back to top
2025. június 27. 15:13
Kezdőlap Blog Oldal 15

Bagnaia: Mindent megpróbáltam a versenyen, de semmi sem működött

0

Francesco Bagnaia teljesen tanácstalanná vált az Aragóniai Nagydíj szombati napját követően. Csak a problémákat tudja sorolni, de a megoldásokra nem tudnak mit mondani, és így is a legjobbját nyújtotta. Ez a helyzet mindenki számára nehéz.

Máris lezajlott az Aragóniai Nagydíj szombati napja, melynek csúcseseményét is Marc Márquez húzta be. Ugyan a spanyol versenyző borzalmas rajtot fogott, de hamar átrágta magát a közvetlen élmezőnyön. A viadal derekán Álex Márquezen is túljutott, és két másodperces előnnyel szerezte meg hetedik szombati sikerét.

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

Francesco Bagnaia versenyéről azonban nem sok jót lehet mondani, miután teljesen földbe állt. Ugyan az időmérő edzésen megszerezte a negyedik helyet – elmondása szerint óriási kockázatok árán –, de már a rajtnál is több pozíciót vesztett. Ez a tendencia a teljes futamra fennmaradt, és végül pontot sem tudott szerezni, mivel csupán a tizenkettedik helyen fejezte be a futamot.

„Tudtam, hogy a mai nap nehezen fog alakulni – kezdte keserűen Bagnaia. – Mindent megpróbáltam a versenyen, de semmi sem működött. Egyszerűen nem tudtam hatékonyan fékezni. A vezetési stílusomnak egy stabilabb hátsó fekszik, és ez jelenleg egyáltalán nincs meg. Egy apróságra van szükségem, ami nagy különbséget teremthet.

Újabb botlásával már 84 pontra duzzadt a hátránya, és már inkább hátrafelé kell tekingetnie, hiszen Franco Morbidelli mindössze 20 egységgel van lemaradva. Az sem Bagnaia malmára hajtja a vizet, hogy az elmúlt öt versenyen mindössze négy pontot kapart össze, miután Le Mans-t teljesen lenullázta, valamint a brit főfutam is idő előtt ért véget a számára.

Bagnaia helyzete közös ügy – felelősségvállalásra szólított fel a Ducati igazgatója 

„Mindig keresünk valamit, de soha, [semmi] nem működik. Nem tudjuk, mi ez. Még a mérnököknek is nehéz dolguk van. Nagyobb dolgokat is kipróbálunk, de a probléma mindig ugyanaz, és nem javul. Nincs mit mondanom, a legjobbamat nyújtottam, és a tizenkettedik helyen végeztem” – folytatta.

Bagnaia azonban felfedett néhányat a „problémák” közül, ugyanis nem csak a motor hátuljának izgágasága miatt nem tud egyről a kettőre jutni: „A versenyen mindent megpróbáltam, de nem tudtam erőltetni. Próbáltam keményen fékezni, de az eleje sokat blokkolt. Alulkormányzottá vált az egész, nagyon nehéz volt. Aztán a [7-es kanyarban] szélesre futottam, miközben próbáltam lemásolni, és ugyanúgy fékezni, mint ahogyan az előttem lévő tette. De elkezdett blokkolni az eleje, és szélesre mentem. Ott ragadtam, és szörnyű volt.”

Bagnaia nem érti a Yamaha-pletykákat, ismét megerősítette korábbi állítását

Marc Márquez elárulta, mi történt vele a rajtnál, öccse nagyobb visszaesésben reménykedett

0

Marc Márquez felfedte, pontosan miért vesztett néhány pozíciót a rajt után. Ugyan mást tervezett, de így is tökéletesen érezte magát. Álex Márquez azt hitte, bátyja hátrébb zuhant, de amikor látta, hogy a nyomában van, tudta, hogy itt a vége. Fermín Aldeguerék számára pedig bejött a stratégia, és külön kiemelte a helyi közönséget.

Marc Márquez egyelőre őrzi hibátlan formáját, már ami az Aragóniai Nagydíjat illeti. Azok után, hogy a pénteki napot lesimázta, majd a pole pozíciót is begyűjtötte, a szombati sprintfutamot is behúzta Álex Márquez és Fermín Aldeguer előtt.

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

Pedig a kvalifikációhoz hasonlóan a sprintsikerhez is meg kell küzdenie az elemekkel. Borzalmas rajtot fogott, ezért a startot követően egy pillanatra egészen a negyedik helyig zuhant vissza. Azonnal levadászta Pedro Acostát, majd Franco Morbidellit, végül már csak Álex Márquez motorozott előtte. Öccsét végül a 6. körben utasította maga mögé, és a célvonalig kényelmes, két másodperces előnyt alakított ki.

„A rajtnál volt egy kis gondom, mert a hátsó kerekem kipörgött. Ezt tudtam kezelni, és nem veszítettem sok pozíciót, igaz, az volt a tervem, hogy az elejétől a végéig vezetek. Láttam, hogy Álex nagyon megnyomja az első két-három kört. A lágy hátsó gumival ez nekem a gyenge pontom volt. Nyugodt maradtam, és a verseny végén nagyszerűen, tökéletesen éreztem magam. Meglátjuk, hogy holnap tudjuk-e tartani ezt a ritmust” – fogalmazott Marc Márquez.

A rajtot követően a másodikként induló Álex Márquez vette át a kezdeményezést. Nagy előnyt épített ki, ám bátyját már nem tudta tartani. Ezáltal újabb második helyet szerzett, amely már a hetedik neki, ha a szombatokat vizsgáljuk.

„Láttam, hogy Marc nem rajtolt valami jól, és azt mondtam magamban, hogy »talán a hetedik-nyolcadik, mi pedig kialakíthatunk némi előnyt«. Azonban már az első körben ott volt szinte közvetlenül mögöttem. Igyekeztem némi különbséget teremteni, csak azért harcoltam. Amikor viszont a bokszutcai táblán láttam, hogy Marc mögöttem van, úgy voltam vele, hogy »rendben, meg fog előzni«. Ezután menedzselni kellett a futamot, hogy eljussunk a végéig, és ne hibázzunk. Szóval örülök, hasznos információt gyűjtöttünk a holnapi versenyre. Hosszú lesz a futam, megpróbálunk közel maradni Marchoz, de nehéznek ígérkezik” – értékelt Álex Márquez.

Aldeguernek viszont kifejezetten kalandosra sikeredett a versenye. A Gresini újonca a hetedik helyről indult, azonban a rajt után már a negyedik pozícióban motorozott. Merész manőverrel harcolt meg Acostával, majd Morbidellit is átugrotta. A 20 éves versenyző immáron harmadjára állhatott fel a dobogóra, ebből másodszorra szombaton.

„Végső soron azért küzdünk, hogy fejlődjünk, nincs veszítenivalónk. Beszéltünk a csapattal, és úgy döntöttünk, hogy közepesen megyünk. Azt mondtuk [egymásnak], hogy talán mi leszünk az egyetlenek [ezen az abroncson], mindenesetre ez egy információ holnapra. Elképesztő munkát végeztünk, és hihetetlen spanyol közönség előtt dobogóra állni” – összegezte gondolatait Aldeguer.

Rossz rajt után sima Marc Márquez-győzelem, Aldeguer ismét dobogón, Bagnaia betlizett

0

Ugyan borzasztó rajtot fogott, de Marc Márquez simán be tudta húzni az Aragóniai Nagydíj sprintfutamát. Álex Márquez zárt a második helyen, a dobogó legalsó fokára Fermín Aldeguer fért fel. Francesco Bagnaia eközben ismét felejthető viadalon van túl, és mindössze a tizenkettedik helyen ért célba.

A kisebb kategóriák időmérői után ismét a legmagasabb géposztály lépett porondra az Aragóniai Nagydíj szombati, délutáni programjának részeként. A 11 körös viadalt Marc Márquez várhatta az első rajtkockából. A versenyzőkre nehéz körülmények vártak, mivel a levegő 29, az aszfalt pedig 52 fokos volt.

Márkatársai megizzasztották, de Marc Márquezé az aragóniai pole

Marc Márquez nem vett jó rajtot, és többen is lerajtolták, egy ponton egészen a negyedik helyig csúszott vissza, de vissza tudott jönni a harmadik pozicióba. Álex Márquez azonnal magához ragadta a kezdeményezést, és nagy vehemenciával kezdett be. Mögötte Franco Morbidelli, Marc Márquez, Pedro Acosta és Fermín Aldeguer volt a sorrend. A start után Francesco Bagnaia és Brad Binder is több helyet rontott, míg Fabio Quartararo három pozíciót javított.

Marc Márquez a 2. kör legelején legyűrte Morbidellit, ezzel már a második helyen állt. Eközben Jack Miller és Joan Mir akadtak össze, majd utóbbi el is esett. Az ausztrál versenyző ezért később egy hosszú körös büntetést kapott, a spanyolnak pedig ki kellett állnia.

Egy körrel később Morbidellinek már Acostára kellett figyelnie, viszont az első támadást ki tudta védekezni. A spanyol később besokallt, ezért megkapta Aldeguert a nyakába, aki merész manőverrel szúrt be honfitársának. Ezzel párhuzamosan Bagnaia folyamatosan veszítette a pozíciókat a mezőny sűrűjében.

Marc Márquez közben utolérte öccsét, és a 6. kör legelején meg tudta előzni. Eközben Fabio Di Giannantonio legyűrte Quartararót, akinek Maverick Viñales miatt kellett korrigálnia, ezért többen is elmentek mellette.

A 9. körben Aldeguer is elment Morbidelli mellett, és már a harmadik helyen haladt a fiatal spanyol versenyző. Mindeközben Augusto Fernández motorja ment tönkre az első szektorban.

Acosta a 10. körre érte utol Morbidellit, de előzni már nem tudott. Marc Márquez pedig végül simán nyerte az Aragóniai Nagydíj sprintversenyét. Mögötte a további sorrend a következő: Álex Márquez, Aldeguer, Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio, Viñales, Marco Bezzecchi, aki szép csendben egerészte fel magát a pontszerző helyekre, és Binder.

A MotoGP aragóniai sprintjének végeredménye

Moreira használta ki a legjobban González hibáját a Moto2 időmérőjén, Ruedáé a Moto3 rajtelsősége

0

Diogo Moreira szerezte meg az Aragóniai Nagydíj rajtelsőségét a Moto2-ben, miután Manuel González a Q2 legelején bukott. A legkisebb géposztályban José Antonio Rueda nevéhez fűzödik a pole pozíció. A két versenyző egyaránt pályacsúccsal nyert.

A szokásoknak megfelelően a kisebb kategóriák időmérőivel kezdődött meg a szombati programa szombat délutáni program az Aragóniai Nagydíjon. A legkisebb géposztály kvalifikációja 27 fokos levegő- és 47 fokos aszfalthőmérséklettel indult.

Ezúttal is történtek változások a mezőnyök összetételében. A Moto2 vérkeringésébe visszatért Álex Escrig, Darryn Binder, valamint Adrián Huertas. Továbbra sincsen Collin Veijer és Mario Aji. Előbbit Daniel Muñoz, utóbbit Nakarin Atiratphuvapat helyettesíti. A legkisebbek között Marcos Uriarte, valamint Adrián Fernéndez ülhetett ismét motorra. Matteo Bertelle azonban továbbra is hiányzik, őt Vicente Pérez pótolja.

A Moto2 időmérőjének összefoglalója

A Q1 első lövései alatt Izan Guevara talált be a legjobban 1:50.600 másodperces köridővel, őt Tony Arbolino, Filip Salač és Alonso López követte. A nagyobb javítások elmaradtak, mivel viszonylag hamar visszatértek a versenyzők a bokszba.

Hat perccel a vége előtt mindössze Salač körözött a pályán, a többiek egy perccel később tértek vissza. Eközben a cseh versenyző bukott, ráaadásul motorja is leállt, melyet később be tudtak indítani. Eközben Celestino Viettit csúnyán feltartották.

A végén mindössze López és Escrig tudott javítani, utóbbi azonban nem szólt bele a továbbjutásba. Előbbi pilótán kívül Guevara, Arbolino és Salač mehettek tovább.

Egyenes ágon a Q2-ben kezdhetett Manuel González, Diogo Moreira, Deniz Öncü, Joe Roberts, Barry Baltus, Zonta van den Goorbergh, Jake Dixon, Senna Agius, Daniel Holgado, Marcos Ramírez, Arón Canet, Albert Arenas, David Alonso és Daniel Muñoz.

Amint zöldre váltott a lámpa, a versenyzők nem sokat vártak, azonnal kijöttek. González már az első körével kiírta magát az időmérő további szakaszából, miután eldobta. Ezek után Öncü zárt a legjobban, ekkor 1:50.439-nél tartott, azonban sárga zászló miatt elvették a körét, így López ölébe hullott az előzetes rajtelsőség.

Sokáig azonban nem vezethetett, mivel Canet és Moreira is megdöntötte, a spanyol 1:50.220-at szakított. Féltávnál Canet, Moreira, López, Agius és Holgado volt. Ekkor mindössze az ausztrál tartózkodott a pályán, a mezőny öt, illetve három és fél perccel a vége előtt csatlakozott hozzá.

Egy perc húsz másodperccel a vége előtt Öncü robbantott, és körrekorddal, 1:50.166-tal állt az élre. Az utolsó körök alkalmával többen is dobálták a piros szektorokat, és végül ketten is megelőzték a törököt. Moreira új pályacsúccsal, 1:49.940-es idővel megszerezte a pole pozíciót, mögötte a további sorrend a következő: Baltus, Öncü, Canet, Holgado, Alonso, Salač, van den Goorbergh, Roberts, López.

A Moto2 aragóniai időmérőjének végeredménye

A Moto3 kvalifikációjának krónikája

A tizenöt perces Q1 legelején Dennis Foggia kivételével ki is rajzott a mezőny. Érdekesség, hogy egy kivezető kört követően többen is visszatértek a bokszutcába. Az első lövések után Taiyo Furusato bizonyult a leggyorsabbnak 1:58.674-gyel, mögötte Guido Pini, Ryusei Yamanaka és Noah Dettwiler sorakoztak fel.

A második körök ezúttal is combosabbra sikerültek, és már Pini vette át a kezdeményezést 1:58.130-cal. Eközben a bokszba kihajtó versenyzők Máximo Quiles vezényletével visszatértek a pályára. A fiatal spanyol 1:58.152-vel kezdett, míg Stefano Nepa 1:58 alá is be tudott nézni 1:57.988-cal.

Quilesék eközben továbbjavultak, és Marc Márquezék protezsáltja először 1:57.491-et futott, majd újabb 85 ezredet csípett le. Mögé első körben Vicente Pérez és Foggia jöttek fel, majd Yamaka is benézett a harmadik helyre. Az utolsó pillanatban pedig Furusato is megérkezett a továbbjutók közé, így Foggia kiesett. A Q2-be végül Quiles, Yamanaka, Furusato és Pérez jutottak be.

Rögtön a Q2-ben kezdhetett José Antonio Rueda, David Muñoz, David Almansa, Álvaro Carpe, Adrián Fernández, Joel Kelso, Jacob Roulstone, Ángel Piqueras, Nicola Carraro, Luca Lunetta, Valentin Perrone, Scott Ogden, Cormac Buchanan és Ruché Moodley.

Az első köröket követően Carpe bizonyult a leggyorsabbnak 1:57.114-gyel, miközben Muñoz és Fernández buktak, előbbi nagy szerencsével úszott meg egy tömegkatasztrófát.

Féltávhoz közeledve Lunetta 1:56.997-tel vette át a vezetést, de nem sokáig örülhetett, miután Quiles érkezett meg 1:56.848-cal.

Két perccel a vége előtt Almansa bukott egy nagyot, ez azonban nem szólt bele a mezőny köreibe. Rueda vette át az ideiglenes pole pozíciós helyet 1:56.361-gyel, de Lunetta sem maradt el sokkal. Quiles is faragni tudott idején, de csak a harmadik helyet tudta visszaszerezni. A vasárnapi rajtelsőség tehát Ruedáé lett, mögötte a további sorrend: Lunetta, Quiles, Carpe, Furusato, Roulstone, Almansa, Kelso, David Muñoz és Piqueras.

A Moto3 aragóniai időmérőjének végeredménye,

Bagnaia nem érti a Yamaha-pletykákat, ismét megerősítette korábbi állítását

0

Francesco Bagnaia kijelentette, nem érti azokat a pletykákat, melyek a Yamahával boronálják össze. Úgy véli, Toprak Razgatlıoğlunak borzasztóan nehéz dolga lesz, ha átül a MotoGP-be, de természetesen kíváncsi lesz rá, hogyan teljesít. Gino Borsoi is megerősítette, hogy valóban megkeresték a törököt, valamint az a Miguel Oliveira is megszólalt, aki könnyen a 28 éves versenyző áldozatául eshet.

Azzal, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye már egy ideje az európai szezont tapossa, megindultak a pletykák a 2026-os pilótakeringőt illetően. Eddig elsősorban Pedro Acosta, Toprak Razgatlıoğlu és Jorge Martín kapcsán cikkeztünk, de az elmúlt időszakban Francesco Bagnaia neve is egyre gyakrabban felmerült, miután egyes sajtóértesülések a Yamahával boronálták össze, annak ellenére, hogy az olaszt 2026 végéig szerződés köti a Ducatihoz.

Emlékezetes, hogy Martín kapcsán pont Bagnaia kardoskodott a legjobban amellett, hogy ha egy versenyzőnek élő szerződése van, akkor azt kutya kötelessége betartani. Szerinte a folyamatos médiazaj és a közösségi felületek miatt nehéz kiszűrni, hogy mely híresztelésnek van alapja, és melynek nincs. Valószínűleg ennek esett áldozatául a 28 éves versenyző.

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

„Ezt nem értem. Van egy aláírt szerződésem, és, ahogyan a Brit Nagydíj csütörtöki napján is mondtam, soha nem lépek ki abból, amit aláírtam. Ez egy olyan dolog, amit sosem fogok megváltoztatni. A Ducatinál akarok maradni, és ők is ezt akarják a jelenlegi kontraktusig, sőt a következőre is. Úgyhogy nem értem. Rengeteget hallottam erről, és sok posztot látok magamról, ahol kék bőrruhában vagyok. Az igaz, hogy egy olyan versenyző esetében, mint én, aki nehéz időkön megy keresztül, [ilyenkor] az emberek [akarva-akaratlanul] elkezdenek azon gondolkozni, hogy »talán elmegy«. De nem ez történik velem” – nyilatkozta Bagnaia.

A Yamaha kapcsán jelenleg Razgatlıoğlu a slágertéma. Legutóbb arról számolhattunk be, hogy több sajtóértesülés szerint a török versenyző és a hangvillások között közel a megállapodás, és már akár az Olasz Nagydíjon bejelenthetik, hogy a Superbike-vb címvédőjéé az egyik Pramac-ülés. Ezt egyébként Gino Borsoi is megerősítette, bár jóval árnyaltabb fogalmazott. A toszkánaiak csapatfőnöke elárulta, valóban felvették velük a kapcsolatot, de még semmi nincs aláírva, és a nyári szünetig nem is lesz döntés a pilótapárosuk kapcsán.

Razgatlıoğlu újabb lépést tett a MotoGP felé – mégsem annyira egyértelmű a távozó személy kiléte?

Bagnaia Razgatlıoğlu kapcsán is megszólalt a Motorsport.com-nak: „Toprak nagyon erős versenyző, ahogyan már megmutatta. Azonban jelenleg a számára optimális helyzetben van a Superbike-ban, egy vezető alak Nicolò [Bulegával], és ők mindig megteremtik a különbséget [a többiekhez képest]. Ha idejön a következő évben, egy olyan szituációban találhatja magát, ahol rendkívül keményen kell dolgoznia. Úgy gondolom, jól munkálkodik, de az alapoktól kell indulnia, mert itt még nincsenek Pirelli gumik, és teljesen különböző és merevebb motorjaink vannak. Az igazat megvallva kíváncsi vagyok rá.”

Bagnaia helyzete közös ügy – felelősségvállalásra szólított fel a Ducati igazgatója 

Oliveira érzi a nyomást, és tudja, teljesítenie kell

Ugyan Miguel Oliveirának szerződése van a 2026-os szezonra, egyáltalán nem biztos, hogy ki is tudja azt tölteni. Egyes sajtóértesülések szerint a szerződésében van egy olyan záradék, hogy amennyiben egy adott versenyhétvége után ő a leggyengébb láncszem a gépezetben, akkor megválhatnak tőle. Ez jelenleg teljesül is, hiszen a portugál pilóta eddig 2 pontot kapart össze, persze hozzá kell tenni, hogy az Argentin Nagydíj szombati napján megsérült, és ezután legközelebb csupán Le Mans-ban ülhetett motorra.

„Toprakot szívesen látja a MotoGP. És ha egy csapatnak lehetősége nyílik arra, hogy leigazolja őt, miért ne? Persze, ha a Yamahának szüksége van rá, hogy helyet csináljon neki, akkor meglátjuk, de bízom a döntésükben, és nem állok ellen annak. Tulajdonképpen többet erről nem tudok mondani. Ez még nem hivatalos, ez csak egy pletyka, semmi nincsen még aláírva, úgyhogy nem tudom, mit mondhatnék még” – fogalmazott Oliveira.

Azonban tisztában van vele, hogy könnyen lehet, hogy ennek ő fog áldozatául esni: „Nyomás? Ó, igen, biztosan [van]. Úgy értem, ha ez így van, akkor teljesítened kell. Persze nem úgy kezdődött a szezon, ahogyan szerettem volna. Sokáig pályán kívül voltam egy sérülés miatt. Amikor próbálsz egy nem könnyű motort megtanulni, akkor ahhoz alkalmazkodnom kell. Megérkezel, és már egy módosított konstrukciód van. Az elmúlt két versenyen nem motoroztam túl jól. És a nyári szünetig tulajdonképpen be kell bizonyítanom a képességeimet. Ennyi.”

Oliveira bírálta a MotoGP egyik fontos biztonsági rendszerét, amely szerinte nem nyújt elég védelmet

Márkatársai megizzasztották, de Marc Márquezé az aragóniai pole

0

Marc Márquez nyerte meg az Aragóniai Nagydíj időmérő edzését. Mellé az első sorba Álex Márquez és Franco Morbidelli érkezett meg, akik egyaránt megnehezítették a dolgát a kvalifikáció második szakaszában.

A második szabadedzések után a MotoGP kvalifikációjával folytatódott a délelőtti program az Aragóniai Nagydíjon. A királykategória szombati gyakorlását Marc Márquez húzta be 1:46.607 másodperces körrel. Az időmérő kezdetekor 23 fok volt a levegő, míg 38 fok az aszfalt hőmérséklete.

A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta

A mezőny Enea Bastianini vezetésével ki is rajzott a 15 perces Q1-re. Az első körök hamar kútba is estek a sárga zászló miatt, mivel Marco Bezzecchi dobta el a motort a sor elején.

Az első relevánsabb kört Fabio Quartararo futotta meg, aki 1:47.078-cal állt az élre. Ezt az időt továbbjavíthatta volna, de belehibázott a negyedik szektorban. Eközben mögötte is jöttek az ígéretesebb körök, ugyanis Fabio Di Giannantonio és Álex Rins is tizeden belülre érkezett a francia versenyzőhöz képest.

Ezt minimális csend követte a pályán, közben Bezzecchi is sikeresen visszaért a bokszba, és ki is hajtott a tartalékmotorjával. Őt Quartararo és Di Giannantonio is követte. Az Aprilia olasza azonban sokáig nem jutott, mivel technikai hiba hátráltatta munkáját.

Eközben mind Quartararo, mind Di Giannantonio benézett 1:47 alá, a francia 1:46.631-et, az olasz pedig 1:46.923-at futott, hovatovább Raúl Fernández érkezett meg a második helyre 1:46.711-gyel.

Az utolsó percekre Jack Miller is megérkezett a harmadik helyre, Di Giannantonio pedig 1:46.610-re javította a leggyorsabb kört. Bezzecchi is tudott futni egy kört, de esélye sem volt a továbbjutásra. Di Giannantonio mellett tehát Quartararo tudott még bejutni a Q2-be.

Abba a Q2-be, ahová alanyi jogon Marc Márquez, Álex Márquez, Maverick Viñales, Joan Mir, Pedro Acosta, Johann Zarco, Brad Binder, Fermín Aldeguer, Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli került be.

Minimális várakozás után a Márquez testvérek vezetésével elindult a Q2. Marc pedig ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta, és a hétvégén először nézett be 1:46 alá, egészen pontosan 1:45.986-ot futott. Mögötte Álex Márquez, Binder, Acosta és Zarco volt a sorrend.

Második nekifutásra Acosta és Morbidelli is javítani tudott, előbbi a harmadik, utóbbi az ötödik helyre érkezett meg. Quartararo is faragott körén, nyolc és fél perccel a leintés előtt a hatodik pozícióban állt, Bagnaiának pedig nagyot kellett mentenie.

Négy perccel a vége előtt Bagnaia lépett fel a negyedik helyre 1:46.340-nel, Álex Márquez és Morbidelli pedig nagy kört készített elő. A spanyol versenyző 1:45.964-et futott, míg az olasz 2 századot kapott tőle, és egy 1:45.984-gyel érkezett meg a második pozícióba.

Marc Márquez azonban tovább tudta licitálni a pole pozíciós kört, órája ugyanis pályacsúcsot jelentő 1:45.704-nél állt meg. Eközben Bagnaia ismér felugrott a negyedik helyre, Quartararo pedig a hetedikre. Ezt nem sokáig tudta tartani, mivel Aldeguer és Viñales is meg tudta előzni. Eközben Morbidelli próbálta ostromolni Álex Márquez második helyét, de elvenni már nem tudta.

Ugyan Marc Márquezt megizzasztották, de ezúttal sem volt ellenszer rá, és a Katari Nagydíj után először szerezte meg a pole pozíciót. Álex Márquez lett a második, Morbidelli a harmadik. Mögöttük a további sorrend a következő: Bagnaia, Acosta, Binder, Aldeguer, Viñales, Quartararo és Di Giannantonio.

A MotoGP aragóniai időmérőjének végeredménye

Küzdelemre készült, de sima Q2 lett belőle – Mir legerősebb péntekjét zárta

0

Joan Mir elégedetten zárta az Aragóniai Nagydíj pénteki napját, miután az erős eredményhez jó érzések társultak. Elárulta, módosítottak valamennyit a koncepción, ezáltal jóval jobb lett a tapadása, pedig ezen a pályán papíron küszködniük kellene. Ezen változtatásoknak köszönhetően problémamentesen jutottak be a Q2-be. A spanyol szerint ott lehetnek az elejébe, de nem fognak beleszólni a dobogóért folytatott csatába.

Nem csak Marc Márquez nagy fölényéről és a KTM hirtelen berobbanásáról szólt az Aragóniai Nagydíj pénteki napja. Az élmezőnybe egy rég nem látott vendég tért vissza, miután a Honda számára ezúttal Joan Mir szállította a legerősebb teljesítményt, és a negyedik helyen zárta a délutáni edzést, holtversenyben a harmadik Maverick Viñalesszel.

A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta

„Ugyanazzal az idővel zártunk, mint a harmadik. Kihívás ezen a pályán motorozni, mert sokat csúszik. Elméletileg ezen körülmények között itt szenvednünk kellene, de ilyen a motorozás. Vannak olyan napok, amikor egyszerűen nem érted, hogy mit és miért csinálsz jól. Remek munkát végeztünk, pontosan úgy, ahogyan az elmúlt három versenyen, de egyik vagy másik okból kifolyólag nem jöttek össze a dolgok” – összegzett Mir.

A MotorLand Aragón egyik különlegessége, hogy borzasztóan alacsony a pálya tapadása, erre többen is felhívták a figyelmet a pénteki napot követően. Pedro Acosta többek között arra is rávilágított, hogy a minimális tapadás összefüggésben van azzal, hogy bukásmentesen zajlott le mindkét edzés a királykategóriában. Mir elárulta, eszközöltek némi módosítást, ami elősegítette őket ezen az úton.

„Javítottunk a tapadáson, mivel nem értettem azt, hogy miért nekem volt a legkevesebb. Eszközöltünk némi módosítást, ami azt jelentette, hogy jobb tapadásom lett. Ez a kulcsa annak, hogy a küszködésből eljutottunk a Q2-ig további problémák nélkül” – mutatott rá az egyszeres MotoGP-futamgyőztes.

Hogyan fognak hatni a szabályváltozások és az új gumik a MotoGP-re?

„Egyáltalán nem vagyunk messze, de ki kell vennünk a játszmából Marc [Márquezt] és Álex [Márquezt]. De ott vagyunk mi is, és úgy gondolom, az egész hétvégén ott lehetünk. Van egy pár ideges KTM-es körülöttünk” – vetett számot a jövő kapcsán Mir, de figyelmeztett, hogy páros lábbal a földön kell maradniuk. – Nem hiszem, hogy azon a szinten tartunk, hogy normál esetben a dobogón gondolkozzunk. Ha lehetőség adódik, persze rámegyek, de először az első ötben kell végeznünk, és egy stabil hétvégét kell zárnunk. Az, hogy elértük ezt az eredményt, [önmagában] semmit nem jelent, nekünk viszont igen, mivel nehéz helyzetből érkeztünk.”

Ezt számokkal is alá lehet támasztani, hiszen amióta bevezették a sprintformátumot 2023-ban, azóta ez a negyedik hely a legjobb a spanyol számára, aki mindent összevetve jó érzésekkel szállt le az RC213V-ről. „Ez az a konstrukció, amin idén eddig a legjobban éreztem magam. Mivel kevés a tapadás, nem feltűnő a vibráció. Mindannyian csúszkálunk itt, úgyhogy folytassuk a bulit.”

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

Acosta elmagyarázta, miért volt bukásmentes a királykategóriában az Aragóniai Nagydíj pénteki napja

0

Pedro Acosta szerint azért nem volt bukás a MotoGP pénteki edzésein, mert Aragóniában jóval nehezebb a határokon motorozni az alacsony tapadás miatt. A spanyolnak némi filozofálgatás is belefért, valamint egyértelmű célokat tűzött ki a hátralévőkre: felérni a dobogóra.

Hiába a váltakozó előjelű hírek a KTM háza tájáról a gazdasági helyzetük miatt, ezeket a problémákat mintha teljesen kizárták volna az Aragóniai Nagydíj pénteki napjára. A mattighofeniek a 2024-es Katalán Nagydíj után először jutottak be a Q2-be három motorral, miután a délutáni edzésen Maverick Viñales a harmadik, Pedro Acosta az ötödik, míg Brad Binder a hetedik leggyorsabb kört futotta. Hovatovább, Enea Bastianini sem sokkal maradt el az első tíztől, ezáltal akár ő is továbbjuthat.

A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta

Ezen felbuzdulva Acosta egy érdekes játékkal kezdte meg értékelését a pénteki napot követően: „Hogyan tudjuk azt megmagyarázni, hogy manapság rengeteg problémánk volt, és most három pilótával ott vagyunk a Q2-ben. Ezt meg kell értenünk” – tette fel a költői kérdést a 21 éves versenyző.

„Ami nagyon különlegessé teszi ezt a pályát, az az alacsony tapadás. Úgy gondolom, hogy nincsen még egy ilyen azfaltcsík a versenynaptárban – folytatta, majd egy érdekes jelenségre is rávilágított. A MotoGP mezőnye ugyanis úgy abszolválta az első napot, hogy egy bukás sem történt. Hovatovább a Moto3 délelőtti programját sem töredezte sárga zászló, de délután is csupán néhányan estek el a kisebb kategóriákban.

„Sokkal nehezebb a határokon motorozni, amely arra is magyarázatot ad, hogy miért nem volt bukás. Ne értsenek félre, persze Aragóniában is eldobhatod, de ez a pálya nem teszi azt lehetővé, hogy teljes gázzal támadjuk a kanyart. És emellett a hőmérséklet is magas” – magyarázta Acosta.

Egyre közelebb kerül a Ducatihoz a KTM? – Acosta optimista

De ezek az extrémebb körülmények sem lepték meg a kétszeres világbajnokot: „Nem panaszkodok, mert szerencsés vagyok, mivel otthon elég gyakran hasonló körülmények között tudok edzeni. De ettől függetlenül az egy tény, hogy a pálya nem igényel nyélgázt. És ez egyértelműen egy előny a KTM pilótái számára.”

Acosta 2024-ben fel tudott érni a dobogóra, miután a sprinten és a főversenyen is egyaránt a harmadik helyen zárt. Nagy esély van tehát arra, hogy az idén is hasonló forgatókönyv lépjen életbe, és természetesen ez a cél a következő napokra. Amennyiben valóban fel tud állni a dobogóra a spanyol (vagy bárki a KTM pilótái közül), akkor az is elmondható lesz, hogy minden gyártónak van már legalább egy tényleges pódiumos helyezése. Erre utoljára 2023-ban volt példa.

„Még mindig tudunk javulni, de a pályán a munka jóval nehezebb. Ahogyan motorozunk itt, sokkal nehezebbé teszi azt, hogy mindent pontosan eltaláljunk. Összességében Marc [Márquez] és Álex [Márquez] magasabb szinten van, de a harc a dobogóért határozottan lehetséges” – zárta gondolatait.

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

Marc Márquez lenyugtatta a kedélyeket – úgy véli, folytatódik a közeledő tendencia

0

Marc Márquez szerint jó úton haladnak, és úgy gondolja, remekül sikerült a pénteki napjuk. Ugyan módosítottak a motoron, de továbbra is azon vannak, hogy megértsék, hol vannak a határok, mivel a külső körülmények folyamatosan változnak. Legközelebbi ellenfeleiről is szót ejtett.

A MotoGP mezőnye úgy utazhatott el az Aragóniai Nagydíj helyszínére, hogy egyértelműen Marc Márquez a forduló legnagyobb esélyese. A 32 éves versenyző igazolta is az előzetes várakozásokat, mivel az első szabadedzést, valamint a délutáni tréninget is könnyűszerrel húzta be. Érdekesség, hogy a délelőtt folyamán teljes erődemonstrációt tartott, miután mindössze egy versenyző zárt másodpercen belül hozzá képest.

A két Márquez a mezőny előtt, a KTM és Mir is nagyot villantott, Quartararo a motort csapkodta

„Délutánra kicsit megváltoztak az érzéseim – kezdte Márquez a MotoGP.com kameráinak. – Végrehajtottunk néhány módosítást a motoron, ami segített, hogy gyorsabban megértsem a pályakörülményeket. Elégedett vagyok a péntekünkkel, tökéletes úton haladunk, de folytatnunk kell a munkát, mert, ahogyan láttuk, az edzésre közeledtek [hozzánk] a versenyzők és az idők, és ez a tendencia folyatódni fog.”

A Desmosedici GP25 egyik rákfenéje, hogy a motor eleje teljesen máshogyan viselkedik. Egyes feltételezések pedig ezzel kötik össze Francesco Bagnaia gyengébb formáját, mivel az olasz versenyzőnek ezt a mechanizmust teljesen újra kell tanulnia. Erre még az is rájön, hogy a körülmények sem ideálisak, hiszen magas az aszfalthőmérséklet, amihez alacsony tapadás társul. Márquez a határok feszegetésére is kitért.

„Ez az egyik programpontunk, hogy mindig megpróbáljuk megérteni, hogy hol a határ. Különösképpen azért, mert a szél [erőssége] és a pályaviszonyok is megváltoztak délutánra. Nő a hőmérséklet. Ezen is dolgozunk” – fogalmazott.

Márkatársa eloszlatta a gyanút Marc Márquez motorjáról 

Mindkét programon öccse, Álex Márquez végzett mögötte, viszont a harmadik helytől lefele nem a várt neveket láthatjuk. A KTM kapásból legalább három motorral képviselteti magát a Q2-ben, ez egyébként a 2024-es Katalán Nagydíj óta először fordul elő. Joan Mirt is mindenképpen ki kell emelni, miután az egy szem gyári Hondával délután a negyedik helyen zárt, ezáltal neki is bérelt helye van a szombati kvalifikáció második szakaszában.

„Úgy gondolom, hogy Álex lesz a legerősebb ellenfelem. Második helyen áll a bajnokságban. Jelenleg egy kicsivel jobb a tempónk, de szombaton meglátjuk. Nagyon közel van, és a versenytempót figyelve a KTM is ott lehet [az elején]. Minden gyártó közelebb és közelebb kerül, ezért folytatnunk kell a munkát” – összegezte a hatszoros MotoGP-világbajnok.

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

Változó körülmények között kellett helytállnia a magyar csapatnak a Spái 8 órás időmérőjén

0

A Superstock kategória hetedik helyét szerezte meg a HERT by Moto-Jungle csapata a Spái 8 órás viadal időmérőjén. Kovács Bálintnak, Számadó Máténak és Görbe Somának változó körülmények között kellett helytállniuk.

Pénteken rendezték a Spái 8 órás viadal kvalifikációját, amelyen természetesen a magyar versenyzőkkel felálló csapat, a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle egysége is részt vett. A Superstock kategóriában induló triónak változó körülmények között kellett helytállnia oly módon, hogy mindhárman két-két időmérős etap során gurulhattak pályára.

Az első csoportban Kovács Bálint motorozott, aki 2:23.130 másodperccel a kategória nyolcadik helyén zárt, 1,017 másodperccel elmaradva a Superstock legjobb idejét megfutó 27-es Hondától. Őt Számadó Máté követte, aki 2:23.130-ig, illetve a hetedik pozícióig jutott, és 1,819 másodperccel volt lassabb az elsőként végző 777-es Hondától.

Görbe Soma nyolcadik helyet, illetve 2:23.880-at tudott elsőre, 2,445 másodperccel elmaradva a 44-es Hondától. Mivel a rajtsorrendet az egységek két leggyorsabb pilótájának körátlaga dönti el, az akkor állás szerint a magyar egység a nyolcadik pozíciót foglalta el, 2:23.181-es idejük pedig 1,390 másodperccel volt lassabb a 44-es Hondától.

Ennek azonban csak a második etapokra vaól felkészülés szempontjából volt jelentősége, hiszen mindhárom magyar motoros javított. Kovács nem is akármennyit, hiszen egészen 2:21.645-ig jutott, amivel csoportjának második helyén zárt a Superstockban, mindössze 4 ezredes hátrányban a 49-es Apriliával szemben. Számadó hetedikként, 2:23.020-szal fejezte be a napot, 1,304 másodpercet kapva a 9-es BMW-től.

Ezzel ki is alakult a HERT by Moto-Jungle átlagideje, hiszen Görbe egyik csapattársát sem múlta felül: 2:23.178-as köre 1,376 másodperccel volt lassabb ugyancsak a 9-es BMW-nél, és a hatodik pozícióra volt jó. Ezzel a magyar hármas 2:22.333-mal hetedik lett kategóriájában, az átlagidejük pedig 1,531 másodperccel volt rosszabb a 9-es BMW-énél.

A szombat 12:30-kor kezdődő futamon szintén változó körülményekre lehet számítani, így szint bármi megtörténhet. A 713-as BMW egyébként összességében a tizenhetedik helyre kvalifikált. Az elitnek számító EWC kategóriában az 1-es Suzuki bizonyult a legjobbnak Gregg Blacknek és Dan Linfootnak köszönhetően, akiket Étienne Masson egészít ki.