back to top
2025. szeptember 23. 09:45
Kezdőlap Blog Oldal 9

„Remélem, előttünk végez” – a Yamaha versenyzői elmondták, mit gondolnak az új motorról

0

Fabio Quartararo elárulta, nem fog kiemelt figyelmet fordítani a Yamaha V4-es motorjának teljesítményére a misanói forduló során, de azért rendszeresen beszél majd az azt vezető Augusto Fernándezzel. Álex Rins bízik benne, hogy a tesztpilóta előttük fog végezni, míg Jack Miller problémamentes hétvégében reménykedik.

Fontos hétvégéhez ért a Yamaha, ugyanis a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén versenykörülmények között is bemutatkozik a hangvillások V4-es blokkal felszerelt motorja. Az ivataiak körülbelül egy évvel ezelőtt jelentették be, hogy elkezdték fejleszteni ezt az erőforrást, és kimondva-kimondatlanul az a cél, hogy 2026-ra le is tudják cserélni a sornégyes változatot.

Csütörtökön pedig be is mutatták azt a gépet, amelyet Augusto Fernández fog vezetni az azt követő három nap során. A spanyol tesztpilóta szabadkártyával vesz részt a versenyen, és mivel a Yamaha a D koncessziós kategóriában található, az eltérő motorblokk-specifikáció semmilyen szabályba nem ütközik. Azok az állandó versenyzők, akik később szintén használhatják az erőforrást, elmondták a véleményüket.

„Nem fogok erre kiemelt figyelmet fordítani – nyilatkozta Fabio Quartararo, aki egyébként egyértelműen az átállást szorgalmazza. – Természetesen rá fogok nézni, mert rendkívül érdekes. Az edzések között, minden pályaesemény után beszélni fogok Augustóval, hogy kapjak egy képet, hogy mit tud nekem mondani, mit tudok én mondani neki erről, és információkat is fogok gyűjteni a hétfői tesztre, amely elég érdekes lesz. A hétvége [egyelőre lényegesebb], arra összpontosítok. Vasárnap után a hétfőre fogok koncentrálni. Nagyon szeretem ezt a pályát, és elég szórakoztató, úgyhogy az a prioritásom, hogy jó futamom, majd jó tesztem legyen.”

Motorbemutató és szerződéshosszabbítás: mozgalmas csütörtök a Yamahánál (videó, képek)

Csapattársa, Álex Rins pedig olyasmit mondott, ami egy ilyen szintű sportoló száját ritkán hagyja el, de persze ebben az esetben teljesen érthető, hogy mi a mögöttes gondolat. „Remélem, előttünk végez – utalt honfitársára a MotoGP hivatalos honlapjának válaszolva. – Az nagyon pozitív lenne. Mindenki figyelni fogja őt. Meglátjuk, hogyan alakul a hétvége.”

A 29 esztendős motoros azt is megerősítette, hogy a Yamaha eredetileg a Japán Nagydíjon akarta először bevetni éles helyzetben a V4-es gépet. „Kaptunk néhány visszajelzést [Fernándeztől] – idézte fel. – Nagyon elégedett a motorral. Még mindig elég »friss«, mondhatni. Azonban [korábban] Japánban akarták elindítani a V4-est szabadkártyával, de előrehozták. Az ilyesmi pedig mindig jó hír.”

Ami a Pramac jelenlegi párosát illeti, közülük csak Jack Miller vezetheti majd az új motort, hiszen Miguel Oliveira az év végén távozik. Az ausztrál versenyző szerint izgalmas és egyben kulcsfontosságú hétvége elé néznek, és bízik benne, hogy Fernándezt semmilyen probléma nem fogja sújtani. Azt is hozzátette, hogy biztosan nem fog átülni a V4-es gépre az idény hátralévő részére, mert ez „nem lehetséges”.

„Menjenek a fenébe” – határozottan üzentek az összeesküvés-hívőknek a Márquez testvérek

0

Marc Márquez leszögezte, igyekezett meccslabdához jutni a Katalán Nagydíjon, hogy minél hamarabb lezárja a világbajnokságot, ám volt nála egy gyorsabb versenyző. Öccse, Álex Márquez hozzá hasonlóan melegebb éghajlatra küldte azokat, akik ennek ellenkezőjét feltételezik.

A múlt heti montmelói hétvége egyik legfontosabb kérdése az volt, hogy meccslabdához jut-e Marc Márquez a mostani fordulóra. A sprint után úgy tűnt, hogy ez meglehet neki, hiszen 187 pontra növelte előnyét öccsével, Álex Márquezzel szemben, ám a másnapi főfutamon a Gresini versenyzője nem hibázott, és győzelmével 182 egységre csökkentette a különbséget. Ez pedig a 185-ös határvonal alatt van.

Így áll a MotoGP-tabella a Katalán Nagydíj után

A két Márquezzel kapcsolatban egyébként is mentek a vádaskodások a szurkolók egy részétől, mondván, egymással nem annyira agresszívak, mint a többiekkel. Most pedig néhányan azt feltételezik, hogy a nyolcszoros világbajnok szándékosan kapott ki, hogy semmiképpen se lehessen világbajnok Misanóban, az olasz szurkolók előtt. A 32 éves pilóta reagált az abszurd összeesküvésre.

„Akik szerint azért nem nyertem Montmelóban, hogy Misanóban ne tudjam megszerezni a bajnoki címet, azok menjenek a fenébe – jelentette ki határozottan. – Montmelóban komolyabban vettem a dolgot, mint eddig bármikor, Megpróbáltam meccslabdához jutni, de nem sikerült, mert vasárnap volt egy gyorsabb versenyző. A lehető leghamarabb szeretném lezárni, mert ez azt jelentené, hogy továbbra is ugyanazon az úton járunk. Ezek a futamok egyben már a 2026-os felkészülést is szolgálják.”

A San Marinó-i Nagydíjon viszont már szinte biztosan meglesz a mérkőzéslabda a motegi fordulóra, hiszen ehhez csak arra van szüksége, hogy legfeljebb 34 ponttal kapjon ki fivérétől. „Szeretném legyőzni itt Álexet – szögezte le. – Elméletileg ez a pálya jobban fekszik a vezetési stílusomnak. Nem hiszem, hogy a KTM-eknek nagy lenne a lemaradásuk, meglátjuk, hogy sikerül-e felvenni velük a versenyt.”

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

Álex Márquez valóban meggyőző teljesítményt nyújtott múlt héten, és már a sprinten is gyorsabbnak tűnt bátyjánál, csak éppen akkor bukott. Az immáron kétszeres királykategóriás futamgyőztes egyébként is sok kritikát kap közvetetten a családneve miatt, ami pedig ezt az elméletet illeti, egyetértett testvérével.

„Nincs mit hozzátenni – kezdte. – Az életem egyetlen másodpercét sem fogom arra pazarolni, hogy erre válaszoljak. Vannak emberek, akik csak azért beszélnek, hogy beszéljenek. Bármit is teszek, mindig lesz, aki kritizál, mindig lesz, aki megkérdőjelez. Miért nyertem a Moto3-ban? Miért nyertem a Moto2-ben? Miért léptem fel a MotoGP-be? Ahogyan Marc mondja, menjenek a fenébe.”

Marc Márquez az öccséről: Olyan szezonja van, amellyel megnyerhetné a világbajnokságot

Álex Márquez 2026-ban gyári motort kaphat?

0

Álex Márquez elárulta, a gyári motorokkal kapcsolatban még semmilyen információt nem kaptak, de ő 2026-tól mindenképpen a legújabb konstrukciót vezetné. Szeretné, ha ugyanazzal a fegyvertárral tudna harcolni a többiekkel szemben, valamint a Ducatit is segítené. Fermín Aldeguer szívesen kipróbálná a GP25-öt, ha megkérik rá, de ő nem tervezi. Ráadásul még semmi sem érkezett e téren. Az ő helyzete is érdekes, hiszen őt szerződés köti a gyári géphez. Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója azonban kijelentette, ők senkinek sem fognak az útjába állni.

Ha a teljes képet nézzük, akkor kijelenthető, hogy Álex Márquez élete szezonját futja. A nagydíjakat figyelembe véve már nyolc dobogónál tart, ráadásul a Spanyol Nagydíjon megszerezte élete első vasárnapi futamgyőzelmét a királykategóriában. Ez a számláló azóta kettőnél áll, ugyanis Barcelonában is ő ünnepelhetett a dobogó legtetején. Ezzel kitartóan őrzi világbajnoki ezüstérmét, amelyre minden esélye megvan, ugyanis Francesco Bagnaiával szemben 68 pont a fórja.

Hiába futja élete szezonját, Álex Márquez már elengedte a bajnoki címet: A célom a vb-ezüst

A 29 éves versenyző erényeit pedig az a tény domborítja ki még jobban, hogy mindezt a 2024-es Desmosedicivel teszi meg. A Ducati a 2025-ös hat helyet három-három leosztásban töltötte fel. A két gyári versenyző, valamint Fabio Di Giannantonio a legfrissebb konstrukciót használja, míg a két gresinis és Franco Morbidelli alatt a tavalyi gép mozog. Viszont könnyen lehet, hogy Álex Márquez át fogja ugrani azt a koncepciót, amely meglehetősen vegyesre sikerült. Amíg bátyja szárnyal vele, addig Bagnaia látványosan szenved.

„A mai napig nem kaptunk semmi biztosat – jelentette ki Álex Márquez a MARCA-nak még az Osztrák Nagydíj csütörtöki napján. – Az viszont tiszta, hogy ha egy csapat megkapja azt a lehetőséget, hogy gyári motorokat vezethet, akkor hajtania kell érte. Ha ez engem illet meg, akkor én is hasznot fogok belőle húzni. De jelenleg még minden csendes. Azon dolgozunk, hogy tisztán lássuk a lehetőségeinket, de még nincsen megállapodás.”

Marc Márquez az öccséről: Olyan szezonja van, amellyel megnyerhetné a világbajnokságot

Bár döntés még nincsen, ennek ellenére Álex Márquez világos víziókkal rendelkezik. Őt nem érdekli a Ducatival kötött szerződés, hanem sokkal inkább a gyári konstrukcióra hajt. „Amit sokkal jobban szeretnék egy kontraktusnál, az az, hogy gyári motorra ülhessek, hogy ugyanaz a fegyvertáram legyen mindenkivel szemben. Ugyanazt szeretném [használni], ugyanazokat az alkatrészeket próbálgatnám az edzéseken, hogy segítsem a Ducatit. Nem érdekel a gyártóval kötött szerződés, már van egy a Gresinivel. Ez semmit sem változtat meg.”

Álex Márquez helyzete abból a szempontból is érdekes, hogy csapattársa, Fermín Aldeguer közvetlenül a Ducatival kötött szerződést, amely kimondja, hogy 2026-ban már gyári konstrukciót kell kapnia. Persze, ez nem egyenesen arányos azzal, hogy az újonc a gyári csapathoz menne, de hosszútávon ez a forgatókönyv is bekövetkezhet. Viszont a 20 éves versenyző számára lehetséges, hogy más kártyák lesznek leosztva, amennyiben kenyéradója úgy gondolja. Ez pedig első körben a hétfői tesztet érintheti.

Aldeguer kipróbálná magát a gyári Ducatinál, de „pokoli” lenne Marc Márquez csapattársának lenni

„Természetesen szeretném kipróbálni a GP25-öt, de ez jelenleg nem tartozik a terveim közé – szögezte le Aldeguer a San Marinó-i Nagydíj sajtónapján. – Jelenleg még senki sem mondta nekem, hogy teszteljem. Semmit nem tudok. Meglátjuk, hogy a hétvégén adnak-e nekem valami újat. Remélhetőleg, a szezon hátralévő részében lesznek még jó fejlesztések, de ezeket továbbra is ki kell érdemelnem.”

Egy dolog azonban biztos: a VR46 nem fog akadályokat görgetni a Gresini elé. „Hosszasan beszélgettem erről a helyzetről Gigi Dall’Ignával [a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója – a szerk.] és Mauro Grassillivel [a bolognaiak sportigazgatója – a szerk.] – nyilatkozta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója a Sky Italiának. – Azt ajánlották, hogy legyen mindkét motor teljesen gyári. Ezt megvitattuk, és arra jutottunk, hogy tökéletes számunkra az, hogy egy idei és egy tavalyi géppel folytassuk. Ami minket illet, senkinek sem szeretnénk az útjába állni. A Gresini fantasztikus szezont fut, Álex megérdemli a legfrissebbet.”

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

Motorbemutató és szerződéshosszabbítás: mozgalmas csütörtök a Yamahánál (videó, képek)

0

A Yamaha csütörtökön leleplezte azt a V4-es blokkal felszerelt prototípust, amellyel Augusto Fernández fog a pályára gurulni a San Marinó-i Nagydíjon. A spanyol számára is érkezett egy örömhír, ugyanis 2027-ig biztosan a hangvillások egyik tesztpilótája lesz.

Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, fontos hétvége előtt áll a Yamaha. Mint ismeretes, a hangvillások egy újabb szabadkártyás lehetőséget használnak el a San Marinó-i Nagydíjon, méghozzá nem akármiért. Augusto Fernández alatt ugyanis éles körülmények között debütál a V4-es motorblokk, amely körülbelül egy éve került be a köztudatba.

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

A fontos hétvégéhez pedig rendkívüli esemény is dukált. Csütörtök délután ugyanis leleplezték azt a prototípust, amellyel Fernández fog pályára gurulni. A bemutatón többek között Paolo Pavesio, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezetője, Takahiro Sumi, a hangvillások motorsport-fejlesztési részlegének általános igazgatója, Kazuhiro Masuda, a YZR M1-es projekt vezetője, valamint Massimo Bartolini, a gyártó technikai igazgatója is ott volt. A szakemberek megosztották az új blokk körüli izgalmaikat, de szóba került az a fajta elköteleződés, amelyet a projekt iránt tanúsítottak. Ezenfelül a gyártó új szervezeti felépítéséről és szemléleteről, valamint a 2026-os előkészületekről is szót ejtettek.

Bartolini korábban arról számolt be, hogy a V4-es blokknak keskenyebbnek kell lennie, és ez sokat segít az aerodinamikán. A súlyelosztás szempontjából a motor elrendezése is jóval hátrébb kerül, ezáltal jobb lesz a kezelhetősége. Ráadásul ez a blokk könnyebb, mint a sornégyes.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy versenyezhetek az új motorral – idézi Fernándezt a közlemény. – Megtiszteltetés, hogy a Yamaha óriási projektjének részese lehetek, és hogy én mehetek először az új géppel. Ez egy olyan hétvége lesz, ahol a V4-es koncepció fejlesztésére fogunk koncentrálni. Meghatározzuk az erősségeit és a gyengeségeit, miközben valós időben, versenykörülmények között megyünk a többi pilótával. Úgyhogy ez egy fontos nagydíj lesz, hogy képet kapjunk arról, hol tartunk. Nagyon izgatott vagyok miatta, és alig várom, hogy elkezdjük.”

Azonban nem ez volt az egyetlen bejelentés, amely a spanyol pilótát érintette. Szintén csütörtök délután vált hivatalossá, hogy a 27 éves versenyző 2027-ig a Yamaha tesztpilótája lesz, ezzel csatlakozik Andrea Doviziosóhoz, aki még júniusban hosszabbított a hangvillásokkal. Fernández a misanói hétvégéig öt alkalommal kapott lehetőséget, ebből kétszer szabadkártyával indult, háromszor pedig Miguel Oliveirát pótolta.

„Nagyon örülök, hogy újabb két évig folytathatom a Yamahával – fogalmazott. – Ez egy hihetetlen utazás volt eddig. A kezdetektől fogva remekül érzem magam: az emberekkel, a tesztcsapattal és mindenkivel, aki ide tartozik. Az összes tervbe vett projekt miatt különösen fontos, hogy részese lehetek a Yamaha tesztcsapatának. Boldog vagyok, hogy folytathatom a munkát. A legjobbamat fogom nyújtani annak érdekében, hogy a márka ismét a csúcsra kerüljön.”

Fotó: Yamaha Racing

Quartararo „hazavihette” első királykategóriás motorját

0

Fabio Quartararo bejelentette, immáron az andorrai otthonában áll első MotoGP-s motorja, még 2019-ből. Posztjában úgy fogalmazott, senki nem tudja elképzelni, hogy most jelenleg mit érez.

Amióta Fabio Quartararo felkerült a MotoGP-be, kizárólag Yamahán ült. Az első két évében a hangvillások akkori szatellitcsapatát, az SRT-t [Sepang Racing Team – a szerk.] erősítette. Az alsóbb kategóriákban nem ért el kiemelkedő sikereket, ugyanis mindössze egy győzelem és további három dobogó jött össze. A MotoGP-be viszont szabályosan berobbant.

Már az első évében hétszer zárt az első háromban, 2020-ban pedig két győzelemmel kezdett, ráadásul a világbajnoki címért is sokáig meccsben volt. 2021-ben helyet cserélt Valentino Rossival, és felkerült a gyári csapathoz, akikkel már az első évében meglett a hőn áhított bajnoki cím. Egy évvel később is közel állt ehhez, végül a világbajnoki tabella második helyén zárt.

Quartararo: Sosem szerettem volna azt mondani, hogy én vettem át Rossi helyét

2021 óta pedig kirobbanthatatlan tagja a gyári Yamahának. Ugyan a 2024-es szezonban többször is felmerült, hogy a francia elhagyhatja az istállót, de végül lojális maradt, és a felek 2026-ig tartó szerződést kötöttek. Az még rejtély, hogy mi lesz Quartararóval jövőre, az viszont szinte biztos, hogy rengeteg gyártóval össze fogják boronálni.

Most pedig egy hihetetlen ajándékot kapott. Ezen a héten ugyanis andorrai otthonában landolt élete első királykategóriás gépe, a 2019-es YZR-M1-es, amelyről azóta több képet is publikált. „Az első MotoGP-motorom. Nem tudod elképzelni, mit jelent ez nekem” – fűzte hozzá a francia a bejegyzéshez.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fabio Quartararo (@fabioquartararo20)

Ez az ajándék minden bizonnyal teljessé tette a francia versenyző egyébként sem rossz napjait. A 26 éves pilóta kifejezetten jól mozgott a Katalán Nagydíjon, ugyanis az időmérőn a második legjobb időt futotta. A sprinten is az első háromban zárt, egészen pontosan a második helyen intette le a kockás zászló. A főfutamon minimálisan visszaesett, de így is ötödikként zárt. Valószínűleg ez is felér egy győzelemmel, ugyanis az elmúlt versenyhétvégéket nemcsak ő, hanem a teljes gyártó szeretné elfeledni.

Ráadásul a Katalán Nagydíj másnapján Álex Rinsszel és Jack Millerrel kipróbálhatták a Yamaha készülő V4-es motorblokkját. A körülmények azonban nem voltak kedvezőek, ezért a legjobb körét is a helyén kell kezelni. Ami azonban biztos, hogy Misanóban Augusto Fernández az új blokkal fog menni, úgyhogy nemcsak a Yamaha, de a nézők is tisztább képet kaphatnak arról, hogy hol tart a fejlesztés. Az állandó pilóták a hétfői teszten folytathatják a V4-gyel való ismerkedést.

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

Hivatalos: a szezon végével szüneteltetik a világbajnoki sorozatot

0

A Nemzetközi Motorsport Szövetség [FIM] és a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna csütörtökön bejelentette, hogy a 2025-ös szezont követően szüneteltetik a MotoE-t. Indoklásukban kifejtették, hogy a széria nem tudta megnövelni a rajongói bázisát, ráadásul az ehhez kapcsolódó piac sem tudott ebből profitálni. Ígérik, amennyiben jelentőségük megnő a jövőben, újragondolják a sorozatot.

Ezen a hétvégén rendezik a MotoGP tizenhatodik hétvégéjét, a San Marinó-i Nagydíjat. Misanóban az állandó sorozatokon kívül a Varga Tibort is foglalkoztató MotoE is ellátogat. A dolog pikantériája azonban az, hogy a sorozat történetének ez lesz az utolsó előtti fordulója, ugyanis a portimãói szezonzárót követően parkolópályára kerül, legalábbis egy időre.

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

A FIM [Nemzetközi Motorsport Szövetség – a szerk.] és a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna egy csütörtök délelőtt kiadott közleményben jelentette be, hogy a 2025-ös szezon végével szüneteltetik a MotoE-t. A kommüniké úgy fogalmaz, az elmúlt hét évben az elektromos széria nem tudta megnövelni rajongói bázisát, hovatovább a piac ezen szegmense sem tudott a várt módon növekedni. Kiemelik, a MotoGP folyamatosan figyel a rajongói visszajelzésekre, és szoros együttműködésben vannak a motoripart meghatározó szereplőkkel. Azt is leszögezték, amennyiben az elektromos koncepció jelentősége megnő a közeljövőben, újra fogják gondolni a sorozat jövőjét.

„Csütörtökön bejelentjük a MotoE-világbajnokság felfüggesztését a szezon végével – fogalmazott Jorge Viegas, a FIM elnöke. – Minden olyan erőfeszítésünk ellenére, hogy népszerűsítsük ezt az innovatív kategóriát, az az igazság, hogy nem tudtuk elérni a céljainkat, hovatovább a teljesítményközpontú elektromos motorokhoz kapcsolódó iparág sem tudott profitálni belőle. A versenyek fantasztikusak, és szeretném minden pilótának és csapatnak megköszönni, akik részt vettek a MotoE-ben. És természetesen a Dornának is. Most már a jövőre fókuszálunk, és készen állunk arra, hogy új innovációkat és technológiákat karoljunk fel.”

„A MotoE számos hihetetlen jelenetet hozott a pályán, bajnokokat és győzteseket koronázott meg, és egy értékes szerepet játszott a MotoGP innovációval kapcsolatos küldetésében – ezek már Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatójának szavai. – Sosem féltek attól, hogy valami újat mutassanak be. A pályán és azon kívül is folyamatosan törekszünk az innovációra, hovatovább félelem nélkül kell meghallanunk a szurkolóinkat, valamint azt az új közönséget, akikkel kapcsolatot szeretnénk létesíteni. Ráadásul a piaci fejlődést is figyelemmel kell kísérnünk. Ezért a FIM-mel közösen úgy döntöttünk, hogy eljött az idő, hogy a szezon végével szüneteltessük a MotoE-t. Szeretnénk megköszönni minden versenyzőnek és pilótának, a Ducatinak, a partnereinknek és minden olyan személynek, akik a 2019-es indulás óta lehetővé tették a MotoE megvalósulását. Köszönjük, hogy csatlakoztak hozzánk ezen az értékes úton!”

Varga Tibor megmutatta a sisakot, amely „megmentette az életét”

A MotoE első szezonja 2019-ben volt. Eleinte világkupaként futott, a világbajnoki státuszt a 2023-ban kapta meg. A gyorsaságimotoros-vb betétszériájaként futott, és kivétel nélkül egyes európai helyszínekre látogatott el. Az első kiírást Matteo Ferrari nyerte meg, rajta kívül még Jordi Torres, Dominique Aegerter, Mattia Casadei és Héctor Garzó ülhetett fel a trónra.

Ami pedig az idei szezont illeti, rendkívül szoros a bajnokság. Két fordulóval a vége előtt Casadei és Lorenzo Baldassari holtversenyben áll az élen, mindketten 132 pontot szereztek. Külön érdékesség, hogy a hetedik helyezett Andrea Mantovani hátránya is mindössze 23 egység. A magyar színeket képviselő Varga jelenleg 46 ponttal a tizenharmadik pozícióban áll.

Így áll a MotoGP-tabella a Katalán Nagydíj után

Elképesztő pulzusszámot mért Rea a második magny-cours-i futam alatt

0

Jonathan Rea elárulta, továbbra is ég benne a tűz, és nem fog csendben visszavonulni. Kijelentette, elégedettek lehetnek a Magny-Cours-ban elvégzett munkával. Az első tapadással kapcsolatos problémák elhárításával egy olyan motor került alá, amely lehetővé tette, hogy az elejében tudjanak harcolni, ahol egyébként is szeretne lenni. Mozgalmas vasárnapi napjáról is beszámolt, különös tekintettel a második versenyről, amely alatt az átlagos pulzusszáma 178, míg a maximális 215 volt.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Superbike-világbajnokság nyári szünete alatt Jonathan Rea szolgáltatta a legnagyobb hírt. Mint ismeretes, a brit versenyző bejelentette, hogy a szezon végén visszavonul a versenyzéstől, és egy hihetetlen karrier végére tesz pontot. A magny-cours-i forduló sajtónapján is természetesen ez volt az egyik fő téma, de még a vasárnapi futam leintését követően is előkerült az utolsó három forduló.

Rea felfedte, melyik volt az a baleset, amely „szétzúzta” jövőbeli kilátásait a folytatást illetően

„Ha úgy gondoltad, hogy csendben megvárom, amíg eljön a visszavonulás ideje, akkor tévedsz – nyilatkozta Rea a WorldSBK.com-nak. – Továbbra is ég bennem a tűz, hogy teljesítsek. Nagyszerű, hogy mehettünk a dobogóért, és ez adott nekünk egy kis küzdelmet. Elégedettek lehetünk a hétvégén elvégzett munkával, de az elejében akarok harcolni. Elég jó volt, hogy kaptam ebből egy kis ízelítőt. Olyan motorunk volt, amely lehetővé tette ezt. Azzal, hogy megoldottuk az első tapadással kapcsolatos problémákat, sokkal magabiztosabb vagyok a gépen. Úgyhogy gratulálok mindenkinek, és Aragóniában visszatérünk.”

Rea egyébként kifejezetten jól mozgott a magny-cours-i hétvégén. Ugyan az első futam hamar véget ért számára, a vasárnappal feledtetni tudta a szombati nullázást. A Superpole versenyen a hetedik helyen ért célba, a második futamon pedig hatodik lett. Ráadásul néhány körig harmadikként haladt, és Alex Lowesszal vívott nagy csatát. A viadal kapcsán pedig egy döbbenetes adalékot is megosztott.

Razgatlıoğlu ismét triplázott, Bulega és Alex Lowes mögött Rea és Bautista csinálta meg a műsort

„Ha az idei szezont nézzük, akkor az eddigi legmagasabb pulzusszámomat mértem, amely 215 volt – árulta el. – Tele voltam adrenalinnal és izgalommal. Nagyon alacsony és nyugodt szívverésem van, de őrület ez az érték. Ez egy kerékpárverseyen vagy motokrosszozás közben is magasra tud szökni. Úgy érzem magam, hogy akár beszélgetni is tudnék, miközben vezetek, de ez inkább az adrenalinnak köszönhető.”

Hogy kontextusba helyezzük ezt a hihetetlen értéket. Egy felnőtt ember esetében a normál pulzus 72 körül mozog. Ez persze számos tényezőtől függ, ezért a 60 és 80 közötti értékek is elfogadhatók – olvasható a KardioKözpont szakportálon. – Ráadásul, ha az egyén fizikai aktivitást végez, akkor sem érhet el bármekkora értéket. Bevált számítási módszer, hogy ilyenkor 220-ból kell kivonni az életkort. Ez Rea esetében 182 lenne. Mindez az átlagos pulzusszámánál is öttel kevesebb… Persze, hozzá kell tenni, hogy a második futam tálcán kínálta ezeket a számokat. Természetesen emellett és a vasárnapi nap mellett sem ment el szó nélkül a hatszoros világbajnok.

„Ez egy remek nap volt számunkra – hangsúlyozta. – A Superpole futamon jót rajtoltam, és fel tudtam érni az első három sort érő bolyra. Ez erős eredményt jelentett a második versenyre, és végül hetedik lettem. Ez egy remek lehetőséget adott, hogy egy újabb jó rajtot kapjunk el, és hogy képet kapjunk a ritmusomról. Előbbi sikerült is, majd Alex és Danilo [Petrucci] közötti csatában találtam magam. Azt hiszem, egy kicsit messze került tőlünk Danilo, és naivan elkezdtem csatázni Alexszel a dobogóért. Nagyon izgatottá váltam, és elkövettem néhány hibát. A ritmus nélkül nem tudtam előzni, emiatt Micky [van der Mark] és Álvaro [Bautista] is felért ránk. Nagyon jó csata volt a végéig, és ez a hatodik pozíció is egy remek eredmény számunkra.”

„A jó, a kivételes és a legjobb versenyző között minimális a különbség” – interjú Jonathan Rea-vel

Martín rekordjaié és egy tesztpilótáé lehet a főszerep a nagy dobás hiányában – hétvégi menetrend

0

A San Marinó-i Nagydíjjal folytatódik a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol Marc Márquez ugyan még nem lehet világbajnok, de két rekordot is megdönthet, illetve beállíthat. Az élmezőny küzdelmei mellett várhatóan a Yamaha szabadkártyás versenyzőjének, Augusto Fernándeznek is nagy figyelem jut, hiszen vele a nyeregben megy először pályára éles körülmények között a hangvillások V4-es blokkal felszerelt motorja. Varga Tibor az utolsó előtti fordulóhoz ér a MotoE-ben, ahol valószínűleg még nem lesz bajnokavatás, ellentétben a Moto2-vel.

A nyári szünet végétől egészen a valenciai szezonzáróig ugyanarra a ritmusra kell berendezkedniük a MotoGP rajongóinak: két futamhétvége, majd egy üresjárat, két futamhétvége, egy üresjárat. Most a hármas periódus középső eleme, vagyis a második versenyhétvége jön, hiszen a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye Misanóba látogat.

Az Olaszország keleti részén található település melletti pályát 1969-ben tervezték, majd 1972-ben nyitotta meg kapuit. A vb mezőnye 1980-ban látogatott el először a helyszínre, és 1993-ig bezárólag összesen hétszer rendezték meg ott az Olasz Nagydíjat. Azonban a Wayne Rainey-t kerekesszékbe kényszerítő baleset után a szervezők nem tartották eléggé biztonságosnak a pályát, így szűk másfél évtizedre kikerült a körforgásból.

Ezután komoly biztonsági fejlesztéseket hajtottak végre, aminek következtében jóval hosszabb lett a nyomvonal, a menetirányt pedig megfordították. Ennek köszönhetően a sorozat 2007-ben visszatért Misanóba, ahol viszont már nem az Olasz, hanem a San Marinó-i Nagydíjat rendezték meg – illetve háromszor az is előfordult, hogy a pálya duplázott: a második futamot rendre Emilia-romagnai Nagydíjnak hívták.

2009-re aztán ismét elvégeztek egy apróbb módosítást. A következő években pedig különböző módon, de két tragédiához is lehetett kötni a pályát. 2010-ben itt szenvedett halálos balesetet Tomizawa Shoya a Moto2-es futamon. Bő egy esztendővel később Marco Simoncelli is életét vesztette, ami csak azért kapcsolódik ehhez a helyszínhez, mert 2012 óta az ő nevét viseli a pálya.

Monumentális emléket állít szülővárosa Marco Simoncellinek

Az a pálya, amelynek a legeredményesebb versenyzője Marc Márquez a maga nyolc győzelmével, amiből ötöt a MotoGP-ben ért el. A jelenlegi mezőnyből Francesco Bagnaia és Enea Bastianini követik őt három-három diadallal: a királykategóriában előbbit kétszer, utóbbit egyszer intették le elsőként. Franco Morbidellinek, Maverick Viñalesnek és Jorge Martínnak pedig egy-egy siker van a MotoGP-ben.

Ami a kisebb géposztályokat illeti, Márquez és Bastianini a Moto2-ben és a Moto3-ban is szereztek győzelmet (illetve előbbi idejében még 125 köbcentiméter volt). Rajtuk kívül a középső kategóriában Johann Zarco, Augusto Fernández Luca Marini, Raúl Fernández, Pedro Acosta és Ai Ogura járt sikerrel, míg a legkisebbeknél Álex Rins kétszer, Brad Binder egyszer diadalmaskodott.

Maga a pálya 4,226 kilométer hosszúságú, és átlagosan 14 méter széles. A versenyzők tízszer jobbra, hatszor balra kanyarodnak, a leghosszabb egyenes pedig 565 méter. Mind a pályacsúcsot, mind a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját Bagnaia tartja tavalyról: előbbi 1:30.031, utóbbi 1:30.887 másodperc. A sebességrekord 2023-ból datálódik, ekkor Marco Bezzecchi 304,9 km/h-val repesztett.

A mezőny tavaly kétszer látogatott Misanóba, és az első hétvége főfutama meglehetősen emlékezetesen alakult az időjárás miatt, hiszen rövid időre megérkezett az eső. Nos, elképzelhető, hogy ez most vasárnap is megtörténik, viszont az előrejelzések alapján a hétvége többi részén biztosan nem lesz csapadék. Pénteken és szombaton várhatóan 26 és 28 fok között lesz a levegő hőmérséklete, míg vasárnap picivel hűvösebb időjárás várható.

A tabella élén természetesen továbbra is Marc Márquez áll, közel öt futamhétvégényi előny birtokában. De mivel „csak” közel, ezért biztos, hogy Misanóban még nem lesz matematikailag is világbajnok, és nem dönti meg Giacomo Agostini rekordját, aki többször is öt fordulóval a vége előtt biztosította be királykategóriás vb-címét.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a gyári Ducati nem írhat történelmet a hétvégén. Sőt, ezt két tekintetben is megteheti, és mindkét ranglistán Martínt érheti utol, illetve előzheti meg. Egyrészt a sprintek tekintetében beállíthatja a tizenhat győzelemnél járó honfitársa csúcsát, az egy szezonban szerzett pontok terén pedig meg is előzheti, hiszen a 32 éves pilóta 487 egységnél jár, míg a címvédő 508-at gyűjtött tavaly. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a sprint csak 2023 óta létezik, tehát a korábbi évek pontszámaival ez nem összevethető.

Így áll a MotoGP-tabella a Katalán Nagydíj után

„Nagyszerű verseny volt Katalóniában, csodálatos volt az ünneplés a szurkolókkal, és egy olyan pályán, amely nem passzolt tökéletesen hozzám, legalábbis papíron, a sprinten győzelmet, a nagydíjon második helyet szereztünk – nyilatkozta. – Tudtam, hogy Álex [Márquez] nagyon gyors, már az első szabadedzésen is jobb tempója volt az utolsó szektorban, Misano viszont jobban fekszik a stílusomnak. Ez a hétvége a Ducati rajongóinak lesz szentelve, alig várom, hogy pályára guruljak.”

Marc Márquez az öccséről: Olyan szezonja van, amellyel megnyerhetné a világbajnokságot

A 182 pontos hátrányban lévő öccsének tehát még a forduló után is lesz matematikai sansza a végső győzelemre. Bagnaiáról viszont ez már nem mondható el, hiszen Montmelóban 250 pontra nőtt a lemaradása, és csapattársa immáron több mint kétszer annyi pontot gyűjtött hozzá képest. Ahhoz, hogy elméleti szinten versenyben maradjon, legalább 29 egységgel többet kell szereznie az idősebbik Márqueznél, ami a közelmúltbeli formákat látva meglehetősen valószínűtlen. Ennek ellenére optimistán várja a hétvégét.

Bagnaia inkább kivár Misanóig, nem szeretné ugyanazt a hibát elkövetni

„Misano mindig különleges, igyekszünk élvezni a Ducati-drukkerek támogatását – fogalmazott. – Motiváltan fogunk megérkezni. Katalóniában szenvedtünk. Az időmérő után nehéz hétvégénk volt, ám vasárnap remek futammal és egy felzárkózással zártunk. Ezekre a jó érzésekre alapozva kezdünk, továbbra is keményen dolgozunk, és a javunkra fordítjuk a pálya adottságait.”

Hogy a Ducati versenyzőit kihívhatja-e bárki, az majd kiderül, mindenesetre az Aprilia nem szerepelt jól a Katalán Nagydíj hétvégéjén. Ogura mentette, ami menthető, de Martín ezúttal haloványabb volt, mint a Balaton Parkon, míg Marco Bezzecchi egy rosszul sikerült időmérő után mindkét futamon balesetbe keveredett.

Az olasz motoros viszont most tényleg hazai közönség előtt fog szerepelni, hiszen mindössze 25 kilométerre lakik a pályától. „Örülök, hogy Misanóba megyünk – kezdte. – Nagyszerű lesz újra közel kerülni a rajongóinkhoz. Szükségünk lesz a támogatásukra, különösen az előző hétvégén, Montmelóban tapasztalt nehézségek után, de koncentráltak vagyunk, és mindent meg fogunk tenni a rajongóink előtt.”

A noaleiek konstruktőri második helyezése komoly veszélybe került, hiszen a KTM lemaradása már csak 2 pont, míg Acosta hátránya 14 egységre csökkent Bezzecchivel szemben az egyéni tabella ötödik pozíciójában. Montmelóban viszont nem ő, hanem Bastianini volt a legeredményesebb, aki hazai pályán vinné tovább a lendületét.

Komoly csapás érheti Bastianinit közvetlenül első idei dobogója után

„Rendkívül izgatott vagyok, hogy Misanóba, a hazai versenyemre utazunk – jelentette ki. – Nagyon szeretem ezt a fordulót, és a szezonbeli első, Katalóniában megszerzett dobogónk révén megvan a magabiztosságunk. Minden olasz pilóta kívülről fújja a misanói pályát, télen-nyáron együtt edzünk ott, így arra számítok, hogy versenyképesek leszünk a hétvégén. Úgy vélem, megvan bennünk a potenciál a jó eredményhez, úgyhogy lássuk, hogyan alakul a hétvége, és élvezzük.”

A Hondánál szintén egy olasz pilóta van a legjobb formában Marini személyében, aki egészen a hajráig kifejezetten jó pozícióban haladt a montmelói főversenyen. Bár a japán márka most nem teljesített annyira erős hétvégét, mint Magyarországon, de a Katalán Nagydíj másnapján maradtak tesztelni a pályán, és az ottani tanulságokat akár már most hasznosíthatják.

„A misanói verseny mindig különleges élmény, az pedig még inkább javít rajta, hogy jó formában érkezünk meg – mondta. – Nemcsak azért, mert a hazai futamomról van szó, hanem amiatt is, mert nagyon szeretem magát a pályát, és eddig is jól teljesítettem rajta, így az a célunk, hogy folytassuk, amit az elmúlt néhány hétvégén csináltunk. A barcelonai futamon sokat tanultunk, és remélem, a hétvégén ezt alkalmazni tudjuk, hogy az élmezőnyben maradjunk, és okot adjunk az ünneplése a csapatnak, valamint a hazai szurkolóknak.”

Bár még mindig meglehetősen nagy, 26 pont a különbség, a Yamaha az előző hétvégén közeledett a Hondára a gyártók táblázatán. Ez pedig Fabio Quartararo újabb jó szereplésének volt köszönhető. A francia versenyző ugyan még nem nyert a most következő helyszínen, de kétszer is második lett, és 2021-ben itt biztosította be eddigi egyetlen világbajnoki címét.

Quartararóék kipróbálták a V4-es Yamahát, de nem alakult ideálisan a teszt

„A Katalán Nagydíj hétvégéje összességében rendkívül pozitív volt – vélekedett. – A csapat remek munkát végzett a nehéz péntek után, hogy a szombat remekül alakuljon, és a vasárnap is jó legyen. Ami ezt a nagydíjat illeti, remélem, az első szabadedzésen jól kezdjük a hétvégét. Nagyon kedvelem ezt a pályát, mert jó emlékeim vannak erről a helyről. Bízom benne, hogy egyből bejutunk a Q2-be, megszerezzük a lehető legjobb rajtpozíciót, aztán pedig újra élvezhetjük a versenyt.”

Azonban könnyen lehet, hogy ezúttal nem Quartararo kapja majd a legnagyobb figyelmet a Yamaha kontingenséből. Nem véletlen ugyanis, hogy a győztesek között Augusto Fernándezt is megemlítettük, hiszen szabadkártyásként ő is ott lesz a hétvégén. Persze ez még önmagában nem nagy hírérték, ám az ivataiak tesztpilótája lesz az, aki elsőként kipróbálhatja a márka V4-es motorblokkját versenykörülmények között.

Fontos bejelentést tett a Yamaha főnöke a Balaton Parkon, a vártnál hamarabb jön a nagy debütálás

Ami a többi kategóriát illeti, könnyen lehet, hogy ezúttal is lesz bajnokavatás, és a MotoGP, valamint a Moto3 után a Moto2-ben is eldől a konstruktőri bajnoki cím. A Kalex ugyanis 148 ponttal vezet a Boscoscuro előtt, így amennyiben a német gyártó megszerzi zsinórban tizennegyedik diadalát, úgy matematikailag is behozhatatlanná válik az előnye.

A MotoE mezőnye pedig már az utolsó előtti fordulót fogja teljesíteni, vagyis itt óhatatlanul van esély rá, hogy a lényeges kérdések közül valamelyik végleg megválaszolásra kerüljön. Ugyanakkor mind Mattia Casadei, mind az LCR megkoronázásának minimális a valószínűsége, az pedig teljesen biztos, hogy a kettő egyszerre – most még – nem fog megtörténni. Ami az egyéni összetettet illeti, Varga Tibor továbbra is a tizenharmadik pozíciót foglalja el, és talán ezúttal az előző hétvégékkel ellentétben melléáll a szerencse, amit ki is tud használni.

A San Marinó-i Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
8:30 – 8:45 MotoE Szabadedzés
9:00 – 9:35 Moto3 Első szabadedzés
9:50 – 10:30 Moto2 Első szabadedzés
10:45 – 11:30 MotoGP Első szabadedzés
12:35 – 12:50 MotoE Edzés
13:15 – 13:50 Moto3 Edzés
14:05 – 14:45 Moto2 Edzés
15:00 – 16:00 MotoGP Edzés
17:05 – 17:15 MotoE Időmérő (Q1)
17:25 – 16:35 MotoE Időmérő (Q2)
SZOMBAT
8:40 – 9:10 Moto3 Második szabadedzés
9:25 – 9:55 Moto2 Második szabadedzés
10:10 – 10:40 MotoGP Második szabadedzés
10:50 – 11:05 MotoGP Időmérő (Q1)
11:15 – 11:30 MotoGP Időmérő (Q2)
12:10 MotoE Első verseny (8 kör)
12:45 – 13:00 Moto3 Időmérő (Q1)
13:10 – 13:25 Moto3 Időmérő (Q2)
13:40 – 13:55 Moto2 Időmérő (Q1)
14:05 – 14:20 Moto2 Időmérő (Q2)
15:00 MotoGP Sprintverseny (13 kör)
16:10 MotoE Második verseny (8 kör)
VASÁRNAP
9:40 – 9:50 MotoGP Bemelegítés
11:00 Moto3 Verseny (20 kör)
12:15 Moto2 Verseny (22 kör)
14:00 MotoGP Verseny (27 kör)

Fontos újítással készül a Michelin az utolsó MotoGP-szezonjára

0

A Michelin bejelentette, hogy jövőre a három helyett csak két különböző száraz pályás keveréket bocsátanak a csapatok rendelkezésére az első gumikból. Emellett a hétvégén felhasználható összes abroncs száma is eggyel csökkenni fog.

A MotoGP-ben immáron évek óta bevett gyakorlat, hogy a Michelin nem ugyanannyi típusú száraz pályás keveréket bocsát az istállók rendelkezésére egy-egy hétvégén az első gumiból, mint a hátsóból. Utóbbiból ugyanis rendre csak a lágy és a közepes közül választhatnak, míg előbbiből a kemény változat is szerepel a kínálatban.

Jövőre viszont ez változik, hiszen a francia gumiszállító bejelentette, hogy 2026-ban már az első abroncsot illetően is csak két opció lesz. Ezzel párhuzamosan pedig a versenyzők fejenként tizenöt helyett csak tizennégy első gumival gazdálkodhatnak, hiszen eddig mindhárom típusból ötöt használhattak fel, a következő idényben pedig mindkétféle verzióból hét lesz.

Megváltozhat a gyűlölt MotoGP-szabály? – a technika adott a módosításhoz 

„A következő szezonban megváltoztatjuk az első gumik kiosztását – nyilatkozta Piero Taramasso, a Michelinnek a kétkerekű versenyzésért felelős menedzsere. – Többé nem lesz három specifikáció öt-öt abronccsal, hanem csak kettő, hét-hét gumival.” Az olasz szakember azt is elmagyarázta, hogy miért született meg ez a döntés.

„Beszéltünk róla a csapatokkal, a versenyzőkkel és a Dornával, mert rájöttünk, hogy minden pályán van olyan specifikáció, amelyet nem használnak, vagyis elvisszük őket a pályára, majd vissza haza. – fogalmazott. – Emellett stabil körülmények között hét azonos specifikációjú abroncs is hasznos lehet a versenyzők számára.”

Mindez elvileg a Michelinnek és a csapatoknak, illetve a gyártóknak is jó lehet, hiszen a gumigyártónak csökkennek a költségei, míg a másik oldalon egyszerűsödik a munka. Ugyanakkor ez adott esetben kétélű fegyver is lehet, hiszen előfordul, hogy csak egy keverék működik igazán, és ez az időjárási körülményektől is függhet, amit nyilvánvalóan nem lehet annyival előre megjósolni. Ha pedig a gyártó rosszul választ, az adott esetben több bukást és ezzel nagyobb veszélyt eredményezhet.

Végleges döntést hozott a Michelin a 2026-ra halasztott új első gumiról

A bejelentés meglehetősen váratlanul jött, hiszen ez a döntés ugyanúgy kicsit fű alatt született meg, mint az, hogy a gyártók nem kérnek az első abroncs jövőre tervezett új specifikációjából. Persze a mostani döntés csak egy idényre lesz érvényes, hiszen 2027-ben már nem a Michelin, hanem a Pirelli lesz a MotoGP gumiszállítója.

Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek

Komoly csapás érheti Bastianinit közvetlenül első idei dobogója után

0

Sajtóértesülések szerint Enea Bastianini versenymérnöke azonnali hatállyal távozik a KTM-től. Alberto Giribuola állítólag az Apriliához vagy a Yamahához igazolhat, és ezt rögtön meg is teheti.

Enea Bastianini és a KTM házassága enyhén szólva is nehezen indult. A Tech3 versenyzőjének időbe tellett, mire kellőképpen összeszokott az RC16-ossal, és a szezon elején sokszor előfordult, hogy lefelé lógott ki a mattighofeniek kvartettjéből. Az első igazán komoly eredményére egészen a nyári szünetet megelőző Cseh Nagydíjig kellett várni, amelynek sprintjén harmadik lett, másnap pedig ígéretes pozícióból bukott.

Azóta viszont magára talált, hiszen a spielbergi főfutamon ötödikként ért célba, majd – a Balaton Park-i vérfagyasztó bukását követően – Montmelóban megszerezte első vasárnapi dobogóját az osztrák gyártóval. Úgy tűnt tehát, hogy a 27 esztendős motoros a lehető legjobb úton halad, ám könnyen lehet, hogy most komoly csapást kell elszenvednie.

A GPOne értesülései szerint ugyanis versenymérnöke, Alberto Giribuola azonnali hatállyal távozik a KTM-től. Az olasz portál úgy tudja, hogy a közelmúlt jó eredményei ellenére komoly egyet nem értés alakult ki a technikai kérdésekben. Bár kívülről nyilvánvalóan nem lehet pontosan tudni, hogy az olasz szakember mennyiben járult hozzá honfitársa fejlődéséhez, de alighanem volt szerepe benne.

A MotoGP-mezőny fele lecseréli a „legjobb barátját” a következő szezonra

Ráadásul a két fél nem idén ismerte meg egymást. Azok után, hogy Giribuola nyolc éven át Andrea Dovizioso mellett tevékenykedett, 2021-ben az újonc Bastianini fejlődését segítette az Avontiánál. Az azt követő évben a Gresininél is folytatódott a közös munka, aminek négy futamgyőzelem és egy meggyőző bajnoki harmadik hely lett az eredménye.

2023-ban aztán Giribuola a KTM-hez igazolt, ahol az első másfél évben teljesítménymérnökként dolgozott. Tavaly nyár végén viszont feltűnt a Tech3 GasGasnál, hiszen Augusto Fernández versenymérnöke lett. Akkor már hónapok óta hivatalos volt, hogy Bastianini érkezik a csapathoz, így kézenfekvő volt, hogy a két fél ismét egyesítse erejét.

És hogy mi lesz a mérnök jövője? Nos, a hivatkozott cikkben azt írják, hogy az Aprilia vagy a Yamaha lehet a célpont. Azt pedig szintén meg kell említeni, hogy a mostanában bevett gyakorlattal ellentétben Giribuola szerződése nem írt elő kényszerpihenőt, mielőtt máshol munkába áll. Ehelyett csupán ki kell fizetnie egy bizonyos összeget a KTM-nek, amit a hírek szerint hajlandó megtenni – vagy éppen a leendő munkaadója megteszi.