back to top
2025. május 15. 19:29
Kezdőlap Blog Oldal 138

Marc Márqueznek óriási szerencséje volt, de a szezonhajrára nehéz helyzetbe kerülhet.

0

Bár több mint fél másodperccel megelőzte Enea Bastianinit, Marc Márquez dobogója valójában csak 36 ezreden múlt, mivel a Japán Nagydíj utolsó körében elhagyta a pályát. Ekkor szerencséje volt, viszont az utolsó hétvégéken nagyon nehéz dolga lehet, ahogyan a többi olyan pilótának is, akik a tavalyi Ducatit vezetik

Marc Márquez az első körök után látszólag viszonylag simán megszerezte a harmadik helyet a Japán Nagydíjon. Miután előzéseinek és Pedro Acosta bukásának köszönhetően feljött ebbe a pozícióba, a mögötte lévő Enea Bastianini ugyan viszonylag közel került hozzá, de nem tudta igazán veszélyeztetni, és még egy nagyobb hiba is belefért.

Ennek ismeretében meglepő kijelentés, hogy a nyolcszoros világbajnok dobogója csupán 36 ezreden múlott. Pedig így van, ugyanis a Gresini versenyzője az utolsó körben ráment a pálya melletti zöld sávra. Ebben az esetben pedig az a szabály, hogy ha a különbség nem nagyobb fél másodpercnél a kihágást elkövető motoros és a mögötte lévő között, akkor automatikusan meg kell cserélni őket a rangsorban.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

A pozícióért szoros küzdelmet vívó versenyzők esetében, ha az utolsó körben pályahatársértés történik (amelyről a sportfelügyelők megállapítják, hogy befolyásolta a futam eredményét, akár történt helycsere, akár nem), az érintett pilótának egyértelműen hátrányt kell szenvednie – áll a döntéshozók indoklásában. – A szoros versenyzésre vonatkozó irányelv, hogy a versenyzőket legfeljebb 0,500 másodperc választja el egymástól az incidens idején és a célban.”

Márquez tehát ezért maradhatott a dobogón. Egyébként nem csupán ő kerülhetett volna bajba, hanem Brad Binder is, bár neki azért nem volt ennyire necces a helyzete. A gyári KTM motorosa szintén elhagyta a pályát az utolsó körben, de mivel 869 ezreddel múlta felül Marco Bezzecchit, megtarthatta a pályán elért hatodik helyét.

Ami Márquezt illeti, a spanyol versenyző összességében már kevésbé örülhet, ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy az egy héttel korábbi műszaki hibájának hosszú távú következményei is lesznek. Mint ismert, a Ducati motorblokkja megadta magát az Indonéz Nagydíjon, így a 61-szeres MotoGP-futamgyőztes számára idő előtt véget ért az a viadal.

A szezon első részében mind Márquez, mind a többi, tavalyi Ducatit hajtó motoros igencsak szenvedett a bolognaiak gyári specifikációjú motorjaival szemben. Ennek elsődleges oka a Michelin idei hátsó abroncsa volt, amellyel a Desmosedici GP24-esek sokkal jobban meg tudtak birkózni. Az elmúlt időszakban viszont úgy tűnt, hogy a különbség csökkent: a 31 éves motoros egy sprintet és két főfutamot is megnyert, és Bezzecchi is láthatóan magára talált.

Márquez motorblokkjának meghibásodásáért a megnövekedett kipörgés volt a felelős, mivel ennek hatására túlpörgött az erőforrás. Ilyesmi történt Valentino Rossival is a 2016-os Olasz Nagydíjon. A The-Race.com értesülései szerint emiatt a Ducati eltávolította a GP23-asokból azokat az alkatrészeket, amelyek elsődlegesen hozzájárultak a motor javulásához.

Hogy pontosan milyen elemekről van szó, azt senki nem erősítette meg, de a brit portál szerint a motorblokk teljesítményben és a megbízhatóságban is kulcsszerepet játszó lendkerékről lehet szó. Ez szabályozza a forgattyús tengely fordulatszám-ingadozását, amit a súly változtatásával lehet megtenni. Mindez egyfelől növeli a kanyarbejárati tapadást, másfelől viszont potenciálisan hozzájárul az erőforrás túlpörgéséhez. A Ducati ráadásul különleges megoldást használ, hiszen a kívülről felszerelt lendkereket anélkül lehet módosítani, hogy megsértenék a motorblokk fejlesztésére vonatkozó korlátozásokat.

Akármi is történt, az érintett pilóták megerősítették, hogy valami történt a GP23-as motorokkal „Volt néhány változtatás, amely nagyban befolyásolta a vezetési stílusomat – nyilatkozta Márquez. – Ehhez megpróbáltunk alkalmazkodni. Nincs értelme folyamatosan a módosításokon gondolkodni. Az embernek alkalmazkodnia kell ahhoz, amije van.”

Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja

Bezzecchit az idény első szakaszában kifejezetten zavarta, hogy a motor hátsó része valósággal tolja az elejét, ami alulkormányzottságot idézett elő. A tavalyi szezon harmadik helyezettje szintén elmondta, hogy valami megváltozott a negatív irányba. „Mondjuk azt, hogy ez [az alkatrész] volt az egyetlen, ami valamelyest orvosolta a problémáinkat – fogalmazott. – Most megint egy kicsit rosszabb az érzés.”

Csapattársa, Fabio Di Giannantonio szavai ugyancsak arról árulkodtak, hogy a Ducati eltávolított egy fontos alkatrészt a GP23-asokból. „Kicsit csalódott vagyok, hogy ettől a futamtól kezdve nem használhatunk egy olyan elemet, amely segített nekünk a GP24-es motorokkal vívott csatában – kesergett még pénteken. – Most picit nagyobbnak látom a lemaradást a ’24-es gépekkel szemben.”

Di Giannantonio abból a szempontból egyedi helyzetben van, hogy az ausztriai vállsérülése továbbra is hátráltatja, és könnyen lehet, hogy előbb-utóbb műtétre lesz szükség. Ha viszont idény közben operálják meg, akkor a hátralévő futamokat jó eséllyel ki kell hagynia, és most már talán a valenciai tesztről is hiányozna. A VR46 idősebbik motorosa tehát extrán szívhatja a fogát, amiért kivették azokat az alkatrészeket, mert ez is befolyásolhatta a döntését, és elárulta, amikor értesítették a visszalépésről, felmerült benne, hogy akkor mégiscsak most fekszik kés alá.

Mondjuk úgy, hogy amikor megkaptam a hírt, elgondolkodtam rajta – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Amikor viszont az ember kimegy a pályára, igyekszik a maximumot nyújtani, én pedig mindent meg akarok próbálni, és végigcsinálni a bajnokságot. Ami a műtétet illeti, meg akarok próbálni a pályán maradni, amennyire csak lehet. Az biztos, hogy rendkívül fontos, hogy jövőre százszázalékos állapotban versenyezzek, de idén is versenyezni szeretnék.”

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Japán Nagydíját. A motegi forduló során Jorge Martín előnye 21 pontról 10-re csökkent a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Motegiben vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Japán Nagydíj során a MotoGP sprintjét és főfutamát is Francesco Bagnaia nyerte, így a címvédő hátránya 21-ről 10 pontra csökkent a tabellát vezető Jorge Martínnal szemben. A Moto2 versenyén Manuel González, a Moto3 viadalán pedig David Alonso zárt az élen. A középső kategóriában Ogura Aj 65 pontra növelte az előnyét Sergio Garcíával szemben, így a következő fordulóban bebiztosíthatja a vb-címet. Ez utóbbi a kolumbiai versenyzőnek már sikerült a legkisebbeknél, mögötte Daniel Holgado és Collin Veijer között mindössze 3 egység a különbség.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 392
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 382
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 313
4 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 311
5 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 183
6 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 181
7 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 163
8 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 136
9 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 134
10 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 134
11 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 134
12 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 124
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 86
14 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 71
15 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 66
16 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 56
17 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 36
18 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 28
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 20
20 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 20
21 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 20
22 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 12
23 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 7
24 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
25 Stefan Bradl Honda HRC Team 2
26 Remy Gardner Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
27 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing/Trackhouse Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 695
2 Prima Pramac Racing 528
3 Gresini Racing MotoGP 435
4 Aprilia Racing 297
5 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 268
6 Red Bull KTM Factory 249
7 Red Bull GASGAS Tech3 201
8 Trackhouse Racing 127
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 106
10 LCR Honda 64
11 Repsol Honda Team 27

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 574
2 KTM 275
3 Aprilia 255
4 Yamaha 97
5 Honda 56

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 228
2 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 168
3 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 163
4 Arón Canet Kalex Fantic Racing 156
5 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 153
6 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 153
7 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 150
8 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 140
9 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 133
10 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 127
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 79
12 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 78
13 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 74
14 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 65
15 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 57
16 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 50
17 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 47
18 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 36
19 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 34
20 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 34
21 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
23 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 18
24 Xavier Artigas Forward Klint Forward Factory Team 10
25 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 7
26 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 6
27 Szaszaki Ajumu Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 4
28 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 4
29 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 3
30 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 396
2 Speed Up Racing 313
3 OnlyFans American Racing Team 232
4 QJmotor Gresini Moto2 218
5 Elf Marc VDS Racing Team 184
6 Red Bull KTM Ajo 174
7 CFMoto Aspar Team 167
8 Fantic Racing 156
9 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 97
10 Idemitsu Honda Team Asia 81
11 Yamaha VR46 Master Camp Team 78
12 RW-Idrofoglia Racing GP 62
13 Italtrans Racing Team 54
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 11
15 Klint Forward Factory Team 10

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 342
2 Boscoscuro 328
3 Forward 16

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 321
2 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 212
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 209
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 191
5 David Muñoz KTM Boé Motorsports 141
6 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 137
7 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 131
8 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 121
9 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 110
10 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 96
11 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 88
12 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 81
13 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 78
14 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 65
15 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 50
16 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 47
17 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 45
18 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 27
19 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 26
20 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 22
21 Scott Ogden Honda MLav Racing 15
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 11
23 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 11
24 Vicente Pérez KTM/Honda Red Bull KTM Ajo/MLav Racing 3
25 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 366
2 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 290
3 MT Helmets – MSi 287
4 Leopard Racing 268
5 Red Bull GasGas Tech3 262
6 Boé Motorsports 251
7 Red Bull KTM Ajo 135
8 Sic58 Squadra Corse 105
9 Honda Team Asia 88
10 LevelUp – MTA 87
11 Rivacold Snipers Team 58
12 CIP Green Power 28
13 MLav Racing 15

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 321
2 KTM 278
3 Husqvarna 235
4 Honda 228
5 Gas Gas 217

 

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

0

Fabio Quartararo üzemanyaga ismét az utolsó körben fogyott ki, aminek következtében egy pozíciót vesztett a Japán Nagydíjon. A francia pilóta elárulta, mi ment félre azok után, hogy a Yamaha egyébként sem muzsikált jól a hétvégén.

Azok után, hogy mind a Yamaha, mind a Honda produkált biztató jeleket az elmúlt időszakban, hazai pályájukon egyik gyártó sem szerepelt jól. Ami a Japán Nagydíj főfutamát illeti, a puszta végeredményt tekintve az aszakaiak legyőzték a hangvillásokat, hiszen a Johann Zarco a tizenegyedik, míg Fabio Quartararo a tizenkettedik helyen zárt.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

Azonban sokáig fordított sorrendben haladtak, de az ifjabbik francia motorossal megtörtént ugyanaz, ami a második misanói főversenyen: az utolsó körben kifogyott a benzin a motorjából. Bár ezúttal „csak” egy pozíciót bukott emiatt, ráadásul nem is motorozott annyira előkelő helyen, de érthető módon így is felbosszantotta, hogy két hét különbséggel másodszor lépett ugyanabba a folyóba.

Ez elfogadhatatlan, három versenyen belül kétszer – nyilatkozta. – Elég baj, hogy a hétvége során küszködtünk, de hogy kifogyott az üzemanyag, az nevetséges. Rá kell jönnünk, miért nem gyulladnak ki a lámpák, miért nem működik a stratégia. Nagyon komplikált futam volt, mindent beleadtunk, de ezek után egyértelmű, hogy bajban vagyunk.”

Valóban furcsa, hogy ilyen amatőrnek tűnő baki ennyire rövid időn belül előfordul egy csapatnál, ráadásul egy gyári istállónál. Normál esetben a versenyzőnek tudnia kellene, hogy mennyire húzhatja a gázt, hiszen különböző fényjelzések tájékoztatják őt az üzemanyagszintről. Quartararo esetében azonban a rendszer nem működött megfelelően.

Van egy stratégiánk: két kört kell megtennem az egyes térképpel, aztán váltok – magyarázta. – Ezután van egy lámpa, amelyet figyelni kell: ha zöld, akkor feljebb kapcsolhatok, ha sárga, akkor vissza kell vennem, ha pedig piros, akkor még inkább lejjebb kell adnom. Az a gond, hogy mindig zöld a lámpa, szóval olyan, mintha nem is lenne.”

A 25 éves versenyző hozzátette, Misanóban legalább megkapta a figyelmeztető jelzést, Motegiben viszont ez sem történt meg. Azonban, mondhatni, ez csak a hab volt a nem túl ízletes tortán, hiszen a Yamaha egyébként is küszködött a hétvége során. Quartararo nem kevesebb mint 32,299 másodpercet kapott a futamot megnyerő Francesco Bagnaiától, ami az üzemanyag-mizériát figyelembe véve is rengeteg.

Ki voltunk herélve – foglalta össze velősen. – Nem értjük, miért, de jobban függünk a pályától, mint a motorunktól. Csak a KTM-nek sikerült valamennyire tartani a lépést a Ducatival, aztán viszont a nyolcadik és a kilencedik között tíz másodperc van. Harminc másodperccel a győztes mögött értünk célba, szóval kezdenek összeállni a számok.”

A Yamaha egyik visszatérő problémája, hogy nehezen találják meg a tapadást. Ez a probléma Japánban is fennállt, ami már nagyon korán komoly gondokat okozott Quartararónak. Bár a benzinprobléma nélkül a Hondák előtt végzett volna, de úgy véli, a másik japán gyártó ebből a szempontból előrébb jár, mint ők.

Még ha csak a Hondával hasonlítjuk össze magunkat, akkor is baj van a tapadásunkkal – jelentette ki. – Ezen a téren sokkal jobbak nálunk. Azonban nem gondoltam, hogy ilyen messze fogok végezni. Már a második körben az a helyzet, hogy a többiek gumijai továbbra is frissek, a mieink pedig az élettartamuk végén járnak. Nehéz rájönnünk, miből fakad ez a nagy különbség.”

Ráadásul ennek következtében fizikailag is megterhelő volt a viadal, amit Quartararo ismét egy erős szóval jellemzett. „Meghaltam – mondta. – A karjaim a verseny felénél elkészültek, és mindenhol fájt. Ennek is az alacsony tapadás az oka. Amikor már nincs tapadás, nem lehet irányt változtatni a motorral. Még a fékezés hatására sem áll meg, és mivel az ember keményen nyomja, nagyon hosszú lesz a futam.”

Álex Márquezt megbüntették az első körös baleset miatt, Mir bocsánatkérést követel

0

Álex Márquezt hosszú körös büntetéssel sújtották a Japán Nagydíj 1. körében okozott balesetért. A 28 éves motoros a sajátja mellett Joan Mir versenyét tette tönkre, amiért a gyári Honda pilótája bocsánatkérést várt.

Magát a rajtot megúszta a MotoGP mezőnye a Japán Nagydíj főfutamán, ám így is már az nyitókörben bekövetkezett az első baleset. Ennek ráadásul ketten is áldozatául estek, ugyanis a 12-es kanyarban Álex Márquez és Joan Mir akadtak össze. A Gresini versenyzője hátulról nekiment honfitársának, és azonnal elesett, míg utóbbi talán továbbmehetett volna, de mivel a Ducati beakadt a Hondába, nem volt esélye megúszni, és ő is a kavicságyban kötött ki.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

Első ránézésre egyértelműen Márquez hibázott, és ezt a sportfelügyelők is így látták. A leintés után ugyanis hosszú körös büntetéssel sújtották az idősebbik spanyol versenyzőt, mivel egyébként ez volt az első ilyen jellegű kihágása a szezonban. A döntéshozók kiemelték, hogy mindez az Ausztrál Nagydíj főfutamára vonatkozik, és csak akkor viszi tovább, ha az ebben az incidensben összeszedett sérülés miatt nem tud elindulni Phillip Islanden, de erről nincs szó.

A tizenegyes kanyarban megelőztem Álex Márquezt – ecsetelte a történteket Mir. – Szélesre ment, én pedig kihasználtam a lehetőséget, és elmentem mellette. Aztán irányt váltottunk, és amikor én a tizenkettes kanyar közepén voltam, ő keményen eltalált hátulról. A motorja beszorult az [én gépem] ülése és lengőkarja közé, én pedig egyenesen a kavicságyba mentem. Hihetetlen, őrület, ami történt. Szerintem szükség van egy bocsánatkérésre. Amikor az ember tönkreteszi a másik versenyét, akkor azt akarom, hogy kérjen bocsánatot, ha tényleg úgy érzi.”

Az ifjabbik Márqueznek nem ez volt az első hasonló esete az idényben, bár a korábbi azért ennyire nem volt egyértelmű, és azt meg is úszta büntetés nélkül. Az Aragóniai Nagydíjon Francesco Bagnaiával csatázott a harmadik helyért, amikor összeakadtak, és meglehetősen veszélyes módon elestek. Mir ezt az incidenst is megemlítette.

Normális, hogy dühös vagyok, nem ez az első alkalom, hogy ilyesmibe keveredik – fogalmazott 2020 MotoGP-világbajnoka. – Az akció hasonló volt ahhoz, ami Aragóniában történt Peccóval. Nem teljesen ugyanolyan, mivel én egyértelműen elöl voltam, Pecco pedig megpróbált előzni, de [Márquez] motorja ugyanott akadt be. Őrület.”

Mir hozzátette, hogy a sportfelügyelők „alszanak”, de akkor még nemhogy a büntetésről nem tudott, de arról sem, hogy vizsgálják az esetet, így ez a megjegyzése már nem releváns. Márquez a Gresini sajtóközleményében elismerte, hogy hibázott, és kijelentette, hogy bocsánatot kért honfitársától. A döntéshozók tevékenységére pedig ő is tett egy megjegyzést. „Hét nappal ezelőtt egy másik versenyző engem talált el ugyanígy, és semmi nem történt – mondta. – Ez azt mutatja, hogy a szabályok nem mindenkire egyformán vonatkoznak, de ez van.”

Bár a sportfelügyelők következetlenségét népszerű dolog elővenni, és sokszor jogos is, az ötszörös MotoGP-dobogósnak ezúttal aligha van igaza. Márquez a múlt heti Indonéz Nagydíjon történt tömegbukásra gondolt, melynek során Jack Miller elesett, és három másik pilótát is magával vitt, köztük őt is. Ám fontos kiemelni, hogy az ausztrál motoros csak közvetetten volt felelős a többiek kihullásáért, hiszen magától bukott, onnantól kezdve pedig nyilvánvalóan nem tudta irányítani a motort, míg Márquez és Mir esését az okozta, hogy előbbi nekiment utóbbinak. Ennélfogva a két esetet nem lehet ilyen módon párhuzamba állítani.

Bagnaiának az „elképesztő” tempó okozott nehézséget, Martín elárulta, mikor tett le a győzelemről

0

Francesco Bagnaia kiemelte, a nagy tempó miatt nehéz volt óvni a gumikat a Japán Nagydíjon, és szerinte Jorge Martín erősebbnek bizonyult, mint az előző két napon. A Pramac pilótája sokáig a győzelemről sem tett le, míg Marc Márquez unalmasnak titulálta a futamot.

Bár egy ponton benne volt a pakliban, hogy elered az eső, végül nem volt igazán fordulatos a Japán Nagydíj, főleg a második fele. Francesco Bagnaia győzelmét a jó rajtja után senki nem veszélyeztette igazán, míg mögötte az egyaránt a középmezőnyből induló Jorge Martín és Marc Márquez végeztek, így ők hárman állhattak fel a dobogóra.

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

A címvédő jobban jött el a startnál, minta pole-ból kezdő Pedro Acosta, és bár az első kanyarban az újonc még megőrizte a vezetést, utána már nem volt ellenszere. Innentől kezdve Bagnaiához senki nem tudott igazán közel kerülni, így megnyerte a motegi főfutamot. Ezzel pedig 10 pontra csökkentette a lemaradását a listavezető Martínnal szemben a tabellán.

Nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Tizenegy pontot sikerült hoznom ezen a hétvégén, és ez volt a maximum, úgyhogy igazán örülök. Jorge ma sokkal erősebb volt az előző napokhoz képest, úgyhogy igyekeztem menedzselni az előnyt. Nem volt könnyű kiegyensúlyozott maradni a gumikkal, úgy vélem, elképesztő volt a tempó, az első tíz kör hihetetlen volt. Szóval rendkívül boldog vagyok. Ugyanilyen ambícióval, ugyanilyen stratégiával kell nekivágni a következő fordulónak, és meg kell próbálnunk így folytatni.”

Az időmérőn történt bukása után Martínnak a kármentésről szólt a hétvégéje. Ez vasárnap kifejezetten jól sikerült neki, hiszen a tizenegyedik helyről rajtolva negyedikként fejezte be az 1. kört. Nem sokkal később aztán Acosta elesett, ő pedig megelőzte Brad Bindert, így feljött a második helyre. Sokáig úgy tűnt, hogy a győzelemre nem lesz esélye, aztán a hajrában elkezdett közeledni Bagnaiára, de utolérni nem tudta, így egy ponton belátta, hogy le kell mondania a diadalról.

Örülök a mai eredménynek, szerintem lenyűgöző futamunk volt – kezdte. – Közel voltam a győzelemhez, pontosabban Peccóhoz, és meg akartam próbálni. Az egész versenyen nem adtam fel, és a végéig nyomtam. Három körrel a vége előtt aztán volt néhány neccesebb pillanatom, úgyhogy azt mondtam magamban, hogy »rendben, Jorge, ideje lenyugodni és a pontokra gondolni«. Gratulálok Peccónak, csodálatos munkát végzett, mesterien menedzselte a gumikat. Szerintem én is jó munkát végeztem, az első körökben jó voltam, és nagyon örülök ennek a második helynek.”

Márquez szintén jól rajtolt, de az első kör nem jött ki neki annyira jól, mint honfitársának, így aztán Enea Bastianinit, Jack Millert, majd Brad Bindert is meg kellett előznie, és persze Acosta eséséből ő is profitált. Utána egy kicsúszást leszámítva eseménytelen futama volt, aminek a Gresini motorosa hangot is adott.

Rendkívül unalmas futam volt -utalt talán nemcsak a saját versenyére, hanem az egész viadalra. – Nem voltak előzések, az ember csupán a saját ritmusában ment. Tény, hogy amikor másvalaki mögött haladunk, minden nehezebbé válik. Ezzel együtt rendkívül boldog vagyok. Tudtam, hogy a közepes hátsó gumin valamiért nem éreztem magam annyira jól, mint tegnap a lágyon, de ez volt a legjobb esély a dobogóra, a lágy túl kockázatos lett volna. Szóval örülök, újabb dobogó egy nehéz hétvége után, de itt vagyunk a pódiumon, úgyhogy elégedett vagyok.”

Martín nagyot mentett, de győzelmével Bagnaia tovább csökkentette összetettbeli hátrányát

0

Francesco Bagnaia jó rajtja után végig vezetve nyerte a Japán Nagydíjat a nagyot mentő Jorge Martín és Marc Márquez előtt, így hátránya 10 pontra csökkent. Pedro Acosta ismét elesett, így hiába a pole pozíció, nullázással zárta a hétvégét.

A Moto3-as bajnokavatás és a részben esős Moto2-es futam után a MotoGP főversenye zárta a Japán Nagydíj vasárnapját. A pole pozícióból ezúttal is Pedro Acosta indulhatott, aki megpróbálhatta feledtetni a sprinten történt bukását, míg mellőle Francesco Bagnaia és Maverick Viñales várhatták a piros lámpák kialvását. A kezdés előtt listavezető Jorge Martín csupán a tizenegyedik pozícióból indult, míg a bajnokság harmadik helyéért harcolók közül Enea Bastianini a negyedik, míg Marc Márquez az elvett köre miatt a kilencedik helyet szerezte meg a kvalifikáción. Ami a gumiválasztást illeti, előre mindenki a keményet választotta, míg hátra Nakagami Takaakit leszámítva a teljes mezőny a közepes mellett tette le a voksát. A levegő hőmérséklete 21, az aszfalté pedig 26 fokos volt közvetlenül a rajt előtt.

Marc Márquez elvett köre hozta el Acosta első pole pozícióját, Martín bukásából Bagnaia profitálhat

Bagnaia ezúttal is remekül rajtolt, és bár Acosta előrébb fordult el, utána sikerült átvennie a vezetést. Brad Binder feljött a harmadik helyre, Viñales viszont sok pozíciót veszített. Marc Márquez s Martín szintén jól rajtoltak, majd az 1. körben a Pramac pilótája már a negyedik helyre jött fel. Hátrébb közben Álex Márquez és Joan Mir is bukott, a sportelügyelők pedig a leintés után vizsgálták az esetet.

A 3. körben Marc Márqueznek sikerült visszaelőznie Jack Millert, akit Bastianini is majdnem maga mögé utasított, de nem járt sikerrel. Martín a harmadik, míg Acosta az első helyért üldözte az előtte lévőt, a GasGas újonca viszont a szombati naphoz hasonlóan ismét bukott, de visszatért a pályára. Martín viszont a 4. körben elment Binder mellett, és közel másfél másodperces hátrányban üldözőbe vehette Bagnaiát.

Az 5. körben aztán Márquez is követte márkatársait, és Binder mellé bevetődve feljött a harmadik pozícióba. A dél-afrikai motorosnak ezután Bastianinit kellett maga mögött tartania, Az olasz pilóta a 9. körben próbálkozott először az előzéssel, de csak néhány pillanatig előzött. Eközben Augusto Fernández is elesett.

A 10. körben elkezdték lengetni a fehér zászlót, vagyis a versenyzőknek engedélyezték a motorcserét az eső miatt, de ennek még nem volt aktualitása. Annak viszont igen, hogy Bastianini megelőzze Bindert, amivel sikerült feljönnie a negyedik pozícióba. Az élen eközben Martín 1 másodpercen belülre került Bagnaiához képest.

A 12. körben Viñales esett el, így számára is véget ért a futam. Két körrel később Márquez hibázott az 1-es kanyarban, így Bastianini jelentősen tudta csökkenteni a hátrányát vele szemben. Eközben Acosta, miután már kört kapott az élmezőnytől, végleg feladta a futamot.

A hajrára nem maradtak nagy izgalmak. Martín némileg közeledett Bagnaiára, de egy ponton megakadt, így a címvédő megnyerte a futamot, így 10 pontra csökkentette hátrányát a tabellán. Bastianini viszonylag közel került Márquezhez, de támadni nem tudott, így a Gresini versenyzője lett a harmadik. Franco Morbidelli viszont megelőzte Bindert, így az első öt helyen öt Ducati zárt, ahogyan a másik két állva maradt bolognai motor pedig a gyári KTM versenyzője mögött ért célba.

A MotoGP motegi főfutamának végeredménye

Esés a minimotorral, gratuláció a legnagyobbaktól – így ünnepelték Alonso vb-címét (videók)

0

Nagy ünneplést csaptak az Aspar istállónál, miután David Alonso a Japán Nagydíjon aratott győzelmével bebiztosította a Moto3-as világbajnoki címet. A kolumbiai versenyző régi motorjával nosztalgiázhatott, majd Marc Márquez és Francesco Bagnaia is gratulált neki, miközben többször is látszott rajta, hogy nem tudja visszatartani a könnyeit.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, újabb világbajnoki cím dőlt el a gyorsaságimotoros-vb Japán Nagydíján. David Alonso megnyerte a Moto3-as futamot, így nem kellett nézni, hogy mit csinál Daniel Holgado, Iván Ortolá és Collin Veijer, hiszen mindenképpen 100 pont fölé nőtt az előnye. Ennek következtében matematikailag is biztossá vált, hogy egyikük sem előzheti őt meg az összetettben.

Ortolá próbálkozása bukással zárult, Alonso győzelemmel lett a Moto3 idei világbajnoka

A leintés után ahogyan ilyenkor lenni szokott, megkezdődött az ünneplés. A 18 éves versenyző megállt a pálya szélén, a többiek pedig gratuláltak neki. Ezt követően kapott egy kolumbiai, illetve spanyol zászlót, hiszen az Ibériai-félszigeten kezdett el versenyezni, már ami az európai karrierjét illeti. Miközben visszatért a célegyenesbe, látszott, hogy nem tudja visszatartani a könnyeit.

A buli pedig ott indult be igazán. Alonsónak előbb levetítettek egy kisfilmet az eddigi pályafutásáról, a nosztalgiázás azonban itt nem állt meg, hiszen megkapta azt a minimotort, amelyen kisgyerekként elindult az idáig vezető úton. Fel is ült rá, ami meglehetősen bizarr látvány volt, de a körözgetés közben elesett, de szerencsére nem lett belőle baj. Mindezt egyébként már az arany festésű sisakjában tette.

Végül aztán ő is visszament a parc fermébe, eközben pedig begyűjtötte a jelenlegi MotoGP-mezőny két legeredményesebb tagjának, Marc Márqueznek és Francesco Bagnaiának a gratulációját. Előbbi személye azért is érdekes, mert Alonso egy olyan rekordot állított be, amelyet a nyolcszoros világbajnok eddig harmadmagával tartott. Fausto Gresini 1987-ben, illetve a spanyol versenyző 2010-ben még a 125 köbcentiméteres kategóriában, míg Joan Mir 2017-ben már a Moto3-ban szerzett tíz futamgyőzelmet egy szezonban. A kolumbiai pilótának viszont még négy versenye van, így jó eséllyel meg fogja dönteni ezt a csúcsot.

Nem tudom, mi történt ma – kezdte az értékelést. – Nem tudom, miért, de volt egy furcsa érzésem: tegnap a hotelben elmentem a fürdőszobába lefekvés előtt, láttam magamat a tükörben, és azt mondtam, hogy »holnap világbajnok leszel«. Aztán elkezdtem sírni, már tegnap. Nem voltam benne biztos, hogy a mai napon meg tudom csinálni, csak azt tudtam, hogy a maximumot fogom nyújtani. Nehéz verseny volt, egy ponton azt mondtam [magamban], hogy »rendben, vigyük el Ausztráliába, mert ma nagyon nehéz [lenne megcsinálni]«. A csapatom, a családom, az iskola, ahol megtanultam motorozni… Nem tudom, hogyan köszönjem meg mindenkinek, de csodálatos. Világbajnok vagyok, nem találom a szavakat.”

A dobogóra aztán a csapat alapítója, Jorge „Aspar” Martínez kísérte fel Alonsót. Az istálló a hetedik világbajnokát ünnepelhette a legkisebb kategóriában, akik közül Talmácsi Gábor volt a második a sorban. Előtte Álvaro Bautista, utána pedig Juliűn Simón, Nicolás Terol, Albert Arenas, majd Izan Guevara ért fel a csúcsra.

González nyerte a legnagyobbat a remek döntésen az eső után, Ogura közel a vb-címhez a Moto2-ben

0

Manuel González nyerte a Japán Nagydíjat a Moto2-ben, megszerezve első győzelmét a kategóriában, miután remek döntést hozott, és óriási tempót produkált a változó körülmények között. Összesen hatan választottak jól, köztük Ogura Aj, aki második helyével meccslabdához jutott.

A Moto3 után a Moto2-esek futama következett a Japán Nagydíj zárónapján. A pole pozíciót Jake Dixon szerezte meg Zonta van den Goorbergh és Arón Canet előtt. A bajnokságot vezető Ogura Aj mindössze kilencedikként indulhatott, ám legközelebbi ellenfele, Sergio García csupán tizenhetedikként várhatta a piros lámpák kialvását. Ami a többi 2025-ös MotoGP-versenyzőt illeti, Fermín Aldeguer a tizenötödik lett a kvalifikáción, míg Somkiat Chantra a múlt heti lábsérülése miatt kihagyta a hétvégét. A legkisebb kategória versenyéhez képest mind a levegő, mind az aszfalt hőmérséklete csökkent: előbbi 22, utóbbi 27 fokos volt közvetlenül a kezdés előtt.

Dixon az esőnek köszönheti a Moto2-es pole pozíciót, Ortolá fölényesen nyert a Moto3-as időmérőn

Dixon jól jött el, ahogyan Van den Goorbergh is, ám utóbbit nagyon levezette az ideális ívről Izan Guevara. Ogura remekül rajtolt, és egy pillanatig második volt, ám aztán visszaesett. Ezeknek azonban nem volt jelentősége, ugyanis eleredt az eső, és piros zászlóval megszakították a futamot. Nem sokkal később az is kiderült, hogy tizenkilencről tizenkét körre csökkentik a versenytávot.

Az újraindítás előtt érdekes fordulat következett be, ugyanis Ogurának száraz pályás gumikat tettek fel, amivel lényegében a teljes mezőnnyel szembement. Az MT Helmets pilótája már a kivezető körben szenvedett, ráadásul a rajtrácson már nem lehetett kicserélni az abroncsokat. Mindez eléggé arra hajazott, mint amit Jorge Martín a San Marinó-i Nagydíjon elkövetett: a tabella éllovasaként teljesen ellentétes utat járt, mint a mezőny nagy része. A japán motoros végül felállt a rajtrácsra, ellentétben Albert Arenasszal, aki meggondolta magát.

Dixon ismét megtartotta a vezetést, míg csapattársa, Guevara feljött a második helyre, és aztán meg is tartotta azt Canettel szemben. Ami Ogurát illeti, a japán motoros a tizennegyedik helyre esett vissza. A Fantic pilótáját aztán Alonso López, Celestino Vietti és Tony Arbolino is maga mögé utasította, így visszaesett a hatodik pozícióba.

A 2. körben López előbb sikeresen védekezett Vietti ellen, majd Guevara megelőzésével feljött a második helyre. Mindeközben Ogura magára talált, és többek között csapattársát is megelőzve hetedikként zárta a kört. Ezután Arbolino következett, majd Guevara jött, Vietti viszont agresszívan próbált védekezni, de nem volt esélye.

Ahogyan Lópeznek és Dixonnak sem, így Ogura a 4. kör elején átvette a vezetést, és elhúzott a mezőnytől. Mindeközben Manuel González jött át a mezőnyön, miután a japán versenyzőhöz hasonlóan ő is a slickeket választotta. A Gresini pilótája az 5. körben vette át a második helyet Dixontól, aki aztán vissza is esett.

Velük azonban még nem volt vége, ugyanis kiderült, hogy Filip Salač, Jeremy Alcoba és Van den Goorbergh is száraz pályás abroncsokat tett fel, így ők is átmentek a mezőny többi tagján. Ami az elejét illeti, González rohamosan csökkenteni kezdte a közel 5 másodperces hátrányát Ogurával szemben.

A 6. kör végén Joe Roberts odáig jutott, hogy kiment a bokszba kereket cserélni, de ezzel körhátrányba került. Ami az elejét illeti, mind az első, mind a harmadik helyért csata volt kialakulóban. Előbb Gonzáleznek sikerült az előzés, aki a 9. körben átvette a vezetést, majd nem sokkal később ellépett ellenfelétől.

González győzelmét innentől kezdve senki nem veszélyeztette, így megszerezte első sikerét a középső kategóriában. Ogura szintén örülhetett, hiszen így 60 pontra nőtt az előnye a tizennegyedikként záró Garcíával szemben, és Phillip Islanden akár már világbajnok is lehet. Salačnak végül sikerült megőriznie a harmadik helyet Alcoba és Van den Goorbergh előtt, míg Xavi Artigas megszerezte saját maga és csapata első idei pontjait. A legjobb esőgumis versenyző Vietti lett a hetedik pozícióban.

A Moto2 motegi futamának végeredménye

Ortolá próbálkozása bukással zárult, Alonso győzelemmel lett a Moto3 idei világbajnoka

0

David Alonso nyerte a Japán Nagydíjat a Moto3-ban, így matematikailag is bebiztosította a végső győzelmet. A hajrában Iván Ortolá bukott a második helyről, így Collin Veijer, valamint Adrián Fernández lett még dobogós.

Szokás szerint a Moto3-asok futama volt a Japán Nagydíj hétvégéjének első versenye a zárónapon. David Alonso annak tudatában kezdte meg a viadalt, hogy valós esélye volt bebiztosítani a világbajnoki címet. A kolumbiai motoros a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, Iván Ortolá és Collin Veijer személyében két olyan pilóta mögött, akiknek a rajt előtt még volt matematikai sanszuk megelőzni őt az összetettben. Az éllovashoz ekkor legközelebb álló Daniel Holgado viszont csupán a kilencedik pozícióból várta a piros lámpák kialvását. Közvetlenül a rajt előtt a levegő hőmérséklete 23, az aszfalté pedig 30 fokos volt.

Dixon az esőnek köszönheti a Moto2-es pole pozíciót, Ortolá fölényesen nyert a Moto3-as időmérőn

Ortolá jól jött el, ellentétben Veijerrel, aki egészen a hetedik helyig esett vissza. Alonso feljött a második helyre, míg Ángel Piqueras harmadikként fordult, de a remekül rajtoló Holgado hamarosan mindkettőjüket megelőzte. Az Aspar versenyzőjét aztán mindkét Leopard maga mögé utasította, de Piqueras elé vissza tudott jönni. Hátrébb Noah Dettwiler esett el a verseny elején.

A 2. körben Adrián Fernández elment Holgado mellett, de csak pár másodperc erejéig volt második. A következő körben viszont nemcsak őt, hanem Ortolát is sikerült megelőznie, így átvette a vezetést. Ebben a körben előbb Tatchakorn Buasri, majd Luca Lunetta esett el, így számukra is véget ért a futam.

Az 5. körben Holgadónak sikerült maga mögé utasítania Ortolát, miközben az időközben a hetedik helyre visszacsúszó Alonso visszavette a pozícióját David Muñozzal szemben. Egy körrel később viszont az MT Helmets motorosa visszajött a második helyre, míg hátrébb Joel Kelso volt a következő eleső versenyző, azt követően pedig Nicola Carraro bukott.

A 7. körben Holgado újabb pozíciót vesztett, ezúttal Piquerasszal szemben, a következő körben pedig Jamanaka Riuszej is elment mellette. A GasGas motorosa azonban hamarosan visszaelőzte riválisát, de csak ideiglenesen. Piqueras eközben elkövetett egy kisebb hibát, de így is maradt a harmadik.

A 9. körben előbb Holgado, majd Alonso utasította maga mögé Jamanakát, a kolumbiai versenyző ráadásul a futam addigi leggyorsabb körét is megfutotta. A következő körben aztán mindketten elmentek Piqueras mellett, és ők ketten is helyet cserétek, de csak rövid időre. Eközben Veijer is megelőzte Jamanakát, és Piquerast, így az ötödik helyen haladt.

A 11. körben Alonso egy agresszív előzéssel feljött a harmadik pozícióba, és az akkori állás alapján készülhetett a világbajnoki ünneplésre. Sőt, egy körrel később már Ortolá is mögötte volt, így minden riválisát megelőzte. Az MT Helmets versenyzője viszont nem hagyta magát, és a 13. kör elején visszajött ellenfele elé, de csak néhány másodpercig volt második. Veijer ugyancsak kemény manőverrel elment Holgado mellett. A 10-es kanyarban megtörtént az első kisebb dráma, ugyanis Piqueras a 10-es kanyarban eldobta, ráadásul másodszor is elesett, amikor vissza akart térni a pályára.

A 14. körben Fernández kicsit lecsúszott az ideális ívről, így Alonso a futam során először átvette a vezetést, de a spanyol pilóta nem hagyta magát, és szinte rögtön visszaállt az élre, míg mögöttük Ortolá védekezett Veijer ellen. A bajnokság éllovasa azonban a kör végén ismét maga mögé utasította a Leopard versenyzőjét, míg Holgado bevetődött a holland pilóta mellé, így visszavette a negyedik pozíciót.

A 16., vagyis az utolsó előtti körben Ortolá hosszú idő után visszaelőzte Fernándezt, így feljött a második helyre, és üldözőbe vette Alonsót, ám hamarosan ő is elesett a 10-es kanyarban. Alonsónak innentől kezdve nem volt nehéz dolga, és győzelmének köszönhetően bebiztosította bajnoki címét. A második helyre végül Veijer jött be, míg Fernández lett a harmadik, Holgado pedig a negyedik pozíciójának köszönhetően megőrizte az összetettbeli második pozícióját.

A Moto3 motegi futamának végeredménye

Martín szerint nem lehet hibának nevezni az időmérős bukását, és felfedte, mitől ijedt meg a sprinten

0

Jorge Martín úgy véli, a kedvezőtlen körülmények nagy szerepet játszottak abban, hogy bukott a Japán Nagydíj időmérőjén. A spanyol pilóta elégedett az esős sprinten elért negyedik helyével. Martín kiemelte, hogy az őt megelőző Marc Márquez milyen jó teljesítményt nyújtott a viadalon. A Pramac versenyzője elárulta, hogy szerinte Pedro Acosta a főfutam legnagyobb esélyese.  

A Japán Nagydíj fordulatos időmérőjén Marc Márquez mellett Jorge Martín volt az egyik főszereplő. Ám a Pramac motorosa ezúttal nem pozitív szempontból került a figyelem középpontjába. Martín ugyanis nagyjából másfél perccel a leintés előtt bukott a 9-es kanyarban, így már nem tudott javítani az akkori idején, és végül a tizenegyedik helyig csúszott le a táblázaton. Viszont a spanyol pilóta úgy érzi, hogy az esős körülmények legalább annyira hibáztathatóak az eséséért, mint ő maga.

Marc Márquez elárulta, mivel magyarázták a felügyelők, hogy túl későn vették el a körét az időmérőn

„Szerintem ezt nem igazán lehet hibának nevezni, mert esett az eső, és nehéz volt nem bukni – magyarázta Martín. – Próbáltam egy nagyszerű kört összerakni, és akkor elveszítettem a motor elejét. Az ember ilyenkor a maximumot próbálja nyújtani, de ez ilyen körülmények közt elég nehéz. Az persze világos, hogy az idei bajnoki versenyfutás során mindig történik valami, néha valami jó, néha valami kevésbé jó. Ma buktam az időmérőn, és hát az egyértelmű, hogy nem a legjobb a tizenegyedik helyről indulni, amikor a riválisod a másodikról rajtol.”

A félresikerült időmérő után aztán Martín a sprinten képes volt némileg menteni. Nagyszerű rajtot vett, és így az első kör közepén már az ötödik helyen haladt. Onnan viszont később már csak egy pozíciónyit tudott előrelépni, saját elmondása szerint leginkább a meginduló eső miatt. Ráadásul Pedro Acosta bukása sem repítette fel a dobogóra, mivel a kilencedikként rajtoló Márquez, akinek láthatóan jobban feküdtek a kedvezőtlen körülmények, megelőzte. Így végül 23 pontról „csak” 15-re csökkent a Bagnaiával szembeni előnye.

„Az az érzésem, hogy ha jobban teljesítek az időmérőn, akkor biztosan más helyzetben lettem volna – mondta Martín a DAZN-nak. – Az szerintem egyértelmű, hogy a tizenegyedik helyről indulva a legjobbamat nyújtottam. De az is igaz, hogy kicsit megijedtem, amikor elkezdett cseperegni az eső, és nem kockáztattam annyit, mint amennyit talán Marc, akinek végül sikerült odaérnie az elejére.”

Acosta az élről bukott, amit Bagnaia tudott kihasználni, Martín nagyszerű rajtjával kármentett

„Már soha nem lehet megtudni, hogy mi lett volna, lehet, hogy ha több kockázatot vállalok, akkor megint bukok – folytatta. –  Szóval elégedett vagyok [a negyedik hellyel], hasznos információkat gyűjtöttem a holnapi napra. Már tudom, hol kell javulnom ahhoz, hogy vasárnap közelebb kerüljek a győzelemért folyó csatához. Úgy gondolom, hogy akár a tizenegyedik helyről is odaérhetek majd. Így a sprint után már nagyobb az önbizalmam. Ráadásul a száraz körülmények kedvezhetnek nekem.”

Martín tehát Márquez mögött töltötte a sprint egy részét. A viadal után pedig elismerően beszélt a nyolcszoros világbajnok teljesítményéről. „Marc mögött haladva láttam, hogy még van min javítanunk holnapra – jegyezte meg. – Tanult néhány dolgot, és úgy gondolom, hogy most ő a referencia a Ducati kötelékében. A 4-es szektorban lenyűgözően teljesít, én viszont nem megyek abban annyira jól. Én nem éreztem magam kényelmesen a motoron, küszködtem, és még meg kell találnom a természetes pozíciómat. Mögötte úgy éreztem magam, mint egy Moto3-as versenyző, mint egy újonc.”

Az Acostával kimondottan jó viszonyt ápoló Martín úgy gondolja, hogy az újonc a főfutam legnagyobb esélyese. „Pedro mindenáron nyerni akart – utalt honfitársa esésére. – De szerintem így is ő a vasárnapi verseny fő favoritja. Az én helyzetem egy kicsit bonyolultabb, viszont úgy látom, hogy akár a második vagy a harmadik helyért is küzdhetek majd.”

Acosta szerint a bukása „egy ostoba hiba” volt, arra koncentrált, hogy mindenhol gyors legyen