back to top
2025. június 28. 04:40
Kezdőlap Blog Oldal 12

Először szólalt meg Razgatlıoğlu a MotoGP-bejelentés óta, a riválisok is elmondták a véleményüket

0

Toprak Razgatlıoğlu örül a MotoGP-szerződésnek, ám sajnálja, hogy el kell hagynia a Superbike-vb paddockját, amit újabb világbajnoki címmel a háta mögött szeretne megtenni. Néhány rivális ugyancsak reagált a nagy hírre.

Bár ezen a héten rendezték a MotoGP aragóniai tesztjét, néhány nappal később a Yamaha nyilvánosan is bemutatta a V4-es motorblokkját, míg a Superbike-vb tabelláját vezető Nicolò Bulega szerződést hosszabbított a Ducatival, a hét kétségkívül legnagyobb horderejű hírét Toprak Razgatlıoğlu szolgáltatta. A török motoros ugyanis visszatér a Yamaha kötelékébe, ám ezúttal már a MotoGP-ben fog versenyezni, a Pramac színeiben.

Hivatalos: vége a találgatásoknak, Razgatlıoğlu jövőre a MotoGP-ben versenyez

A hangvillások által kiadott közlemény csak Paolo Pavesiót, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatóját idézte, a főszereplőt nem. Éppen ezért volt kiváló alkalom a Superbike-világbajnokság csütörtöki médianapja, amelyen a versenyzőket szokás szerint nem csak kifejezetten az lőttük álló fordulóról kérdezték. Razgatlıoğlu pedig megoszthatta gondolatait a világgal.

Egyrészt szomorú vagyok, másrészt viszont nagyon örülök, mert úgy érzem, hogy a Superbike-vb a családom része – nyilatkozta. – Mindenkit ismerek, nagyon boldog vagyok a paddockban. Átkerülök a MotoGP-be, és ennek nagyon örülök. Mindenki hiányozni fog. Nemcsak a versenyzés, de különösen a csapatok, mindig beszélek az istállókkal. Mindenkivel nagyon jó barátságot ápolok, és mindannyian hiányozni fognak. Ez a paddock nyugodt, és mindenki barátságos. Az a legnagyobb álmom erre az évre, hogy háromszoros Superbike-bajnokként kerüljek át a MotoGP-be. [Nicolò] Bulegával még mindig harcolunk a bajnoki címért, és nem is vagyunk olyan messze, mindössze harmincegy pont a lemaradásunk. Remélem, idén megszerezzük a bajnoki címet. Ez az utolsó évem a BMW-nél, és valamit adnom kell nekik, mielőtt átmegyek a MotoGP-be.”

Razgatlıoğlu átigazolása természetesen az egész paddockban izgalmas téma volt, és számos ellenfele elmondta véleményét a lépésről, amelynek mindannyian örülnek, de bizonyos szempontból néhányan szomorúak. Az alábbi megszólalók közül mindenki versenyzett a gyorsaságimotoros-világbajnokságban, és hárman a királykategóriában is hosszú időszakot töltöttek el

Álvaro Bautista: Mindig jó látni, hogy újabb lépést tesz, hogy kiderüljön, hogyan teljesít majd a MotoGP-ben, hiszen itt nagyon sikeres volt, és rengeteg futamot nyert. Nem lesz könnyű alkalmazkodni, mások a motorok, a gumik, a pályák, de örülök neki, mert követi az álmát, és remélem, hogy sikeres lesz ott.

Danilo Petrucci: Nagyon örülök neki. Toprakot jó srácnak tartom, és az egyik legtehetségesebb pilótának, akivel valaha találkoztam, úgyhogy rendkívül boldog vagyok. Jó lesz őt MotoGP-motoron látni, megvan benne a potenciál, hogy nagyon gyors legyen, csak alkalmazkodnia kell a motorhoz és minden máshoz. Szerintem számára ez jó pillanatban jön, és egyből gyors lehet, úgyhogy izgatott vagyok.

Razgatlıoğlunak nem fog ízleni a Yamaha? – Lorenzo máshol jobban el tudná képzelni

Nicolò Bulega: Örülök neki, hogy elmegy a MotoGP-be, mert szerintem ez az álma, és úgy vélem, megérdemli. Sok éven át versenyzett a Superbike-világbajnokságban, és mindig magas szinten teljesített, így szerintem megérdemli a lehetőséget, hogy felkerüljön a MotoGP-be. A saját szempontomból nem annyira örülök, mert jövőre elveszítek egy nagyon jó riválist. Élvezem a vele való küzdelmet, mert ezek nem piszkos csaták. A következő évben talán jön egy másik ilyen erős versenyző, ám erre várnunk kell, majd kiderül.

Andrea Iannone: Ez az egész motoros világ számára nagyon jó hír. Toprak igazán nagyszerű lehetőséget harcolt ki magának. Örülök neki, mert tudom, mennyire vágyott erre az esélyre. Szerintem nagyon jól fogja magát érezni velük a MotoGP-ben, úgyhogy sok sikert, Toprak!

Xavi Vierge: Gratulálok Topraknak, nagyon-nagyon megérdemelte. Nem számítottam rá, hogy jövőre megy, hiszen 2027-ben érkezik a Pirelli. Számomra logikusabbnak tűnt, hogy valami olyasmit csináljon, mint Bulega, de megértem az álláspontját, hogy itt már nyert, és menni akar. A Superbike-vb miatt szomorú vagyok, hiszen egy elismert bajnokot veszítünk el, de figyelni fogjuk.

Axel Bassani: Nagyon örülök neki. Ismerem őt, és mindannyian láttuk, hogy mire képes a pályán, Hihetetlenül jó, nem egy átlagos pilóta. Van benne valami különleges, szóval izgatottan várom, hogy mit tud ott csinálni.”

Bulegának vagy Razgatlıoğlunak ad lendületet a nagy bejelentés? – hétvégi menetrend

A nagy visszatérés lehet Bautista menekülőútja a Ducati után?

0

Sajtóértesülések szerint Álvaro Bautista a Hondánál köthet ki, amennyiben valóban távozni kényszerül a Ducatitól. Az viszont egyelőre nagyon képlékeny, hogy ki érkezhet a kétszeres Superbike-világbajnok helyére.

Azt nem tudjuk, hogy a pályán mennyire lesz izgalmas a Superbike-világbajnokság misanói hétvégéje, de a pályán kívül annak ígérkezik. Kedden például két nagy bejelentés is érkezett, amelyek egyaránt beszédtémát jelenthetnek a paddockban: Nicolò Bulega szerződést hosszabbított a Ducatival, míg Toprak Razgatlıoğlu a MotoGP-be igazol. Emellett napvilágot látott egy ugyancsak érdekes híresztelés, miszerint a bolognaiak jövőre már nem tartanak igényt Álvaro Bautista szolgálataira.

Eldőlt, hogy a Ducati elköszön Bautistától?

Tekintve, hogy erről megbízható sajtótermékek is beszámoltak, érdemes számolni ezzel a forgatókönyvvel, ennélfogva felmerül, hogy hogyan tovább a spanyol pilóta számára. Tekintve, hogy novemberben már 41 éves lesz, felmerülhetne, hogy az idei év végén szögre akasztja a bukósisakot, ám a GPOne értesülései szerint erről szó sincs, és menedzsere, Simone Battistella már keresi az alternatívát.

Az olasz portál pedig úgy tudja, hogy az első számú célpont a Honda lehet. Bautista valamilyen szinten ismeri az aranyszárnyasok motorját, hiszen 2020-ban és 2021-ben ennek korábbi változatán versenyzett. Igaz, ebben nem volt sok köszönet, hiszen azok után, hogy az azt megelőző évben sokáig vezette a vb-t a Ducatival, ebben a két idényben összesen háromszor állhatott fel a dobogóra.

Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe

Persze lehet mondani, hogy a mai Honda már nem az akkori Honda, és talán valóban felfelé ívelő pályára álltak, de a győzelemtől még mindig messze vannak, olyannyira, hogy az idei futamokon egyszer sem végeztek előrébb az ötödik helynél. A szuperkoncesszió viszont az ő malmukra hajthatja a vizet, és ez Bautistát is vonzhatja.

A Honda esetében ugyanakkor még papíron nem biztos, hogy lesz üresedés, ellentétben a BMW-vel, amelynek meg kell találnia Razgatlıoğlu utódját. A bajorok viszont állítólag június vége előtt nem hoznak döntést, mivel a vezetőség akkor ül össze. Emellett adott esetben a Yamaha is felvetődhet, amennyiben Jonathan Rea távozik, már ami a gyári csapatokat illeti.

Hivatalos: vége a találgatásoknak, Razgatlıoğlu jövőre a MotoGP-ben versenyez

Továbbá az is érdekes kérdés, hogy ki érkezhet Bautista helyére a gyári Ducatihoz. Ez egyelőre meglehetősen képlékeny, ami abból is látszik, hogy a GPOne-nál számos nevet bedobtak Rea-étől kezdve Danilo Petruccién, Andrea Iannonéén és Remy Gardnerén át egészen Iker Lecuonáéig. Sőt, rajtuk kívül 2023 Moto3-as világbajnokát, a jelenleg a Supersport-vb mezőnyében szereplő Jaume Masià-t, valamint Jack Millert is megemlítették. Utóbbinak Razgatlıoğlu érkezésével veszélybe kerülhet a helyre a Pramacnál, hiszen csak az idei év végéig van szerződése – más kérdés, hogy egyelőre jobban teljesít Miguel Oliveiránál, akinek a szerződésében a hírek szerint van egy záradék, amely lehetővé teszi a megállapodás idő előtti megszüntetését.

Bulegának vagy Razgatlıoğlunak ad lendületet a nagy bejelentés? – hétvégi menetrend

Hirschmügl a hatnaposhoz, ifj. Vágó a világbajnoksághoz hasonlítaná a lišovi pályát

0

Mario Hirschmügl, Szaniszló Máté és ifj. Vágó Norbert értékelte az enduro-ob lišovi fordulóját. A pálya sajátosságaira is külön kitértek.  

Május utolsó hétvégéjén rendezték meg az enduro országos-bajnokság harmadik versenyhétvégéjét, melynek ezúttal Lišov adott otthont. A helyszínválasztás egyáltalán nem volt véletlen, hiszen egy szlovák-magyar, közös rendezésű fordulót láthatott a nézőközönség, akik szép számmal látogattak ki az eseményre.

Liszka újabb tökéletes hétvégét hozott a lišovi enduro-ob-n, Zsigovits nullázott

Mario Hirschmügl mindkét napot a második helyen fejezte be, miután Liszka Rolandon nem talált fogást, Zsigovits Norbert pedig technikai hiba miatt a szombati napot nem tudta befejezni, míg vasárnap már el sem rajtolhatott. A 44 éves versenyző ennek ellenére elégedetten értékelt szombaton.

„Második lettem ma Roli mögött, borzasztóan gyors volt. Örülök ennek a helyezésnek. Elképesztően hosszúra nyúlt a nap, mivel reggel óta itt vagyunk, most pedig már közel [este] hat óra van. Nagyon fáradt vagyok” – nyilatkozta Hirschmügl a P1race.hu-nak.

Szaniszló Máté eredményei alapján mindkét napot a senki földjén zárta. Szombaton és vasárnap is az ötödik helyen végzett az Expert 1 kategóriában, már ami a mért szakaszokat illeti, de egyaránt kijelenthető, hogy előtte és utána is viszonylag nagy volt a szakadék, így ez a pozíció betonbiztosnak mondható.

„Sikeresen és balesetmentesen teljesítettem [a viadalt], és ez a legfontosabb szempont. Az eredményt közepesnek ítélem, örülök neki, ugyanis nem volt ennél nagyobb célom. [Annyi volt], hogy jól érezzem magam, egy jót motorozzak, és nagyjából hozni ebben a kategóriában a megszokott eredményt” – fogalmazott Szaniszló szombaton.

Zsigovitsnak a reggel, Hirschmüglnek a hűvös hozta el a megváltást Bocföldén

ifj. Vágó Norbert egyértelműen kimaxolta a hétvégét. A fiatal versenyző mindkét napon, délelőtt és délután egyaránt motorra pattant. A napot az MM SR Dorast kategóriában kezdte, ahol szombaton és vasárnap is a negyedik helyen végzett. Délután a Kadét mezőnyt erősítette, melyet hasonló pozícióban fejezett be.

„Jól [éreztem magam], eléggé elfáradtam a végére. Délelőtt még teljesen rendben volt a pálya, nem volt szétjárva. Az etapon volt egy kő, ahol állt a víz, mivel a Nap nem sütött be oda, de az is rendben volt. Amikor Kadétban mentem, akkor már nagyon szétjárták a pályát, és egyre nehezebb lett. Az enduroteszt is egyenetlenné vált, és kijöttek a kövek és a gyökerek. A megbeszéltekhez képest már másik nyomot kellett használnunk” – értékelt ifj. Vágó az első nap után.

A versenyzők a pálya kapcsán is megszólaltak. Hirschmügl elmesélte, hogy az első körben nem érezte jól magát, mivel számára a magyar terepek sokkal jobban fekszenek. Hozzátette, ahol él, ott nincsenek kövek, viszont Lišovban volt, ráadásul csúszott is. A mértek nehézre sikeredtek, már-már a hatnaposokhoz tudná hasonlítani. Érzései a 3. körre javultak. ifj. Vágó elárulta, hogy Szlovákiában mindig nehéz pályákat álmodnak meg, de otthon is hasonlóak a célok. Szerinte a hegyek miatt csukott szemmel is össze lehet rakni egy élvezetes vonalvezetést, amely világbajnoki színvonalúra sikeredett.

Szaniszló szerint kifejezetten jó volt ez a pálya. Élvezetesre sikeredett az etap, de olyan szakaszok is megtalálhatóak voltak benne, melyek frekventáltabbak. Úgy véli, a domborzati viszonyok miatt ez adja magát. A mértek combosak, szerinte fizikálisan és mentálisan is ott kell lenni, nem egy „megalszik a tej a szádban” típusú pálya. A réten lehet nyomni neki, az erdőben pedig a legjobbra kell törekedni. Abban megerősítette ifj. Vágót, hogy a terep hamar egyenetlenné vált, de ez nem meglepő ekkora létszámnál.

Német győzelem és remek magyar szereplés a világ legnehezebb hardenduro-viadalán

enduro szakág

A Trackhouse főnökét lenyűgözte a beugró González, akinek szerinte lesz helye a MotoGP-ben

0

Davide Brivio méltatta Manuel Gonzáleznek az aragóniai teszten nyújtott teljesítményét. A Trackhouse csapatfőnöke úgy véli, a spanyol versenyző fel fog kerülni a MotoGP-be, de ismét hangsúlyozta, hogy ez a lehetőség részükről nem volt több egy ajándéknál.

Három állandó versenyző hiányzott az aragóniai tesztről sérülés miatt, és a három érintett csapat eltérő módon oldotta meg a helyettesítés kérdését. A gyári Apriliánál nem volt kérdés, hiszen a futamhétvégékhez hasonlóan hétfőn is Lorenzo Savadori pótolta Jorge Martínt, míg a gyári Hondánál senki nem vezette Luca Marini motorját. A legérdekesebb megoldás ugyanakkor kétségkívül a Trackhouse-é volt.

Az amerikai alakulat nehéz helyzetben volt, hiszen Savadori már „foglalt” volt, így végül arra a döntésre jutottak, hogy a Moto2 jelenlegi listavezetőjének, Manuel Gonzáleznek adnak lehetőséget Ai Ogura helyén. Mindez pedig kifejezetten jól sült el, legalábbis Davide Brivio értékelése alapján, aki kifejezetten dicsérte a 22 éves versenyzőt.

Váratlan versenyző kaphat lehetőséget az Aprilián, de a csapatfőnök elejét vette a spekulációknak

Nagyszerű volt – nyilatkozta a Trackhouse csapatfőnöke. – Jó érzés ilyen élményben részesülni, látni, hogy egy ennyire fiatal versenyző először ül MotoGP-motoron, látni az izgatottságát, a mosolyát. Az az igazság, hogy nagyon gyorsan felvette a tempót, gyorsabban, mint vártuk. Minden jól ment. Megtanulta, mit jelent MotoGP-motort vezetni, visszajelzéseket adott nekünk, megszokta a különböző gumikat, a karbonfékeket… mindent, amivel néhány hónappal ezelőtt az újoncunknak is meg kellett küzdenie.”

Bár González nem úszta meg bukás nélkül, az olasz szakember szerint ez egy „kisebb esés volt a kettes kanyarban, tipikus itt, Aragóniában”. Ezt leszámítva viszont minden pozitívan alakult, és amellett, hogy megismerte a MotoGP-gépek sajátosságait az összesültető-rendszertől kezdve a gumikig, még az ideje is kifejezetten jó volt. 1:47.832-es köre 2,138 másodperccel volt lassabb az élen végző Maverick Viñalesénél, ami nem rossz egy „újonctól”, de ami igazán figyelemre méltó, hogy Somkiat Chantrát sikerült megelőznie.

Brivio szerint ugyanakkor nem csupán a nyers tempója ér dicséretet, hanem az intelligenciája és a motor iránti érzékenysége is. „Manu gyorsabb volt a nap végén, még a motortérképről is elkezdett beszélni nekünk, hogy hogyan változtatta meg azt a kör során – magyarázta. – Ő egy nagyon érzékeny pilóta, mindent nagyon gyorsan megért.”

A MotoGP-ben meglehetősen ritkák az ilyen egyszeri alkalmak, hiszen általában csak olyan, a királykategóriában nullkilométeresnek számító versenyzőt ültetnek fel, akivel már megvan a szerződés a következő évre, és őt is csak az év végi teszten. Brivio szerint sokan egyáltalán nem próbálhatják ki magukat ilyen gépen, ám úgy véli, Gonzáleznek a továbbiakban sem kell aggódnia emiatt.

Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten

A fiatal pilóták nem sok lehetőséget kapnak egy MotoGP-motor kipróbálására – fogalmazott. – Olyannyira, hogy sokan közülük nem is ülnek fel egy ilyenre. Senki nem tudja, hogyan alakul az adott versenyző pályafutása, bár nem hiszem, hogy Manuel esetében ez a helyzet. Minden tulajdonsága és képessége megvan hozzá, hogy felkerüljön a MotoGP-be.”

Ezen a ponton az ember akár fel is kaphatná a fejét, hogy ezzel esetleg előkészíthetik a spanyol pilóta leigazolását. Brivio ugyanakkor már vasárnap leszögezte, hogy ebbe az egészbe nem szabad többet belelátni önmagánál, és a teszt után is hangsúlyozta, hogy nincs szó ilyesmiről, már csak azért sem, mert mindkét jelenlegi pilótájuknak van szerződésük a következő évre.

Boldogok és büszkék vagyunk, hogy odaadhattuk neki ezt az ajándékot – utalt Gonzálezre. – Semmi más nincs a láthatáron, egyszerűen csak volt egy ingyen motorunk, és Ai sajnos nem tud vezetni. Ezért úgy döntöttünk, hogy teszünk valami jót, és megajándékozzuk őt. Szeretném még egyszer tisztázni, hogy nem keresünk másik versenyzőt. Ainak és Raúl [Fernándeznek] is 2026-ig van velünk szerződése.”

Új befektető és gyártóváltás a láthatáron? – érdekesen alakulhat a Tech3 jövője

0

Olasz sajtóértesülések szerint amerikai befektetője lehet a Tech3-nak, aki azt szeretné elérni, hogy a Ducati szatellitistállójává váljanak. Eközben az a Günther Steiner is megszólalt, aki a leggyakrabban előkerül a francia csapat jövőjét övező pletykákban.

Korábban már beszámoltunk arról, hogy a jövőben a Tech3-nak új befektetői lehetnek, miután Hervé Poncharal, az istálló csapatfőnöke és egyben egyik alapítója elismerte, hogy rengeteg ajánlatot kap, hovatovább még a felvásárlás kapcsán is érdeklődnek. A híresztelések között eddig Günther Steiner, a Forma–1-es Haas csapat korábbi vezére szerepelt, akivel szintén beszélgettek már, de még messze nem kristályosodtak ki a végleges elképzelések.

A Tech3 vezére elismerte, valóban beszélgettek a korábbi F1-es csapatfőnökkel

Azóta új pletykák is szárnyra kaptak. Az olasz Sky Sport értesülései szerint a Tech3-nak amerikai befektetője lehet, egészen pontosan a MoneyGram. A dallasi központú vállalat személyek között történő fizetési és pénzátutalási szolgáltatásokat nyújt helyi és nemzetközi szinten egyaránt. Érdekesség, hogy a vállalat 2023 óta a Haasnak a névadó szponzora.

A lehetséges új befektetői kör – élükön Steinerrel – abban próbálja meggyőzni a Tech3 vezetőségét, hogy váltsanak gyártót. 2026-ig biztosan a KTM köteléket fogják erősíteni, azonban 2027-től már sokkal inkább a Ducati oldalán tudnák elképzelni az istállót. Amennyiben összejönne ez az üzlet, a bolognaiak ismét nyolc motorral képviselnék magukat, ahogyan azt 2021 és 2024 között is láthattuk, míg a mattighofeniek kettő főre olvadnának, a Yamaha 2023-as és 2024-es szezonjához hasonlóan. Persze az osztrákok esetében azt is hozzá kell tenni, hogy feltéve, ha a szabályváltozások évében és azon túl is maradnak a MotoGP színpadán.

Marad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon a Liberty lehet a mérleg nyelve

Eközben maga Steiner is megszólalt, miután egyre gyakrabban merül fel a neve a paddockban: „Utánanéztem, és egy pár emberrel már beszélgettem erről. Hülye lennék elutasítani, de nem, még semmi sincs kész. De dolgozunk rajta. Egész életemben különböző projekteken munkálkodtam, és mindig találtam magamnak valamit, amivel foglalkozhatok. Érdekesnek találom a MotoGP-t. Rengeteg potenciál lakozik ebben a sportágban, mert egyszerűen mesés – kifejezetten jók a versenyek” – fogalmazott Steiner a The Athleticnek.

2024 áprilisában robbant a bomba, miszerint a Forma–1 többségi tulajdonjogát birtokló Liberty Media a Dornából is 86 százalékos részesedést vásárol. Azóta az amerikai cégnek rengeteg buktatóval kellett szembenéznie, de a legfrissebb információk szerint az Európai Unió trösztellenes szabályzó hatósága rábólintott az ajánlatra, ezzel pedig az ügylet végére hamarosan pont fog kerülni, mivel a végleges döntést július 1-jéig kell meghozniuk. Steiner ennek kapcsán is szót ejtett.

Célegyenesben a MotoGP–Liberty Media-fúzió?

„Úgy gondolom, a MotoGP-ben rengeteg potenciál van ahhoz, hogy fejlődjön – kicsit úgy, mint ahogyan az F1 tette. Számos lehetőség van abban, hogy több szurkolót vonzzunk be, mert ez egy jó sportág. Hogy őszinte legyek, ez a sport a Libertytől függetlenül növekedni fog, és én ebben hiszek. Persze, amit tettek a Forma–1-gyel, az fantasztikus. Biztos vagyok benne, hogy a MotoGP-nek is segítenek abban, hogy még nagyobbá váljon” – magyarázta.

 

 

 

 

 

.

Bulegának vagy Razgatlıoğlunak ad lendületet a nagy bejelentés? – hétvégi menetrend

0

Ezen a hétvégén rendezik a Superbike-világbajnokság hatodik, misanói fordulóját. A legesélyesebbeknek ezúttal is Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu számítanak, de Álvaro Bautista is eredményes ezen a pályán.

Hamarosan féltávhoz érkezik a Superbike-világbajnokság idei kiírása. Ez idáig ugyanis öt fordulót rendeztek meg a sorozatból, most pedig a hatodik felvonás következik. A helyszín pedig egyáltalán nem lesz ismeretlen a motorsportrajongóknak, hiszen a mezőny ezúttal a Marco Simoncelliről elnevezett misanói pályára látogat.

A létesítményt 1970 és 1972 között építették meg, ám a Superbike-vb az első öt évében nem utazott el oda. Az első viadalt 1993-ban rendezték, pont abban az évben, amikor a gyorsaságimotoros-vb-n Wayne Rainey akkora balesetet szenvedett, hogy lebénult. Utóbbi versenynaptárából ki is került az Olaszország keleti részén, Emilia-Romagna régióban található helyszín, a szériamotoros sorozat viszont 2012-ig megszakítás nélkül versenyzett ott, és az sem akasztotta meg a folyamatot, hogy időközben megfordították a vonalvezetést. 2013-ban aztán nem adott otthont a bajnokságnak, mivel háromról kettőre csökkentették az itáliai fordulók számát, ám hosszabb távon Monza került ki a körforgásból. 2014-ben tehát már ismét felbőgtek a Superbike motorok, és azóta csak a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as idényben volt kimaradás.

A helyszín legeredményesebb alakja Jonathan Rea a maga nyolc győzelmével. A 2021-es második futam óta viszont csak ketten tudtak diadalmaskodni: Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista is öt-öt diadalt tudhat a magáénak ebből az időszakból, utóbbi ráadásul 2019-ben is nyert egyet. Hogy a jelenlegi mezőnyből ki ünnepelhetett még a dobogó tetején Misanóban, arra később térünk ki.

Ami a vonalvezetést illeti, a pálya 4,226 kilométer hosszú és 14 méter széles, a leghosszabb egyenes pedig 565 méteren át tart. Az irányváltás óta tíz jobb- és hat balkanyar található rajta, vagyis a menetirány az óramutató járásának megfelelő. Mind az abszolút pályacsúcsot, mind a versenyben futott körrekordot Razgatlıoğlu tartja tavalyról, előbbi 1:32.320, utóbbi 1:32.687 másodperc.

Az időjárás nem ígérkezik pokolinak, hiszen a levegő hőmérséklete pénteken és szombaton is 30 fok körül lesz, vasárnap pedig valamivel alacsonyabb. Az előrejelzések szerint az eső sem fogja megnehezíteni a pilóták dolgát, a szél viszont adott esetben okozhat bonyodalmakat, hiszen a hétvége második napján akár 20 km/h-s erősségű is lehet.

A forduló előtt Nicolò Bulega 31 ponttal vezet Razgatlıoğlu előtt, miután a második mosti viadalon lehajrázta riválisát. Az olasz versenyző ráadásul feldobott hangulatban érkezhet, hiszen nemrég szerződést hosszabbított a Ducatival, aminek értelmében jövőre a MotoGP-projektben is szerepet vállal. Misanóban ráadásul kifejezetten jól meg: a Supersport-vb-n mind a négy versenyén dobogóra állt, egyszer pedig nyert is, míg a tavalyi újoncidényében mindannyiszor második lett.

Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe

Mindhárom alkalommal Razgatlıoğluval szemben maradt alul, aki akkor indult be igazán, hiszen az volt az első triplázása a rekordot jelentő zsinórban tizenhárom győzelem felé vezető úton. Akkor legyőzhetetlennek tűnt, most viszont kapaszkodnia kell, de vetélytársához hasonlóan ő is örömteli fejleményekkel a háta mögött érkezhet meg a helyszínre, hiszen bejelentették, hogy jövőre a Pramac színeiben bemutatkozhat a MotoGP-ben.

Hivatalos: vége a találgatásoknak, Razgatlıoğlu jövőre a MotoGP-ben versenyez

Hogy ki szorongathatja meg őket? Nos, elképzelhető, hogy senki, de ha valaki mégis, akkor erre talán a többi Ducatinak van a legnagyobb sansza. Azon belül is Bautistát kell kiemelni, aki a május végén rendezett misanói teszten elárulta, „fontos dolgokra” jöttek rá az üléspozíciójával kapcsolatban. Kollégáival ellentétben ugyanakkor a spanyol pilótának nem áll jól a szénája a következő évet illetően, hiszen sajtóértesülések szerint a Ducati úgy döntött, hogy nem fogja megtartani.

Ebben több tényező is közrejátszhat, többek között az is, hogy jelenleg csak a negyedik helyet foglalja el a tabellán Danilo Petrucci mögött. Az olasz motorosnak szintén jó esélye lehet az élmezőnybeli pozíciók egyikére, ahogyan az utóbbi hetekben magára találó Sam Lowesnak is. Andrea Iannone viszont mostanában nem parádézik, ráadásul a legutóbbi hétvége érdemi részét lábujjtörés miatt kihagyta, így csütörtökön át kell esnie egy orvosi vizsgálaton, hogy zöld utat kapjon.

Hivatalos: elkelt a Yamaha egyik motorja a következő idényre

A Yamahánál szintén zajlott az élet. Locatelli ugyan Mostban nem teljesített fényesen, de ő is örülhet a szerződéshosszabbításnak, míg Rea azért lehet boldog, mert elmondása szerint most már úgy vezeti az R1-est, ahogyan azt kell. Emellett azt is meg kell említeni, hogy a Motoxracing elküldte Tito Rabatot, a helyére pedig Michael Ruben Rinaldit szerződtette, aki korábban csak Ducatival indult a Superbike-világbajnokságban. Az olasz motoros számára kedvező helyszínen debütálhat új csapatánál, hiszen két sikere révén győzelmeinek 40 százalékát Misanóban aratta.

Hivatalos: visszatér a Superbike-vb mezőnyébe a futamgyőztes pilóta

A Hondánál elsősorban talán Iker Lecuona jó tempójában reménykedhetnek, hiszen Xavi Vierge ugyancsak sérülésből tér vissza, és ugyanaz vár rá, mint Iannonéra. A Bimotánál pedig Axel Bassani és Alex Lowes ugyan pontszámban nagyon közel vannak egymáshoz, de most talán előbbire érdemes fogadni, hiszen előbbi rendre jól szerepel hazai pályáján, és a teszten is biztatóan szerepelt.

A misanói forduló menetrendje

Péntek
9:40 – 10:20 Supersport Szabadedzés
10:35 – 11:20 Superbike Első szabadedzés
11:35 – 12:00 Supersport 300 Szabadedzés
13:55 – 14:35 Supersport Superpole
15:00 – 15:45 Superbike Második szabadedzés
16:00 – 16:25 Supersport 300 Superpole
Szombat
9:00 – 9:20 Superbike Harmadik szabadedzés
9:30 – 9:40 Supersport Bemelegítés (első)
9:50 – 10:00 Supersport 300 Bemelegítés (első)
11:00 – 11:15 Superbike Superpole
12:35 – Supersport Első verseny
14:00 – Superbike Első verseny
15:15 – Supersport 300 Első verseny
Vasárnap
9:00 – 9:10 Superbike Bemelegítés
9:20 – 9:30 Supersport Bemelegítés (második)
9:40 – 9:50 Supersport 300 Bemelegítés (második)
11:00 – Superbike Superpole futam
12:35 – Supersport Második verseny
14:00 – Superbike Második verseny
15:15 – Supersport 300 Második verseny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Razgatlıoğlunak nem fog ízleni a Yamaha? – Lorenzo máshol jobban el tudná képzelni

0

Jorge Lorenzo úgy véli, hogy a Ducati vagy a Honda sokkal jobban feküdne Toprak Razgatlıoğlunak. A háromszoros MotoGP-világbajnok szerint idővel a Pramackal kötött házasságuk is be fog érni, ehhez azonban időre és türelemre van szükség.  

Kedd délután pont került arra a bizonyos i-re, és a Yamaha bejelentette, hogy Toprak Razgatlıoğlu 2026-tól a Pramac csapatát fogja erősíteni. Az átigazolással természetesen az is biztossá vált, hogy az idény végeztével nemcsak a BMW-t, hanem a teljes Superbike-világbajnokságot otthagyja.

Hivatalos: vége a találgatásoknak, Razgatlıoğlu jövőre a MotoGP-ben versenyez

Az elmúlt hetekben többen is kifejezték álláspontjukat a török jövőjét firtató kérdésekben. Johann Zarco most minden bizonnyal elismerően csettintene, hiszen ő is a Pramacot választotta volna, míg Jonathan Rea és Álvaro Bautista inkább óva intették a MotoGP-paddockjától, mivel úgy vélik, hogy nem fogja megkapni ugyanazt a tiszteletet, kvázi egy „senki” lesz.

Erre a vonatra szállt fel Jorge Lorenzo, aki egy 24 órás Instagram-történetben reagált a bejelentésre amellett, hogy továbbosztotta az erről szóló posztot: „Hűha! Ez egy olyan fantasztikus hír, amelyet minden MotoGP-szurkoló nagy örömmel olvas el. Habár úgy gondolom, hogy a vezetési stílusának jobban feküdne egy Ducati vagy egy Honda, biztos vagyok abban, hogy kellő idővel és türelemmel Toprak sikeres lesz a MotoGP-ben. A tehetsége és a fékezési képességei vitathatatlanok. Gratulálok Topraknak, a Pramacnak és a Yamahának az üzletért.”

Bautista figyelmeztette Razgatlıoğlut – akinek esetleges utódlása újabb szenzációt kelthet?

Razgatlıoğlunak egyébként egy jóval agresszívebb, már-már akrobatikusabb, de szórakoztatóbb stílusa van. Ez egyébként a legjobban a testhelyzetében összpontosul. Ezenkívül hibátlanul használja a Pirelli abroncsokat, bár erre a MotoGP esetében 2027-ig várnia kell, hiszen az olasz gumigyártó abban az évben lép be a királykategória körforgásába.

Lorenzo egyébként 2008 és 2016 között a Yamahát, 2017-ben és 2018-ban a Ducatit, 2019-ben pedig a Hondát erősítette, így bőven rendelkezésére áll némi összehasonlítási alap. Persze, az ő neve sokkal inkább a hangvillásokkal forrott össze, legnagyobb sikereit is velük érte el, hiszen háromszoros világbajnoknak mondhatja magát, már ami a MotoGP-t illeti.

Dicsőséges karrier dicstelen befejezéssel – Jorge Lorenzo-portré

Azzal, hogy Razgatlıoğlu jövőre a Pramacnál folytatja, biztossá vált, hogy Jack Millernek vagy Miguel Oliveirának távoznia kell, azonban messze nem lefutott ez a mérkőzés. Ugyan az ausztrálnak nincsen érvényes kontraktusa 2026-ra, viszont sajtóhírek szerint a portugál szerződése tartalmaz egy állítólagos záradékot, miszerint őt is lapátra tehetik, ha ő a legrosszabbul teljesítő versenyző a szezon egy adott pontján. Ez a feltétel jelenleg teljesül, persze a teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy sérülés miatt több versenyről hiányzott.

Bagnaia nem érti a Yamaha-pletykákat, ismét megerősítette korábbi állítását

 

 

 

 

.

Nyilvánosan bemutatkozott a Yamaha V4-es motorblokkja (kép, videó)

0

Hivatalosan is felbőgött a Yamaha V4-es motorblokkja, miután szerdán és csütörtökön Barcelonában tesztelik az új konstrukciót. A hanganyag mellett egy kép is előkerült a koncepcióról.

Már több alkalommal is beszámoltunk a Yamaha újításairól, külön kihegyezve a V4-es motorblokkra. Arra is volt esély, hogy ugyan nem először, de a hétfői, aragóniai teszten élesben is bevethetik, azonban ezeket a híreszteléseket Augusto Fernández már a hétvége elején cáfolta.

Ennek ellenére semmi nem volt veszve a hangvillások szurkolói számára. Szerdán és csütörtökön ugyanis privát tesztet teljesítenek, ahová Fernándezen kívül Andrea Dovizioso, valamint a Pramac két versenyzője, Jack Miller és Miguel Oliveira látogatnak el. Ezt egyébként a koncessziós szabályok miatt minden további nélkül megtehetik. Az is megerősítést nyert, hogy itt viszont már élesben is kipróbálja a Yamaha a V4-es blokkot, ezt azonban csak a tesztcsapat versenyzői teszik meg.

A Yamaha pályára küldheti az új motorblokkot, és váratlan cserét húzhat meg a tesztcsapatban 

Szerdán ennél is tovább mentek, már ami a szurkolók kielégítését illeti, ugyanis reggel egy sejtelmes posztot tettek közzé egy kis szójátékkal: „V4OLUME UP!”, azaz „Hangosítsd fel!”. Ennek lényege pedig természetesen nem más volt, mint a V4-es motorblokk, miközben élesben elhúz a barcelonai aszfaltcsíkon. Érdekesség, hogy ez az első olyan alkalom, amikor a blokk nyilvános keretek között duruzsol.

A videórészlet mellé egy képet is mellékeltek, ahol a gyakorlatban, részletekbe menően láthatjuk a Yamaha új ruháját. Massimo Bartolini, az ivataiak technikai igazgatója egy korábbi, GPOne-nak adott interjújában azzal viccelődött, hogy ugyanúgy néz ki, mint a többieknek. Részletesen kifejtette a kipufogó formáját, valamint azt is, hogy mindkét hangtompító jól látható. Az egyik a farokrész oldalán, a másik pedig alul helyezkedik el. Hozzátette, hogy mindkét komponens a motor jobb oldalán kapott helyet.

Fotó: Monster Energy Yamaha MotoGP/Instagram

Annyi biztos, hogy jelentős a Yamaha fejlődése az előző évekhez képest. Fabio Quartararo révén már három rajtelsőségnél tartanak, ezenfelül a Spanyol Nagydíj főfutamán a dobógót is megcsípték, szintén a francia versenyző jóvoltából. Hovatovább Silverstone-ban a győzelemre is óriási esélye volt, de végül a hátsó összeültető felmondta a szolgálatot, és idő előtt ki kellett állnia a versenyből.

Arra, hogy mikor debütálhat a V4-es erőforrás tényleges versenykörülmények között, még várnunk kell, hiszen legkorábban a 2026-os szezonban kerülhet sor rá. Persze, addig még rengeteg idő áll a tesztcsapat és a mérnökök rendelkezésére, hogy tökéletesítsék a koncepciót. Amennyiben ez a váltás jól sül el, akkor az egy remek ajánlólevél is lehet a 2027-es idényre, bár jó esély van arra, hogy a szabályváltozások első évében még mindenki a sötétben fog tapogatózni…

A Yamaha tényleg fontos lépést tett a nagy váltás felé, amely akár már jövőre is elérkezhet

 

 

 

 

.

Lecsapott Aldeguerre az újonc versenyzők átka, de nincs veszélyben az indulása az Olasz Nagydíjon

0

Fermín Aldeguer műtéten esett át a keddi nap folyamán. Egyrészt jobb karján utolérte a kompartment szindróma, másrészt egy korábbi beavatkozás után bennmaradt csavart távolítottak el a spanyol versenyző bal kezéből. Ennek ellenére nincs veszélyben mugellói indulása. Eközben Luca Mariniről derült ki, hogy akár már a nyári szünet előtt visszatérhet.

Ugyan nehezen kezdődött a szezon Fermín Aldeguer számára, az elmúlt versenyhétvégéken azonban rendre megtalálta a közös hangot motorjával. A Francia Nagydíjon két dobogót is bezsebelt, miután a sprinten, valamint a főfutamon is egyaránt a harmadik helyen zárt, hovatovább az Aragóniai Nagydíj szombati viadalán is a dobogó legalsó fokát csípte el. Ennek köszönhetően már a kilencedik helyen áll a világbajnoki összetettben, és sorra vadássza le ellenfeleit.

Így áll a MotoGP-tabella az Aragóniai Nagydíj után

A hétfői, aragóniai tesztet követően – ahol egyébként a negyedik helyen zárt 1:45.958 másodperces köridővel, 45 kört teljesítve – kedden már Barcelonában volt jelenése, mivel a 20 éves versenyzőnek a jobb karja és a bal keze miatt is kés alá kellett feküdnie.

Előbbit azért kellett megműteni, mert Aldeguert is utolérte a kompartment szindróma, azaz az „arm pump”. Ekkor az alkar vérellátása nem megfelelő, és ez elképesztő fájdalmakat okoz a versenyzőnek. Érdekesség, hogy ezen a műtéten minden pilóta átesik legalább egyszer, elsősorban királykategóriás karrierjüknek hajnalán. Mint ismeretes, idén már Pedro Acosta és Somkiat Chantra is küszködött ezzel a jelenséggel, hovatovább a 26 éves pilótának a Francia Nagydíjat is ki kellett hagynia.

Márkatársuk egyértelmű tervvel állt elő, szétrobbantaná Marc Márquez és Bagnaia párosát

Aldeguer még a 2024-es Thai Nagydíjon, a Moto2 versenyén ment neki Tony Arbolinónak, aminek következtében eltört a keze, és soron kívülre került az azt követő Maláj Nagydíj idejére. E baleset után is megműtötték a spanyolt, ekkor egy csavart helyeztek be a sérült területre. Ez azóta begyógyult, így dr. Xavier Mir, aki mindkét beavatkozást végrehajtotta, eltávolította azt.

A jövő hét folyamán újabb orvosi vizsgálatok várnak rá, de a két műtét ellenére kijelenthető, hogy jelenleg nincs veszélyben az indulása az Olasz Nagydíjon. Erre kenyéradója, a Gresini is figyelmeztetett keddi posztjában: „Egy gyors orvosi felülvizsgálat, és készen állunk Mugellóra!”

Aki viszont szinte biztos, hogy nem ülhet motorra Mugellóban, ő Luca Marini. Mint ismeretes, a gyári Honda versenyzője még május végén szenvedett súlyos balesetet Szuzukában, aminek következtében több helyen is megsérült. Ugyan folyamatosan javul az állapota, és már az engedélyeket is megkapta, hogy hazarepüljön, de még Olaszországban számos vizsgálatot végre kell hajtaniuk.

Ennek ellenére nem egy ördögtől való gondolat az, hogy Marinit akár már a nyári szünet előtt motoron láthassuk, hiszen messze nem annyira komplikáltak a sérülései, mint amire előzetesen számítani lehetett, olvasható a SPEEDWEEK.com-on. Az pedig egy külön pikantériát ad a visszatérésének, hogy az olasznak meg kell győznie az aranyszárnyasokat arról, hogy ő a legalkalmasabb versenyző a másik gyári ülésre 2026-ra…

Nem saját hibájából bukott óriásit Marini, aki bírálta a szuzukai pálya biztonsági feltételeit

 

 

 

 

.

Marc Márquez az új aerocsomagot, Bagnaia a nagyobb féktárcsákat dicsérte az aragóniai teszt után

0

Marc Márquez és Francesco Bagnaia is pozitívan értékeltek a hétfői, aragóniai tesztet követően. A spanyol versenyző elárulta, hogy elsősorban a homologizálandó aerocsomagra fókuszáltak, míg az olasz pilóta a legjobb tesztnek aposztrofálta a gyakorlást. A féktárcsák kapcsán is mindketten megszólaltak.  

Hiába fejeződtek be az Aragóniai Nagydíj eseményei vasárnap, a munka hétfőn is folytatódott a MotoGP versenyzői és pilótái számára. A versenyt követő napon ugyanis lefutották a második, szezon közbeni tesztet. Az élen sokáig Marc Márquez állt, viszont a hajrában először Marco Bezzecchi, utána pedig Maverick Viñales is gyorsabb kört tudott futni.

Marc Márquez sokáig vezetett, de a hajrában Viñales és Bezzecchi is megelőzte az aragóniai teszten

Marc Márquez 1:45.749 másodperces körrel regisztrálta magát az eredménylistára, és 73 kört teljesített. Az elsődleges cél az új aerodinamikai csomag finomhangolása volt annak érdekében, hogy homologizálni tudják. Ez sikerült is, hiszen a világbajnoki éllovas pozitívan értékelt a teszt után.

„A nap túlnyomó részében az új aerodinamikai csomagra fókuszáltunk, mert a következő teszt Misanóban lesz, az pedig már túl későn van ahhoz, hogy homologizáltassunk. Voltak pozitívumaink. Ezzel az aerocsomaggal futottuk meg a [jobb] köridőt, de a normál koncepcióval is közel voltunk hozzá. Most a különböző kombinációkat kell megértenünk, illetve azt, hogy melyik a jobb” – fogalmazott.

Márkatársa eloszlatta a gyanút Marc Márquez motorjáról 

Azok után, hogy Francesco Bagnaia az Aragóniai Nagydíjon is felült a hullámvasútra (tizenkettedik hely a sprinten, harmadik hely a főfutamon), a tesztet követően is a felfelé vezető ágon maradt. Az olasz pilóta 72 kört futott, és 1:46.391-es köridővel a kilencedik helyen zárt.

„Úgy gondolom, ez volt a legjobb tesztünk ebben a szezonban – mutatott rá. – A vasárnapi verseny után ez fontos volt, mert ott elkezdtem jobban megérteni [a motort], és körről-körre magabiztosabbá tudtam válni. Most vidáman kezdtem, és komponenseket is tudtam tesztelni, mert például Jerezben lehetetlen volt bármit is megérteni, úgyhogy boldog vagyok a mai nap után. Reggel és délután is tudtam javítani az utolsó etapom alatt. Fontos volt, hogy megszerezzem ezt a fajta magabiztosságot, és hogy fejlesszek azon, amelyet vasárnap megtapasztalhattam.”

Bagnaia hirtelen formajavulása mögött egy alapvető változtatás áll. Mint ismeretes, a szombati betlit követően új, nagyobb féktárcsákat kapott, és ez szemmel látható magabiztosságot kölcsönzött neki. Természetesen erre a komponensre is központi figyelem hárult nemcsak a teszten, de az azt követő nyilatkozatokban is.

Ez az egyszerűnek tűnő változtatás segített Bagnaiának, hogy kilábaljon a mély gödörből

Az olasz elárulta, hogy szombaton 340 milliméteres féktárcsákat használt, de akkor hiába engedte el a gázkart, nem állt meg a motor. Ennek köszönhetően nehezen tudta menedzselni az első gumit. Ezenfelül blokkolással és alulkormányzással is küzdött. Ezzel szemben a 355 milliméteres komponenst jobban tudja kezelni, hovatovább az az érzése sincsen, mintha szélesre akarna futni, majd kijelentette, ez így sokkal kényelmesebb és jobb neki.

Erre a témára egyébként Marc Márquez is reflektált. Ő nem tud különbséget tenni a két féktárcsa között, és ez csupán a hőmérsékletekről szól. Szerinte a nagyobb példány nehezebb, mivel a fékezés utolsó szakaszában kevesebb visszajelzést kap, viszont adott esetben nagyobb a fékerő.

Így áll a MotoGP-tabella az Aragóniai Nagydíj után

 

 

 

.