back to top
2025. július 08. 14:33
Kezdőlap Blog Oldal 43

Quartararo Le Mans-ban már nem lesz „bezárt kutya”, ahol sokkal jobban teljesít, mint Jerezben 

0

Fabio Quartararo pénteken összehasonlítás céljából visszatekintett a jerezi hétvégéjére. Az elmondása szerint Le Mans-ban annál is erősebb, mint amilyen a Spanyol Nagydíj helyszínén volt, így az újabb rajtelsőséget sem tartja kizártnak. Quartararo emellett a Yamaha új motorblokkjáról és a franciaországi pálya tapadási viszonyairól is szót ejtett. 

A MotoGP-mezőnyből talán senki sem várta annyira ezt a hétvégét, mint Fabio Quartararo. Egyrészt Le Mans-ban, a Francia Nagydíjon hazai közönség előtt versenyezhet, másfelől a bíztató pénteki kezdéséből és a Spanyol Nagydíjból kiindulva újra egy igazán szép eredmény nézhet ki neki. Quartararo ugyanis Jerezben megnyerte az időmérőt, majd második lett a főfutamon. A sprinten viszont bukott, miközben az első helyért harcolt, amit ő leginkább a felfokozott izgalomnak tudott be.

„Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire boldog leszek egy második helytől” – így örült a Yamaha és Quartararo (videó)

„Olyan volt, amikor élre álltam, mintha két évig otthon bezárva tartanának egy kutyát, és aztán egyszer csak elengednék. És én így teljesen megőrültem! – nyilatkozta Quartararo a MotoGP.com-nak. – De Jerezben már megtettem néhány kört az élen, szóval most, hogy megint elöl vagyunk, úgy fogom csinálni a dolgokat, mint egy átlagos sprinten: a lehető leginkább nyomom, de nem csinálok hülyeségeket.” 

Quartararo jó pénteki kezdése egészen konkrétan azt takarja, hogy második lett az edzésen Marc Márquez mögött. Ráadásul csupán 177 ezredmásodperccel maradt el a spanyol motorostól. Viszont Quartararo így sem akarja elbízni magát, de azt azért nem tartja elképzelhetetlennek, hogy ismét megszerezze a rajtelsőséget, főleg, ha képes lesz félretenni a gondolatait. 

Marc Márquez továbbra is az élen, Bagnaiát Quartararo is felülmúlta a Le Mans-i edzésen

„Lépésről-lépésre akarok haladni. Holnap mások is javítani fognak, tehát nekünk is javulnunk kell – mondta már az edzés után. – Úgy gondolom, pozitív volt a péntekünk, mert gyorskörön is jó tempót mutattunk, és a versenyszimuláció során is. De ebben a tekintetben még tehetünk egy lépést előre. Viszont itt sokkal jobban teljesítünk, mint Jerezben. Ott a teljesítményünk kissé meglepő volt, itt viszont azonnal jól éreztem magam. Sokan gyorsnak tűnnek, de én jobban érzem magam, mint Jerezben.” 

 „Hogy megszerezhetem-e a pole-t? Az mindig lehetséges, már csak azért is, mert egy körre mindig kikapcsolhatom az agyamat, és ez olyasmi, amit nagyon szeretek csinálni, ha megtalálom az önbizalmam. Majd meglátjuk, hogy ezúttal mennyire tudom kikapcsolni az agyamat, amikor próbálom megszerezni a pole-t. De azt hiszem, a reális cél az, hogy megpróbáljak az első sorba kvalifikálni, vagy legalább a negyedik-ötödik rajthelyet megszerezni.” 

A sokat emlegetett V4-es mellett a Yamaha az elmúlt időszakban kifejlesztett egy új sornégyes motorblokkot is. Az új erőforrást a gyártó pilótái a jerezi teszten próbálhatták ki, ahol mindannyiuknak elnyerte a tetszését. Így pedig a Francia Nagydíjon már éles körülmények között is ezt használják, és egy napot követően továbbra is meg vannak vele elégedve. 

A Yamaha-pilóták „megkapták, amit kértek”, Le Mans-ban már a motort vezethetőbbé tevő újítással indulnak

„A pénteki nap megerősítette, hogy előrelépést jelent az új blokk – jelentette ki Quartararo. – Az ötödik és a hatodik fokozatban jobb, mint az előző. Sajnos ez nem egy hatalmas lépés, de azt hiszem és remélem is, hogy a gyorsulást jobban fogjuk érezni az olyan pályákon, ahol hosszabb az egyenes, mint Silverstone vagy Aragónia, mivel itt elég rövid.” 

A Yamaha-pilótáknak évek óta problémát okoz, hogy nehezen találják a tapadást. Viszont ezzel Le Mans-ban nem kell küzdeniük, ami a kezükre játszik. „A tapadás itt mindig jó. A szabadedzések kezdete óta elég nagy, és ezért is megyünk ilyen jól. De realistának kell lennünk – tette hozzá Quartararo. – Amikor olyan pályákra megyünk, ahol kisebb a tapadás és gyorsabban használódnak a gumik, akkor nem vagyunk ennyire elöl. Azokon sokkal többet küszködünk, az az igazság. Nagyon jól tudjuk, hogy ilyen körülmények között, nagy tapadással erősek vagyunk, de máskülönben sokkal többet küszködünk.” 

Álex Márquez a világbajnokság egyik nagy esélyese? – Quartararo szerint igen

Bagnaia elismerte, elvesztette a „fegyvereit”, de Quartararótól már megkapta a siker receptjét 

0

Francesco Bagnaia elárulta, komoly problémát okoz neki, hogy az idei motorjával nem tud úgy fékezni és bemenni a kanyarokba, mint a tavalyival. Bagnaia szerint az eredményességének kulcsa a jó időmérőzés és a jó rajt. Az olasz pilóta úgy látja, Le Mans-ban közel van Marc Márquezhez, pedig a csapattársával ellentétben nem az új vázat használja a hétvégén.  

A pénteki edzéssel beindult a nagyüzem a Francia Nagydíjon. A gyakorlást az idén megszokott módon Marc Márquez húzta be 1:29.855 másodperces körével, miközben Francesco Bagnaia harmadikként zárt, 184 ezredre a csapattársától. A mostani szezonban senkinek sem jelenthet meglepetést, hogy nem Bagnaia neve szerepel a táblázat élén. Az olasz pilótának a Ducati idei gépe nem fekszik annyira, mint az előző évek konstrukció, ami szerinte két kritikus területen jön leginkább elő. 

Marc Márquez továbbra is az élen, Bagnaiát Quartararo is felülmúlta a Le Mans-i edzésen

„Általában véve a péntekek idén nem alakulnak rosszul számomra, de most valamivel még jobban mentek a dolgok – értékelt Bagnaia az edzés után. – Próbáltam egy az eddigiektől eltérő stratégiát követni, mert rájöttem, hogy jobb, ha alkalmazkodom a helyzethez, annál, ha továbbra is a tavalyi érzéseket keresném. Így többet tudok elérni, mert azt a tavalyi érzést úgysem tudjuk visszahozni.” 

„De azért ezt sajnálom, mert a fékezés és a kanyarbemenetek mindig is a fegyvereim voltak, viszont most már nincsenek meg, szóval ezért duplán kár. Azonban tudok alkalmazkodni ehhez, azáltal, hogy megpróbálok több sebességet bevinni a kanyarokba, amivel most pénteken is sokat próbálkoztam. Bár ez nem az én stílusom, de nem ment rosszul, jó volt a tempóm, még ha Marc egyelőre gyorsabb is. Viszont biztos vagyok benne, hogy holnap ezt a lemaradást egy újabb lépéssel be tudjuk hozni.”

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Bagnaiának nem most először kell adaptálódnia egy neki nem tökéletesen fekvő géphez: „Történt már velem ilyen a MotoGP-ben, még 2023-ban, mert akkor olyan motorunk volt, amely hajlamos volt megindulni a kanyarbemeneteken, mondjuk nem ilyen radikálisan. Mindenesetre nem arról van szó, hogy most teljesen másképp motorozom, mint tavaly, de azok a tényezők, amelyek akkor a javamra voltak, a fékezés és a bemenetek, már nincsenek. Így pedig más módokat kell találnom arra, hogy időt tudjak nyerni – a különbség még megvan, de elégedett vagyok a pénteki munkával.” 

Viszont legalább a háromszoros világbajnok úgy gondolja, hogy már megkapta a siker receptjét az egyik vetélytársától, méghozzá Fabio Quartararótól. A francia pilóta a Spanyol Nagydíjon megnyerte az időmérőt, majd a főfutamon aránylag hosszan meg tudta tartani a vezetést, ami végül egy második helyet eredményezett neki. „Ha azt tudnám csinálni, amit Quartararo csinált a legutóbbi versenyen, vagyis hogy elölre kerülnék és csak mennék, akkor minden megváltozna” – magyarázta Bagnaia.

A Ducati főnöke nem kertelt, szerinte Bagnaia Jerezben elmaradt a várakozásoktól

„Elöl haladva jobban érzed magad, és nehéz helyzetbe hozod a mögötted lévőt, mivel sok kockázatot kell vállalnia, hogy megelőzzön. Hacsak nincs egyértelműen jobb tempód, amikor csak megérkezel valaki mögé, majd elmész mellette, szóval ha nagyon hasonló a tempótok, akkor nagy kockázatot kell vállalnod az előzésnél. Ha megnézzük a jerezi futamot, Álex Márqueznek több kör kellett ahhoz, hogy Quartararo elé kerüljön, és még ő is messziről előzött, nagy kockázatot vállalva. De ahhoz, hogy elölre kerülj, okosnak kell lenned, és rögtön jól kell rajtolnod.” 

Bár Márquez ismételt edzéselsősége miatt úgy tűnhet, hogy Le Mans-ban is kiemelkedik a mezőnyből, Bagnaia szerint ezen a hétvégén nincs messze tőle. „Nagyon is reális – mondta a kettejüket elválasztó kevesebb mint 2 tizedmásodperces különbségről. – Az 1-es és a 2-es szektorban egy szinten vagyunk, a 3-asban gyorsabb voltam, de 4-esben két tizedet adott. És ezt szinte csak a 9-es kanyar fékezési pontján csinálta. Ott sajnos nagyon küszködöm, nem tudok keményen fékezni, és ezért lassan is megyek be a kanyarba. De egyébként már azt is érzem, hogy az első nem tapad eléggé, ami egy kicsit gondot okoz.” 

A jerezi teszten a gyári Ducati mindkét pilótája kipróbált egy új vázat, de azt a Francia Nagydíjon csak Márquez használja. Bagnaia ugyanis még nem biztos benne, hogy neki megfelel-e. „Egy versenyhétvége alatt nagyon nehéz egy új vázat kipróbálni, ha még szükség van a tesztelésére – mutatott rá. – Ha ő [Márquez] megtartja, az azért van, mert előnye származik belőle. Ilyen tekintetben mindenképpen előrelépést jelent, de nekem nem feltétlenül ugyanolyan, szóval meg kell várnunk az aragóniai tesztet, és ott majd meglátjuk, hogy nálam működik-e vagy sem.” 

Marc Márquez szerint Bagnaia nem teljesít alul, míg öccse bajnoki címére nagyobb esélyt ad a sajátjánál

Így állítaná össze Fantasy-csapatát Ogura a Francia Nagydíj hétvégéjére

0

Ai Ogura felfedte, mely versenyzőkkel, gyártóval, illetve istállóval vágna neki a Francia Nagydíj hétvégéjének, ami a MotoGP Fantasy-játékát illeti. Emellett ismertetjük P1race.hu ligájának élmezőnyét, illetve a szerkesztők helyezését.

Szombat 10:50-ig kell elvégezni a módosításokat a MotoGP Fantasy-játékában, hiszen ekkor kezdődik a Francia Nagydíj királykategóriás időmérője. Ezúttal Ai Ogura fedte fel, hogyan állítaná össze saját csapatát erre a hétvégére. A japán pilóta még az első szabadedzés és az edzés eredményének ismerete nélkül a „Gold riderek” közé Marc Márquezt és Maverick Viñalest tette, míg „Silver ridernek” Álex Rinst és saját csapattársát, Raúl Fernándezt választotta. A gyártók közül a Ducati mellett döntött, míg az istállókból az őt foglalkoztató Trackhouse-ra szavazott.

Továbbra is zajlik a P1race.hu ligája, ahol az olvasók egymással és a szerkesztőkkel is versenghetnek. Az élen továbbra is a Phoebe Team nevű csapat áll 990 ponttal, mindezt úgy, hogy már mindhárom „turbo riderét”, vagyis duplázási lehetőségét felhasználta. A 947,5 egységgel második helyen álló ZOZIMASTER tulajdonosa kétszer élt ezzel a lehetőséggel, ahogyan a tőle 7 ponttal elmaradó Chris131 is. Ami szerkesztőségünket illeti, Sebők Máté (Zarco zárkózása, egy elhasznált „turbo rider”) a nyolcadik, Pestality Máté (MateZsolt MS, egy elhasznált „turbo rider”) a tizenharmadik, míg Szántó Dávid (szancsodavid, két elhasznált „turbo rider”) a harminckettedik helyet foglalja el.

A határidő lejártáig minden játékos legfeljebb két helyen változtathat csapata összetételén, a meglévő versenyzőit viszont szabadon cserélheti.

Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai

Új projektről állapodott meg a Harley-Davidson a MotoGP promóterével?

0

Megbízható sajtóértesülések szerint hamarosan bejelentik, hogy jövőre új sorozat indul, amelynek fordulóit a gyorsaságimotoros-vb hétvégéin fogják megrendezni, és a Harley-Davidson márkakupájaként fog funkcionálni. Még nem minden részlet ismert, de az egyik helyszín állítólag biztos.

Nagyon úgy tűnik, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság és azon belül a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna tovább terjeszkedik az amerikai piacon. A tavalyi szezonzáró hétvégén bejelentették, hogy a cég megállapodott a Harley-Davidsonnal egy együttműködésről, ám ennek részletei akkor meglehetősen homályosak voltak.

Azonban úgy tűnik, hamarosan sok mindenre fény derül. A megbízható Autosport értesülései szerint ugyanis szombaton bejelentik, hogy új sorozatot hoznak létre, amely lényegében a Harley-Davidson márkakupájaként fog működni, hiszen kizárólag ilyen motorok lesznek jelen a sorozatban. A Dorna célja egyértelműnek tűnik: ezzel is népszerűsíteni a vb-t az Egyesült Államokban.

A tervek szerint összesen hét hétvégét fognak rendezni azzal a kikötéssel, hogy a leendő mezőny tagjai akkor gurulnak pályára, amikor a MotoE nem. Maguk a helyszínek egyelőre nem ismertek, de a brit szakportál úgy tudja, hogy egy pálya biztos. Ez pedig Austin, amely, amerikai aszfaltcsíkól lévén szó, nyilvánvalóan nem lenne meglepő fejlemény.

Az szintén nem ismert, hogy az új szériát a többi sorozathoz hasonlóan a nemzetközi szövetség, vagyis a FIM égisze alatt rendezik-e meg. Amennyiben így lesz, az természetesen szélesebb körű ismertséget és nagyobb elismerést biztosít a bajnokságnak. Ennélfogva azt sem tudni, hogy a sorozat milyen státuszt fog kapni.

A hivatkozott cikkből az is kiderül, hogy az elképzelések alapján körülbelül nyolc csapat vesz majd részt a küzdelmekben, mindegyik istálló két-két versenyzővel, így a mezőny összesen tizenhat fős lesz. Egy hétvége pedig egy szabadedzésből, egy időmérőből, valamint két versenyből fog állni, utóbbiak közül az egyik szombaton, a másik vasárnap lesz esedékes.

A Harley Davidson idén is megjelent a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, hiszen az Amerikai Nagydíj hétvégéjén egy bemutatóversenyt rendeztek a motorjaikkal. Emellett részt vesz a látványos gépei miatt népszerű amerikai sorozatban, a King of the Baggersben – amelynek legutóbbi hétvégéjén a korábban két Superbike-világbajnoki futamgyőzelemig jutó és a MotoGP-ben is megforduló Loris Baz nyerte az első versenyt –, de ennek semmi köze az állítólag hamarosan bejelentésre kerülő szériához.

Varga Tibor hivatalosan is debütált a MotoE-ben, a többi újonccal küzdött a Le Mans-i időmérőn

0

Varga Tibor a hetedik helyen zárta a MotoE Francia Nagydíjának Q1-ét, így a tizenötödik helyet szerezte meg az időmérőn. A pole pozíció Alessandro Zacconéé lett.

Eljött a várva várt pillanat, hiszen pénteken elindult a MotoE-világbajnokság, amelyben idén Varga Tibornak szurkolhatunk. A két edzést már a nap korábbi részében megrendezték, ám ezekről közvetítés hiányában külön nem számoltunk be. A magyar versenyző előbb a tizenharmadik, majd a tizennegyedik helyet szerezte meg, így a Q1-ben kellett megpróbálnia kiharcolni a Q2-es szereplést az időmérőn. A tréningek krónikájához hozzátartozik, hogy a címvédő Héctor Garzó reggel balesetet szenvedett, és sérülése miatt kihagyja a hétvége hátralévő részét.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Varga utolsóként futotta meg első Q1-es mért körét, amivel a hatodik legjobb időt motorozta, 2,460 másodperccel elmaradva az első helyezettől. Ezután közel fél másodpercet sikerült javítania, és a második próbálkozások után már 1:42.184-nél tartott, igaz, így is visszaesett a hetedik helyre.

Ezt követően további 152 ezredet gyorsult, amivel nem változott a pozíciója. A további próbálkozásokat Luca Bernardinak a 3-as kanyarban történt bukása akadályozta meg, ugyanis szűk másfél perccel a vége előtt megszakították a körözést. Varga így 1,953 másodperccel maradt el az élen záró Matteo Ferraritól, míg a még továbbjutást jelentő második helyen záró Andrea Mantovanihoz képest 1,813 másodperc volt a hátránya. Hetedik pozíciója azt jelenti, hogy tizenötödikként kezdheti meg a szombati versenyeket. Hozzá kell tenni, hogy az újoncoknak nehéz dolguk volt, hiszen hatból öten az utolsó öt helyen zártak, egyedül az ezen a szinten nagy névnek számító Lorenzo Baldassarri jutott be a Q2-be már kora délután.

A Q2 Mattia Casadei bukásával indult, az LCR pilótája a 2-es kanyarban esett el. Ezzel ki is írta magát a további küzdelemből, amely immáron fennakadás nélkül lezajlott. A pole pozíciót Alessandro Zaccone szerezte meg, miután mindössze 9 ezreddel győzte le Eric Granadót, míg a harmadik Óscar Gutiérrez lett.

A MotoE Le Mans-i időmérőjének végeredménye

Marc Márquez továbbra is az élen, Bagnaiát Quartararo is felülmúlta a Le Mans-i edzésen

0

Jóval kisebb előnnyel, de az első gyakorláshoz hasonlóan a Francia Nagydíj edzésén is Marc Márquez végzett az élen Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia előtt. Fabio Di Giannantonio meglepetésre messze volt a továbbjutástól.

Szokás szerint délután rendezték a Francia Nagydíj edzését a MotoGP-ben. Ahogyan minden hétvégén, úgy most is ez a tréning döntötte el, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában. A hőmérséklet emelkedett a délelőtti gyakorláshoz képest, a kezdés pillanatában a levegő 20, míg az aszfalt 30 fokos volt.

Marc Márquez külön ligába került a végére, a KTM volt a legközelebb hozzá a Le Mans-i nyitányon

A legtöbben kemény első és lágy hátsó abronccsal hagyták el a bokszutcát: a kivételt a közepes hátsót választó Luca Marini, valamint a közepes első mellett döntő Takaaki Nakagami jelentette, utóbbi szabadkártyásként képviseli a Hondát.Az első mért kört márkatársuk, Joan Mir futotta meg, a spanyol versenyző 1:34.229 másodperccel kezdett. Ennél azonban többen is gyorsabbak voltak, a legjobban Fabio Quartararo nyitott 1:32.067-tel.

A gyári Yamaha versenyzője a második mért körök után is maradt az élen, miután 1:31.454-re javított, amelytől Francesco Bagnaia 167, Fermín Aldeguer 262 ezreddel maradt el. A következő körében pedig ismét nem állt le, és immáron csak 54 ezreden volt kívül az 1:31-es időn. Jack Miller 293, Aldeguer 306 ezreddel maradt el tőle.

Az ausztrál motoros aztán javított, de márkatársa is megtette ugyanezt, így 14 század volt a hátránya Quartararo 1:30.997-es idejéhez képest, míg a harmadik helyre Pedro Acosta jött fel, de aztán Bagnaia letaszította onnan. Nem sokkal később aztán Álex Márquez is gyorsult, és 112 ezredes hátránnyal felugrott a második pozícióba.

A következő néhány percben nem változott az élmezőny sorrendje, leszámítva, hogy Maverick Viñales feljött a negyedik helyre. Szűk 25 perc után aztán Marc Márquez is megérkezett az élmezőnybe, sőt, 111 ezredes előnnyel át is vette a vezetést. A nyolcszoros világbajnok azonban itt még nem állt meg, és a következő körében 356 ezreddel felülmúlta saját magát. Mindeközben Ai Ogura elesett a 7-es kanyarban.

Bagnaia szintén gyorsult, de csak a harmadik pozícióig tudott visszazárkózni, 544 ezreddel elmaradva csapattársától. őt, nem sokkal félidő után már a negyedik volt, hiszen Viñales 24 ezreddel felülmúlta Quartararót. Sokáig aztán nem módosult az élmezőny sorrendje, majd bő 20 perccel a leintés előtt megérkezett Marini, és a friss közepes, illetve lágy abronccsal a negyedik helyig katapultált.

Csapattársának viszont borzasztóan kezdődött a hajrá, ugyanis Mir a 13-as kanyarban bukott, és bár neki nem esett baja, a Hondája igencsak összetört. Viñales ellenben javított, és ugyan maradt második, de mindössze 41 ezredre csökkentette hátrányát. őt, a következő körben ismét próbálkozott, és bár a harmadik szektorban még 78 ezred volt az előnye, ebből végül 5 ezred hátrány lett. Mindeközben Acosta feljött a harmadik helyre, de az ő lemaradása már 356 ezred volt.

Viñales menetelése aztán véget ért, ugyanis az azt követő körében elesett a 10-es kanyarban, miközben Aldeguer feljött a harmadik pozícióba, de nem sokkal később csapattársa letaszította őt onnan, akit pedig Bagnaia múlt felül 2 ezreddel. 10 perccel a vége előtt Quartararo mindenkinél gyorsabb volt, de a vezetésnek csak pár másodpercig örülhetett, ugyanis Marc Márquez 1:29.855-tel  egyrészt pályacsúcsot döntött, másrészt 367 ezreddel felülmúlta a hazaiak kedvencét.

Bagnaia 4 és fél perccel a leintést megelőzően feljött a harmadik pozícióba, de hátránya 487 ezred volt. A háromszoros világbajnok azonban tovább javított, és a következő körében 184 ezredre csökkentette hátrányát, így már Quartararót is átugrotta. Mindeközben előbb Álex Márquez megelőzte Viñalest, Aldeguer viszont a két gyári Ducatit leszámítva mindenkinél gyorsabb volt.

A véghajrában Johann Zarco esett el, és a sárga zászló jó néhány kört érvénytelenített, ráadásul nem sokkal később Brad Binder is földre került. Mindez azonban Quartararót nem befolyásolta, hogy Bagnaiát 7 ezreddel megelőzve visszavegye a második pozíciót. Ezzel pedig véget is ért az edzés: Marc Márquez 177 ezreddel múlta felül a gyári Yamaha versenyzőjét, mögötte Quartararo, Bagnaia, Álex Márquez, Miller, Acosta, Viñales, Franco Morbidelli és Marco Bezzecchi lett a továbbjutók sorrendje. A negatív meglepetést Fabio Di Giannantonio szereplése jelentette, aki mindössze a tizennyolcadik helyen végzett, 748 ezreddel elmaradva csapattársától.

A MotoGP Le Mans-i edzésének végeredménye

Mir szerint lehetetlen, hogy az újabb szabadkártya bevetésére készülő Honda ekkorát fejlődjön

0

A Honda megerősítette, hogy Aleix Espargaró a Brit Nagydíjon ismét versenyezni fog szabadkártyásként. Joan Mir nem tudja elképzelni, hogy az utolsóról hirtelen a második helyig ugrottak fel az erősorrendben.

A MotoGP mezőnyéből egyelőre mindössze egy gyártó használt fel szabadkártyás lehetőséget. A Honda ugyanakkor a Francia Nagydíjon már a második ilyenjét veti be, hiszen azok után, hogy két hete Aleix Espargaró versenyzett, ezúttal Takaaki Nakagami ül motorra. Sőt, nemrég kiderült, hogy a spanyol pilóta hamarosan visszatér ebben a szerepben.

Hivatalos: Újabb szabadkártyát használ ki a Honda, Nakagami is ott lesz a Francia Nagydíj rajtrácsán

Az aranyszárnyasok ugyanis a Crash.net-nek megerősítették, hogy Espargaró Silverstone-ban ismét harcba száll. A Jerezben a tizennegyedik helyen célba érő, de a pontszerzésről a guminyomásszabály megszegéséért kapott büntetés miatt lecsúszó motoros azon a helyszínen vesz részt a futamhétvégén, ahol 2023-ban a sprintet és a főfutamot is megnyerte.

Persze szabadkártyásként nem elsősorban a teljesítmény hajszolása a cél, mondhatni, a jó eredmény csak bónusz. Espargarónak sokkal inkább a fejlesztésekre kell összpontosítania, hogy tovább javítsa a motort. Azt a motort, amely tavalyhoz képest hatalmasat lépett előre, és bár jelenleg csak a konstruktőri tabella negyedik helyén található, egyrészt a Ducati mögött nagyon szoros az állás, másrészt a jerezi forduló előtt még a második pozíciót foglalta el. Joan Mir szerint ugyanakkor nem ez a realitás.

Lehetetlen, hogy a tavalyi legrosszabb motorból idén a második legjobb legyen – nyilatkozta. – Ez nem lehetséges. Most úgy érzem, megvannak az eszközeim, hogy harcoljak a többi gyártóval. Vannak erősségeim és gyengeségeim hozzájuk képest. Tavaly csak gyengeségeim voltak. Úgy tűnik, ebben az idényben néhány dolgot remekül kezdtünk csinálni. Például a fékezésben és a kanyarbejáratoknál is nagyon jók vagyunk. Szóval ezen a területen valószínűleg jobbak vagyunk, mint néhány másik gyártó, amelyekkel versenyzünk. Azonban nem rendelkezünk a KTM, a Ducati vagy az Aprilia tapadásával. Ugyanakkor vannak más eszközeink, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy csatázzunk velük. Szóval ez egy jó kezdet. Ezzel együtt el lehet képzelni, hogy nekem és a Hondának sem az a célja, hogy harcoljunk velük, hanem az, hogy megpróbáljuk legyőzni őket.”

Aleix Espargaró őszinte volt a Honda nagy újításáról: Eddig nem felelt meg az elvárásainknak

Mir öt forduló alatt csupán 11 pontot gyűjtött, amivel a táblázat tizennyolcadik pozícióját foglalja el. Ennél viszont sokkal jobban is állhatna, ám mindössze egy főfutamot tudott befejezni. Sőt, a tavalyi idény végével együtt még rosszabb a mérleg: a legutóbbi tizenegy vasárnapi versenyéből csak kétszer ért célba. A kétszeres világbajnok szerint ennek részben az az oka, hogy nagyon erőlteti.

Bármit örömmel fogadunk, ami kicsit nagyobb mozgásteret biztosít a vezetést illetően – fogalmazott. – Most ugyanis, ahogyan azt Jerezben is láthattátok, nagyon közel kell mennem a határhoz, hogy a többi versenyző ellen harcoljak. Sokat kell kockáztatnom, többet, mint másoknak, hogy ott maradjak. Ez pedig teremt némi hibalehetőséget. Könnyebb roontani, és mostanában ez történik. Szóval itt remélhetőleg jobban tudunk majd teljesíteni. Képesek leszünk befejezni a »tökéletes« hétvégét, ami Jerezben nem sikerült. Stabil hétvégét szeretnénk. Ez a célom Franciaországban.”

Folytatódik az S1GP világbajnokság, megjelentek a napijegyek a Magyar Nagydíjra

0

A szardíniai Tramatza pályáján folytatódik az idei S1GP Supermoto Világbajnokság szezonja. Az SM Junior Európa-bajnokságban Bereczki Dávid is az esélyesek között szerepel. A versenyzők 2025. július 12-13-án a Black Star Speedway Visonta versenypályán küzdenek a Magyar Nagydíjon, a rendezvényre már napijegyek is kaphatók az S1GP.hu oldalon.

A spanyolországi Albaidában megrendezett szezonnyitó után a FIM SuperMoto-világbajnokság mezőnye május 11-i hétvégén Szardínián, a Tramatza melletti Sardinia Circuit versenypályán folytatja a szezont. Az olaszországi helyszín az elmúlt évek során számos emlékezetes csatának adott otthont – 2024-ben például Thomas Chareyre és Marc-Reiner Schmidt összecsapása a célegyenes előtti kanyarokban dőlt el a francia pilóta javára.

A címvédő Schmidt (Team Undici – TM) idén is domináns formában kezdett: Spanyolországban mindhárom futamot megnyerte, és csak néhány tizeddel maradt le a pole pozícióról. Szardínián a német versenyző célja nem más, mint hogy újra a dobogó legfelső fokára álljon, és megerősítse vezető helyét az összetettben.

Kihívókból azonban nincs hiány. Az osztrák Lukas Hollbacher (Schruf Racing – KTM) hosszabb kihagyás után tért vissza, és máris megszerezte az időmérő edzés pole pozícióját, a GP összesítésben pedig másodikként végzett. Érdekesség, hogy a nemrég megrendezett osztrák bajnoki szezonnyitón Surányi Balázs az időmérőn gyorsabb volt nála, majd a futamon a 3. helyen ért célba.

Magyar siker született az idei első S1GP-hétvégén, a vb-n tarolt a címvédő

A világbajnokság idénynyitójának harmadik helyén a spanyol újoncbajnok, Julen Ávila Cortés (KTM MTR Racing) zárt, aki szintén komoly esélyesként készül a hétvégére. A Rookie (újonc) értékelésben jelenleg két pilóta áll pontegyenlőséggel az élen: Francisco Gómez Requena (JBD Competition) és Gabin Pernat. A spanyol versenyző a Super Final futamon nyújtott teljesítményével szerezte meg az első helyet. Ez a kategória kulcsszerepet játszik a jövő bajnokainak kinevelésében – ahogy Cortés példája is mutatja, aki már most az élmezőny tagja. A cseh Jan Ulman is egyre jobb formát mutat, és hamarosan ő is a győzelem egyik esélyese lehet.

A szardíniai versenyhétvége különlegessége, hogy első alkalommal lép pályára az SM Junior Európa-bajnokság mezőnye is. A szezonnyitón kiemelkedő formát mutató ukrán Yevsevii Kovalov ezúttal is a győzelemre hajt, miközben a Bereczki Dávid és a román Mark Luca Iovita is komoly kihívók lehetnek.

„Nagyon vártam már ezt a hétvégét, nagyon jó formában vagyok és sokat tudtam gyorsulni. Szardínián jó a pálya, jó az offroad szakasz és úgy érzem, hogy ha minden jól megy, akkor át tudom venni a vezetést az Európa-bajnokságban. Mindent meg fogok tenni a legjobb eredmény érdekében” – nyilatkozta Bereczki Dávid a Szardíniára tartó út során.

Már napijegyek is kaphatók a Magyar Nagydíjra

A SuperMoto-világbajnokság szardíniai fordulója után már csak a németországi hétvége választ el minket a Magyar Nagydíjtól, amelyre 2025. július 12-13. között kerül sor a Black Star Speedway Visonta versenypályán. Jó hír a rajongóknak, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel mostantól napijegyek is elérhetők az S1GP Magyar Nagydíjra!

Szombaton (július 12.) a nézőket látványos program várja: időmérő edzések mindhárom kategóriában, majd az S2 és az S1GP első futamai következnek. A felnőtt napijegy ára 6 990 Ft, míg a gyerekjegyé 4 990 Ft.

A négyszeres világbajnok is várja a visontai Supermoto-világbajnoki futamot

Vasárnap (július 13.) következik a versenyhétvége csúcspontja: a második és harmadik futamok, az S1GP Super Final, betétprogramok és a hivatalos díjátadó ünnepségek. A vasárnapi napijegy felnőtteknek 12 990 Ft, gyerekeknek 9 990 Ft.

Akik mindkét napra szeretnének kilátogatni, azoknak érdemes hétvégi bérletet váltani, hiszen azzal még kedvezőbb áron juthatnak be a teljes programra. A belépés 6 éves kor alatt ingyenes, emellett családi jegyek és paddockbelépők is elérhetők.

Időterv – Szardínia, Tramatza

Szombat
09:45 – SM Junior 1. szabadedzés
10:10 – S1GP 1. szabadedzés
11:30 – SM Junior 2. szabadedzés
11:55 – S1GP 2. szabadedzés
14:00 – SM Junior időmérő
14:30 – S1GP Q1
15:00 – S1GP Q2
15:20 – S1GP Superpole
16:15 – SM Junior 1. futam
17:15 – S1GP 1. futam

Vasárnap
11:30 – SM Junior 2. futam
12:30 – S1GP Fast Race
14:00 – SM Junior 3. futam
15:00 – S1GP Super Final

Tényleg megromlott Razgatlıoğlu és a Yamaha viszonya a MotoGP-hez? – utóbbi főnöke válaszolt

0

Paolo Pavesio leszögezte, a négy közös évükre alapozva jó viszonyt ápolnak Toprak Razgatlıoğluval. A Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója ugyanakkor hozzátette, egyelőre korai lenne a 2026-os felállásról beszélni.

Toprak Razgatlıoğlu esetleges MotoGP-be történő átigazolása az elmúlt hetekben kifejezetten forró témává vált. A török versenyzőt első sorban a Hondával hozták szóba, de menedzsere, Kenan Sofuoğlu azt is elismerte, hogy a Yamaha, pontosabban a Pramac is opciót jelent. Ez utóbbi viszont első látásra felvethet kérdéseket.

A Superbike-vb jelenlegi címvédője 2020 és 2023 között versenyzett a hangvillások gyári istállójánál, és látszólag nem a legjobb viszonyban váltak el, amit az a tény is bizonyít, hogy a japánok nem engedték, hogy részt vegyen a szezon végi jerezi teszten, immáron a BMW-n. A Yamaha korábban privát teszteken próbálta ki, hogy Razgatlıoğlu mit tud a MotoGP-motoron, és az eredmények állítólag nem voltak biztatóak, ugyanakkor a most 28 éves pilóta szerint akkori munkaadója nem tanúsított megfelelő hozzáállást. Ezek ugyanakkor nem jelentik azt, hogy ne dolgozhatnának újra együtt, legalábbis a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója szerint.

A Toprakkal való kapcsolatunk négy év közös munkából alakult ki, amely egy világbajnoki címet hozott nekünk – nyilatkozta Paolo Pavesio a MotoGP hivatalos honlapján megtekinthetőGearUP’ című műsorban. – Ez nekem is az egyik személyes csúcspontot jelenti. A mai napig ő a Yamaha legtöbb győzelmet számláló Superbike-versenyzője. Ez pedig egy pozitív, nagyon tiszteletteljes viszony, amely továbbra is fennmarad.”

Heteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

A Pramac azok után került szóba Razgatlıoğluéknál, hogy már nem ragaszkodtak a gyári istállóhoz, hiszen az olasz istálló ugyanolyan specifikációjú motorokat használ, mint a gyári Yamaha. Persze egyelőre nehéz megmondani, hogy mindez mennyire reális forgatókönyv, és Pavesio is leszögezte, hogy momentán nem ezzel akar foglalkozni.

Szerintem még kicsit korai lenne a versenyzőkről, a 2026-os versenyzőkről beszélni – fogalmazott az olasz szakember. – Elégedettek vagyunk a felállásunkkal, nagyon örülünk, hogy visszakapjuk Miguel [Oliveirát]. Nagyon nehéz volt neki, és örülünk, hogy fitt, hogy felépült. Közel kilenc hét kihagyás után nem könnyű MotoGP-motorra ülni, mindenesetre azokra a srácokra koncentrálunk, akik idén velünk versenyeznek. Teljes mértékben arra összpontosítunk, hogy a legjobb motort adjuk nekik.”

Amennyiben Razgatlıoğlu esetleg valóban a Pramachoz igazol, az is nagy kérdés, hogy kinek a helyére érkezik. Erre papíron könnyű a válasz, hiszen Jack Miller szerződése az idei év végén lejár, ám egyelőre sokkal jobban teljesít, mint a már említett Oliveira, aki a sérülése előtt sem mutatott túl sok biztatót a Yamahájával.

Zarco elárulta, melyik csapatot választaná Razgatlıoğlu helyében

Marc Márquez külön ligába került a végére, a KTM volt a legközelebb hozzá a Le Mans-i nyitányon

0

Marc Márquez 576 ezredes előnnyel végzett az élen a Francia Nagydíj első szabadedzésén, Brad Binder és Álex Márquez előtt. Az első tízben minden gyártó képviselteti magát.

A tervezetthez képest 10 perces csúszással kezdődött meg a Francia Nagydíj hétvégéje a MotoGP mezőnyének, miután a MotoE-ben és a Moto3-ban is meg kellett szakítani a körözést. Miguel Oliveira az Argentin Nagydíj sprintje után visszatért, Takaaki Nakagami pedig szabadkártyát kapott a Hondától. Ami a hiányzókat illeti, Jorge Martínt ezúttal is Lorenzo Savadori helyettesíti,míg Somkiat Chantra helyére nem érkezett pótlás. A lebegő hőmérséklete 14, az aszfalté pedig 18 fokos volt a kezdés pillanatában.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Miután kinyitott a bokszutca, a pilóták szokás szerint pályára rajzottak, kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumin. Raúl Fernández számára rémálomszerűen indult a tréning, ugyanis a 10-es kanyarban elesett. Az első mért kört Álex Márquez futotta meg, ám a sárga zászló miatt érvénytelenítették, ahogyan másoknak is. Ennélfogva az első próbálkozások után Francesco Bagnaia állt az élen 1:34.769 másodperccel.

A második gyorskörök után már 1:32.899 volt a legjobb idő, amely Marco Bezzecchi nevéhez fűződött, míg Fabio Quartararo 191, Marc Márquez pedig 194 ezreddel maradt el tőle. A gyári Aprilia pilótája aztán tovább gyorsult, és 1:32.190-re módosította a leggyorsabb kört, a nyolcszoros világbajnok viszont közeledett hozzá, hiszen hátrányát 106 ezredre csökkentette, míg Franco Morbidellinek további 2 század volt a lemaradása.

Álex Márquez aztán 18 ezredes különbséggel feljött a második pozícióba, de nem sokáig maradhatott ott, hiszen előbb a VR46 motorosa, majd bátyja vette át a vezetést. Utóbbinál 1:31.756-nál állt meg a stopper, amivel 33 századdal előzte meg Quartararót. Ezt követően viszont Bezzecchi és Maverick Viñales is bejött közéjük 269, illetve 282 ezredes hátránnyal.

A hatodik mért körének végén Álex Márquez 1:31.588-cal ugrott az eredményjelző tetejére, de testvére nem sokkal később 325 ezreddel felülmúlta az idejét, míg a Tech3 versenyzője szintén javított, ahogyan Bagnaia is, aki a negyedik pozícióba jött fel. Sőt, ezután 124 ezredre csökkentette lemaradását, így már a második helyen találta magát. Ezzel mintegy negyedóra után véget is ért az első etap, és a legtöbben a bokszba hajtottak.

Amire az élmezőny tagjai elkezdtek volna javítani a pályára való visszatérésüket követően, Joan Mir feljött az ötödik helyre. A gyorsulás azonban elsőre nem jöhetett össze, ugyanis Morbidelli a 8-as kanyarban elesett, így a mögötte lévőknek lassítaniuk kellett. Utána viszont Marc Márquez 1:31.099-es körrel növelte előnyét csapattársával szemben, miközben Johann Zarco egészen a negyedik pozícióig ugrott fel. Álex Márquez szintén faragott saját idején, de 317 ezredes lemaradása továbbra is a harmadik helyezést jelentette számára, míg közvetlenül mögé Quartararo zárkózott fel.

A hajrában Álex Rins esése borzolta a kedélyeket, a gyári Yamaha pilótája a 2-es kanyarban esett el bő 5 perccel a leintés előtt. Néhány minutummal később Ai Ogura váratlanul feljött a harmadik helyre, és Bagnaiát is kis híján megfogta, hiszen mindössze 7 ezreddel maradt el tőle. Ezt követően Marc Márquez a korábbinál is feljebb kapcsolt, és 99 ezredet javítva 397 ezredre növelte előnyét csapattársa előtt.

Az utolsó másodpercpercekben Álex Márquez feljött a második pozícióba, csupán 13 ezreddel megelőzve Bagnaiát, fivére viszont ezúttal még többet javított, és 62 századra növelte előnyét. Végül azonban nem ennyivel végzett az élen, ugyanis Brad Binder már a leintés után megelőzte a Gresini motorosát, de ő is 576 ezreddel elmaradt a 32 éves versenyzőtől. Álex Márquez mögött Bagnaia, Ogura, Quartararo, Morbidelli, Zarco, Fermín Aldeguer és Viñales lett az első tíz sorrendje. A visszatérők közül Nakagami a tizenkilencedik, Oliveira a huszonegyedik helyen zárt.

A MotoGP első Le Mans-i szabadedzésének végeredménye