezelőtt is említettem, közelebb van, mint amit a számok mutatnak. Ettől eltekintve viszont, hogy lesz-e kilencedik bajnokság vagy sem… pályafutásom legnagyobb kihívását már abszolváltam, visszatértem egy nagyon mély időszakból. Ezt már elértem. Három évvel ezelőtt itt, ezen a sajtótájékoztatón jelentettem be, hogy elmegyek Amerikába, hogy újra eltörjék a karomat, és helyrehozzák. Szóval a legnagyobb megmérettetést már sikerrel vettem. Mindenkinek megvan a maga pályafutása, mindenkinek megvannak a sérülései, a vezetési stílusa, a személyisége. Én mindenesetre boldog vagyok ezzel a kihívással, most pedig csak élvezem. A Ducati versenyzőjeként természetesen érzem a nyomást, és megpróbálom megnyerni a bajnokságot. Néha viszont nem ezen múlik. Csak akarjuk és próbálkozunk.”

A soron következő helyszín Mugello, ahol Márquez a legmagasabb géposztályban csak egyszer, 2014-ben tudott nyerni. Mindeközben Bagnaia 2022 óta a sprinteket is beleszámítva zsinórban öt győzelemnél tart, vagyis mondhatni, a közelmúltban ő volt itt az uralkodó. Éppen ezért csapattársa az ő adatait próbálja majd a maga javára fordítani.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Idén megpróbálom megérteni – fogalmazott. – Tavaly volt lehetőségem kicsit összevetni az adatait [az enyéimmel], de a motor picit más volt, és akkor nehezebben lehetett [lemásolni]. Idén igyekszünk még mélyebben megérteni, és megpróbálok hasznot húzni az adataiból. Nemcsak az övéiből, hanem Álexéiből is, mert általában itt mindketten nagyon gyorsak.”

A sajtótájékoztatón a Balaton Park Circuit is szóba került. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az egyik legismertebb újságíró, Simon Patterson Talmácsi Gábor videóját látva éles kritikát fogalmazott meg a magyarországi helyszínnel kapcsolatban. Csütörtökön aztán már értéksemlegesen fogalmazott, de ismét a Sachsenringhez hasonlította, kiemelve, hogy tíz balkanyar található rajta, amelyek Márqueznek közismerten jól mennek. A nyolcszoros világbajnoknak tetszik, amit eddig látott, de tudja, hogy ítéletet csak azután tud majd hozni, hogy ő maga is kipróbálhatta a helyszínt. „A fedélzeti kamerás [felvétel] és a nyomvonal alapján kedvelem a pályát – jelentette ki. – Aztán meglátjuk, mit tudunk tenni.”

„Gokartpálya” – kemény kritikát kapott a Balaton Park új vonalvezetése

Kiderült, részt vehet-e az Olasz Nagydíjon Ogura

0

Csütörtökön hivatalossá vált, hogy Ai Ogura visszatérhet a MotoGP vérkeringésébe, miután megkapta a szükséges rajtengedélyeket. Rajta kívül Fermín Aldeguert, Colin Veijert, és Adrián Fernándezt is versenyzésre alkalmasnak nyilvánították.

Az Olasz Nagydíj csütörtöki napján négy versenyző járt dr. Ángel Charténál, a MotoGP főorvosánál, hogy egy utolsó kontrollon essenek át, mielőtt motorra ülnek. A királykategóriát ezúttal két versenyző, Ai Ogura és Fermín Aldeguer „képviselte”.

A japán versenyző még a Brit Nagydíj első szabadedzésén szenvedett balesetet, aminek következtében megsérült a jobb sípcsontjának teteje. Néhány nappal később megműtötték, és azonnal elkezdte a rehabilitációt. Ennek ellenére nemcsak a Brit Nagydíj hátralévő részét kellett kihagynia, de Aragóniában sem ülhetett motorra.

Hivatalos: Ogura nem indul az Aragóniai Nagydíjon

Az Olasz Nagydíjon azonban már indulhat, miután a MotoGP főorvosától megkapta a rajtengedélyt. Ogura a MotoGP kameráinak elárulta, boldog, hogy visszatérhet, viszont a hétvégét figyelembe véve egyáltalán nincsenek elvárásai. Úgy fogalmazott, a péntek már-már tesztnek fog minősülni. Érdekesség, hogy amennyiben a 24 éves versenyző nem tudott volna motorra ülni, akkor Danilo Petrucci pótolna volna. Az olasz pilóta a biztonság kedvéért már ruhapróbán is járt, valamint a Barnitól is zöld utat kapott, hogy elutazzon Mugellóba.

Petrucci bevallotta, megkeresték, hogy pótolja a sérült Ogurát

Aldeguert a múlt héten két okból kifolyólag is meg kellett műteni. Egyrészt bal kezéből egy tavalyi beavatkozás után bennmaradt csavarokat távolítottak el, másrészt őt is utolérte a versenyzők átka, a kompartment szindróma. A spanyol versenyző is átment az utolsó teszteken, így őt is láthatjuk a hétvégén.

A kisebb kategóriákban is lesznek visszatérők, miután a Moto2-ben Colin Veijer, a Moto3-ban Adrián Fernández kapott zöld utat.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Hivatalos: Dovizioso marad a Yamahánál, két szerepkörben is számítanak rá

0

A Yamaha csütörtökön hivatalosan bejelentette, hogy szerződést hosszabbítanak Andrea Doviziosóval. Az olasz versenyző nemcsak tesztpilótai, hanem versenyzőiteljesítmény-tanácsadói pozíciót is be fog tölteni az elkövetkezendő három évben.

Néhány nappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy Fabio Quartararo úgy véli, a Yamaha nem használja ki eléggé Andrea Dovizioso rutinját. A francia versenyző szerint az olasz pilóta pontosan tudja, mi történik a motoron, és mélyebbre kell ásnia magát a technikai részletekbe, ehhez viszont a csapatnak kell megadnia neki a lehetőséget.

A Yamaha nem „használja” eléggé Doviziosót, véli Quartararo

Ezen „sérelmeit” valószínűleg a hangvillások vezetősége felé is tálalta, akik megfogadták Quartararo tanácsait. Csütörtökön ugyanis bejelentették, hogy 2027-ig szerződést kötöttek Doviziosóval. A Professzor két különböző szerepkört fog betölteni, hiszen nemcsak tesztpilótaként, hanem versenyzőiteljesítmény-tanácsadóként is számítanak rá.

„A Hírességek Csarnokába is beválasztott olasz pilóta kulcsszerepet fog játszani abban, hogy felgyorsítsák a Yamaha motorjának fejlesztését, és javítsa a kommunikációs együttműködést a versenyző és a mérnöki csapat között. Tisztában vagyunk a páratlan versenyzői tehetségével és a technikai precizitásával. Dovizioso korábban már hozzájárult a Yamaha MotoGP-programjához, és széles körben elismerik a világos, részletes és hasznosítható visszajelzéseit” – olvasható az ivataiak közleményében.

A gyári Yamaha csapatfőnöke felfedte, mikor próbálhatják ki Quartararóék a V4-es motorblokkot

„Testversenyzői kapacitása mellett, Dovizioso részt fog venni a versenyhétvégéken túli privát teszteken, ahol direktben fogja segíteni a Yamaha prototípusainak fejlesztését. Ezenfelül egy versenyzőiteljesítmény-tanácsadói szerepkört is létrehoztunk, melynek célja, hogy erősítse a kommunikációs csatornákat a versenyzők és a mérnökök között annak érdekében, hogy támogassák a Yamaha állandó csapatát a teljesítményadatok elemzésében és átadásában” – fogalmaznak.

Dovizioso karrierjét nem kell részletesen bemutatni. Ugyan a királykategóriában nem szerzett világbajnoki címet, de hét rajtelsőséget, tizenöt futamgyőzelmet és hatvankettő dobogót zsebelt be. 2017 és 2019 között egyaránt a második helyen zárt az összetettben. Karrierjével nem is olyan régen foglalkoztunk, melyet az alábbi cikkben mutattunk be részletesen.

Lorenzo és Marc Márquez árnyékából a Legendák közé – Dovizioso útja a Hírességek Csarnokába

„Nagyon boldog vagyok, hogy hivatalosan is bejelenthetem ezt az új kapcsolatot a Yamahával. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy fontos lépést képvisel egy olyan kapcsolatban, amely a közös bizalomra és tiszteletre épül. Kényelmesen érzem magam abban a szerepkörben, amelyet közösen határoztunk meg azzal a céllal, hogy maximalizáljuk a hozzájárulásomat ehhez a fontos projekthez. Mindkét szerepkörben egy fontos kapocsnak látom magam a fejlesztési folyamatban részt vevő szereplők között. Az a célom, hogy a versenyzők, a csapat és a stáb között erős szinergiát alkossak, felvázolva a tapasztalatomat a pályán és a garázsban egyaránt. Tudjuk, hogy ezt az utat számos apróság fogja alakítani, amire figyelnünk kell, de egy tiszta vízióval is rendelkezünk arról az eredményről, amelyet el szeretnénk érni. Ehhez nagy elkötelezettség fog kelleni” – nyilatkozta Dovizioso.

„Andrea és Yamaha erős partnerséget kötött az elmúlt években, és örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük, hogy újabb három évig velünk marad. Dovi nemcsak egy legendája a MotoGP-nek a kiváló versenyzési képességeinek hála, de komoly technikai tudása is van, és mérnökeinknek hatékony visszajelzést tud adni. Emiatt ideális tesztpilótaként, de megláttuk annak a lehetőségét, hogy további hasznát vegyük a Yamaha MotoGP-projektjén belül. Azon kívül, hogy tesztversenyzőként leigazoltuk, amit kulcsfontosságúnak tartunk a MotoGP-motor fejlesztési programunk szempontjából, azt is kíváncsian várjuk, hogy új szerepkörében, versenyzőiteljesítmény-tanácsadóként is bemutatkozzon. Ez lehetőséget teremt a Yamahának arra, hogy összegyűjtse a legfontosabb adatokat, és hatékonyan megossza mind a négy versenyző és a mérnökök között” – magyarázta Paolo Pavesio, a hangvillások versenyrészlegének ügyvezető igazgatója.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Barátjuk albuma előtt tiszteleg a VR46 az új festésével (képek)

0

Bemutatta új, egyszeri festését a VR46, amelyet a vasárnapi főfutamon láthat a nagyközönség. A koncepciót Cesare Cremonini olasz énekes ihlette, aki nemcsak, hogy pénteken Bolognában ad koncertet, de Valentino Rossival és Alessio „Uccio” Saluccival is jó barátságot ápol. Eközben kiderült, hogy a gyári Ducati is különleges ruhával készül, szintén vasárnapra.

A hétvégén az Olasz Nagydíjjal folytatódik a MotoGP 2025-ös szezonja. A mugellói hétvége remek lehetőséget nyújt a csapatoknak, hogy egy kicsit feldobják a motor kinézetét. Ezzel elsődlegesen az olasz csapatok élni is fognak, a sort pedig csütörtökön a VR46 nyitotta meg.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Valentino Rossi csapatának új ruháját Cesare Cremonini ihlette, aki 2024-ben „Alaska Baby” címen publikálta nyolcadik stúdióalbumát, az istálló pedig ez előtt tiszteleg. Az ötletet az énekes közelgő, bolognai koncertje adta, amelyet péntek este tart teltház előtt. Külön érdekesség, hogy a Dall’Ara Stadion és a mugellói aszfaltcsík 88 kilométerre fekszik egymástól közúton. Ráadásul mind a Doktor, mind Alessio „Uccio” Salucci jó barátságot ápol Cremoninivel.

„Volt egy vacsorám Cesaréval Bolognában, és említette nekem, hogy ott fog fellépni a mugellói hétvége alatt – idézte fel a találkozót Salucci, a VR46 csapatigazgatója. – Ez februárban volt, és már nyilvánosak voltak a turné időpontjai. Innen jött az ötlet. Ezen a hétvégén csak egy domb fog minket elválasztani, úgyhogy készítettünk egy speciális festést az ő színeivel. Nagyon boldog volt!”

„Ezek az »Alaska Baby« projekt és a sarki fény színei – magyarázta Cremonini. – Minden zenei projektem és a turné is ezen a vízión alapszik. Megpróbáltuk grafikailag átültetni ezt a motívumot valami kézzelfogható dologgá, ami végül az albumban öltött testet. Sosem tudtam elképzelni, hogy ez egy motoron is megjelenhet.”

Valentino Rossi, a VR46 tulajdonosa elismerte, nem volt egyszerű megalkotni a végleges kompozíciót, ugyanis rengeteg időbe került, de szerinte végeredményében tökéletes lett. Aldo Drudi is erre csatlakozott rá, akinek vezetésével formára öntötték az „Alaska Baby” színvilágát. „Szerencsére Cesare kialakításában fantasztikusak a színek, amelyeket az északi fény inspirált. Összeolvadnak, és különleges mintázatuk van, melyeket az ő kérésére megtartottunk. Ezt sikerült is újrateremtenünk azokkal a srácokkal, akik megalkották a motor színeit.”

Az új festést természetesen a versenyzők is véleményezték, akik nemcsak, hogy más külsejű motorra pattanhatnak fel az Olasz Nagydíj vasárnapján, hanem új bőrruhát is kaptak mellé. Fabio Di Giannantonio elárulta, hogy imádja a speciális dizájnokat, és a jelenlegi, egyszeri festésük ki fog tűnni a tömegből. Franco Morbidelli is le van nyűgözve tőle, és kiemelte, elképesztő érdeme van abban Drudiéknak, hogy mindig megtalálják annak a módját, hogy ezen színek hogyan passzoljanak a versenyzési stílushoz.

Fotó: Pertamina Enduro VR46 Racing Team/Flickr

A Ducati is új festéssel fog jelentkezni

Nemcsak a VR46, hanem a gyári Ducati is új külsővel fog megjelenni a vasárnapi főfutamon. A bolognaiak tavaly egy kékes színvilággal rukkoltak elő, idénre pedig egy reneszánsz stílusú koncepcióval készülnek, amely a gyártó víziójával fog keveredni. Jelenleg még csak a ruházatot mutatták be, a külsőre még várni kell. Mindenesetre a közösségi médiába már feltöltöttek egy kedvcsináló videót.

Fotó: Ducati Media House

Bő kilenc hónapja még vezette a világbajnokságot, mára ülés nélkül maradt a spanyol pilóta

0

Nagyot fordult a világ az elmúlt hónapokban Sergio Garciával. A spanyol versenyző tavaly szeptemberben még vezette a bajnokságot, mostanra azonban ülés nélkül maradt, miután közös megegyezéssel szerződést bontott jelenlegi csapatával. Azóta García váltótársát is megnevezték Eric Fernández személyében.

Van az a mondás, hogy „szegény embert még az ág is húzza”. Na, most ez a szegény ember Sergio García. A spanyol versenyző teljesítménye látványosan beszakadt a 2024-es szezon második felében. Ezt tovább tetézte, hogy az előszezonban balesetet szenvedett, aminek következtében eltört a keze, és ki kellett hagynia a 2025-ös idény első három versenyhétvégéjét.

Hárman is megsérültek a Moto2 és a Moto3 jerezi tesztjén, Canet, illetve Rueda zárt az élen

A 22 éves versenyző a Katari Nagydíjon térhetett vissza, de egyértelműen csak régi önmagát kereste. Mindössze egyszer zárt pontszerző helyen, miután a Francia Nagydíjon a tizenharmadik pozíciót csípte el. Erre még az a bejelentés is rátett, amelyet csapata, az MSi Racing Team kedden tett közzé, miszerint a felek közös megegyezéssel szerződést bontottak egymással.

„Ez a döntés annak érdekében született, hogy a felek külön folytathassák, és új sportbeli sikerekkel nézzenek szembe. Az együtt töltött idő alatt a csapat és a pilóta is professzionálisan és elkötelezetten dolgozott, valamint fontos tanulságokat és tapasztalatokat szerzett” – részletezi a válás okait a közlemény.

Pedig Garcíának egyáltalán nem nézett ki rosszul a szénája. Tavaly nyáron bevallotta, hogy a Trackhouse, valamint a Pramac is megkörnyékezte egy MotoGP-szerződéssel, ennek aláírásával végül nem került sor. Ráadásul a 2024-es Aragóniai Nagydíjat követően – amelyet akkor nem júniusban, hanem szeptember 1-jén rendeztek meg – még vezette is a pontversenyt a későbbi világbajnok Ai Ogura előtt.

Hiába voltak ajánlatai a MotoGP-ből, a Moto2-es tabellát vezető García nem fogadhatta el ezeket

„A QJ MOTORS-MSi-FRINSA minden jót kíván Sergiónak a további profi karrierjében, és őszintén köszöni az elkötelezettségét és a hozzájárulását a sportprojekt iránt. A versenyző hálával tartozik a csapat felé a kapott lehetőség miatt, és sok sikert kíván nekik a bajnokságban. Mindkét fél elégedettséggel zárja ezt a fejezetet a megszerzett tapasztalatokkal, és mostantól új kihívások felé fordulnak” – fogalmaz a kommüniké.

García helyének örökösét is bejelentették azóta. Szerdán kiderült, hogy Eric Fernández kap lehetőséget, már az Olasz Nagydíjtól kezdve. A 18 éves versenyző a Junior-világbajnokságban, a Moto2-es kategóriában pallérozódik. A legutóbbi versenyhétvégén, Jerezben a második helyen ért célba. Eddig 30 pontot szerzett, amellyel a hetedik helyen áll az összetettben.

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Őszinte vallomást tettek a Márquez testvérek a sérülést követő időszakról

0

Marc Márquez elárulta, mindenkire dühös volt 2020-as balesete és az azt követő komplikációk után. Öccse pedig elmesélte, zavarta, hogy mindenki bátyja állapotáról érdeklődik, akinek egyértelműen megváltozott a személyisége. Természetesen teljes mellszélességgel mellette állt, amikor 2022-ben meghozta azon döntését, hogy ismét kés alá fekszik.

Marc Márquez eddig kirobbanó formában versenyez a 2025-ös szezonban. A sprinteken közel hibátlan, mivel egy kivétellel az összeset megnyerte. A főfutamok kapcsán sem panaszkodhat, ugyanis négy diadalt számlál. Jelenleg 32 ponttal vezeti a bajnokságot Álex Márquez előtt.

Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában

Ez azonban egyáltalán nem volt jellemző az elmúlt évekre. A hatszoros MotoGP-világbajnok még a 2020-as Spanyol Nagydíjon bukott egy hatalmasat. Ugyan egy héttel később megpróbált motorra ülni, de ez végzetes hibának minősült, ezért a szezon hátralévő részét kihagyta. Ezzel kezdődött a 32 éves versenyző hihetetlen kálváriája, mivel jobb karját többször meg kellett műteni, hovatovább a kettős látásával is gondok adódtak.

„Mérges voltam a csapatomra – idézte fel azokat az éveket Marc Márquez a TNT Sportsnak adott interjújában. – Dühös voltam Álexre, nem a megfelelő módon válaszoltam neki. Egyáltalán nem könnyű, amikor testszerte erős fájdalmaid vannak. Ez olyan, mintha a fejed fájna – nem ugyanaz az ember leszel. Úgyhogy, képzeld el ezt a karodban, 24 órán keresztül. Végezetül úgy éreztem magam, mintha folyamatosan pörögne fel a fordulatszám.”

Súlyos sérülésének szelleme kísértette Marc Márquezt jerezi felzárkózása közben

A szóban forgó szezonok természetesen a családnak, és elsősorban Álex Márqueznek sem volt egyszerű. A 29 éves versenyző pechére pont 2020-ban debütált a királykategóriában, így esélye sem volt arra, hogy kibontakozzon, hiszen a paddock zöme arra használta fel, hogy bátyja hogylétéről érdeklődjenek.

„Ez volt az első alkalom, amikor azt mondtam, hogy »nem beszélek többet a bátyámról« – mesélte Álex Márquez. – Minden nap, amikor bementem, csak arról faggattak, »hogy van Marc, hogy van Marc?« Amikor ötvenedik alkalommal kérdezték meg, azt mondtam, hogy »oké, fejezzétek ezt be, nem én vagyok az az ember, aki elmondja, hogy van Marc.« Egyáltalán nem volt könnyű.”

Marc Márquez elárulta, hogyan változott meg a kapcsolata Álexszel, mióta bajnoki vetélytársak lettek 

Álex Márquez ezt követően elmesélte, hogy nem feltétlenül a 2020-as év bizonyult a legrosszabbnak, a főbb problémák csak ezután jöttek: „A nehezebb időszak 2021 és 2022 volt. Teljesen megváltozott a személyisége, mert minden nap elképesztő fájdalmakkal élt együtt. Mintha egy más ember lett volna” – fogalmazott.

Végül a 2022-es szezon derekán újabb műtétet hajtottak végre, mely döntés meghozatalában Álex is kulcsszerepet játszott: „Amikor úgy döntött Mugello után, hogy megáll, az nem egy spontán elhatározás volt, hanem már hetek óta érlelődött. Tisztában voltam vele, de senkinek sem beszéltem róla. Az elsők között voltam, aki azt mondta neki, hogy »tedd meg, mert nem élhetsz így«. Ez nemcsak arról szólt, hogy erősebben térjen vissza, hanem arról is, hogy normálisan és fájdalommentesen éljen, és ne kelljen minden nap fájdalomcsillapítókat szednie. Abban a pillanatban teljes mértékben támogattam ezen elhatározásában. Azt mondtam neki, hogy »ez a te döntésed lesz, be fogsz áldozni egy fél évet a bajnokságból, de megnyered életed hátralévő részét.«”

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

Bagnaia negyedszerre is elhódítja a helyi szíveket? – hétvégi menetrend

0

Az Olasz Nagydíjjal folytatódik a MotoGP 2025-ös szezonja. Marc Márquez hibátlan fordulón van túl, azonban csapattársa, Francesco Bagnaia 2022 óta veretlen a mugellói aszfaltcsíkon, így akár egy kiélezett küzdelmet is láthatunk az előttünk álló hétvégén.

Máris robog tovább a MotoGP 2025-ös szezonja, ugyanis az előttünk álló hétvégén rendezik meg a kilencedik fordulót, az Olasz Nagydíjat. A legutóbbi felvezető cikkünkben a szigorú monotonitással példálóztunk, ez most sincs másképpen, hiszen két hét telt el a legutóbbi, aragóniai verseny óta. Ezúttal azonban egy csavar is vár ránk, mivel innentől kezdve párosával fognak jönni a nagydíjak. Ez azt jelenti, hogy a csapatok és a versenyzők Mugellóból azonnal Assen felé veszik az irányt, hogy a jövő héten a legendás pályán csapjanak össze. De az még a jövő zenéje, kanyarodjunk vissza Olaszországba!

Bagnaia már a rajtnál lenullázta büntetését, Bastianini lehajrázta Marc Márquezt és Martínt

Ugyan a mediterrán állam eddig minden évben rendezhetett legalább egy versenyt, Olasz Nagydíj hivatalosan 1991-ben volt először. Előtte Nemzetek Nagydíja alatt futottak, melynek eleinte a legendás monzai aszfaltcsík adott otthont. Aztán 1969-től több mint húsz éven át több versenypálya dobálta egymásnak a rendezés labdáját. Ennek köszönhetően Monza mellett Imolába, Mugellóba és Misanóba is ellátogatott a sorozat. A Scarperia e San Piero városhoz közel fekvő versenypálya 1991-től szilárdította meg helyét a versenynaptárban (1991-ben és 1993-ban San Marinó-i Nagydíj alatt futott), azóta a 2020-as szezont leszámítva minden évben ellátogatott a mezőny az aszfaltcsíkra.

Maga a versenypálya 30 kilométerre fekszik Firenzétől északkeleti irányba. 5245 méter hosszú, és 15 kanyar (9 jobb és 6 bal) található rajta. A teljes versenytáv több mint 120 kilométer lesz, amely 23 körnek feleltethető meg. A körrekord Jorge Martín nevéhez fűződik, aki 1:44.504 másodperc alatt ért körbe a tavalyi időmérő edzés második szakaszában. A versenyben elért pályacsúcsot Francesco Bagnaia tartja 1:45.770-nel, szintén 2024-ből. A végsebesség rekordját jelenleg ketten tartják. Brad Binder 2023-ban, Pol Espargaró pedig 2024-ben egyaránt 366,1 km/h-val suhant.

Az Autodromo Internazionale del Mugello versenypálya legsikeresebb pilótája Valentino Rossi, aki kilenc alkalommal zárt az első helyen. Ebből hétszer a MotoGP-ben diadalmaskodott, ráadásul 2002 és 2008 között verhetetlennek bizonyult. A jelenlegi mezőnyből Bagnaia tart három királykategóriás futamgyőzelemnél, de egy sikert Fabio Quartararo és Marc Márquez is jegyezhet, a spanyol az alsóbb kategóriákban is elért egy-egy győzelmet. A többi géposztályt is figyelembe véve Miguel Oliveira és Pedro Acosta két-két diadalnál tart, de Martín, Johann Zarco, Binder, Maverick Viñales és Álex Márquez is büszkélkedhet egy-egy skalppal.

Az Olasz Nagydíj legutóbbi három kiadását egyaránt Bagnaia húzta be, hovatovább a sprinteken is hibátlan. Azonban idénre jelentősen megváltoztak az erőviszonyok. A helyi hős küzd az elemekkel, és meglehetősen hullámzó teljesítményt nyújt. Ezzel szemben Marc Márquez szárnyal, és nemcsak, hogy besöpörte az Aragóniai Nagydíjat, de már közel 100 pontos előnyt épített ki csapattársával szemben. A 28 éves pilótának tehát itt van az esélye arra, hogy revansot vegyen, és ezt hol máshol tehetné meg, mint hazai környezetben. Ráadásul, ha a Ducati legalább egy motort delegál a főfutam pódiumára, akkor zsinórban a hetvenötödik dobogós eredményüket érik el.

„Alig várom, hogy pályára guruljak, nemcsak azért, mert gyors és versenyképes voltam az elmúlt években, hanem a szurkolás és a légkör is nagyon különleges lesz – kezdte Bagnaia. – Mugello az egyik legszebb helyszín a világon, eláll tőle a lélegzeted. A pálya egyes részei és a kanyarok sorozata lenyűgözőek. Keményen dolgozunk, visszatértünk a dobogóra. Ez az egész csapat számára fontos volt, és itt semmit sem fogunk a véletlenre bízni.”

„Ez lesz az első alkalom, hogy a gyári csapat színeiben versenyezhetek Mugellóban. Biztosan felemelő érzés lesz pályára gurulni a Ducatistik előtt. A mugellói aszfaltcsík vonalvezetésének és hosszú egyenesének köszönhetően képes kihozni a Desmosedici legjobb teljesítményét. Az események szempontjából is sűrű hétvégére számítunk, de jól tudunk teljesíteni. Tökéletes nagydíjról érkezünk, nem lesz egyszerű megismételni, többen is erősek lesznek, de harcolunk, és jó formában vagyunk” – fogalmazott Marc Márquez.

Marc Márquez az új aerocsomagot, Bagnaia a nagyobb féktárcsákat dicsérte az aragóniai teszt után

A KTM meglepően erős hétvégét tudott felmutatni Aragóniában. Acosta vezényletével három mattighofeni pilóta is megjárta a Q2-t, azonban erős pontokat csupán a 21 éves versenyző tudott szállítani, miután mind Binder, mind Viñales idő előtt eldobta a motort. A teszten azonban a Tech3 versenyzője is megvillant, és ő zárt az eredménylista tetején, úgyhogy ők is reménykedhetnek abban, hogy folytatják jó szereplésüket.

Acosta az Aragóniai Nagydíj leintését követően úgy fogalmazott, hogy ez volt az eddigi legjobb hétvégéje. Ezúttal viszont egy jobb eredményt tűzött ki magának, úgyhogy felmerül a kérdés, hogy bele tud-e köpni a Ducatik levesébe. Annyi biztos, hogy tavaly a harmadik helyet csípte el a sprintfutamon, és ha fenntartja az előző fordulóban felmutatott erős teljesítményét, akár ő is révbe érhet.

Mire lenne képes Acosta egy Ducatin? – a Márquez fivérek és Bagnaia válaszoltak 

A Yamaha körül is pezsgett az élet az elmúlt napokban. Az előző versenyhétvége nem a terveknek megfelelően alakult, mivel egész hétvégén küszködtek az elemekkel. Hovatovább Quartararo eldobta a főfutamon, így a hangvillások minimális mennyiségű ponttal távoztak Aragóniából. Gyógyír lehet fájdalmaikra, hogy nyilvánosan is megmutatták a V4-es motorblokkot, valamint több hétnyi huzavona után hivatalosan is bejelentették Toprak Razgatlıoğlu érkezését.

„Megkezdjük a szezon első dupla hétvégéjét. Az aragóniai gyakorláson úgy nézett ki, hogy a tesztelt elemek közül lehet olyan, amely Mugellóban is jól fog működni. Kíváncsian várom, hogy ez valóban így van-e. Nagyon kedvelem ezt a pályát, Aragóniához képést jóval jobb itt a tapadás. Meglátjuk, mit tehetünk. Ahogyan eddig is, mindent bele fogunk adni” – nyilatkozta Quartararo.

Quartararo: Sosem szerettem volna azt mondani, hogy én vettem át Rossi helyét

Az Aprilia vegyes érzelmekkel hagyhatta el Aragóniát. Az időmérő edzésen ugyanis Marco Bezzecchi csúnyán földbe állt, miután először eldobta motorját, majd a tartalékkonstrukcióval technikai problémák akadtak. Az olasz versenyző remek felzárkózást mutatott, mivel a sprinten és a főfutamon egyaránt a nyolcadik helyen futott be. Martín továbbra is harcképtelen, és cikkünk megjelenésekor még Ai Ogura részvétele is kérdéses. Előbbi versenyzőt ezúttal is Lorenzo Savadori helyettesíti, utóbbi pilóta pótlására pedig Danilo Petrucci áll készenlétben. Szintén megemlítendő a Trackhouse kapcsán, hogy az aragóniai teszten először dobták be a mélyvízbe Manuel Gonzálezt, akiről csak szuperlatívuszokban beszéltek.

„Nagyon boldog vagyok, hogy Mugellóba látogatunk – kezdte Bezzecchi. – Ez egy fantasztikus pálya minden olasz versenyző számára. Fantasztikus lesz, hogy versenyezhetek itt, először az Apriliával. Remek munkát végzünk, és lépésről-lépésre fejlődünk. Remélhetőleg képesek leszünk egy jó hétvégére, és tudjuk szórakoztatni a szurkolókat.”

Bezzecchi halálra rémítette édesanyját, de ő mégis hívja vacsorázni (videó) 

A Honda erős hétvégén van túl. Ugyan Zarco felejthető hétvégét zárt, de Joan Mir remekelt a gyári konstrukcióval. Bár a sprinten Jack Miller hamar véget vetett versenyének, de a főfutamon a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót, ezzel a 2023-as Indiai Nagydíj óta a legerősebb eredményét szerezte. Ráadásul már nem lesz egyedül, hiszen az Olasz Nagydíj alatt Takaaki Nakagami fogja pótolni Luca Marinit, aki továbbra is sérüléséből lábadozik.

„Az eddigi legjobb vasárnapunkat zártuk, és Mugellóból is a legtöbbet szeretném kihozni. Remek pálya motorozás szempontjából, és biztos vagyok benne, hogy nagyon szoros csaták lesznek. Vannak olyan területek, ahol úgy gondolom, kifejezetten erősek lehetünk, és izgalmas lesz látni, hogy a motor hogyan muzsikál az egyenesekben. Ez egy nagyon sűrű időszaka az évnek, úgyhogy ugyanúgy keményen kell dolgoznunk, és fenn kell tartanunk ezt a lendületet” – tekintett előre Mir.

Marini: Ez volt a legrosszabb balesetem karrierem során

Ami pedig az időjárást illeti. Egész hétvégén meleg idő várható, pénteken akár a 32 fokot is elérheti a hőmérő higanyszála. Ami megkeverheti a kártyákat, az a szombat délutánra várt zivatar, amely elsősorban a sprintfutamot bolondíthatja meg. A hétvége további részére nem várnak csapadékot.

Az Olasz Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
9:00 – 9:35 Moto3 Első szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Első szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
13:15 – 13:50 Moto3 Edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második szabadedzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második szabadedzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:50 – 13:05 Moto3 Időmérő (Q1)
13:15 – 13:30 Moto3 Időmérő (Q2)
13:45 – 14:00 Moto2 Időmérő (Q1)
14:10 – 14:25 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny (11 kör)
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny (17 kör)
12:15 Moto2 Verseny (19 kör)
14:00 MotoGP Verseny (23 kör)

 

A Dorna igazgatója felfedte, hány ország akar MotoGP-futamot rendezni

0

Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója elárulta, hogy pillanatnyilag 28 ország szeretne MotoGP-futamot rendezni. Ezpeleta emellett azt is elmondta, ennek ellenére sem tervezik, hogy a jövőben rotációs rendszerben szerepeljenek a naptárban a spanyolországi helyszínek.

A magyar szurkolók legnagyobb örömére szolgált a tavalyi bejelentés, miszerint a MotoGP idén augusztusban 33 év után visszatér hazánkba. Magyarország mellett idén Csehország is újra vendégül látja a sorozatot, így két „új ország” kerül be a körforgásba (legalábbis 2023-hoz képest). Viszont ezzel közel sincs vége azok sorának, amelyek még szívesen csatlakoznának ebbe a csoportba. „Jelenleg 28 ország pályázik arra, hogy MotoGP-nagydíjat rendezhessen” – árulta el Carmelo Ezpeleta, a sorozatot irányító Dorna vezérigazgatója a La Vanguardiának. 

A Dorna vezérigazgatója nem aggódik a Magyar Nagydíj miatt, minden a tervek szerint alakul

Az idei naptárban 22 versenyhelyszín szerepel, és mivel a Dorna részéről többször leszögezték, ez a lehető legtöbb, így 28-ig biztosan nem fognak felmenni. Arra azonban érdemes rámutatni, hogy jelenleg két ország, Olaszország és Spanyolország is egynél több, számszerűen kettő, illetve négy fordulónak ad otthont. Ez azt jelenti, hogy jelenleg csupán 18 országba látogat el a MotoGP, tehát ilyen tekintetben még van lehetőség az előrelépésre (bár ez nem tűnik valószínűnek, ahogy erre később kitérünk). A másik lehetőség új országok bevonására az, ha egy-egy mostani kiesik. 

Pillanatnyilag két forduló jövője látszik bizonytalannak: az Argentin és a Thai Nagydíjé. A dél-amerikai forduló esetén sokan már azon is meglepődtek, hogy idén megtartották, miután az ország kormánya megvonta tőle a támogatást. Elfogadott vélemény, hogy a jövőre érkező Brazil Nagydíj lényegében a termasi helyét veszi majd át (ugyanakkor hivatalosan jövőre újra megrendezik az Indiai Nagydíjat is, amely szintén az argentin „helyére” léphetne be). A Thai Nagydíj sorsa pedig igazából akkor foroghat kockán, ha az ország megkapja a lehetőséget a Forma–1 vendégül látására, és a vezetés úgy ítéli meg, hogy a kettő együtt „túl sok” lenne. 

Eldobná a Forma–1-ért a MotoGP-t a thaiföldi politikai vezetés?

Áttérve a több mint egy fordulót rendező országokra: a két olaszországi versenyhétvége, az Olasz és a San Marinó-i Nagydíj helye biztosnak tűnik. A másik nagy motorsportos ország, Spanyolország esetén viszont időről időre felmerül, hogyha kitenni nem is, de legalább rotálni kellene a Spanyol, Aragóniai, Katalán és Valenciai Nagydíj alkotta négyest (egyesek még a szintén az Ibériai-félszigeten lévő Portugál Nagydíjat is beleveszik ebbe a körbe). 

Azonban a – szintén spanyol – Dorna jelenleg nem számol ezzel az eshetőséggel. „Rájöttünk, hogy a rotáció bevezetése bonyolult. Elméleti szinten nem tervezzük a bevezetését, de ez nincs kőbe vésve. A rotáció esetleges jövőbeli bevezetése attól is függ majd, hogy fennmarad-e az érdeklődés [a többi ország részéről]” – magyarázta Ezpeleta. A sportvezető szavait megerősíti, hogy a Dorna idén már a jerezi Spanyol és a barcelonai Katalán Nagydíj szerződését is egyaránt 2031-ig meghosszabbította.