back to top
2025. szeptember 23. 22:07
Kezdőlap Blog Oldal 16

Hivatalos: a Honda is elhasznál egy szabadkártyát Barcelonában

0

A Honda nyilvánosságra hozta, hogy szabadkártyával nevezi a hétvégi Katalán Nagydíjra Aleix Espargarót, amelyen valószínűleg Somkiat Chantra megkísérli a visszatérést.

Szerdán délután a Honda hivatalosan bejelentette, hogy az előzetes várakozásoknak megfelelően szabadkártyával nevezi új tesztpilótáját, Aleix Espargarót a hétvégi Katalán Nagydíjra. Espargaró hivatalosan a gyártó tesztcsapatát fogja képviselni. A spanyol motorosnak ez lesz az idei negyedik bevetése, amelyek közül kettőt szintén szabadkártyával, egyet pedig Luca Marini helyetteseként teljesített. Ezek során a legjobb eredményét a Holland Nagydíj főfutamán érte el, amelyen tizenhatodik lett.

Egyébként Espargaró az eredeti tervek szerint rajthoz állt volna a Magyar Nagydíjon is Somkiat Chantra helyetteseként. Ám nem sokkal annak kezdete előtt kiderült, hogy pár nappal korábbi biciklibalesetben megsérült egyik csigolyája, így nem tudta vállalni a részvételt. Egyébként az indulása valószínűvé teszi, hogy a szintén sérüléssel küzdő Chantra megpróbál visszatérni ezen a hétvégén. Mellékesen Espargaró a szerepében nem lesz egyedül Barcelonában, hiszen az Aprilia ugyancsak szabadkártyával küldi pályára Lorenzo Savadorit.

Frissítés: bár szöveges formában még nem erősítették meg, az LCR egyik Instagram-videója alapján úgy tűnik, Chantra valóban megpróbál elindulni a Katalán Nagydíjon.

Hivatalos: Viñales a hétvégén visszatér, egy szabadkártyás biztosan lesz a mezőnyben

Bagnaia továbbvinné a Balaton Parkon talált jó érzést, amelyet egy jelentős változásnak köszönhet

0

Francesco Bagnaia a hétvégi Katalán Nagydíjon vissza akarja hozni azt a jó érzést, amelyet a Balaton Park Circuiten talált meg azáltal, hogy jelentős változást hajtottak végre a beállításaiban. A módosítás részleteiről sokat nem árult el, de elmondása szerint több területen is előrelépést hozott.

A hétvégén ismét összeméri tudását a MotoGP mezőnye, ezúttal a Katalán Nagydíj keretében. Francesco Bagnaia kettős lelkiállapotban érkezhet meg a barcelonai pályára, ahol a tavalyi – a valenciai esőzések miatt áthelyezett – szezonzárón az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Az előző fordulóban, a Magyar Nagydíjon ugyanis egyrészt láthatóan küszködött, egy tizenharmadik és egy kilencedik hellyel zárt, de saját elmondása szerint sikerült úgy változtatniuk a beállításokon, amit követően jobban ment neki a motorozás. Ezt pedig megpróbálja majd Barcelonában kamatoztatni.

Marc Márquez új mérnöke megválaszolta, segítene-e a nehéz helyzetbe került Bagnaiának

„Ami a Balaton Parkot illeti, ha az eredményeket nézzük, az kétségtelenül az év egyik legnehezebb hétvégéje volt – idézte fel Bagnaia. – De az időmérő után úgy döntöttünk, hogy nagyon jelentős változtatásokat hajtunk végre a motoron, és ezáltal ismét jól éreztem magam a nyeregben, különösen a vasárnapi futamon. Ezen az úton fogunk továbbhaladni, azon dolgozva, hogy ezen a pályán, Barcelonában is visszahozzuk ugyanezt a jó érzést.”

Az előrelépést jelentő változtatásokról már a Magyar Nagydíj alatt is beszélt a P1Race.hu jelenlétében: „A beállításokat tekintve nagyot változtattunk, és szerencsére a jó irányba sült el. Amint kipróbáltam, éreztem, hogy nagy potenciál lakozik benne. Normál esetben Barcelonában is ugyanezen paraméterekkel fogjuk elkezdeni a hétvégét, és meglátjuk, hogy jobb lesz-e.”

A változtatás pontos részletei nem ismertek, de Bagnaia arra utalt, hogy a geometrián módosíthattak. „Nehéz elmagyarázni, de centimétereket változtattunk, szóval elég nagyot. A féktávokon egy kicsit jobban kezdtem érezni magam, és a kanyarbejáratoknál is javult a helyzet” – tette hozzá.

Bagnaia: Sokkal jobban magamra ismertem

Acosta vagy Aldeguer a tehetségesebb? – a KTM-pilóta szerint a számok magukért beszélnek

0

Miután Fermín Aldeguer arról beszélt, hogy tehetségesebb Pedro Acostánál, a KTM-pilótát is kifaggatták arról, mit gondol kettejük összevetéséről. Acosta szerint a számok alapján a közönség maga el tudja dönteni ezt a kérdést.

Spanyolországnak az elmúlt évtizedekben soha nem volt hiánya kiváló motorversenyzőkből, elég csak Dani Pedrosára, Jorge Lorenzóra vagy Marc Márquezre gondolni. A MotoGP mezőnyében jelenleg a spanyolok képviseltetik magukat a legnagyobb számban: a huszonkét állandó pilótából kilenc a piros-sárga-piros lobogó alatt versenyez. Ráadásul az utánpótlást illetően sincs mitől félniük, hiszen a fiatal tehetségeik már ott is vannak a királykategóriában. Ezalatt elsősorban a 21 éves Pedro Acostára és a 20 éves Fermín Aldeguerre lehet gondolni.

Marc Márquez szerint hamarosan Acosta lábai előtt heverhet a MotoGP pilótapiaca

Kettejüket így rendszeresen össze is mérik Spanyolországban, sőt nemrég a KTM-pilótának is feltették a kérdést: melyikük tehetségesebb. „Ezt a közönségnek kell eldöntenie, nem nekem” – válaszolta Acosta az AS-nek. A spanyol lap nem sokkal korábban a másik felet is meginterjúvolta, akinek határozott véleménye volt a témában: „Fermín azt mondta, hogy ő a tehetségesebb, Acostának pedig nagyobb a munkabírása.”

„Nos, végül is a számok magukért beszélnek. Én a saját dolgomra koncentrálok, és a srác valójában nagyon jól teljesít. Nekem túl sok saját problémám ahhoz, hogy másra koncentráljak. A saját dolgomra figyelek, és megpróbálom elvégezni a munkámat” – reagálta erre Acosta, majd a visszakérdezésre megismételte: „már mondtam, hogy a számok magukért beszélnek.”

Itt felmerülhet, hogy milyen számok képezhetik az összevetés alapját. A két spanyol pilóta eddig két és fél szezonban versenyzett egymás ellen, hiszen különböző úton jutottak el a Moto2-es világbajnokságig, amelyben egyaránt 2022-ben futották első teljes szezonjukat. Ekkor Acosta a tabella ötödik, Aldeguer pedig a tizenötödik helyén zárt. Egy évvel később aztán Acostát már senki sem tudta legyőzni, miközben Aldeguer a bajnoki dobogó legalsó fokára ért oda.

Aldeguer kipróbálná magát a gyári Ducatinál, de „pokoli” lenne Marc Márquez csapattársának lenni

Ezek után idén találkoztak újra, már a MotoGP-ben. A mostani idényben mindketten két főfutam- és két sprintdobogót szereztek, de kiegyensúlyozottabb teljesítményének köszönhetően Acosta az ötödik, Aldeguer pedig nyolcadik az összetettben. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy utóbbi az újoncszezonját tölti, ám egy jóval versenyképesebb motoron ül, mint vetélytársa. Azt ugyan nem lehet tudni, hogy a mazarróni cápa mindebből mit tart döntő jelentőségűnek, de ragaszkodott a metódusához.

„A számok [számítanak] – nyomatékosította Acosta nevetve. – Nincs rá szükségem [hogy ennél bővebben válaszoljak]. És ez tényleg nem [az én háborúm]. Azt hiszem, vannak fontosabb dolgok is, amikre gondolnom kell. Ha pedig ő így gondolja, hát legyen.”

Végül Acosta a személyes kapcsolatukról is szót ejtett, amely „alig változott” Aldeguer szerint: „Nos. Másfajta emberek vagyunk, de azt hiszem, ugyanolyan a kapcsolatom vele, mint itt mindenki mással. Szóval, rendben van.”

Marc Márquez elárulta, vissza fog-e venni, ha megszerezte a bajnoki címet

0

Marc Márquez először szeretné lezárni az idei bajnokságot, csak utána kezdne el foglalkozni a jövő évi szezonnal. A spanyol pilóta nem tervez lassítani akkor sem, ha biztosítja a bajnoki címet, mivel nem akarja elveszíteni a lendületét.

Kétségtelenül domináns szezont fut idén Marc Márquez, hiszen tizennégy forduló alatt tizenhárom sprintet és tíz főfutamot nyert meg. Ennek köszönhetően 175 pontos előnyt épített ki a tabellán második helyezett fivérével, Álex Márquezzel szemben. Mivel a hétvégi Katalán Nagydíjjal együtt már csak nyolc forduló van hátra a naptárból, ha az idősebb Márquez legalább 47 pontot gyűjt a következő két fordulóban, akkor már a misanói San Marinó-i Nagydíjon megszerezheti a hetedik királykategóriás bajnoki címét.

Marc Márquez lemondana egy több mint fél évszázados rekord megdöntésének lehetőségéről

Viszont, ahogy ő maga is rámutatott, ez akkor jöhet össze, ha Álex kifejezetten rossz hétvégét zár Barcelonában és Misanóban is, amit pedig nem akar. Mindenesetre valószínűbbnek tűnik, hogy a Japán vagy az Indonéz Nagydíjon érhet fel ismét a csúcsra. Mindenesetre még az utóbbi lehetőség esetén is négy forduló lenne hátra, amelyeket akár el is engedhetne. A cerverai motoros korábban szenvedett el nagyon komoly baleseteket, így kockázatkerülés szempontjából látszólag lenne is értelme annak, ha nem mindig megy el a határig, ő viszont nem így látja a helyzetét.

„Először is be kell biztosítanom a bajnoki címet – magyarázta a spanyol pilóta a Magyar Nagydíj alatt. – Egyre közelebbinek tűnik, de én már szeretném lezárni. Ha sikerül lezárni a 2025-ös szezont, akkor kezdhetjük a 2026-ost. Úgy értem, mindent csak lépésről lépésre lehet, először a 2025-öst kell befejezni, aztán jöhet a 2026-os.”

„Nem akarom elveszíteni a lendületet, azt a hozzáállást, amellyel most rendelkezem. Igaz, gyors vagyok, de a múltban is gyors voltam, csak akkor több hibát követtem el. Most úgy érzem, jobban kézben tartom a helyzeteket. De itt mindig a határon vagyunk, mindig benne van a hiba lehetősége. Éppen ezért szeretném, ha minden futamot ugyanezzel a hozzáállással teljesítenénk, mert ez lesz a legjobb módja annak, hogy elkezdjük 2026-ot. Ugyanakkor még sok verseny hátravan, és nem is beszélve 2027-ről, amire szintén kell készülnünk.”

Marc Márquez segít megszerezni a második helyet öccsének, aki szerint „nincs ok a pánikra”

Márquez legutóbb 2019-ben bizonyult egy MotoGP-szezon legjobbjának, amikor szintén domináns teljesítményt nyújtva öt fordulóval az idény vége előtt biztosította be a bajnoki címét. A maradék négy hétvégén aztán, mostani stratégiájához híven nem fogta vissza magát, és három győzelem mellett egy második helyet szállított. Ugyanakkor csak később, 2020 elején jött az a sérülése, amely hosszú időre versenyképtelenné tette, tehát valószínűleg ma már óvatosabb, mint akkor.

Razgatlıoğlu „idegesen” tér vissza kedvenc pályájára, amelyen tavaly súlyosan megsérült

Toprak Razgatlıoğlu szívéhez nagyon közel áll a Magny-Cours-i pálya, ám tavalyi veszélyes bukása után némileg nyugtalanul várja a hétvégi fordulót. A török pilóta emellett arról is beszélt, bajnoki ellenfele, Nicolò Bulega mennyit fejlődött tavalyról idénre.

A hétvégén a Superbike-világbajnokság visszatér hosszú nyári szünete után: a mezőny Magny-Cours-ba látogat. A franciaországi pályán ugyan kilenc győzelemmel Jonathan Rea a rekordtartó, de az elmúlt években már Toprak Razgatlıoğlu uralkodott itt. A török pilóta első nagy sikerét is ezen a pályán aratta, amikor megnyerte első Superstock 600-as Európa-bajnoki viadalát. Az első két Superbike-vb-futamgyőzelmét is itt szerezte 2019-ben, ráadásul a tizenhatodik helyről rajtolva. Az azóta eltelt négy évben pedig további hat első és két második helyet gyűjtött be. Tavaly azonban még a rajtrácsig sem jutott el, mivel pénteken egy nagyon szerencsétlen bukás áldozata lett.

Rea sikított Razgatlıoğlu bukásánál, szerinte könnyen „katasztrofális következményei” lehettek volna

Razgatlıoğlu a második szabadedzésen Garrett Gerloff mögött motorozott, amikor a tempós 14-es kanyar kijáratában elveszítette az uralmat a motorja felett. A gép a következő, 15-ös kanyaron át kicsúszott a bukótérbe, a 27 éves pilóta teste viszont jobbra indult el, és nekicsapódott a gumifal szélének. Az esés után a saját lábán hagyta el a helyszínt, de természetesen elvitték kivizsgálásra a pálya orvosi központjába.

Először még arról volt szó, hogy zúzódásokkal megúszhatja az esetet. Azonban később, már a kórházban kiderült, hogy légmell alakult ki nála, ami miatt nemcsak a Magny-Cours-i fordulót, hanem a cremonai versenyhétvégét is ki kellett hagynia. Ráadásul mindez a bajnoki versenyfutást is szorosabbá tette, és végül így török pilóta csak a szezonzárón ünnepelhetett. Mindez persze a mostani fordulóra készülve is eszébe jutott – még úgy is, hogy azon a helyen, ahová tavaly becsapódott, idén már air fence-ek, azaz energiaelnyelő elemek kapnak helyet.

„A Magny-Cours a kedvenc pályám. Hihetetlen élmény volt, amikor 2014-ben itt nyertem az első [Superstock 600-as] versenyemen, mert nem ismertem a pályát, csak a hétvége során tanultam meg. Az a győzelem felejthetetlenné tette számomra azt a hétvégét – tekintett vissza Razgatlıoğlu. – Tavaly viszont elestem, és az egy súlyos bukás volt, ami miatt nem tudtam folytatni a hétvégét. Kicsit ideges vagyok emiatt. Talán nem kellene száz százalékot adnom abban a kanyarban, inkább lassítanom kellene ott egy kicsit. De összességében továbbra is szeretem a pályát, Magny-Cours még mindig a kedvenc versenyhelyszínem.”

Ahogy tavaly, Razgatlıoğlunak idén is Nicolò Bulega a legfőbb bajnoki ellenfele, jelenleg csupán 26 pont az előnye vele szemben a tabellán. A török motoros pedig szívesen elismeri, hogy Bulega idén nagyobb kihívás elé állítja. „Sokat fejlődött idénre, már jobban ismeri a motorja potenciálját. Nyugodtabban motorozik, kiváló a tempója, jobb, mint tavaly – dicsérte vetélytársát. – Azt is jobban érti, hogy melyik keverék felel meg neki. Minden versenyhétvégén nagyon erős. Ha mi nem küzdenénk ellene, egyedül lenne az élen. Ha így folytatjuk, a bajnokság valószínűleg Jerezben [a szezonzárón] dől majd el. De a motorsportban bármi megtörténhet: műszaki probléma, bukás, bármilyen dolog előfordulhat bármelyikünkkel.”

Bulega változásokat szeretne motorján, Bautista sok mindent kipróbált az új Ducatin

Hivatalos: Viñales a hétvégén visszatér, egy szabadkártyás biztosan lesz a mezőnyben

0

Maverick Viñales rajthoz áll a Katalán Nagydíjon. Még nincs százszázalékos állapotban sérülése után, de így is fontosnak tartja, hogy motorra üljön a hétvégén. Az Aprilia pedig bejelentette, hogy Lorenzo Savadori szabadkártyával indul Barcelonában.

A hétvégén kerül majd sor a Katalán Nagydíjra, amelyen idén először teljes lehet az állandó MotoGP-mezőny. Ehhez az kell, hogy az előzetes terveknek megfelelően az egyaránt sérült Somkiat Chantra és Maverick Viñales is alkalmas legyen a versenyzésre, és meg is kapja ehhez az engedélyt csütörtökön. Az edzésbalesetet szenvedő Chantra, akit a Holland Nagydíj óta kénytelen nélkülözni az LCR, az Instagram-oldala tanúsága szerint Barcelonában tartózkodik, ahol biciklizni is elment. Ez viszont nem jelenti azt, hogy biztosan megkísérli a visszatérést, hiszen ő amúgy is Katalónia fővárosában lakik, valamint csapata még nem közölt semmilyen információt vele kapcsolatban.

Abban viszont már biztosak lehetünk, hogy Viñales, ha megkapja az engedélyt, motorra ül – legalább pénteken. A spanyol pilóta bal válla még a Német Nagydíjon sérült meg, ami miatt kiülte a sachsenringi hétvége hátralévő részét, valamint a szükséges műtét miatt a Cseh Nagydíjon sem indulhatott. Az Osztrák Nagydíjra ugyan megkapta az engedélyt, de csak pénteken, valamint az időmérő legelején vett részt, amikor is túlságosan fájni kezdett a válla, így végül visszalépett, és a Magyar Nagydíjra már el sem utazott. Most viszont újra meg fogja próbálni a visszatérést, bár elismerte, még nincs tökéletes állapotban.

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után

„Az Osztrák Nagydíj óta eltelt kéthetes felépülési időszak hasznos volt – mondta Viñales csapata szerint. – Emeltük az edzések szintjét és intenzitását, és napról napra egyre erősebb lettem. Fontos nekem, hogy ott legyek a Katalán Nagydíjon, a hazai versenyhétvégémen, mert ez segíteni fog abban, hogy az egész csapattal együtt értékeljük az eddig elvégzett munkát, és lássuk, hol tartunk. Biztos, hogy ezen a hétvégén nem leszek százszázalékos állapotban, de a cél az, hogy a motoron mérjük fel a helyzetünket. A fordulót darabról darabra kell felépítenünk, kezdve a péntek reggeli érzésekkel, és onnan megyünk tovább. Mindenesetre rendkívül izgatott vagyok, hogy újra találkozhatok a csapattal!”

A sérülésből (esetlegesen) visszatérők mellett a korábbi elképzelések szerint két szabadkártyás indulóval is bővülne a mezőny Barcelonában. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy Aleix Espargaró ott lesz-e a rajtrácson – a közösségi média tanúsága szerint legutóbbi sérülését már kiheverte –, de azt az Aprilia már nyilvánosságra hozta, hogy Lorenzo Savadori versenyezni fog a hétvégén. Az olasz tesztpilótának idén már ez lesz a tizedik éles bevetése, mivel korábban ő pótolta a sérült Jorge Martínt.

Savadori elmondta, nem céltalanul érkezik Montmelóba, hiszen több újdonságot is tesztelni fog. „A barcelonai egy olyan pálya, ahol korábban mindig jól szerepeltünk – olvashatók szavai a gyártó közleményében. – A legutóbbi montmelói teszteken több érdekes megoldást is kipróbáltunk, amelyeket most elhozunk a versenyhétvégére. Folytatni fogjuk a motor fejlesztését ezen a hétvégén is, és alig várom, hogy pénteken újra pályára gurulhassak.”

Új pilóta csatlakozott Rossi Akadémiájához

Valentino Rossi utánpótlásnevelő szervezete, a VR46 Akadémia bejelentette, hogy Lorenzo Pritelli csatlakozott tagjai sorába.

Bár már több mint három éve visszavonult a MotoGP-ből, Valentino Rossi a mai napig meghatározó szerepet játszik a motorversenyzésben. Elég csak saját királykategóriás csapatára, a VR46-ra – amely egyébként kedden hosszabbított egyik pilótájával –, vagy a VR46 Akadémiára gondolni. Utóbbi az elmúlt években az egyik legjelentősebb utánpótlásnevelő műhellyé nőtte ki magát.

Bagnaia édesapja elárulta, lényegében Rossi csapata mentette meg fia pályafutását 

Az Akadémia tagjai között tudhatja többek között a kétszeres MotoGP-bajnok Francesco Bagnaiát, Marco Bezzecchit, Luca Marinit, Franco Morbidellit, valamint a Moto2-ben versenyző Celestino Viettit és a European Talent Cupban induló Matteo Gabarrinit is. Nemrég pedig a szervezet bejelentette, hogy egy új tehetség csatlakozott hozzá: Lorenzo Pritelli. A 14 éves pilóta jelenleg négy fordulóban elért három győzelmével vezeti az olasz pre-Moto3-as bajnokságot, és a közösségi média tanúsága szerint már magától a Doktortól is kapott tanácsokat.

„Nagyon örülünk, hogy Lorenzo csatlakozott az Akadémiához – mondta Carlo Casabianca, a VR46 Akadémia vezérigazgatója. – Számunkra nagyon fontos, hogy folytassuk a fiatal tehetségek fejlődésének támogatását, és úgy gondoljuk, hogy Lorenzóval minden feltétel adott ahhoz, hogy együtt vágjunk neki ennek az útnak.”

Pritelli elmondta, számára nagyon sokat jelent ez az esély: „Azzal, hogy a VR46 Akadémia tagja lehetek, egy álmom teljesül be. Fontos lépés ez a fejlődésemben, olyan emberekkel, akikkel osztozom ugyanazon a szenvedélyen és elszántságon. Köszönöm az Akadémia teljes stábjának ezt a hihetetlen lehetőséget. Most jött el az ideje annak, hogy még keményebben dolgozzak.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

VR46RidersAcademy (@vr46ridersacademyofficial) által megosztott bejegyzés

Elindult a 2026-os Superenduro GP of Hungary jegyértékesítése

0

Elindult a jegyértékesítés a 2026-os Superenduro GP of Hungaryre. A Gold, a Silver és a Bronze belépők esetében kijelenthető, hogy minél minél korábban érdemes megvásárolnia annak, aki ki akar látogatni az eseményre.

A téli, illetve tavasz eleji időszakban szokás szerint megrendezik a Superenduro-világbajnokságot. A 2025–26-os kiírás a tavalyihoz hasonlóan hét fordulóból fog állni, ám a budapesti forduló ezúttal nem az ötödik, hanem a negyedik állomása lesz a sorozatnak. A pontos időpont pedig már az idei Superenduro GP of Hungary végén hivatalossá vált: 2026. január 31-e.

Közzétették a Superenduro-vb 2025–2026-os versenynaptárát

A héten pedig már el is indult a jegyértékesítés az immáron a harmadik éve az MVM Dome-ban, a régió legnagyobb ilyen jellegű létesítményében esedékes rendezvényre. A normál, vagyis a Gold, a Silver és a Bronze belépők esetében az első százat kedvezményesen lehet megkapni. Pontosabban előbbi kettő esetében ez már múlt idő, hiszen elfogytak, a legalacsonyabb kategóriából viszont cikkünk írásának pillanatában még van, ezt 11 990 forinttól lehet megvásárolni a superenduro.hu honlapon.

Ezt követően a Gold és a Silver esetében három lépcsőben fognak változni az árak: utóbbit november 30-ig 20 990 forinttól lehet megvenni. Ezt követően az ár 2 ezer forinttal fog növekedni, mígnem a rendezvény napján már 25 ezer forinttól lehet belépőt kapni. A Goldnál hasonló rendszer van érvényben: jelenleg 25 490 forinttól lehet jegyet venni, a következő időszakban ez 3 ezer forinttal növekszik, a helyszínen pedig 32 ezer forinttól lehet vásárolni.

Fantasztikus hangulat, remeklő magyarok – ilyen volt a Superenduro GP of Hungary (galéria)

A Bronze kategória esetében dinamikus árazás lesz érvényben, vagyis a jegyár az aktuális kereslethez igazodik, míg a helyszínen 17 ezer forinttól lehet beszerezni a belépőt. Mindhárom kategóriára érvényes, hogy 2 és 12 éves kor közötti személyek számára a szervezők 50 százalékos kedvezménnyel biztosítanak belépőt, a 2 év alattiaknak pedig nem szükséges belépőt vásárolni.

A gyerekek számára szóló kedvezmény a VIP és a Super VIP kategóriák esetében nem érvényes. Előbbi 54 990, utóbbi 59 990 forintba kerül. Az ilyen jegyek tulajdonosai exkluzív pályabejárásra, valamint snack- és üdítőellátásra jogosultak, emellett prémium ülőhelyről tekinthetik meg az eseményt. (A VIP az első vagy második, míg a Super VIP kifejezetten az első sorba szól.)

Továbbá a kerekesszékesek és a fejenként egy-egy kísérő számára szokás szerint ingyenesen elérhető a páros jegy, ám ezek csak korlátozott számban állnak rendelkezésre. Erre és a többi típusú belépőre is igaz, hogy 16:00-tól lehet belépni a helyszínre. Ugyanakkor ezúttal is lesznek olyan belépők, amelyekkel a nap korábbi szakaszában megrendezendő edzéseket lehet megtekinteni, ám ezzel kapcsolatban még nincsenek konkrét információk.

Remek versenyek és fergeteges hangulat – ismét szintet lépett a SuperEnduro GP of Hungary

A MotoGP-ből jöhet a BMW új pilótája, miután várhatóan Razgatlıoğlu csapattársa is távozik

0

Michael van der Mark saját elmondása szerint eddig nem kapott új ajánlatot a BMW-től, amely sajtóértesülések szerint a MotoGP-paddockból igazolna valakit a helyére. Jelen állás szerint Miguel Oliveira és Pol Espargaró alkothatja a jelöltek első sorát.

Nagy átalakulások jönnek az idei szezon végén a Superbike-világbajnokság mezőnyében, hiszen mindhárom aktív bajnok vált. Álvaro Bautista a gyári Ducatitól a Barni Racinghez igazol, Jonathan Rea visszavonul, Toprak Razgatlıoğlu pedig a MotoGP-ben próbálja ki magát. Utóbbi helyére szerződtette a BMW Danilo Petruccit, viszont a korábbi királykategóriás pilóta a kiváló tavalyi és idei eredményei ellenére sem tűnik képesnek arra, hogy egyedül pótolja a távozó török klasszist.

Rea is érdeklődött Bautista leendő motorja iránt, de a tulajdonos nem érzi úgy, hogy becsapta őt

Ráadásul Razgatlıoğlu mostani csapattársa, Michael van der Mark láthatóan küszködik az idei motorral, hiszen míg az alanyai motoros a tabella élén áll, ő csak a tizennegyedik helyet foglalja el. Így pedig saját bevallása szerint is az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy nem hosszabbítják meg a szezon végén lejáró szerződését.

„Tudom, hogy a Superbike-vb-n elért idei eredményeim nem túl jók – fogalmazott a Racesports.nl-nek írt jegyzetében. – Ez fáj, mert tudom, mire vagyok képes. De a Szuzukai 8 óráson megmutattam, hogy nem veszítettem el a tudásom, amit a BMW-nél is láttak. Természetesen felteszem magamnak a kérdést: és most mi lesz? Mit hoz a következő év? Jelenleg nincs ajánlatom a BMW-től a jövő szezonra, de semmit sem zárok ki. És nem csak a Superbike-vb-n belül gondolkodom. A versenyzés iránti éhségem még mindig megvan, és amíg érzem, hogy képes vagyok rá, szeretnék is tovább versenyezni. Valószínűleg találunk majd egy jó helyet valahol, dolgozunk rajta.”

A kérdés innentől az, ki lehet jövőre Petrucci csapattársa. A BMW-nél, amelynél a sorozathoz képest rendkívül jók az anyagi lehetőségek, „hónapok óta egy MotoGP-pilótát próbálnak levadászni” a SPEEDWEEK beszámolója szerint. Erre az elsődleges jelölt Miguel Oliveira lehet, aki pont Razgatlıoğlu érkezése miatt szorulhat ki a Pramactól. Egyelőre még nem jelentették be, de egybehangzó értesülések szerint a Yamaha Jack Millert szeretné megtartani az olasz istálló duójából, és az pedig nem látszik, máshol hol kaphatna esélyt a portugál motoros a királykategóriában.

Miller: Ha akarnak, akarnak, ha nem, akkor nem

Oliveira a Magyar Nagydíj alatt elmondta, szeretné folytatni a versenyzést, amire jelen állás szerint a BMW jelentheti neki a legjobb opciót. A bajor gyártónál ugyanis versenyképes fizetés mellett bevált technikát is kapna. A 30 éves versenyzőt hírbe hozták ugyan az Apriliával is, amelyhez tesztpilótaként csatlakozhatna, de ehhez kevésbé fűlik a foga. „Nem igazán érdekelnek [a tesztpilótai állások] – jelentette ki a P1race.hu jelenlétében. – Versenyezni szeretnék. De természetesen nyitott vagyok mindenre.”

Bár Oliveiránál az idei szezonban egyelőre elmaradnak az eredmények, személyében egy ötszörös MotoGP-futamgyőztest szerződtetne a BMW, aki most is folyamatosan versenyez. Viszont a hírek szerint egy olyan pilóta neve is bekerült a kalapba, aki két éve visszavonult a MotoGP-ből: Pol Espargaróé. A spanyol motoros persze azóta többször megmutatta, még mindig nagyon jó a tempója, legutóbb helyettesként a Magyar Nagydíjon villant meg, amelynek főfutamán nyolcadik lett. Azt ugyan a Balaton Park Circuiten leszögezte, a királykategóriába nem térne vissza egy teljes idényre, de a jóval rövidebb naptárral bíró, valamint kevesebb utazást megkövetelő Superbike-vb így is egy jó opció lenne a versenyzést saját elmondása szerint szívesen újrakezdő pilótának.

Razgatlıoğlunak még azt is felkínálták, hogy Rossi nyomdokaiba lépjen – interjú a BMW főnökével

Espargaró a visszavonulása óta a KTM tesztpilótája, és a GPOne.com értesülései szerint ebben a szerepében döntő hetek előtt áll. Az olasz lap szerint ugyanis most fog tárgyalni az osztrák gyártóval az esetleges folytatásról, felmérve, milyen lehetőségeket tartogat számára a projekt. Mindeközben az újság beszámolója alapján menedzsere, Albert Valera már felkereste a BMW-t is, hogy kiderüljön, milyen kilátásai lennének az együttműködésüknek.

Mindeközben Valera a Honda Superbike-programjával is felvette a kapcsolatot. A japán gyártó jövő évi felállása még nem ismert, hiszen Iker Lecuona távozni fog, Xavi Vierge pedig egyelőre nem kapott új kontraktust. A hírek szerint az egyik ülést Jake Dixon foglalhatja majd el, de ezt az igazolást hosszú ideje nem jelentették be. A Honda szempontjából Espargaró versenyzői képességei mellett csábító lehet, hogy az elmúlt éveket fejlesztési munkával töltötte, így ezen a téren nagy hasznára lehetne a programnak.

Hivatalos: eldőlt, hogy ki lesz a távozó Bautista utódja a Ducatinál

Hivatalos: a VR46 hosszabbított Morbidellivel, aki már a Magyar Nagydíj alatt kikotyogta az aláírást

0

Kedden a VR46 bejelentette, hogy az előzetes várakozásoknak megfelelően meghosszabbította Franco Morbidelli szerződését. Az olasz pilóta további egy évre írt alá Valentino Rossi alakulatával.

Bár még jó néhány forduló hátravan az idei MotoGP-szezonból, már szinte teljesen ismerjük a királykategória jövő évi mezőnyét. Legutóbb a Honda jelentette be Luca Marini és Johann Zarco szerződéshosszabbítását, kedden pedig egy újabb ülés talált gazdára.

Hivatalos: két versenyző is hosszabbított a Hondával, megvan a 2027-es mezőny első pilótája

Méghozzá a VR46-é, amelyre jövőre is Franco Morbidelli ülhet majd fel, Fabio Di Giannantonio mellett. Morbidelli a bejelentés alapján egy évvel hosszabbította meg a szezon végén lejáró szerződését, így 2026-ban is biztosan Valentino Rossi csapatát fogja erősíteni.

Ugyan a motorsportban semmit sem lehet készpénznek venni, ami nem hivatalos, de Morbidelli hosszabbítása nem okozott meglepetést. Sőt, a 30 éves pilóta a Magyar Nagydíj alatt egy tévéinterjúban már kikotyogta, hogy aláírt a csapattal. Az istálló pedig az elszólásról készült videót használta fel, hogy azzal viccesen nyilvánosságra hozza a „nagyszerű hírt”, amelyet a versenyző „nem bírt magában tartani.”

„Nagyon erős a szeretetem ez iránt a csapat iránt – olvashatók Morbidelli szavai a csapat közleményében. – Remekül érzem magam itt, és fantasztikus a kapcsolatom minden egyes csapattaggal. Öröm lesz jövőre is a Pertamina Enduro VR46 Racing Team színeiben versenyezni. Csodálatos dolog bejelenteni valami ennyire különlegeset. Remélem, még sok annyira nagyszerű napot élhetek át, mint amilyeneket idén is átéltünk, mert igazán megérdemeljük. Még közel másfél év áll előttünk, hogy tovább bizonyítsuk, milyen nagy potenciál rejlik bennünk együtt. Szeretném megköszönni ezt az egész csapatnak.”

Morbidelli személyében egy saját nevelésű pilótával hosszabbított a VR46, hiszen ő volt a VR46 Akadémia első hivatalos tagja. A római versenyző első világbajnoki sikerét 2017-ben aratta, amikor elhódította a Moto2-es trófeát. Egy évvel később a királykategóriában is bemutatkozott a Marc VDS Hondájával, majd 2019-ben már a Petronas Yamahát erősítette. A MotoGP-ben eddigi legjobb eredményét ezzel a csapattal érte el: 2020-ban összetett másodikként zárt. Innen a gyári Yamahához vezetett az útja, ahol azonban nem tudta fenntartani a jó formáját, részben a gyengülő technika miatt. 2024-re a Pramac Ducatihoz igazolt, idén pedig a VR46-hoz csatlakozott, amellyel már két főfutam- és két sprintdobogót is szerzett. Legutóbb a Balaton Parkban állhatott fel a pódiumra.

Morbidelli őszintén elmondta, milyen hatással van rá manapság édesapja öngyilkossága

Azzal, hogy Morbidelli, Zarco és Marini jövője is biztossá vált, már csak két hely maradt kiadó a 2026-os rajtrácson. Az továbbra sem dőlt el, hogy ki lesz Toprak Razgatlıoğlu csapattársa a Pramacnál, de a jelenlegi állás szerint úgy fest, Jack Miller maradhat az alakulatnál. Az LCR-nél pedig Somkiat Chantra helyére érkezhet valaki, méghozzá a várakozások szerint a Moto2-ben egyre jobb teljesítményt nyújtó Diogo Moreira.