back to top
2025. szeptember 23. 08:00
Kezdőlap Blog Oldal 8

Marc Márquez: Minden alkalommal kérnek tőlünk valami újat, előbb-utóbb fel fogunk robbanni

0

Marc Márquez cinikusan reagált arra, hogy a Forma–1 mintájára kissé megváltozik a MotoGP főfutamai előtti ceremónia. Márquez emellett saját szempontjából összehasonlította a misanói és barcelonai pályát, és a kétarcú pénteki napjáról is beszélt.

A mostani hétvégén Misanóban vendégeskedik a MotoGP mezőnye, ahol szinte teljesen a megszokott rendszer szerint fognak zajlani az események. Ám vasárnap egy apró változtatásra fog sor kerülni: a mostani főfutamtól kezdve módosul a pilóták feladata a rajtceremónia közben. Innentől a rendező ország himnuszának lejátszása alatt a mezőny a rajtrács elején fog felsorakozni, ahogy az évek óta megszokott a Forma–1-ben. Eddig ezalatt a motorosok a saját rajthelyükön maradtak, ahol magukban készülhettek, vagy a szerelőikkel beszélhették át az előttük álló feladatot. Mostantól azonban ez megváltozik, ami nem nyerte el Marc Márquez tetszését.

„Minden alkalommal kérnek tőlünk valami újat. Előbb-utóbb fel fogunk robbanni. De hát az ilyenekről nem mi döntünk” – mondta epésen Márquez az új intézkedésről, amely most vasárnap lép életbe, a MotoGP új tulajdonosának, a Forma–1-et is irányító Liberty Media egyik vezetőjének személyes jelenlétében.

Egyébként Márquez a misanói pályán jól érzi magát, főleg az előző forduló, a Katalán Nagydíj helyszínével összehasonlítva. „Ez a pálya jobban illik a stílusomhoz, mint Montmeló. De ott is csak Álex volt jobb nálam” – magyarázta, arra utalva, hogy testvére megnyerte előtte a barcelonai főfutamot.

„Menjenek a fenébe” – határozottan üzentek az összeesküvés-hívőknek a Márquez testvérek

Ám hiába fekszik neki a pálya, a nyolcszoros világbajnok magához képest nem kezdte jól a hétvégét, hiszen csak ötödik lett az első szabadedzésen. Viszont aztán a délutáni edzésre már összerakta magát, és elvitte az első helyet, így biztosan a második szakaszban kezdi a szombati időmérőt.

„Reggel küszködtem – ismerte el. – Nagyon merevnek éreztem magam. Aztán délután újraindultam, és változtattam a vezetési stílusomon. Reggel még küszködtem a motorral, de délután már sokkal egyenletesebben mentem. Reggel sokkal merevebbnek éreztem a motort, mint Montmelóban. A gyors kanyarokban kevés volt az önbizalmam. De aztán sikerült előrelépnem, bár emiatt kicsit veszítettem a tapadásból. Viszont egyébként a tapadás rendben van, bár itt sok az apró bukkanó, és a motor erősen rázkódik. De mindenkinél rázkódik.”

https://p1race.hu/2025/09/12/motogp-marc-marquez-allt-az-elre-a-misanoi-edzesen-francesco-bagnaianak-es-jorge-martinnak-is-meglett-a-tovabbjutas/

A Yamahánál nem vártak ilyen köridőket a V4-es géptől, amelyben Rins szerint sok maradt

0

Augusto Fernández nem számított arra, hogy ilyen gyors lesz a V4-es géppel. A Yamaha tesztpilótája kiemelte, nagyon pozitív, hogy működnek az előre eltervezett változtatásaik. Álex Rins szintén felemlegette az új prototípus tempóját, és felfedte, Fernández még gyorsabb is lehetett volna, ha nem ennyire óvatos.

A San Marinó-i Nagydíjon szokás szerint az olasz motorosok vannak főszerepben az idei szezont domináló Marc Márquez mellett. Ám rajtuk kívül meglepően sokan figyelnek egy szabadkártyás induló teljesítményére is, méghozzá Augusto Fernándezére. A Yamaha tesztpilótája ugyanis most először viszi pályára éles körülmények között a japán gyártó legfontosabb újítását, a V4-es motorblokkot, és a köré tervezett gépet.

Marc Márquez állt az élre a misanói edzésen, Bagnaiának és Martínnak is meglett a továbbjutás

Fernández a pénteki edzést a tizenkilencedik helyen zárta 1:31.678 másodperces körével, amivel 1,2 másodperccel maradt el az első helyet elvivő Márqueztől. Viszont a sebességét inkább márkatársaiéhoz kell mérni, és ez a már jóval biztatóbb képet fest a V4-es prototípusról. A Yamaha legjobbjától, Fabio Quartararótól alig 0,6, Jack Millertől csupán 0,2 másodpercet kapott, Álex Rinst és Miguel Oliveirát pedig megelőzte. Így nem csoda, hogy később elégedetten értékelt.

„A hétvége kezdete előtt nem tudtuk, mire számítsunk az időeredmények tekintetében – mondta Fernández a pénteki nap végén. – Abban bíztam, hogy versenyképes leszek, legalább néhányakhoz képest, és hogy élvezetes hétvégém lesz, miközben a pályán harcolok. Végül az érzés és a köridők is olyanok lettek, mint reméltem, így mindkettő megvan: versenyképesek vagyunk, és az is javult, ahogy a motoron érzem magam.”

A nap másik pozitívuma az volt, hogy a korábbi teszteken alapuló változtatások sikeresnek bizonyultak, ami Fernández szerint azt jelenti, hogy a fejlesztés jó irányba halad: „Ez egy pozitív nap volt, mert minden módosítás, amit elvégeztünk, működött. Ez jó érzés, mert általában ugyan a teszteken előre tudsz lépni, de sok mindent el is vetsz, ami nem működik, mikor próbálsz jó megoldásokat találni. És ma volt az első nap, amikor azt mondtam: »hűha, ez tényleg jó.« Nagyszerű érzés ez versenyzőként. Most először volt olyan, hogy minden változtatás, minden beállítás, amit kipróbáltunk és már az előző itteni teszt óta terveztünk, működött.”

„Remélem, előttünk végez” – a Yamaha versenyzői elmondták, mit gondolnak az új motorról

Fernández és az új motor tempója Rinsnek is szemet szúrt, aki elárulta, ha honfitársa még gyorsabb is lehetett volna, ha nem próbál vigyázni a technikára. „Elképesztően gyors volt – nyilatkozta Rins. – Egy kicsit megnéztem az adatait, és a 11-es kanyarban három tizedet veszít… Szóval az biztos, hogy a körideje nagyon szép, nagyon jó, főleg egy olyan motorral, amelynek most van az első éles bevetése. És nem azt akarom mondani, hogy nincs elég bátorsága a 11-es kanyarhoz, hanem hogy nagyon óvatos volt! Tényleg nem könnyű az a kanyar…”

Martín megköszönte Bezzecchinek, hogy hozzásegítette a továbbjutáshoz, fordulópontot emlegetett

0

Jorge Martín hálás Marco Bezzecchinek a szélárnyékért, amelynek segítségével megfutotta továbbjutást érő körét a San Marinó-i Nagydíj edzésén. A címvédő kiemelte a közös munkájukat, és úgy véli, egyre közelebb kerül saját maga korábbi szintjéhez.

Jorge Martín idén először jutott be az időmérő második szakaszába száraz pályás körülmények között már az adott futamhétvége pénteki napján. A 27 esztendős versenyző 1:30.857 másodperces idejével a nyolcadik helyen végzett, 377 ezreddel lemaradva az élen záró Marc Márqueztől. Mindez pedig nemcsak a mostani forduló, hanem a szezon hátralévő részére nézve is biztató.

Marc Márquez állt az élre a misanói edzésen, Bagnaiának és Martínnak is meglett a továbbjutás

Ennek természetesen a gyári Apriliánál is kifejezetten örültek, és ezt a leintés után ezt ki is mutatták. „Jó érzés látni, hogy mindenki tapsol, amikor megérkezem a bokszba – nyilatkozta. – Felfelé ível a tanulási görbe. Az edzésen problémáim voltak a kipufogószeleppel, ami miatt nem tudtam megállítani a motort. Szerencsére a gyorskörre ezt megoldottam.”

Bár azt nyilvánvalóan nem lehet megmondani, hogy ezen múlott-e a Q2-es szereplés, de tény, hogy Martín eredményében csapattársának, Marco Bezzecchinek is volt szerepe, hiszen húzta magával. „Emellett köszönetet kell mondanom Marcónak, hogy adott nekem egy kis szélárnyékot, annak ellenére, hogy előtte nem beszéltünk róla – hálálkodott. – Jól sikerült a köröm.”

Martín és Bezzecchi idén először csapattársak, de utóbbi királykategóriás bemutatkozása óta minden évben márkatársak voltak, és mivel mindketten a Ducati gyári ülésére hajtottak, nem volt felhőtlen a viszonyuk. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy most hatékonyan képesek együttműködni, ami a spanyol pilóta szerint kulcsfontosságú lehet. „Az Apriliának fordulópontot jelenthet, hogy ennyire szorosan együtt tudunk dolgozni” – fogalmazott.

Ami Bezzecchit illeti, egyfelől nagyon közel lakik a Marco Simoncelliről elnevezett pályához, másrészt a VR46 Akadémián nevelkedett, így kis túlzással úgy ismeri a misanói helyszínt, mint a tenyerét. Nem véletlen, hogy a második pozíciót sikerült megszereznie. Persze idén egyébként is előnyben van csapaton belül, hiszen Martínnak még mindig fel kell vennie a ritmust súlyos sérülése után.

„Bizonyos kanyarokban kicsit jobban fordul el nálam, és jelenleg egyes területeken előrébb jár – magyarázta a kétszeres világbajnok. – Kicsit simábban ment, mert magabiztosabb. Én egyre kevésbé vezetem túl a motort. Javítani akartam a gyorsköröm idején, és sikerült is, a versenytempó tekintetében pedig szerintem versenyképes vagyok.”

Martín hosszabb távú célja, hogy minél hamarabb visszatérjen abba a formába, amelyben tavaly felért pályafutása csúcsára, és úgy véli, ebben a tekintetben jó úton halad. „Tudom, hogy el fogok oda jutni, egyre közelebb kerülök hozzá – jelentette ki. – Még a huszonkét körös gumin is versenyképes voltam. Az a jó ezzel a pályával kapcsolatban, hogy már van egy alapom.”

Varga Tibor messze volt a továbbjutástól, a hatodik sorból indul a misanói futamokon

0

Varga Tibor a nyolcadik helyet szerezte meg a San Marinó-i Nagydíj időmérőjén, így a tizenhatodik helyről indulhat a MotoE futamain. A pole pozíció Eric Granadóé lett, míg a világbajnokságot azonos pontszámmal vezető Mattia Casadei és Lorenzo Baldassarri egyaránt elrontotta a kvalifikációt

A San Marinó-i Nagydíj pénteki napjának zárásaként megrendezték a MotoE időmérőjét. Varga Tibor mindkét edzésen a tizenötödik helyet szerezte meg, így az első szakaszban kellett kezdenie a kvalifikációt. A 18 éves versenyző hátránya az első helyezetthez képest 1,408 másodperc, míg az utolsó továbbjutó mögött 842 ezred volt.

A Q1 első próbálkozásait követően Varga 1:43.249-cel a hatodik helyen állt, miután gyorskörén nagyot kellett mentenie. A következő kísérlete során 1:41.889-r javított, miközben mindenki feliratkozott az eredményjelzőre. Ekkor 913 ezredes hátrányban a hetedik pozíciót foglalta el.

Legközelebb mindössze 3 századot tudott gyorsulni, ráadásul visszaesett a nyolcadik, majd a kilencedik helyre, lemaradása pedig 1,724 másodpercre nőtt. Negyedjére aztán tovább javult, és visszaszerezte a nyolcadik helyet, ráadásul még egy körre el tudott menni. Ez végül csak a köridő tekintetében jelentett előrelépést: Varga 1:41.552-vel végzett a nyolcadik helyen, ami a rajtrács tizenhatodik helyét jelenti majd. Ami a továbbjutókat illeti, Jordi Torres hatalmas fölénnyel, 1:40.135-ös idővel szerezte meg az első helyet, 973 ezreddel felülmúlva Alessio Finellót. A Q1 legnagyobb meglepetése a holtversenyben legtöbb ponttal álló Lorenzo Baldassarri kiesése jelentette, aki az első gyorskörén bemutatott bukása után mindössze ötödik lett.

A Q2-ben aztán folytatódott a drámák sorozata, ugyanis a listavezető Mattia Casadei a kivezető körén bukott az 5-ös kanyarban, így számára idő előtt véget ért az időmérő. A pole pozícióért folytatott csata meglehetősen szorosan alakult, hiszen hárman voltak 1 tizeden belül: Eric Granado 26 ezreddel múlta felül Alessandro Zacconét, és további 58-cal Andrea Mantovanit.

A MotoE misanói időmérőjének végeredménye

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Martín a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjére

0

Jorge Martín elárulta, melyik pilótákat, gyártót, illetve csapatot választaná a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjére, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük a P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését is.

Szokás szerint szombat 10:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a San Marinó-i Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Jorge Martín fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A gyári Aprilia versenyzője még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé Pedro Acostát és önmagát tette, míg „Silver ridernek” Francesco Bagnaiát és Fabio Quartararót választotta. A gyártók közül a Yamaha mellett döntött, míg az istállók közül saját alakulatára szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen még mindig ZOZIMASTER áll 2729,5 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. A második helyen sem volt változás: 2674 egységet gyűjtött eddig Chris131, aki szintén háromszor élt a duplázási lehetőséggel. A harmadik helyet őrző FOREVER93 neve mellett 2597 pont szerepel, ráadásul neki még maradt egy duplázási lehetősége. Ami szerkesztőségünket illeti: Pestality Máté (MateZsolt MS, két elhasznált „turbo rider”) a nyolcadik, Sebők Máté (Zarco zárkózása, három elhasznált „turbo rider”) a tizenharmadik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, három elhasznált „turbo rider”) a tizenhatodik pozíciót foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti. 

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Marc Márquez állt az élre a misanói edzésen, Bagnaiának és Martínnak is meglett a továbbjutás

0

Marc Márquez zárta az élen a San Marinó-i Nagydíj edzését, Marco Bezzecchit és Franco Morbidellit megelőzve. Francesco Bagnaiának és Jorge Martínnak is több hétvégényi szünet után lett meg a pénteki továbbjutás, Fabio Quartararo viszont a Q1-ben fog kezdeni.

Szokás szerint pénteken délután tartották a San Marinó-i Nagydíj edzését amelyen eldőlt, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. Az első gyakorláson Franco Morbidelli bizonyult a leggyorsabbnak, utána pedig rendkívül szoros volt a mezőny. Ami az időjárást illeti, a levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 37 fokos volt a kezdés pillanatában.

Morbidelli büntetés és bukás után az élen Misanóban, kétarcúan mutatkozott be a V4-es Yamaha

A gumiválasztás tekintetében mindenki közepes első abronccsal gurult a pályára, míg a hátsót illetőn szintén ez volt a népszerűbb választás, de akadt, aki a lágyat választotta. Az első próbálkozások után Marco Bezzecchi 1:32.719 másodperccel állt az élre, 47 ezreddel megelőzve Francesco Bagnaiát. A gyári Aprilia motorosa aztán több mint 1 másodpercet javított volna, ám pályaelhagyás miatt elvették a körét, így Fabio Quartararo 1:32.163-mal vette át a vezetést, 29 ezreddel felülmúlva Pedro Acostát.

Bezzecchi aztán a törölt idejénél is jobbal, egészen pontosan 1:31.342-vel ugrott vissza az első helyre, Marc Márquez pedig 41 százados lemaradással zárkózott fel mögé. Nem sokkal később Álex Márquez 244 ezredre megközelítette az olasz pilótát, mögé pedig a jó formában lévő Luca Marini zárkózott fel.

Bő 10 perc elteltével Marc Márquez 14 századdal felülmúlta Bezzecchit, így átvette a vezetést. Kisvártatva Quartararo feljött a negyedik helyre, majd egy ideig nem változott az élmezőny sorrendje. Félidőhöz közeledve aztán megérkezett a VR46 párosa: Di Giannantonio 99 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba, míg Morbidelli a negyedik legjobb időt futotta meg. Sőt, utóbbi aztán még tovább gyorsult, és 7 ezreddel megelőzte csapattársát. Bagnaia szintén javított, és 387 ezredes hátrányban a hatodik pozícióban állt.

Ezt követően ismét elcsendesedett az élmezőny, azt leszámítva, hogy Marini feljött az ötödik pozícióba. Az utolsó negyed óra elején Bagnaia taszította le onnan honfitársát, sőt, a következő körében 232 ezredes különbséggel átvette a vezetést. A szintén friss gumikra váltó csapattársa azonban hamar válaszolt, és 1:30.480-ra módosította az addigi legjobb időt. Sőt, a háromszoros világbajnokot Bezzecchi is felülmúlta 141 ezreddel. Álex Márquez a negyedik helyig zárkózott fel, majd jött a VR46 duója és Quartararo.

Szűk 10 perccel a vége lőtt Acosta szétválasztotta Morbidellit és Di Giannantoniót, majd Joan Mir egészen a negyedik pozícióig kapaszkodott fel. Márkatársa, Johann Zarco szintén megérkezett a legjobb tízbe, egészen konkrétan a nyolcadik helyre. Mindeközben Jorge Martín mindössze a tizennyolcadik volt a sorban.

A címvédő azonban az utolsó percekben feljött a hatodik pozícióba, csapattársa pedig javított az idején, miközben a V4-es Yamahát hajtó Augusto Fernández elesett a 2-es kanyarban. Nem sokkal később Mir a 9-esben produkált egy ennél nagyobb bukást, és utána meglehetősen nehezen állt talpra.

Raúl Fernández talán nála is rosszabbul járt, miután a 15-ös kanyarban került a földre. Jack Miller szintén eldobta a motort, de a végére eltűntek a sárga zászlós jelzések. Ennek köszönhetően Morbidelli a harmadik, Álex Márquez az ötödik, Marini a hetedik, míg Di Giannantonio a tizedik pozícióba jött fel. Az első kettő sorrendje nem változott: Marc Márquez 147 ezreddel múlta felül Bezzecchit, mögöttük pedig Morbidelli, Bagnaia, Álex Márquez, Joan Mir, Luca Marini, Martín, Acosta és Di Giannantonio lett az első tíz sorrendje. Augusto Fernández 1,198 másodperces hátránnyal a tizenkilencedik lett.

A MotoGP misanói edzésének végeredménye

Kezd elegük lenni a sportfelügyelőknek Morbidelliből, már nincs sok dobása az eltiltásig

0

Franco Morbidelli ultimátumot kapott a sportfelügyelőktől, miszerint a következő kihágását már áthajtásos büntetéssel szankcionálják. Sőt, sajtóértesülések szerint az azt követő szabálytalansága már eltiltást érhet.

Franco Morbidelli túlzás nélkül a MotoGP renitensének számít az idei szezonban. A VR46 pilótája már az idénynyitó Thai Nagydíj edzésén „bemutatkozott”, amikor feltartotta Francesco Bagnaiát, aki emiatt akkor nem jutott be a Q2-be. Silverstone-ban ugyanezt tette Marco Bezzecchivel, a sportfelügyelők pedig mindkétszer három hellyel hátrasorolták őt a vasárnapi rajtrácson.

Ezek azonban az enyhébb kihágásai, hiszen az elmúlt hónapokban többször is balesetet okozott. Az Olasz Nagydíjon Maverick Viñalest ütötte ki, miközben az élmezőnyben csatáztak, míg a múlt heti Katalán Nagydíj sprintjén a sajátjáé mellett Jorge Martín versenyének vetett véget. Ezek az incidensek hosszú körös büntetést értek a sportfelügyelőknél.

Megbüntették a gyári Aprilia pilótáit „kivégző” versenyzőket, Bezzecchi megúszta törés nélkül

Ami az utóbbi esetet illeti, a közvélemény egy része furcsállta, hogy ennyivel megúszta, hiszen Morbidelli már bőven visszaesőnk számít. Aztán a főfutam után kapott még egy szankciót, hiszen a pályabírókkal szembeni viselkedése miatt eltiltották a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzésének első 10 percétől. Ráadásul az is kiderült, hogy ultimátumot kapott.

Frusztráló Katalán Nagydíjat zárt Morbidelli, melynek végén újabb büntetést kapott

„Megbeszéltük az egész helyzetet, mert már kapott egy hosszú körös büntetést – nyilatkozta Pablo Nieto, a VR46 csapatfőnöke a TNT Sports közvetítésében. – Mugellóban Viñalesszel történt [ütközés], a határon volt, a sportfelügyelők pedig úgy döntöttek, hogy ha legközelebb elkövet valamit, akkor áthajtásos büntetést kap. Szóval a verseny első részében kicsit jobban oda kell figyelnünk, amikor nagyobb a stressz, illetve az esély a hibázásra.”

Mindez azt jelenti, hogy a legközelebbi olyan kihágása után, amely normál esetben hosszú körös büntetést érne, arra fogják kötelezni, hogy keresztülhajtson a bokszutcán, ami nyilvánvalóan hatalmas időveszteséggel jár. Ráadásul itt még nincs vége, ugyanis a Crash.net úgy értesült, hogy ha ezután is szabálytalankodik, akkor az ultimátum értelmében már az eltiltással is számolnia kell.

Nem ez az első eset, hogy a sportfelügyelők hasonlóan próbálnak valakit jobb viselkedésre bírni. A Katari Nagydíj után a Moto3-as David Muñoz ugyanilyen figyelmeztetést kapott, vagyis előbb áthajtással, majd eltiltással kell számolnia. A spanyol motoros azóta nem is okozott balesetet, bár a Cseh Nagydíj edzésén általa elkövetett feltartás miatt a rajtrács végére száműzték azon a hétvégén.

Morbidelli büntetés és bukás után az élen Misanóban, kétarcúan mutatkozott be a V4-es Yamaha

Ilyen, amikor a MotoGP legnagyobbjai a virtuális, majd a valós térben gyűlnek össze (képek)

0

A MotoGP megnevezte újabb három legendáját, így teljessé vált a királykategóriás világbajnokok névsora. Ezzel párhuzamosan létrehozták a Hírességek Csarnokát, ahová egy még szűkebb kör tagjai kerülnek be, és az élő exversenyzők előbb a virtuális, majd egy részük a valós térben találkozott. Emellett a világbajnoknak járó trófeát is átalakították.

A MotoGP Legends intézménye már 2000 óta létezik. Ide a gyorsaságimotoros-világbajnokságnak azon alakjai kerültek be, akik akkora nyomot hagytak maguk után, hogy túlzás nélkül legendának lehet őket hívni. A MotoGP csütörtökön bejelentette, hogy a névsor a jövő évtől kezdve újabb három névvel egészül ki.

Méghozzá azzal a három királykategóriás világbajnokéval, akik eddig lemaradtak erről a listáról. Leslie Graham a sorozat történetének első szezonját nyerte meg 1949-ben az 500 köbcentiméteres géposztályban. Hozzá hasonlóan Libero Liberati, valamint Gary Hocking is egy-egy alkalommal ért fel a legmagasabb szint csúcsára, előbbi 1957-ben, utóbbi négy évvel később.

A veszély miatt váltott autósportra, egy éven belül baleset végzett Afrika első világbajnokával

Ez azonban még messze nem minden: a MotoGP ugyanis egyúttal létrehozta a Hírességek Csarnokát, ahová nem kiválasztás útján, hanem objektív mérőszámok alapján lehet bekerülni: a kritériumok a következők: minimum két királykategóriás vb-cím, illetve legalább 24 futamgyőzelem a legmagasabb géposztályban, de ezek közül az egyiknek is elég megfelelni. És bár ezt sehol nem említették meg, de a MotoGP-ben való aktív versenyzés kizáró tényező, így Marc Márquez és Francesco Bagnaia nevét egyelőre nem érdemes keresni.

A ceremónia a Misanóhoz közeli Riminiben, az Amintore Galli Színházban zajlott, ám akadtak, akik ezen sajnos nem vehettek részt, hiszen már nincsenek az élők között. Ennélfogva az egyaránt négy 500-as vb-győzelemmel rendelkező Geoff Duke-ot, John Surteest és Mike Hailwoodot, illetve a két összetettbeli elsőséggel visszavonuló Phil Readet és Barry Sheene-t iktatták be először.

Nevetséges okból nem kapott gyári támogatást a „szél fia”, aki elindította a brutális sorozatot

Ami a többieket illeti, a MotoGP hivatalos honlapján megjelent egy videó, amelyben Carmelo Ezpeleta, a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója videóhíváson keresztül veszi fel a kapcsolatot azzal a tizenegy élő egykori pilótával, aki legalább az egyik kritériumnak megfelel, és meginvitálja őket az eseményre, miközben valamilyen módon mindannyian megköszönik, illetve méltatják a kezdeményezést.

A képek tanúsága alapján Kenny Roberts, Eddie Lawson, Wayne Rainey és Mick Doohan nem tudtak jelen lenni az eseményen. Giacomo Agostini, Freddie Spencer, Kevin Schwantz, Valentino Rossi, Casey Stoner, Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo viszont igen, és a róluk készült fotókat meg is lehet tekinteni az alábbi galériánkban.

Ezzel viszont még mindig nincs vége, ugyanis a MotoGP egy új bajnoki trófeát is bemutatott. Ez a felépítését tekintve hasonlít az eddigire: a kerámia bevonatú talapzat tartja a „bajnokok tornyát”. Utóbbi rozsdamentes acélból készült táblákból áll, amelyeknek fényesen csillogó részére az adott bajnok neve került fel, míg az évszámot, a gyártót és a rajtszámot tartalmazó rész matt fényezést kapott. Ami pedig a jövőbeli világbajnokokat illeti, zen a trófeán nekik is lesz hely.

Morbidelli büntetés és bukás után az élen Misanóban, kétarcúan mutatkozott be a V4-es Yamaha

0

Franco Morbidelli végzett az élen a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzésén, megelőzve Fabio Quartararót és Fabio Di Giannantoniót. Augusto Fernández az időeredményt tekintve biztatóan kezdett a V4-es Yamahával, ám az egyik motor meghibásodott.

A többi kategória után a MotoGP-ben is elkezdődött a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje, hiszen megrendezték az első szabadedzést. A montmelói hétvégéhez hasonlóan ezúttal is minden állandó pilóta jelen van, ahogyan Augusto Fernández is, aki szabadkártyásként először viszi pályára a V4-es Yamahát versenykörülmények között. A kezdés pillanatában a levegő hőmérséklete 26, míg az aszfalté 29 fokos volt.

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

A gyakorlás elején majdnem mindenki közepes első és lágy hátsó gumival ment ki a garázsból, kivéve Jorge Martínt, akinek előre kemény keveréket tettek fel. Az első mért kört Álex Rins futotta meg, a spanyol versenyző 1:35.944 másodperccel nyitott. Nála azonban sokkal gyorsabb volt Francesco Bagnaia, aki 1:34.254-gyl kezdett az élen.

A második próbálkozások után aztán csapattársa, Marc Márquez 1:32.496-tal vette át a vezetést, 262 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, és további 154-gyel a háromszoros világbajnokot. Ezt követően Fabio Di Giannantonio ugrott az első helyre, miután 86 ezreddel felülmúlta a 32 éves motorost. Ezen a ponton meg kell említeni, hogy a VR46 másik versenyzőjét, Franco Morbidellit eltiltották a tréning első 10 percétől.

Ennek az időszaknak a végéhez közeledve Marco Bezzecchi 1:32.030-cal állt az élre, de csak ideiglenesen, hiszen Quartararo 155 ezreddel felülmúlta őt, miközben a harmadik pozíciót Álex Márquez foglalta el. Néhány másodperccel később aztán egy újabb márka jelent meg az élmezőnyben, hiszen Luca Marini 9 ezreddel felülmúlta a francia pilótát. Marc Márqueznek és Di Giannantoniónak szintén minimális volt a lemaradása, hiszen előbbi 15, utóbbi 42 ezreddel volt lassabb a gyári Honda versenyzőjénél.

Kisvártatva Bezzecchi 1:31.764-gyel vette vissza ismét a vezetést, 3 századdal megelőzve tavalyi csapattársát. Ekkor már Morbidelli is a pályán volt, és a harmadik gyorskörének első fele biztatóan sikerült, de végül csak a hatodik pozícióba jött fel a két gyári Ducati közé. Az előtte lévő Marc Márquez aztán félidőhöz közeledve 1:31.627-tel állt az élre.

Nem sokkal később két Yamaha-versenyző is pórul járt: Miguel Oliveira a 16-os kanyarban eldobta a motort, ám ennél aggasztóbb volt, hogy Augusto Fernández gépe megállt. Mindeközben a nyolcszoros világbajnok az első két szektor után felülmúlta saját leggyorsabb körét, de a harmadikban lelassított. 17 perccel a leintés előtt aztán elveszítette a vezetést, ugyanis öccse 27 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála.

Egy ideig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd 7 perccel a vége előtt Morbidelli 1:31.342-vel vette át a vezetést, míg Marini Álex Márqueztől csupán 13 ezreddel elmaradva a harmadik helyre jött fel. Azonban nem sokáig maradt ott, hiszen Di Giannantonio a VR46 másik pilótájaként 4 ezreddel felülmúlta a spanyol versenyzőt. Marc Márquez szintén javított, és bejött testvére és a Honda közötti szűk tartományba.

Mintegy másfél perccel a vége előtt Oliveira ismét bukott, ezúttal a pálya elején, Morbidelli pedig már a leintés után esett el. Ennek ellenére maradt az első helyen, mögötte pedig végül Quartararo zárt 249 ezredes hátránnyal. A gyári Yamaha versenyzője után Di Giannantonio, Álex és Marc Márquez, Marini, Pedro Acosta, Bezzecchi, Raúl Fernández és Martín lett az első tíz sorrendje. Augusto Fernández végül biztató, 1,195 másodperes lemaradással huszonegyedik lett, az LCR párosát megelőzve.

A MotoGP első misanói szabadedzésének végeredménye

„Remélem, előttünk végez” – a Yamaha versenyzői elmondták, mit gondolnak az új motorról

0

Fabio Quartararo elárulta, nem fog kiemelt figyelmet fordítani a Yamaha V4-es motorjának teljesítményére a misanói forduló során, de azért rendszeresen beszél majd az azt vezető Augusto Fernándezzel. Álex Rins bízik benne, hogy a tesztpilóta előttük fog végezni, míg Jack Miller problémamentes hétvégében reménykedik.

Fontos hétvégéhez ért a Yamaha, ugyanis a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén versenykörülmények között is bemutatkozik a hangvillások V4-es blokkal felszerelt motorja. Az ivataiak körülbelül egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy elkezdték fejleszteni ezt az erőforrást, és kimondva-kimondatlanul az a cél, hogy 2026-ra le is tudják cserélni a sornégyes változatot.

Csütörtökön pedig be is mutatták azt a gépet, amelyet Augusto Fernández fog vezetni az azt követő három nap során. A spanyol tesztpilóta szabadkártyával vesz részt a versenyen, és mivel a Yamaha a D koncessziós kategóriában található, az eltérő motorblokk-specifikáció semmilyen szabályba nem ütközik. Azok az állandó versenyzők, akik később szintén használhatják az erőforrást, elmondták a véleményüket.

„Nem fogok erre kiemelt figyelmet fordítani – nyilatkozta Fabio Quartararo, aki egyébként egyértelműen az átállást szorgalmazza. – Természetesen rá fogok nézni, mert rendkívül érdekes. Az edzések között, minden pályaesemény után beszélni fogok Augustóval, hogy kapjak egy képet, hogy mit tud nekem mondani, mit tudok én mondani neki erről, és információkat is fogok gyűjteni a hétfői tesztre, amely elég érdekes lesz. A hétvége [egyelőre lényegesebb], arra összpontosítok. Vasárnap után a hétfőre fogok koncentrálni. Nagyon szeretem ezt a pályát, és elég szórakoztató, úgyhogy az a prioritásom, hogy jó futamom, majd jó tesztem legyen.”

Motorbemutató és szerződéshosszabbítás: mozgalmas csütörtök a Yamahánál (videó, képek)

Csapattársa, Álex Rins pedig olyasmit mondott, ami egy ilyen szintű sportoló száját ritkán hagyja el, de persze ebben az esetben teljesen érthető, hogy mi a mögöttes gondolat. „Remélem, előttünk végez – utalt honfitársára a MotoGP hivatalos honlapjának válaszolva. – Az nagyon pozitív lenne. Mindenki figyelni fogja őt. Meglátjuk, hogyan alakul a hétvége.”

A 29 esztendős motoros azt is megerősítette, hogy a Yamaha eredetileg a Japán Nagydíjon akarta először bevetni éles helyzetben a V4-es gépet. „Kaptunk néhány visszajelzést [Fernándeztől] – idézte fel. – Nagyon elégedett a motorral. Még mindig elég »friss«, mondhatni. Azonban [korábban] Japánban akarták elindítani a V4-est szabadkártyával, de előrehozták. Az ilyesmi pedig mindig jó hír.”

Ami a Pramac jelenlegi párosát illeti, közülük csak Jack Miller vezetheti majd az új motort, hiszen Miguel Oliveira az év végén távozik. Az ausztrál versenyző szerint izgalmas és egyben kulcsfontosságú hétvége elé néznek, és bízik benne, hogy Fernándezt semmilyen probléma nem fogja sújtani. Azt is hozzátette, hogy biztosan nem fog átülni a V4-es gépre az idény hátralévő részére, mert ez „nem lehetséges”.