back to top
2025. május 15. 15:07
Kezdőlap Blog Oldal 137

Marc Márquez „szerelmes” a rekordját beállító világbajnokba, egyvalamitől mindenkit óva int

0

Marc Márquez elárulta, elsősorban a személyisége és a hozzáállása miatt imádja a Moto3-as világbajnokságot vasárnap bebiztosító David Alonsót. A Gresini versenyzője azt üzente a közvéleménynek, hogy a nagyon ígéretes eredmények ellenére ne tegyenek túl nagy nyomást a kolumbiai motorosra.

A három „klasszikus” kategóriát figyelembe véve, vagyis a már lezárult MotoE-t nem számítva a második világbajnoki cím is elkelt a gyorsaságimotoros-vb idei szezonjában. Azok után, hogy a Ducati már az Emilia-romagnai Nagydíjon bebiztosította zsinórban ötödik konstruktőri győzelmét a MotoGP-ben, Motegiben David Alonso megszerezte a Moto3 egyéni elsőségét.

Ortolá próbálkozása bukással zárult, Alonso győzelemmel lett a Moto3 idei világbajnoka

A 18 éves motoros rendkívül meggyőző teljesítményt nyújtott, hiszen az eddigi tizenhat versenyből tízet megnyert. Ezzel beállította a legkisebb kategória rekordját, hiszen Fausto Gresini 1987-ben, Marc Márquez 2010-ben, Joan Mir pedig 2016-ban szintén ennyiszer diadalmaskodott. Közülük a pont a Gresini csapatát erősítő nyolcszoros világbajnok az, aki köztudottan kedveli Alonsót, és ennek most is hangot adott.

Imádom – jelentette ki. – Szerelmes vagyok Davidba, különösen azért kedvelem őt, mert megvan a karizmája, és talpraesett. Csak dolgozik, és állandóan azt kérdezi, hogy mit tudna jobban csinálni. Odajön hozzám, én pedig próbálok neki tanácsokat adni. Szóval megérdemli, most pedig élveznie kell, hiszen egy világbajnok, egy Moto3-as világbajnok.”

Ugyanakkor messze nem minden 125 köbcentis, illetve Moto3-as világbajnok pályafutása alakult ideálisan a későbbiekben. A MotoGP 2002-es kezdetétől a már királykategóriáig eljutó Pedro Acosta 2021-es sikeréig tartó időszakot vizsgálva (az utána következőknek még adjuk meg az esélyt) heten is megrekedtek a 250-es, illetve Moto2-es géposztályban, és a legmagasabb kategóriába már nem jutottak el. Éppen ezért Márquez óva inti attól a közvéleményt, hogy óriási elvárásokat támasszon Alonsóval szemben.

Ne tegyenek túl nagy nyomást a gyerekre – üzent minden bizonnyal az Aspar-versenyző környezetének, a médiának és a rajongóknak egyaránt. – Jövőre a Moto2-be fog felmenni, ahol még el fog követni hibákat, mert ez a normális. Időre lesz szüksége, meglátjuk. Remélem és kívánom neki, hogy a jövőben egy nagy bajnok legyen.”

Esés a minimotorral, gratuláció a legnagyobbaktól – így ünnepelték Alonso vb-címét (videók)

Márquez és Alonso már többször is edzettek egymással, így a 31 éves motoros nem a levegőbe beszélt. Az viszont kérdés, hogy lesz-e lehetőségük versenyezni egymás ellen. Reálisan nézve Alonso minimum két évet el fog tölteni a Moto2-ben, vagyis legkorábban az új technikai korszak első évében, 2027-ben mutatkozhat be a királykategóriában. A spanyol pilóta addigra már 34. életévét is betölti, és korábban elmondta, nem biztos benne, hogy ekkor még a mezőny tagja lesz.

Visszatér a paddockba a női vb első futamán súlyosan megsérült versenyző

0

Mia Rusthen ott lesz a helyszínen a női világbajnokság és egyúttal a Superbike-vb szezonzárójának hétvégéjén. Az új sorozat első futamán súlyos sérülést szenvedett motoros a baleset óta először írt bejegyzést saját közösségi médiás oldalára.

Újabb jelentős lépés történt Mia Rusthen felépülését illetően. A 22 éves versenyző a női világbajnokság történetének legelső, júniusi misanói futamán szenvedett súlyos balesetet, aminek következtében súlyos agysérüléssel szállították kórházba, majd mesterséges kómába helyezték. Bár az élete aztán nem forgott veszélyben, nem lehetett tudni, mennyire lesz gyors a felépülése, és meddig juthat el ebben a folyamatban.

Ez utóbbi még most sem egyértelmű, de az utóbbi időszakban pozitív hírek érkeztek az azóta már hazájában lábadozó norvég pilóta állapotáról. Néhány hete nővére tett közzé egy videót, amelyen látható, hogy már szinte teljesen magától jár, nemrég pedig a baleset óta maga Rusthen írt egy posztot (vagy legalábbis az ő nevében született a bejegyzés). Ebben pedig arról számolt be, hogy ott lesz a női világbajnokság és egyúttal a Superbike-vb jerezi szezonzáróján.

Csodálatos hír: ismét járni tud a női vb nyitányán megsérült versenyző (videó)

16 héttel ezelőtt a legbüszkébb és a legboldogabb pillanatomat éltem át, amikor ott álltam az első női vb rajtrácsán – olvasható a közösségi médiás oldalain. – 16 héttel ezelőtt az életem a feje tetejére állt, amikor balesetem volt, és traumás agysérülést szenvedtem. 16 héttel ezelőtt az összes hajamat leborotválták. 16 héttel ezelőtt teljesen teljesen kikapcsolták a testemet és az elmémet. Ami viszont a legfontosabb: 16 héttel ezelőtt ismét megkaptam az élet ajándékát.”

Ma pedig itt vagyok. Magamtól járok, gondolkodom, egyre több dologra emlékszem, beszélek, nevetek, sírok, eszem, játszom, harcolok – élek! Az agysérülés a jobb oldalamat érinti, de fokozatosan gyógyul, és addig akarok edzeni, illetve dolgozni, amíg a lehető legjobb nem lesz. Még mindig nem teljesen fogtam fel, hogy a világbajnokságon versenyeztem, és nagyon kevés [részletre] emlékszem a kalandból. A szívem és a testem viszont emlékszik a boldog találkozásokra az emberekkel, különösen azokkal a lányokkal, akik ellen versenyeztem.”

Ezért is vagyok rendkívül boldog, hogy bejelenthetem: engedélyt kaptam az orvosoktól, hogy ott legyek a női vb idei fináléján a spanyolországi Circuito de Jerezen, üdvözöljem az összes lányt, és megnézzem az utolsó két futamot. A legközelebbi hozzátartozóim és a csapatom végig velem vannak, és nagyon hálás vagyok, hogy ezt tényleg megtehetem.”

A Superbike-világbajnoksághoz hasonlóan a női vb-ből is két forduló van hátra, hiszen a mezőny ezen a héten Estorilban, majd utána Jerezben csap össze. A bajnoki címre három pilótának van reális esélye: a három futamot megnyerő és a másik öt versenyen is dobogóra álló Ana Carrasco 163 ponttal vezet, 9 egységgel megelőzve a maradék öt viadalt behúzó María Herrera előtt, aki legutóbb bukott. Őket nagyobb lemaradásban követi a 128 pontos Sara Sánchez.

Rins „teljesen összetört” a Japán Nagydíj után, a semmiért hozott ki magából mindent

0

Álex Rins csalódottan értékelte a motegi főfutamot, miután minden erőfeszítése ellenére pont nélkül maradt. A 28 éves pilóta szerint rossz úton járnak, és rámutatott, hogy a hajrában a Hondák is jobb tempót mutattak a Yamahánál.

Az elmúlt hetek biztató eredményei után a Yamaha ismét a mezőny hátsó felében töltötte a hétvége nagy részét. Fabio Quartararo a tizenkettedik helyen ért célba, miután rövid időn belül másodszor fordult elő vele, hogy az utolsó körben kifogyott az üzemanyag a motorjából. Mindez bosszantotta, de még így is szerzett néhány pontot, ellentétben csapattársával.

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

Álex Rins ugyanis csupán tizenhatodikként ért célba. A spanyol versenyző mindössze márkatársát, a szabadkártyával szereplő Remy Gardnert tudta felülmúlni a célba ért pilóták közül. A futamot megnyerő Francesco Bagnaiától több mint 40 másodperccel maradt el, így nem véletlen, hogy a leintés után csalódottan értékelt.

Nagyon nehéz verseny volt – nyilatkozta. – Nem tudom, mit mondjak, teljesen összetörtem. Ezért teljesítettem minden kört százkilencvenes pulzusszámmal, és nyújtottam a maximumot, rendkívül nehéz volt. A futam első része nem alakult rosszul. Az ausztriai beállításokkal kezdtük a napot, hogy lássuk, tudunk-e javítani a fékezésen. Valamivel jobb volt, kicsit jobban éreztem a motort. Aztán viszont, amint elfogyott a gumi, szinte lehetetlen volt kontrollálni a kipörgést. Még az egyenesben is, a kilences és a tízes kanyarból kijőve is kipörgött. Nem tudom, mit mondjak. Valamit ki kell találnunk, mert biztos, hogy nem ez a jó út. Nem vagyok elégedett az elvégzett munkánkkal.”

A Yamaha a misanói hétvégéken és Mandalikában is ígéretesen szerepelt, hiszen Quartararo mindhárom főfutamon hetedikként látta meg a kockás zászlót, ráadásul ez az Emilia-romagnai Nagydíjon az ötödik lett volna, ha nincs a benzinmizéria. Ehhez képest Motegiben a Hondákkal küzdöttek, de a hajrában az egyedüliként lágy hátsó gumit választó Nakagami Takaaki gyorsabb volt náluk, Rins pedig Luca Marini tempóját sem tudta lekövetni.

„Majdnem elsírtam magam” – így búcsúzott el a japán közönségtől Nakagami (videók)

Fabiónak Misano olyan, mint nekem Austin – fogalmazott a 28 esztendős motoros. – Rendkívül gyors volt ott. Emellett teljesítettünk egy tesztet, aztán jött egy futam, újabb teszt, majd még egy verseny. Szóval a misanói eredmény szerintem nem tükrözte a valóságot. Jelenleg az a valóság, hogy, a Ducatikat, az Apriliákat és a KTM-eket félretéve, Nakagami az utolsó körökben sokkal gyorsabb volt Fabiónál és [Johann] Zarcónál. Amikor pedig Marini megelőzött, nem tudtam tartani vele a tempót. Szóval ez a valóság, a kőkemény valóság.”

Mivel nem szerzett pontot, Rins továbbra is 20 ponttal áll az egyéni tabella tizenkilencedik helyén, holtversenyben a hivatalosan mögötte lévő Joan Mirrel és Augusto Fernándezzel. A gyártók között a Yamaha továbbra is a negyedik pozíciót foglalja el, és ez aligha fog változni a hátralévő négy futamon. A csapatoknál viszont van némi esély, hogy ledolgozzák a Trackhouse-szal szembeni 21 egységnyi hátrányukat, és feljöjjenek a nyolcadik helyre, de ehhez mindenképpen jobb teljesítményre lesz szükség, mint amilyet Motegiben nyújtottak.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

Bastianini négy kerékre vált, egy legendás korszak autóját fogja vezetni

0

Enea Bastianini raliautóba ül a hétvégén a Rallylegend Festival keretében. A gyári Ducati motorosa egy B csoportos Audit fog vezetni.

A Japán Nagydíj után a MotoGP-mezőny tagjainak egy hétvége erejéig lesz idejük pihenni a két tripla forduló között. Bár legközelebb Phillip Island fogadja a mezőnyt, az időeltolódás ellenére többen is hazatérnek Európába. Így tesz például Francesco Bagnaia és Marc Márquez, ahogyan Enea Bastianini is, aki négy kerékre fog váltani.

A 26 éves pilóta ugyanis elfogadta a meghívást, és részt vesz a Rallylegend Festivalon. Idén már a huszonkettedik alkalommal fogják megtartani a rendezvényt, egészen pontosan október 10-e és 13-a között. A helyszín San Marino lesz, vagyis Bastianini akár szülővárosába is ellátogathat, hiszen a miniállam mindössze 23 kilométerre található Riminitől.

A hétszeres MotoGP-futamgyőztes a ralizás híres-hírhedt korszakának egyik képviselőjét fogja vezetni, hiszen egy Audi Quattro S1-es volánja mögé fog beülni. A kocsi a B csoportos szabályrendszer szerint épült, amelyet sokan a ralizás aranykorszakának tartanak, de az erős gépek számos súlyos balesetet hoztak.

Ami az autó paramétereit illeti, a 2,1 literes turbómotornak köszönhetően a teljesítmény a 450 lóerőt is elérheti. Az Audi Quattro S1-es az 1984-es rali-világbajnokság, azaz WRC szezonjának végén debütált. A következő idényben pedig már állandó jelleggel a pályán volt, és végül a konstruktőri bajnokság második helyét hozta meg a német márkának.

Nem véletlen, hogy Bastianini pont Audit fog vezetni, hiszen mind a négykarikás vállalatot, mind az egyébként a Lamborghinihez tartozó Ducatit a Volkswagen Csoport birtokolja. Az olasz versenyző egyébként a Lamborghini teszt- és fejlesztőpilótájával, a San Marinó-i Emanuele Zonzinivel fog egy autóban ülni, és felváltva fognak vezetni.

Bastianini nem az első versenyző a MotoGP jelenlegi mezőnyéből, aki belekóstolt a ralizásba. Franco Morbidelli részt vett a rali-világbajnokság 2020-as évadának szezonzáróján, a Monza Rallyn. A jelenleg a Pramacot erősítő motoros harminckilencedik lett a Rally2-es kategóriában egy Hyundai i20 N-t vezetve. Mentora, Valentino Rossi pedig hét alkalommal is megnyerte a Monza Rally Show-t, és három WRC-fordulón is ott volt.

Indul a 2025-ös Superenduro GP of Hungary jegyértékesítése

0

Hétfőtől lehet jegyet vásárolni a 2025 februárjában esedékes Superenduro GP of Hungaryre. Ahogyan idén, úgy jövőre is az MVM Dome fogadja a mezőnyt.

Az elmúlt időszakban óriási sikert aratott a Superenduro-világbajnokság budapesti fordulója, a Superenduro GP of Hungary. Olyannyira, hogy 2024 telén már Közép-Európa egyik legnagyobb rendezvénycsarnoka, az MVM Dome fogadta a többszörös címvédő Billy Boltot és a sportág többi sztárját, na meg persze a magyar versenyzőket.

2025. február 8-án, a szokásoknak megfelelően szombaton ismét megrendezik a Superenduro GP of Hungaryt, amelyre hétfőn elindult a jegyértékesítés. A jegyeket ezúttal is a Superenduro.hu-n lehet megvásárolni, ahol a szektorok szerinti bontásban láthatóak a különböző árkategóriák. A Gold, a Silver és a Bronze kategóriák továbbra is elérhetőek, ahogyan a VIP és a Super VIP is. Arra azonban érdemes figyelni, hogy paddockjegyet csak az utóbbi kettő tartalmaz.

A Superenduro-világbajnokság, illetve a Superenduro GP of Hungary minden évben óriási látvánnyal szórakoztatja a közönséget, mind sportszakmai szempontból, mind a körítés terén. Ráadásul a legnagyobb sztárok mellett honfitársainknak is lehet szurkolni: tavaly Zsigovits Norbert és Szőke Márk a Prestige, míg Liszka Roland a junior-vb állandó mezőnyét erősítette.

Ami a 2024–25-ös idényt illeti, a február 8-án esedékes magyarországi verseny a szezon ötödik fordulója lesz. Az évad ezúttal csak december közepén indul Lengyelországban, majd Németország és Románia után egy újabb lengyelországi helyszín következik. A budapesti viadal után pedig az Egyesült Királyságba látogat a mezőny, hogy aztán március 8-án Franciaországban záruljanak a küzdelmek.

Minden további információ megtalálható a Superenduro.hu-n.

A Superenduro-vb 2024–25-ös versenynaptára

  1. 2024. december 14. – Gliwice (Lengyelország)
  2. 2025. január 4. – Riesa (Németország)
  3. 2025. január 18. – Kolozsvár (Románia)
  4. 2025. február 1. – Łódź (Lengyelország)
  5. 2025. február 8. – Budapest, MVM Dome, Superenduro GP of Hungary
  6. 2025. március 1. – Newcastle (Egyesült Királyság)
  7. 2025. március 8. – Liévin (Franciaország)

„Majdnem elsírtam magam” – így búcsúzott el a japán közönségtől Nakagami (videók)

0

Nakagami Takaaki elárulta, a többiekétől eltérő döntése jól sült el utolsó hazai futamán, amelyet a MotoGP állandó versenyzőjeként teljesített. A japán motoros mindent beleadott, hogy örömet szerezzen szurkolóinak, hogy aztán elöntsék az érzelmek.

Különleges fordulóhoz érkezett Nakagami Takaaki az előző hétvégén, hiszen a MotoGP állandó versenyzőjeként utoljára szerepelt a Japán Nagydíjon, vagyis saját honfitársai előtt. A hétvége eleje viszont nem sikerült jól az LCR motorosának: az időmérőn csupán a beugró, illetve szabadkártyás pilótákat, Lorenzo Savadorit és Remy Gardnert tudta felülmúlni, a sprinten pedig saját csapattársa, Johann Zarco ütötte ki.

A vasárnapi főfutamon azonban összejött a szép búcsú. A 32 éves versenyző a mezőnyből egyedüliként a lágy hátsó gumi mellett tette le a voksát, de a hajrában nemhogy nem esett vissza, hanem még előznie is sikerült, sőt, csupán 2,561 másodperccel kapott ki a kilencedik Aleix Espargarótól. Ez a tizenharmadik pozíciót jelentette számára, amivel ugyan nem érte el legjobb motegi királykategóriás eredményét, de pontszerzéssel örvendeztette meg a hazai közönséget.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

Rendkívül érzelmes verseny volt – nyilatkozta. – Nagyon élveztem, és a legjobbamat akartam nyújtani a szurkolóimnak. Tudtam, hogy a rajtrács végéről indulva nincs vesztenivalóm, és mindig jó érzés pontokat szerezni. A végéig a legjobbamat adtam. Ha van még két kör, talán el tudtam volna kapni a [következő] bolyt. Ugyanakkor így is élveztem a futam végét, nagyon büszke vagyok magamra. A lágy hátsó kockázatos volt, de remekül menedzseltem. Jó döntésnek bizonyult. Kiegyensúlyozott tudtam maradni, és a verseny legvégén még hoztam is néhány tizedet, ezért tudtam utolérni az előttem lévő bolyt.”

Bár Zarco mögött nőtt a hátránya a márkán belüli elsőségért folytatott küzdelemben, Nakagami a gyári Hondák előtt növelte előnyét, ahogyan Álex Rinsszel és Augusto Fernándezzel szemben is. A japán motorost azonban aligha ez foglalkoztatta a leintés után, sokkal inkább meg akarta élni a levezető kör perceit, majd uralkodnia kellett az érzelmein.

Soha nem fogom elfelejteni ezt a napot – folytatta. – A levezető kör nagyon jó érzés volt. Mindenkinek szeretném megköszönni a támogatást. Minden egyes kanyarban láttam a rajongókat, és úgy éreztem, hogy »talán ez lesz az utolsó, az utolsó levezető kör«. Ismétlem, büszke vagyok magamra, a legjobbamat nyújtottam, úgyhogy számomra ez nagyon különleges vasárnap volt. Amikor visszatértem a bokszba, láttam az egész csapatomat, és majdnem elsírtam magam.”

Később egyébként Nakagaminak külön is szerveztek egy eseményt a rendezők, ahol el tudott köszönni szurkolóitól. Persze kérdés, hogy a búcsú valójában végleges-e. Arra nincs reális esély, hogy a pályafutását minden bizonnyal MotoGP-dobogó nélkül záró versenyző visszatérjen az állandó mezőnybe, arra viszont annál inkább, hogy jövőre szabadkártyát kapjon. Erre pedig aligha létezik alkalmasabb helyszín Moteginél.

Acosta nem hajlandó elfogadni az erőviszonyokat, inkább újabb „ostoba” eséseket kockáztat

0

Bár tisztában van a Ducati fölényével, Pedro Acosta nem hajlandó elfogadni azt, és az élmezőnyben továbbra is kockázatot fog vállalni, még ha ez újabb esésekkel is járhat. A GasGas újonca elárulta, a motegi forduló egyfelől a legszomorúbb hétvégéje volt, másrészt viszont most minden eddiginél versenyképesebbnek érezte magát.

Pedro Acosta számára álomszerűen indult a Japán Nagydíj hétvégéje. Már pénteken is biztató tempót produkált, másnap pedig Marc Márquez elvett körének is köszönhetően megszerezte a pole pozíciót, amivel pont honfitársa és a csúcstartó Fabio Quartararo mögött ő lett a harmadik legfiatalabb, akinek ez sikerült. A versenyek azonban rémálomba csaptak át, legalábbis ami a végkimenetelt illeti.

A sprinten a rossz rajtja ellenére visszavette a vezetést Francesco Bagnaiától, ám az élről elesett, így nullázott. A főfutamon pedig a második helyen haladva bukott, és bár utána visszaállt, később ugyancsak feladta a viadalt. Mindez persze csalódást keltő, de Acosta leszögezte, nem hajlandó változtatni ezen a mentalitásán, amikor van esély az élmenők ellen.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

Nem fogom elfogadni, hogy a Ducati jobb a KTM-nél, még akkor sem, ha emiatt többször is esni fogok – nyilatkozta a 20 éves motoros a leintés után. – Tisztában vagyunk vele, hogy jelenleg nem állunk a Ducati szintjén. Azonban láttuk, hogy nem lehetetlen odaérni, és nem érinthetetlenek. Láttuk, hogy tudunk velük harcolni.”

Acosta a nullázásával visszacsúszott a tabella hatodik helyére. Úgy véli, ebből a pozícióból belefér, hogy amikor Francesco Bagnaia vagy éppen Jorge Martín ellen küzd, akkor ne a biztosra menjen „Kevés esélyünk van legyőzni a Ducatit – fogalmazott. – Vannak olyan pillanatok az életben, amikor az embernek kockáztatnia kell. Amikor pedig Pecco van elöl, akkor még inkább. Ő nem fog rizikót vállalni, én viszont igen.”

Ahogyan a szombati hibáját, úgy Acosta a vasárnapi rontását is „ostobaságnak” titulálta, és azt sem tagadta, hogy ez a forduló igazi érzelmi hullámvasutat jelentett számára. „Bizonyos szempontból ez volt pályafutásom legszomorúbb hétvégéje, másfelől viszont most éreztem magam a legjobban – magyarázta. – Ezen a hétvégén voltam a legversenyképesebb, de egyben a legtöbb bajt is most okoztam.”

Acosta szerint a bukása „egy ostoba hiba” volt, arra koncentrált, hogy mindenhol gyors legyen

Acosta kiesésével Brad Binder és Jack Miller szállították a pontokat a KTM-nek gyári szinten. A sprintet a dél-afrikai versenyző feladta technikai hiba miatt, így csapattársa nyolcadik helye jelentette a legjobb eredményt az osztrákok számára, míg a főversenyen Binder a hatodik, Miller a tizedik pozícióban ért célba. Utóbbinak a futamokon nyújtott teljesítménye azért megsüvegelendő, mert a kvalifikáción csak tizennegyedik lett.

A gyártónak ez fontos – utalt Acosta arra, hogy nem csak egy KTM volt ott az élmezőnyben vagy annak környékén. – Így több információt gyűjthetünk, ami fontos lesz számunkra a következő néhány nagydíjon. Amikor túl nagyok a különbségek [a KTM-ek között], néha nehéz összehasonlításokat végezni, és kipróbálni bizonyos dolgokat, hiszen a köridők eléggé eltérőek.”

Fontos döntés előtt áll Di Giannantonio, lehetséges, hogy idén már nem versenyez többet

0

Fabio Di Giannantonio elárulta, a héten találkozik az orvosaival, és eldőlhet, hogy kés alá fekszik, vagy végigcsinálja az idény hátralévő részét. Az olasz versenyző egyébként jó tempót mutatott a Japán Nagydíjon.

Fabio Di Giannantonio még az Osztrák Nagydíj edzésén szenvedett balesetet, aminek következtében kificamodott a bal válla. Annak a hétvégének a hátralévő részét ki kellett hagynia, de azóta minden helyszínen ott volt, ám maga is elárulta, hogy messze nincs tökéletes állapotban, és sérülése hátráltatja a motorozásban.

Azt sem zárta ki, hogy kés alá fekszik, ám ez egyelőre nem történt meg. Ha úgy döntene, hogy most megműtteti magát, akkor nemcsak a hátralévő fordulókat, hanem a valenciai tesztet is ki kellene hagynia. A pozitívum viszont az, hogy a január végén kezdődő sepangi tesztre már minden bizonnyal teljesen felépülne. Ha viszont teljesítené a következő négy hétvégét, akkor ez utóbbit veszélyeztetné. Di Giannantonio elmondta, hamarosan minden eldőlhet ezzel kapcsolatban.

„Kritikus a helyzet” – Di Giannantonio közel sincs tökéletes állapotban spielbergi sérülése után

Szerdán lesz egy fontos találkozóm, hogy megtudjam, milyen állapotban leszek az idény hátralévő részére, illetve a következő évben – nyilatkozta. – Ezután mindent tisztán fogunk látni. Az biztos, hogy, miként azt sokszor mondtam, az a célom, hogy a lehető legtöbb futamon szerepeljek, és jól fejezzem be a szezont. Ugyanakkor az is fontos, hogy jövőre százszázalékos állapotban érkezzek meg az első tesztre. Szóval sok mindent figyelembe kell vennünk. Meglátjuk. Számításba kell vennünk, hogy versenyezni szeretnék, de azt is, hogy [teljesen] felépüljek a következő évadra.”

A következő idény már csak azért is fontos Di Giannantonio számára, mert minden bizonnyal a mezőny harmadik legjobb motorján, vagy ha úgy tetszik, a három legjobb motorból az egyiken fog ülni. Jövőre ugyanis bár továbbra is a VR46 színeiben fog versenyezni, a két gyári pilóta mellett ő lesz a harmadik, aki gyári specifikációjú Ducatit vezethet.

A mostani szezonban viszont még a tavalyi motort hajtja, amelyből ráadásul sajtóértesülések szerint a bolognai gyártó eltávolította azokat az alkatrészeket, amelyek révén az előző hétvégéken közelebb kerültek a Desmosedici GP24-esekhez. Könnyen lehet, hogy Di Giannantonio ezt a szempontot is mérlegeli, még akkor is, ha a Japán Nagydíjon biztató teljesítményt nyújtott, ráadásul Pablo Nietónak, a VR46 csapatmenedzserének elmondása alapján immáron fájdalomcsillapítók nélkül.

Marc Márqueznek óriási szerencséje volt, de a szezonhajrára nehéz helyzetbe kerülhet.

Keserédes érzés, mert összességében nagyon örülök a hétvégének, mivel olyan gyors voltam, mint a »régi időkben«, a sérülésem előtt, és ismét jó tempót produkáltunk – fogalmazott. – Ugyanakkor kár a futamért, mert az első kör egy valóságos dzsungel volt, ami kicsit lerontotta az eredményemet. Úgy vélem, [Brad] Binderrel és [Franco] Morbidellivel is harcolhattunk volna [az ötödik helyért], mert a verseny első harmada után nagyon hasonló volt a sebességem [az övékhez képest]. Szóval kár, de összességében elégedett vagyok a futammal.”

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

Marc Márqueznek óriási szerencséje volt, de a szezonhajrára nehéz helyzetbe kerülhet.

0

Bár több mint fél másodperccel megelőzte Enea Bastianinit, Marc Márquez dobogója valójában csak 36 ezreden múlt, mivel a Japán Nagydíj utolsó körében elhagyta a pályát. Ekkor szerencséje volt, viszont az utolsó hétvégéken nagyon nehéz dolga lehet, ahogyan a többi olyan pilótának is, akik a tavalyi Ducatit vezetik

Marc Márquez az első körök után látszólag viszonylag simán megszerezte a harmadik helyet a Japán Nagydíjon. Miután előzéseinek és Pedro Acosta bukásának köszönhetően feljött ebbe a pozícióba, a mögötte lévő Enea Bastianini ugyan viszonylag közel került hozzá, de nem tudta igazán veszélyeztetni, és még egy nagyobb hiba is belefért.

Ennek ismeretében meglepő kijelentés, hogy a nyolcszoros világbajnok dobogója csupán 36 ezreden múlott. Pedig így van, ugyanis a Gresini versenyzője az utolsó körben ráment a pálya melletti zöld sávra. Ebben az esetben pedig az a szabály, hogy ha a különbség nem nagyobb fél másodpercnél a kihágást elkövető motoros és a mögötte lévő között, akkor automatikusan meg kell cserélni őket a rangsorban.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

A pozícióért szoros küzdelmet vívó versenyzők esetében, ha az utolsó körben pályahatársértés történik (amelyről a sportfelügyelők megállapítják, hogy befolyásolta a futam eredményét, akár történt helycsere, akár nem), az érintett pilótának egyértelműen hátrányt kell szenvednie – áll a döntéshozók indoklásában. – A szoros versenyzésre vonatkozó irányelv, hogy a versenyzőket legfeljebb 0,500 másodperc választja el egymástól az incidens idején és a célban.”

Márquez tehát ezért maradhatott a dobogón. Egyébként nem csupán ő kerülhetett volna bajba, hanem Brad Binder is, bár neki azért nem volt ennyire necces a helyzete. A gyári KTM motorosa szintén elhagyta a pályát az utolsó körben, de mivel 869 ezreddel múlta felül Marco Bezzecchit, megtarthatta a pályán elért hatodik helyét.

Ami Márquezt illeti, a spanyol versenyző összességében már kevésbé örülhet, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy az egy héttel korábbi műszaki hibájának hosszú távú következményei is lesznek. Mint ismert, a Ducati motorblokkja megadta magát az Indonéz Nagydíjon, így a 61-szeres MotoGP-futamgyőztes számára idő előtt véget ért az a viadal.

A szezon első részében mind Márquez, mind a többi, tavalyi Ducatit hajtó motoros igencsak szenvedett a bolognaiak gyári specifikációjú motorjaival szemben. Ennek elsődleges oka a Michelin idei hátsó abroncsa volt, amellyel a Desmosedici GP24-esek sokkal jobban meg tudtak birkózni. Az elmúlt időszakban viszont úgy tűnt, hogy a különbség csökkent: a 31 éves motoros egy sprintet és két főfutamot is megnyert, és Bezzecchi is láthatóan magára talált.

Márquez motorblokkjának meghibásodásáért a megnövekedett kipörgés volt a felelős, mivel ennek hatására túlpörgött az erőforrás. Ilyesmi történt Valentino Rossival is a 2016-os Olasz Nagydíjon. A The-Race.com értesülései szerint emiatt a Ducati eltávolította a GP23-asokból azokat az alkatrészeket, amelyek elsődlegesen hozzájárultak a motor javulásához.

Hogy pontosan milyen elemekről van szó, azt senki nem erősítette meg, de a brit portál szerint a motorblokk teljesítményben és a megbízhatóságban is kulcsszerepet játszó lendkerékről lehet szó. Ez szabályozza a forgattyús tengely fordulatszám-ingadozását, amit a súly változtatásával lehet megtenni. Mindez egyfelől növeli a kanyarbejárati tapadást, másfelől viszont potenciálisan hozzájárul az erőforrás túlpörgéséhez. A Ducati ráadásul különleges megoldást használ, hiszen a kívülről felszerelt lendkereket anélkül lehet módosítani, hogy megsértenék a motorblokk fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat.

Akármi is történt, az érintett pilóták megerősítették, hogy valami történt a GP23-as motorokkal „Volt néhány változtatás, amely nagyban befolyásolta a vezetési stílusomat – nyilatkozta Márquez. – Ehhez megpróbáltunk alkalmazkodni. Nincs értelme folyamatosan a módosításokon gondolkodni. Az embernek alkalmazkodnia kell ahhoz, amije van.”

Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja

Bezzecchit az idény első szakaszában kifejezetten zavarta, hogy a motor hátsó része valósággal tolja az elejét, ami alulkormányzottságot idézett elő. A tavalyi szezon harmadik helyezettje szintén elmondta, hogy valami megváltozott a negatív irányba. „Mondjuk azt, hogy ez [az alkatrész] volt az egyetlen, ami valamelyest orvosolta a problémáinkat – fogalmazott. – Most megint egy kicsit rosszabb az érzés.”

Csapattársa, Fabio Di Giannantonio szavai ugyancsak arról árulkodtak, hogy a Ducati eltávolított egy fontos alkatrészt a GP23-asokból. „Kicsit csalódott vagyok, hogy ettől a futamtól kezdve nem használhatunk egy olyan elemet, amely segített nekünk a GP24-es motorokkal vívott csatában – kesergett még pénteken. – Most picit nagyobbnak látom a lemaradást a ’24-es gépekkel szemben.”

Di Giannantonio abból a szempontból egyedi helyzetben van, hogy az ausztriai vállsérülése továbbra is hátráltatja, és könnyen lehet, hogy előbb-utóbb műtétre lesz szükség. Ha viszont idény közben operálják meg, akkor a hátralévő futamokat jó eséllyel ki kell hagynia, és most már talán a valenciai tesztről is hiányozna. A VR46 idősebbik motorosa tehát extrán szívhatja a fogát, amiért kivették azokat az alkatrészeket, mert ez is befolyásolhatta a döntését, és elárulta, amikor értesítették a visszalépésről, felmerült benne, hogy akkor mégiscsak most fekszik kés alá.

Mondjuk úgy, hogy amikor megkaptam a hírt, elgondolkodtam rajta – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Amikor viszont az ember kimegy a pályára, igyekszik a maximumot nyújtani, én pedig mindent meg akarok próbálni, és végigcsinálni a bajnokságot. Ami a műtétet illeti, meg akarok próbálni a pályán maradni, amennyire csak lehet. Az biztos, hogy rendkívül fontos, hogy jövőre százszázalékos állapotban versenyezzek, de idén is versenyezni szeretnék.”

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Japán Nagydíját. A motegi forduló során Jorge Martín előnye 21 pontról 10-re csökkent a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Motegiben vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Japán Nagydíj során a MotoGP sprintjét és főfutamát is Francesco Bagnaia nyerte, így a címvédő hátránya 21-ről 10 pontra csökkent a tabellát vezető Jorge Martínnal szemben. A Moto2 versenyén Manuel González, a Moto3 viadalán pedig David Alonso zárt az élen. A középső kategóriában Ogura Aj 65 pontra növelte az előnyét Sergio Garcíával szemben, így a következő fordulóban bebiztosíthatja a vb-címet. Ez utóbbi a kolumbiai versenyzőnek már sikerült a legkisebbeknél, mögötte Daniel Holgado és Collin Veijer között mindössze 3 egység a különbség.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 392
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 382
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 313
4 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 311
5 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 183
6 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 181
7 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 163
8 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 136
9 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 134
10 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 134
11 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 134
12 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 124
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 86
14 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 71
15 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 66
16 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 56
17 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 36
18 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 28
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 20
20 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 20
21 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 20
22 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 12
23 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 7
24 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
25 Stefan Bradl Honda HRC Team 2
26 Remy Gardner Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
27 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing/Trackhouse Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 695
2 Prima Pramac Racing 528
3 Gresini Racing MotoGP 435
4 Aprilia Racing 297
5 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 268
6 Red Bull KTM Factory 249
7 Red Bull GASGAS Tech3 201
8 Trackhouse Racing 127
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 106
10 LCR Honda 64
11 Repsol Honda Team 27

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 574
2 KTM 275
3 Aprilia 255
4 Yamaha 97
5 Honda 56

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 228
2 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 168
3 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 163
4 Arón Canet Kalex Fantic Racing 156
5 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 153
6 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 153
7 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 150
8 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 140
9 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 133
10 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 127
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 79
12 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 78
13 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 74
14 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 65
15 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 57
16 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 50
17 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 47
18 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 36
19 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 34
20 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 34
21 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
23 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 18
24 Xavier Artigas Forward Klint Forward Factory Team 10
25 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 7
26 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 6
27 Szaszaki Ajumu Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 4
28 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 4
29 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 3
30 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 396
2 Speed Up Racing 313
3 OnlyFans American Racing Team 232
4 QJmotor Gresini Moto2 218
5 Elf Marc VDS Racing Team 184
6 Red Bull KTM Ajo 174
7 CFMoto Aspar Team 167
8 Fantic Racing 156
9 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 97
10 Idemitsu Honda Team Asia 81
11 Yamaha VR46 Master Camp Team 78
12 RW-Idrofoglia Racing GP 62
13 Italtrans Racing Team 54
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 11
15 Klint Forward Factory Team 10

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 342
2 Boscoscuro 328
3 Forward 16

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 321
2 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 212
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 209
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 191
5 David Muñoz KTM Boé Motorsports 141
6 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 137
7 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 131
8 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 121
9 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 110
10 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 96
11 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 88
12 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 81
13 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 78
14 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 65
15 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 50
16 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 47
17 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 45
18 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 27
19 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 26
20 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 22
21 Scott Ogden Honda MLav Racing 15
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 11
23 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 11
24 Vicente Pérez KTM/Honda Red Bull KTM Ajo/MLav Racing 3
25 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 366
2 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 290
3 MT Helmets – MSi 287
4 Leopard Racing 268
5 Red Bull GasGas Tech3 262
6 Boé Motorsports 251
7 Red Bull KTM Ajo 135
8 Sic58 Squadra Corse 105
9 Honda Team Asia 88
10 LevelUp – MTA 87
11 Rivacold Snipers Team 58
12 CIP Green Power 28
13 MLav Racing 15

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 321
2 KTM 278
3 Husqvarna 235
4 Honda 228
5 Gas Gas 217