back to top
2025. szeptember 23. 13:18
Kezdőlap Blog Oldal 11

Bagnaia inkább kivár Misanóig, nem szeretné ugyanazt a hibát elkövetni

0

Bár nem csattan ki az örömtől a végkifejletet látván Francesco Bagnaia, mégis úgy véli, ez a hetedik hely egy remek eredmény. Elárulta, a felzárkózás miatt az utolsó körökben küszködött a hátsó gumival. Szerinte a fejlődésének okát a részletekben kell keresni. Azt is leszögezte, nem szeretné ugyanazt a hibát elkövetni, mint nálunk, ezért inkább kivár Misanóig.

Francesco Bagnaia a Katalán Nagydíjon lemásolta a Balaton Parkon mutatott teljesítményét. Pocsék szombatot zárt, az időmérő edzésen a huszonegyedik helyet szerezte meg, míg a sprinten tizennegyedikként zárt. Vasárnapra azonban feljavult, és egészen a hetedik pozícióig zárkózott fel.

Álex Márquez győzelemmel javította ki szombati hibáját, bátyja két rekorddöntésről is lecsúszott

„A Balaton Parkon elégedett voltam az érzéseimmel, de nem voltam boldog az eredmény miatt – utalt korábbi nyilatkozatára Bagnaia. – Most sem csattanok ki a boldogságtól miatta, de a huszonegyedik helyről nem tudtunk volna jobbat elérni. A verseny közepéig örültem, mert erős voltam, remek felzárkózást mutattam be, és Fabio Quartararót is elkaptam.”

„Ezt követően viszont azt jegyeztem fel, hogy a felzárkózás miatt teljesen elhasználtam a hátsó kereket – magyarázta. – Az utolsó három-négy körben eléggé szenvedtem vele, nem tudtam jobban gázt adni. De mindenesetre a huszonegyedikről ez a hetedik hely is egy remek eredmény. Legalább a mai nappal meg kell próbálnunk újrakezdeni. A bemelegítésen találtunk valamit, ami extra tapadást adott, és segített abban, hogy még versenyképesebbé váljak.”

Ez a hetedik hely egyébként a világbajnokság szempontjából is jól jött neki. Az elmúlt versenyhétvégéken Marco Bezzecchi folyamatosan dolgozta le a hátrányát Bagnaiával szemben. A Katalán Nagydíjra úgy érkeztek meg a felek, hogy 31 pont volt a differencia kettőjük között. Az Aprilia versenyzője azonban nullázott Barcelonában, így minimálisan, de el tudott nyúlni a Ducati pilótája. Jelenleg 40 egység a különbség.

Így áll a MotoGP-tabella a Katalán Nagydíj után

A versenyt követő sajtóbeszélgetésen az is szóba került, hogy vajon minek volt köszönhető, hogy vasárnapra fel tudott támadni. A kétszeres MotoGP-világbajnok azonban inkább a részletekben keresi a fejlődés okát. „Elég egy apróság, hogy meglegyen az a plusz, ami a különbséget jelenti. Egész évben ezekről a részletekről beszélünk, azokról a nüanszokról, amik segítenek abban, hogy jobban érezd magad, és gyorsabb legyél. Kicsit bátrabb vagy a kanyarbejáratokon, több tempót tudsz átvinni, és ez az egész pályára kihat. Apró részletek.”

Bagnaia azt is kijelentette, nem akar belesétálni ugyanabba a csapdába, ahová az elmúlt napokba került. Az olasz versenyző a Balaton Park Circuiten úgy fogalmazott, biztos abban, hogy Katalónia sokkal jobban fog sikerülni, mint a Magyar Nagydíj. Aztán erre a kijelentésére rá is cáfolt az első két nap.

„Ezzel a tempóval és versenyképességgel szeretnék megérkezni Misanóba, hogy egy eredményes hétvégét tudjunk zárni – szögezte le. – De nem szeretném ugyanazt a hibát elkövetni, mint a Balaton Parkon. Ide magabiztosan érkeztem, és úgy voltam vele, hogy kompetitív lehetek. Inkább Misanóig várnék ezzel [a kijelentéssel], aztán meglátjuk, mit tudok tenni.”

Bagnaia: Belefáradtam abba, hogy mindig ide kell jönnöm, mert olyan vagyok, mint egy beakadt lemez

Beszállhat a MotoGP-be Max Verstappen?

Sajtóértesülések szerint Max Verstappen, a Forma–1 címvédője felvásárolna egy MotoGP-csapatot. A holland a menedzsmentjén keresztül az LCR, valamint a Trackhouse háza táján keresi a lehetőségeket. Azonban úgy néz ki, ez valószínűtlen, hogy meg fog történni a közeljövőben, ugyanis mindkét istálló jelenlegi vezetése kitart a folytatás mellett.

Pénteken számoltuk be arról, hogy a Günther Steiner vezette konzorcium hivatalosan is felvásárolta a Tech3 csapatát. 2025. december 31-ig azonban az alapító, Hervé Poncharal marad az istálló első embere, a tényleges hatalomátvétel az új évvel együtt fog eljönni. Fontos leszögezni, hogy a Haas Forma–1-es csapatának egykori csapatfőnöke vezérigazgatói szerepet fog betölteni.

A Tech3 mostani vezére eleinte félt Steinertől, aki három percet sem bírt ki káromkodás nélkül

Azonban könnyen megeshet, hogy nem Steiner lesz az egyetlen, aki a Forma–1-ből kerül át a MotoGP-be. A Sky Italia értesülései szerint ugyanis Max Verstappen, a Száguldó Cirkusz címvédője a menedzsmentjén, és édesapján, Jos Verstappenen keresztül kopogtat az Aprilia, valamint a Honda ajtaján, hogy felmérje, fel tudja-e vásárolni a Trackhouse-t vagy az LCR-t. Az idézett cikk arra is rámutat, a holland nagy MotoGP-szurkoló hírében áll, és már azon vágyát is kifejezte, hogy egyszer kipróbálhassa Marc Márquez motorját.

A fenti pletykával azóta több szakportál is foglalkozott. Többek között a The-Race arról számolt be, hogy a 27 éves pilótához közel álló források megerősítették a feltételezést, miszerint a Forma–1 négyszeres világbajnoka valóban nyitott arra, hogy vezetői szerepeket lásson el egy szatellitistállónál. A portál azt is kiemeli, hogy ezek a pletykák éppen akkor érkeznek, amikor a kereskedelmi jogokat birtokló Dornából részesedést vásárló Liberty Media arra készül, hogy a két sorozatot szorosabb együttműködésben kezelje. Ettől azt remélik, hogy a kétkerekű királykategória csapatainak értéke megnő a jövőben, mindezt pedig egy olyan periódusban következhet be, amikor hihetetlen változások előtt áll a sorozat.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok

Azonban kicsi az esély arra, hogy ez a közeljövőben megvalósuljon. Az olaszok arra is emlékeztetnek, hogy Lucio Cecchinello, az LCR tulajdonosa továbbra is elégedett, és meglehetősen határozott véleménye van a folytatásról. Mindezt a Honda oldalán, akikkel még 2006-ban kötött házasságot. Ugyan elképzelhető, hogy feltűnnek új szponzorok és kisebbségi partnerek, de minimális arra az esély, hogy a teljes csapaton túladjon.

Ami pedig a Trackhouse-t illeti, Justin Marks, az amerikai csapat alapítója is a folytatás pártján áll, a jövőt pedig az Apriliával képzelik el. A projektben Davide Brivio, az istálló csapatfőnöke is fontos szerepet játszik.

Nem Verstappen az egyetlen aktív versenyző, aki az elmúlt időszakban a MotoGP-paddockban puhatolózott. 2024-ben számoltunk be arról, hogy az akkor pocsék anyagi helyzetben lévő KTM Lewis Hamiltonnal is tárgyalt, mint lehetséges befektető. Ráadásul mindezt a brit versenyző is megerősítette. Előtte pedig arról cikkeztünk, hogy a hétszeres világbajnok a Gresini felvásárlása kapcsán érdeklődött.

Kiderült, Lewis Hamilton valóban érdeklődött egy MotoGP-csapat felvásárlása iránt

Hivatalos: nem indul a legendás 24 órás versenyen a színmagyar csapat

0

A HERT by Moto Jungle Racing Team vasárnap bejelentette, hogy anyagi okok miatt nem indulnak az endurance-világbajnokság 2025-ös szezonzáróján, a Bol d’Oron. A színmagyar csapat azon dolgozik, hogy 2026-ban visszatérhessenek a mezőnybe. Ennek ellenére két honfitársunknak is szurkolhatunk, ugyanis Görbe Soma mellett Kovács Bálint is elindul a 24 órás viadalon.

 „A 2025-ös Bol d’Oron a többszörös stock futamgyőztes Champion Tecmas Racing Team csapatát fogom erősíteni. Köszönöm az MRP-nek [Motorcycle Racing Parts – a szerk.] a bizalmat, izgatottan várom a futamot! Továbbá köszönöm az eddigi csapataimnak, különösen a HERT by Moto Jungle-nek, hogy megmutathattam, milyen potenciál van bennem” – jelentette be Kovács Bálint csütörtök este a közösségi médiában. Néhány nappal előtte pedig Görbe Soma számolt be arról, hogy ő is elindul a legendás 24 órás viadal 2025-ös kiírásában.

Hiába a magyar csapattal való furcsa szakítás, Görbe Soma rajthoz áll a legendás hosszútávú versenyen

Ekkor már lehetett sejteni, hogy valami probléma lehet a HERT [Hungarian Endurance Racing Team – a szerk.] by Moto Jungle Racing Team háza táján. A hivatalos válaszokra sem kellett sokat várni, ugyanis bejelentették, hogy anyagi okok miatt nem állnak rajthoz a 2025-ös Bol d’Oron, amelyet szeptember 20-án és 21-én rendeznek a Paul Ricard-i aszfaltcsíkon.

„A HERT by Moto Jungle csapata az anyagi források hiánya miatt nem tud részt venni a szezon utolsó versenyén – olvasható az istálló vasárnap este kiadott közleményében. – Sajnálatos módon az idei évre tervezett támogatásoknak csak az egyharmada érkezett meg, ebből teljesítettük a futamok kétharmadát, nagy nehézségek árán. A Le Castellet-i verseny már nem fért bele.”

A kommüniké azt is kiemeli, hogy Kovács és Görbe személyében két magyar versenyző is rajthoz áll a 24 órás viadalon. Kijelentették, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a 2026-os szezonban már ismét a mezőny tagja lehessen a színmagyar alakulat.

A magyar csapat tündöklése és a fájdalom könnyei a garázs mélyéről, Dél-Franciaországból

Pedig egyáltalán nem indult rosszul a HERT karrierje az endurance-világbajnokságon. A 2024-es Bol d’Oron a Superstock kategóriában még vezetett is a csapat, azonban a motorblokk idő előtt felmondta a szolgálatot, így nem tudták befejezni a viadalt. A 2025-ös Le Mans-i 24 órás is kecsegtetően indult, miután a kategórián belül megszerezték a pole pozíciót. A verseny azonban rémálomszerűen alakult, ugyanis először Kovács megsérült, majd a motort is több ízben kellett javítani különböző okok miatt. Ugyan a kockás zászlót meglátták, de nem értékelték a csapatot, ugyanis nem teljesítették a versenytáv 75 százalékát.

A Spái 8 órást Kovács, Görbe és Számadó Máté a nyolcadik helyről kezdhette meg. A verseny ígéretesen kezdődött, ugyanis a Superstockon belül a harmadik helyen is haladt a HERT, azonban újabb bukások és technikai hibák következtek. A futam derekán a tizenkettedik és a tizenötödik hely között ingázott a magyar motor, Kovács azonban a kilencedik pozícióig lőtte fel a gépet. Végül a tizenegyedik helyen fejezték be a viadalt, először rangsorolva az istállót.

Ígéretesen indult, majd jöttek a gondok, de így is történelmi eredménnyel zártak a magyarok Spában

A világ legveszélyesebb versenyein indult, mégis az ágyában lelte a halál – 10 éve hunyt el Bitter Sándor

0

Bitter Sándor neve elsősorban a Man-szigeti TT-vel és az utcai motorversenyzéssel forrt össze. Viszont karrierje jóval többről szólt, ugyanis a hazai bajnokságokban, valamint a Makaói Nagydíjon is szép sikereket könyvelhetett el. Azonban hiába az elképesztő akaraterő és bátorság, a halál mégis az otthonában, étkezés közben érte utol. Bitter Sándor 2015. szeptember 8-án hunyt el, rá emlékezünk a következőkben.

Bitter Sándor „Bitti” 1971. augusztus 26-án látta meg a napvilágot Budapesten. Édesapja bokszedző volt, édesanyja pedig történelemtanár. Ugyan közvetlen kötődése nem volt a motorozáshoz, mégis korán megfertőződött vele. Ez elsősorban az akkori motokrosszos élmenőnek, Balogh Zoltánnak volt köszönhető, aki ekkoriban nagyon közel élt a családhoz. A kis Bitter mindig ellátogatott a versenyekre, és arról álmodozott, hogy egyszer neki is lesz egy saját motorja. Ez hamar össze is jött, ezután pedig tudatosan Szabó II. László felé körözött, aki Balogh karrierjét is egyengette, remélve, hogy felfigyel rá.

A nagybetűs versenyzés világába viszonylag későn, mindössze 1992-ben csöppent bele. Eleinte Kecskeméten motorozott, majd a Honvédtól kapott egy lehetőséget, hogy a Barátság Kupa versenyein indulhasson. Nem sokkal később pedig a terepezésbe is belekóstolhatott, miután egy súlyos közúti balesetből felépült. A magyar bajnokságot is erősen kezdte, 1993-ban például minden olyan versenyt megnyert, amelyen elindult. Érdekesség, hogy az utolsó futamon már nem indult el, miután motorját Élő Zoltánnak adta kölcsön. Egy évvel később pedig már Brnóban diadalmaskodott, annak ellenére, hogy Bitter elmondása szerint nagyon keményen alakult ez az esztendeje. 1996-ban második lett, majd visszatért a motokrosszozáshoz, mivel ebben az évben az utolsó futamán megóvták az indulását. 1998-ra azonban ismét a pályamotorozás mellett tette le a voksát, egy évvel később pedig újabb bajnoki címet szerzett. A magyar bajnokságban viszont már csak néhány szezonja volt hátra, ugyanis 2002-ben egy új időszámítás vette kezdetét a karrierjében.

Első magyarként nyert a vb-n, egy megolvadt felfestés okozta a halálát – 40 éve hunyt el Drapál János

Bitter ugyanis a hosszútávú világbajnokságba is belekóstolt. Már első versenyén, Imolában pontot tudott szerezni egy Suzukival, majd Brnóban is a kilencedik helyen zárt. Eközben 2003-ban a Daytona 200-on is elindult, ahol 2003-ban tizennegyedikként végzett. Ráadásul a legjobb újonc volt, hovatovább az európai elszámolásban is az eredménylista tetején találta magát. Előnyére vált, hogy az extrém körülmények között kifejezetten jól mozgott. Ennek gyümölcse 2005-re ért be, amikor egy osztrák suzukis csapattal indulhatott. Az Oscherslebeni 24 órás viadalt többek között a hatodik pozícióban fejezték be. Bitter viszont besokallt, ugyanis úgy érezte, itthon egyáltalán nem értékelik ezt az eredményt. 2006-ban viszont megkezdődött az a karrierszakasz, amellyel nemcsak, hogy megismerte a nevét a magyar közönség, de jelentős médiafigyelmet is kapott.

Bitter egy interjúban elárulta, már 2003-ban kacérkodott a Man-szigeti TT gondolatával, azonban az endurance-os szerződése megakadályozta ezt. Végül 2006-ban indult először, ahová remek belépőnek bizonyult korábbi daytonai szereplése, valamint hosszútávú tapasztalata is sokat nyomott a latba. Elmesélte, eleinte el sem hitte, hogy ilyen létezik, de teljesen át kellett szellemülnie, amikor felült a motorra. Felfedte, a hivatalos videójátékot is sűrűn forgatta, mivel annak köszönhetően tudta megtanulni a pályát, valamint a fontos támpontokat is ekkor tudta felfedezni. Az éjszakai pályabejárás is elengedhetetlen eszköze volt a memorizálásnak. Arról is beszámolt, hogy számos adminisztratív követelménye volt az indulásnak, többek között előre megírt végrendelettel kellett rendelkezni.

Dunlop újabb mérföldkőhöz ért a Man-szigeti TT-n, ellenfelét napokkal a dobogója után zárták ki

Mindenesetre Bittert ezek a dolgok, a balesetek, a sérülések, a veszteségek és az ellenvélemények sem tántorították el az indulástól.  A Man-szigeti TT-n összesen öt alkalommal vett részt. 2006-ban három kategóriában is indult. Ugyan a Superbike-ban nem fejezte be a viadalt, de a Seniorban negyvenhatodikként, míg a Superstockban ötvenedikként zárt. Viszont az újoncok között az első ötben tudta befejezni a kiírást. A Superbike kategóriát egy évvel később már abszolválni tudta, szintén ötvenedikként. A legerősebben a 2009-es év zárult, ugyanis a Seniorban huszonhatodik, a Superstockban huszonkilencedik lett. A Superbike-ban 2011-ben jegyezte legjobb eredményét, ekkor harmincadikként végzett BMW-je nyergében. Utolsó TT-jét 2014-ben futotta.

Viszont ezzel még messze nem teljes Bitter karrierje. A motorosok másik neuralgikus pontja a Makaói Nagydíj volt, a magyar versenyző pedig itt is szerencsét próbált. A legendás utcai versenyen összesen háromszor szerepelt, először 2006-ban, ahol az újoncok között a dobogó legalsó fokát csípte el. Ezt követően azonban néhány év kimaradt, a makaói körforgásba csupán 2013-ban tért vissza. Bitter pedig félfástul rárúgta az ajtót erre a versenyre, ugyanis a tizenkilencedik helyen zárt. Mindezt úgy, hogy a viadal előtt eltört a korábban tizenhét (!) csavarral és három lemezzel összefogott bokája. Ezt a földöntúli bravúrt egy évvel később megfejelte, és tizennyolcadikként végzett. Ráadásul a bemelegítésen az eredménylista második pozíciójában találhatta magát.

Ezeket leszámítva is meglehetősen változatosan alakult a karrierje. Feltűnt a brit Superbike-bajnokságban, az Ulsteri Nagydíjon, a North West 200-on, a Cookstown 100-on, a Tandragee 100-on, a Terlickón, valamint az ír Superbike-kupában is, ahol 2015-ben elsőként zárt.

Életét rengeteg szomorú pillanat, súlyos sérülés, magánéleti nehézségek és lemondás szabdalta szét. Ennek ellenére Bitti soha nem adta fel. Egy 2014-es interjúban elárulta, ezek a hullámvölgyek (utalva elsősorban Karl Harris halálos balesetére, amely nem sokkal előtte történt) sosem tántorították el attól, hogy befejezze. Sőt, még eltökéltebbé vált. Akkor még úgy fogalmazott, reméli, hogy ismét előkerülnek a profi szponzorok, és az volt a célja, hogy az első húszban végezzen a Man-szigeti TT-n.

Erre azonban már nem kerülhetett sor. 2015-ben nem indult a TT-n, szeptember 9-én pedig szörnyű hírre ébredt a magyar motorsportszerető társadalom: Bitti 44 évesen elhunyt. Halála pedig egy elképesztően szerencsétlen ok miatt következett be. 8-án este az ágyában evett, majd a torkán megakadt egy falat, és sajnos megfulladt, segíteni pedig már nem tudtak rajta. Pedig úgy nézett ki, élete sínen van. A végéhez közeledett a lakásfelújítása, valamint gőzerővel készült az újabb Makaói Nagydíjára…

Fiával és Talmácsi Gáborral emlékeztek meg Drapál Jánosra a Balaton Park Circuiten (képek)

Frusztráló Katalán Nagydíjat zárt Morbidelli, melynek végén újabb büntetést kapott

0

Franco Morbidelli nem követte a pályabírók utasításait a Katalán Nagydíj főfutama alatt, ezért Misanóban nem gurulhat a pályára az első szabadedzés első tíz percében. Ezenfelül pénzbüntetést is kapott. Az olasz versenyző összességében jól van, de úgy véli, frusztráló nullázáson van túl, ugyanis a tempója egyértelműen megvolt.

Franco Morbidelli számára jól kezdődött a Katalán Nagydíj, azonban ez a versenyekre teljes rémálomba fordult át. Az időmérőn a második sorba kvalifikálta magát, egészen pontosan a negyedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A sprintfutam rajtja azonban szörnyen alakult, és a mezőny utolsó harmadában találta magát. Ráadásul a futam derekán kiütötte Jorge Martínt, amiért később egy hosszú körös büntetést kapott.

Ez az ítélet pedig alapjaiban határozta meg Morbidelli nagydíját. A rajtból ismét rosszul jött ki, hovatovább Marco Bezzecchivel is összeakadt, a szombati büntetés letöltése után pedig a tizenhatodik helyre tért vissza. Ezt követően mindössze néhány pozíciót tudott javítani, azonban ez is semmissé vált, ugyanis négy körrel a vége előtt ugyanott esett el, ahol Martínnal is találkozott.

Álex Márquez győzelemmel javította ki szombati hibáját, bátyja két rekorddöntésről is lecsúszott

Bár ezúttal senkit sem vitt magával, mégis megbüntették az olasz versenyzőt. A sportfelügyelők indoklása szerint Morbidelli nem követte a pályabírók instrukcióit, ezzel pedig akár veszélyes helyzetet is előteremthetett volna. A 30 éves versenyző nem gurulhat ki a pályára a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzésének első tíz percében. Ezenfelül egy 2 ezer eurós csekket is be kell fizetnie. Emlékezetes, hogy Fabio Quartararo a Brit Nagydíj után kapott hasonló retorziót.

„Jól vagyok, szerencsére minden lassú tempónál történt, és nem csúsztam meg a pálya közepén – utalt a bukásra Morbidelli. – Volt egy kontakt előttem, és Pecco [Bagnaiának] el kellett vennie a gázt. Lassítottam, hogy ne érjem utol teljesen, és amint meghúztam az első fékkart, elestem. A szerencse egészen biztosan nem az én oldalamon áll. Mugello óta csak szombaton teljesítettem jól, most már meg kell ezt fordítanunk, és vasárnapra is sokkal versenyképesebbé kell válnunk.”

Hivatalos: a VR46 hosszabbított Morbidellivel, aki már a Magyar Nagydíj alatt kikotyogta az aláírást

Morbidelli a szóban forgó Olasz Nagydíjat a hatodik helyen fejezte be. Azóta a Holland, valamint a Magyar Nagydíjon zárt az első tízben. Ehhez persze azt is hozzá kell tenni, hogy a Sachsenringen a hétvége közben kellett visszalépnie, ráadásul Brnóban sem ülhetett motorra.

Morbidelli egyébként meglehetősen lehangoltan értékelte a fordulót. „Ez egy nagyon nehéz hétvége volt a számomra. Szokatlan dolgok mindig történnek, de nem tudnék erre magyarázatot adni. Jó volt a tempóm, remekül haladtam a mezőnyben, olyannyira, hogy a saját bolyomban én voltam a leggyorsabb. Most pedig az van, hogy találkozunk Misanóban. Nincs mit mondanom. Az, hogy kétszer nulláztam, úgy, hogy megvan a tempónk, nagyon frusztráló. Szuper volt a teljesítményünk, és remekül dolgoztunk, de üres kézzel megyek haza.”

Morbidelli őszintén elmondta, milyen hatással van rá manapság édesapja öngyilkossága

Így áll a MotoGP-tabella a Katalán Nagydíj után

0

Marc Márquez előnye már 182 pont, viszont a San Marinó-i Nagydíjon biztosan nem lehet bajnok. 

A Katalán Nagydíjjal folytatódott a MotoGP 2025-ös szezonja. A szombati időmérőn Álex Márquez bizonyult a leggyorsabbnak, a sprinten viszont Marc Márquez tudott győzedelmeskedni, miután öccse bukott. A főfutamon a Gresini versenyzője már nem hibázott, és idei második főfutamos diadalát szerezte. A báty előnye 182 pontra nőtt, ennek ellenére Misanóban biztosan nem lehet világbajnok. Barcelonában Enea Bastianini végzett a dobogó legalsó fokán, aki ennek köszönhetően három helyet javított. A világbajnoki tabella harmadik helyén továbbra is Francesco Bagnaia áll, aki ki tudta használni Marco Bezzecchi nullázását. A gyártói bajnoki címet a sprintet követően bebiztosította a Ducati, míg a gyártók rangsorában is utcahosszal vezet a bolognaiak gyári alakulata.

Álex Márquez győzelemmel javította ki szombati hibáját, bátyja két rekorddöntésről is lecsúszott

A Moto2-ben Daniel Holgado élete első győzelmét szerezte a középső géposztályban, Manuel González előnye pedig 38 pontra nőtt, miután Arón Canet bukott, Diogo Moreira pedig a középmezőnyben zárt. A Moto3-ban Ángel Piquerast intette le a kockás zászló az első helyen, viszont a másodikként záró José Antonio Rueda továbbra is páholyból követheti az eseményeket, ugyanis a két spanyol fiatal között jelenleg 64 egység a különbség. A legkisebbek között a KTM biztosította be konstruktőri bajnoki címét.

Varga Tibor egy tizedik pozíciót szerzett a MotoE első katalóniai futamán, a második viadalt azonban nem tudta befejezni. Ezzel újabb hat ponttal gyarapította gyűjteményét, és megőrizte a tizenharmadik helyét a tabellán, amelynek elején holtverseny alakult ki, ugyanis Mattia Casadei és Lorenzo Baldassarri is 132 ponttal áll.

Varga Tibor remek rajt után az első tízben végzett az első barcelonai futamon

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 487
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 305
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 237
4 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 197
5 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 183
6 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 161
7 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 161
8 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 129
9 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 127
10 Johann Zarco Honda LCR Honda 117
11 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 95
12 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 84
13 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 82
14 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 78
15 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 72
16 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 69
17 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 54
18 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 50
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 45
20 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 29
21 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 17
22 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Tech3 16
23 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol/LCR Honda 10
24 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
25 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha/Yamaha Factory Racing 6
26 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 1
27 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team/Honda HRC Castrol 0

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 541
2 Aprilia 239
3 KTM 237
4 Honda 186
5 Yamaha 160

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 724
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 432
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 322
4 Red Bull KTM Factory Racing 278
5 Aprilia Racing 234
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 174
7 Red Bull KTM Tech3 172
8 Trackhouse MotoGP Team 147
9 Honda HRC Castrol 132
10 LCR Honda 118
11 Prima Pramac Yamaha 74

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 217
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 179
3 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 175
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 153
5 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 152
6 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 116
7 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 112
8 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 100
9 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 96
10 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 93
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 92
12 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 84
13 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 79
14 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 76
15 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 73
16 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 67
17 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 47
18 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 46
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 39
20 Daniel Muñoz Forward/Kalex Klint Forward Factory Team/Red Bull KTM Ajo 19
21 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 18
22 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 16
23 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 12
24 Ayumu Sasaki Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 11
25 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
26 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
27 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
28 Sergio García Boscoscuro/Kalex QJMOTOR – FRINSA – MSi/Liqui Moly Dynavolt Intact GP 3
29 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 3

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 358
2 Boscoscuro 210
3 Forward 13

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 332
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 310
3 Elf Marc VDS Racing Team 231
4 Italtrans Racing Team 191
5 CFMOTO Aspar Team 188
6 Beta Tools SpeedRS Team 183
7 OnlyFans American Racing Team 176
8 Red Bull KTM Ajo 158
9 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 119
10 ITALJET Gresini Moto2 108
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 54
12 RW-Idrofoglia Racing GP 29
13 Klint Forward Factory Team 13
14 IDEMITSU Honda Team Asia 8

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 270
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 206
3 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 168
4 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 163
5 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 149
6 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 132
7 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 103
8 David Almansa Honda Leopard Racing 101
9 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 100
10 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 98
11 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 97
12 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 81
13 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 68
14 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 61
15 Scott Ogden KTM CIP Green Power 42
16 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 42
17 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
18 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 37
19 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 27
20 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 24
21 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 24
22 Marcos Uriarte Honda/KTM Gryd – MLav Racing/LevelUp – MTA 22
23 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
24 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 11
25 Vicente Pérez KTM/Honda LevelUp – MTA/Gryd – MLav Racing 7
26 Joel Esteban KTM/Honda Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team/Leopard Racing 7
27 Marco Morelli KTM/Honda BOÉ Motorsports/Gryd – MLav Racing 3
28 Casey O’Gorman Honda SIC58 Squadra Corse 3
29 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 375
2 Honda 185

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 419
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 303
3 CFMOTO Aspar Team 249
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 224
5 Leopard Racing 201
6 LevelUp – MTA 198
7 Red Bull KTM Tech3 147
8 SIC58 Squadra Corse 108
9 Honda Team Asia 104
10 CIP Green Power 55
11 Rivacold Snipers Team 48
12 BOÉ Motorsports 41
13 Gryd – MLav Racing 3

 

MotoE: versenyzők
Helyezés Versenyző Csapat Pont
1 Mattia Casadei LCR E-Team 132
2 Lorenzo Baldassarri Dynavolt Intact GP MotoE 132
3 Alessandro Zaccone Aruba Cloud MotoE Racing Team 122
4 Nicholas Spinelli Rivacold Snipers Team 114
5 Matteo Ferrari Felo Gresini MotoE 112
6 Eric Granado LCR E-Team 109
7 Andrea Mantovani KLINT Forward Factory Team 109
8 Héctor Garzó Dynavolt Intact GP MotoE 92
9 Kevin Zannoni Openbank Aspar Team 86
10 Jordi Torres Openbank Aspar Team 79
11 Óscar Gutiérrez Axxis-MSI 65
12 Jacopo Hosciuc Axxis-MSI 59
13 Varga Tibor Rivacold Snipers Team 46
14 Alessio Finello Felo Gresini MotoE 38
15 Luca Bernardi Aruba Cloud MotoE Racing Team 31
16 María Herrera KLINT Forward Factory Team 29
17 Raffaele Fusco Ongetta SIC58 Squadra Corse 22
18 Tommaso Occhi Ongetta SIC58 Squadra Corse 11
19 Diego Pérez Axxis-MSI 4

 

MotoE: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 LCR E-Team 241
2 Dynavolt Intact GP MotoE 224
3 Openbank Aspar Team 165
4 Rivacold Snipers Team 160
5 Aruba Cloud MotoE Racing Team 153
6 Felo Gresini MotoE 150
7 KLINT Forward Factory Team 138
8 Axxis-MSI 128
9 Ongetta SIC58 Squadra Corse 33

Így áll a Superbike-vb tabella a magny-cours-i forduló után

0

Toprak Razgatlıoğlu előnye már 39 pont, miután újabb mesterhármast szerzett. 

Ezen a hétvégén a Superbike-világbajnokság is visszatért a nyári szünetből. A szezon pedig ott folytatódott, ahol a Balaton Park Circuiten befejeződött. Toprak Razgatlıoğlu újabb mesterhármast jegyezhetett, miután mindkét főfutamot, valamint a Superpole versenyt is megnyerte. Előnye ezzel már 39 pontra rúg Nicolò Bulegával szemben, aki három ezüstérmet szerzett Franciaországban. Alex Lowes pedig a dobogó legalsó fokát bérelte ki, ezáltal összetettben egy helyet tudott javítani. A világbajnoki ponttábla harmadik pozíciójában jelenleg Danilo Petrucci áll, akinek előnye már 24 egység Andrea Locatellivel szemben. A gyártói rangsor hihetetlenül szorosan áll, ugyanis mindössze 3 pont a differencia a Ducati és a BMW között. A csapatok elszámolásában magabiztos előnye van a bolognaiak gyári alakulatának.

Razgatlıoğlu ismét triplázott, Bulega és Alex Lowes mögött Rea és Bautista csinálta meg a műsort

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 469
2 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 430
3 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 260
4 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 236
5 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 230
6 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 163
7 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 144
8 Xavi Vierge Honda Honda HRC 122
9 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 99
10 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 92
11 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 91
12 Iker Lecuona Honda Honda HRC 90
13 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 89
14 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 86
15 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 76
16 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 72
17 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 64
18 Jonathan Rea Yamaha Pata Yamaha 50
19 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 30
20 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 23
21 Tarran Mackenzie Honda/Ducati Petronas MIE Racing Honda Team/MGM Bonovo Racing 20
22 Michael Ruben Rinaldi Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 10
23 Sergio García Honda Honda HRC 6
24 Tito Rabat Yamaha/Honda Yamaha Motoxracing WorldSBK Team/Petronas MIE Racing Honda Team 6
25 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
26 Zaqhwan Zaidi Honda Petronas MIE Racing Honda Team 1
27 Jason O’Halloran Yamaha Pata Yamaha 0
28 Tommy Bridewell Honda Honda Racing UK 0
29 Ivo Lopes Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
30 Gabriele Ruiu Ducati Bmax 0

 

Superbike: gyártók
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 474
2 BMW 471
3 Yamaha 262
4 Bimota 178
5 Honda 166
6 Kawasaki 72

 

Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 660
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 555
3 Barni Spark Racing Team 324
4 Pata Yamaha 286
5 Bimota by Kawasaki Racing Team 244
6 Honda HRC 218
7 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 180
8 Elf Marc VDS Racing Team 163
9 Team Pata Go Eleven 91
10 MGM Bonovo Racing 87
11 Kawasaki WorldSBK Team 72
12 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 36
13 Motocorsa Racing 30
14 Petronas MIE Racing Honda Team 13

Razgatlıoğlu fontos hétvégén van túl, Alex Lowes sörrel fogja megünnepelni a nem várt eredményt

0

Toprak Razgatlıoğlu nagyon fontosnak gondolta ezt a hétvégét, ugyanis balesete miatt tavaly nem indulhatott. Ismét remek munkát végeztek, és edzésről edzésre fejlődni tudtak. Kiemelte, a szombati viadalhoz képest kisebb volt a tapadás, de ezen is úrrá tudott lenni. Nicolò Bulega számára nehezen alakult a hétvége, és a fejlődésben bízik. Alex Lowes alatt pedig remekül mozgott a motor, a nem várt tripla dobogót pedig néhány sör társaságában fogják kiélvezni.

Toprak Razgatlıoğlu újabb tökéletes hétvégét teljesített, miután a második magny-cours-i futamot is könnyedén be tudta húzni. A dobogóra még Nicolò Bulega és Alex Lowes állhattak fel, tökéletes sormintába helyezve a teljes fordulót, ugyanis mindhárom futam ezt az eredményt hozta.

Razgatlıoğlu ismét triplázott, Bulega és Alex Lowes mögött Rea és Bautista csinálta meg a műsort

Az élről rajtoló Razgatlıoğlura a második versenyen sem volt különösebb ellenszer. A rajtot követően simán megtartotta vezető helyét, azt pedig ki sem engedte kezei közül, és könnyed nyolc másodperces előnnyel látta meg a kockás zászlót, megszerezve a BMW ötvenedik diadalát. Ezzel pedig zsinórban negyedik mesterhármasát érte el, valamint tizenkettő sorozatos győzelemnél tart. Amennyiben Aragóniában az első futamon, valamint a Superpole viadalon sem talál legyőzőre, átadja saját, 2024-ben felállított rekordját. Érdekesség, hogy először saját magával, majd gumit füstölve ünnepelt.

„Nagyon boldog vagyok, teljessé vált a hétvégi formánk. Szombaton remek munkát végeztünk, de a vasárnap is nagyon fontosnak bizonyult. Újabb mesterhármast értünk el. Elengedhetetlen volt számomra ez a hétvége, ugyanis 2024-ben nem mehettem itt, de végezetül hihetetlen munkát végeztünk. Köszönöm a csapatnak, remekül dolgoztak az egész hétvégén. Minden programot követően fejlődtünk, és gyorsabbá tudtunk válni. A második futam is nehéz volt, mert sokkal kisebb volt a tapadás, de ezt a ritmusommal kompenzálni tudtam. Köszönöm mindenkinek!” – értékelt a leintést követően Razgatlıoğlu.

Bulega a második helyről várhatta a piros lámpák kialvását, és a jelenlegi maximumot tudta elérni. Alex Lowesszal szemben négy másodperces előnyt épített, viszont hátránya már 39 egység Razgatlıoğlu mögött. „Nagyon kemény hétvége volt. Szereztem néhány pontot, nem sokat, de több a semminél. Megpróbálunk fejlődni a következő versenyeken, és közelebb kerülni Toprakhoz” – fogalmazott.

Lowesnak viszont meg kellett küzdenie azért a bronzért, ugyanis a verseny első harmadában hibázott, ezért először Danilo Petrucci, majd Jonathan Rea is levadászta. Az olasz versenyzőt hamar vissza tudta előzni, azonban a szezon végén elköszönő hatszoros világbajnokkal körökön át tartó csatát vívott, melyből a Bimota jött ki győztesen. Utána pedig már semmi sem veszélyeztette a dobogó legalsó fokát.

„Jó hétvége volt, remekül muzsikált alattam a motor. Meleg volt az idő, a verseny elején kissé szenvedtem, de látható volt, hogy a pálya egyes részein, az irányváltásoknál kifogástalan volt a gép. Nagyon gyors voltam, és tudtam néhányat előzni. Élveztem, de egyáltalán nem volt könnyű ezen körülmények között. Három dobogó, ez jóval több, mint amiben reménykedtünk. Örülök neki, megérdemelte a csapat. Azt hiszem, az este ezt néhány sör társaságában fogjuk kiélvezni” – értékelt Lowes.

Álex Márquez úgy volt vele, hogy „ezt haza kell hoznia”, majd győzelme után bátyja lelátója előtt ünnepelt

0

Álex Márquez úgy volt vele előzetesen, hogy ezt haza kell hoznia, a futam közben pedig azon rugózott, hogy most kell megmutatnia, hogy van-e benne még spiritusz. Marc Márquez versenye a terv szerint kezdődött, de ma öccse sokkal gyorsabb volt. Elárulta, a végén már a határon táncolt, a neuralgikus 7-es kanyarban pedig inkább szélesre engedte. Enea Bastianini fejében pedig a győzelem is megfordult, erről azonban le kellett mondania.

Álex Márquez győzelmével zárult a Katalán Nagydíj a MotoGP-ben. A 29 éves versenyző ezzel a győzelmével tette zárójelbe szívszorító szombati hibáját. A dobogóra még bátyja, Marc Márquez, valamint Enea Bastianini állhatott fel.

Álex Márquez győzelemmel javította ki szombati hibáját, bátyja két rekorddöntésről is lecsúszott

A Gresini versenyzője szombaton bődületes pályacsúccsal szerezte meg a pole pozíciót. Ugyan a rajtot követően elvesztette vezető helyét, de ezt a 4. körben vissza tudta szerezni. Ezt követően folyamatosan morzsolódtak le az ellenfelek, kezdve a két KTM-mel, majd az utolsó körökben Marc Márquez is elengedte. Győzelmét pedig természetesen jól megünnepelte, először meghempergett a 10-es kanyar sóderágyában, majd bátyjával együtt nyomott egy műsorszámot a világbajnoki éllovas lelátója előtt.

„Nagyon jó érzés, igaz, hogy még mindig van belőle egy kicsi. Amikor vasárnap motorra ültem, azt mondtam, hogy »oké, ezt haza kell hozni, ennek ott kell lennie velem«. Úgyhogy csak kontrollálnom kellett a versenyt, és nagyon figyelni a gumikra. Hat-hét körrel a vége előtt azt éreztem, hogy most kell annak kiderülnie, hogy van-e még bennem valami, vagy be kell érnem a második hellyel. Úgyhogy nyomtam neki, jó volt a ritmusváltás. Nagyon örülök a csapatnak, ugyanis a nehéz időkben is mellettem voltak, és visszatértünk. Megérdemli az istálló” – nyilatkozta Álex Márquez a leintést követően.

A harmadik helyről rajtoló Marc Márquez a startot követően át tudta venni a vezetést, azonban ez mindössze a 4. körig tartott. A verseny derekán adódott némi esélye arra, hogy levadássza öccsét, de ezt az utolsó körökre teljesen elengedte. Ezzel egyébként megszakadt hihetetlen győzelmi sorozata, valamint az is hivatalossá vált, hogy a San Marinó-i Nagydíjon még nem lehet világbajnok.

„A maximumomat nyújtottam, és egy tökéletes versenyt teljesítettem. Az volt a célom, hogy vezessem az első néhány kört, hogy megértsem a tapadást, és ne gyilkoljam szét az első gumit. Aztán a harmadik-negyedik körben vissza tudtam volna támadni, de inkább finoman húztam a gázt. Az bizonyult a legjobb stratégiának, hogy leszakítsam a többieket, mert Álex sokkal gyorsabb volt ma, és csak megpróbáltam követni. Az utolsó körben már a határokon mentem, kissé szenvedtem is. A 7-es kanyarban, ahol szombaton majdnem buktam, inkább szélesre mentem. Boldog vagyok Álex, a Ducati és magam miatt is, mert egy nehéz pályán tudtam második lenni” – értékelt Marc Márquez.

Bastianini a kilencedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Jól rajtolt, és az 1-es kanyarban hatodikként fordult. Luca Marinit, majd Fabio Quartararót is hamar le tudta vadászni. Pedro Acostát a 11. körben előzte meg, utána már semmi sem veszélyeztette a bronzérmét. Ezzel első főfutamos dobogóját jegyezte a KTM színeiben.

„Volt egy kis hullámvasút [a szezon] elején, de most az egekben vannak az eredmények. Az elmúlt négy versenyen rendkívül versenyképes voltam, de ez a dobogó igazán erősnek számít. A maximumomat nyújtottam, a futam egy pontján pedig a győzelem is megfordult a fejemben, de amikor az első kettő elkezdte nyomni, lehetetlenné vált számomra, hogy elkapjam őket. Nagyon boldog vagyok, ez az első dobogóm a csapattal. Köszönöm nekik, a családomnak és az otthoni embereknek” – összegezte gondolatait Bastianini.

Razgatlıoğlu ismét triplázott, Bulega és Alex Lowes mögött Rea és Bautista csinálta meg a műsort

Toprak Razgatlıoğlu Magny-Cours-ban megnyerte a második futamot is, amivel sorozatban a negyedik tökéletes hétvégéjét vitte véghez. Mögötte Nicolò Bulega és Alex Lowes ért célba, akiket Álvaro Bautista követett. A viadal legizgalmasabb pillanatait Lowes, Bautista és főként Jonathan Rea szolgáltatták, akik részben egymással, de inkább másokkal hatalmasat csatáztak.

Vasárnap délután a második futammal zárult a Superbike-világbajnokság mezőnyének a magny-cours-i forduló. Az első futamot és a Superpole versenyt is megnyerő Toprak Razgatlıoğlu, valamint Nicolò Bulega és Alex Lowes állhatott fel az első rajtsorba. Az indulás előtt 29 fokos volt a levegő, az aszfalt hőmérséklete pedig 38 fokot mutatott, amelyet a némileg fújó szél hűtött.

Razgatlıoğlu fölényes győzelmet aratott, Bulega hibája ellenére is második, Sam Lowes ismét bukott

A rajt után Razgatlıoğlu magabiztosan tartotta meg a vezetést, ahogy a jól elinduló Bulega is a második helyet, de az olasz pilótára nagy nyomást gyakorolt Danilo Petrucci. A Barni versenyzője mögött az 1. kör végén már a nyolcadik pozícióból előrelépő Jonathan Rea és Michael van der Mark haladt.

A futam középső szakaszában Razgatlıoğlu folyamatosan növelte előnyét Bulegával szemben, aki szintén elszakadt a harmadik helyezettől. A dobogó alsó fokáért eközben hatalmas csata bontakozott ki: Alex Lowest előbb Petrucci, majd Rea is megelőzte. A mezőny hátsó részében Sam Lowesnek technikai probléma miatt kellett kiállnia, Tito Rabat pedig bukott.

Rea, aki idén először tudott igazán versenyképes lenni a Yamahával, nem sokkal később Petruccit is maga mögé utasította, és így feljött a harmadik helyre. Az olasz versenyzőn aztán Alex Lowes is átrágta magát, miközben Michael van der Mark felzárkózott hozzájuk. Michael Ruben Rinaldinak pedig ki kellett állnia a bokszutcába.

 

11 körrel a leintés előtt fokozódott a harmadik helyért zajló csata. Lowes előbb megelőzte Petruccit, majd támadni kezdte Rea-t, akivel oda-vissza előzgették egymást. A két brit pilóta küzdelméből végül a Bimota versenyzője jött ki jobban, de a hatszoros bajnok nem szakadt le róla. Mögöttük a lassuló Petrucci miatt változott a sorrend: előbb van der Mark, majd Álvaro Bautista is megelőzte.

Lowes a következő körökben mégis lerázta Rea-t, akit aztán van der Mark és Bautista is megelőzött. A spanyol pilóta később a holland motorost is maga mögé utasította, aki azonban nem akarta könnyen adni a helyét, és folyamatosan támadta ellenfelét. Eközben Yari Montella és Ryan Vickers egyaránt technikai probléma miatt feladta a versenyt.

 

A hajrában már nem változott a sorrend, és Razgatlıoğlu hatalmas előnnyel nyerte meg a versenyt Bulega és Alex Lowes előtt. A török pilóta ezzel idei tizennyolcadik, sorozatban a tizenkettedik győzelmét érte el. A dobogósokat követően Bautista ért célba, aki a tizennegyedik helyről kapaszkodott fel, majd sorrendben van der Mark, az idei legjobb versenyét futó Rea, Xavi Vierge, Petrucci, Andrea Locatellit és Dominique Aegerter szelte át a célvonalat.