back to top
2025. szeptember 23. 16:35
Kezdőlap Blog Oldal 13

Megbüntették a gyári Aprilia pilótáit „kivégző” versenyzőket, Bezzecchi megúszta törés nélkül

0

Franco Morbidellit és Fermín Aldeguert is hosszú körös büntetéssel sújtották, miután előbbi Jorge Martínt, utóbbi Marco Bezzecchit ütötte ki. A gyári Aprilia olasz versenyzője zúzódást szenvedett, de a törést megúszta.

A Katalán Nagydíj sprintjén kétségtelenül Álex Márqueznek az élről történt bukása szolgáltatta a legnagyobb drámát, de a spanyol versenyző egyedül esett el. Ellentétben másokkal, hiszen nem sokkal korábban két páros is összecsattant, amit a sportfelügyelők annak rendje és módja szerint ki is vizsgáltak, és megszületett az ítélet.

Öccse drámai hibája után Marc Márquez nyerte a sprintet, a Ducati behúzta az első vb-címet

Előbb a mezőny hátsó részében motorozó Franco Morbidelli akadt össze Jorge Martínnal. Bár az első lassítások alapján nem lehetett egyértelműen megmondani, hogy ki volt a hibás, tekintve, hogy a címvédő volt előrébb, feltételezhető volt, hogy a VR46 motorosa ütötte ki őt. A leintés után pedig meg is kaptuk a megfelelő kameraszöget, amelyből látható volt, hogy Morbidelli eldobta a motorját, amely magával vitte az Apriliát.

Néhány másodperccel később szintén egy spanyol–olasz ütközet történt, csak éppen fordított szereposztásban, az viszont nem változott, hogy egy Ducati-versenyző szúrt ki egy Aprilia-pilótával. Fermín Aldeguer szintén elveszítette a motorját, és nekicsúszott Marco Bezzecchinek, akinek semmi esélye nem volt elkerülni az ütközést.

A sportfelügyelők nyilvánvalóan Morbidellit, illetve Aldeguert találták vétkesnek, és mindkét esetben hosszú körös büntetéssel sújtották az érintettet. Az ítélet azonban némi nemtetszést váltott ki a MotoGP közvéleményében, ugyanis egyiküknek sem ez volt az első hasonló szabálytalansága az idei szezonban.

Simon Patterson, a The-Race.com újságírója pedig arról számolt be X-oldalán, hogy Lorenzo Savadori – aki technikai hiba miatt szintén feladta a viadalt – reakciója „nem volt családbarát”, amikor értesült a hírről. Mint ismert, az Aprilia tesztpilótájának vasárnap dupla hosszú körös büntetést kell letöltenie, miután legutóbbi versenyén sárga zászló alatt bukott a Sachsenringen.

Prózai okból kerülte el Zarco a büntetést – ugyanazért, amiért mást szankcionáltak

Azonban a büntetéseknél és az arra adott reakcióknál jóval fontosabb a versenyzők állapota. Márpedig Bezzecchi nem festett túl jól a bukás után, és a bal kezét fogta. A 26 esztendős motoros elment az orvosi központba kivizsgálásra, majd szintén Patterson számolt be róla, hogy valószínűleg nem áll a média rendelkezésére. Nem sokkal később kiderült, hogy a bal alkarján és csípőjén is zúzódást szenvedett, de a törést szerencsére megúszta.

Marc Márquez már feladta, majd kis híján eldobta a motort, Quartararo élvezte a nagy csatákat

0

Marc Márquez elárulta, már feladta a győzelemért folytatott küzdelmet a Katalán Nagydíj sprintjén, amikor öccse, Álex bukott. Fabio Quartararo kiemelte, nehéz futamok után érte el ezt az eredményt, míg Fabio Di Giannantonio a csapatát méltatta, miután ismét nagyot léptek előre péntekről szombatra.

Drámai fordulatot hozott a Katalán Nagydíj sprintje az utolsó körökhöz közeledve. Álex Márquez már közel másfél másodperccel vezetett bátyja, Marc előtt, amikor a 10-es kanyarban elesett. Ennek következtében a nyolcszoros világbajnok a tizenötből immáron tizennégy szombati győzelemnél tart, mögötte pedig Fabio Quartararo és Fabio Di Giannantonio értek célba.

Öccse drámai hibája után Marc Márquez nyerte a sprintet, a Ducati behúzta az első vb-címet

Az idősebbik Márquez a harmadik helyről rajtolt, majd az első körökben nagy csatát vívott Quartararóval és Pedro Acostával. Egy ideig a negyedik pozícióban motorozott, ám a 3. kör elején elfoglalta a második helyet. A következő körökben tartotta a körülbelül félmásodperces hátrányt, ám egy ponton ez elkezdett nőni. Aztán jött Álex Márquez hibája, ám a győzelem így sem volt magától értetődő, ugyanis a gyári Ducati motorosa az utolsó körben nagyot mentett. Végül azonban őt intette le elsőként a kockás zászló, és saját diadala mellett a Ducati konstruktőri vb-címének is örülhetett.

„Természetesen örülök a győzelmemnek, a Ducati csapata miatt is, annak pedig szintén, hogy megnyertük a konstruktőri bajnokságot – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Álex ugyanakkor sajnos bukott. Én már feladtam, mivel gyorsabb volt nálam, és ekkor talán túlságosan is megnyugodott, majd a tízes kanyarban elesett. Azonban holnap lesz még egy esélye, mert neki van a legjobb tempója. Mindenesetre boldogak vagyunk, egy olyan pályán vagyunk, amelyen küszködünk, és, ahogyan látható, kissé határon megyünk. Ezt a bal könyökömön is lehet látni. Volt néhány necces pillanat, de itt vagyunk a dobogón.”

Quartararo kissé váratlanul szerezte meg a második helyet az időmérőn, majd a többiekénél rosszabb rajtja ellenére is megtartotta azt. Ezt követően összeért Marc Márquezzel, majd Acostával is látványos küzdelmet vívott, akit végül le is tudott gyűrni. A francia versenyző kiemelte, a közelmúlt nagyon nem volt könnyű számukra.

„Nagyon sokat jelent – utalt a sprintdobogóra. – Úgy vélem, szuper csatát vívtam a két Márquezzel és Acostával. Rendkívül boldog vagyok, mert kifejezetten nehéz versenyeken vagyunk túl, és nagyon jó volt látni, hogy képesek vagyunk küzdeni velük, illetve nem vagyunk túl messze tőlük. Igazán örülök. Köszönöm minden jelen lévő szurkolónak, főleg a franciáknak, nagyon örülök.”

Hozzá hasonlóan névrokona, Di Giannantonio is a Q1-ben kezdte meg a kvalifikációt, amelyet hatodikként zárt. Csapattársát, Franco Morbidellit lerajtolta, majd miután előtte megnyugodtak a kedélyek, Acostát is maga mögé utasította. Ez persze csak negyedik pozíciót jelentett volna, de Álex Márquez balesetéből ő is profitált.

„Ismét lenyűgözőek voltak – méltatta a csapattagokat. – Az biztos, hogy kicsit változtatnunk kell a megközelítésünkön, hogy jól kezdjük a hétvégét, mert a péntekjeink idén egyszer sem voltak túl jók. A csapat ugyanakkor hatalmas erőfeszítést tett, az biztos, ahogyan én is. A maximumot nyújtottam a futamon. Jól rajtoltam, próbáltam elkapni Fabiót, aztán pedig kaptam egy kis ajándékot Álextől, de elfogadjuk, ilyen a versenyzés. Szóval nagyon örülök ennek a teljesítménynek.”

Varga Tibor bukott, szintén eleső ellenfele felkérdezte a sóderágyban a második barcelonai futamon

0

Varga Tibor kiválóan rajtolt, ám már az első körben bukott a második barcelonai futamon. Ugyanekkor Andrea Mantovani is elesett, aki az esetet követően hevesen gesztikulált Varga felé a sóderágyban. A fordulatos viadalt végül Eric Granado nyerte, aki ezzel duplázott a katalán fővárosban.

A MotoGP sprintfutama után a MotoE második versenyével zárult a Katalán Nagydíj szombati napja. Az időmérő eredménye alapján az első rajtsorba Eric Granado, Lorenzo Baldassarri és Jordi Torres állhatott fel. Varga Tibor, akit pénteken technikai problémák hátráltattak, ismét a tizenharmadik helyről vághatott neki a futamnak – csakúgy, mint az elsőnek, amelyet a tizedik helyen fejezett be. A rajt előtt a levegő 28, a pálya pedig 41 fokos volt.

Varga Tibor remek rajt után az első tízben végzett az első barcelonai futamon

Az első sorból a legjobb rajtot Baldassarri vette, aki így át is tudta venni a vezetést, de Nicholas Spinelli még nála is jobban kapta el a lámpák kialvását, és rövidesen már ő motorozott az élen. A harmadik helyre eközben Matteo Ferrari jött fel, miközben Varga is előrelépett: megszerezte a tizedik pozíciót.

Ám a magyar tehetség sajnos nem tudta sokáig itt tartani magát, mivel elesett. A bukást közvetlenül nem mutatták a közvetítésben, de sejthető, hogy Andrea Mantovanival akadt össze, mivel az olasz pilóta dühösen gesztikulált felé a sóderágyban. Később Torres is földre került.

A következő körökben Ferrari került az élre, miután megelőzte vetélytársait. Mögötte a viadal közepén már a begyorsuló Granado motorozott, majd Spinelli és Mattia Casadei haladt, akik szintén megelőzte Baldassarit. A hajrában aztán Granado visszavette a vezetést, de ezt Ferrari nem akarta hagyni, ám túlvállalta magát, és bukott.

Így végül Granado magabiztosan behúzta az első után a második viadalt is, tehát duplázott Barcelonában. A második helyen Spinelli ért célba, majd Casadei következett. Ugyan a harmadik helyen Baldassarri szelte át a célvonalat, de pályaelhagyások miatt 3 másodperces időbüntetést kapott, és így hátrasorolták. Meglepetésre az újonc Jacopo Hosciuc lett a negyedik, mivel az ott beérő Alessandro Zacconét szintén megbüntették.

A második barcelonai MotoE-futam végeredménye

Razgatlıoğlu felidézte tavalyi nagy balesetét, Alex Lowes igyekszik felvidítani hibázó testvérét

0

Toprak Razgatlıoğlu teljesítette a célját, de a másik két futamot is meg akarja nyerni Magny-Cours-ban. Nicolò Bulega kissé kényelmetlenül érezte magát, míg Alex Lowes méltatta csapatár, és elmondta, igyekszik jobb kedvre deríteni a hibázó Sam Lowest.

Nem történt meglepetés a Superbike-világbajnokság magny-cours-i fordulójának első futamán. Toprak Razgatlıoğlu simán nyert, míg Nicolò Bulegának sikerült visszazárkóznia a második pozícióba. A harmadik helyért adott esetben lehetett volna izgalmas csata a két Lowes között, ám Sam a hajrában elesett, így nem támadhatta meg Alexet.

Razgatlıoğlu-diadalt, testvérharcot és egy furcsa tömegbukást hozott az első magny-cours-i futam

A címvédő a a pole pozícióból rajtolva megőrizte az első helyet, és bár a Bimota versenyzője rövid időre megközelítette, utána elhúzott a többiektől, és könnyedén behúzta a viadalt. Ezzel már zsinórban tizedik győzelmét aratta, ráadásul azon a pályán, ahol tavaly horrorisztikus balesetet szenvedett. Ezt ő maga is megemlítette.

„A tavalyi nagy bukás után idejöttem, és egyszerűen nyernem kellett, hiszen ez volt a legnagyobb célom – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Végül ismét megszereztük az első helyet. Nagyon boldog vagyok, hogy a dobogón zártunk, és köszönöm a csapatomnak, mindenki nagyon keményen dolgozik. Holnap lesz még két futamunk, én pedig erre összpontosítok, mivel a cél, hogy Franciaországban megint háromszor nyerjünk, mert imádom ezt a pályát. Ez a kedvenc helyszínem, holnap pedig meglátjuk, köszönöm szépen!”

Bulega egészen a negyedik pozícióig esett vissza a kezdés után, ám a következő körökben sikerült maga mögé utasítania a Lowes testvéreket. Második helye ezután nem forgott veszélyben, és mondatni, kihozta a versenyből a maximumot, ám hátránya így is nőtt az összetettben, és most már 31 egység a lemaradása Razgatlıoğluval szemben.

„A rajt nem alakult túl jól, de aztán valamelyest sikerült visszazárkóznom – kezdte a rá jellemző rövid összegzést a történtekkel kapcsolatban. – Toprak nagyon gyors volt, mint mindig, én pedig egyszerűen próbáltam tartani a saját tempómat. Azonban a motor nem volt valami kényelmes, úgyhogy dolgoznunk kell holnapra.”

Alex Lowes Bulegát és Sam Lowest is lerajtolta, sőt, a futam elején váratlanul még Razgatlıoğlut is megközelítette. Azonban nem meglepő módon leszakadt róla, sőt, a gyári Ducati motorosával szemben sem volt ellenszere. A harmadik pozíciót viszont tartotta ikertestvére előtt, aki a hajrában hibázott, így nem alakult ki csata a dobogóért. A Bimota 2000 után először szerzett főfutamos pódiumot a Superbike-vb-n.

„Szép kis munka volt ez így délután – kezdte. – Sam segített nekem az időmérőn, és sikerült az első két sor [egyikébe] vinnem a motort, ami a célunk volt. Tudtam, hogy elég jó a tempóm, különösen a futam közepétől a végéig, de Toprakéhoz nem mérhető. Keményen próbálkoztam együtt maradni Nicolò-val, de a határon voltam. Utána igyekeztem menedzselni a Sammel szembeni különbséget, láttam a bokszfalon, hogy fel-le mozog. Én nyomtam tovább, ő pedig sajnos elkövetett egy hibát, később igyekszem őt jobb kedvre deríteni. Nagyszerű volt, nagyon örülök a dobogónak. A srácok idén rendkívül keményen dolgoznak, ahogyan mindenki. Egy új projektben viszont rengeteget kell tanulni, rengeteg minden történik, nekem is, a [garázs] másik oldalának is, az egész istállónak. Nagyon szépen köszönöm, és meglátjuk, holnap mit tudunk elérni.”

Öccse drámai hibája után Marc Márquez nyerte a sprintet, a Ducati behúzta az első vb-címet

0

Álex Márquez hiába vezette magabiztosan a Katalán Nagydíj sprintjét, bukott, így Marc Márquez nyert Fabio Quartararo és Fabio Di Giannantonio előtt, a Ducati pedig konstruktőri bajnok lett. A KTM-ek szórakoztató csatát vívtak, míg a gyári Apriliák nagyon pórul jártak, különösen Marco Bezzecchi.

A kisebb kategóriák időmérője után szokás szerint a MotoGP sprintje következett a Katalán Nagydíj szombati programjában. A pole pozícióból a kvalifikáción hatalmas kört futó Álex Márquez indulhatott, míg az első sort Fabio Quartararo és Marc Márquez egészítették ki. A pénteken ígéretesen teljesítő Pedro Acosta az ötödik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, míg Francesco Bagnaiának a huszonegyedik pozícióból kellett felzárkóznia. A mezőny tagjai kivétel nélkül a közepes első és a lágy hátsó gumit választották, miközben a levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 41 fokos volt.

Álex Márquez óriási körrel a pole-ban, Bagnaia több mint három éve nem szerepelt ilyen rosszul

A két Márquez és Acosta i jól kapta el a rajtot, Quartararo viszont kevésbé, ám aztán az első kanyarban vissza tudott jönni a második helyre, mögötte pedig a gyári Ducati és KTM pilótája volt. Quartararo aztán összeért Marc Márquezzel, aki visszaesett Acosta mögé, ám a  célegyenes végén mindketten elmentek a francia pilóta mellett.

Sőt, eközben a két spanyol motoros is helyet cserélt, az 1-es kanyarban pedig Quartararo visszaelőzte Acostát. A 21 éves pilóta a 3. körben aztán újabb pozíciót veszített, hiszen Fabio Di Giannantonio is elment mellette. Ugyanebben a körben Johann Zarco hibázott, így visszaesett a nyolcadik helyre, Enea Bastianini és Brad Binder mögé.

A következő körökben megnyugodtak a kedélyek, már ami az élmezőnyt illeti, de hátrébb azért zajlottak látványos csaták. A Pramac és a Trackhouse párosai egymással küzdöttek, Marco Bezzecchi pedig megelőzte Marinit. Ezután gyors egymásutánban két baleset is történt: előbb Franco Morbidelli és Jorge Martín ütköztek, vélhetően előbbi hibájából (az esetet a futam után vizsgálják), majd Fermín Aldeguer ütötte ki Bezzecchit, aki nagyon fájlalta a kezét. Mindeközben a tesztpilóta, Lorenzo Savadori technikai hiba miatt esett ki.

Az igazi dráma azonban csak ezután következett, ugyanis Álex Márquez közel másfél másodperces előnyben eldobta a motort a 10-es kanyarban, átadva ezzel a vezetést bátyjának. Mögötte a három KTM harcolt egymással, és Bastianini ideiglenesen mindkét márkatársát megelőzte, de Acostát csak ideiglenesen.

Innentől kezdve az első három sorrendje nem volt kérdés: Marc Márquez megnyerte a sprintet, ezzel folytatta sorozatát, mögötte pedig Quartararo és Di Giannantonio futottak be. A KTM-ek a legvégéig folytatták a csatát, és Acosta végül 45 ezreddel múlta felül Bastianinit, és további 3 századdal Bindert. A pontszerző helyeket Zarco, Luca Marini és Ai Ogura egészítették ki. Bagnaia eközben csak tizennegyedik lett, és aligha vigasztalja, hogy a Ducati bebiztosította a konstruktőri vb-címet.

A MotoGP montmelói sprintjének végeredménye

Razgatlıoğlu-diadalt, testvérharcot és egy furcsa tömegbukást hozott az első magny-cours-i futam

Toprak Razgatlıoğlu magabiztos motorozással rajt–cél győzelmet aratott az első magny-cours-i futamon. Rajta kívül Nicolò Bulega és a testvérével nagyot küzdő Alex Lowes állhatott még fel a dobogóra. Rajtuk kívül ki kell emelni Andrea Locatelli  teljesítményét is, aki a huszonkettedik rajthelyről indulva lett ötödik. A viadal elején egy szokatlan bukássorozat vonta magára a figyelmet, amelyben öten kerültek a földre.

Szombat délután az első futammal folytatódott a Superbike-világbajnokság magny-cours-i fordulójának szombati programja. A rajtnál 23 fokos volt a levegő, amelyben a Superpole-t új pályacsúccsal megnyerő Toprak Razgatlıoğlu, Nicolò Bulega és Sam Lowes állhatott fel az első sorba.

Razgatlıoğlu óriási pályacsúccsal vitte el a pole pozíciót Bulega elől Magny-Cours-ban

A legjobban Bulega jött el a rajtnál, de az 1-es kanyarban kicsit túlcsúszott, és így a szintén kiválóan elinduló Alex Lowes megelőzte. Az olasz pilóta mellett rövidesen Sam Lowes is elment, miközben Razgatlıoğlu megőrizte a vezetést.

Még az 1. körben öten elestek, elég szokatlan körülmények között. Andrea Iannone, Jonathan Rea és Yari Montella közösen bukott, míg Xavi Vierge, valamint Álvaro Bautista külön-külön került földre néhány méterre a másik eséstől. Később kiderült, hogy Iannonét elvitték az orvosi központba. A mezőny elején az első köröket követően Alex Lowes felért Razgatlıoğlura, a harmadik helyen pedig már Bulega haladt, aki megelőzte Sam Lowest.

A viadal negyedéhez érve Bulega elment Alex Lowes mellett, így átvette a második helyet, de Razgatlıoğlu tőle is folyamatosan távolodott. A Bimota-pilótára pillanatokon belül valósággal ráesett testvére, akivel csatázni kezdtek. Ekkor röviddel egymás után Tarran Mackenzie, majd Michael van der Mark is bukott. Az utóbbi az ötödik pozíciót dobta el ezzel, ráadásul később még egyszer elesett, akkor már nagy sebesség mellett. Az első négyes után így Danilo Petrucci, majd pedig Andrea Locatelli haladt. A Yamaha-versenyző teljesítményét külön ki kell emelni, mivel a huszonkettedik helyről rajtolt.

 

A hajrára Razgatlıoğlu előnye már a 6 másodpercet is megközelítette Bulegával szemben. Eközben Garrett Gerloff feljött a hetedik helyre, miután a huszonharmadik pozícióból vágott neki a viadalnak. Ám az amerikai pilóta négy körrel a leintés előtt eldobta a Kawasakit, és a pozíciót Remy Gardner örökölte meg.

Razgatlıoğlu elsőségét végül senki sem veszélyeztette, a török pilóta így idei tizenhatodik, egyben sorozatban a tizedik győzelmét aratta. Mögötte bajnoki riválisa, Bulega futott be, a dobogót pedig Alex Lowes tette teljessé. A harmadik helyért zajló testvérharc két körrel a leintés előtt ért véget, amikor Sam Lowes bukott. A negyedik helyen Petrucci zárt, mögötte a hatalmas felzárkózást bemutató Locatelli, majd Gardner, Axel Bassani, Dominique Aegerter és végül Sam Lowes haladt át a célvonalon.

Az első magny-cours-i futam végeredménye

Holgado megszerezte pályafutása első Moto2-es pole-ját, Almansáé a Moto3-as rajtelsőség

0

Daniel Holgado körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Katalán Nagydíj Moto2es időmérőjén, itteni pályafutása során először. A Moto3-ban David Almansa volt a leggyorsabb, miközben a listavezetők nem igazán villogtak.

Szokás szerint szombaton kora délután rendezték a Moto2 és a Moto3 időmérőjét a Katalán Nagydíj hétvégéjén. A középső géposztályban Senna Agius visszatért sérüléséből, Deniz Öncüt ismét Daniel Muñoz helyettesítette, míg Eric Fernández szabadkártyásként indult. A legkisebbeknél Luca Lunetta ismét rajthoz áll, Vicente Pérezt Marco Morelli váltotta a szezon hátralévő részére, míg Matteo Bertelle és Tatchakorn Buasri motorját Marcos Uriarte, illetve Arbi Adatama vezette.

Így zajlott a Moto2

A Moto2-ben Arón Canet, Daniel Holgado, Jake Dixon, Daniel Muñoz, Diogo Moreira, Collin Veijer, Iván Ortolá, Joe Roberts, Izan Guevara, Manuel González, Senna Agius, Alonso López, Barry Baltus és Filip Salač mondhatta el magáról, hogy nem kell részt vennie a Q1-ben, hiszen az edzésen kiharcolta a Q2-es szereplést.

A kvalifikáció első szakaszában Zonta van den Goorbergh nyitotta a gyorskörök sorát, a holland versenyző 1:42.557 másodperccel kezdett. A leggyorsabbnak Albert Arenas bizonyult 1:42.067-tel, Celestino Viettit, Jorge Navarrót és David Alonsót megelőzve, akinek az itteni szereplése negatív meglepetésnek számított. A Forward pilótájának körét aztán elvették, így Van den Goorbergh volt a negyedik. Utóbbi aztán még bukott is, egészen pontosan a 11-es kanyarban. Nem sokkal később a kolumbiai motoros 102 ezredes előnnyel átvette a vezetést.

A mezőny tagjai viszonylag későn tértek vissza a pályára. Az élmezőnyből elsőként Vietti érkezett meg, és 1:41.780-nal átvette a vezetést, ami körrekordot jelentett volna, ha aztán nem törlik az idejét. Ayumu Sasaki eközben feljött a negyedik pozícióba, és ezzel tovább i jutott, ugyanis már senki nem tudott betörni a legjobb négybe.

A Q2-ben aztán rögtön megdőlt a pályacsúcs, ugyanis Dixon 1:41.629-cel jelentkezett, 133 ezreddel megelőzve Holgadót, és 171-gyel Baltust. Bár az első három aztán nem javított, mögöttük azért történt változás, hiszen Salač a negyedik, Canet az ötödik pozícióba jött fel. Mindeközben González a hetedik, Moreira viszont csak a tizenhetedik pozícióban állt.

A hajrá kezdetén Vietti dobta el a motort az 5-ös kanyarban. Mindez azonban Holgadót nem zavarta, aki 8 századdal felülmúlta Dixont. Ezt követően a Speed Up másik pilótája, López is bukott, miközben Muñoz feljött a negyedik pozícióba. Mivel Dixon nem javított, a spanyol versenyző megszerezte pályafutása első Moto2-es pole pozícióját, mögöttük viszont változott a sorrend, hiszen Veijer lett a harmadik, Arenas a negyedik. Canet csak kilencedikként végzett, de így is felülmúlta Gonzálezt és Moreirát, akik három, illetve négy pozícióval zártak mögötte.

A Moto2 montmelói időmérőjének végeredménye

Ez történt a Moto3-ban

A legkisebb kategóriában Valentín Perrone, David Muñoz, David Almansa, Guido Pini, Máximo Quiles, Jacob Roulstone, Joel Kelso, José Antonio Rueda, Riccardo Rossi, Lunetta, Uriarte, Adrián Fernández, Taiyo Furusato, valamint Álvaro Carpe jutott be a Q2-be a pénteki események alapján.

A Q1 első gyorskörét Cormac Buchanan futotta meg, az új-zélandi pilóta 1:49.570-tel kezdett. Ezzel maradt is az élen, miközben Morelli, Noah Dettwiler és Aditama zárkóztak fel mögé, igaz, rajtuk kívül csak Ruché Moodley-nak volt érvényes köre. Ezután az argentin pilóta 1:49.085-tel átvette a vezetést Stefano Nepa és Moodley előtt.

Az első szakasz második felének kezdetén Nicola Carraro 49 ezreddel állt az élre. Azonban nem sokáig maradt ott, ugyanis Dennis Foggia 1:48.100-zal vette át a vezetést, 145 ezreddel felülmúlva Ryusei Yamanakát, és további 292-vel a meglepetésre a Q1-ben kezdő Ángel Piquerast.

A bajnokság második helyezettje aztán javított, és 3 ezredre megközelítette az Aspar motorosát. Sőt, a következő körében 1:47.803-mal már ő állt az élen, 224 ezreddel megelőzve csapattársát. Innentől kezdve nem változott a végeredmény, vagyis az MSi párosa mellett Foggia és Buchanan mentek tovább.

A Q2-ben Fernández kezdett az élen 1:47.235-tel, mindössze 5 ezreddel megelőzve Yamanakát, és további 3 századdal Piquerast, és Almansa hátránya is csak 59 ezred volt. Piqueras aztán jó körön volt, de belehibázott, majd visszahajtott a bokszba. José Antonio Rueda 91 ezredes hátránnyal feljött az ötödik pozícióba.

A hajrá kezdetén Piqueras tovább javított, é 1:47.086-ra módosította az addigi legjobb időt, 149 ezreddel megelőzve Fernándezt, aki 5-tel múlta felül Yamanakát. Ezzel azonban még nem volt vége, ugyanis Almansa 1:46.877-tel jelentkezett, és 7 ezreddel még Joel Kelso is befért Piqueras elé.

A legvégén Máximo Quiles jól kezdte a körét, de aztán lassult, ráadásul el is vették a körét, így csak tizedik lett. Muñoz ennél jobban állt, ám a végén az ő körét is törölték, ezért maradt a negyedik. Ennek következtében Almansa szerezte meg a pole pozíciót Kelso és Piqueras előtt, míg a listavezető Rueda hetedik lett, ráadásul még egy hosszú körös büntetést is le kell töltenie.

A Moto3 montmelói időmérőjének végeredménye

Büntetést ért Martín feltartása a Katalán Nagydíj időmérőjén

0

Joan Mirt három hellyel hátrasorolták a Katalán Nagydíjra, miután a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy túl lassan ment az 5-ös kanyar ideális ívén az időmérő első szakaszában, amivel feltartotta Jorge Martínt. Ennek következtében vasárnap a tizenhetedik helyett a huszadik helyről indul, míg a címvédő mellett Aleix Espargaró és Álex Rins lépnek előre egy-egy pozíciót.

Álex Márquez óriási körrel a pole-ban, Bagnaia több mint három éve nem szerepelt ilyen rosszul

Varga Tibor remek rajt után az első tízben végzett az első barcelonai futamon

0

Varga Tibor nagyszerűen rajtolt a MotoE első futamán a Katalán Nagydíjon, majd tizedikként ért célba. A versenyt szép csata után Eric Granado nyerte, míg csapattársa, Mattia Casadei látványosat bukott.

A MotoGP időmérője után rendezték a MotoE első futamát a Katalán Nagydíj szombati napján. Varga Tibornak borzalmasan alakult a hétvége első napja, hiszen a két edzésen alig tudott pályára menni, így az optimista várakozások ellenére csak a tizenharmadik helyet szerezte meg a rajtrácson. A pole pozícióból Eric Granado indulhatott.

Varga Tibor nem jutott be a Q2-be, miután csúnyán kiszúrt vele a technika Katalóniában

Varga kiválóan rajtolt, és az első két kanyar után már a nyolcadik helyen állt, igaz, nem sokkal később Andrea Mantovani visszaelőzte őt. Az élen szintén átrendeződött a sorrend, hiszen Lorenzo Baldassarri vette át a vezetést, Kevin Zannoni pedig szintén maga mögé utasította Granadót. Az 1. kör végén a hétvége előtt a bajnokságot vezető Mttia Casadei bukott, és bár neki szerencsére nem esett baja, a motor látványosan nekivágódott a kerítésnek.

Ezt követően Granado hamarosan visszaállt az élre, őt pedig Matteo Ferrari követte, miközben Héctor Garzó a 3. körben megelőzte Vargát, aki így visszaesett a tizedik helyre. Ugyanebben a körben Alessio Finello is elesett. A 4. körben aztán Ferrari állt az élre, miután sikerült megelőznie a brazil motorost.

Varga eközben elment Jordi Torres mellett, így visszaszerezte a kilencedik pozíciót, ám az utolsó kör elején ellenfele sikeresen visszatámadott. A 18 éves pilóta a végére maradt a tizedik helyen, így 6 pontot szerzett a bajnoki tabellán. Ami az élmezőnyt illeti, Granadónak sikerült visszaelőznie Ferrarit, aki mellett Baldassarri is elment, így az LCR motorosa nyerte a versenyt.

A MotoE első montmelói futamának végeredménye

Álex Márquez óriási körrel a pole-ban, Bagnaia több mint három éve nem szerepelt ilyen rosszul

0

Álex Márquez óriási körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Katalán Nagydíj időmérőjén, Fabio Quartararót és Marc Márquezt megelőzve. Francesco Bagnaia mindössze a huszonegyedik helyről fog rajtolni.

Szombaton délelőtt rendezték a Katalán Nagydíj időmérőjét. A pénteki edzés eredménye alapján Brad Bindernek, Pedro Acostának, Álex és Marc Márqueznek, Marco Bezzecchinek, Enea Bastianininek, Franco Morbidellinek, Johann Zarcónak, Luca Marininek és Ai Ogurának nem kellett részt vennie az első szakaszban. A második szabadedzésen Joan Mir volt a leggyorsabb 1:39.119 másodperccel. A kvalifikáció kezdetének pillanatában a levegő hőmérséklete 22, az aszfalté 31 fokos volt.

A gyári KTM-ek a Márquezek előtt a barcelonai edzésen, Bagnaia még a legjobb húszba sem jutott be

A Q1-ben mindenki közepes első és lágy hátsó gumin ment ki. Az első mért kört Fermín Aldeguer futotta meg, a Gresini versenyzője 1:39.903-mal kezdett. Az első próbálkozások után Fabio Di Giannantonio 1:38.231-gyel állt az élre, 273 ezreddel megelőzve Jack Millert. Mindeközben Francesco Bagnaia mindössze tizenegyedikként nyitott.

A VR46 motorosa a következő körét elrontotta, de így is maradt az élen, igaz, Mir 95 ezredre megközelítette őt, míg Fabio Quartararo további 91 ezredes lemaradással feljött a harmadik pozícióba, Mögöttük Aleix Espargaró, Miller, Aldeguer, Jorge Martín, Maverick Viñales, Raúl Fernández, Bagnaia, Álex Rins, Miguel Oliveira, Lorenzo Savadori és Somkiat Chantra volt a sorrend, amikor a versenyzők visszatértek a bokszba. A gyári Ducati pilótájának hátránya meglehetősen nagy, 63 század volt.

A Q1 második fele rosszul kezdődött Di Giannantoniónak, ugyanis feltartották, amivel kapcsolatban kisvártatva vizsgálat indult, de végül senkit nem büntettek. Aztán jöttek a javítások: Fernández ideiglenesen átvette a vezetést, Oliveirát megelőzve. Aztán viszont Quartararo 1:37.906-os pályacsúccsal állt az élre, 139 ezreddel megelőzve Di Giannantoniót, Aldeguer pedig a harmadik pozícióig ugrott fel.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje, így Quartararo és Di Giannantonio jutottak tovább, míg Aldeguer 4 ezreddel maradt le erről. Mögöttük Miller, Fernández, Oliveira, Mir, Martín, Espargaró, Rins, Bagnaia, Viñales, Savadori és Chantra lett a sorrend. A háromszoros világbajnok a végén ugyan javított egy pozíciót, de így is csak a huszonegyedik helyről fog rajtolni, ami a 2022-es Portugál Nagydíj kvalifikációja óta a legrosszabb időmérős eredménye, ráadásul akkor nem is volt mért köre.

A Q2-re a gumiválasztás maradt, persze Di Giannantonio kivételével mindenki friss abroncsokkal hagyta el a garázst. Marc Márquez körét Zarco rögtön tönkretette, miután bebújt mellé az 1-es kanyarban. A francia motoros a harmadik helyen kezdett 1:38.155-tel. Acosta mindössze 8 ezreddel előzte őt meg, Álex Márquez viszont 171-gyel.

A második próbálkozások során Acostát Ogura hátráltatta a gyorskörükön, de így is javított. Álex Márquez 1:37.914-gyel maradt az élen, 54 ezreddel megelőzve Quartararót, és 159-cel a gyári KTM motorosát. Mögöttük Zarco, Morbidelli, Marc Márquez, Bezzecchi, Binder, Bastianini, Di Giannantonio, Marini és Ogura volt a sorrend.

Miután a mezőny tagjai visszatértek a pályára, Acosta átvette volna a vezetést, ám elvették tőle a körét. Álex Márquez aztán egy óriási idővel, 1:37.536-tal átvette a vezetést, 267 ezreddel megelőzve Quartararót, és további 142-vel Marc Márquezt. Acosta aztán ezúttal érvényes módon javított, de ez csak negyedik pozíciót ért neki.

Ezt követően az élmezőny tagjai nem tudtak javítani, ám a két Márquez még el tudott menni egy utolsó gyorskörre, az idősebbik testvér viszont belehibázott, és nagyot kellett mentenie. Ezzel öccse a 2023-as Argentin Nagydíj után a második királykategóriás pole-ját szerezte meg, Quartararót és a gyári Ducati motorosát felülmúlva. Mögöttük Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio, Zarco, Ogura, Bastianini, Marini, Binder és Bezzecchi lett a sorrend.

A MotoGP montmelói időmérőjének végeredménye