back to top
2025. június 28. 11:32
Kezdőlap Blog Oldal 10

Szakmailag is méltatta, de az emberi oldala lepte meg a legjobban új mérnökét Marc Márquez kapcsán

0

Marco Rigamonti elárulta, örült, amikor a Ducatinál őt kérték fel Marc Márquez versenymérnökének, és egyáltalán nem aggódott. Az olasz szakember szakmailag is nagyra tartja pilótáját, de annak jelleme ennél is jobban meglepte.

Marc Márquez az idei évre átült a Gresini motorjáról a gyári Ducatira, ami számos következménnyel járt. Többek között azzal is, hogy új versenymérnöke lett, hiszen el kellett búcsúznia a nagyra tartott Frankie Carcheditől, akinek a szerepét Marco Rigamonti vette át. Utóbbi az elmúlt két évben Enea Bastianinivel dolgozott, aki nem váltotta meg a világot piros színekben.

A nyolcszoros világbajnok viszont berúgta az ajtót, hiszen az eddigi nyolc futamhétvégén öt pole pozíciót, valamint hét sprint- és négy főfutamgyőzelmet szerzett, így 32 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot öccse, Álex Márquez előtt, csapattársával, Francesco Bagnaiával szemben pedig 93 egységgel gyűjtött többet. Rigamonti beszámolt a közös munka bizonyos részleteiről.

Nagyon boldog voltam, mivel éreztem, hogy a Ducati értékel engem, mert ha engem választanak egy olyan versenyző mellé, mint Marc, annak oka van – nyilatkozta az előzetes érzéseiről a Mundo Deportivónak. – Másrészt rendkívül izgatott voltam, hogy egy Marc kaliberű pilótával dolgozhatok, és megtudhatom, hogyan dolgozik, miként közelíti meg az embereket, a csapatot. Kíváncsi voltam, hogyan lehet egy ilyen kaliberű versenyzővel együtt dolgozni. Ami az aggodalmakat illeti, semmi [nem volt], mert egy ilyen szintű motorossal annyira pozitív dolgozni, hogy az azzal kapcsolatos aggodalmak, hogy az ember nem felel meg a feladatnak, nem vezetnek sehová. Ettől rossz munkát végez, nem tudja, hogy izgul vagy aggódik.”

Marc Márquez már túl van a legnehezebb kihívásán, és most már Rossi számát szeretné elérni

„A lehető legjobban, nyugodtan kell dolgoznunk, aggodalom nélkül – folytatta. – Miután [egy ideje] együtt dolgozom vele, elmondhatom, hogy nagyon kellemes vele a munka, az ember sokat tanul, sok [információt] cserélünk, mert erősen motorozik, de ahhoz is nagyon ért, hogy mi történik a motoron. Irányt ad, nagyon jól tud magyarázni, remekül nézi az adatokat. Most már elmondhatom, hogy technikailag is jó, mert olyasvalakivel van dolgom, aki nemcsak úgy motorozik, mint egy fenevad, hanem érti is azt.”

Rigamonti azonban nem csak Márquezről mint versenyzőről beszélt. Bastianinit korábban belülről is kritizálták, mondván, nem a legjobban bánik a csapattagokkal, és nem köszöni meg a munkájukat. A spanyol motoros viszont igyekszik mindenkivel együttműködni, és nem utolsósorban a jó hangulatért sem kell a szomszédba mennie.

A személyisége, a személyisége az emberekkel – válaszolta versenymérnöke arra a kérdésre, hogy mi lepte meg a legjobban. – Az ember egy VIP-versenyzőre számít, valakire, aki mindent megnyert. Szóval azt hiszi, tökéletes, de téved. Másfelől [Márquez] mindig elmondja, ha nem volt igaza, ha hibázott, ha nem a megfelelő iránymutatást adta, mindenkit üdvözöl, mindenkinek köszön. Ennek így kell lennie, de ez nem gyakori. A jelleme lepett meg engem a legjobban, az, hogy csapatban akar dolgozni. Emberileg ez a legszebb, hiszen ezzel lehet dolgozni. Emellett szeret nevetni és viccelődni, így emberi szempontból is élvezzük a vele való munkát. A motorozás terén pedig az lepett meg, hogy mennyire ért a technikához. Azt mondják, hogy egy hozzá hasonlóan jó versenyző mindenhez ért. Valójában viszont szerintem ő tényleg mindenben jó, és százszázalékosan visszaadja, amit az ember nyújt neki, de nem arról van szó, hogy nem érti, és csak gyorsan megy. Megadja az utasításokat, és az általa mondottak alapján lehet fejlődni.”

Marc Márquez az új aerocsomagot, Bagnaia a nagyobb féktárcsákat dicsérte az aragóniai teszt után

Marini: Ez volt a legrosszabb balesetem karrierem során

0

Luca Marini elárulta, ez volt a legrosszabb balesete karrierje során, és sosem fogja elfelejteni. Elmesélte, eleinte nem tudta felmérni a helyzet súlyosságát, de családtagjai rengeteget segítettek neki. A csapatával is folyamatos kapcsolatban van, akik Mugellóban ismét két motorral fognak nevezni, ugyanis sajtóértesülések szerint Takaaki Nakagami fogja pótolni a sérült olasz versenyzőt.

Május végén robbant a hír, miszerint Luca Marini nagyot bukott, miközben Szuzukában tesztelt. A baleset következtében az olasz versenyző bal oldali csípőficamot szenvedett, bal térdének szalagjai megsérültek, eltört a szegy- és a bal kulcscsontja, valamint tüdejének jobb oldalában légmell alakult ki.

Marini tesztbalesetet szenvedett, súlyos sérülésekkel szállították kórházba

Szerencsére azóta jó hírek érkeztek Mariniről, hiszen sérülései messze nem néznek ki annyira súlyosnak, mint amennyire előzetesen prognosztizálták. A múlt hétvégén már haza is szállították, úgyhogy Olaszországban folytathatja a rehabilitációját, ahol még természetesen rengeteg vizsgálat vár rá.

„Továbbra is nehéz, még mindig nagyon fáj, hatalmas ütést kaptam – nyilatkozta Marini a repülőre szállása előtt. – Ez volt a legrosszabb balesetem karrierem során, és természetesen azok közé tartozik, melyet sosem fogok elfelejteni. Hogy őszinte legyek, az újabb, otthoni vizsgálatok után az orvosokkal együtt fogjuk tudni megérteni, hogyan állok valójában, és mikor fogok tudni visszatérni. Minden lehetőséget megragadunk, hogy minél előbb visszaüljek a motorra.”

Persze, az még kérdéses, hogy ténylegesen mikor térhet vissza Marini. Az első híresztelések azonban pozitívak. Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, akár már a nyári szünet előtt láthatjuk a gyári Honda versenyzőjét, aki amellett, hogy a minél gyorsabb gyógyulásra törekszik, ülését is meg kell mentenie. De ez még természetesen a jövő zenéje…

Lecsapott Aldeguerre az újonc versenyzők átka, de nincs veszélyben az indulása az Olasz Nagydíjon

„A kezdetektől fogva nyugodt maradtam – folytatta. – Mindig magamnál voltam, és tisztában voltam azzal, hogy mi történt. Eleinte nem értettem, hogy mennyire súlyos a helyzet. Az a célom, hogy azonnal visszatérjek, amint tudok, és ez akkor fog bekövetkezni, amikor a testem engedi.”

„Hihetetlen fejlődésen mentem keresztül egy hét alatt, és szerencsére itt volt velem Marta [Vincenzi, Marini felesége – a szerk.], Angelina [Luce Marini, Marini gyermeke – a szerk.], és édesanyám [Stefania Palma – a szerk.]. Rengeteget segítettek abban, hogy még nyugodtabb maradjak, és ki tudjam használni a következő napokat annak érdekében, hogy feltöltődjek és meggyógyuljak.”

Így buzdítják kollégái a sérült Marinit

Érdekesség, hogy a Honda az Aragóniai Nagydíjra senkit sem nevezett. Ez azonban a soron következő hétvégén másképp lesz, hiszen az Autosport értesülései szerint az Olasz Nagydíjon Takaaki Nakagami fogja pótolni Marinit, akinek ez lenne az első bevetése a gyári konstrukcióval. A japán versenyző már szabadkártyával indult ebben a szezonban, és a Le Mans-i esőkáoszban a hatodik helyet érte el.

Ennek ellenére naprakész a királykategória kapcsán Marini: „Folyamatosan kapcsolatban vagyok a csapattal és a mérnökeimmel, akik itt vannak nekem, hogy segítsenek abban, hogy jobban megértsem a szituációt, és azt, hogyan alakul a hétvége” – zárta gondolatait Marini.

Nem saját hibájából bukott óriásit Marini, aki bírálta a szuzukai pálya biztonsági feltételeit

Petrucci bevallotta, megkeresték, hogy pótolja a sérült Ogurát

Danilo Petrucci elárulta, az Aragóniai Nagydíj előtti napokban befutott hozzá egy ajánlat, hogy helyettesítse a sérült Ai Ogurát. Ez azonban technikailag lehetetlen lett volna, ráadásul a japán is szeretett volna indulni, ezért végül az olasz versenyző visszatérése elmaradt. A Barni pilótája azon felvetésekre is reagált, miszerint könnyen lehet, hogy 2026-ban ő lesz a gyári Ducati másik versenyzője.

Az Aragóniai Nagydíj csütörtöki napján érkezett a bejelentés, miszerint Ai Ogura Silverstone-ban elszenvedett sérülései miatt továbbra is harcképtelen, ezért kihagyja a soron következő fordulót. Az idő szűke miatt nem nevezett helyettest a Trackhouse, a hétfői tesztre azonban húztak egy váratlant, és a Moto2 jelenlegi éllovasának, Manuel Gonzáleznek adtak egy lehetőséget, aki élt is vele.

A Trackhouse főnökét lenyűgözte a beugró González, akinek szerinte lesz helye a MotoGP-ben

Azonban nem csak a spanyol versenyző volt az egyetlen a kalapban, ugyanis az amerikai istálló Danilo Petruccit is megkereste, hogy helyettesítse a japánt Aragóniában. Ezzel az eséllyel azonban az olasz versenyző nem élt, az okokra pedig ő maga világított rá a GPOne-nak adott interjújában.

„Volt ez a lehetőségem, mert megkérdezték, hogy vállalom-e a teljes hétvégét. Ekkor azonban már kedd volt, és ez technikailag lehetetlen lett volna, sőt Ogura is szerette volna megpróbálni. Még lett volna egy hétfői esélyem, de a csapat úgy gondolta, jobb tartalékolni az erőforrásainkat a misanói hétvégére. Szívesen vállaltam volna a kihívást. Jó lett volna egy lehetőséget megragadni, hogy vezethessek egy MotoGP-motort. Örülök neki, hogy még ennyi idő után is számításba vesznek. Ki tudja, talán a jövő tartogat egy újabb esélyt” – magyarázta.

A 34 éves versenyző számára nem lett volna ismeretlen terep a királykategória. 2012 és 2021 között szerepelt állandó versenyzőként, elsősorban a Ducati kötelékében. Két alkalommal győzött, és összesen tízszer állhatott dobogóra. Legjobb szezon végi eredményét 2019-ben érte el, ekkor a világbajnoki összetettben a hatodik helyen zárt.

Petrucci szenvedett Alex Lowes előtt, aki hiába volt gyorsabb, nem tudott előzni

Amellett, hogy Toprak Razgatlıoğlu jövőre átszerződik a MotoGP-be, még egy forró témája van a paddocknak. Mint ismeretes, a Ducati nem fogja meghosszabbítani Álvaro Bautista idén lejáró szerződését, ezért 2026-ra minden bizonnyal felszabadul egy hely Nicolò Bulega mellett. Az esélyesek között pedig Petrucci is szerepel, mivel a szatellitistállók közül messze ő szerepel a legerősebben. A Barni pilótája ezekre is reagált.

„Meglátjuk, nem vagyok különösképpen szétszórt, jelenleg a versenyhétvégékre koncentrálok, de úgy gondolom, lesznek megkeresések. Nem tudom, hogy mi fog történni, sok fog múlni azon a döntésen, hogy egy tapasztaltabb vagy egy fiatalabb pilótát fognak beültetni. A legjobbamat nyújtom azért, hogy versenyképes legyek, jó lenne kikötni egy gyári motoron, ráadásul a Ducati az egyik legjobb opció, de a BMW szintén lehet egy lehetőség” – mondta.

„Már bejártam ezt az utat a Superbike-világbajnokságban egy szatellitcsapattal, és szeretnék megérkezni egy gyári alakulathoz, hogy megértsem, mennyivel tud többet az a konstrukció. Talán még többet is elérhetünk, még akkor is, ha most harmadikok vagyunk. Ezzel egyidőben, jól érzem magam a jelenlegi csapatommal, a srácokkal, és ez több, mint munkakapcsolat. Habár az évek elmúltak, de jó időszakában tart a karrierem, úgyhogy boldog vagyok” – zárta gondolatait Petrucci.

A nagy visszatérés lehet Bautista menekülőútja a Ducati után?

Így áll a Superbike-vb-tabella a misanói forduló után

0

Toprak Razgatlıoğlu kilenc pontra csökkentette hátrányát, miután a Superbike-világbajnokság misanói hétvégéjén újabb mesterhármast szerzett. 

Ezen a hétvégén rendezték a Superbike-világbajnokság hatodik versenyhétvégéjét, melynek Misano adott otthont. Ugyan a Superpole-on Nicolò Bulega futotta meg a leggyorsabb kört, de az olasz versenyzőt később hátrasorolták. Ezt követően viszont minden Toprak Razgatlıoğluról szólt, aki az első futam mellett a Superpole viadalt, valamint a második versenyt is megnyerte. Idei második mesterhármasának köszönhetően kilenc pontra csökkentette hátrányát. Danilo Petrucci minimálisan növelte előnyét Álvaro Bautistával szemben, Alex Lowes pedig négy helyet javított az előző fordulóhoz képest. Michael Ruben Rinaldi révén egy új név is feliratkozott a ponttáblázatra. A gyártók között továbbra is a Ducati vezet, míg a csapatok rangsorában változatlanul a bolognaiak gyári istállója áll az élen.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 292
2 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 283
3 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 179
4 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 172
5 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 157
6 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 124
7 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 85
8 Iker Lecuona Honda Honda HRC 84
9 Xavi Vierge Honda Honda HRC 83
10 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 68
11 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 67
12 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 62
13 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 62
14 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 62
15 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 49
16 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 46
17 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 40
18 Jonathan Rea Yamaha Pata Yamaha 16
19 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 15
20 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 12
21 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 9
22 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 3
23 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
24 Michael Ruben Rinaldi Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 2
25 Jason O’Halloran Yamaha Pata Yamaha 0
26 Zaqhwan Zaidi Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
27 Gabriele Ruiu Ducati Bmax 0

 

Superbike: gyártók
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 327
2 BMW 285
3 Yamaha 177
4 Honda 118
5 Bimota 115
6 Kawasaki 40

 

Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 464
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 345
3 Barni Spark Racing Team 225
4 Pata Yamaha 173
5 Honda HRC 167
6 Bimota by Kawasaki Racing Team 152
7 Elf Marc VDS Racing Team 124
8 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 111
9 Team Pata Go Eleven 68
10 MGM Bonovo Racing 62
11 Kawasaki WorldSBK Team 40
12 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 17
13 Motocorsa Racing 15
14 Petronas MIE Racing Honda Team 9

Razgatlıoğlunak a verseny elejétől kezdve erős tempót kellett diktálnia, de Bulega ezúttal beérte a második hellyel

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, edzésről-edzésre fejlődtek, de tudta, hogy az elejétől kezdve keményen kell nyomnia. Nicolò Bulega nem szeretett volna kockáztatni, ezért már a viadal alatt úgy gondolkodott, hogy beéri a második hellyel. Álvaro Bautista pedig a reggeli jó teljesítményében látta délutáni dobogóját.

A Superbike-világbajnokság vasárnapi eseményei is lezajlottak. A Superpole versenyhez hasonlóan a második futamot is Toprak Razgatlıoğlu nyerte meg. Nicolò Bulega lett a második, a harmadik pozíciót pedig Álvaro Bautista kaparintotta meg.

Razgatlıoğlu mesterhármast ért el, Bulega maximális kármentést produkált a misanói második futamon

Az első rajtkockából induló török versenyző hamar elkezdte kiépíteni előnyét az üldözőkkel szemben, végül közel tíz másodpercesre rúgott a differencia közte és Bulega között. Idei második mesterhármasát érte el, valamint Misanóban már nyolc sikernél tart, ezzel beérte Jonathan Rea rekordját.

„Először is köszönök mindent a csapatnak, mivel hihetetlen munkát végeztek a hétvége folyamán. Minden alkalommal fejlődtünk, különösképpen az utolsóban, akkor sokkal jobban éreztem magam. Továbbra is problémáim akadtak a 4-es kanyarban, de tudtam kontrollálni a versenyt. Keményen nyomtam, mert Nicolò tizedikként rajtolt, és a verseny elejétől kezdve jó tempót kellett futnom. Boldog vagyok, háromszor nyertem, ugyanúgy, mint tavaly, meglátjuk, mi lesz jövőre. Köszönöm a szurkolóknak [a biztatást]” – értékelt Razgatlıoğlu a leintést követően.

Azok után, hogy Axel Bassani rövidre zárta Bulega Superpole versenyét, a 25 éves versenyző mindössze a tizedik helyről várhatta a lámpák kialvását. Az 5. körben már a második helyen haladt, ezután csak be kellett hoznia Razgatlıoğlu mögött. Előnye ezzel kilenc pontra olvadt.

„Hogy őszinte legyek, nem volt tökéletes a hétvége, balszerencsés eseteim voltak. Boldog vagyok, de sajnos mire megelőztem az előttem motorozókat, addigra Toprak már nagy előnyt épített ki. Úgy döntöttem, hogy tökéletes számomra a második hely, mert túl sokat kockáztattam volna, ha megpróbáltam volna elkapni. Erős tempót diktált, úgyhogy gratulálok neki és a BMW-nek. Remélem, hogy legközelebb már egy jó hétvégét teljesítünk” – fogalmazott Bulega.

Álvaro Bautista az ötödik helyről várhatta a rajtot. Egy darabig tudta tartani csapattársát, azonban a világbajnoki éllovas rövidre zárta ezt a csatát. A spanyol versenyző ezt követően először Alex Lowest vadászta le, majd Danilo Petruccit és Andrea Locatellit is maga mögé tudta utasítani, és végül kényelmesen futott be a harmadik helyen.

„Nehéz hétvége volt, és a hőmérséklet sem segített ezen. Reggel képes voltam arra, hogy gyorsabban és konzisztensebben menjek, és nem voltak rossz érzéseim a motoron. Minél melegebb volt a pályán, annál nehezebb dolgom volt. Ilyenkor mindig nehezebb megállítani a motort, különösen akkor, amikor tapadás sincs, illetve akkor, amikor szélesre futok. Mindig a legjobbat próbálom nyújtani. Tegnap megvolt a tempónk a dobogóhoz, de itt nehéz, ha hátulról indulsz. Egy másik helyszínen talán ez jobb lenne, de így is nagyon közel voltunk hozzá, különösen meleg körülmények között. Reggel több pozíciót is javítottam, úgyhogy előrebbről tudtam rajtolni a második versenyen, és képes voltam arra, hogy a pódiumért harcoljak. Boldog vagyok, hogy így végződött, és várom, hogy tovább javítsunk azon, hogy jobban érezzem a motort, és hogy még versenyképesebbé váljak” – összegezte gondolatait Bautista.

Razgatlıoğlu mesterhármast ért el, Bulega maximális kármentést produkált a misanói második futamon

0

Toprak Razgatlıoğlu nagyon simán húzta be a Superbike-vb misanói második futamát. Nicolò Bulega nagyon hamar átrágta magát a mezőnyön, de a török versenyző ellen ő sem tudott mit tenni. A harmadik helyen Álvaro Bautista zárt. 

Vasárnap délután a második futammal folytatódott a Superbike-világbajnokság misanói programja. Az első viadalt, valamint a Superpole versenyt egyaránt Toprak Razgatlıoğlu nyerte meg. Axel Bassani dupla hosszú körös büntetéssel érkezett a futamra, mivel kiütötte Nicolò Bulegát. Dominique Aegerter pedig nem kapott rajtengedélyt, miután szombaton megsérült. A svájci versenyzőn kívül Tarran Mackenzie sem rajtolt el. A zöld lámpák kialvása előtt a levegő hőmérséklete 32, az aszfalté 48 fokos volt. A verseny hosszát 21 körben határozták meg.

Bassani kiütötte Bulegát, Razgatlıoğlu simán behúzta a misanói Superpole-t

A rajt előtt Andrea Iannone került ki a tizenkettedik helyről, miután megsértette a guminyomásra vonatkozó szabályokat, és a futamnak csak az utolsó pozícióból vághatott neki.

A start ezúttal tisztán alakult, Razgatlıoğlu simán megőrizte vezető helyét. Alex Lowes csúszott le a negyedik helyre, miután Andrea Locatelli és Danilo Petrucci is lerajtolta. Bulega is megúszta a helyezkedéseket, az 1. kör végén már a hatodik helyen tartott.

A világbajnoki címvédő a 3. körben előzte meg Álvaro Bautistát, és máris Petrucciék nyomába eredt, akik közben egymást gyepálták a dobogó legalsó fokáért.

Egy körrel később Alex Lowest, majd nem sokkal később Petruccit is levadászta, és már Locatellit üldözte. Az 5. körben a Yamaha pilótáját is legyűrte, és már csak Razgatlıoğlu  motorozott előtte. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a török előnye ekkor már több mint négy másodperc volt.

A 6. körben Sam Lowes vadászta le Jonathan Rea-t, majd nekem sokkal később Iker Lecuona is elment a brit versenyző mellett. Eközben Bautista előzte meg Alex Lowest.

A 7. körben Yari Montella és Remy Gardner ütköztek, de mindketten sértetlenül megúszták. Az incidenst a verseny után vizsgálják. Ezzel párhuzamosan Bautista Petruccit is átugrotta, és már a negyedik helyen haladt. Razgatlıoğlu előnye pedig már öt másodperc fölé rúgott.

A verseny derekán Jonathan Rea szállt ki, miután bukott.

A viadal 12. körében Bautista Locatellit is elkapta, és már a harmadik pozícióban tartózkodott. Eközben az élen tovább nyílt az olló Razgatlıoğlu és Bulega között, Alex Lowes pedig eldobta.

A mezőny sűrűjében is történtek változások, miután Iannone, Xavi Vierge, Garrett Gerloff, Scott Redding, Michael van der Mark és Ryan Vickers csatáztak egymással a nyolcadik helyért. Az olasz hamar átrágta magát a bolyon, és a vonat elején ő haladt.

A 19. körben Gerloff visszatámadott Iannonénak, és megszerezte a nyolcadik pozíciót. Ezzel párhuzamosan az élen tovább nőttek a különbségek, Razgatlıoğlu már kilenc másodperccel vezetett.

Egy körrel később Iannone és Redding is eldobta. Eközben Lecuona meglepte Sam Lowest, és feljött a hatodik pozícióba.

Razgatlıoğlu végül tükörsimán behúzta a második versenyt, és mesterhármast ért el. Bulega pedig maximális kármentést hajtott végre, miután befutott a második helyre. A dobogóra Bautista fért még fel, mögötte a pontszerzők az alábbi sorrendben alakultak: Locatelli, Petrucci, Lecuona, Sam Lowes, Gerloff, Vierge, Van der Mark, Vickers, Bassani, Bahattin Sofuoğlu, Alex Lowes és Michael Ruben Rinaldi.

A Superbike-vb második misanói futamának végeredménye

Hivatalos: Megbüntették Bassanit, miután kiütötte Bulegát a misanói Superpole futamon

0

Axel Bassanit dupla hosszú körös büntetéssel sújtották, miután a Superbike-vb misanói Superpole versenyén a rajtot követően Nicolò Bulegával ütközött.

Drámai módon indult a vasárnapi Superpole verseny a Superbike-világbajnokság misanói fordulójában. Mint ismeretes, a rajtot követően Axel Bassani merész manővert hajtott végre az 1-es kanyarba menet, és kiütötte a világbajnoki éllovas Nicolò Bulegát. Természetesen mindkettőjük versenye azonnal véget ért.

A Bimota versenyzője hiába ment oda elnézést kérni honfitársához, minden bizonnyal ez őt nem hatotta meg. Mint ahogyan a sportfelügyelőket sem, akik a futam leintését követően kivizsgálták az incidenst. Arra jutottak, hogy Bassani felelőtlenül motorozott, ezért a második futamra egy dupla hosszú körös büntetéssel „jutalmazták”.

Így nem elég, hogy Bassani csupán a tizenegyedik helyről kezdheti meg a második viadalt, de még a verseny alatt is plusz kitérőt kell tennie, ezáltal szinte lehetetlenné vált, hogy erős pontokat hozzon a Bimota konyhájára. Az első viadalt Toprak Razgatlıoğlu nyerte Alex Lowes és Andrea Locatelli előtt. A második futam 14 órakor rajtol.

Bassani kiütötte Bulegát, Razgatlıoğlu simán behúzta a misanói Superpole-t

Bassani kiütötte Bulegát, Razgatlıoğlu simán behúzta a misanói Superpole-t

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a misanói Superpole versenyt, miután a rajtot követően Axel Bassani kiütötte Nicolò Bulegát. Ennek ellenére a Bimota örülhet, hiszen Alex Lowes lévén először állhattak fel a dobogóra a 2000-es Philip Island-i forduló után. A harmadik helyre Andrea Locatelli ért be. 

A bemelegítő edzést követően a Superpole futammal folytatódott a vasárnapi program a Superbike-világbajnokság mezőnyének. Az első futamot Toprak Razgatlıoğlu nyerte meg Nicolò Bulega és Danilo Petrucci előtt. A 10 körös verseny rajtjakor 29 fokos volt a levegő, és 40 fokos volt az aszfalt hőmérséklete.

Razgatlıoğlu a hibája ellenére verte meg Bulegát, miközben teljesen lehagyták a mezőnyt Misanóban

A rajtot mind Bulega, mind Razgatlıoğlu, mind Axel Bassani jól kapta el, azonban a Bimota versenyzője túlságosan merész manővert hajtott végre, és kiütötte a világbajnoki éllovast. Ennek köszönhetően a török versenyző vette át a vezetést, nyomában Alex Lowesszal, Andrea Locatellivel, Remy Gardnerrel és Petruccival. Az incidenst egyébként a versenyt követően fogják vizsgálni.

Ugyan Alex Lowes eleinte szorosan követte Razgatlıoğlut, de a címvédő elkezdte növelni előnyét. Eközben Andrea Iannone kiugrott a rajtnál, ezért dupla hosszú körös büntetéssel sújtották.

A 4. körben a mezőny sűrűjében a két gyári Honda, Iker Lecuona és Xavi Vierge püfölték egymást, Tarran Mackenzie pedig bukott.

A 6. körben Álvaro Bautista előzte meg Gardnert, ezt követően pedig Jonathan Rea és Sam Lowes is elkapta az ausztrált, előbbi véleményes manőverrel utasította maga mögé márkatársát. Eközben Yari Montella dobta el a motort.

A 8. körre Razgatlıoğlu előnye már három másodpercre nőtt. miközben Sam Lowes előzte meg Rea-t.

A török győzelmét semmi sem veszélyeztette, mögötte Alex Lowes, Locatelli, Petrucci, Bautista, Sam Lowes, Rea, Gardner és Lecuona zárt.

A Superbike-vb misanói Superpole versenyének végeredménye

Petrucci szenvedett Alex Lowes előtt, aki hiába volt gyorsabb, nem tudott előzni

0

Danilo Petrucci elárulta, úgy várta a leintést, mint a születésnapját, mivel hiába tartotta maga mögött Alex Lowest, nemes egyszerűséggel beszorult. A brit pilótánál pedig hiába volt tempóelőny, előzésre nem nyílt esélye.

Javában zajlik a Superbike-világbajnokság hatodik fordulója, Misanóban. Az első versenyt Toprak Razgatlıoğlu húzta be Nicolò Bulega és Danilo Petrucci előtt. További érdekesség, hogy az első két pilóta a riválisaikhoz képest nyomasztó fölényt tudott kiépíteni, mivel a BMW és a Barni versenyzője között több mint tizenhat másodpercre duzzadt a differencia a leintéskor.

Razgatlıoğlu a hibája ellenére verte meg Bulegát, miközben teljesen lehagyták a mezőnyt Misanóban

Ez persze azzal is magyarázható, hogy Petruccinak szombaton eléggé mozgalmas versenye volt, ugyanis a dobogó legalsó fokát egyáltalán nem adták olcsón. Egyrészt Andrea Locatelli ott ólálkodott a környékén, másrészt Alex Lowes is ott loholt a nyakában, szinte az egész verseny alatt. Csatáit azonban sikerrel megvívta, és nemcsak, hogy elcsípte a pódiumot, de Álvaro Bautistával szemben továbbnövelte előnyét a világbajnoki ponttáblázaton.

„Nagyon jó verseny volt – kezdte értékelését a WorldSBK.com-nak Petrucci. – Ez volt az első Superbike-vb versenyem Misanóban. Nem a kedvenc pályám, de nagy kár érte, mivel az otthonomhoz közel fekszik, és mindig nagyon sok ember látogat el ide. Ez egy álom számomra, hogy felállhattam a dobogóra ezen közönség előtt. Nehéz volt elindulni a harmadik sorból, ráadásul valaki keményen megütött a második kanyarban, de sikerült megtalálni a ritmust.”

„Ugyan meg tudtam előzni Alexet, de amikor elől voltam, beszorultam, és onnantól nagyon nehézzé vált. Megpróbált megelőzni, én pedig vissza, és attól a pillanattól kezdve úgy vártam a kockás zászlót, mint a születésnapomat. Elképesztően meleg és csúszós volt a pálya, nehéz volt ezzel megbirkózni, de remek munkát végzett a csapat” – folytatta Petrucci.

Razgatlıoğlu elárulta, mivel küzdött az első futamon, egy eleső pilóta nem állhat rajthoz vasárnap

Alex Lowes negyedik helye azonban kisebb meglepetésnek is felér, hiszen az idei szezonban mindössze a második alkalommal zárt az első öt hely valamelyikén. Ráadásul, már az időmérőn is ígéretesen alakult a tempója, ekkor ugyanis az ötödik rajtkockát csípte el. A Bimota örömét Axel Bassani harmadik helye tetézte tovább, sőt, az olasz versenyző egy pillanatra át is vette a vezetést a futamon. Az már más kérdés, hogy a 2. körben eldobta, ezért erős egykörös tempóját nem tudta vaskos pontokra beváltani.

„Remek verseny volt, boldogok vagyunk a negyedik hellyel – fogalmazott Lowes a WorldSBK.com kameráinak. – Axel és én is nagyon gyorsak voltunk, főleg, hogy ez az ő és a csapatunk hazai versenye. Fantasztikus munkát végzett az időmérőn, és a saját köreimmel is elégedett vagyok.”

„Ami a versenyt illeti, tisztában voltam azzal, hogy elég erős lehetek a második felében, de azokon a helyeken, ahol gyorsabb voltam, nem igazán tudtam átugrani. Rengeteg időt nyertem a tempósabb kanyarok zömében, de nem tudtam előzési pozícióba kerülni. Megpróbáltam kikerülni Danilót öt körrel a vége előtt. Úgy gondolom, hogy ha sikerült volna, akkor ki tudtam volna építeni egy kis előnyt, mert úgy éreztem, hogy gyorsabb vagyok nála. Rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és a megfelelő helyen motorozott, ezáltal esélyt sem adott arra, hogy megelőzzem. Úgy érzem, a motorunknak jó kanyartempója van, és jól kanyarodik, de a verseny utolsó szakaszában tapadást vesztett a gumi, úgyhogy ezen a területen még fejlődnünk kell” – summázta a szombati napot Lowes.

Sánta elárulta, mi hátráltatta a lišovi enduro-ob szombati napján

0

Sánta Gábor és Tóth Barnabás értékelte az enduro-ob lišovi fordulóját. Sánta elárulta, hogy leesett a lánca a harmadik enduromérten. Tóth pedig amellett, hogy hosszasan méltatta a pályát, azt is felfedte, hogy inkább az esős, saras körülmények között szeret jobban motorozni.

Május utolsó hétvégéjén rendezték az enduro-ob harmadik állomását, a szlovákiai Lišovban. A forduló külön pikantériáját a szlovák-magyar közös rendezés adta, ami miatt szép számú nevezés érkezett. A magyar mezőnyben mindkét alkalommal Liszka Roland bizonyult a leggyorsabbnak.

Liszka újabb tökéletes hétvégét hozott a lišovi enduro-ob-n, Zsigovits nullázott

Sánta Gábor számára erősen kezdődött a szombati nap. Nagy előnyt tudott kialakítani Nádor Balázzsal szemben. Ebből az előnyből később hátrány lett, ezért az első napot a második helyen zárta. Vasárnap is hasonló pozícióban végzett, ekkor azonban szoros csatában maradt alul Nádorral szemben. A szombati időveszteség okaira saját maga világított rá.

„A harmadik körben az egyik teszten [az enduroteszten – a szerk.] a motorom ledobta a láncot. Az egyik versenyzőtársam megállt nekem segíteni, csak úgy tudtuk visszarakni. Utána a másfél perces előnyöm el is úszott, mert három perc benne maradt, ezért visszaestem a második helyre. Nemcsak az volt a baj, hogy leesett a láncom, hanem emiatt a kuplungom is elmozdult, mert valószínűleg az alsó munkahengerem ütést kapott” – magyarázta Sánta a P1race.hu-nak a szombati napot követően.

Pedig pozitív érzésekkel vágott neki a napnak, hovatovább remekül alakultak számára a dolgok: „Pénteken bejártuk a pályát. Nagyon tetszett, mivel technikásnak nézett ki. Nagy reményekkel vártam a napot. Az első két körben, valamint a harmadikban is vezettem” – fogalmazott.

Hirschmügl a hatnaposhoz, ifj. Vágó a világbajnoksághoz hasonlítaná a lišovi pályát

Tóth Barnabás mindkét napon a hetedik helyen végzett a PRO2-es kategóriában. Ha az eredményekből indulunk ki, akkor a vasárnap sokkal jobban sikerült neki, hiszen szoros csatában maradt alul Szabó Márkóval szemben, miután a második etapot követően kettőjük között mindössze három másodperc volt a differencia.

„Elég jó pályát sikerült a szlovákoknak összehozniuk, nagyon jól éreztem magam – kezdte Tóth vasárnap. – Szerintem egy kifejezetten színvonalas és technikás mértet [raktak össze]. Az etap egyáltalán nem volt hosszú, viszont jó erdei ösvényeket tartalmazott. A két mért szakasz viszont feladat volt, nem egy átlagos krosszpálya épített ugratókkal, hanem itt gyakorlatilag csak természetes akadályok voltak. Emiatt eléggé technikásra [sikeredett], és kivette a kondit a versenyzőkből. A motorral sem akadt probléma, úgyhogy teljesen tökéletes volt [a hétvége].”

Tóth kiemelte, a nagy meleg és a por is hátráltatta őket. Azt is elárulta, hogy számára mely időjárási körülmény fekszik jobban: „Az esősebbet, sarasabbat jobban szeretem. A látási viszonyok is talán jobbak, mivel a por nem nehezíti [a dolgunkat]. Természetesen a sár is csúszik, de nekem ez a favorit.”

enduro szakág