back to top
2025. június 27. 11:30
Kezdőlap Blog Oldal 16

Az Aprilia több futamgyőzelemnél tartana Martín sérülései nélkül?

0

Massimo Rivola szerint sokkal jobb helyzetben lennének, ha Jorge Martín az idény elejétől kezdve tökéletes állapotban van, és már több futamgyőzelemnél tartanának. Az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója úgy véli, a sérülések nélkül jövőre valószínűleg harcba szállhatnának a világbajnoki címért.

Jorge Martín múlt héten borította a dominót, és közölte, hogy egy záradékra hivatkozva már az idei év végén felbontaná a 2026-ig aláírt szerződését az Apriliával. A helyzet azok után alakult így, hogy a spanyol pilóta többször is megsérült, és eddig mindössze egyetlen futamhétvégét teljesített új munkaadójával, ám akkor is messze volt a tökéletes állapottól, ráadásul Katarban szenvedte el a legsúlyosabb sérülést.

Természetesen ezt már soha nem tudjuk meg, de el lehetne játszani a gondolattal, hogy mi lett volna, ha Martínnak nincs a sepangi sérülése, és teljesen egészségesen vág neki a szezonnak. Az biztos, hogy az egész gyártó könnyebb helyzetben lenne, hiszen nem csupán több adatuk lenne, de jelenleg talán a legjobb képességű pilóta hiányzik a felhozatalból.

Hiába Martín egyértelmű üzenete, az Aprilia főnöke továbbra is „optimista”

A szezon elején történtek után a silverstone-i győzelem több mint különleges volt – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója az El Paisnak. – Azt gondoltuk, hogy az első futamtól kezdve erősek leszünk, de az idényünket meghatározta Jorge hiánya. Nagyon hiányzott nekünk. Segített volna a motor fejlesztésében, és Marco [Bezzecchi] fejlődését is felgyorsította volna, többek között azzal, hogy összevethettük volna az adatokat.”

Ahogyan arra az olasz szakember is utalt, a történtek ellenére idén is van már futamgyőzelmük, zsinórban a negyedik évben, hiszen Bezzecchi némi szerencsével megnyerte a Brit Nagydíjat. Rivola ugyanakkor egészen biztos benne, hogy Martínnal a fedélzeten nem csak ez az egy siker szerepelne az Aprilia neve mellett.

Amikor egy versenyző közli, hogy el akar menni, az természetesen fáj, ez elkerülhetetlen, egy emberi érzés – folytatta. – Nem mondhatom, hogy minden jól megy, ez nem lenne igaz, de meg vagyunk róla győződve, és mindig is meg voltunk, hogy a motorunk képes a győzelemre vele. Ez idáig több futamot is megnyerhettünk volna a silverstone-i versenyen felül. És nem akarok naiv lenni, ezt meggyőződéssel és a kezemben lévő adatokkal mondom.”

Martín kihasználná a miatta bevezetett szabályt, mielőtt újra versenyezne

Bár a szurkolók egy része árulásnak tekinti Martín húzását, Rivola valamilyen szinten átérzi a helyzetét, és ennek kapcsán egy érdekes felvetéssel is előállt. „Bár ez egy rendkívül nehéz szituáció, megértem, hogy Jorge min megy keresztül – fogalmazott. – Amikor egy pilóta nem motorozhat, és ilyen hosszú időre kiesik, nagyon szenved. Az elméje mindenre gondol, még ezt a küszködést is a motorhoz, a csapatunkhoz kötheti.”

Martín még a tesztek előtt kijelentette, idén nem számol a világbajnoki címmel, de jövőre szeretne harcba szállni a végső győzelemért. Főnök úgy véli, ez normál körülmények között sikerülhetne is, de így most minden szempontból rosszabb helyzetbe kerültek. „Talán reálisabb lett volna 2026-ban gondolkodni, és ha Jorge egész idényben százszázalékos lett volna, ez nagyon valószínű lenne – utalt arra, hogy az idei bajnoki csatára előzetesen sem volt nagy esély. – Most minden nehezebb, de nem lehetetlen.”

Remek hírek Martín állapotáról, de még kérdéses a visszatérése

A Tech3 vezére elismerte, valóban beszélgettek a korábbi F1-es csapatfőnökkel

0

Hervé Poncharal, a Tech3 csapatfőnöke megerősítette azokat a pletykákat, miszerint ténylegesen beszélgettek Günther Steinerrel. A Forma–1-es Haas istálló korábbi vezetője akár több szempontból is szóba jöhet az istálló háza táján. A francia szakember a jövő kapcsán is szót ejtett.   

A Brit Nagydíj alatt merültek fel az első olyan pletykák, miszerint Günther Steiner, a Forma–1-es Haas korábbi csapatfőnöke a Tech3 háza táján szimatolt, miután ő maga is Silverstone-ban járt a MotoGP hétvégéjén. Ez azt a híresztelést is alátámasztotta, miszerint 2026-ban véget érhet a francia istálló házassága a KTM-mel, bár utóbbit maga Pit Beirer, a mattighofeniek motorsport-igazgatója cáfolta.

A pletykák természetesen Hervé Poncharalhoz, a Tech3 csapatfőnökéhez is eljutottak, aki az Aragóniai Nagydíj csütörtöki napján reagált ezekre: „Volt pár ember, aki különböző helyekről, például a Forma–1-ből [érdeklődtek]. De volt egy név, aki gyakran megjelent [a médiában], ő Günther Steiner. Úgyhogy igen, beszéltünk már Güntherrel, aki nagyon kedves és közvetlen, én pedig ezt nagyon kedvelem.”

Beigazolódtak a várakozások, megnevezték a szakszervezet új elnökét

„Rengeteg tapasztalata van már a motorsportban. De jelenleg ezek csak beszélgetések, és mindenki elmagyarázza nekem a koncepcióját és azt, hogy mit szeretne csinálni. Lehetséges, hogy befektetőként, partnerként vagy kisebbségi részvényesként fog érkezni, de az is benne van a pakliban, hogy a szponzorációban fog segíteni. Olyan ajánlataim is vannak, amelyek a Tech3 felvásárlására irányulnak, hogy átvegyék a csapatot. Én pedig segítenék nekik ebben az átmeneti időszakban” – mutatott rá Poncharal.

Steinert nem kell részletesen bemutatni a motorsportszerető szurkolóknak. Az olasz-amerikai kettős állampolgárságú üzletember 2016 és 2023 között volt a Haas Forma–1-es istállójának csapatfőnöke. Széleskörű ismeretségre szókimondóságával és a száguldó cirkuszról szóló, évente megjelenő sorozatban, a ‘Drive To Survive’-ban látott szerepléseivel tett szert, hovatovább 2024-ben maga is kiadott egy könyvet ‘Surviving to Drive’ címmel. Irányítása alatt a 2018-as Osztrák Nagydíjon érték el legjobb eredményüket. Ekkor Romain Grosjean negyedikként, Kevin Magnussen pedig ötödikként zárt. 2024 elején azonban Ayao Komatsu váltotta a csapatfőnöki székben.

Hullanak a fejek a Haasnál: nyolc év után távozik Günther Steiner, megnevezték utódját

„Rengeteg ajánlatot kaptam már. Azt gondolom, hogy ezeket fontos áttanulmányozni, nyugodtnak kell maradnunk és meg kell beszélni a tanácsadóimmal, valamint a srácokkal a csapaton belül. 1989-ben alapítottam a Tech3-at. Olyan szerkezeti [struktúránk] van, amely működik. Megvannak az alapok, a kamionok, a bokszok és a vendéglátói egységek. Úgyhogy egy befektető számára érdekesebb lehet, mint ha a nulláról indulna. Ennyi” – folytatta Poncharal, aki arra is rámutatott, hogy sokan már azt pletykálják, hogy már a csapaton is túladott.

Az is egy nyitott kérdés, hogy mi lesz a Tech3-mal a szabályváltozásoktól, azonban ez ügyben Poncharal magabiztos: „Mindig is átlátható voltam. Sosem tárgyaltam sem a Hondával, sem a Ducatival, sem a Yamahával, senkivel sem. 2026-ig ugyanis a Red Bull KTM-mel vagyok. Ez az én szerződésem. Úgyhogy nulla érdeklődésem van a tekintetben, hogy tárgyaljak más gyártókkal. Azt kívánom, hogy 2027 és 2031 között a KTM-mel folytassam, és megpróbáljam meggyőzni az esetleges befektetőket. De meg kell várnom, hogy a KTM azt mondja, hogy »igen, maradunk a MotoGP-ben«, és »igen, szükségünk van egy gyári és egy szatellitistállóra«.”

Marad vagy kiszáll a KTM a MotoGP-ből? Az új vezér szerint hosszútávon a Liberty lehet a mérleg nyelve

Marc Márquez egészen más ligában az Aragóniai Nagydíj nyitányán

0

Marc Márquez demoralizáló fölénnyel húzta be az Aragóniai Nagydíj első szabadedzését. Öccse, Álex Márquez zárt a második helyen, egyedüliként egy másodpercen belül. A harmadik pozíció Marco Bezzecchi nevéhez fűződik.

A Moto3 és a Moto2 első szabadedzése után a MotoGP versenyzői is megkezdhették a körözést az Aragóniai Nagydíj keretein belül. A 45 perces gyakorlást 25 fokos levegő- és 38 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhette meg a huszonegy főre apadt mezőny, miután csütörtökön hivatalossá vált, hogy Luca Marini és Jorge Martín mellett Ai Ogura sem indulhat a nyolcadik fordulóban.

Hivatalos: Ogura nem indul az Aragóniai Nagydíjon

Amint megkapták a zöld jelzést a versenyzők, ki is rajzottak a pályára Álex Márquez vezetésével, aki 1:52.191 másodperces köridővel kezdte meg a táncot. Sokáig azonban nem állhatott az élen, miután több pilóta is megelőzte.

Fontos tudni, hogy ezek a körök még bőven a bemelegítő szakaszban születtek, hiszen folyamatosan javultak az idők, és sorra dobálták a piros szektorokat, ezáltal az első helyezett kiléte is szinte másodpercenként változott. Kilenc perc után Marc Márquez futott egy erősebb kört 1:47.665-tel, több mint egy másodpercet adva Pedro Acostának. Összehasonlításképpen a tavalyi pole kör 1:46.766 volt, amely szintén a vb-éllovas nevéhez fűződött.

Tizenöt perc elteltével továbbra is a 32 éves versenyző vezette a sort, aki ekkör több mint négy tizedes előnyben volt riválisaihoz képest. Mögötte Álex Márquez, Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi és Acosta volt a további sorrend. Félidőhöz közeledve csupán a Gresini versenyzője körözött, már ami az első tizet illeti.

Huszonnégy perc után Marc Márquez ismét kimerészkedett a pályára, majd ott folytatta, ahol abbahagyta, és 1:47.205-ös körrel megerősítette elsőségét. Eközben Acosta érkezett meg a harmadik helyre, Johann Zarco pedig az ötödikre, míg Joan Mir pedig a kavicságyat is meglátogatta.

Negyed órával a leintés előtt Marc Márquez már 1:46.974-nél tartott.

Az utolsó percekre ismét megtelt élettel a pálya, ugyanis hat perccel a vége előtt hat pilótát leszámítva mindenki körözött. Viñales jött fel a harmadik pozícióba, de ő is 1:48.154-et tudott felmutatni, mögé Álex Rins zárkózott fel 1:48.192-vel. Ennek ellenére inkább a szürke szektorok domináltak.

A végén tehát már sok minden nem történt, csupán Álex Márquez, Rins, Bezzecchi és Fermín Aldeguer tudott javítani. Marc Márquez ennek ellenére elképesztő fölénnyel húzta be az első szabadedzést, Álex Márquez lett a második, utána Bezzecchi, Rins és Viñales a további sorrend.

A MotoGP első aragóniai szabadedzésének végeredménye

Morbidelli ismét beleszállt Espargaróba: Mi késztette rá, hogy felrúgja a programját?

0

Franco Morbidelli továbbra sem nyugodott bele a Brit Nagydíjon történt incidensébe. Úgy véli, Aleix Espargaró húzása egyáltalán nem volt sportszerű, mivel a spanyol versenyző mindenkinél lassabb volt. Közös „történelmüket” is ismét felidézte.

A Brit Nagydíj nem csak a rajtkáoszról, valamint Fabio Quartararo szívszorító kieséséről szólt. Az eredeti verseny 1. körében Franco Morbidelli és Aleix Espargaró találkoztak egymással a mezőny sűrűjében, és mindketten buktak. Érdekesség, hogy a piros zászlót közvetlenül ők idézték velő, mivel a baleset következtében olaj került a pályára. Az újraindítás után a viadal maga felemásra sikeredett számukra, mivel az olasz törött lábfejjel lett negyedik, a spanyol pedig már rajthoz sem tudott állni.

A futam után mindkét fél részéről megkezdődött a sárdobálás és az üzengetés a közösségi médián keresztül. Morbidelli úgy vélte, Espargaró hozzá máshogyan viszonyul, és ellene másképpen viselkedik. Erre a Honda tesztpilótája néhány sírva nevetős és popcornemojival reagált. De nem ez volt az egyetlen csörtéjük az elmúlt napokban…

Morbidelli megsérült az ütközésben – Espargaró nem kímélte, gúnyosan szúrt vissza

Joggal gondolhattuk, hogy az elmúlt bő egy hétben lecsendesedtek a kedélyek a felek között, azonban a gyakorlatban nem ezt látjuk. Morbidelliben továbbra is van némi tüske az incidens kapcsán: „Elnézést kérek, ha durva lettem volna, ám ez sokkal rosszabb is lehetett volna – kezdte. –  De egyáltalán nem voltam az. Egy jottányit sem változtattam a saját álláspontomon. Azt gondolom, hogy amit vasárnap át kellett élnem, az egyáltalán nem volt sportszerű, és nem azt a viselkedést tükrözte, amelyet egy tesztpilótának tanúsítani kellene egy olyan versenyzővel szemben, aki fontos pozíciókért megy a bajnokságban. Még akkor sem, ha hibázott.”

„Semmi kétségem nincs afelől, hogy Espargaró hibázott vasárnap. Ez azt jelentette, hogy tesztpilóta létére nem tudott adatokat gyűjteni. Ő inkább olyan módon harcolt más versenyzőkkel, ami hibára késztette, miközben az lenne a feladata, hogy csak hozza haza a motort, és gyűjtsön adatokat, különösen akkor, ha ilyen hétvégéje van” – erősítette meg azon véleményét, miszerint Espargaró körönként két és fél másodperccel lassabb volt.

Espargaró próbálta felvilágosítani Morbidellit a balesetükről, de szerinte ellenfele oda sem figyelt rá

 

Mint azt már említettük, nem ez volt az első nézeteltérésük közös karrierjük során. Többek között a 2023-as Katari Nagydíj edzésén is találkoztak, akkor konfliktusuk odáig fajult, hogy Espargaró meglegyintette Morbidelli sisakját. A 30 éves pilóta a korábbi sérelmeit is ismét felhánytorgatta, és reflektált kijelentésére.

„Csak annyit mondtam, hogy bizonyára valami baja van velem, ha nem tudta rendesen elvégezni a munkáját, és úgy versenyzett, ahogyan egy tesztversenyzőnek nem lenne szabad. Ezt a történelmünk miatt mondtam. Nem titok, hogy korábban is voltak problémáink egymással, úgyhogy azon gondolkodtam, hogy »mi késztette arra Espargarót, hogy felrúgja a programját egy olyan futam alatt, ahol senki mással nem csatázott, mivel két és fél másodperccel lassabb volt?« Talán én voltam az, aki azon a ponton ott tartózkodott, ahol nem kellett volna, de rosszul rajtoltam, és ott találtam magam” – zárta gondolatait.

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

Razgatlıoğlu újabb lépést tett a MotoGP felé – mégsem annyira egyértelmű a távozó személy kiléte?

0

Újabb sajtóértesülés erősítette meg azt a korábbi feltételezést, miszerint Toprak Razgatlıoğlu tényleg ott dübörög a Pramac ajtaján. Jack Millert jelenleg hidegen hagyja a jövője, de Miguel Oliveirának is bőven akadhat félnivalója, a szerződése ugyanis állítólag egy érdekes záradékot tartalmaz.

Mint arról mi is több ízben beszámoltunk, Toprak Razgatlıoğlu apránként, de egyre közelebb és közelebb kerül a hőn áhított MotoGP-szerződéshez. Eleinte a Honda volt a fő célállomás, de az elmúlt hetekben azok a hangok domináltak, miszerint a Pramachoz fog igazolni. Legutóbb arról cikkeztünk, hogy már az aláírás is megtörtént, hovatovább mindezt az Olasz Nagydíjon fogják hivatalosan bejelenteni.

Már alá is írt Razgatlıoğlu a MotoGP-be? – hamarosan jöhet a nagy bejelentés

Ezeket a hullámokat többen is igyekeztek meglovagolni az Aragóniai Nagydíj médianapján. Többek között a The Race is úgy tudja, hogy hamarosan ténylegesen révbe érhet a transzfer, ugyanis közel áll a megállapodás. A szakportál információi szerint Paolo Pavesio fontos szerepet játszott benne, hogy a felek meg tudjanak egyezni. Mint ismeretes, a török versenyző 2021-ben a hangvillásokkal szerezte meg első Superbike-világbajnoki címét, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója pedig már korábban is méltatta a 28 éves versenyzőt.

A közeljövőben biztos nem dönt Razgatlıoğlu sorsáról a Yamaha

A közös múlt mellett a gumi lehet a másik húzóerő, amely Razgatlıoğlu irányába billentheti a mérleg nyelvét. Mint ismeretes, 2027-tól a Pirelli fogja szállítani a királykategória abroncsait, e téren pedig a török már óriási tapasztalattal rendelkezik. Azt is ki kell emelni, hogy amikor 2023-ban a Yamaha M1-est tesztelhette, akkor borzasztóan szenvedett a kerekekkel.

Ezen újdonságok tudatában ismét joggal merül fel a kérdés, hogy a Pramac vajon melyik versenyzőjét fogja lapátra tenni a szezon végén. Az biztos, hogy a toszkánaiak nehéz döntés előtt állnak, ugyanis Jack Miller és Miguel Oliveira távozása mellett is lehetne érvelni. Az ausztrálnak alapból lejár a kontraktusa 2025-ben, viszont portugál kollégája eddig mindössze 2 pontot tudott összekaparni, noha sérülés miatt több hétvégéről is hiányzott.

Millert viszont látszólag nem érdeklik a pletykák: „Ebben a szezonban jelenleg azt csinálom, amit tudok. Ez mind, amit tehetünk. Várni, és majd meglátjuk, hogy mi lesz ennek a vége. Azt kell tennem, amit jelenleg is csinálok, és erről szól minden. Jobban érzem magam, mint tavaly, mert versenyképes vagyok, és meg tudom mutatni az embereknek, hogy nem egy haszontalan senki vagyok, vagy hogy elfelejtettem, hogyan kell motort vezetni” – fogalmazott.

A Yamaha főnöke kiemelte Miller erősségeit, akit közben a Superbike-ba csábítanak?

Azonban egyvalami a víz felszínén tarthatja Millert. A The Race arra is rávilágított, hogy Oliveira szerződése tartalmaz egy érdekes záradékot, amely alapján könnyen előfordulhat az a forgatókönyv, hogy tőle fognak megválni. Ehhez annak az eshetőségnek kell bekövetkeznie, hogy a portugál szerepeljen a legrosszabb helyen a hangvillások közül a szezon egy adott pontján. Ezen feltétel jelenleg teljesül, bár arra nem térnek ki, hogy pontosan melyik nagydíj után aktiválódik.

Egy dolog azonban biztos: amennyiben Mugellóban valóban pont kerül az ügy végére, akkor már nem kell sokáig várnunk. És a pilótapiac csak ekkor fog igazából beindulni, legalábbis ezen a fronton. Az pedig, hogy például Jorge Martínnal mi lesz, egy másik cikk témája…

Martín valóban lelépne az Apriliától – és akkor most hogyan tovább?

Hivatalos: Ogura nem indul az Aragóniai Nagydíjon

0

A Trackhouse csütörtök este bejelentette, hogy Ai Ogura még nincsen versenyzésre kész állapotban, ezért nem indul az Aragóniai Nagydíjon. A döntés értelmében az amerikai istálló egy motorral fog indulni a huszonegy főre redukálódott mezőnyben.  

Ai Ogura Brit Nagydíja nem a tervek szerint alakult. A japán versenyző az első szabadedzés legvégén bukott. Már az első képekből könnyen leszűrhető volt, hogy nincs minden rendben vele, ugyanis erősen bicegett. Bár délután még motorra ült, de mindössze egy kört tudott megtenni. Mint utólag kiderült, számára ez volt a hétvége utolsó mozzanata, mivel egy nappal később bejelentették, hogy nem ül már motorra, mivel a jobb sípcsontjának tetején törést szenvedhetett.

Múlt héten már biztató hírek érkeztek az újonc pilóta állapotáról, miután sikeres műtéten esett át. Azonnal megkezdhette a rehabilitációt annak érdekében, hogy mihamarabb, akár már az Aragóniai Nagydíjon motorra ülhessen. Erre azonban nem fog sor kerülni, miután a Trackhouse bejelentette, hogy a 24 éves versenyző nem lesz bevethető.

Megműtötték Ogurát, még kérdéses az aragóniai indulása

„Ogura egy újabb orvosi kontrollon esett át ma délután dr. Juan Monllauval. Ugyan a gyógyulási folyamat jól halad, de sajnos az orvosi javaslat szerint Ai nem elég fitt ahhoz,  hogy motorra üljön ezen a hétvégén Aragóniában” – olvasható az Aprilia szatellitcsapatának csütörtök esti közleményében.

A kommüniké arra is kitért, hogy a csapat ugyan csalódott, de természetesen tiszteletben tartja az orvosok döntését, ezért Ogura folytatja a rehabilitációját, hogy a két hét múlva esedékes Olasz Nagydíjon már ott lehessen a mezőnyben. Ennek érdekében minden követ meg fognak mozgatni, és persze mihamarabb visszavárják a japán újoncot.

A Trackhouse főnöke már felkészült, hogy előbb-utóbb el fogja veszteni pilótáját

További érdekesség, hogy a csütörtöki vizsgálatokat még nem a pályán végezték el, hanem Barcelonában. Amennyiben Ogura Monllautól zöld utat kap, minden bizonnyal a késői órákban érkezett volna meg Alcañizba, a végső rajtengedélyre pedig péntek reggelig kellett volna várnia. Nem egy ideális forgatókönyv, de erre már sosem fog sor kerülni…

A késői döntéssel az is hivatalossá vált, hogy a Trackhouse egy motort indít az Aragóniai Nagydíjon, valamint az azt követő teszten. Ezáltal a hétvégi mezőny huszonegy főre redukálódott. Mint ismeretes, a gyári Honda is csak Joan Mirrel abszolválja a fordulót, miután Luca Marini a múlt hét folyamán egy szuzukai teszt alatt megsérült. A létszámot Augusto Fernández fogja megdobni, aki ezúttal szabadkártyásként teljesít egy versenyhétvégét. Jorge Martín is kispadon van, őt Lorenzo Savadori pótolja.

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

A Yamaha pályára küldheti az új motorblokkot, és váratlan cserét húzhat meg a tesztcsapatban 

0

Sajtóértesülés szerint a Yamaha a jövő héten egy kétnapos tesztet tart majd a kollektív gyakorlás után. A gyártó saját tesztjén pedig elő fog kerülni a V4-es motorblokk. A márka tesztpilótája mellett ekkor az előzetes tervekkel ellentétben nem a gyári csapat, hanem a Pramac duója fog motorra ülni. 

A MotoGP mezőnye éppen az Aragóniai Nagydíjra készül, amely holnap veszi kezdetét. Az előző versenyhétvégékből kiindulva a Yamaha jó eséllyel pályázhat szép eredményekre, hiszen Fabio Quartararo révén legalább a Spanyol Nagydíj óta folyamatosan delegált egy motort az élmezőnybe. A japán gyártó azonban nem elégszik meg ennyivel, és nagy erőkkel folytatja a Ducatihoz való felzárkózást. 

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

Ennek jegyében a Yamaha a jövő héten egy kétnapos tesztet tart – legalábbis az olasz Motorsport értesülései szerint. Ez több szempontból is érdekes: hétfőn ugyanis Aragóniában kerül sor a következő kollektív tesztre, így a márka tesztcsapata három napig fog dolgozni a jövő héten. A kétnapos gyakorlást szerdán és csütörtökön, a barcelonai pályán tartják majd három motoros részvételével. 

Egyikük a gyártó újdonsült tesztpilótája, Augusto Fernández lesz, aki egyébként szabadkártyával az Aragóniai Nagydíjon is rajthoz áll, viszont a hétfői tesztet kihagyja. Korábban az volt a terv, hogy Fernández mellett a gyári duó, Quartararo és Álex Rins köröz majd Barcelonában. A Yamaha azonban az utolsó pillanatban cserélt, és helyettük a Pramac párosát, Jack Millert és Miguel Oliveirát hívta be. Ha újabb változás nem lesz, a gyári pilóták július elején, a Holland TT után tesztelhetnek majd a naptárba idén visszakerülő brnói aszfaltcsíkon. 

Az olasz lap szerint ez a csehországi gyakorlás lehet az első alkalom, amikor nem csak tesztpilóta próbálhatja ki az új V4-es motorblokkot. Mint ismert, a Suzuki 2022-es kiszállása óta a hangvillás gyártó az egyetlen, amely sornégyes erőforrást használ a MotoGP-ben. Könnyen lehet azonban, hogy már nem sokáig: a Yamaha ugyanis tavaly elkezdte fejleszteni a V4-es változatot. 

Teljesülhet Quartararo kívánsága, a Yamaha főnöke fontos információt árult el az új motorblokkról

Az új, 1000 köbcentiméteres erőforrás már többször is pályára került, de egyelőre mindig csak tesztpilóták által. Így lesz ez a barcelonai gyakorláson is, ahol Fernández gyűjti majd vele az adatokat. „Elkezdődött a V4-es motor tesztelése – mondta Max Bartolini, a Yamaha technikai igazgatója. – Jelenleg ezt a blokkot kizárólag a tesztcsapat próbálgatja. Egyelőre nem tervezzük, hogy a versenyzők kipróbálják, amíg a fejlesztés nem halad még előrébb.” 

Liszka újabb tökéletes hétvégét hozott a lišovi enduro-ob-n, Zsigovits nullázott

0

Lišovban folytatódott az országos endurobajnokság 2025-ös kiírása. A seregszemlén a közös rendezés miatt nemcsak a magyar, hanem a szlovák versenyzők is képviseltették magukat. Összetettben Liszka Roland ismét legyőzhetetlennek bizonyult, de nem csak ő zárt makulátlan mérleggel. Zsigovits Norbertet azonban megtréfálta a motorja, ezért nullázott a hétvégén. 

Múlt hétvégén rendezték meg az endurobajnokság ötödik és hatodik fordulóját, amelyre a P1race.hu is kilátogatott. A hétvége a maga nemében különleges volt, ugyanis a rendezvénynek a szlovákiai Lišov adott otthont, ahol nemcsak a magyar, hanem a szlovák mezőny is tiszteletét tette a közös rendezésű forduló miatt. Ennek köszönhetően népes, 350 főt számláló mezőny indulhatott el a hétvégén.

A pálya 25 km hosszú volt. A remek domborzati viszonyoknak köszönhetően a vonalvezetést egyértelműen nézőbarátra álmodták meg, ugyanis az enduro- és a krosszteszt nagy részét egyaránt be lehetett látni, ez különösen utóbbira igaz. Nemcsak a rajtot és az első néhány métert lehetett figyelni, hanem az erdőben is remek helyek adódtak. Többek között egy látványos „hullámvasút” szekciót is nyomon lehetett követni, de egy olyan pályaszakasz is nagy népszerűségnek örvendett, ahol a versenyzőknek egy patakon kellett keresztülhajtaniuk.

Liszka makulátlan teljesítményt hozott az enduro-ob kaposvári fordulóján, Zsigovits rókalyukba esett

A pénteki nap eseményei

A versenyzők számára már pénteken megkezdődött a hétvége, ugyanis nemcsak megnyitott a depó, de az adminisztratív és technikai gépátvételt is lebonyolították. Mivel a szlovákoké rendkívül elhúzódott a hihetetlen nevezésszám miatt, ezért viszonylag későn, éjfélkor születtek meg a rajtidők, mesélte a P1race.hu-nak Kiss Tibor versenyigazgató, aki ezúttal sportfelügyelőként volt jelen a helyszínen. Ezúton is köszönjük szépen a segítségét!

Ez történt szombaton

A létszámra való tekintettel két turnusra szedték szét a versenyzőket. Az első turnus reggel 8 órakor rajtolt el, ide a III. osztály, az Ifi 85, a Lady és a Szuperveterán kategória pilótái tartoztak, valamint ugyanezen csoportok szlovák megfelelői. Ilyenkor az a bevett szokás, hogy először a szlovák versenyzők indulnak útjukra, majd őket a magyarok követik. Egységesen mindenki 2 kört teljesített 80 perces etapidővel, és percenként 2-3 pilóta kezdhette meg a körözést az előre meghatározott időpontjában.

Reggel még kellemes idő fogadta a versenyzőket, azonban a nap derekára már a 30 fokot alulról nyaldosta a hőmérő higanyszála. Ettől függetlenül a versenyzők hiba nélkül teljesítették az első köröket, a népes közönség pedig a legnépszerűbb helyeken buzdították a pályán lévőket.

A III. osztály E1-es kategóriájában Torma Luca, az E2-ben Gyürü Roland, míg az E3-ban Féja Szabolcs diadalmaskodott. Az Ifi 85-ben ifjabb Radek Bohuslav nyert, míg a Ladyben Palkó Alexandra bizonyult a legjobbnak. A Szuperveteránok között Nagy Péter győzedelmeskedett.

Fotó: Motopixi/Hajba-Iharos Mónika

A délutáni program 12:30-kor kezdődött meg, ahol a PRO1-2, az Expert 1-2, a Veterán és a Kadét csoport versenyzői ugrottak fejest az erdőbe. Számukra 75 perc volt a limitidő 3 körrel, ez alól a PRO1-2 kategória versenyzői kivételt képeztek, ugyanis nekik 4 kör volt előírva. A mezőnyben ezúttal is szerepeltek ismerősen csengő nevek, elég csak Liszka Rolandra, Zsigovits Norbertre vagy éppen Mario Hirschmüglre gondolni. Szintén ki kell emelni a Kadétban vitézkedő Dorkó Dánielt, akinek még egy közös kép is belefért a rajt előtt legnagyobb rajongójával.

A délelőtti etaphoz hasonlóan a versenyzők remekül abszolválták a feladatukat. A természetes akadályoknak köszönhetően egy-egy ugratás, illetve látványos mentés is elfért a pilóták repertoárjában. Ezt a nézők meg is hálálták, ugyanis amikor a már emlegetett „hullámvasút” szekcióba megérkezett a szlovák mezőny krémje, akkor hangos üdvrivalgásba tört ki a komplett erdő. Drámában sem volt hiány, ugyanis Sánta Gábort és Zsigovitsot motorjaik hátráltatták, ami miatt a csákánydoroszlói versenyző be sem tudta fejezni a napot. A harmadik krosszmérten pedig egy sajnálatos baleset borzolta a kedélyeket. A bukás miatt később a PRO1-nek, valamint a PRO2-nek is törölték a szóban forgó mértet.

Az I. osztály PRO1-es csoportjában Nádor Balázs, míg a PRO2-ben Liszkán nem találtak fogást az ellenfelek. Az Expert 1-ben Gyurik Bence, az Expert 2-ben pedig Kovács Zoltán diadalmaskodott. A Veterán kategóriát idősebb Bohuslav nyerte meg, míg a Kadétok között Csorba Balázs bizonyult a leggyorsabbnak.

Zsigovits és Hirschmügl a Göcsej királyai – elstartolt az enduro-ob

A vasárnap eseményei röviden

A vasárnap hasonló szisztéma szerint működött, mint a szombat. Egy turnus elindult reggel 8 órakor, illetve egy 12 órakor. A programban annyi módosítás történt, hogy a délutáni etap fél órával előrébb került, valamint egyaránt mindenkinek 3 kör lett előírva 75 perces etapidőkkel. Ez az időmenedzsment, valamint a fáradó versenyzők miatt volt így, magyarázta Kiss. Mivel a nyom már bőven le volt járva, ezért a versenyzőknek nehezített tereppel kellett megküzdeniük. Az időjárás is jóval melegebb volt, mint előző nap, ennek ellenére a pilóták utolsó erőtartalékaikat is felőrölve, hősiesen megküzdöttek az akadályokkal, és mindössze kisebb hibák tarkították a napot. A nézők is folyamatosan buzdították kedvenceiket. A pályabéli eseményekkel párhuzamosan a díjátadók is sorra kerültek, ugyanis külön ceremóniát rendeztek a délelőtti és a délutáni etapnak.

A III. osztály küzdelmeit ugyanazon versenyzők nyerték meg, akik szombaton is a leggyorsabbnak bizonyultak. Az E1-ben Torma, az E2-ben Gyürü, az E3-ban Féja diadalmaskodott. Hasonló állítás az Ifi 85, a Lady és a Szuperveterán kategória kapcsán is megfogalmazható, hiszen Bohuslav, Palkó, illetve Nagy nyert.

Fotó: Motopixi/Hajba-Iharos Mónika

A PRO1-ben szoros küzdelemben ezúttal is Nádor győzött, míg a PRO2-ben Liszka magabiztos előnnyel húzta be a napot. Zsigovits a szombati problémái miatt nem indult vasárnap. Az Expert 1 sem hozott változást, az első naphoz hasonlóan Gyurik győzedelmeskedett, azonban az Expert 2-ben Major Péter borsot tudott törni Kovács orra alá. A Veteránok között újfent Bohuslav diadalmaskodott, míg a Kadét kategóriában Dorkó vitte a pálmát.

A részletes eredmények, kiegészítve a szlovák helyezésekkel az alábbi linken érhetőek el. Az idény az Európa-bajnokság fordulójával folytatódik Nagytarcsán. A sort a III. osztály, az Ifi 65, az Ifi 85, a Lady, valamint a Szuperveterán kategóriák kezdik meg július 12-én és 13-án. Egy héttel később pedig, július 19-én és 20-án a PRO1, PRO2, a Veterán, az Expert 1, Expert 2, továbbá a Kadét csoport versenyeit rendezik meg.

enduro szakág

Márkatársa eloszlatta a gyanút Marc Márquez motorjáról 

0

Fabio Di Giannantonio kijelentette, hogy Marc Márquez motorja ugyanolyan, mint az övé és Francesco Bagnaia gépe, tehát nem a technikai előnye miatt eredményesebb náluk. 

Az idei szezonra négy helyett csak három „gyári” motorral állt ki a Ducati: a két gyári pilóta mellett Fabio Di Giannantonio kapta meg a 2025-ös technikát. Ám a géppel több probléma is volt, először is a fejlesztések tévútra futottak, így kevésbé különbözik az előző generációtól. Másrészt Francesco Bagnaia folyamatosan küzd vele, főként az első kerékkel és a gumival, és Di Giannantonio sem igazán villog a motorral. Van viszont valaki, akinek látszólag nagyon fekszik – méghozzá Marc Márquez. 

A nyolcszoros világbajnok idénre igazolt a gyári Ducatihoz, és azóta sikert sikerre halmoz. A főfutamokon három győzelmet és két további dobogót, a sprinteken hat győzelmet és egy dobogót hozott össze. Ennek megfelelően – az Aragóniai Nagydíj előtt – 196 ponttal vezeti is a tabellát, miközben Bagnaia és Di Giannantonio együttesen jutottak el 212 pontig. Ilyen különbség mellett persze felröppentek olyan hangok, amelyek szerint Márquez valójában jobb motoron ül, a Ducati őt tolja, és a technikai előnyét váltja eredményekre, Di Giannantonio azonban ezt megcáfolta. 

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

„A motorok mind egyformák, de persze erről Gigi Dall’Ignát [a Ducati versenyrészlegének általános igazgatóját] kell megkérdezni – nyilatkozta a VR46 pilótája az AS-nek. – Úgy gondolom, hogy megvan bennünk, a csapatban, a motorban és a versenyzőkben, a potenciál, hogy minden vasárnap a legjobb háromban végezzünk. Ez nem nagyképűség, hanem realitásérzék. Ez [az enyém] az a motor, amely nyer, hiszen ugyanaz, mint Marc gépe. Ez az a motor, amelyet az elmúlt években Pecco fejlesztett a tesztcsapattal és a különböző gyári versenyzőkkel együtt.” 

„Marc pedig csak idén lett hivatalosan is gyári pilóta, szóval nem hiszem, hogy ilyen rövid idő alatt forradalmasította volna a motort, és hogy hirtelen mindannyiunknak úgy kellene motoroznia, mint neki. Marc nagyszerűen teljesít, és nagyon erős, mivel egy kiemelkedő tehetségű versenyző. Ez lényegében az a motor, amellyel tavaly Jorge Martín lett világbajnok, két évvel ezelőtt pedig Pecco. Ez egy olyan motor, amellyel nyerni lehet – mi is nyertünk vele két éve. Szóval ahhoz, hogy nyerj, egyszerűen jobbnak kell lenned a többieknél.”

Rins először mutatta meg, hol lakik a versenyhétvégék során (videó)

0

A MotoGP közzétett egy videót, amelyben Álex Rins bemutatta a motorhome-ját. A spanyol pilóta azt is elárulta, hogyan telik egy napja a fordulók során. 

Az előttünk álló hétvégén ismét felbőgnek a MotoGP-gépek, hiszen most rendezik meg az Aragóniai Nagydíjat. A csapatoknak így tehát újra fel kellett kerekedniük, hiszen csütörtökön a pilótáknak már jelenésük van a sajtótájékoztatón, valamint meg kell kezdeniük a technikai felkészülést is, péntek reggeltől pedig indulhat a körözés a pályán. 

Le lehet-e győzni Marc Márquezt kedvenc pályáinak egyikén? – hétvégi menetrend

A pilótáknak egy-egy versenyhétvége során a paddock lesz az otthonuk – szó szerint. Akkor ugyanis, amikor nincs valamilyen kötelezettségük, a saját motorhome-jukban (lakóautójukban) töltik az időt. Erre a sajtó elől elzárt területre ritkán kaphatunk betekintést, de nemrég Álex Rins jóvoltából mégis beleshettünk ide. Rins valószínűleg még a Francia Nagydíjon állt a MotoGP rendelkezésére, hogy egy videóban bemutassa saját utazó lakhelyét. 

A Yamaha versenyzője saját elmondása szerint ekkor „nyitotta meg először motorhome-ja kapuit”. Kezdésként a „nappaliba” kalauzolta el a nézőket, ahol korábbi futamokat és filmeket szokott megnézni. Néha itt fogyasztja el a reggelijét is, bár általában erre a vendéglátóegységben kerül sor. Itt kapott helyet a „nagyon fontos” kávégép is, amely a reggeli felébredésben segíti. Innen aztán átment a hálószobájába, ahol megmutatta az igen méretes ágyát. „Itt mindenünk megvan, ez pilótaként tökéletes” – jellemezte az ágy mellett állva a motorhome-ot. 

Rins ezt követően áttért a napirendjére. Elmondta, hogy a pénteken 10:45-kor kezdődő első szabadedzés előtt nagyjából 7:50-kor kel fel, majd sorban jön a tusolás, a kávézás és a reggelizés. Az overállját már a garázsban veszi fel, de később a levételhez és egy újabb tusoláshoz visszatér a motorhome-ba. Viszont itt sem marad sokáig: egy rövid relaxáció után már megy is vissza a garázsba a mérnökökkel való megbeszélésre. 

Este aztán megpróbál nem túl sokat tévézni – bár az edzést és a sprintet azért visszanézni. néha a mérnökei, néha az asszisztense társaságában. „Ez a motorhome olyan, mint az otthonom. Olyan dolgokat próbálok itt tartani, amelyekkel kényelmesen érzem magam, és nyugodt tudok maradni egy versenyhétvége alatt” – zárta le a túrát.