back to top
2025. június 27. 19:01
Kezdőlap Blog Oldal 14

Így áll a MotoGP-tabella az Aragóniai Nagydíj után

0

A hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Aragóniai Nagydíját. A MotoGP-tabella éllovasa, Marc Márquez Alcañizban tovább növelte előnyét.

Az elmúlt napokban ismét felbőgtek a motorok, ezúttal Alcañizban, hiszen az Aragóniai Nagydíj volt a gyorsaságimotoros-világbajnokság soron következő állomása. A MotoGP-ben mind a sprintet, mind a főfutamot Marc Márquez nyerte, így 32 pontra növelte előnyét öccsével, a két második helyet szerző Álex Márquezzel szemben. Francesco Bagnaia szombaton nullázott, vasárnap harmadik lett, ennek következtében hátránya már 93 egység csapattársához képest. A gyártók és a csapatok között továbbra is a Ducati vezet.

A Moto2-es futamot Deniz Öncü nyerte, míg Manuel González maradt az összetett élén, de Arón Canet pontszámban utolérte őt. A legkisebbeknél David Muñoz diadalmaskodott, míg José Antonio Rueda előnye 2 ponttal csökkent, de még így is 52 egységgel vezet Ángel Piqueras előtt.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 233
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 201
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 140
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 115
5 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 99
6 Johann Zarco Honda LCR Honda 97
7 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 79
8 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 76
9 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 73
10 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 59
10 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 48
11 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 43
13 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 38
14 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 35
15 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 35
16 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 31
17 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 31
18 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 27
19 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 25
20 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team 10
21 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
22 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha/Yamaha Factory Racing 6
23 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 3
24 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
25 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team 0
26 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 282
2 Honda 119
3 KTM 106
4 Aprilia 103
5 Yamaha 89
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 373
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 274
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 214
4 Red Bull KTM Factory Racing 111
5 LCR Honda 97
6 Monster Energy Yamaha MotoGP 90
7 Aprilia Racing 87
8 Red Bull GASGAS Tech3 83
9 Trackhouse MotoGP Team 68
10 Honda HRC Castrol 65
11 Prima Pramac Yamaha 37
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 118
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 118
3 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 90
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 89
5 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 85
6 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 77
7 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 62
8 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 55
9 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 52
10 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 48
11 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 48
12 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 46
13 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 36
14 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 31
15 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 28
16 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 28
17 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 27
18 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 19
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 11
20 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 10
21 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 10
23 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
24 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 5
25 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
26 Sergio García Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 3
27 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 1
28 Daniel Muñoz Forward/Kalex Klint Forward Factory Team/Red Bull KTM Ajo 1
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 183
2 Boscoscuro 110
3 Forward 11
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 207
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 195
3 Elf Marc VDS Racing Team 133
4 Beta Tools SpeedRS Team 100
5 Italtrans Racing Team 95
6 OnlyFans American Racing Team 82
7 Red Bull KTM Ajo 74
8 CFMOTO Aspar Team 64
9 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 59
10 ITALJET Gresini Moto2 56
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 26
12 Klint Forward Factory Team 11
13 RW-Idrofoglia Racing GP 10
14 IDEMITSU Honda Team Asia 8
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 149
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 97
3 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 86
4 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 85
5 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 67
6 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 63
7 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 61
8 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 60
9 David Almansa Honda Leopard Racing 56
10 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 51
11 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 49
12 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
13 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 33
14 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 29
15 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 29
16 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 27
17 Scott Ogden KTM CIP Green Power 25
18 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 20
19 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 19
20 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 17
21 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 15
22 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
23 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 11
24 Vicente Pérez KTM LevelUp – MTA 7
25 Joel Esteban KTM/Honda Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team/Leopard Racing 7
26 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
27 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 200
2 Honda 116
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 234
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 146
3 LevelUp – MTA 133
4 Leopard Racing 117
5 CFMOTO Aspar Team 93
6 SIC58 Squadra Corse 92
7 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 80
8 Honda Team Asia 68
9 Red Bull KTM Tech3 51
10 CIP Green Power 38
11 Rivacold Snipers Team 35
12 BOÉ Motorsports 30
13 Gryd – MLav Racing 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a

Hiába a változtatás, Quartararót továbbra is a furcsa jelenség hátráltatta, amely a bukásához is vezetett

0

Fabio Quartararo elárulta, hiába a közepes hátsó gumi, az Aragóniai Nagydíj főfutamán is előjött a pattogás jelensége, és végül ez vezetett a bukásához. A gyári Yamaha versenyzője kijelentette, fontos volt, hogy lássák, hol tartanak pontosan.

Hullámzó hétvégét produkált Fabio Quartararo. A pénteki napja szörnyen alakult, másnapra viszont egyértelműen sikerült javítaniuk a motoron, és az időmérőn bejutott a Q2-be, majd a kilencedik helyet szerezte meg. A sprinten viszont a jó rajt ellenére sem szerzett pontot, miután jelentős vibráció hátráltatta, és az M1-es „vezethetetlen” volt.

„Veszélyes” helyett „vezethetetlen” lett Quartararo motorja egy váratlan probléma miatt

Ami a főfutamot illeti, Quartararo a középmezőny elején küzdött, amikor a 10. kör első kanyarjában elcsúszott, így kénytelen volt feladni a futamot, vasárnap már zsinórban a harmadik alkalommal. A 26 esztendős pilóta elárulta, ismét előjött a vibráció, ami már csak azért is furcsa, mert az előző nappal ellentétben a mezőny többi tagjához hasonlóan ő is közepes hátsó abroncsot választott.

Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában

Ugyanaz volt, mint szombaton, pattogott a hátulja – nyilatkozta. – Az eleje pedig blokkolt, nem volt tapadás. A tapadás körről körre javult, de a vibráció önmagában nagyon rossz volt, és nem tudtam motorozni. Amikor pedig kicsit jobban nyomtuk, elveszítettük az elejét. Elég furcsa, mert rövid, négykörös etapok során viszonylag rendben van. Öt-hat kör után viszont nagyon elkezdett pattogni, apránként egyre jobban. Ennek valami más az oka, nem igazán tudjuk, hogy micsoda. A lággyal néha előfordul, a közepes esetében viszont soha nem számítunk rá a versenyen, de most megtörtént. Szóval ez tényleg különös. Soha nem fordul elő kétszer egymás után. Meg kell értenünk, hogy miért. Ez egy nagyon furcsa helyzet.”

Quartararo az előző három hétvégén kifejezetten biztatóan teljesített, hiszen Jerezben, Le Mans-ban és Silverstone-ban is pole pozíciót szerzett. Az alcañizi forduló viszont egyértelműen megmutatta a Yamaha gyengeségeit, amelyeken a hétfői teszten akár dolgozhatnak is. A francia motoros ugyanakkor bízik benne, hogy a következő két állomáson ismét ott lesz az élmezőnyben.

Számomra ez kicsit olyan pont volt, ahol igazán láthattuk a potenciálunkat és azt, hogy hol tartunk – fogalmazott. – Néhány pályán jobbak vagyunk, máshol rosszabbak, de ez volt az egyik olyan helyszín, ahol tényleg fontos volt, hogy lássuk a potenciálunkat, és nagyon rossz volt. Szóval úgy vélem, sokat kell még fejlődnünk. Hosszú út áll előttünk, de szerintem a mugellói és az asseni olyan pályák, ahol sokkal gyorsabbak lehetünk.”

Quartararo mindenesetre pont nélkül távozik Spanyolországból, ami a tabellán is meglátszik, hiszen Pedro Acosta és Fermín Aldeguer is megelőzte, így csak a tizedik helyen áll. A gyártók között a Yamaha továbbra is utolsó, ráadásul a hátrány nőtt a többiekkel szemben, míg a gyári istálló maradt a hatodik pozíciót foglalja el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a

A két Márquez együtt vezényelte a közönséget, Bagnaia többet nyert egy szimpla dobogónál (videó)

0

Marc és Álex Márquez együtt táncoltak a spanyol szurkolók előtt, majd közösen vezényelték az ünneplést, miután kettős győzelmet arattak az Aragóniai Nagydíjon. Francesco Bagnaia annak ellenére is boldog, hogy hátránya tovább nőtt a bajnokság első két helyezettjével szemben.

Marc Márquez a papírformának megfelelően megnyerte az Aragóniai Nagydíjat, és bár ez a különbségen nem feltétlenül látszik, végig kontrollálta a versenyt. Mögötte szintén nem meglepetésre öccse, Álex Márquez végzett, akit szinte végig árnyékként követett Francesco Bagnaia, ám megelőzni nem tudta, így az olasz motorosnak meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában

Ahogyan arra számítani lehetett, a leintés után a spanyol közönség óriási ünneplést csapott. A hangulat akkor hágott a tetőfokára, amikor a két fivér leszállt a motorról, és kiment az egyik tribünhöz. Ott aztán előbb szinkronban táncra perdültek, majd együtt vezényelték a szurkolókat a karjukkal, akik persze követték a mozdulatsort.

Az idősebbik Márquez ráadásul több szempontból is történelmet írt. Egyfelől több mint 1 másodperccel megjavította a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját, másrészt pedig a 2015-ös Német Nagydíj óta ő az első, aki minden pályára gurulása alkalmával az élen végzett egy adott forduló során. Nem mellesleg pedig tovább növelte előnyét a tabellán.

Lenyűgöző hétvége volt – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Minden edzést az élen zártam, teljes mértékben összpontosítottam, koncentráltam. Ahogyan arra számítottam, a többiek minden pályára lépés alkalmával egyre közelebb kerültek, a futamon pedig Álex és Pecco rendkívül gyorsak voltak. Azonban kiegyensúlyozott voltam, kontrolláltam a versenyt. Csodálatos volt az öcsémmel együtt ünnepelni.”

Álex Márquez második helye egyszer, még a legelején került veszélybe, amikor Bagnaia benézett mellé, Onnantól kezdve egy ideig tartotta bátyja tempóját, aztán viszont leszakadt róla. A gyári Ducati másik versenyzője viszont nem tudott vele mit kezdeni, így végül duplázott a második helyek tekintetében.

Már korábban is feltűnt, a bemelegítésen elég gyors volt – utalt Bagnaiára. – A sprintje rosszul alakult, de ő egy világbajnok, és biztos vagyok benne, hogy a legjobbját nyújtotta. Igyekeztem kezelni a helyzetet. Nem éreztem magam tökéletesen a közepes hátsó gumin, szóval úgy voltam vele, hogy »rendben, tartanom kell a tempót, nem szabad hibáznom, hogy ne előzzenek meg«. Közel voltak, de nem jártak sikerrel. Ennek nagyon örülök, sikerült kihoznunk a maximumot a hétvégéből, vagyis a sprinten és ma is másodikok lettünk. Rendkívül boldog vagyok.”

Bagnaia azok után tért vissza a dobogóra, hogy az előző három sprinten, illetve két főfutamon mindössze 4 pontot szerzett. A 28 éves pilóta ugyan csapattársától 93 pontra van, és a Gresini versenyzőjével szemben is 61 egység a lemaradása, ám a futam után nem ezzel foglalkozott, hiszen a harmadik hely többet jelentett neki egy „sima” pódiumnál.

Számunkra ma nemcsak a helyezés a lényeg, hanem az is, hogy sok önbizalmat nyertünk vissza, amire szükségem volt – kezdte. – Délelőtt kipróbáltunk valamit, amire korábban nem gondoltunk, egy apró változtatást, amely kicsit magabiztosabbá tett, és nagyobb sebességet biztosított. Szóval örülök. Megpróbáltam elkapni Álexet, körről körre növeltünk a tempónkat, az utolsó előtti körben voltam a leggyorsabb. Rendkívül boldog vagyok. Szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak. Együtt szenvedtünk, most pedig a dobogón vagyunk. Nekik is köszönöm. Örülök, és köszönöm mindenkinek!”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a

Marc Márquez brutális rekordot felállítva nyert, öccse maga mögött tartotta Bagnaiát Aragóniában

0

Marc Márquez könnyedén nyerte az Aragóniai Nagydíjat öccse, Álex, valamint Francesco Bagnaia előtt. Pedro Acosta negyedik lett, csapattársa, Brad Binder viszont szó szerint elesett a jó eredménytől.

Az egyaránt szoros befutót hozó Moto3-as és Moto2-es versenyek után a MotoGP főfutama zárta le az Aragóniai Nagydíj hétvégéjét. A pole pozícióból ismét a sprintet is megnyerő Marc Márquez indulhatott, mellőle öccse, Álex, valamint Franco Morbidelli várhatták a piros lámpák kialvását, míg Francesco Bagnaia negyedikként vághatott neki a viadalnak. Ami a gumikat illeti, majdnem mindenki két közepes abroncsot választott, egyedül az ötödikként startoló Pedro Acosta volt különutas a kemény első keverékkel. A levegő hőmérséklete 26, az aszfalté 51 fokos volt közvetlenül a rajt előtt.

Márkatársai megizzasztották, de Marc Márquezé az aragóniai pole

Marc Márquez ezúttal jól kapta el a rajtot, míg Álex Márquez mögé Bagnaia zárkózott fel, őket a két gyári KTM, majd Fermín Aldeguer követte. Acosta aztán közel tudott maradni a háromszoros világbajnokhoz, és a következő kör elején meg is előzte, de csak pár pillanat erejéig állt a harmadik helyen.

A kör második felében viszont a 21 éves pilótának már összejött az előzés, ám a hosszú egyenes végén Bagnaia vissza tudott bújni mellé. Brad Binder ott volt közvetlenül mögöttük, ahogyan Franco Morbidelli is, Aldeguer viszont lemaradt, és Fabio Di Giannantonióval szemben kellett védekeznie.

A 4. kör elején Acosta ismét próbálkozott, de megint csak átmenetileg volt Bagnaia előtt, ahogyan hibájának következtében Morbidelli is hasonlóan járt Binderrel szemben. Egy körrel később a gyári KTM ifjabbik pilótája ismét nem járt sikerrel. Mindeközben a két Márquez sem lépett el számottevően az üldözőktől.

A következő körökben azonban Marc Márquez egyre inkább ellépett a többiektől, miközben a 9. körben Johann Zarco produkálta a verseny első bukását. Álex Márquez viszont nem tudott elszakadni Bagnaiától. A futam első nagyobb drámáját viszont nem ők, hanem Binder szolgáltatta, aki a 12. körben a kavicságyban kötött ki. Egy körrel később aztán Fabio Quartararo is elszállt, így a francia pilóta zsinórban harmadszorra nullázott vasárnap.

A 14. körben a középmezőny elején zajlott a csata: Joan Mir elment Di Giannantonio mellett, ám a VR46 motorosa vissza tudott jönni elé. A következő körben viszont a gyári Honda pilótájának már összejött a manőver, a csatából pedig Maverick Viñales is profitált, ám utóbbi hibázott, így visszacsúszott az olasz versenyző mögé.

A 18. körben Aldeguer hiába előzte meg Morbidellit, a 30 éves versenyző visszajött elé, és a célegyenesben is sikeresen védekezett. A VR46 másik versenyzője viszont alulmaradt, hiszen az ismét nagyot zárkózó Marco Bezzecchi elment Di Giannantonio mellett. Ráadásul kisvártatva ez már a nyolcadik pozíciót jelentette számára, ugyanis Viñales néhány másodperccel később elesett.

A 22. körben Aldeguer ismét próbálkozott, és bár úgy tűnt, hogy ezúttal sikerrel jár, Morbidelli ismét vissza tudott jönni elé, miközben összeértek. A Gresini motorosának azonban végül meg kellett elégednie a hatodik hellyel, ám ezzel is jelentős mennyiségű pontot gyűjtött.

Marc Márquez viszont úgy is nyert, hogy a végén visszavett, és több szempontból is elképesztő teljesítményt nyújtott. Egyrészt több mint 1 másodperccel megdöntötte az eddigi versenyben futott körrekordot, másrészt a 2015-ös Német Nagydíj óta nem fordult elő, hogy egy versenyző minden olyan pályára gurulás alkalmával az élen végezzen, amelyen részt vett, ráadásul akkor is a jelenleg 32 éves pilóta hajtotta ezt végre. Mindez természetesen azt jelenti, hogy a sprintkorszakban először történt ilyesmi.

Bagnaia végül 1 másodpercen belül végzett Álex Márquez mögött, ám nem tudott támadást intézni a Gresini motorosa ellen, így bár visszatért a dobogóra, de hátránya nemcsak az első, hanem a második helyezettel szemben is nőtt. Acosta megőrizte a negyedik helyet, mögötte Morbidelli, Aldeguer, Mir, Bezzecchi, Di Giannantonio és Raúl Fernández lett az első tíz sorrendje.

A MotoGP aragóniai főfutamának végeredménye

Váratlan versenyző kaphat lehetőséget az Aprilián, de a csapatfőnök elejét vette a spekulációknak

0

Davide Brivio megerősítette, azon dolgoznak, hogy Manuel González üljön fel az Ai Ogura által üresen hagyott motorra az aragóniai teszten. A Trackhouse csapatfőnöke ugyanakkor leszögezte, ebbe a lépésbe nem kell önmagánál többet belelátni.

Manuel González számára nem sikerült jól az Aragóniai Nagydíj hétvégéje. Az Intact Moto2-es pilótája a szombati időmérőn elesett, ezért csak a tizennyolcadik helyről rajtolhatott. Végül kilencedikként ért célba, ami azt jelentette, hogy bár továbbra is ő áll a tabella élén, hatodik pozíciójának köszönhetően Arón Canet pontszámban utolérte őt.

Öncü remek csatában, a Moto2 legszorosabb befutójával happolta el a győzelmet Moreira elől

A 22 éves versenyzőnek azonban más szempontból nagyon is van oka az örömre, ugyanis valószínű, hogy hétfőn óriási lehetőséget kap. Mint ismert, Ai Ogura sérülése miatt nem tud részt venni a futamhétvégén, és az egy nappal a versenyek után esedékes tesztet is kihagyja. Először a spanyol Motorsport.com írta meg, hogy a japán motorost González pótolja, és Davide Brivio megerősítette, hogy valóban ez a cél.

Hivatalos: Ogura nem indul az Aragóniai Nagydíjon

Ez nem száz százalék, de igen, ezen dolgozunk, meglátjuk, mire lesz lehetőség – nyilatkozta a Trackhouse csapatfőnöke a MotoGP bemelegítése alatt a TNT Sports közvetítésében. – Ez egyszerű: itt van a motorunk, holnap jön a teszt, és arra gondoltunk, hogy jó lenne lehetőséget adni egy fiatal versenyzőnek, hogy teszteljen egy MotoGP-motort. Manuel González pedig vezeti a Moto2-es bajnokságot, úgyhogy remek idénye van.”

Mindez meglehetősen furcsa és szokatlan lépés, hiszen González az Apriliához és a Trackhouse-hoz sem kötődik. Nem véletlen, hogy miután megjelent a sajtóhír, beindultak a találgatások, hogy az amerikai istállónak vajon van-e hosszabb távú célja a spanyol versenyzővel. Brivio azonban leszögezte, ebbe a lépésbe nem kell többet belelátni önmagánál.

Úgy vélem, itt meg is állhatunk, nincs spekuláció – folytatta. – Megvannak a versenyzőink, akik 2026-ra szerződéssel rendelkeznek, nem keresünk másik pilótát. [González] akkor sem versenyezhet Mugellóban, ha Ogura nem indul. Ez csak egy lehetőség egy fiatal versenyzőnek, amelyet boldogan adunk meg, egy ajándék egy ifjoncnak, mert úgy gondoljuk, hogy a MotoGP-ben való tesztelés egy egyedülálló esély. Ennyi. Sajnos tisztában vagyunk vele, hogy vannak spekulációk, ez az idegesítő része a dolognak, hogy őszinte legyek. Mindez pedig elgondolkodtatott minket, hogy érdemes-e meglépnünk. Végül úgy voltunk vele, hogy »rendben, ez jó, megajándékozunk egy fiatal pilótát, hogy tesztelhessen egy MotoGP-motort, és ennyi«. Aztán kezelnünk kell mindazt, amit ti kihoztok belőle.”

A különböző pletykákat az is táplálja, hogy a meglévő szerződések ellenére két pilóta jövője is meglehetősen bizonytalan az Apriliánál. Jorge Martín maga jelentette be, hogy egy záradékot érvényesítve már az idei év végén távozna a gyári istállótól, míg Raúl Fernández kapcsán Massimo Rivola, a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatója nemrég megjegyezte, hogy idén nem a legjobb teljesítményét nyújtja. Brivio viszont ragaszkodott a korábban megfogalmazott álláspontjához.

Hiába Martín egyértelmű üzenete, az Aprilia főnöke továbbra is „optimista”

Először is, fogalmazzunk úgy, hogy ez a Trackhouse akciója – szögezte le. – Csak a Trackhouse-é, amely eltérő csapat a többihez képest. Lehetőségünk van megajándékozni egy fiatal versenyzőt. Persze az ember több sráccal is szívesen tenne ilyet, de csak eggyel lehet. Ezúttal övé a lehetőség, legközelebb pedig talán másé lesz. Azonban ez csak mostanra szól.”

Öncü remek csatában, a Moto2 legszorosabb befutójával happolta el a győzelmet Moreira elől

0

Deniz Öncü szenzációs befutó után győzte le Diogo Moreirát, és szerezte meg pályafutása első Moto2-es győzelmét az Aragóniai Nagydíjon. A dobogó harmadik fokára Barry Baltus állhatott fel, a tabella élén pedig pontegyenlőség alakult ki.

Az izgalmas Moto3-as verseny után szokás szerint a Moto2-esek futama következett az Aragóniai Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozíciót Diogo Moreira szerezte meg, mellőle Barry Baltus és Deniz Öncü indulhattak. A bajnokság első két helyezettje közül Arón Canet a negyedik, Manuel González viszont bukása után csak a tizennyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A krónikához hozzátartozik, hogy Jorge Navarrót háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották, így a huszonötödik helyett az utolsó, huszonnyolcadik rajtkockából kezdett. A levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 45 fokos volt közvetlenül a start előtt.

Moreira használta ki a legjobban González hibáját a Moto2 időmérőjén, Ruedáé a Moto3 rajtelsősége

Moreira jól jött el a rajtnál, Öncü pedig megelőzte Baltust, akit csapattársa is szorongatott, de Canet végül maradt negyedik. Néhány kanyarral később Öncü és Baltus is megelőzte a brazil versenyzőt, míg hátrébb Daniel Holgado nagyon csúnyán elmérte a féktávot, és kiütötte az Aspar másik pilótáját, David Alonsót, akik nem először ütköztek össze a szezonban. González egészen a huszadik helyig esett vissza, de a 2. kör elején már a tizenötödik pozícióban haladt.

Baltus kisvártatva átvette a vezetést, miután Öncü elkövetett egy kisebb hibát. A török versenyzőt Moreira is megközelítette, ám a következő körben ő veszített pozíciót Canettel szemben. Az első négyest Alonso López, Filip Salač, valamint Zonta van den Goorbergh követte.

Öncü az 5. kör végére újra megközelítette Baltust, és a célegyenesben mellette is volt, de a belga pilóta megtartotta a vezetést. Sőt, pár kanyarral később Canet vetődött be a KTM Ajo motorosa mellé, így ekkor a Fantic pilótái vezették a mezőnyt. Az első négyes többé-kevésbé együtt maradt, Moreira mögött viszont nagy volt a szakadék.

Az élmezőny sorrendje a 8. kör végén változott legközelebb: Öncü előbb csak pár pillanatig vette vissza a második helyet, miután a hosszú egyenes végén hiába előzte meg Canetet, lecsúszott az ívről, ám a célegyenesben már sikerrel járt. González elment Marcos Ramírez mellett, így már a kilencedik pozícióban haladt.

A következő kör elején Canet hibázott, így Moreira is maga mögé utasította. Két körrel később Salač meg tudta előzni Lópezt, így átvette az ötödik helyet. Nem sokkal később González Joe Robertset megelőzve feljött a nyolcadik helyre, sőt, kisvártatva már López mellett is elment, akitől időközben Senna Agius is elvette a pozíciót.

A 14. körben hosszú idő után változott az éllovas személye, Öncü ugyanis átvette a vezetést Baltustól. A belga versenyző ráadásul két körrel később Moreirával szemben is alulmaradt, így már csak a harmadik helyen haladt. A brazil pilóta ezután üldözőbe vehette török ellenfelét, hogy ő szerezze meg az első győzelmét a Moto2-ben.

Az utolsó körre pedig utol is érte, sőt, meg is tudta előzni vetélytársát. Öncü azonban nem adta fel, és az erősségének számító utolsó szektorban remekül teljesített. Az utolsó kanyarban Moreira mellé ért, majd egy szenzációs gyorsulási versenyben, mindössze 3 ezredes előnnyel megszerezte első Moto2-es diadalát. Ez volt a Moto2 ttörténetének legszorosabb befutója, de a világbajnokság teljes történetében is az ötödik helyet foglalja el. Baltus lett a harmadik, így a Moto3 után a középső kategóriában is három olyan pilóta állhatott dobogón, akik korábban még nem nyertek az adott géposztályban. Canet a végére nagyon visszaesett, és Agius, valamint Salač is megelőzte, de szerencséjére Gonzálezt Roberts és Ramírez előzték vissza, így jelenleg pontegyenlőség van a tabella élén.

A Moto2 aragóniai futamának végeredménye

Muñoz a legvégén előzve szerezte meg első győzelmét a Márquezék által támogatott Quiles előtt

0

David Muñoz nyerte a Moto3-as Aragóniai Nagydíjat, miután az utolsó hosszú egyenes után előzte meg Máximo Quilest, ezzel ő szerezte meg pályafutása első győzelmét. José Antonio Rueda számára rosszul jött ki a végjáték, de Ángel Piqueras csak minimális pontmennyiséget tudott rajta hozni.

Szokás szerint a Moto3-as versennyel indult az Aragóniai Nagydíj hétvégéjének zárónapja. A pole pozíciót a listavezető José Antonio Rueda szerezte meg, mellőle Luca Lunetta és Máximo Quiles várhatták a piros lámpák kialvását. A futamot az összetett második helyéről váró Ángel Piqueras mindössze a tizedik helyről kezdhetett. A futam krónikájához hozzátartozik, hogy Vicente Pérezt hosszú körös büntetéssel sújtották, míg Adrián Fernández visszalépett a korábbi kéztörése miatt. A levegő hőmérséklete 23, míg az aszfalté 37 fokos volt közvetlenül a kezdés előtt.

Moreira használta ki a legjobban González hibáját a Moto2 időmérőjén, Ruedáé a Moto3 rajtelsősége

Rueda jól kapta el a rajtot, ahogyan mögötte is maradt az első három sorrendje, Quiles viszont nagyon hamar maga mögé utasította Lunettát. Mögöttük Álvaro Carpe, illetve David Muñoz haladt, akik hamar helyet cseréltek. Az 1. kör legnagyobb vesztese Stefano Nepa és Pérez voltak, akik egymással ütközve buktak. Az incidenst a leintés után fogják vizsgálják.

A célegyenesben Quiles Rueda mellé ért, de megelőzni nem tudta, Muñoz viszont feljött a harmadik pozícióba, ám ezt David Almansa hamar elvette tőle. A 3. körre az első négyes minimálisan ellépett a többiektől, de ez még messze nem jelentett lefutott csatát a mezőny többi részével szemben.

Az 5. körben Muñoz visszavette a harmadik pozíciót, míg az üldözőbolyt továbbra is Carpe vezette Jacob Roulstone és Lunetta előtt. Ez utóbbi sorrendje viszont viszonylag gyakran változott, a következő körben például az ausztrál motoros egészen a tizenegyedik pozícióig esett vissza, Lunetta pedig átvette az ötödik helyet. Ennek vélhetően az a technikai hiba volt az oka, amelynek következtében a kör végén be is kellett hajtania a bokszba.

Lunetta közben utolérte az első kvartettet, sőt, Almansa mellett el is tudott menni. Sőt, a 8. kör elején Quilest és Muñozt is megelőzte, akik egymással is helyet cseréltek. Nem sokkal később az újonc megpróbált visszatámadni, ám ennek az lett a vége, hogy majdnem kiütötte az Intact pilótáját. Ezt végül elkerülte, de lecsúszott a pályáról, és visszaesett a hetedik pozícióba, Taiyo Furusato és Carpe mögé, illetve Joel Kelso és Piqueras elé.

Az Aspar motorosa ezután megkezdte a felzárkózást, és a KTM Ajo újoncát megelőzve feljött a hatodik helyre, míg előtte előbb Muñoz, majd Almansa utasította maga mögé Lunettát. Quiles következő áldozata Furusato volt a tizedik körben. A következő kör elején az olasz versenyző ismét kettőt előzött, és újra övé volt a második hely.

A kör végén Quiles újabb pozíciót szerzett vissza, ezúttal Almansával szemben. A 12. kör elején aztán megtört a jég, és mind Lunetta, mind Muñoz Rueda elé került, aki aztán a Quilest visszaelőző Almansával szemben is pozíciót vesztett. Sőt, itt még nem volt vége, ugyanis a 17 éves pilóta agresszív manővere után még Furusato is elé került.

Quiles aztán tovább menetelt, a célegyenes pedig annyira jól jött ki számára, hogy átvette a vezetést, ám utána többször is hibázott, így Almansa visszatért elé, sőt, ideiglenesen Muñoz is, ám őt végül sikerült legyűrnie. Hátrébb krzben Piqueras megtámadta Ruedát, ám előznie nem sikerült.

A 14. körben Quiles ismét bevetődött honfitársa mellé, és újra ő állt az élen. Almansa a követező kör elején Lunettával és Muñozzal szemben is pozíciót bukott, akik között később ugyancsak történt helycsere. A SIC58 pilótája az utolsó előtti körben megint az 1-es kanyarban próbált előzni, ám ennek az lett a vége, hogy Almansa is visszavette a pozícióját vele szemben.

A kör végére Muñoz megelőzte Quilest, aki azonban az utolsó kör első kanyarjában visszavette a vezetést, miközben Rueda szélesre futott, és visszaesett a kilencedik helyre. Az Aspar pilótája egészen az utolsó hosszú egyenes végéig megőrizte az előnyt, ám Muñoz az utolsó előtti kanyarban a szélárnyéknak köszönhetően be tudott bújni mellé. A Márquez testvérek protezsáltja ugyan próbált mellé gyorsítani, de végül 5 századdal lemaradt a győzelemről, amelyet így honfitársa szerzett meg, pályafutása során először. A harmadik hely Carpéé lett, mögötte pedig Almansa, Lunetta, Piqueras, Kelso és Rueda lett a sorrend, így az MT Helmets – MSi versenyzője 52 pontra csökkentette hátrányát.

A Moto3 aragóniai futamának végeredménye

„Ez kib*szottul veszélyes” – Binder és Acosta is változtatást sürget az aragóniai sprint után

0

Brad Binder kifakadt, miután a koszos pálya miatt rengeteg pozíciót veszített az Aragóniai Nagydíj sprintjének rajtjánál. A gyári KTM versenyzőjéhez csapattársa, Pedro Acosta is csatlakozott, aki szintén változást szeretne.

Kettős pontszerzéssel zárta a gyári KTM az Aragóniai Nagydíj sprintjét, hiszen Pedro Acosta az ötödik, míg Brad Binder a kilencedik helyen végzett. A verseny eleje viszont nem is alakulhatott volna kontrasztosabban számukra, hiszen amíg a spanyol pilóta egy pillanatra még Marc Márquezt is megelőzte, addig csapattársa rengeteg pozíciót veszített.

Binder hasonló helyzetben volt, mint tavaly Francesco Bagnaia, aki tavaly a harmadik pozícióból mindkétszer rosszul kapta el a rajtot, amit azzal indokolt, hogy a pálya rendkívül koszos volt azon az oldalon. A dél-afrikai motoros a hatodik helyről indult, és talán még rosszabbul járt, ami szerinte nemcsak bosszantó, hanem veszélyes is.

A biztonsági autónak csinálnia kell néhány gumiégetést, nem tudom, mi mást tehetnénk – nyilatkozta. – Egyfelől ez szívás, mert az ember jól kvalifikál, és egyszerűen eldobja, de másfelől ez kib*szott veszélyes, mert az egyes kanyarhoz érve mindenki elment mellettem, és harminc-negyven kilométer per órával gyorsabbak voltak. Amikor ekkora a sebességkülönbség, valaki már fékez, én pedig még mindig nyélgázon vagyok, mert még ahhoz sincs elég sebességem, hogy az egyes kanyarhoz érjek. Ez nagyon veszélyes. Vasárnapra remélhetőleg megpróbálunk kitalálni valamit.”

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

Hozzá kell tenni, hogy nem mindenki járt pórul a menetirány szerinti bal oldalon, hiszen a harmadikként kezdő Franco Morbidelli, valamint a kilencedikként induló Fabio Quartararo is javított a rajtnál. Ennek ellenére a közvetlenül Binder mellől startoló Acosta egyetértett csapattársa problémafelvetésével.

Szerencsém volt, mert a pálya közepén voltam – jelentette ki. – Ugyanúgy, ahogyan Pecco is jó volt [szombaton], a tavalyi pedig katasztrofálisan alakult. Csak meg kell nézni, mennyire rossz volt Pecco [2024-es] rajtja. Ne értsetek félre, de a pálya rendkívül piszkos volt attól a pillanattól kezdve, hogy megérkeztünk.”

Acosta Binderhez hasonlóan úgy véli, le kell takarítani a koszt a rajtpozíciókról, vagy legalábbis a nagy részükről, máskülönben a veszély megmarad. Persze tisztában van vele, hogy ez a jelenlegi szabályok szerint tilos, és pontosan tudja, mi történt a 2004-es Katari Nagydíj előtt, amikor Valentino Rossit és Max Biaggit is a rajtrács végére száműzték emiatt.

Tudom, hogy [a rajtrács tisztítása] illegális, mert emlékszem ezekre a dolgokra Valentino kapcsán – fogalmazott. – Azonban az ilyen pályákon, amelyek ennyire koszosak, a bajnokságnak talán kellene valamit tennie, hogy minden pozíciót, de minimum az első tizenötöt meg lehessen tisztítani, esetleg a biztonsági autóval gumit rakni rájuk, vagy valami ilyesmi, mert ez veszélyes. Amikor az ember hátul van, akkor nem számít, mert hárman vannak mögötte, de Brad mögött talán tizenhatan [valójában tizenöten – a szerk.] voltak. Ez nem jó. Szerintem jövőre jobban meg kellene tisztítani a pályát.”

Katasztrofális időmérője után mindent kockára tett Bezzecchi, aki halálra rémítette édesanyját (videó)

0

Marco Bezzecchi elárulta, mi miatt volt csak egy mért köre az Aragóniai Nagydíj időmérőjén, majd arra is kitért, hogy a sprinten mindent kockára tett a felzárkózás érdekében. Az Aprilia eközben megosztott egy, még a múlt heti eseményen készült, meglehetősen szórakoztató videót.

Felemásan sikerült Marco Bezzecchi szombati napja az Aragóniai Nagydíj hétvégéjén. Az olasz versenyző nyolcadikként ért célba az Aragóniai Nagydíj sprintjén, ami normális esetben a „nem jó, de nem is tragikus” iskolapéldája, ám az időmérőn elért eredményének fényében már egészen más megvilágításba kerül a megszerzett 2 pont.

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

A 26 esztendős motoros kvalifikációja ugyanis katasztrofálisan alakult. A Q1 elején elesett, majd amikor a tartalékmotorján ismét kigurult a pályára, a kivezető köre után visszahajtott a bokszba, mert technikai hibát gyanított. Végül csak egy gyorskört tudott futni, ám ezzel csak Somkiat Chantrát múlta felül, így mindössze a huszadik helyet szerezte meg.

Márkatársai megizzasztották, de Marc Márquezé az aragóniai pole

A hármas kanyar nagyon meg van döntve, így elég csak egy kicsit hozzáérni a rázókőhöz, és az ember máris elveszíti az elejét – utalt a bukására. – Aztán, amikor a második motorral visszatértem a pályára, furcsa érzést tapasztaltam a fékeknél, ezért azonnal visszamentem a bokszba. [A kör előrehaladtával] egyre jobb lett, de az elején rendkívül különös volt, ezért tértem vissza a garázsba. A csapat ellenőrizte, és semmi baj nem volt, így újra elindultam, de csak egy [mért] kört tudtam megtenni, és összességében nem éreztem jól magam. Ezért nem voltam igazán gyors, csak egy kört teljesítettem, és a fékek terén sem volt jó érzésem.”

A sprinten viszont már egészen más teljesítményt mutatott. Bezzecchi az első tizenkét körben nem kevesebb mint tizenegy előzést mutatott be, emellett profitált Joan Mir kieséséből, így a verseny derekára a nyolcadik pozícióban találta magát. A hajrára pedig már Maverick Viñalestől sem volt messze, aki pedig látótávolságon belül haladt a Franco Morbidelli, Pedro Acosta és Fabio Di Giannantonio alkotta bolyhoz képest.

Mir dühös volt a Millerrel történt ütközés után, szerinte ellenfele súlyosabb büntetést érdemelt

Mindent kockára tettem, és mindent bekértem a motoromtól és a gumiktól, hogy tényleg megpróbáljak a lehető leggyorsabban felzárkózni magyarázta a gyári Aprilia versenyzője. – Végső soron ezért voltam gyors, de nehéz volt, mert mindennek nagy terhelést adtam. Nagyszerűen éreztem magam, de őszinte leszek, jobb akkor előzni, amikor az ember előrébb van.”

Bezzecchi azon öt pilóta közé tartozott, akik a lágy helyett a közepes hátsó gumit választották a sprintre, ami a főfutamra akár előnyt is jelenthet számukra. „Az biztos, hogy jó tempót diktáltam ahhoz, hogy az első ötért harcoljak – jelentette ki. – Ha megnézem Diggiát, Morbidellit, Acostát, a sprint végén nem voltam annyira messze tőlük, de hátulról indultam. Vasárnap meglátjuk.”

Bezzecchi körbevitte édesanyját

Bár az Aprilia szokásos All Stars nevű eseményét az előző hétvégén tartották, az Aprilia csak szombaton osztott meg egy kifejezetten szórakoztató videót. Bezzecchi ugyanis elvitte egy körre édesanyját Misanóban, utóbbin pedig hallatszott, hogy halálra van rémülve, főleg azokban a pillanatokban, amikor fia nagyobb sebességre kapcsolt. Miközben mentek, a kiabálások és a káromkodások mellett próbálta óvatosságra inteni Bezzecchit, majd miután leszállt a motorról, egyértelműsítette, soha többé nem ül fel mögé még egyszer.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aprilia (@aprilia) által megosztott bejegyzés

Mir dühös volt a Millerrel történt ütközés után, szerinte ellenfele súlyosabb büntetést érdemelt

0

Joan Mir nem érti, mit csinált Jack Miller az Aragóniai Nagydíj sprintjén, amivel a kiesését okozta, és úgy véli, a sportfelügyelőknek komolyabb büntetést kellett volna kiosztaniuk. A Pramac motorosa elismerte, hogy ő rontotta el, miután rákerült a koszos ívre.

Mindössze két kiesés volt az Aragóniai Nagydíj sprintjén, ám a szabadkártyásként induló Augusto Fernández technikai hiba miatt adta fel a küzdelmet. Az egyetlen esést Joan Mir produkálta, ám a spanyol versenyzőt a Le Mans-i esethez hasonlóan ezúttal sem lehetett hibáztatni, hiszen egy ellenfele által elkövetett hibából most is ő húzta a rövidebbet.

Az incidens még a 3. körben történt, amikor Jack Miller megtámadta őt a 12-es kanyarban. A 30 éves pilóta azonban rosszul kivitelezte a manővert, aminek következtében a két motor összeért, a Honda pedig lesodródott a pályáról, és a kavicságyban kötött ki. Mir pedig már nem tudott mit tenni, és végül bukással zárult számára a futam.

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

Jobb lenne őt megkérdezni – utalt Millerre. – A tettének következtében kiestem, nem tudtam befejezni a futamot az akció miatt. Teljesen kontrollálatlan volt, összeértünk, én pedig egyenesen a fal felé mentem, a kavicságyban kellett fékeznem, majd elestem. A következményt ismerem, de az okot nem. Nem fogok mélyebben belemenni, mivel rátok hagyom, hogy megítéljétek az akciót és a büntetést, hogy elég-e, és ennyi.”

Azonban nem „ennyi” volt, hiszen Mir itt nem fejezte be. Mint ismert, a sportfelügyelők hosszú körös büntetéssel szankcionálták Miller félresikerült megmozdulását, akinek így végképp nem volt esélye a pontszerzésre. A kétszeres világbajnok azonban nincs megelégedve az ítélettel, és úgy véli, súlyosabb döntésre lett volna szükség.

Szerintem [a sportfelügyelőknek] kicsit jobban kellene érteniük a helyzetet, mert a tévében nem mutatták meg a megmozdulást, de nekik mindenhol vannak [kameráik], [így láthatják, hogy] mi történt – magyarázta. – Hogy őszinte legyek, a futam után odamentem hozzájuk Alberto [Puigdzsal, a gyári Honda csapatmenedzserével], hogy kicsit megértsem a módszereiket, hogy miként közelítik meg az ilyen típusú akciókat, és őszintén szólva meglepődtem, illetve dühös voltam, mert nagyon közel volt a fal. Nem volt oka erre a manőverre, de megtette, és tönkretette a versenyemet, majd pedig csak egy hosszú kört kapott. Szerintem az ilyen típusú eseteknél ez nem elég, de nem tudom. Meglátjuk, mi lehet ennél keményebb büntetés, mert nehéz keményebbet kiosztani az előzésénél.”

Az eset kapcsán természetesen a másik fél is megszólalt. Miller úgy érezte, nem a legjobb, de nem is a legrosszabb sprintjét produkálja, és úgy gondolta, a motorja megfelelően működik. Érzése szerint jobb tempóra volt képes a körülötte lévőknél, így bevetődött Mir mellé, ám lekerült az ideális ívről, és ennek következménye váratlanul érte.

Amikor bementem a tizenkettes kanyarba, megpróbáltam előzni, nagyon keményet fékeztem, de kicsit szűkebben kellett mennem, mint amire számítottam, és itt amint az ember letér az ideális ívről, megszűnik a tapadás – fogalmazott. – A motor körülbelül kilencven fokban fordult be, csúsztam, mindent megpróbáltam megtenni, hogy elkerüljem a kontaktot Joannal, de sajnos összeértünk. Ezután a motorom betapadt, és kisodródtam.”

Az esetnek annyi „haszna” azért volt, hogy Miller később Johann Zarco ellen is ugyanott előzött, és akkor már számított a tapadásvesztésre, így nem is lett belőle baj. Ez azonban a Honda másik pilótáján már nem segített, a négyszeres királykategóriás futamgyőztes pedig elismerte felelősségét. „Nos, én b*sztam el, én értem össze vele – szögezte le. – Volt ott egy rés, megpróbáltam megcsinálni, ám miután rákerültem arra a mocskos sz*rra… Kiütöttem egy másik srácot. Oké, a kavicságyba esett, de az én hibám volt.”

Miller a büntetés súlyosságával kapcsolatos kérdéskörre is kitért. „Azt hiszem, Puig és Joan jártak [a sportfelügyelőknél], és dühösek voltak – jelentette ki. – Azt mondták, hogy nagyobb büntetést kellett volna kapnom, de amennyire tudom, ez egy skála, egy felépített dolog. Ez az első vétségem ebben a szezonban, és ez egy valós előzési lehetőség volt. A kamerákból látszik, hogy közel voltam, és próbáltam előzni. Nem számítottam rá, hogy ennyire megcsúszom a piszkos cuccon. Kib*szott nehéz itt versenyezni.”