back to top
2025. június 28. 08:38
Kezdőlap Blog Oldal 11

Bezzecchi halálra rémítette édesanyját, de ő mégis hívja vacsorázni (videó) 

0

Marco Bezzecchi az Aprilia eseményén vitte körbe Misanóban az édesanyját. Az erről készült videó alapján Daniela a motoron néhányszor eléggé megijedt fia sebességétől, de később már pozitívan értékelte a különleges élményt. 

Két hete Misanóban gyűlt össze az Aprilia színe-java (még a noalei gyártótól épp távozni készülő Jorge Martín is megjelent). Az All Star névre hallgató seregszemlén a márka pilótái tét nélkül motorozhattak, majd találkozhattak a szurkolóikkal. 

Hiába akarja felbontani a szerződését, Martín megjelent az Aprilia „sztárbuliján” (képek, videók)

Az eseményen persze ott volt Marco Bezzecchi is, akinek édesanyja, Daniela beleegyezett, hogy utasként felüljön fia mögé az RSV4 kétszemélyes változatára. Az erről készült videó tanúsága szerint a körözés néhány pillanata komolyan megrémítette az édesanyát, ám fia elmondása szerint végül pozitív szájízzel távozott Misanóból. 

„Azt hittem, hónapokig nem fog velem beszélni. Ehelyett teljesen el volt ragadtatva, iszonyúan feldobta a dolog, és azt mondta, elképesztő adrenalinlöketet kapott. A félelme ellenére tudta, hogy nagyjából mindent az irányításom alatt tartok – vagy legalábbis ő ezt hitte – mondta nevetve az Aprilia versenyzője. – De végül minden jól ment, és még mindig hív vacsorázni.” 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aprilia (@aprilia) által megosztott bejegyzés

Hiába az új motor, a Ducati elveszít egy csapatot

Annak ellenére, hogy jövőre érkezik az új Ducati a Superbike-világbajnokságra, az olasz gyártó elveszítheti az egyik csapatát, méghozzá az MGM Bonovót. Az istálló tulajdonosa, Michael Galinski ugyanis arról beszélt, hogy a mostani az utolsó szezonjuk. Eközben az is kiderült, hogy a jövő héten már Nicolò Bulega is tesztelni fogja az új Panigalét.

Jóval saját sikeres pályafutásának lezárulta után – amelynek csúcspontja az 1986-os Német Superbike-bajnoki cím volt – Michael Galinski egy versenycsapat alapítására adta a fejét. A Michael Galinski Motorradsport, vagyis az MGM először az IDM-ben, azaz a német bajnokságban szerepelt, majd 2021-ben megérkezett a nagyobb színpadra, a Superbike-világbajnokságra is.

Az MGM ekkor állt össze Jürgen Röder cégével, a Bonovo Actionnal, amely mind a mai napig névadó szponzorként támogatja a csapatot. A motort a BMW-től szerezték be, ahogy korábban az IDM-ben is, ráadásul 2022-re a bajor márka még magasabb szintre emelte az együttműködést. Az MGM Bonovo ekkor lényegében a BMW második gyári csapatává vált, már két gépet indítva. Ez azonban túl nagy anyagi terhet rótt Galinskire és Röderre. Tavaly ezért bejelentették, hogy távoznak a sorozatból, ám végül maradtak – immár csak egyetlen motorral, és a Ducati partnereként. Ebben nagy szerepe volt Scott Reddingnek, aki idén vezeti ezt a Panigalét: a brit pilóta nem kért fizetést, sőt saját szponzoraival is beszállt a finanszírozásba.

A korábbi MotoGP-pilóta bevallotta, fizetnie kell azért, hogy versenyezhessen a Superbike-vb-n

Úgy tűnik azonban, hogy sajnos ez sem volt elég az MGM Superbike-vb-programjának megmentéséhez. Legalábbis erről beszélt Galinski, aki szerint ugyan a szezon végéig még kitartanak, de aztán tényleg becsukják a boltot – bár az IDM-ben talán újra találkozhatunk majd a csapattal, de ez egyelőre csak feltételezés. A Ducati számára ez azt jelenti, hogy ha nem talál új istállót, akkor nyolcról hétre csökken a motorjai száma a mezőnyben. Viszont még így is a bolognai márkáé lenne a legnagyobb különítmény a rajtrácson.

„Azt hiszem, ez lesz az utolsó idényem – nyilatkozta Galinski. – Ez alatt a 48 év alatt rengeteg csodálatos emberrel találkoztam, akiknek végtelenül hálás vagyok. Versenyzőkről, szponzorokról, vezetőkről vagy szerelőkről beszélek. A versenyzés hihetetlenül sok mindent adott nekem, elsősorban barátokat! A mostani szezon végéig eljutunk – még ha ez azzal is jár, hogy mindent feláldozok, amit eddig felépítettem. Köszönet mindenért a hűséges segítőimnek.”

A csapat távozása egyben azt is jelenti, hogy nem lesz lehetőségük kipróbálni a Ducati új motorját, amely jövőre érkezik a mezőnybe. Ezt most már szinte teljes bizonyossággal lehet állítani, hiszen a GPOne.com szerint jövő kedden, Misanóban már Nicolò Bulega fogja tesztelni a gépet. Az új Panigale V4R-t eddig ugyanis csak a márka tesztpilótái, Michele Pirro és Davide Stirpe próbálgatták. Az, hogy most már Bulega is vezeti fogja, sokatmondó a fejlesztés állásáról.

Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe

Egyébként Bulega, aki nemrég hosszabbította meg a szerződését a bolognai gyártóval, a jövőben nemcsak a Superbike-gépen fog dolgozni. Az olasz pilóta ugyanis szerepet kapott a 2027-es új szabályrendszer alapján készülő MotoGP-motor fejlesztésében is. A lap szerint a közeljövőben legalább három alkalommal fogja tesztelni a 850 köbcentis motorblokkot és az új prototípust, éa a lap értesülése szerint ez a szám akár ötre is nőhet.

Razgatlıoğlu a hibája ellenére verte meg Bulegát, miközben teljesen lehagyták a mezőnyt Misanóban

Toprak Razgatlıoğlu nyerte az első misanói futamot Nicolò Bulega és Danilo Petrucci előtt. Bulega a viadal elején, Razgatlıoğlu hibáját kihasználva átvette a vezetést, de később a török pilóta eredményesen visszatámadott. Kettejük csatája az utolsó körökig szoros maradt, de végül a bajnoki éllovas nem tudott visszavágni. Eközben teljesen lehagyták az üldözőiket, akik egymással voltak elfoglalva.

A Superpole után az első futammal folytatódott a misanói Superbike-világbajnoki forduló szombati programja. A 29 fokra melegedő levegőben Toprak Razgatlıoğlu állhatott fel a pole pozícióba, mivel azt a büntetése miatt elvesztette az időmérőt megnyerő Nicolò Bulega. A török pilóta mellé a helyi Bimotát képviselő Axel Bassani és Sam Lowes sorakozott fel.

Elvették Bulega misanói pole pozícióját – Iannonéval együtt büntették meg a listavezetőt

Razgatlıoğlu és Bassani is jól rajtolt, mindketten megtartották eredeti helyüket. Lowes viszont gyorsan visszacsúszott, a harmadik pozíciót így pedig Bulega vette át. Eközben hátul Bahattin Sofuoğlu és Dominique Aegerter akadt össze, a svájci versenyző pedig nagyot esett – később kiderült, hogy az orvosi központba is elszállították.

Még az 1. körben újra átalakult a sorrend az élmezőnyben, mivel Razgatlıoğlu nagyot hibázott: kisodródott az egyik kanyarban, így ketten is elmentek mellette. Bassanit ez láthatóan meglepte, és rövidesen így Bulega átvette tőle a vezetést.

Bassani biztató szereplése csupán a 2. körig tartott, amikor is eldobta a motorját. A második helyet így Razgatlıoğlu vette át, aki közeledni kezdett Bulegához. A harmadik pozíciót eközben Alex Lowes szerezte meg a talpon maradt Bimotával, de azért Andrea Locatelli és Danilo Petrucci is támadni kezdte. Röviddel ezután Andrea Iannone esett nagyot a 13-as kanyarban.

A viadal negyedéhez érve Razgatlıoğlu teljesen utolérte Bulegát, miközben ketten együtt leszakították az üldözőiket. Végül az olasz pilóta kisebb hibáját kihasználva a kétszeres világbajnok át is vette a vezetést. Mindeközben Petrucci megelőzte Lowest, amivel feljött a harmadik helyre. Röviddel ezután Michael van der Mark bukott, de folytatni tudta a versenyt, majd Remy Gardner is elesett.

A futam feléhez érve továbbra is Razgatlıoğlu vezetett Bulega előtt, de az olasz motoros nem szakadt le róla. Mögöttük viszont hatalmas távolsággal haladt a Petrucci–Alex Lowes–Locatelli alkotta üldözőtrió. Őket Sam Lowes, Álvaro Bautista és Yari Montella követte, egy újabb ugrásról. Bautista 8 körrel a vége előtt támadni kezdte a Marc VDS pilótáját, de hibázott, és visszaesett a nyolcadik helyre.

A hajrá nyitányaként Alex Lowes kezdett el tempót növelni, és nekiesett Petruccinak. Az angol pilóta rövid időre át is vette a harmadik helyet, de végül a Barni motorosa vissza tudta előzni. Ám a Bimotát nagy kedvvel vezető versenyző ott maradt a nyakában. Az élen álló duóra viszont egyáltalán nem jelentettek veszélyt, mivel a hátrányuk ekkorra már 14 másodperc volt.

Az utolsó 4 körre Bulega ledolgozta a korábban fél másodpercesre duzzadó különbséget, és a gumielőnyét – az ő motorján elöl keményebb keverék volt – kihasználva támadni kezdte Razgatlıoğlut. Az utolsó körökre azonban kisebb meglepetésre a török pilóta mégis kissé el tudott lépni bajnoki vetélytársától.

Végül innentől nem változott a sorrend, így Razgatlıoğlu idei hetedik futamgyőzelmét aratta, és 26 pontra csökkentette a hátrányát a másodikként célba érő Bulegához képest. Rajtuk kívül Petrucci, Alex Lowes, Locatelli, Sam Lowes, Bautista, Montella, Iker Lecuona és Scott Redding zárt még a legjobb tízben.

Az első misanói futam végeredménye

Elvették Bulega misanói pole pozícióját – Iannonéval együtt büntették meg a listavezetőt

Ugyan Nicolò Bulega nyerte meg a misanói Superpole-t, mégsem a bajnoki listavezető indulhat majd a pole pozícióból az első, illetve a Superpole futamon. Bulegát ugyanis három rajthelyes büntetéssel sújtották, akárcsak Andrea Iannonét, mivel a Superpole során lassan motoroztak az ideális íven, és ezzel feltartották Danilo Petruccit.

Szombat délelőtt a megszokott módon a Superpole-lal vette érdemben kezdetét a Superbike-világbajnokság misanói hétvégéje. Az időmérőn a szezonban harmadszor a bajnoki listavezető, Nicolò Bulega győzedelmeskedett. Az olasz pilóta új körrekordot futva verte meg idei nagy ellenfelét, Toprak Razgatlıoğlut.

Bulega körrekorddal verte Razgatlıoğlut, de a Bimota volt a misanói Superpole sztárja

Viszont nagyjából egy órával a Superpole után kiderült, hogy hiába volt ő a leggyorsabb, nem Bulega indulhat majd a pole pozícióból az első és a Superpole futamon. A gyári Ducati versenyzője ugyanis az edzés felénél lassan motorozott az ideális íven, amivel feltartotta Danilo Petruccit – aki egyébként erre elég hevesen reagált.

A felügyelők pedig úgy ítélték meg, hogy Bulega ezzel veszélyes helyzetet idézett elő, így három rajthelyes büntetést kapott. Ráadásul nem volt egyedül a bajban, mivel a Superpole-on végig őt követő Andrea Iannone is ugyanerre a sorsra jutott, hiszen Bulegát „utánozva” ő is épp lassan haladt Petrucci érkezésekor.

Bulega így a negyedik, Iannone pedig a tizedik pozícióból várhatja majd a lámpák kialvását, először ma délután, majd holnap délelőtt. A pole-t ennek következményeképp Toprak Razgatlıoğlu örökölte meg, akinek így nagyobb esélye nyílik arra, hogy faragjon hátrányából.

Bulega körrekorddal verte Razgatlıoğlut, de a Bimota volt a misanói Superpole sztárja

Nicolò Bulega új pályacsúcsot felállítva nyerte meg a misanói Superpole-t Toprak Razgatlıoğlu előtt. Az időmérő legnagyobb meglepetését viszont a Bimota okozta, hiszen a hazai környezetben versenyző olasz gyártó mindkét pilótája odafért az első ötbe.

Az időmérő szerepét betöltő Superpole-lal kezdődött el a Superbike-világbajnokság misanói hétvégéjének érdemi része. Elsőként Dominique Aegerter és Sam Lowes gurult ki a pályára, a reggeli időpont ellenére már 28 fokra melegedő levegőben.

Bulegának vagy Razgatlıoğlunak ad lendületet a nagy bejelentés? – hétvégi menetrend

A mezőny kissé lustán indult neki a Superpole-nak, majd az első gyorsköröket az ezúttal is együttműködő gyári BMW-duó rakta össze. Az első helyre ekkor Toprak Razgatlıoğlu jött be 1:32.754 másodperces idejével. Eközben Ryan Vickers bukott a 4-es kanyarban. Később rendbe rakták a gépét, így a hajrában még visszatért a pályára.

A második próbálkozások alkalmával Axel Bassani megelőzte a török motorost, a Bimota pilótája 1:32.732-t futott. Viszont nem maradt sokáig az első helyen, mivel Nicolò Bulega 1:32.109-cel új körrekordot állított fel, amivel természetesen átvette a vezetést.

A hajrára fordulva a negyedik helyen álló Danilo Petrucci esetére kaphatták fel a fejüket a nézők. A Barni Racing pilótáját ugyanis (szerinte) Bulega és Andrea Iannone feltartotta, amikor ő már gyorskörön volt, amire elég hevesen reagált.

Frissítés: később kiderült, hogy a felügyelők lassú motorozásért mind Bulegát, mind Iannonét vizsgálni kezdték.

Az utolsó pillanatokban először Sam Lowes javított, és 1:32.419-cel feljött az ötödikről a második helyre. Ám erre már Razgatlıoğlu válaszolt, aki elsőként bement 1:32 alá, és 1:31.865-ös új pályacsúcsával élre állt. Röviddel ezután Bassani 481 ezredes lemaradásban megelőzte Lowest, és átvette a harmadik pozíciót.

Bulega az utolsó percre tartogatta a legjobb körét, hiszen 1:31.618-ra faragta le a rekordot, és ezzel végül megszerezte idei harmadik pole pozícióját. Ezalatt meglepetésre Alex Lowes gyorsult annyit, hogy 848 ezredes hátrányban megszerezze az ötödik helyet, tehát az eddig elég sokat küszködő Bimota – amely egyedi festéssel állt ki a hazai hétvégéjére – mindkét versenyzője bejött az első két rajtsorba. A végső sorrend ezáltal a következőképp alakult az elején: Bulega, Razgatlıoğlu, Bassani, Sam Lowes, Alex Lowes, Remy Gardner, Andrea Iannone, Andrea Locatelli, Danilo Petrucci.

A misanói Superpole végeredménye

Rea belengette a visszavonulását, és elárulta, meddig fog dönteni a jövőjéről

Jonathan Rea egyelőre nem tárgyal senkivel, mivel a Yamahával van egy befejezetlen ügye, bár fontolgatja az eligazolást. A jövőjéről a Donington Park-i fordulóig fog döntést hozni, és azt sem zárja ki, hogy megfelelő ajánlat híján visszavonul. 

Az elmúlt hetekben valósággal felforrt a Superbike-világbajnokság pilótapiaca, elég csak Toprak Razgatlıoğlunak  átigazolására gondolni. Nemrég aztán kiderült, hogy a török motoros utódja – már ha csupán a Yamaha élpilótájaként tekintünk rá – Jonathan Rea is távozhat jelenlegi munkahelyéről. 

Először szólalt meg Razgatlıoğlu a MotoGP-bejelentés óta, a riválisok is elmondták a véleményüket

Rea tavaly került Razgatlıoğlu helyére a Yamahához, de a hangvillás gyártóval egyelőre nem sikerült összecsiszolódnia. Az előző szezonban csupán tizenharmadik lett a bajnokságban, ami messze az eddigi legrosszabb eredménye. Igaz ugyan, hogy több futamot ki kellett hagynia sérülés miatt, ahogy a mostani idény jelentős részét is, hiszen idén csak Cremonában versenyzett először. A szép eredmények a visszatérés óta is elkerülik, ami igen furcsa lehet a hat világbajnoki címet és 119 győzelmet gyűjtő pilótának, aki a sorozat valaha volt legeredményesebb motorosa. Persze Rea minden bizonnyal kapna ajánlatokat, ha valóban a távozás mellett döntene, de egyelőre még nem tárgyal senkivel. 

„Nem vagyok érintett semmiben, ami most zajlik a jövővel és a versenyzőkkel kapcsolatban – árulta el Rea a SPEEDWEEK.com-nak. – Mielőtt Toprak elment a BMW-hez, az azt megelőző tíz-tizenkét évben mindig én voltam az egyik első dominó, amelynek eldőlésére vártak. Most viszont már nem ez a helyzet, nem vagyok prioritás. Hogy mit akarok én? Visszanyerni a bizalmamat a Yamaha R1-ben, ahogyan azt a télen is tettem. Akkor versenyképes voltam, és úgy éreztem, hogy dobogós helyezésekért küzdhetek. Eddig még nem mutattam meg, hogy ezzel a motorral mekkora a teljes potenciálom. Talán a motor nem tette lehetővé, talán én nem tudtam kihozni belőle a maximumot. Eddig még nem volt meg vele az a tökéletes érzés – de tudom, hogy valahol ott van. Csak időre van szükségem, de már a szezon felénél járunk.” 

Megrázó vallomást tett Rea: Áldozatnak éreztem magam a szörnyű fájdalomcsillapítóktól

Ezután megkérték, értékelje a Yamahánál eltöltött másfél évét. „Nehéz – válaszolta gyorsan. – Korábban sikereket értem el, és akkor volt egy bizonyos munkamódszerem, de most nem érzem magam a legjobban a Yamahán. És frusztrál, hogy a körülöttem lévő emberek nem tudnak segíteni abban, hogy megtaláljam ezt az érzést. Persze haladunk előre, de ez számomra szokatlan helyzet. Természetesen versenyképes akarok lenni, ez az elsődleges célom.”

„De nem érzem úgy, hogy tökéletes munkát végzek, és biztos vagyok benne, hogy tudok még fejlődni. Ugyanis igazából csak akkor beszélhetek arról, hogy többre van szükségem, ha elérem azt a pontot, ahol teljesen kihasználom a motorban rejlő lehetőségeket és elérem a határait. Persze az egyértelmű, hogy a Yamahának fejlődnie kell, nem ők az etalon, ahogy az elmúlt években sem voltak azok. De mindig is azért küzdöttek, hogy ők legyenek a referencia. Jelenleg azonban én nem vagyok abban a helyzetben, hogy a Yamahát oda vigyem, ahová megérdemli. A tavalyi év sokat ártott a karrieremnek, több okból is.” 

Az már biztos, hogy amíg Razgatlıoğlu a MotoGP-be megy, Nicolò Bulega marad a gyári Ducatinál, ahonnan Álvaro Bautista kikerül, Andrea Locatelli pedig kitart a Yamaha mellett. Rea számára így az élcsapatok mindegyikénél nyílhat lehetőség, akár a távozást, akár a maradást választja. Viszont ő maga azt sem zárja ki, hogy jövőre már nem lesz ott a rajtrácson. A döntést pedig a július 11–13-i Donington Park-i fordulóig akarja meghozni.

Bautista elismerte, a Ducati jövőre már nem tart igényt a szolgálataira

„Nem akarom gyenge szerepléssel befejezni a pályafutásomat – hangsúlyozta a 38 éves északír klasszis. – Versenyképes akarok lenni. Toprak, Bulega és Locatelli elfoglalták a helyüket, szóval most már a második helyekről beszélünk. De még nem tudom, hogy milyen lehetőségeim lesznek.” 

„Egyelőre az az elképzelésem, hogy Donington után hozok döntést. De ha semmi izgalmas nem jön, akkor kész vagyok itthon maradni. Viszont azelőtt tudni akarom, hogy mennyire lehetek versenyképes ezzel a motorral és a csapattal, a Yamahával. Nekem ez egy befejezetlen ügy. Az út még bármelyik irányba mehet, de először is ki kell találnom, hogy érdekel-e még a folytatás, ahogy eddig. A Yamahánál pedig azt kell kitalálniuk, hogy a fedélzeten akarnak-e engem tartani.” 

Mire lenne képes Acosta egy Ducatin? – a Márquez fivérek és Bagnaia válaszoltak 

0

Marc Márquez Pedro Acosta tehetségét hangsúlyozta, míg Álex Márquez szerint, amíg egy pilóta fel nem ül egy adott motorra, nem lehet tudni, mire képes vele, és ez így van fiatal honfitársa és a Ducati kapcsán is. Francesco Bagnaia viszont úgy véli, Acosta egyértelmű dobogóesélyessé lépne elő a bolognai gyártó motorján ülve. 

Pedro Acosta az idei legjobb hétvégéjét futotta az Aragóniai Nagydíjon: a sprinten ötödik lett, a főfutamon pedig negyedik. A mazarróni cápa tempója alapján megérdemelten volt ott közvetlenül a legjobbak mögött. Mindez nagyon jól jött a saját és a KTM önbizalma szempontjából is, hiszen a gyártó egy nagyon nehéz éven megy keresztül. Az osztrák márka egyrészt anyagi problémákkal is küzd, másrészt a MotoGP erősorrendjében is hátrébb került, távolabb a Ducatitól.

Acosta élvezte az „úriember” Bagnaiával vívott csatáját, de „fájdalmasnak” tartja az eredményét

A bolognai gyártó ugyanis idén is kiemelkedik a mezőnyből, idén is a Desmosedici a legjobb motor. Így persze már többször felmerült annak a lehetősége, hogy Acosta a szerződéséből idő előtt kilépve otthagyja a küszködő KTM-et, és jövőre már egy Ducatin fog ülni. A hírek szerint a VR46 nagy örömmel is látná a kétszeres világbajnokot. 

A felvetésre reagálva az aragóniai főfutam után megkérdezték a Ducati legjobbjait, kezdve a győztes Marc Márquezzel, hogy szerintük mire lenne képes Acosta egy Desmosedicin. „Nem tudom. Hogy jobb lenne-e, mint a KTM-en? Erre igen a válaszom – tisztázta a nyolcszoros világbajnok. – Tudjuk, hogy Acosta milyen szintet képvisel, ő egy nagyon tehetséges versenyző. Ezt megmutatta már a kisebb kategóriákban is, és most is bizonyítja. Vasárnap hihetetlen versenyt futott. De hogy mit csinálna a Ducatival, azt nem tudom. Gyors lenne, az biztos.” 

Az aragóniai főfutamon másodikként célba érő Álex Márquez egyetértett a fivérével, bár valamivel több kétségnek adott hangot. „Egyetértek Marckal. Addig a pontig, amíg nem ülsz fel egy motorra, nem lehet tudni, hogy mire leszel képes vele, és mennyire illik majd a vezetési stílusodhoz – mondta a Gresini pilótája. – Nincs varázsgömböm. Nem látom a jövőt. Az biztos, hogy nagyon gyors lenne a Ducatival, de hogy mennyire, azt nem tudom.” 

Acosta már jövőre Ducatira ülhet, ha a KTM nem teljesít elég jól?

Az aragóniai dobogó alsó fokára odaérő Francesco Bagnaia valamivel jobban bízik Acosta képességeiben: „Dobogókért harcolna, és versenyképes lenne a Ducatival. Mindannyian ismerjük a Pedróban rejlő potenciált. Minden kategóriában hihetetlenül gyors volt. És most is az. Igaz, hogy jelenleg küszködik, de az is igaz, hogy talán a KTM most nem olyan versenyképes, mint a korábbi években. Szóval az biztos, hogy jobb lenne, mint a KTM-mel.”

Módosított a Superbike-vb a sokat kritizált szabályán 

Változtatott a „túl jól” teljesítő gyártókat büntető szabályán a Superbike-vb. A misanói fordulótól kezdve az eddigi lépcsőzetes szankcionálási rendszert lineáris váltja fel. 

Bár furcsán hangzik, de jelenleg nem teljesen „tiszta” a küzdelem a Superbike-világbajnokságon, pedig az előírásoknak minden érintett megfelel. Az idei szezonra ugyanis a sorozat bevezetett egy szabályt, amely értelmében a „túl jól” teljesítő gyártókat – a korábbi fordulatszám-szabályozás helyett – az üzemanyag-áramlás szabályozásával visszafoghatja, amivel leginkább a motorblokk maximális erejét és teljesítményét lehet közvetetten befolyásolni. Ezzel eddig a BMW-t és a Ducatit büntették az illetékesek: mindkét gyártó esetén a 47 kg/h-s általános, eredetileg mindenkire vonatkozó átfolyási sebességet 46 kg/h-ra csavarták le két lépcsőben, hiszen két fordulónként vizsgálják felül az erősorrendet. 

A szabályt az élesítése óta sok kritika érte, persze főként a büntetett gyártók részéről. Az érintettek leginkább azt kifogásolták, hogy hiába építenek jobb motort a többieknél, ha azt nem használhatják ki egy ilyen mesterséges kiegyenlítés miatt. A Superbike-vb pedig meghallotta ezeket a kritikákat, és változtatott a szabályon. Azonban talán nem túl bátor kijelenteni, hogy ezzel a módosítással a Ducatinál és a BMW-nél nem lesznek elégedettek. 

A most hétvégi, misanói fordulótól érvénybe lévő változtatásnak az a lényege, hogy a korábbi lépcsőzetes rendszer helyett „lineárisan” fognak szankcionálni. Eddig az első „túlteljesítést” követően jött a 0,5 kg/h-s csökkentés, majd ezt még kettő ilyen követhette. Mostantól kezdve azonban ennél finomabban nyúlnak majd bele az üzemanyag-áramlás szabályozásába. 

Bulegának vagy Razgatlıoğlunak ad lendületet a nagy bejelentés? – hétvégi menetrend

„A Superbike-kategóriában a teljesítményszámítás lépcsőzetes rendszere helyébe lineáris büntetési rendszer lép, amely a harmadik ellenőrzési ponttól [a hatodik, vagyis a misanói fordulótól] lesz érvényes – olvasható az illetékes Superbike Bizottság közleményében. – Innentől csak az állandó versenyzők számítanak bele a teljesítményértékelésbe, a szabadkártyával indulók és beugrók nem. Az adott gyártónak legalább 50 kört kell teljesítenie két különböző versenyhétvégén, hogy kaphasson üzemanyag-átfolyási engedményeket vagy büntetéseket.” 

„Ha a teljesítmény az elfogadott tartományon belül marad, nem történik változás. Amennyiben egy gyártó a meghatározott szint felett teljesít, arányos korlátozást alkalmaznak vele szemben. Nincs türelmi időszak – a korlátozás mindaddig érvényben marad, amíg a teljesítmény nem esik vissza az elvárt szintre. A korrekció csak a teljesítménycsökkenési küszöbök elérésével lehetséges, és minden ellenőrzési pontnál csak korlátozott mértékű enyhítést tesznek lehetővé.” 

A Bizottság tagjai emellett arról is rendelkeztek, hogy a csapatoknak a Superbike- és a Supersport-kategóriában is követniük kell a gumibeszállító – amely egyelőre még a Pirelli, de a közeljövőben ez változhat – „gumi felszerelési protokollját”. Ezen kívül a fegyelmi és orvosi kódex egyes pontjait is tisztázták, valamint újra kinyilvánították, hogy elkötelezettek a Supersport 300-ast leváltó Sportbike-kategória 2026-os bevezetése mellett. 

Csere jöhet gumifronton – a Michelint kárpótolhatják a MotoGP elvesztéséért 

Talmácsi motorról mutatta be az átalakított Balaton Park Circuitet (videó) 

0

Talmácsi Gábor körbemotorozott az átalakított Balaton Park Circuiten, és az erről készült videóban részletesen bemutatta a pályát. 

Már csak valamivel több mint egy hónap van hátra, hogy a Balaton Park Circuitet bevegyék a világ jelenlegi legjobb motorosai. A balatonfőkajári pálya ugyanis július 25. és 27. között a Superbike-világbajnokság, augusztus 22. és 24. között pedig a MotoGP mezőnyét látja majd vendégül.

A Dorna vezérigazgatója nem aggódik a Magyar Nagydíj miatt, minden a tervek szerint alakul

Bár egy viszonylag új létesítményről van szó, hiszen 2023-ban adták át, a Balaton Park Circuit eredeti nyomvonala nem felelt meg a két sorozat biztonsági előírásainak. Emiatt három ponton is módosítani kellett a pálya vonalvezetését (a munkálatokkal szerencsére időben elkészültek). Ezek a változtatások új ismeretlen elemeket hoztak egy amúgy is kevéssé ismert helyszínre. 

Az utóbbin szeretett volna változtatni Talmácsi Gábor, aki már az átalakítások előtt is részletesen ismertette, milyen lesz a megújult aszfaltcsík. A 2007-es 125 köbcentis világbajnok nemrég ismét motorra pattant, és bejárta a balatonfőkajári pályát. A bemutatóvideóban saját megjegyzéseivel színesítve vezeti végig a nézőket a pályán, így részletes képet adva az új versenyhelyszínről. 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP of Hungary (@hunmotogp) által megosztott bejegyzés

Két visszatérővel és egy különleges festéssel indult el a misanói hétvége (képek) 

Mindkét sérülésből visszatérő pilóta, Andrea Iannone és Xavi Vierge is megkapta az engedélyt, hogy motorra üljön Misanóban. A Bimota pedig egy egyedi festéssel készült hazai versenyhétvégéjére. 

Péntek délelőtt az első szabadedzéssel kezdetét vette a Superbike-világbajnokság misanói fordulója. A gyakorláson – egyáltalán nem meglepő módon – a Toprak Razgatlıoğlu, Nicolò Bulega, Álvaro Bautista sorrend alakult ki a mezőny elején, a török pilóta 1:33.031 másodperces körével zárt az élen. Viszont rajtuk kívül ezúttal a hátsó régiók is vonzották a figyelmet.

Bulegának vagy Razgatlıoğlunak ad lendületet a nagy bejelentés? – hétvégi menetrend

Leginkább azért, mert két, sérülésből visszatérő pilóta is motorra ülhetett az edzésen. Andrea Iannone a mosti forduló elején törte el két lábujját, Xavi Viergének pedig szintén egy csehországi bukás miatt kellett átesnie egy műtéten, mivel eltört a jobb lábtőcsontja. Ilyen előzményekkel persze mindkettejük misanói részvétele kérdéses volt, de szerencsére csütörtökön megkapták az utolsó orvosi engedélyt a sorozat egészségügyi stábjától, így részt vehetnek a fordulón. 

Az orvosok ugyanakkor továbbra is szoros figyelemmel követik az állapotukat, és ha probléma merül fel, bármikor ki is ültethetik őket. Egyébként az első szabadedzésen mindketten óvatosan kezdtek. Iannone a tizenkettedik helyen végzett, körülbelül 1 másodperces hátrányban az elsőhöz képest, míg Vierge a tizenkilencedik helyen zárt, mintegy 2 másodperces lemaradással. 

A GoEleven pilótájának felépülése mellett a Bimota is megörvendeztette a helyi szurkolókat, méghozzá egy különleges festéssel. A sorozatba idén visszatérő olasz márka motorjai ezen a hétvégén ugyanis az olasz zászló színeit viselik. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a feketét zöldre cserélték, miközben a fehér és a piros színek megmaradtak.„Az eddigi és új Bimota-rajongók számára világszerte szeretnénk büszkén megmutatni olasz örökségünket Misanóban, és mi sem tükrözi ezt jobban, mint az olasz zászló zöld színének átvétele” – mondta el az akció kapcsán Pierluigi Marconi, a Bimota vezérigazgatója.