back to top
2025. július 08. 20:07
Kezdőlap Blog Oldal 42

A „majd holnap” mantrázásába belefáradt Bezzecchi elmagyarázta, milyen technikai hiba hátráltatta

0

Marco Bezzecchi elárulta, a fékezés közbeni túlzott vibráció okozta a visszaesését a Francia Nagydíj sprintversenyén. Azt is felfedte, hogy mikor szembesül leginkább ezzel a problémával. A „majd holnap” mantrázásba már belefáradt, de végül belement az esélylatolgatásba.  

A Francia Nagydíj szombati sprintversenye ismét a Márquez testvérekről szólt. Bár Fabio Quartararo remekül kezdett, azonban a viadal második felére nem maradt sansza ellenük. Végül nemcsak a bajnokság első két helyezettje, de Fermín Aldeguer is megelőzte a Yamaha versenyzőjét.

Az Aprilia szempontjából eddig a Francia Nagydíj is felejtősre sikerül. Bár Marco Bezzecchi egyenes ágon be tudott jutni a Q2-be, és ott a hetedik helyet el is csípte, a sprint viszont csapnivalóan sikerült neki. A verseny harmadik körében az ötödik helyen haladt, amikor elkezdett visszaesni, feltehetőleg technikai hiba miatt. Ezt követően ugyan be tudta fejezni a versenyt, de mindössze a tizenhetedik helyen ért célba. Az olasz versenyző a leintés után arra is rávilágított, hogy mi okozta visszaesését.

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

„Ugyanúgy, mint Jerezben, erős vibrációt éreztem fékezés közben. Ez most a nyolcas kanyarban történt, és úgy éreztem, hogy rengeteg időt vesztek. Ki kell elemeznünk [az adatokat] és ki kell találnunk, ha esetleg valamit máshogyan kell csinálnom. Minden akkor jelenik meg, amikor szélárnyékban vagyok. Amikor egyedül motorozom, nincsenek ilyen problémáim. Helyette, amikor van előttem valaki, jobban kell nyomnom” – fogalmazott Bezzecchi.

A 26 éves versenyző arra is kitért, hogy a motor mely állapotban érzi a legjobban a vibrálást: „Új gumikon és tele tankkal. Ekkor sokkal nehezebb tartani a vibrációt. Az Aprilia rengeteget dolgozik, hogy segítsen nekünk, hogy csökkenteni tudjuk ezeket a problémákat, de valamit muszáj tennünk, hogy kitaláljuk [mi történt]” – folytatta, majd hozzátette, a Ducatinál is érzett hasonlót, de jóval kisebb mértékben. Arra is rámutatott, hogy ami ott működött, itt már nem.

Hivatalos: új sorozat indul a gyorsaságimotoros-vb hétvégéin a Harley-Davidsonnal

A vasárnap azonban egy újabb lehetőséget nyújt Bezzecchi számára, aki viszont már látszólag belefáradt ebbe az állandó „majd holnap” mantrázásba: „Az a probléma, hogy mindig csak a holnap, és te csak küzdesz. Ma hibáztam. Annyit tehetek, hogy keményebben dolgozom.”

Aztán végül belement a vasárnapi esélylatolgatásba: „A főfutam mindig egy más megközelítést kíván, sőt a pálya jóval csúszósabb lesz. Úgyhogy meglátjuk, mi fog történni. Tisztában vagyunk vele, hogy az elején mindig jobban szenvedünk, és legalább a hetedik-nyolcadik körig óvatosnak kell lennünk.”

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Síp-, illetve medencecsonttörés: súlyos sérülést szenvedtek a szombati horrorbalesetek áldozatai

0

Eric Granadónak a síp-, míg Óscar Gutiérreznek a medencecsontja tört el a Francia Nagydíj szombati MotoE-futamain történt bukások következtében. Azóta mindketten jelentkeztek a közösségi médiában.

Szombaton közel másfél évtized után állt rajthoz magyar versenyző egy gyorsaságimotoros-világbajnoki futamon. Sőt, Varga Tibornak mindjárt két versenye is volt a MotoE-ben, és a 18 éves pilóta egy tizenkettedik, valamint egy tizedik hellyel távozott Le Mans-ból. Mindezt és a teljes végeredményt ugyanakkor némileg beárnyékolja két súlyos baleset.

Varga Tibor erős pontszerzéssel kezdte meg a MotoE-szezont a csúnya baleset miatt félbeszakított futamon

Az első viadal 1. körében Eric Granado bukott. A brazil versenyző a testi épségét tekintve teljesen ártalmatlan balesetet szenvedett, ám óriási balszerencséje volt: mögötte Raffaele Fusco ugyanis szintén elesett, és a SIC58 pilótájának motorja hátulról telibe találta a 29 éves motorost, aki az utolsó pillanatban észlelte, hogy baj van, de már esélye sem volt elugrani.

A futamot megszakították, Granadót pedig kórházba szállították, ahol kiderült, hogy eltört a sípcsontja. Az LRC motorosa azóta Instagram-történetben osztotta meg a vele kapcsolatos híreket, de üzenetet még nem írt, ellentétben istállójával. „A mai baleset után Eric Granado jobb sípcsonttörést szenvedett – tájékoztatta még szombaton a közönséget a monacói alakulat. – A következő 24 órában megfigyelés alatt marad, és a tervek szerint Barcelonába utazik, ahol jövő kedden az Universitari Dexeus Kórházban megműtik.”

A második versenyen Óscar Gutiérrez járt pórul. Az első felvonás győztese a 2. körben bukott a sikánban, és pechjére a pályán maradt. Néhányan még ki tudták kerülni, de Alessandro Zacconénak ez nem sikerült, és telibe találta vetélytársát. A szörnyű jelenetsor ellenére az mindenképpen biztató volt, hogy kiírták, az érintettek eszméletüknél vannak, és abból is pozitív következtetéseket levonni, hogy a körözést ezúttal csodával határos módon nem kellett megszakítani.

Varga Tibor az első tízben zárta a második MotoE-futamot, amelyen egy rémisztő baleset történt

Gutiérreznél elsőre nem állapítottak meg törést, de aztán a kórházban elvégzett CR-vizsgálat során kiderült, hogy eltört a medencecsontja. Mindez nyilvánvalóan rendkívül súlyos sérülés, de a balesetet látva ennél sokkal rosszabbul is járhatott volna. Az Instagram-oldalán megjelent bejegyzése alapján ezt ő is így gondolja.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Oscar Gutierrez (@oscargutierrez.99) által megosztott bejegyzés

Hála istennek nem történt komolyabb baj, mint hogy a medencecsont több helyen, mindkét oldalon eltört – fogalmazott. – Nagy volt az ijedtség, rendkívül erős ütést kaptam. Erősebben térünk vissza. Elnézést, hogy így ért véget a hétvége, bocsánatot kérek a csapattól. Köszönöm mindenkinek az üzeneteket és a hívásokat.”

Acosta a Viñales elleni párharcról: Félre kell tennünk az egymás közti csatákat

0

Pedro Acosta szerint nem fontos, hogy mi történt a Francia Nagydíj sprintjének végén, de kiemelte, hogy a Maverick Viñales elleni csatában sokat veszítettek Fabio Quartararóval szemben. A 20 éves pilóta, valamint Brad Binder is beszámolt saját bukásáról.

Biztatóan indult, de rémálomszerű véget ért a Francia Nagydíj sprintje a gyári KTM versenyzőinek. Az első körökben Pedro Acosta és Brad Binder egyaránt a középmezőny elején csatáztak, ám utóbbi bukása miatt viszonylag hamar kiszállt. A spanyol pilóta egészen a végéig versenyben volt, sőt, úgy tűnt, hogy felülkerekedik márkatársán, de végül ő is a kavicságyban kötött ki.

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

Acosta mindössze a tizenkettedik helyet szerezte meg az időmérőn, miután a hajrábeli sárga zászlók kifejezetten rosszul jöttek ki neki. Ennek ellenére jó rajtjának köszönhetően rengeteg pozíciót javított, ám mindhiába. Ugyanakkor igyekszik nem az utolsó körös incidensre koncentrálni, és inkább a biztató tempóra összpontosít.

Nem fontos, mi történt a végén – nyilatkozta a DAZN-nak. – Az időmérőn gondot okozott a sok sárga zászló, és a tizenkettedik helyről való indulás némileg katasztrófával ért fel. Jól rajtoltunk, és bár az első köreink nem voltak annyira jók, mint az élmezőnyé, de miután megelőztük Maverick [Viñalest], jó tempót diktáltunk ahhoz, hogy ott maradjunk Fabio [Quartararóval]. Az elején kicsit elmaradtunk, de remek volt a sebesség, nagyon boldognak kell lennünk.”

Bár Binder korán elszállt, Acosta és Viñales lényegében végig együtt motoroztak, és többször is helyet cseréltek egymással. A csata következtében viszont nem volt esélyük megfogni a végére látványosan elfogyó Quartararót. Az ifjabbik spanyol versenyző szerint ezen a téren taktikusabbak, illetve együttműködőbbek is lehettek volna.

Próbálunk javítani a motoron, és félre kell tennünk az egymás közötti csatákat – fogalmazott. – Mindig jó érzés a legjobb KTM-esnek lenni, A futam közepén kicsit megzavarodtunk, de tényleg nagyon gyorsan mentünk. Néhány körben fél másodpercet vesztettünk, és közelebb lehettünk volna Quartararóhoz. Elég jó volt a tempó, ezt akartuk elérni.”

Acosta aztán mégis belement bukásának részleteibe. A kétszeres világbajnok azok után került földre, hogy úgy tűnt, végleg dűlőre vitte a küzdelmet márkatársa ellen, hiszen előbb maga mögé utasította, majd Viñales még hibázott is. Az utolsó körben, annak is a legvégén viszont elesett, amihez az is hozzájárult, hogy rosszul mérte fel a különbséget.

Azt hittem, Maverick közelebb van, és kicsit szűkebben fordultam – árulta el. – Az az igazság, hogy az elejét illetően nem éreztem jól magam, és összecsukott. Egy kanyarra voltam a céltól, az utolsó kanyarra. Hála istennek sok mindenen mentem már keresztül a pályafutásom során. Egyes házasságok nem tartanak olyan sokáig, mint amin én átmentem.”

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Acosta karját a jerezi hétvége és teszt után megműtötték, a varratokat pedig még nem távolították el. Mindez azonban nem okozott neki komoly problémát. „A karommal nincs sok gond, egy tapasszal versenyzem, amely legfeljebb a szőrömet tépte ki, ezért vasárnap másként fogom feltenni” – mondta a rá jellemző humorral.

Ami Bindert illeti, a dél-afrikai versenyző a 4. kör 9-es kanyarjában esett el. „Szerintem ez volt a valaha volt legfurcsább bukásom – kezdte. – Egyenesen haladva fékeztem, és blokkoltam az elejét, de általában vannak kis blokkolások, aztán megint egyenesbe kerül. Azonban blokkoltam, és nem jött vissza. Próbáltam felszedni az elejét, de a hátulja kitört, majd egy highside-szerű dologban volt részem. Ez viszont épp elég volt ahhoz, hogy elessek. Ez nem ideális. Őszintén szólva nagyszerűen éreztem magam, de nyilvánvalóan nem voltam elég gyors ahhoz, hogy átverekedjem magam [a mezőnyön]. Az érzés ugyanakkor ott van, jól rajtoltam, és azt gondoltam, hogy harcban lehetek a két márkatársammal.”

Hivatalos: új sorozat indul a gyorsaságimotoros-vb hétvégéin a Harley-Davidsonnal

0

A MotoGP bejelentette, hogy a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna megállapodott a Harley-Davidsonnal. Ennek értelmében jövőre új széria indul az amerikai gyártó motorjainak kizárólagos részvételével.

Ahogyan azt a nemzetközi sajtó előre jelezte, hivatalossá vált, hogy a Harley-Davidson 2026-tól képviseltetni fogja a gyorsaságimotoros-világbajnokság egyes hétvégéin. Az amerikai márka és a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna ugyanis megállapodtak az együttműködésről, amelynek értelmében az Egyesült Államokban népszerű King of the Baggers széria mintájára itt is bagger, vagyis nagy oldaltáskával rendelkező motorokkal fognak versenyezni.

A bejelentés arra is kitér, hogy a tervek szerint hat fordulót rendeznek, minden hétvégém két-két futammal. A sorozat Európában és Észak-Amerikában fog megjelenni, amivel lényegében elismerték, hogy az egyik fordulónak Austin ad otthont. A csapatok száma minimum hat, maximum nyolc lesz. Az egyéb részletek az alábbi cikkünkből derülnek ki, persze akkor még minden csak feltételezés volt.

Új projektről állapodott meg a Harley-Davidson a MotoGP promóterével?

Ez egy merész új lépés a Harley-Davidson globális versenyzési ambícióinak terén – nyilatkozta Jochen Zeitz, az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója. – A Harley-Davidson a több mint százhúsz évvel ezelőtti kezdetek óta a közúton és azon kívül is úttörő szerepet játszik a teljesítmény terén. Ezt legutóbb a MotoAmerica Mission King of the Baggers versenysorozaton, valamint olyan teljesítményorientált termékeken keresztül bizonyítottuk, mint az új CVO RR motorunk és a CVO Road Glide ST. Láttuk, hogy a motorosokat és a rajongókat mennyire megszólítja a teljesítmény, és tudjuk, hogy még többre vágynak. Izgatottak vagyunk, hogy ezzel az új szériával a versenyzés egy új formáját hozzuk el a világszínpadra. Ez nemcsak egy merész és új, az örökségünket ünneplő, illetve egyben jövőbe mutató fejezet a márkánk számára, hanem elképesztő látványossággal gazdagítja a világ legnagyobb motoros show-ját.”

Ez az együttműködés a Harley-Davidsonnal mindkét fél számára izgalmas lehetőség – ezek már Carmelo Ezpeletának, a Dorna vezérigazgatójának szavai. – Igazi nemzetközi platformot kínálunk a Harley-Davidson számára, hogy kiterjessze globális elérését, a Harley-Davidson pedig tökéletes helyzetben van ahhoz, hogy csatlakozzon hozzánk, új közönséghez juttatva el sportágunkat, hiszen az Egyesült Államok egyik legikonikusabb »életstílusmárkájával« szövetkezünk. Ez a partnerség nagy lehetőségeket rejt magában a stratégiánk szempontjából, és igazi látványosságot nyújt majd a rajongóknak, teljesen új ízt adva azoknak a nagydíjhétvégéknek, amelyeken a sorozat versenyezni fog.”

Quartararo örül, hogy most csalódott lehet, a főfutamon különleges külsővel vághat vissza (videó)

0

Fabio Quartararo csalódottságra utalt a Francia Nagydíj sprintje után, ugyanakkor egyértelművé tette, örül, hogy egy negyedik hely után így érez. A gyári Yamaha versenyzője különleges színezésű motorral, illetve bőrruhában teljesíti a főfutamot.

Fabio Quartararo a Francia Nagydíj szombati napján is nagyot alkotott. Az időmérő hasonló forgatókönyvet hozott, mint a jerezi kvalifikáció: Marc Márquez verhetetlennek tűnő körrel kezdett, ám a végére a francia versenyző nála is gyorsabb volt, így azok után, hogy hosszú időt követően megszakadt a pole pozíció nélküli időszaka, most begyűjtötte zsinórban második rajtelsőségét.

Quartararo utolsó nekifutásra verte a Márquez fivéreket, körrekorddal nyerte a hazai időmérőjét

A sprinten aztán szintén ígéretesen indult számára, ám végül a Márquez testvérekkel és Fermín Aldeguerrel nem tudott mit kezdeni, és negyedik lett. A leintés után előkerült egy videó, amelyben Marc Márquezzel megbeszélik a történteket, majd a nyolcszoros világbajnok kijelenti, hogy „nagyon jó munkát végzel”. Ezzel együtt Quartararo nem volt boldog a negyedik pozíció miatt, annak viszont örült, hogy egy ilyen eredmény után ez az érzés kavargott benne.

Marc and Fabio debriefing after the sprint
byu/crimilde inmotogp

Korábban szinte soha nem szereztünk pontot a sprinten, és egy negyedik helyezéssel csalódni jó dolog – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Természetesen szerettem volna felállni a sprintdobogóra, de intelligensen kellett versenyeznünk, és el kellett fogadnunk, hogy az előttünk végző három srác gyorsabb. Ugyanakkor élveztem, és úgy gondolom, hogy az első körökben remekül szerepeltünk. Vasárnap remélhetőleg a gumik kicsit kevésbé fognak kopni.”

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

Quartararo már az első kanyarok után több mint 1 másodperces előnyt épített ki, ám ez fokozatosan elfogyott, ő pedig inkább nem kockáztatott, hogy ne ismétlődjön meg a két héttel korábbi bukása a sprinten. A 26 éves versenyző helyzetét nehezítette, hogy bár az új motorblokk egy fokkal jobb teljesítményre képes, de a Ducati erőforrásától még mindig jelentősen elmaradt, éppen ezért az első köröket nagyon megnyomta.

Mindig is ez volt a terv, mert kicsit küszködünk az erővel, még ha az új motorblokk segít is egy picit – fogalmazott. – Azonban látjuk, hogy az egyenesekben még mindig nagyon messze vagyunk a Ducatitól, és tudjuk, mi hiányzik ahhoz, hogy igazán felvegyük velük a versenyt. Tisztában vagyunk vele, de megtalálni már nehezebb a mérnököknek. Ezzel együtt, ahogyan mondtam, nagyszerű, hogy a sprinten elért negyedik pozícióval csalódottak vagyunk, és megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani.”

Hogy mi lesz a főfutamon? Nos, ezt nehéz megmondani, Quartararo mindenesetre pénteken ígéretes versenyszimulációt teljesített. A cél mindenképpen a dobogó, amelyet különleges módon érhet el, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan különleges színezésű motorral, illetve bőrruhában fog rajthoz állni. Azonban tudja, hogy nem szabad mindenáron hajszolni a hazai pódiumot.

Ugyanazt kell tennünk, mint most: vasárnap intelligens versenyt kell futnunk, és meg kell próbálnunk a lehető legjobb helyezést elérni – szögezte le. – Tudjuk, hogy néha el kell fogadnunk a negyedik pozíciót, és nincs értelme a harmadikért bukni. Olykor el kell fogadnunk, hogy a harmadikhoz nincs meg a tempónk Ugyanakkor nagyon élveztem, remek, hogy pár kört már az élen töltöttem, és elég közel tudtam maradni.”

Bagnaia elárulta, miért szenvedte el a bukást, amelyre még csak nem is „figyelmeztette” a motorja

0

Francesco Bagnaiának ismét az okozott problémát, hogy idén nem érzi a motorja elejét. Az olasz pilóta szombati bukásának is ez volt az oka, illetve a nem tökéletesen megválasztott sebesség és dőlésszög. Bár „mentálisan keménynek” titulálta az esést, úgy gondolja, vasárnap akár a győzelemre is esélye nyílhat. 

A Francia Nagydíj pénteki napján úgy tűnt, hogy ezúttal igazán jó hétvégéje lehet az idén többször küszködő Francesco Bagnaiának. A kétszeres MotoGP-bajnok harmadik lett az edzésen a csapattársa, Marc Márquez és Fabio Quartararo mögött. Viszont amíg két vetélytársa tovább tudta vinni a jó tempót az időmérőre és a sprintre is – amelyet Márquez nyert meg –, Bagnaiának rosszul alakult a szombatja. A kvalifikáción csak hatodik lett, majd egy jó rajt után röviddel a kavicságyban fejezte be a sprintet. A 3-as kanyar viccelte meg, ahol elúszott a motorjának eleje.

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

„Mentálisan kemény volt ez az esés – mondta Bagnaia a sprint után. – Ez volt az első bukásom az évben, és akkor történt, amikor a legkevésbé számítottam rá. Nyugodt voltam, nem akartam kockáztatni. Úgy gondoltam, hogy a második hely elérhető, de a 3-as kanyarban elment az eleje. Nem érzem az elejét, most úgy buktam, hogy semmi őrültséget nem csináltam. Pedig 2020 óta mindig nagyon éreztem, de ez most teljesen eltűnt. És ez eléggé zavar. Kipróbáltam új dolgokat, amelyek elég jól működtek, de a jó érzések nem tértek csak úgy vissza. Ezért döntöttem úgy, hogy változtatok. De ez nem az én stílusom, ami miatt nem érzem magam kényelmesen a motoron.”

Pedig az elmondása szerint a napja nem így indult: „Reggel még minden rendben volt, boldog voltam, jól éreztem magam a motoron, és a tempóm is megvolt. És ugyanez volt helyzet a sprint elején is. Az időmérőn viszont egy kicsit hibáztam, a lágy első gumival [amelyet feltettünk] ugyanis nem vagyok túl versenyképes gyorskörökön. Nem tudom vele százszázalékosan nyomni, főleg, hogy nincs meg a szükséges érzés az elejével, de azt is tudom, hogy ebben kevésbé vagyok ügyes, mint mások. De azért a hatodik helyről indulhattam, anélkül, hogy fenomenális kört futottam volna, szóval nem lett belőle nagy probléma.” 

 „Amikor elkezdtem a versenyt még jól éreztem magam, és jól is indultam el. Gyorsan odaértem volna Álex [Márquezhez, aki a harmadik helyen haladt]. Valószínűleg a 7-es kanyarban elmentem volna mellette, de a 3-as kanyarhoz érve figyelmeztetés nélkül becsukott az eleje. Nem csináltam semmi őrültséget, de így is elvesztettem az elejét, ami miatt pedig kiestem. Nagy kár ezért, mert valószínűleg jó versenyünk lett volna, még akkor is, ha továbbra sem érzem az elejét. De legalább gyors tudtam lenni, és a versenytempómat figyelembe véve a második hely elérhető lett volna.”

Bagnaia elismerte, elvesztette a „fegyvereit”, de Quartararótól már megkapta a siker receptjét 

A bukás konkrét okát az adatokból már ki tudta olvasni. „Az adatok szerint a szokásosnál valamivel lassabban és 5 fokkal kisebb dőlésszöggel mentem be a kanyarba, ezért buktam. A stratégiám ugyanaz volt, mint mindig, nem változtattam semmin radikálisan” – tette hozzá Bagnaia. 

A gyári Ducatinál rövid időn belül ez volt a második olyan bukás, amely éles körülmények között jött, hiszen Márquez a jerezi főfutamon dobta el a motorját. Viszont a két eset között a gép színét leszámítva nem volt sok közös pont. „Ott más volt a helyzet – mutatott rá Bagnaia. – Marc egy gyors kanyarban ment elég nagy tempóval. Én viszont nem mentem be olyan keményen, épp ellenkezőleg, a szokásosnál lassabban mentem. Nem tudom, hogy milliméterre pontosan a megfelelő íven voltam-e, de nagyjából biztosan. Akkor is ugyanazt az ívet használtam, mint az előző körben. Mindenesetre, ha buktam, az valószínűleg azért volt, mert valami nem stimmelt. De arra nem számíthattam, hogy így fogok elesni.” 

A szombat délutáni előrejelzések szerint vasárnap megérkezik majd az eső Le Mans-ba, cikkünk írásakor erre nagyjából 90 százalékos esély mutatkozik. Ez nem kedvez Bagnaiának, de szerinte másoknak sem. Az olasz motoros az eddigi tempóját látva bizakodva fordul rá a Francia Nagydíj zárónapjára. „Az eső soha senkinek sem segít. Le Mans híres arról, hogy bármikor eshet az eső, szóval ez jó kis meglepetés lesz mindenkinek. Holnap a szokásos módon fogok dolgozni, ahogy mindig is szoktam. Megpróbálom majd túlélni az első kört és a 3-as kanyart. De a tempóm jó, gyors vagyok, és úgy gondolom, van esélyem a második helyre, vagy akár a győzelemre is” – tekintett előre a háromszoros világbajnok.

Jön Márquezék és Bagnaia csatájának újabb felvonása, Varga Tibor debütál a vb-n – hétvégi menetrend

Mindkét Márquez számára Quartararo visszaesése volt a kulcs, Aldeguer álomvilágban járt

0

Marc Márquez először azt hitte, lehetetlen lesz tartani Fabio Quartararo tempóját, de később meglátta, hogy a francia pilóta szenved, és ekkor határozta el magát az előzésre. Álex Márquez is hasonlóan gondolkodott, míg Fermín Aldeguer számára egy álommal ért fel első királykategóriás dobogója.

A szombat délután csúcseseményeként a Francia Nagydíjon is a MotoGP sprintfutama szolgált. Marc Márquez ma sem talált legyőzőre, így már zsinórban a hatodik sikerét aratta szombaton. Legfőbb ellenfele, Fabio Quartararo végül egészen a negyedik helyig csúszott vissza, miután a viadal második felében Álex Márquez és Fermín Aldeguer is levadászta.

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

A második helyről rajtoló Marc Márquez bár eleinte nem tudta a lépést tartani a hazai hőssel, de később fokozatosan csökkentette a hátrányát. A csúcstámadás a 6. körben következett be, ekkor tudta maga mögé utasítani Quartararót. A manővert követően már nem forgott veszélyben a 32 éves versenyző elsősége, aki újabb skalpjával visszavette a vezetést az összetettben.

„Fabio a rajtnál elképesztően gyors volt, borzasztóan nyomta neki. Azt mondtam magamban, hogy »oké, nem tudom tartani ezt a tempót«. Aztán láttam, hogy elkezdett visszaesni, én pedig egyre jobban éreztem magam [a motoron]. Az utolsó körökben remekül vezettem, talán az utolsó kört túlságosan is lazára vettem. Jó érzéseim vannak, úgyhogy meglátjuk, hogy holnap hogyan tudjuk befejezni a munkát” – értékelt Marc Márquez a leintést követően.

A harmadik helyről rajtoló Álex Márquez két körrel később vadászta le Quartararót. A Gresini pilótájának sem veszélyeztette semmi sem a második helyét. Vagyis azt a pozíciót, amelyet eddig a 29 éves versenyző sajátított ki magának a sprintekre, mivel ő is a hatodik alkalommal érte el ugyanazt az eredményt.

„Délelőtt nagyon nagy lépést tettünk előre, ezáltal még jobban tudtam motorozni. Jó startot vettem, ott voltam [az elejében], és nyugodt tudtam maradni. Fabionak problémái akadtak a hátsó gumival, és akkor azt mondtam, hogy »itt az idő a támadásra«. A Marckal szembeni különbségen lehetetlen volt csökkenteni, de Fermínhez képest kontrollálni tudtam. Nagyon boldog vagyok, hogy második lehettem ma. Bár elvesztettük a [bajnoki] vezetést, de egy újabb második hely került a zsákban” – összegezte gondolatait Álex Márquez.

A dobogó legalsó fokára életében először (már ami a királykategóriát illeti) Aldeguer állhatott fel, aki a negyedik rajtkockából várhatta a lámpák kialvását. Nem túlzás azt állítani, hogy az újonc pilóta csörtéje volt a leglátványosabb mindközül. Miközben csatázott Quartararóval, először a francia osztott ki neki egy „body check-et”, ezt azonban néhány kanyarral később Aldeguer viszonozta.

„Hihetetlenül érzem magam. Ez egy álom számomra, hogy itt lehetek a legjobbakkal. Azt hiszem, nem kell semmit sem mondanom, köszönöm a teljes Gresini csapatnak, mert rengeteget segítettek. A tempónk megvan, de további tapasztalatokat kell gyűjtenünk, hogy még versenyképesebbé váljunk” – fogalmazott Aldeguer.

Varga Tibor az első tízben zárta a második MotoE-futamot, amelyen egy rémisztő baleset történt

0

Varga Tibor a 10. helyen zárta a második Le Mans-i MotoE-futamot. A magyar pilóta ezzel az eredménnyel 6 pontot tett be a zsákba, 10-re növelve a bajnoki egységeinek számát. A versenyt Mattia Casadei nyerte Kevin Zannoni és Jordi Torres előtt. Az első futamot behúzó Óscar Gutiérrez pedig egy ijesztő baleset főszereplője volt: bukása után a pályán maradt, és az egyik vetélytársa telibe találta. 

A MotoGP sprintje után a MotoE második futamával zárult a Francia Nagydíj szombati napja. Varga Tibor, aki az első viadalt a 12. helyen zárta, ezúttal a 14. pozícióból várhatta a rajtot, pedig az időmérőn 15. lett. Varga elől ugyanis kiesett Eric Granado, aki egy csúnya baleset elszenvedője volt, a bukása után eltalálta egy vetélytársa motorja. A brazil pilótának eltört a jobb sípcsontja, ami miatt kedden meg fogják műteni. Az első rajtsort így Alessandro Zaccone mellett az első viadalt megnyerő Óscar Gutiérrez és Andrea Mantovani töltötte fel. A start előtt a levegő hőmérséklete 22 fokos, a Le Mans-i pályáé 36 fokos volt. 

Varga Tibor erős pontszerzéssel kezdte meg a MotoE-szezont a csúnya baleset miatt félbeszakított futamon

A rajtnál Gutiérrez és Mantovani is elment Zaccone mellett. Varga szintén előre tudott lépdelni, a start után rövidesen már a 12. volt. A viadal elején aztán jött a dráma: Gutiérrez bukott, de szerencsétlen módon a pályán maradt, Zaccone pedig telibe találta. Ennek ellenére nem kellett megszakítani a futamot, ráadásul egyik érintett sem veszítette el az eszméletét. 

A kettős bukás után Kevin Zannoni állt az élre, Mattia Casadei előtt. Az LCR pilótája aztán a futam feléhez közeledve megelőzte a honfitársát, amivel átvette a vezetést. Eközben Matteo Ferrari bukott, aminek eredményeképp Varga már a 10. helyre jött előre. A magyar pilóta ezután is folyamatosan bíztató tempót diktált, és 4 körrel a vége előtt megelőzte Jacopo Hosciucot, amit követően már a 9. helyen haladt. Viszont a római pilóta egy körrel később visszavette tőle ezt a pozíciót. 

Hosciuc az utolsó körben elment Luca Bernardi mellett, aki beesett Varga ölébe. A debreceni motoros gyorsabb volt olasz vetélytársánál, ám megelőzni nem tudta. A 47-es rajtszámmal versenyző pilóta végül 10. lett. Így pedig 6-ot gyűjtve 10-re növelte a pontjainak számát, ami a tabella megosztott 12. pozíciójába helyezte. A versenyt végül Casedei nyerte Zannoni és Jordi Torres előtt, az olasz pilóta győzelme nem igazán forgott veszélyben a hajrában sem.

A második Le Mans-i futam végeredménye

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

0

Marc Márquez nyerte a Francia Nagydíj sprintfutamát, így idén még mindig veretlen a rövidebb versenyeken. Mögötte Álex Márquez, majd az első MotoGP-dobogóját szerző Fermín Aldeguer ért célba, aki ünneplés közben nekiment a győztesnek. A pole pozícióból rajtoló Fabio Quartararo nem bírt a Ducati-pilótákkal, és végül negyedik lett. Francesco Bagnaia bukott a viadal elején, Pedro Acosta pedig az utolsó kanyarban esett el, amivel mindketten értékes pontokat dobtak a kavicságyba. 

A kisebb kategóriák időmérői után a MotoGP sprintjével folytatódott a Francia Nagydíj programja. Az időmérő eredményének megfelelően a hazai közönség előtt motorozó Fabio Quartararo indulhatott a pole pozícióból, mellé Marc és Álex Márquez állhatott fel az első sorba. A start előtt 23 fokos volt a levegő, 36 a Le Mans-i pálya hőmérséklete. A gumiválasztást illetően teljesen egységes volt a mezőny, mindenki az előre kemény hátulra lágy kiosztás mellett döntött. 

Quartararo utolsó nekifutásra verte a Márquez fivéreket, körrekorddal nyerte a hazai időmérőjét

Marc Márquez nagyszerűen indult el, rövid időre át is vette a vezetést, de Quartararo nem hagyta magát, és üdvrivalgás közepette visszavette az első helyet. A francia pilóta ezután nagyan jó tempót kezdett diktálni, és a 2. kör elejére már 6 tizedmásodperc volt az előnye a nyolcszoros világbajnok előtt. Az élmezőnyben ezeket az előzéseket leszámítva nem történt változás. 

Francesco Bagnaia láthatóan próbált javítani a félresikerült időmérője után, de túlvállalta magát. Az olasz pilótát a 2. körben viccelte meg a 3-as kanyar, amely a hétvégén már sokaknak gondot okozott. Bagnaia tehát bukott, és nem is tudta folytatni a versenyt. 

Ekkora az idősebb Márquez fivér fél másodpercre megközelítette Quartararót, a spanyol pilótát pedig hasonló távolságból követte a testvére. Eközben Marco Bezzecchi valószínűleg egy technikai hiba miatt visszaesett a mezőny végére, majd egy időre ki is állt a bokszba, Brad Binder pedig bukott. 

A futam feléhez közeledve elkezdődött a harc az első helyért, Marc Márquez ugyanis aktívan támadni kezdte Quartararót. A 6. körben egy rövid időre el is ment mellette a 3-as kanyarban, de akkor a Yamaha-pilóta még vissza tudott bújni mellé. Pár kanyarral később viszont már nem volt ellenszere, így a gyári Ducati versenyzője átvette a vezetést. 

Két körrel később aztán Álex Márquez is utolérte Quartararót, majd a célegyenes végén át is tudta ugrani. Eközben a negyedik Fermín Aldeguer folyamatosan zárkózott fel kettejükre, Marc Márquez pedig körről-körre távolodott, rövidesen már 1 másodpercnél is messzebb volt a Gresini spanyol pilótájától.

A hajrához érve Aldeguer támadásba lendült, de az első ütését Quartararo még ki tudta védeni, illetve vissza tudott vágni. Másodjára azonban már nem tudott mit tenni, a francia pilóta tehát leszorul a dobogóról. Eközben Enea Bastianini kapott, majd le is töltött egy dupla hosszúkörös büntetést. 

Innentől a közvetlen élmezőnyben már nem történt változás, Marc Márquez tehát idén továbbra is hibátlan, ami a sprinteket illeti. Mögötte Álex Márquez és Fermín Aldeguer zárt, akinek ez volt az első dobogója a MotoGP-ben –örömében a leintés után nekiment Marc Márqueznek.

Fabio Quartararo végül negyedik lett Maverick Viñales előtt, aki viszont nem Pedro Acosta követett, mivel a mazarróni cápa bukott az utolsó kör utolsó kanyarjában. Az említetteken kívül még Johann Zarco, Fabio Di Giannantonio, Álex Rins és Joan Mir szerzett pontot.

A Le Mans-i sprint végeredménye

González bizonyult a Moto2 leggyorsabbjának, Quilesé a Moto3 rajtelsősége

0

A Moto2-ben Manuel González szerezte meg a Francia Nagydíj rajtelsőségét, míg a legkisebbek között Máximo Quiles diadalmaskodott. 

A MotoE első versenyét követően a kisebb kategóriák időmérőjével folytatódott a Francia Nagydíj szombati programja. A Moto2-t, és a Moto3-at ideális, napos körülmények fogadták, 22 fokos levegő- és 32 fokos aszfalthőmérséklettel.

Ezúttal is voltak változások a két mezőny összetételében. A Moto2 francia fordulóját kiüli Mario Aji, valamint pénteken ketten is megsérültek: Álex Escrig és Darryn Binder sem folytathatja a hétvégét, előbbit Daniel Muñoz pótolja. A Moto3-ban is jegyezhettünk fel változásokat. Visszatért Máximo Quiles, viszont továbbra is hiányzik Marcos Uriarte, Matteo Bertelle, valamint Ruché Moodley is. A spanyol pilótát Adrián Cruces, az olaszt Vicente Pérez, míg a dél-afrikait Jakob Rosenthaler helyettesíti Le Mans-ban.

Quartararo utolsó nekifutásra verte a Márquez fivéreket, körrekorddal nyerte a hazai időmérőjét

Ez történt a Moto2 időmérőjén

Az első körök alkalmával Barry Baltus kezdett a legerősebben 1:35.056 másodperces körrel, míg a második helyezett Adrián Huertas 1:35.284-gyel indított. Ayumu Sasaki pedig bukott közben.

Zonta van den Goorbergh, David Alonso, valamint Daniel Holgado is faragni tudott a köridején második nekifutásra. Baltus pedig 1:35 alá is benézett, 1:34:894-re javított.

Másfél perccel a vége előtt az utolsó tüzijáték is megkezdődött, Collin Veijer érkezett meg a negyedik helyre. Marcos Ramírez is jelentős javítást tudott felmutatni, ezzel ki tudta túrni van den Goorberghet. Sőt, végül Veijer sem folytathatta az időmérőt, mivel az utolsó pillanatban Alonso és Iván Ortolá is be tudott férkőzni az első négybe.

A Q2-ben kezdhetett Manuel González, Diogo Moreira, Filip Salač, Jake Dixon, Celestino Vietti, Jorge Navarro, Sergio García, Alonso López, Albert Arenas, Tony Arbolino, Deniz Öncü, Arón Canet, Senna Agius, Izan Guevara.

A kvalifikáció második fele Salač vezényletével kezdődött. Csapattársa, Dixon azonban kapásból körrekorddal indított és 1:34.682-őt futott, mögötte González, Baltus, Vietti és Ortolá következett, García pedig bukott.

A második szétlövésben González vissza tudta venni a kezdeményezést, és először 16 ezredet, majd újabb szűk másfel tizedet javított, és már 1:34.518 állt a neve mellett.

A záróakkord négy és fél perccel az idő lejárta előtt indult el, Arenas pedig a hatodik helyre egerészte fel magát. Két perccel a leintés előtt Navarro bukott, Dixon pedig bár erősen kezdett, pozíciót nem tudott javítani. González 1:34.372-et futott, azonban Dixon és Canet körét annullálták.

Az utolsó lövésekre többen is begyújtották a rakétákat, és sorra jöttek a piros szektorok. González újabb javítást mutatott 1:34.315-tel. Baltus, Moreira, Arenas és Canet is faragni tudott körén, így Dixon csupán a hatodik helyen zárt, a spanyol rajtelsőségére azonban ők sem jelentettek veszélyt.

A Moto2 Le Mans-i időmérőjének végeredménye

A Moto3 kvalifikációjának összefoglalója

Ricardo Rossi hosszú körös büntetést kapott feltartás miatt. Az első mért köröket Cormac Buchanan felvezetésével kezdték meg, Eddie O’Shea pedig már a felvezető körön eldobta a motort. Az új-zélandi versenyző 1:41.993-cal kezdte meg a táncot.

Ezt senki nem tudta megdönteni az első körben, azonban a második nekifutása szinte mindenki dobálta a piros szektoridőket. Végül Pérez és Jacob Roulstone tudott beférkőzni Buchanan elé, a spanyol 1:41.225-öt tudott futni, amelyre az ausztrál 1:41.201-tel válaszolt.

Luca Lunetta és Nicola Carraro érkezett meg a továbbjutók közé a Q1 derekán, míg Roulstone nagy magányában bukott.

Az utolsó körökre viszonylag későn jöttek ki a versenyzők, mindössze egy körre maradt idejük. A továbbjutók kiléte azonban nem változott, csupán Lunetta jött fel a második helyre, akit Cruces nyársalt fel kis híján. Az olaszon kívül Roulstone, Pérez és Carraro folytathatta a kvalifikációt.

Egyenes ágon jutott be a Q2-be David Muñoz, Ryusei Yamanaka, Adrián Fernández, Ángel Piqueras, Máximo Quiles, Guido Pini, Dennis Foggia, Taiyo Furusato, José Antonio Rueda, Scott Ogden, Álvaro Carpe, Joel Kelso, David Almansa és Valentin Perrone.

A döntő vágtát Rueda kezdte meg. A spanyol végül nem fejezte be a körét, honfitársa Quiles azonban nem szakította meg, aki először 1:40.301-et, majd 1:39.947-et motorozott, és kényelmes előnyt épített ki. Kilenc perccel a vége előtt a második Piqueras előtt majdnem hat tizeddel állt.

Eközben Lunetta miatt volt kis ideig sárga zászló, miután a 6-os kanyarban eldobta, a motorja pedig a pálya közepére sodródott. Carpe pedig vizsgálat alá került, miután még piros lámpánál hagyta el a bokszutcát, ezért végül elvették az első körét.

Három perccel a vége előtt Piqueras és Rueda is faragni tudott az idején, de még így is messze elmaradtak Quiles körétől. A véghajrához közeledve Kelso is megrázta magát, és feljött a második helyre.

Quiles rajtelsőségét azonban mér semmi nem veszélyeztette, és a Márquez testvérek protezsáltja megnyerte a kvalifikációt, mögötte a végül sokat javító Pini, Kelso, Piqueras és Fernández következett.

A Moto3 Le Mans-i időmérőjének végeredménye