back to top
2025. szeptember 23. 18:36
Kezdőlap Blog Oldal 14

Álex Márquez óriási körrel a pole-ban, Bagnaia több mint három éve nem szerepelt ilyen rosszul

0

Álex Márquez óriási körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Katalán Nagydíj időmérőjén, Fabio Quartararót és Marc Márquezt megelőzve. Francesco Bagnaia mindössze a huszonegyedik helyről fog rajtolni.

Szombaton délelőtt rendezték a Katalán Nagydíj időmérőjét. A pénteki edzés eredménye alapján Brad Bindernek, Pedro Acostának, Álex és Marc Márqueznek, Marco Bezzecchinek, Enea Bastianininek, Franco Morbidellinek, Johann Zarcónak, Luca Marininek és Ai Ogurának nem kellett részt vennie az első szakaszban. A második szabadedzésen Joan Mir volt a leggyorsabb 1:39.119 másodperccel. A kvalifikáció kezdetének pillanatában a levegő hőmérséklete 22, az aszfalté 31 fokos volt.

A gyári KTM-ek a Márquezek előtt a barcelonai edzésen, Bagnaia még a legjobb húszba sem jutott be

A Q1-ben mindenki közepes első és lágy hátsó gumin ment ki. Az első mért kört Fermín Aldeguer futotta meg, a Gresini versenyzője 1:39.903-mal kezdett. Az első próbálkozások után Fabio Di Giannantonio 1:38.231-gyel állt az élre, 273 ezreddel megelőzve Jack Millert. Mindeközben Francesco Bagnaia mindössze tizenegyedikként nyitott.

A VR46 motorosa a következő körét elrontotta, de így is maradt az élen, igaz, Mir 95 ezredre megközelítette őt, míg Fabio Quartararo további 91 ezredes lemaradással feljött a harmadik pozícióba, Mögöttük Aleix Espargaró, Miller, Aldeguer, Jorge Martín, Maverick Viñales, Raúl Fernández, Bagnaia, Álex Rins, Miguel Oliveira, Lorenzo Savadori és Somkiat Chantra volt a sorrend, amikor a versenyzők visszatértek a bokszba. A gyári Ducati pilótájának hátránya meglehetősen nagy, 63 század volt.

A Q1 második fele rosszul kezdődött Di Giannantoniónak, ugyanis feltartották, amivel kapcsolatban kisvártatva vizsgálat indult, de végül senkit nem büntettek. Aztán jöttek a javítások: Fernández ideiglenesen átvette a vezetést, Oliveirát megelőzve. Aztán viszont Quartararo 1:37.906-os pályacsúccsal állt az élre, 139 ezreddel megelőzve Di Giannantoniót, Aldeguer pedig a harmadik pozícióig ugrott fel.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje, így Quartararo és Di Giannantonio jutottak tovább, míg Aldeguer 4 ezreddel maradt le erről. Mögöttük Miller, Fernández, Oliveira, Mir, Martín, Espargaró, Rins, Bagnaia, Viñales, Savadori és Chantra lett a sorrend. A háromszoros világbajnok a végén ugyan javított egy pozíciót, de így is csak a huszonegyedik helyről fog rajtolni, ami a 2022-es Portugál Nagydíj kvalifikációja óta a legrosszabb időmérős eredménye, ráadásul akkor nem is volt mért köre.

A Q2-re a gumiválasztás maradt, persze Di Giannantonio kivételével mindenki friss abroncsokkal hagyta el a garázst. Marc Márquez körét Zarco rögtön tönkretette, miután bebújt mellé az 1-es kanyarban. A francia motoros a harmadik helyen kezdett 1:38.155-tel. Acosta mindössze 8 ezreddel előzte őt meg, Álex Márquez viszont 171-gyel.

A második próbálkozások során Acostát Ogura hátráltatta a gyorskörükön, de így is javított. Álex Márquez 1:37.914-gyel maradt az élen, 54 ezreddel megelőzve Quartararót, és 159-cel a gyári KTM motorosát. Mögöttük Zarco, Morbidelli, Marc Márquez, Bezzecchi, Binder, Bastianini, Di Giannantonio, Marini és Ogura volt a sorrend.

Miután a mezőny tagjai visszatértek a pályára, Acosta átvette volna a vezetést, ám elvették tőle a körét. Álex Márquez aztán egy óriási idővel, 1:37.536-tal átvette a vezetést, 267 ezreddel megelőzve Quartararót, és további 142-vel Marc Márquezt. Acosta aztán ezúttal érvényes módon javított, de ez csak negyedik pozíciót ért neki.

Ezt követően az élmezőny tagjai nem tudtak javítani, ám a két Márquez még el tudott menni egy utolsó gyorskörre, az idősebbik testvér viszont belehibázott, és nagyot kellett mentenie. Ezzel öccse a 2023-as Argentin Nagydíj után a második királykategóriás pole-ját szerezte meg, Quartararót és a gyári Ducati motorosát felülmúlva. Mögöttük Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio, Zarco, Ogura, Bastianini, Marini, Binder és Bezzecchi lett a sorrend.

A MotoGP montmelói időmérőjének végeredménye

Razgatlıoğlu óriási pályacsúccsal vitte el a pole pozíciót Bulega elől Magny-Cours-ban

Toprak Razgatlıoğlu új körrekordot felállítva, könnyedén nyerte meg a magny-cours-i Superbike-vb-forduló Superpole-ját. A török pilóta mellett Nicolò Bulega és Sam Lowes fért oda az első sorba. Andrea Locatelli viszont egy kört sem tudott futni, mivel az edzés elején nagyot bukott.

A Superbike-világbajnokság mezőnye Magny-Cours-ban vendégeskedik a hétvégén. A forduló első igazán éles megmérettetése az időmérő szerepét betöltő Superpole volt, amelyre ezúttal is szombat délelőtt került sor, aránylag hűvös körülmények között.

Elsőként Remy Gardner jött ki a bokszutcából, de az első körnek már Toprak Razgatlıoğlu veselkedett neki a boly elején. A török pilóta némileg belehibázott az első próbálkozásába, de 1:35.622 másodperces idejével így is élre állt. Közben Andrea Locatelli bukott nagyot a gyors 3-as kanyarban, majd láthatóan fájlalta a kezét. Nem sokkal később Garrett Gerloff esett el ugyanott.

Razgatlıoğlutól Alex Lowes vette át a vezetést, aki testvérével együttműködve 1:35.466-ra javított. Viszont Nicolò Bulega első valódi próbálkozásával 1:35.357-re faragta az első helyet érő időt, és egyben új körrekordot állított fel. Mögötte az edzés felénél Lowes és Razgatlıoğlu foglalt helyet a táblázaton.

A hajrá Sam Lowes előrelépésével vette kezdetét, aki ezzel felugrott a harmadik helyre. Röviddel ezután Razgatlıoğlu javított hatalmasat, és 1:35.018-as körével magához ragadta a vezetést. Ezt aztán még 1:34.930-ra tudta levinni, amivel természetesen új pályacsúcsot is feljegyezhetett. A bajnoki listavezető idei ötödik rajtelsőségéhez így nem is férhetett kétség. Rajta kívül végül sorrendben Bulega, Sam Lowes, Alex Lowes, Andrea Iannone, Yari Montella, Danilo Petrucci, Michael van der Mark és Gardner fért oda az első három sorba.

A Magny-Cours-i Superpole végeredménye

A Tech3 mostani vezére eleinte félt Steinertől, aki három percet sem bírt ki káromkodás nélkül

0

Hervé Poncharal, a Tech3 év végén leköszönő csapatfőnöke elárulta, eleinte tartott Günther Steinertől. Az istálló leendő vezérigazgatója méltatta a francia szakembert, és a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornát vezető Ezpeleta családnak is köszönetet mondott, miközben máris elhangzott egy rá oly jellemző káromkodás.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, pénteken egy különleges sajtótájékoztató keretében bejelentették a Tech3 felvásárlását. Ennek keretében a leginkább a Haas korábbi F1-es csapatfőnökeként ismert Günther Steiner vezette konzorcium veszi át az irányítást, ám a csapatot alapító Hervé Poncharal év végéig marad a helyén, hogy aztán tanácsadói szerepben folytassa a munkát.

A francia szakember felidézte, mi volt az első benyomása a leendő vezérigazgatóról. „Amikor elkezdtem beszélgetni Güntherrel, először tartottam tőle, olyan arca van, mintha megütni készülne az embert – viccelődött. – Aztán egy nagyon humánus embert fedeztem fel benne, aki kész meghallgatni [a másikat], és rengeteg közös alappal rendelkezünk.”

Bár a kronológia miatt úgy tűnhet, hogy Steiner érkezése legalább részben annak köszönhető, hogy a Forma–1-et is birtokló Liberty Media végleg felvásárolta a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dornát. Az olasz szakember viszont már a tavalyi év első felében elkezdett érdeklődni, a jövőben pedig igyekszik sok mindent ellesni Poncharaltól.

Hivatalos: az F1 egykori megosztó csapatfőnökének vezetésével felvásárolják a MotoGP egyik istállóját

„Amikor tavaly elmentem Austinba, az az ötletem támadt, hogy ez egy érdekes projekt lenne – idézte fel. – Elkezdtem nézelődni, beszélni az emberekkel arról, hogy mire lenne lehetőség. Egy ponton találkoztam Hervével, és már az első találkozásunk alkalmával jól kijöttünk egymással. Azt mondja, hogy félt tőlem, de ő senkitől sem fél. Beszélgettünk, aztán meg kellett mondanom Hervének, hogy a csapat marad a helyén, és továbbviszi az ő örökségét. Miért változtatnék valamin, ami működik? Tanulni akarunk, és szeretnénk, ha Hervé jövőre velünk maradna, hogy minél többet tanulhassunk az ő tapasztalatából. Nincsenek sokan ebben a paddockban, akik olyan rutinnal rendelkeznek, mint Hervé. Mi pedig alapvetően ki akarjuk aknázni a tudását.”

Valóban, azt mindketten leszögezték, hogy a csapat neve nem fog megváltozni, ahogyan a franciaországi központ is marad, valamint az alkalmazottakat sem fogják lecserélni, beleértve a versenyzőket, legalábbis ami a jövő évet illeti. Steiner hangsúlyozta, hogy eleinte valójában semmihez sem akar hozzányúlni.

„Jövőre nem fog unatkozni – utalt Poncharalra. – Hervének és az Ezpeleta családnak hála minden a helyén van a következő évre. Úgy vélem, nagyon szerencsések vagyunk, de tudjuk, hogy keményen kell dolgoznunk, hogy ez így is maradjon. Mindenki azt kérdezi, hogy mit szeretnék másképpen csinálni. Jelenleg semmit. Egy évig csak tanulni akarok. Aztán meglátjuk, hogy tudunk-e valamin módosítani, Egyszerűen szeretnénk folytatni a Tech3 sikertörténetét. Soha nem volt szó a névváltoztatásról, vagy ilyesmi.”

Steiner elsősorban a Forma–1-et feldolgozó dokumentumsorozatnak, a ’Drive to Survive’-nak köszönhetően vált igazán ismertté. Mindig is jellemző volt rá a nyers szókimondás, és a káromkodástól sem riadt vissza. Ezt pedig most is bizonyította: a MotoGP közzétett egy videót, amelyből kiderül, hogy mindössze 2:47 másodpercet kellett várni, hogy elhangozzon az első ilyen kifejezés.

„Szeretném ezt megköszönni Mr Carmelo Ezpeletának [a Dorna vezérigazgatója – a szerk.] és Mr Carlos Ezpeletának [a Dorna sportigazgatója – a szerk.], mivel a saját szavaimmal élve lényegében azt mondták, hogy »ha beengedünk, ne b*szd el«. Most erre kell figyelnem, hogy ne hibázzuk el. Azonban meg kellett ígérnem Carmelónak és Carlosnak, hogy folytatjuk, amit elkezdtünk, mert a MotoGP egy nagyszerű sportág. Milliók nézik a tévében, ezért gondoskodnunk kell róla, hogy a jó sztori folytatódjon, és a MotoGP megkapja, amit megérdemel. Ebben megpróbálunk segíteni.”

Martín szerint nem rossz a tempója, de Apriliája „nem fogadja el”, amit Ducatija anno igen

0

Jorge Martín hangsúlyozta, nagy előrelépést tett a Katalán Nagydíj pénteki napján, és tudja, hol kell javulnia. Bár úgy véli, nem rossz a tempója, az Aprilián egyelőre nem válik be az az agresszív stílus, amely a Ducatin korábban rendre meghozta a gyümölcsét.

Jorge Martín a negyedik futamhétvégéjét teljesíti, amióta visszatért súlyos sérüléséből. Az előző forduló pedig kifejezetten jól sikerült számára, hiszen a Magyar Nagydíjon a negyedik helyen ért célba, ráadásul rengeteg előzést mutatott be egy olyan pályán, amelyről a közvélekedés szerint ezt nehéz megtenni. Ennek megfelelően optimistán várhatta a montmelói fordulót.

Acosta az élen Zarco előtt, Bagnaia csak egyvalakit tudott megelőzni a katalóniai nyitányon

A pénteki nap azonban finoman szólva sem alakult ideálisan számára. Délelőtt mindössze huszonegyedik lett, 1,341 másodperccel elmaradva az élen végző Pedro Acostától. Az edzés már egy fokkal jobban nézett ki, hiszen tizennyolcadikként zárt, hátránya pedig 841 ezred volt a leggyorsabbnak bizonyuló Brad Binder mögött, de a Q2 kiharcolására nem volt esélye.

A gyári KTM-ek a Márquezek előtt a barcelonai edzésen, Bagnaia még a legjobb húszba sem jutott be

„Arra számítottam, hogy a gyorskörön kicsit küszködni fogok, de bejutok a Q2-be, ahogyan ez az utóbbi időszakban is történt – nyilatkozta. – Ezzel együtt örülök, mert délelőttről délutánra nagyot léptem előre. Délelőtt teljesen el voltam veszve ezzel a motorral ezen a pályán, délután viszont sokkal jobban éreztem magam. Hogy őszinte legyek, szerintem csak össze kell raknom ezt az egészet. Még mindig ezen az úton járok. Tudom, hol kell javulnom, és ez a legfontosabb. Katasztrófa lenne, ha már most azt mondanám, hogy nem tudom, mi folyik itt. Minden pályaeseménnyel egyre magabiztosabb vagyok, talán többet módosítok a motoron, mint szeretnék, ezért szombaton lassítunk a változtatásokkal. Szerintem ugyanakkor előreléphetek. A tempóm jónak érződik.”

Martín korábban, a Ducatin az időmérőn számított a legerősebbnek, most viszont úgy tűnik, hogy ez jelenti számára a legnagyobb problémát. „A gyorskör során talán túl agresszívan próbálok motorozni, ahogyan régebben is tettem, amit ez a motor nem fogad el – magyarázta. – Meg kell próbálnom kicsit nyugodtabbnak lennem, hogy előrébbről indulhassak.”

Persze hozzá kell tenni, hogy a Q2 a Balaton Parkon sem jött össze, tehát ebből a szempontból nincs új a nap alatt. Martín ugyanakkor leszögezte, nem önmagában a kvalifikáció második szakaszába történő bejutás a célja, hanem hogy fejlődjön egy körön. Azonban úgy tűnik, hogy a Katalán Nagydíj helyszíne kevésbé kedvez neki, illetve a motorjának, noha leszögezte, a mostani Aprilia sokkal jobban muzsikál, mint a tavaly év végi teszten.

Martínt meghatotta a Balaton Parkon elért eredménye, majd kijelentette, visszatért

„Minden pálya egyedi, és a barcelonai is elég egyedi, fogalmazzunk így – jelentette ki. – Talán a javulásom és a lefektetett alapjaink terén kicsit megtorpantunk a pálya jellege miatt. Ezen a ponton szünetet kell tartanunk, dolgoznunk kell erre a hétvégére, majd folytatnunk kell, amit felépítettünk, visszatérve a korábbi alaphoz. Nyugodt vagyok, teljes mértékben erre a futamra koncentrálok, Misanóban pedig visszatérünk a korábbi útra. Ragaszkodom hozzá, hogy a tempó nem túl rossz. Ha egy képes vagyok előrelépni, akkor a kvalifikáción kicsit kedvezőbb pozícióban tudok végezni.”

Bagnaia kijelentette, minden tisztelete ellenére neki nem a két tesztpilóta között van a helye

0

Francesco Bagnaia kijelentette, nem a két tesztpilóta között van a helye az eredményjelzőn, ám ő és a csapata sem érti a problémák hátterét. Bár a Balaton Park-i forduló után optimistább volt, a Katalán Nagydíj hétvégéjén egyelőre nagyjából az történik, amire a magyarországi esemény előtt számított.

Bár még van lehetősége javítani, Francesco Bagnaia egyelőre újabb mélypontra jutott a Katalán Nagydíj pénteki napján. Már az első szabadedzésen elért huszonharmadik helyének is rossz volt az optikája, de a szurkolói akkor még azzal nyugtatgathatták magukat, hogy a hajrára szokás szerint nem tett fel új gumikat, így nem gyorsult.

Acosta az élen Zarco előtt, Bagnaia csak egyvalakit tudott megelőzni a katalóniai nyitányon

Délután viszont már a Q2-ért ment a csata, ám a 28 éves versenyzőnek ebbe esélye sem volt beleszólni. Persze az utolsó percekben érvénybe lépett sárga zászlókkal nem volt szerencséje, de a huszonegyedik helyre és a több mint 1 másodperces hátrányra ez önmagában nem magyarázat. A háromszoros világbajnok csak a két, sérülésből visszatérő versenyzőt, valamint Lorenzo Savadorit előzte meg, közvetlenül előtte pedig a másik szabadkártyás motoros, Aleix Espargaró zárt.

A gyári KTM-ek a Márquezek előtt a barcelonai edzésen, Bagnaia még a legjobb húszba sem jutott be

„Csütörtökön boldogan mondtam volna el nektek, mit érzek, de a várakozásaim valamilyen oknál fogva tévesek voltak – nyilatkozta. – Reméltem, hogy délelőtt csak valami félrement, és nem működött. Délután aztán nem lett rosszabb, de hasonló volt. Szóval nehéz megértenem, hogyan lehet ez ennyire nehéz. Nagyon keményen nyomom, és csak huszonegyedik vagyok két tesztpilóta között. Minden tiszteletem nekik, de én nem lehetek ott. Szóval nehéz megértenem. Nehéz elmagyarázni a csapatnak, mivel nagyon keményen nyomom, a [motor] elejével sokat kockáztatok, de nem vagyok gyors. Rendkívül lassú vagyok, úgyhogy nehéz megérteni.”

Bagnaia számára a Magyar Nagydíj hétvégéjének első két napja is borzalmasan alakult, de vasárnapra magára talált. Éppen ezért a montmelói fordulóval kapcsolatban optimistábbá vált, ám, mint kiderült, a Balaton Park-i beállításváltoztatások csak átmenetileg orvosolták azokat a gondokat, amelyek egész évben hátráltatják őt.

Bagnaia továbbvinné a Balaton Parkon talált jó érzést, amelyet egy jelentős változásnak köszönhet

„A balatoni [forduló] előtt [alacsonyak] voltak a várakozásaim ezzel a futamhétvégével kapcsolatban, mert a naptárban ezen a pályán a legalacsonyabb a tapadás, és a problémáimmal ez nehéznek ígérkezett – fogalmazott. – Jelenleg az [történik] amire azelőtt számítottam. Utána viszont elég biztos voltam benne, hogy a dolgok másképp alakulhatnak, de nem [ez a helyzet]. A bedőlés alatti fékezés, valamint a kigyorsítás első fázisa során veszítek nevetséges mennyiségű időt.”

Bagnaiával a 2023-as Indonéz, illetve Ausztrál Nagydíj időmérője óta először fordul elő, hogy kétszer egymás után kénytelen a Q1-ben kezdeni. Ami pedig a szombati program délutáni részét illeti, már azzal is elégedett lenne, ha a legjobb hétben tudna végezni. Az olasz versenyzőtől azt is megkérdezték, hogy a motorral kapcsolatos gondok mellett más is hátráltatja-e.

„Nem hiszem, hogy a felkészülésemről lenne szó, mert nagyon jól érzem magam motorozás közben – felelte. – Nem érzem magam fáradtnak. Egyvalami jellemző rám, hogy mindig a problémákkal foglalkozom, mielőtt más dolgokat is megítélnék, és mindent megpróbáltam másképpen csinálni, másképpen motorozni, alkalmazkodni a csapat utasításaihoz, de ebben a szezonban mindig ugyanaz az eredmény. Szóval továbbra is igyekszem adaptálódni, és még mindig próbálok rájönni, mit csinálhatnék jobban, de nem tudok úgy vezetni, mint mások. Megvan a saját stílusom, amely mindig bevált, kivéve ebben az idényben. Szóval, még ha ki is próbálok más dolgokat a motorozás során, mindennel időt veszítek. Más megoldásokat kell találnunk, amelyekkel jelenleg nem rendelkezünk. Szóval többet kell gondolkodnunk más dolgokon, és este talán teljesen újra kell kezdenünk, szombaton pedig esetleg valami mással kell kísérleteznünk. Azonban nekem és a csapatnak is nehézséget okoz a helyzet megértése.”

Quartararóék a vártnál korábban, már Barcelonában kipróbálják a Yamaha új motorblokkját

0

Fabio Quartararo elárulta, Álex Rinsszel együtt jövő hétfőn fogja kipróbálni a Yamaha V4-es motorblokkját. A francia motoros a Katalán Nagydíj pénteki napjának délelőttjén kifejezetten rosszul érezte magát, délután viszont szerinte a sárga zászlós fázisok gátolták meg a Q2-be jutásban.

A Yamaha körülbelül egy éve jelentette be, hogy elkezdte fejleszteni a V4-es motorblokkját, miután a Suzuki 2022-es kivonulása óta egyedüli gyártóként használnak sornégyes erőforrást a MotoGP-ben. A cél mostanra már egyértelművé vált: 2026-ban az állandó versenyzőkkel is az új erőforrásra váltanának, aminek persze az a feltétele, hogy teljesítményben és megbízhatóságban is megfelelő szintet üssön meg.

Az új blokk már hónapokkal ezelőtt debütált a pályán, hiszen Augusto Fernández, valamint Andrea Dovizioso tesztelte, és már az is kiderült, hogy éles körülmények között mikor mutatkozhat be. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a spanyol tesztpilóta a San Marinó-i Nagydíjon egy ilyen motorral fog részt venni szabadkártyásként.

Fontos bejelentést tett a Yamaha főnöke a Balaton Parkon, a vártnál hamarabb jön a nagy debütálás

Kézenfekvőnek tűnt, hogy az állandó versenyzők a másnapi teszten próbálhatják ki először az új motort. Azonban kiderült, hogy Fabio Quartararo és Álex Rins esetében ez már egy héttel korábban meg fog történni, egy, a Hondával közös teszten, amelyet a Katalán Nagydíj most zajló hétvégéjének helyszínén, Montmelóban fognak tartani. „Mindenki kérdezget engem – nyilatkozta a pályaesemények után. – Végül is mindenki tudja. Már nem titok. Igen, [jövő hétfőn] tesztelni fogjuk a V4-est.”

A konstruktőri tabellán jelenleg utolsó helyen álló Yamaha több szempontból is a V4-es erőforrástól várja a megváltást. Egyrészt teljesítményjavulás tekintetében, másrészt – ettől nem függetlenül – bíznak benne, hogy ezzel rábírják Quartararót, hogy hosszabbítsa meg a 2026-ban lejáró szerződését. A francia motoros csütörtökön kijelentette, hogy nem állnak jól az új blokk fejlesztését illetően. „A Yamahánál tudják, hogy a V4-es fejlesztése több hónapos lemaradásban van” – fogalmazott.

A 26 esztendős pilóta természetesen a pénteki eseményeket is értékelte. Az első gyakorláson mindössze tizennyolcadikként zárt, ám az edzésen nem volt messze a továbbjutástól. Végül tizenegyedik lett, mindössze 3 ezreddel lemaradva a közvetlenül előtte záró Ai Ogurától. Quartararo akár javíthatott is volna a hajrában, ám Johann Zarco és Enea Bastianini balesete miatt erre nem volt lehetősége.

Acosta az élen Zarco előtt, Bagnaia csak egyvalakit tudott megelőzni a katalóniai nyitányon

„Nyilvánvaló, hogy délelőtt az egyik legrosszabb érzést tapasztaltam – jelentette ki. – A délután kicsit jobban alakult, de sajnos az utolsó két körben két sárga zászlóval találtam szembe magam az első szektorban, [és] nem igazán tudtam összerakni a második kört. Soha nem könnyű, ám szerintem a második kör elég jó lett volna a Q2-höz.”

A gyári KTM-ek a Márquezek előtt a barcelonai edzésen, Bagnaia még a legjobb húszba sem jutott be

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Acosta a Katalán Nagydíj hétvégéjére

0

Pedro Acosta elárulta, melyik pilótákat, gyártót, illetve csapatot választaná a Katalán Nagydíj hétvégéjére, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük a P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését is.

Szokás szerint szombat 10:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Katalán Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Pedro Acosta fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A gyári KTM versenyzője még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé önmagát és Brad Bindert tette, míg „Silver ridernek” Fabio Quartararót és Francesco Bagnaiát választotta. A gyártók közül a Yamaha mellett döntött, míg az istállók közül a Ducati gyári csapatára szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen még mindig ZOZIMASTER áll 2536 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. A második helyen sem volt változás: 2501 egységet gyűjtött eddig Chris131, aki szintén háromszor élt a duplázási lehetőséggel. A harmadik helyet őrző FOREVER93 neve mellett 2429 pont szerepel, ráadásul neki még maradt egy duplázási lehetősége. Ami szerkesztőségünket illeti: Pestality Máté (MateZsolt MS, két elhasznált „turbo rider”) a hetedik, Sebők Máté (Zarco zárkózása, három elhasznált „turbo rider”) a tizenharmadik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, három elhasznált „turbo rider”) a tizenhatodik pozíciót foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti. 

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Varga Tibor nem jutott be a Q2-be, miután csúnyán kiszúrt vele a technika Katalóniában

0

Azok után, hogy mindkét edzésen műszaki hiba hátráltatta, Varga Tibor az ötödik helyen végzett a MotoE montmelói időmérőjének első szakaszában. A pole pozíciót Eric Granado szerezte meg.

Finoman szólva sem úgy indult a Katalán Nagydíj hétvégéje Varga Tibornak, ahogyan szerette volna. A MotoE újonca mindkét edzésen technikai hibával küszködött, aminek következtében csak két kört tudott megtenni. Emiatt nyilvánvalóan nem volt esélye kiharcolni a Q2-es szereplést az időmérő előtt, de ami talán ennél is nagyobb gond, hogy rengeteg pályaidőt veszített.

Hivatalos: kiderült, hogy Varga Tibor részt vehet-e a Katalán Nagydíjon

A kvalifikáció a tervezettnél 5 perccel később kezdődött Enea Bastianininek a MotoGP edzésén bekövetkezett baleset miatt. Az mindenképpen jó jel volt, hogy Varga a Q1 többi résztvevőjével együtt elhagyta a bokszutcát, majd meg is kezdte gyorskörét. Be is fejezte, igaz, a végére lelassított, így az nem lett értékelhető.

A második körében szintén nem volt szerencséje, ugyanis Raffaele Fusco a 10-es kanyarban bukott, Varga körét pedig sárga zászló miatt érvénytelenítették. Ennek következtében a harmadik gyorsköre jelentette az első releváns időt, amely 1:48.716 másodperc volt. Ezzel 689 ezreddel maradt el a vezető Héctor Garzótól, és 422-vel a szintén továbbjutó pozícióban álló Jacopo Hosciuctól. A 18 éves versenyző a végén 1:48.645-re javított, ám a pozíciókat tekintve visszaesett, így a tizenharmadik helyről kezdi meg a szombati futamokat. Az első két helyezett sorrendje nem változott.

A Q2-ben Eric Granado rögtön egy 1:47.575-ös körrel jelentkezett, és, mint kiderült, ez elég is volt a pole pozícióra. A hajrában már csak azért sem lehetett megelőzni, mert Alessandro Zaccone bukása miatt meglehetősen sokáig volt érvényben a sárga zászló. A második Lorenzo Baldassarri lett 104 ezredes lemaradással, míg Jordi Torresnek 339 ezred volt a hátránya a harmadik pozícióban.

A gyári KTM-ek a Márquezek előtt a barcelonai edzésen, Bagnaia még a legjobb húszba sem jutott be

0

Brad Binder körrekorddal volt a leggyorsabb a Katalán Nagydíj edzésén, Pedro Acostát és Álex Márquezt megelőzve. Marc Márquez negyedik lett, Francesco Bagnaia viszont csak huszonegyedik.

Szokás szerint pénteken délután rendezték a Katalán Nagydíj edzését a MotoGP-ben. Ahogyan mindig, úgy most is ezen az eseményen dőlt el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. A kezdés pillanatában a levegő hőmérséklete 28, míg az aszfalté 41 fok volt.

Acosta az élen Zarco előtt, Bagnaia csak egyvalakit tudott megelőzni a katalóniai nyitányon

Az első köröket mindenki közepes első abronccsal tette meg, és a többség hátra is ezt a keveréket tette, ám jó néhányan a lágyra voksoltak. Az első mért kört Álex Rins futotta meg, a spanyol versenyző 1:41.815 másodperccel kezdett. A legjobban Pedro Acosta nyitott, a gyári KTM motorosa 1:40.060-as időt futott.

Persze a köridők rohamosan javultak, és a második próbálkozás Marc Márqueznek sikerült a legjobban: a nyolcszoros világbajnok 1:39.390-ig jutott, 82, illetve 86 ezreddel megelőzve a Honda duóját, Luca Marinit és Johann Zarcót. ezt követően Acosta 1:39.095-tel visszavette a vezetést, 175 ezreddel felülmúlva az olasz pilótát, és további 31-gyel Álex Márquezt.

Utóbbi aztán tovább gyorsult, és 21 ezreddel megelőzte honfitársát. Ezután egy ideig nem változott az élmezőny sorrendje, majd Brad Binder jött fel a harmadik pozícióba 172 ezredes lemaradással. Innentől kezdve viszont egészen a hajráig a mezőny a versenyszimulációját teljesítette.

Szűk 15 perccel a vége előtt aztán Enea Bastianini friss gumikon megkezdte a Q2-be jutásért folytatott harcot, hiszen 1:38.972-vel sikerült élre állnia. Marc Márquez aztán 528 ezredes előnnyel átvette a vezetést, míg Zarco mindössze 67 ezreddel maradt el tőle. Acosta feljött a harmadik helyre, de az ő hátránya már 408 ezred volt.

A gyári KTM pilótáját Álex Márquez szorította ki az első háromból, de csak átmenetileg, hiszen a következő körében 165 ezreddel megközelítette az idősebbik Márquezt. A Gresini motorosa viszont szintén gyorsult, és 95 ezreddel élre tudott állni. Mindeközben Marco Bezzecchi a hatodik helyre ugrott fel, Jorge Martín viszont csak tizenharmadik volt, míg Francesco Bagnaia a huszadik.

Fabio Quartararo eközben a kilencedik pozíciót foglalta el, majd a következő körével már negyedik volt. Fabio Di Giannantonio nagyot javítva a tizedik helyre katapultált, de ez az utolsó próbálkozások előtt nyilvánvalóan nem volt életbiztosítás számára. Ezzel Marini szorult ki a legjobb tízből, őt Fermín Aldeguer és Franco Morbidelli követték.

A véghajrát Bezzecchi kezdte meg, aki a harmadik legjobb időt futotta meg, míg a két Pramac a kilencedik, illetve a tizedik helyre ugrott fel Jack Millerrel, illetve Miguel Oliveirával. Ezután jöttek a KTM-ek: Binder 1:38,141-gyel körrekordot döntött, 104 ezreddel megelőzve Acostát. Marc Márquez időt javított, de pozíciót nem, míg Bastianini az ötödik, Ai Ogura a tizedik pozícióba jött fel.

A hajrában előbb Zarco esett el a 2-es kanyarban, majd Bastianini bukott ugyanott, utóbbi következtében a motor felrepült a kerítésre. Ennek következtében a végén senki nem tudott javítani, így Binder maradt az élen Acosta előtt. Mögöttük Álex és Marc Márquez, Bezzecchi, Bastianini, Morbidelli, Zarco, Marini és Ogura lett az első tíz sorrendje. Martín eközben csak tizennyolcadik lett, Bagnaia viszont nála is lassabb volt, és 1,029 másodperces lemaradással csak huszonegyedik lett.

A MotoGP montmelói edzésének végeredménye

Oliveirát meglepte, hogy mennie kell, szerinte Razgatlıoğlu leigazolása megszakított egy fázist

0

Miguel Oliveirát meglepte, hogy távoznia kell a Pramactól, amivel szinte biztosan nem marad neki hely a MotoGP állandó mezőnyében. A portugál pilóta úgy véli, sérülése és a motor teljesítménye mellett Toprak Razgatlıoğlu leigazolásának bejelentése sem volt rá jó hatással.

Csütörtökön az utolsó előtti dominó is eldőlt a MotoGP pilótapiacán, már ami a 2026-os felállást illeti. A Pramac, illetve a Yamaha ugyanis bejelentette, hogy a várakozásoknak megfelelően Jack Millert tartják meg jelenlegi pilótapárosukból. Mindez azt jelenti, hogy Miguel Oliveirának mindössze egy szezon után távoznia kell.

Az ötszörös királykategóriás futamgyőztes valóban nem volt meggyőző idén, hiszen tizennégy forduló után mindössze 10 ponttal rendelkezik, és a Magyar Nagydíjon elért tizenkettedik helye számít a legjobb pozíciójának. Persze erről nem csak ő tehetett, hiszen a termasi sprinten megsérült, aminek következtében további három fordulót kellett kihagynia, de ő más tényezőket is megemlített, még Toprak Razgatlıoğlu szerződtetésére is utalt.

„A balatoni [forduló] előtt tájékoztattak erről a döntésről – nyilatkozta. – Kicsit meglepődtem. 2024-ben egy egy plusz egy éves projektre írtam alá, és tudtuk, hogy az első év egyfajta tanulóév lesz, amit át kell vészelnünk, és néhány versenyt valószínűleg nem túl értékes pozíciókért küzdve kell befejeznünk. Azonban erre szerződtem, és sajnos az idény elején megsérültem, majd sok futamot kihagytam. Amikor pedig visszatértem belőle, mindannyian tudtuk, hogy leigazoltak egy másik pilótát. Ez is meglepetésként ért, és extra nyomást jelentett. Ez megszakította azt a fázist, amelyben meg lehetett volna mutatni a potenciált. Ugyanakkor kiderült, hogy ilyen az élet, és tovább kell lépnünk.”

Hivatalos: döntött a Pramac, Miller lesz Razgatlıoğlu csapattársa 2026-ban

Amikor körvonalazódott, hogy a Pramac pilótái közül legalább az egyiküknek távoznia kell, eleinte úgy tűnt, hogy Oliveira van megnyugtatóbb helyzetben, hiszen Millerrel ellentétben hivatalosan 2026-ig írt alá. Azonban megbízható források azt állították, hogy előbbi kontraktusában van egy záradék, miszerint nem állhat utolsó helyen a Yamahán belül. Ennek létezését most ő is elismerte.

„Elég egyértelmű volt a helyzetem, mert a szerződésemben volt egy teljesítményre vonatkozó záradék, amelyet részben a sérülésem miatt, részben pedig azért nem tudtam teljesíteni, mert a motor egyes futamokon nem ment elég jól, és nem tudtam megmutatni a bennem rejlő potenciált – fogalmazott. – Akárhogy is, versenyzőként az nem szerepel a terveim között, hogy utolsóként zárjak. Ez nem tükrözi az igazi értékemet és képességemet. Szóval nehéz lett volna így folytatni.”

Tekintve, hogy most már csak az LCR egyik ülése kiadó, amelynek első számú várományosa Diogo Moreira, szinte biztos, hogy Oliveira kiszorul a MotoGP állandó mezőnyéből. A sajtóban felmerült, hogy esetleg visszatérhet az Apriliához tesztpilótaként, de a jelek szerint egyelőre ő sem tudja, mit hoz számára a következő év. „Számomra jelenleg teljesen nyitott a jövő – jelentette ki. – Szóval alig várom. Jelenleg viszont csak gondolatok cikáznak a fejemben.”