back to top
2025. július 10. 21:54
Kezdőlap Blog Oldal 34

Kellemes meglepetésben részesítette a Yamaha Quartararót, aki márkatársai jó szereplésének is örül

0

Fabio Quartararo elárulta, meglepetésként érte, hogy a Brit Nagydíj pénteki napján használhatta a Misanóban tesztelt burkolatot, amely be is vált. A francia pilóta úgy véli, az M1-es elsősorban egy körön erős, de a versenytempón is próbálnak dolgozni.

A Yamaha úgy várta a Brit Nagydíj hétvégéjét, hogy múlt héten annak ellenére sem tétlenkedett, hogy nem volt forduló. Misanóban ugyanis lebonyolítottak egy privát tesztet, és, mint kiderült, ennek volt is haszna. Fabio Quartararo például másodikként zárt az edzésen, és egyedüliként volt igazán közel Álex Márquezhez.

A francia versenyző a nap elején egy nem várt fejleménynek örülhetett, hiszen nem tudta, hogy már most bevetik az Olaszországban kipróbált új burkolatot. „A csapat mondta, hogy van egy meglepetésük, de ez még mindig nem a teljes [verzió] – nyilatkozta. – Ez egy prototípus, nem karbonból készült. Kicsit nagyobb a súlya, de úgy éreztem, előnyt jelent, és ki akartam használni. Ráadásul Álex [Rinsnek] nem igazán tetszett, úgyhogy könnyű volt eldönteni, hogy kié lesz.”

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

A 26 éves motoros azt is elárulta, hogy az új alkatrész pontosan miben jelent előnyt elődjéhez képest. „Kicsit jobban fordul – fogalmazott, majd némileg árnyalta a képet. – Nem jelent hatalmas különbséget, de én annak éreztem, és az érzésem egyezett az adatokkal, ezért úgy döntöttünk, hogy homologizáltatjuk ezt a burkolatot.”

Quartararo számára azért nem minden alakult pozitívan, ugyanis az első szabadedzésen egy új lengővillával is kísérletezett, ám az edzésen már nem azt használta. „Csak délelőtt [használtuk], mert egyáltalán nem működött, ezért délutánra visszatértem az alap változatra – jelentette ki. – Akkor csak azt használtam.”

Ráadásul ezúttal nem csak Quartararo hozott ki sokat a Yamahából, hiszen Jack Miller közvetlenül mögötte zárt, és Rins is bejutott a Q2-be. Arra, hogy három Yamaha is szerepel az időmérő második szakaszában, utoljára a 2021-es idényzárón volt példa, igaz, tavaly ezt nehezen tudták volna megoldani, hiszen csak két állandó motorral rendelkeztek. A francia pilóta bízik benne, hogy a versenyeken is előre tudnak lépni.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Különösen egy körön jó – utalt az M1-esre. – Szerintem korábban, amikor 2022-ben elkezdtünk visszaesni a tempó tekintetében, kicsit gyengébbek voltunk, de most úgy tűnik, kezd visszatérni az egykörös sebességünk, és sokat dolgozunk rajta, hogy valamennyire a versenytempónk is fejlődjön. Remélhetőleg találunk rá megoldást, még ha itt egész jó is. Örömmel mondom, hogy Jack ott van [elöl], ahogyan Álex is, Miguel [Oliveira] pedig lépésről lépésre jön vissza. Az ember általában nem akarja, hogy a márkatársai közel legyenek hozzá, normál esetben a lehető legnagyobb különbséget akarja kialakítani, de nagyon tetszik, hogy minden alkalommal egyre közelebb látom őket az élmezőnyhöz, és ennek köszönhetően sok adatot tudunk majd kielemezni.”

Quartararo úgy várja a silverstone-i időmérőt, hogy Jerezben és Le Mans-ban is megszerezte a pole pozíciót, vagyis zsinórban két rajtelsőségnél tart. A nehéz évkezdés után egyértelműen a loszaíli hétvége jelentette a fordulópontot. Mindez nem véletlen, mert a Yamaha akkor kezdett el más megközelítést alkalmazni a motorbeállításokat, illetve az alkatrészeket illetően.

Szerintem ez annak a kiegyensúlyozottságnak köszönhető, hogy Katar óta ugyanazt az alapot használjuk kisebb módosításokkal – magyarázta 2021 MotoGP-világbajnoka. – Azóta sokszor változtattunk a motoron, de csak néhány részleten, és ez volt a különbség, nekem pedig mindig az volt az egyik legnagyobb erősségem, hogy egy körön a határon legyek. Nekem megvan a magabiztosságom, és úgy gondolom, Jacknek, Álexnek és Miguelnek is meglesz.”

Bagnaia talált egy jó beállítást, de még mindig nem képes úgy motorozni, ahogyan szeretne

0

Francesco Bagnaia elárulta, a Brit Nagydíj pénteki napján találtak egy olyan beállítást, amelynek köszönhetően magabiztosabb a motor elejét illetően, de Ducatija még mindig teljesen mást igényel az ő vezetési stílusához képest. A háromszoros világbajnok kijelentette, Álex Márquez mindenkinél erősebb, Marc pedig képes valamennyire kompenzálni a teljesítménybeli hátrányt.

Mostanában minden futamhétvége előtt az a kérdés Francesco Bagnaiával kapcsolatban, hogy képes-e igazán összhangba kerülni az idei Ducatival. Persze erre a pénteki nap semmiképpen nem adhat teljes körű választ, ám a Brit Nagydíj első szabadedzése és főleg az edzése alapján úgy tűnik, hogy az olasz pilótának még mindig van hová fejlődnie.

Még úgy is, hogy a tétre menő pályaeseményen – amelyet egyébként hetedikként zárt, vagyis bejutott a Q2-be – sikerült előrelépnie a beállítások terén. „Az edzés utolsó szakaszában végre találtunk valamit elöl, ami működött – nyilatkozta. – Ez egy apró részletet, amely kis különbséget jelentett. Kicsit nagyobb magabiztosságot adott. Szombaton megpróbálunk ebbe az irányba menni.”

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Mindez azonban messze nem jelent megváltást. Bagnaia korábban arra panaszkodott, hogy a Desmosedici GP25-öst nem tudja úgy vezetni, ahogyan azt a tavalyi verzióval tette, és ahogyan az neki igazán feküdne. Mindez mostanra sem változott, hiába próbálta ki ugyanazt a konfigurációt, mint bő kilenc és fél hónappal ezelőtt.

Két teljesen különböző beállítást ugyanolyan érzést adott elöl – fogalmazott. – Egy másik pontosan ugyanaz volt, mint a tavalyi futamon, ám nem működött. Szerettem volna az érzést, de nem vált be. Furcsa, mert nem érzem az elejét. Gyorsan kell bemennünk a kanyarba, de a fékkel nem tudjuk ugyanazt csinálni, mint tavaly. Sokkal korábban kell felengednünk. Ez teljesen eltér a vezetési stílusomtól. Mindig nagyobb dőlésszöggel és erősebb fékezéssel megyek be, de most nem tudok. Ez nem ugyanaz, ami Marc [Márquezzel] történt.”

Bagnaia mindössze 48 ezreddel maradt el csapattársától, ami akár még jó jel is lehetne, ám egyrészt a versenyszimuláción már nagyobb volt a hátránya, másrészt egyelőre nem is ő jelenti a referenciát. Az edzésen ugyanis mind egy körön, mind a hosszú etapon Álex Márquez bizonyult a leggyorsabbnak, akinek a tavalyi Ducatin ülve beválik a 28 éves motoros tavalyi stratégiája – csakhogy utóbbinak idén már mást kell csinálnia.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Az a különös, hogy tavaly az egész hétvégét közepes első gumival teljesítettük – idézte fel azt a fordulót. – Idén a rossz tapadás miatt nehéz használni a közepes elsőt. A gyorskörön egyedül a GP24-esek használtak közepes elsőt. Meg kell értenünk, hogy Álex Márquez mit csinál, és le kell másolnunk, mert ő mindenkinél sokkal erősebb. Marc valamennyire kompenzálja a teljesítménybeli lemaradást, ez a különbség.”

Marc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz erre hallgatni

Acosta csalódott a KTM gyenge szereplése után, felszólította a gyártót, hogy szedje össze magát

0

Pedro Acosta szerint bizonyos pályák fekszenek a KTM-nek, ám a silverstone-i nagyon nem. A spanyol pilóta kijelentette, a gyártónak előre kell lépnie, hogy aztán a versenyzők megtalálják az utolsó tizedeket.

Csalódást keltően szerepelt a KTM a Brit Nagydíj edzésén. A továbbjutást érő tíz hely közül nyolcat a Ducati és a Yamaha pilótái vittek el, de egy-egy pozíció az Apriliának és a Hondának is jutott. A mattighofeniek viszont egyelőre egyetlen versenyzővel sem képviseltetik magukat a Q2-ben, és legjobb esetben is csak ketten lesznek ott.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

A legjobban Pedro Acosta szerepelt, aki tizenegyedikként végezve mindössze 44 ezreddel maradt le a továbbjutásról. Az egy nap híján 21 éves motorosnak az idény során először lesz jelenése a kvalifikáció első szakaszában. A kétszeres világbajnok nyilvánvalóan nem volt boldog a történtek után, és elárulta, a silverstone-i pálya nem igazán fekszik nekik.

Kicsit csalódott vagyok, meg kell néznünk, hol kell javulnunk – nyilatkozta. – Hogy mi a gond? Nos… egyik KTM sem jutott tovább. Maverick [Viñales] mindig is jó eredményeket ért el itt, most pedig küszködik. Fejlődünk. A katari versenye látványos volt, Jerezben még közelebb kerültünk. Le Mans-ban jók voltunk, de a motor egyértelműen nincs azon a szinten, amelyen szeretnénk, hogy legyen. És nem én vagyok az egyetlen, aki ezt mondja, a tény, hogy egyik KTM sincs ott a Q2-ben, önmagáért beszél. Ez a valós helyzet. Az történik, hogy sokszor azért oldjuk meg, mert vannak olyan pályák, ahol jobb a tapadás, vagy olyanok, amelyek jobban fekszenek nekünk, sok kemény féktávval. Mint például tavaly Japánban. Annál egyetlen hétvégén sem voltunk versenyképesebbek. És miért? Mert a tizenöt ottani kanyarból nyolc kemény féktávot jelent, egyes vagy kettes fokozatban vesszük be, és ott jól mentünk.”

Jelenleg szenvedünk – folytatta Acosta. – Amikor pedig szenvedünk, akkor nagyon szenvedünk. Amikor többé-kevésbé tudjuk kezelni a helyzetet, olyan eredményeket érünk el, mint Le Mans-ban, ahol a dobogóért, a harmadik helyért küzdöttünk. Jelenleg ugyanis Marc és Álex Márquez a többiek felett állnak. Szóval, ha a harmadik és a hatodik hely között végzünk, az jó hétvége számunkra.”

Acosta a hétvége előtt még úgy fogalmazott, hogy úgy érzi, egyre közelebb kerülnek a Ducatihoz. Bár ezt nem feltétlenül az egykörös tempóra értette, de a pénteki szereplés akkor is nagy arculcsapást jelent a gyártónak. Annak a gyártónak, amelytől a spanyol versenyző fejlődést vár el, hogy aztán ők, pilóták megtalálhassák az utolsó tizedeket.

Egyre közelebb kerül a Ducatihoz a KTM? – Acosta optimista

Mindenféle követelést támasztok a gyártó felé, de a gyártó nincs itt velem – jelentette ki –. Itt van Paul [Trevathan], a versenymérnököm, Alessio [Capuono adatmérnök], aki összeállítja a térképemet, Adri, valamint a szerelőim. A motor egész évben egyszer sem hibásodott meg. Most a gyártónak kell összeszednie magát. Az aragóniai teszt után új elemeket kell hoznia, hogy a motor egyet előrelépjen. Amikor pedig ott leszünk, két tizedre [az élmezőnytől], akkor majd azt mondjuk, hogy »rendben, két tized hiányzik«. Ezt valahogyan megtaláljuk. Azonban nem lehet nyolcat találni Le Mans-ban vagy ötöt itt. Szombatra kicsit javulni fogunk, de a többi márka is fejlődik majd. Gyártóként előre kell lépnünk, a versenyzők pedig beleteszik az utolsó hiányzó löketet.”

Marc Márquezt az ösztöne sodorhatta volna bajba, de hamarosan ismét kénytelen lesz erre hallgatni

0

Marc Márquez kijelentette, nem volt bölcs dolog a részéről sokáig kapaszkodni a motorba, miután a Brit Nagydíj edzésén elesett. A gyári Ducati versenyzője az Álex Márquezzel való összevetésre, valamint a korábbi technikai hibájára is kitért.

Marc Márquez előzetesen azt nyilatkozta, hogy nem lesz könnyű dolga a Brit Nagydíj hétvégéjén, hiszen a silverstone-i messze nem tartozik a legerősebb pályái közé. Ehhez képest az első szabadedzésen meglehetősen nagy fölénnyel végzett az élen, ráadásul legjobb körét a gyakorlás közepén futotta meg, igaz, a végén a sárga zászló sokakat megakadályozott a javításban.

Az edzés viszont már nem alakult ennyire jól számára, hiszen az elején elesett a Village-kanyarban. A nyolcszoros világbajnok elmondta, mi történt. „Később vettem el a gázt, később fékeztem – nyilatkozta az esetről. – Gyorsabban mentem be, szélesebb íven. Az eredmény a határ [túllépése]. Egyszerűen túlságosan későn fékeztem.”

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Az incidens abból a szempontból teljesen ártalmatlannak bizonyult, hogy Márqueznek nem esett baja, sőt, a motorra is vissza tudott ülni, hogy visszavigye azt a bokszba. A nyolcszoros világbajnok ugyanakkor elárulta, utólag másképp cselekedne, és nem kapaszkodna annyira sokáig a motorba, mert ennek következtében nem volt annyira messze attól, hogy a balesetnek komolyabb következménye legyen.

Ez nálam ösztönös – fogalmazott. – Inkább azon gondolkodtam, hogy visszamegyek a garázsba, és ugyanazokon a gumikon folytatom, mintsem a balesetre. Arra gondoltam, hogy megmentsem a motort. Az viszont igaz, hogy trükkös, mert amikor átcsúsztam a füvön, kicsit megütöttem a kezemet. Belegondolva most azt mondanám, hogy »csak engedd el«, de az ösztöneim miatt megtartottam a motort.”

Márqueznek végül ezúttal sem okozott gondot a továbbjutás, ugyanakkor mindössze a negyedik helyen zárt. Fabio Quartararo és Jack Miller Yamahái mellett öccse, a körrekordot futó Álex Márquez előzte őt meg. A 32 esztendős motoros úgy véli, az idény eleje óta megváltozott, hogy mi számít az erősségének, illetve a gyengeségének.

Itt jobban küszködöm, mint Katarban – jelentette ki. – Dolgozni fogok a vezetési stílusomon, de kevesebbet veszítek, mint korábban, ezért közelebb kerültem az élmezőnyhöz. Kicsit olyan itt, mint tavaly, jobban érzem magam a használt abroncsokon, mint az újakon, miközben az első fordulók során a gyorskör is az erősségeim közé tartozott.”

Ráadásul egyelőre nemcsak egy körön, hanem a versenyszimulációk alapján sem ő tűnik a leggyorsabbnak. Ugyanakkor nem csapattársa, Francesco Bagnaia múlta felül ebben a tekintetben, hanem szintén öccse bizonyult nála jobbnak a körátlagok alapján. Az idősebbik Márquez úgy véli, a Gresini motorosa egy kanyarban kifejezetten jó.

Csak egy jobbkanyar volt, amelyben Álex hihetetlenül gyors volt a többi Ducatihoz képest, ez pedig a nyolcas – utalt a Woodcote-ra. – Azonban ismerjük Álexet. Itt, Katalóniában és Malajziában is rendkívül gyors a hosszú jobbosban, és a múlt alapján ez az egyik legjobb pályája. Az első szabadedzésről az edzésre már kicsit csökkentettem [az ottani lemaradásomat], ő viszont erősebb lett a többi szakaszon. Szóval van egy kis hullámzás. Néhány kanyarban sokat hozok, máshol ő hoz rengeteget. Természetesen ő a saját gyenge pontjain fog dolgozni, én pedig az enyéimen. Azonban ugyanaz a tendencia, mint mindig: a hosszú jobbkanyarokban ő a gyorsabb, a balosokban én. Meglátjuk, mit tudunk tenni szombatra.”

Marc Márquez számára az első szabadedzés sem alakult tökéletesen, hiszen a leintés utén technikai hiba sújtotta. Ez pedig azért jött neki kifejezetten rosszul, mert így nem tudott visszatérni a pályára, és nem tudta elvégezni az ilyenkor szokásos két próbarajtot. A 65-szörös MotoGP-futamgyőztes ezt a mozzanatot is felidézte.

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Egy szenzor valamilyen hibát észlelt, és kaptam egy üzenetet, hogy állítsam le a motort – magyarázta. – Természetesen a rajtgyakorlat egyre fontosabbá válik, különösen azért, mert itt az első és a hátsó eszközt is nehéz kikapcsolni az első kanyarban. Nem annyira, mint Le Mans-ban, de azért nehéz. Azonban ez van, úgyhogy nem gondolkodhatok rajta.”

Mindez tehát jelentős veszteség Márquez számára, hiszen így annál kevesebb tapasztalattal várja majd a két futam rajtját. Különösen a sprinten lehet nehéz dolga, így kénytelen ahhoz nyúlni, ami pénteken akr bajba is sodorhatta volna, de persze pályafutása során rengeteg sikert hozott neki. „A rajtnál megpróbálom követni az ösztöneimet” – szögezte le.

Morbidelli nem úszta meg a büntetést Bezzecchi feltartása miatt

0

A sportfelügyelők három rajthelyes büntetéssel sújtották Franco Morbidellit. A VR46 versenyzője Marco Bezzecchit akadályozta a Brit Nagydíj edzésén.

Franco Morbidelli számára nem alakult ideálisan a Brit Nagydíj pénteki napja. Az olasz pilóta mindössze a tizenötödik helyen zárta az edzést, így ő a Ducati egyetlen versenyzője, aki nem jutott be a Q2-be. A 30 éves motorosnak azonban nem csak az eredmény, illetve a tréning első részében bekövetkezett bukása miatt fájhat a feje.

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

Egy ponton ugyanis látványosan akadályozta Marco Bezzecchit, akinek ki is kellett vezetnie a motorját a bukótérbe. A közvetítésben szinte azonnal kiírták, hogy a sportfelügyelők vizsgálják az esetet, és, ahogyan arra számítani lehetett, nem úszta meg a szankciót: háromrajthelyes büntetéssel sújtották, amely a főfutamon lesz majd érvényes.

A VR46 versenyzője nem először követett el hasonló vétséget, hiszen a Thai Nagydíj edzésén Francesco Bagnaiát tartotta fel, ráadásul akkor ténylegesen hátráltatta VR46-os akadémistatársát, hiszen a háromszoros világbajnoknak emiatt kellett szerepelnie a Q1-ben. Annak ellenére, hogy Morbidelli „visszaeső”, nem kapott a szokásosnál nagyobb büntetést.

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Bastianini a Brit Nagydíj hétvégéjére

0

Enea Bastianini felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki a Brit Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését.

Magyar idő szerint szombat 12:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Brit Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Enea Bastianini fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. Az olasz pilóta még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé saját magát és csapattársát, Maverick Viñalest tette, míg „Silver ridernek” Álex Rinst és Marc Márquezt választotta. A gyártók közül a Ducati mellett döntött, míg az istállókból a gyári Apriliára szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen továbbra is a Phoebe Team nevű csapat áll 1135,5 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. Az 1113 egységgel második helyen álló ZOZIMASTER tulajdonosa kétszer élt ezzel a lehetőséggel, ahogyan a tőle 23,5 ponttal elmaradó Chris131 is. Ami szerkesztőségünket illeti, Sebők Máté (Zarco zárkózása, két elhasznált „turbo rider”) a negyedik, Pestality Máté (MateZsolt MS, egy elhasznált „turbo rider”) a tizedik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, két elhasznált „turbo rider”) a harmincegyedik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Álex Márquezé volt az utolsó szó a silverstone-i edzésen, Rossi óta nem szerepelt ilyen jól a Yamaha

0

Álex Márquez pályacsúccsal végzett az élen a Brit Nagydíj edzésén, Fabio Quartararót és Jack Millert megelőzve. Marc Márquez még az elején elesett, Franco Morbidellit megbüntethetik Marco Bezzecchi feltartásáért.

Magyar idő szerint késő délután rendezték a Brit Nagydíj edzését a MotoGP-ben. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. A lebegő hőmérséklete csak egy kicsit, az aszfalté viszont jelentős mértékben nőtt a kora délutáni gyakorláshoz képest: előbbi 19, utóbbi 19 fok volt a kezdés pillanatában.

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

Az elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás. A mezőny nagy része közepes első gumin kezdett, de Marco Bezzecchi és a szabadkártyásként induló Aleix Espargaró a kemény mellett döntött. Hátul szintén a közepes keverék volt a legnépszerűbb verzió, ám többen is a lágy mellett döntöttek.

Az első mért kört Johann Zarco futotta meg, az LCR pilótája 1:59.722 másodperccel kezdett, és ezzel az élen is maradt, ráadásul közel 1 másodperces előnnyel. Nem véletlen, hogy a második kísérletek során többen is megelőzték: Marco Bezzecchi 1:59.197-tel vette át a vezetést, 48 ezreddel megelőzve Álex Rinst. Jack Miller akár át is vehette volna a vezetést, de az ausztrál motoros a kör végén elesett.

A gyári Aprilia versenyzője aztán tovább gyorsult, és 1:58.349-re módosította a legjobb időt, amelytől spanyol ellenfele 166 ezreddel maradt el. Bő 10 perc után Marc Márquez feljött a harmadik helyre, de az ő hátránya már 534 ezred volt. Ez persze ilyenkor még nem jelentett gondot, az viszont már igen, hogy a következő körében elesett a Village-ben. A baleset semmilyen szempontból nem tűnt súlyosnak, de azért visszahajtott a bokszba, miután visszaült a motorra.

Nem sokkal később Franco Morbidelli is a földre került, ő a Brooklands-ben vesztette el a motorját. Mindeközben Álex Márqueznek sikerült javítania, és bátyját megelőzve 331 ezredes hátrányban elfoglalta a harmadik pozíciót. Ezt követően jó néhány percig nem változott az élmezőny sorrendje.

Félidőhöz közeledve Miller javított, így átvette a harmadik helyet, miután 278 ezreddel volt lassabb Bezzecchi akkori legjobb körénél. Nem sokkal később Pedro Acosta is felugrott az élmezőnybe, egészen pontosan az ötödik pozícióba, közvetlenül mögé pedig Fermín Aldeguer sorakozott fel, ám aztán Fabio Quartararo elválasztotta őket.

A francia motoros a következő körében tovább gyorsult, és mindössze 39 ezredes lemaradással feljött a második helyre. Fabio Di Giannantonio szintén 1 tizeden belül volt honfitársához képest, egészen pontosan annak a fele volt a különbség. A VR46 versenyzője tovább gyorsult, de pályaátvágás miatt érvénytelenítették a körét, így nem vette át a vezetést. Addigra egyébként már nem Bezzecchi állt az élen, hiszen Joan Mir, 48 ezreddel felülmúlta, és Maverick Viñales is 2 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála.

Bő 20 perccel a leintés előtt Morbidelli akadályozta a gyorskörön lévő Bezzecchit, amit a sportfelügyelők szinte azonnal vizsgálni kezdtek. Ezt követően Marc Márquez visszatért a pályára, és 1:57.866-tal átvette a vezetést, 32 századdal megelőzve a szintén javító Rinst. A nyolcszoros világbajnok aztán tovább gyorsult, és 1:57.705-re módosította a legjobb időt, amivel 36 ezreddel előzte meg az ideiglenesen élre álló Zarcót. A gyári Yamaha versenyzője szintén javított, 308 ezreddel maradt el honfitársától.

Azonban a gyári Ducati versenyzője sem sokáig vezetett, hiszen Di Giannantonio 6 ezreddel gyorsabb volt nála, és ezt a körét már nem vették el. Nem sokkal később viszont Bezzecchi őt is letaszította az eredményjelző tetejéről, miután 32 ezreddel jobb időt futott. Zarco és Rins közé eközben Quartararo, Miller, és Mir is bejött, míg Francesco Bagnaia a kilencedik pozícióban állt.

A véghajrá előtt sokan visszatértek a bokszba, Álex Márquez viszont más ütemben körözött, és bő 6 perccel a vége előtt 54 ezredes előnnyel átvette a vezetést, amivel a Q2-be jutás határára sodorta Bagnaiát, aki valamivel láthatóan nem volt elégedett. Ezt követően a mezőny nagy része visszatért a pályára.

Marc Márquez két jó szektorral kezdett, de a tumultusban nem tudott javítani. Ellentétben Millerrel, aki mindössze 29 ezreddel volt lassabb Álex Márqueznél, így 3 perccel a vége előtt Bagnaia nem volt a továbbjutók között. Sőt, Fabio Quartararo miatt még hátrébb került, hiszen a 26 éves pilóta 271 ezreddel átvette a vezetést.

Marc Márqueznek a következő körében sikerült javítania, amivel 313 ezredes lemaradással felzárkózott a negyedik helyre, míg Bagnaia a hetedik legjobb időt futotta meg. Acosta ugyan feljött a tizedik helyre, ám nem sokáig maradt ott, hiszen Aldeguer megelőzte őt. Ami az első helyet illeti, Álex Márquezé volt az utolsó szó: a Gresini motorosa 47 ezreddel felülmúlta Quartararót, amivel nem mellesleg megdöntötte a körrekordot. Mögöttük Miller, Marc Márquez, Bezzecchi, Di Giannantonio, Bagnaia, Zarco, Rins és Aldeguer lett az első tíz sorrendje. Mindez azt jelenti, hogy legalább három Yamaha ott lesz a Q2-ben (erre a 2021-es Valenciai Nagydíjon volt példa utoljára, amikor Quartararo és Morbidelli mellett Valentino Rossi volt a harmadik pilóta), a KTM-esek közül viszont egyelőre senki nem kvalifikálta magát az időmérő második szakaszába. Az edzés krónikájához hozzátartozik, hogy Ai Ogura mindössze egy kört tett meg, miután az első gyakorlás végén bukott, ám Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke a TNT Sports közvetítésében elmondta, hogy szombatra megpróbálják versenyzésre alkalmas állapotba hozni.

A MotoGP silverstone-i edzésének végeredménye

Megható gesztust tett a hazaiak kedvence a világbajnok súlyos beteg kisfia felé (videó, képek)

0

Jake Dixon különleges sisakban versenyez a Brit Nagydíj hétvégéjén: a fejvédő Sylvain Guintoli rákkal diagnosztizált kisfiát, Lucát ábrázolja. A brit versenyző találkozott is a kisfiúval, később pedig jótékony célokra fogja felajánlani a sisakból származó bevételt.

Ahogyan arról akkoriban mi is beszámoltunk, a 2014-es Superbike-világbajnokság győztese, Sylvain Guintoli tavaly nyáron szörnyű hírt osztott meg a világgal: kisfiát, a jelenleg hatéves Lucát rákkal diagnosztizálták. Később arról is beszámolt, hogy elkezdődött a sugárkezelés, amelyet gyermeke addig sikerrel is vett, ám továbbra is küzdeni kell annak érdekében, hogy meggyógyuljon.

Újabb tájékoztatást adott rákkal diagnosztizált fiának állapotáról a korábbi Superbike-világbajnok

Ennek kapcsán tett szép gesztust a Moto2-ben szereplő Jake Dixon. A brit pilóta különleges sisakban fog versenyezni hazai hétvégéjén, amelyet kifejezetten azért terveztek, hogy örömet okozzon a családnak. A fejvédő hátulja Luca Guintolit ábrázolja, a tetején pedig a „go get ’em” felirat olvasható, amelyet az angol nyelvben kifejezetten a bátorításra szoktak használni.

Sylvain és a családja, valamint a kis Luca rendkívül nehéz időszakon megy keresztül, és szerettünk volna valamit tenni, hogy lerójuk feléjük a tiszteletünket – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Szerettem volna adni neki valamit, hogy elmondhassa, hogy »az engem ábrázoló sisakban vezet«. Nyilvánvalóan nagyszerű a dizájnja, sokkal jobb, mint amit elképzeltem. Szeretnék nekik hatalmas köszönetet mondani, hogy beleegyeztek a megvalósításába.”

Dixon természetesen személyesen is találkozott Luca Guintolival, hogy megmutassa neki a különleges sisakot, amely láthatóan nagyon tetszett a kisfiúnak. Ráadásul, ha ez nem lenne elég, az ebből származó bevételt jótékony célokra fogja felajánlani. A szervezetet a Guintoli család fogja kiválasztani, a cél, hogy az arra rászoruló gyerekeken segítsenek.

Tombolasorsolásra fogjuk bocsátani, és a lehető legtöbb pénzt fogjuk csinálni belőle, hogy az az általuk választott jótékonysági szervezethez mehessen – folytatta a Marc VDS motorosa. – Szerettem volna valami igazán különlegessel előrukkolni, ás őszintén szólva óriási motivációt jelent, hogy ezen a hétvégén ebben motorozom.”

A Moto2-es mezőny már túl van a Brit Nagydíj pénteki napján. Az első szabadedzésen Dixon a második helyen végzett, 811 ezreddel elmaradva Manuel Gonzáleztől, míg az edzésen nyolcadik lett, 908 ezredes hátrányban az ismét az élen záró spanyol versenyzőhöz képest. Ezzel kiharcolta magának a Q2-es szereplést az időmérőn.

Viñalesnek saját esete jutott eszébe Martín helyzetéről: „Bárcsak a Yamaha ugyanazt tette volna”

0

Maverick Viñales szerint egyelőre nehéz állást foglalni Jorge Martín és az Aprilia ügyében. A Tech3 motorosa ugyanakkor kijelentette, örült volna, ha a Yamaha anno hasonlóan jár el vele, mint most az Aprilia honfitársával.

Most már több mint tíz napja, hogy Jorge Martín helyzete lázban tartja a MotoGP közvéleményét. A címvédő megbízható sajtóértesülések szerint közölte az Apriliával, hogy nem szeretné kitölteni a 2026-ig érvényes szerződését, és már az idei év végén távozna, miután szerinte ezt egy kilépési záradék lehetővé teszi. A noalaiek azóta közleményt adtak ki, amelyben leszögezték, hogy nem lesz idő előtti szakítás.

Az Aprilia először próbált tiszta vizet önteni a pohárba a Martín-ügyben 

A Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján természetesen számos pilótát megkérdeztek a(z állítólag) kialakult helyzetről. A tavaly pont a gyári Apriliától eligazoló Maverick Viñales először kijelentette, hogy „ez nem az én dolgom”, de aztán kifejtette véleményét. A 30 éves versenyzőnek saját korábbi esete jutott eszébe a mostani szituációról.

Ez mindig nehéz helyzet, különösen akkor, ha a szezon első versenyein történik – nyilatkozta. – Innentől kezdve nehéz lesz meglenni egymás mellett. Nem igazán tudom, hogy Jorge vagy az Aprilia mit gondol, nehéz kívülről elemezni. Amikor szakítottam a Yamahával, nem versenyeztem tovább náluk. Nem kellett ott maradnom, tudván, hogy nem fogom folytatni. Az egészben az a legnehezebb, hogy koncentráltak maradjunk, és száz százalékot adjunk a motoron, hiszen végső soron ezért fizetnek minket.”

Viñales 2021-ben szakított a Yamahával. Már jóval korábban voltak jelei, hogy a két fél kapcsolata nem ideális, végül 2021 júniusában jelentették be, hogy a spanyol versenyző kezdeményezésére felbontják a 2022 végéig szóló szerződést. Ekkor azonban még az volt a terv, hogy az azt megelőző idényt azért végigcsinálják közösen.

Viñales már rég világbajnok lenne, ha a Yamaha anno hallgat rá?

Nem sokkal később viszont a japánok előbb felfüggesztették, majd azonnali hatállyal menesztették Viñalest, miután kiderült, hogy szándékosan rongálta az M1-es motorblokkját, amikor túlpörgette azt. A tízszeres királykategóriás futamgyőztes örült volna, ha a Yamaha akkor másképpen jár el, és alighanem ő maga is másként cselekedne.

Bárcsak a Yamaha ugyanazt tette volna velem, amit az Aprilia Martínnal, és azt mondták volna, hogy »vigyük végig, kölyök« – fogalmazott. – Sokat tanultam volna. Ha visszamehetnék az időben a mostani tudásommal, bizonyos dolgokat biztosan másképpen csinálnék. Minden felet tiszteletben kell tartani, és mindig őszintének kell lenni. Szerencsések vagyunk, hogy ezt a sportágat űzhetjük, és a legjobbunkat kell nyújtanunk a csapatunknak. Mindenekelőtt tudnunk kell, hogy Jorge valóban mondta-e, hogy jövőre nem az Apriliával akar versenyezni, ez fontos. Amikor nincs meg a harmónia, az nehéz, és egy év nagyon hosszúnak tűnik ilyen helyzetben.”

Bagnaia a korrektségre hívta fel a figyelmet, Aleix Espargaró tagadja a „vádat” Martín helyzete kapcsán

Marc Márquez meggyőző előnnyel nyitott az élen Silverstone-ban, de a végén nem örülhetett

0

Marc Márquez volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén Franco Morbidellit és Álex Márquezt megelőzve, ám a leintés után nem volt minden rendben a motorral, ezért nem tudott kimenni a rajtgyakorlatra. Az első hatban a Honda kivételével minden gyártó képviseltette magát.

A kisebb kategóriák után a MotoGP-ben is megkezdődött a Brit Nagydíj hétvégéje, szokás szerint az első szabadedzéssel. Ahogyan a szezon eddigi futamainak többségén, úgy továbbra is Lorenzo Savadori helyettesíti a sérült Jorge Martínt, míg Aleix Espargaró ismét szabadkártyásként szerepel a Honda nyergében. Az eső ugyan nem esett, de a hőmérséklet meglehetősen alacsony volt: a kezdés pillanatában a levegő 15, míg az aszfalt 22 fokos volt.

Marc Márquez kiszámítható sikere töri meg a Brit Nagydíj meghökkentő sorozatát? – hétvégi menetrend 

Miután megnyílt a bokszutca kijárata, a pilóták kirajzottak a pályára. Kivéve Fabio Quartararót, hiszen a gyári Yamaha motorosát a Francia Nagydíj főfutamán tanúsított viselkedéséért eltiltották a gyakorlás első tíz percétől. Ami a többieket illeti, mindenki lágy első és közepes hátsó gumival kezdett.

Quartararo reagált a Le Mans-ban kapott büntetésére, elmondta, mi miatt fakadt ki igazán

Az első mért kört Marco Bezzecchi futotta meg, a gyári Aprilia pilótája 2:03.092 másodperccel kezdett, ám ennél sokan voltak gyorsabbak. Az első próbálkozások után a Le Mans-i futamot megnyerő Johann Zarco állt az élre, míg utána ezúttal is Marc Márquez következett, miután 307 ezreddel elmaradt az LCR versenyzőjének 2:02.009-es idejétől.

A következő körök után a nyolcszoros világbajnok vette át a vezetést, miután 1:59.810-es köre 186 ezreddel volt gyorsabb Bezzecchiénél, és további 219-cel Jack Millerénél.Ezt követően viszont mind az olasz, mind az ausztrál pilóta megelőzte a gyári Ducati motorosát: előbbi 467 ezreddel, utóbbi 24 századdal múlta felül az idejét.

Marc Márquez ugyanakkor tovább folytatta a körözést, és negyedik gyorskörével 1:58.844-gyel visszaállt az élre, miközben Quartararo elhagyta a bokszutcát. Néhány perccel később Álex Márquez is megérkezett az élmezőnybe, és 279 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba bátyja mögé. Quartararo előbb a tizenkilencedik, majd a tizenkettedik időt futotta meg, de az akklimatizálódás szempontjából nyilvánvalóan hátrányban volt a többiekhez képest. Nem véletlen, hogy a harmadik mért körével már a hetedik pozícióig ugrott fel, sőt, nem sokkal félidő után már a negyedik helyet foglalta el.

Az idősebbik Márquez ekkorra már elkezdte azt a körét, amely végül 142 ezreddel bizonyult gyorsabbnak az addigi legjobbjánál. A következő köre viszont 28 ezreddel elmaradt ettől, hiába volt a harmadik szektor után 105 ezredes előnye saját magához képest. Maverick Viñales eközben feljött az ötödik pozícióba Miller mögé.

A következő percekben nem változott az élmezőny sorrendje, hiszen a pilóták nagy része a versenyszimulációra összpontosított. Francesco Bagnaia aztán 6 és fél perccel a leintés előtt javított, de így is csak a hetedik helyre jött fel, igaz, a 28 éves pilótára nem jellemző, hogy az első tréningen kifejezetten az egykörös tempóra törekedne. Nem sokkal később Franco Morbidelli meg is előzte őt.

A hajrában néhányan jó körön voltak, ám Ai Ogura bő 1 perccel a vége előtt elesett a Farm-kanyarban, így sokan nem tudtak javítani. Morbidellinek viszont ez összejött, így feljött a második pozícióba, igaz, még az ő lemaradása is 365 ezred volt Marc Márquez mögött. Mögöttük Álex Márquez, Bezzecchi, Miller, Viñales, Quartararo, Bagnaia, Álex Rins és Pedro Acosta lett az első tíz sorrendje. Az első hatban tehát négy gyártó is képviseltette magát, a leggyorsabb, Joan Mir vezette Honda viszont csak a tizenharmadik lett, igaz, a hajrábeli sárga zászló árnyalja a képet. A gyakorlás krónikájához hozzátartozik, hogy Marc Márqueznek a végén gondja akadt a motorral, így nem tudott kimenni a rajtgyakorlatra.