back to top
2025. július 08. 23:58
Kezdőlap Blog Oldal 41

Bezzecchi kipróbálta magát a virtuális Balaton Park Circuiten, amely elnyerte a tetszését (videó)

0

Marco Bezzecchi a MotoGP idei videójátékában tesztelte a Balaton Park Circuitet. Az olasz pilóta szerint jól néz ki” a balatonfőkajári pálya. 

Ahogy korábban beszámoltunk róla, nemrég jelent meg a MotoGP idei videójátéka, a MotoGP25. A program a naptár változásait lekövetve már tartalmazza a Balaton Park Circuitet is, amely augusztusban otthont fog adni a Magyar Nagydíjnak. A pálya persze egyelőre teljesen ismeretlen a mezőny számára, hiszen egy aránylag új aszfaltcsíkról van szó. 

Ilyen egy kör a Balaton Park Circuiten MotoGP-géppel (videó)

Amikor tehát Marco Bezzecchinek lehetősége nyílt kipróbálni a játékot az Aprilia e-sportolójával, Davide Turrisivel, az elsők között hajtott fel” a Balaton Park megújult nyomvonalára. Bezzecchi több kommentárt is fűzött a balatonfőkajári pályához. Megállapította, hogy nagyon szűk az első szektor”, amely trükkös” kanyarokat tartalmaz. “Azt kell mondanom, jól néz ki ez a pálya”  tette hozzá végül összegzően. 

A balszerencsés Mir nem úszta meg törés nélkül a balesetet, melynek okozásáért büntetés járt

0

Joan Mir kéztörést szenvedett és nyaki fájdalmai vannak a Francia Nagydíj elején elszenvedett balesetének következtében. A dominót Enea Bastianini indította el, akit meg is büntettek a következő fordulóra.

Kaotikusan alakult a Francia Nagydíj, a MotoGP-ben, különösen az eleje. Mindjárt az első sikán drámát hozott, ugyanis többen is elestek. Köztük volt Francesco Bagnaia, aki többek között emiatt nullázott a versenyen, és kis híján szintén az incidens áldozatává vált a későbbi győztes, Johann Zarco, aki azonban végül megúszta annyival, hogy lehajtott a bukótérbe.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

Kettőjük közé szorult be Joan Mir, akinek folytatódott szörnyű statisztikája, hiszen legutóbbi tizenkét főfutamából mindössze kettőt fejezett be. Erről azonban semmit nem tehetett, hiszen érthető módon próbálta elkerülni az olasz pilóta csúszó motorját, a másik oldalán viszont márkatársa volt, így lényegében nem volt hová mennie.

A többi érintettel ellentétben a 27 éves versenyző nem folytatta a viadalt, hanem útja előbb az orvosi központba, majd a helyi kórházba vezetett. Ott az esti órákban megállapították, hogy nem úszta meg sérülés nélkül az incidenst, olyannyira, hogy törést diagnosztizáltak nála. Állapotáról később a Honda informálta a világot.

Joan Mir nagyon balszerencsés volt a futamon, az első sikánban beszorult Bagnaia, Zarco és [Enea] Bastianini közé. – olvasható a közleményben .– A MotoGP súlyosan eleső 2020-as világbajnokát további vizsgálatokra a helyi kórházba szállították. A jobb kezében törést szenvedett, és nyakfájdalmai vannak, állapotáról a következő napokban adunk tájékoztatást.”

A felsorolásból eddig kimaradt Bastianini, aki az egész láncreakciót elindította, hiszen ő volt az, aki a féktávot elmérve nekiment Bagnaiának. A Tech3 pilótájának mozgalmas versenye volt, hiszen egyike volt azon versenyzőknek, akik a rajt előtt motort cseréltek, bevállalva ezzel a dupla hosszú körös büntetést. Később aztán még egyszer elesett, akkor a 14-es kanyarban, majd bokszutcai sebességtúllépésért újabb büntetést kapott. Végül a tizenharmadik pozícióban ért célba körhátrányban.

A sportfelügyelők az 1. körben történtekért utólag vették elő, és ekkor sem úszta meg az ilyen jellegű következményeket. A döntéshozók úgy ítélték meg, hogy felelőtlenül motorozott, amivel veszélybe sodort másokat, így a szabályzat 1:21.2-es cikkelye alapján hosszú körös büntetéssel sújtották a következő viadalra. Fontos kiemelni, hogy nem tették hozzá, hogy mindez arra a versenyre vonatkozik, amelyen legközelebb rajthoz áll, így Bastianininek mindenképpen a Brit Nagydíj főfutamán kell letöltenie a hosszú körös büntetését, amely egyébként eredetileg dupla hosszú kör lenne, de az enyhítő körülmények miatt a felére csökkentették.

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság hatodik fordulóját, a Francia Nagydíjat. A MotoGP-ben Marc Márquez visszavette a vezetést, Varga Tibor pedig bemutatkozott a MotoE-ben.

A napokban Le Mans-ban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol a szezon hatodik fordulójára, a Francia Nagydíjra került sor. A MotoGP-ben a sprintet Marc Márquez, a főfutamot pedig hatalmas meglepetésre Johann Zarco nyerte. Miután vasárnap Álex Márquez és Francesco Bagnaia sem szerzett pontot, a nyolcszoros világbajnok öccsével szemben 22, míg a szombaton is eleső csapattársához képest már 51 pontra növelte előnyét az összetettben. A Moto2-es versenyt Manuel González, míg a Moto3-as viadalt José Antonio Rueda húzta be, így mindketten növelték előnyüket Arón Canettel, illetve Ángel Piquerasszal szemben. A MotoE-ben most rendezték az első fordulót, Varga Tibor 10 pontot gyűjtve a táblázat tizenharmadik pozícióját foglalja el.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 171
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 149
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 120
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 85
5 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 74
6 Johann Zarco Honda LCR Honda 72
7 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 56
8 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 48
9 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 46
10 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 43
11 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 40
12 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 38
13 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 37
14 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 32
15 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 31
16 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 23
17 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 19
18 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 15
19 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 12
20 Takaaki Nakagami Honda Honda HRC Test Team 10
21 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 8
22 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha 3
23 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 2
24 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
25 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team 0
26 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 217
2 Honda 85
3 KTM 76
4 Yamaha 72
5 Aprilia 62
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 291
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 197
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 159
4 Monster Energy Yamaha MotoGP 79
5 Red Bull KTM Factory Racing 78
6 LCR Honda 72
7 Red Bull GASGAS Tech3 71
8 Trackhouse MotoGP Team 58
9 Honda HRC Castrol 49
10 Aprilia Racing 46
11 Prima Pramac Yamaha 24
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 111
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 95
3 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 77
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 73
5 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 50
6 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 42
7 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 40
8 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 39
9 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 38
10 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 37
11 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 36
12 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 36
13 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 29
14 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 28
15 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 17
16 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 12
17 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 12
18 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 11
19 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 10
20 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
21 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 10
22 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
23 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 7
24 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 5
25 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
26 Sergio García Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 3
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 133
2 Boscoscuro 88
3 Forward 10
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 168
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 150
3 Elf Marc VDS Racing Team 105
4 Beta Tools SpeedRS Team 78
5 Italtrans Racing Team 55
6 OnlyFans American Racing Team 50
7 Red Bull KTM Ajo 48
8 CFMOTO Aspar Team 48
9 ITALJET Gresini Moto2 48
10 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 41
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 24
12 Klint Forward Factory Team 10
13 IDEMITSU Honda Team Asia 8
14 RW-Idrofoglia Racing GP 7
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 116
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 87
3 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 77
4 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 61
5 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 58
6 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 56
7 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
8 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 36
9 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 34
10 David Almansa Honda Leopard Racing 33
11 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 32
12 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 29
13 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 26
14 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 20
15 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 20
16 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 19
17 Scott Ogden KTM CIP Green Power 16
18 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 14
19 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
20 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 13
21 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 11
22 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 9
23 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 9
24 Joel Esteban KTM Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team 7
25 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
26 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 150
2 Honda 87
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 172
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 121
3 LevelUp – MTA 117
4 Leopard Racing 94
5 SIC58 Squadra Corse 65
6 Honda Team Asia 59
7 CFMOTO Aspar Team 52
8 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 46
9 Red Bull KTM Tech3 34
10 CIP Green Power 29
11 Rivacold Snipers Team 28
12 BOÉ Motorsports 20
13 Gryd – MLav Racing 3
MotoE: versenyzők
Helyezés Versenyző Csapat Pont
1 Mattia Casadei LCR E-Team 36
2 Kevin Zannoni Openbank Aspar Team 33
3 Andrea Mantovani KLINT Forward Factory Team 29
4 Óscar Gutiérrez Axxis-MSI 25
5 Jordi Torres Openbank Aspar Team 25
6 María Herrera KLINT Forward Factory Team 21
7 Lorenzo Baldassarri Dynavolt Intact GP MotoE 21
8 Nicholas Spinelli Rivacold Snipers Team 17
9 Alessandro Zaccone Aruba Cloud MotoE Racing Team 16
10 Jacopo Hosciuc Axxis-MSI 13
11 Alessio Finello Felo Gresini MotoE 11
12 Luca Bernardi Aruba Cloud MotoE Racing Team 10
13 Varga Tibor Rivacold Snipers Team 10
14 Raffaele Fusco Ongetta SIC58 Squadra Corse 4
15 Tommaso Occhi Ongetta SIC58 Squadra Corse 3
MotoE: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Openbank Aspar Team 58
2 KLINT Forward Factory Team 50
3 Axxis-MSI 38
4 LCR E-Team 36
5 Rivacold Snipers Team 27
6 Aruba Cloud MotoE Racing Team 26
7 Dynavolt Intact GP MotoE 21
8 Felo Gresini MotoE 11
9 Ongetta SIC58 Squadra Corse 7

Quartararo a történtek ellenére rengeteg pozitívummal és egy büntetéssel távozik Le Mans-ból

0

Fabio Quartararo elárulta, nem számított rá, hogy az utolsó kanyar fogja őt megtréfálni. A bukás és a nullázás ellenére rengeteg pozitívummal, valamint egy büntetéssel tud rákanyarodni a következő hetekre, és természetesen Johann Zarcónak is üzent.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Francia Nagydíj lehet az év versenye az idény végeztével. A viadal eleje hasonló fejetlenséget hozott, mint az austini főfutam, az izgalmak pedig az első körök után sem csitultak el. A taktikai és időjárásbeli kavalkádból Johann Zarco jött ki a legjobban, aki elképesztő fölénnyel nyerte meg a Le Mans-i káoszt Marc Márquez és Fermín Aldeguer előtt.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

A francia közönségnek tehát elegendő oka volt az örömre, de mindezt nem attól a személytől kapták meg, akire előzetesen számítottak. Fabio Quartararo ugyanis hiába tudta szombaton megszerezni a pole pozíciót, vasárnap ezt nem tudta pontokra váltani. A második felvezető kör végén a Yamaha versenyzője is bejött motort cserélni, ezért – a fél mezőnyhöz hasonlóan – megkapta a dupla hosszú körös büntetését, azonban nem ez nyírta ki a 26 éves pilóta nagydíját.

Quartararo versenye már a negyedik körben befejeződött, miközben Marc Márquezt kergette az első helyért. Az eső intenzitása erősödött, ezért az utolsó kanyar megtréfálta, és Brad Binderrel karöltve kicsúszott. A francia nem is tudta befejezni a viadalt, és eleinte elég feszülten próbált kitörni a sportbírók gyűrűjéből, majd visszatérni a versenybe. Ezt a tettét a sportfelügyelők nem nézték jó szemmel, és később 2000 eurós pénzbüntetést szabtak ki a francia versenyzőnek. Ezenkívül a Brit Nagydíj első szabadedzésének első tíz percében nem gurulhat ki a pályára.

„Úgy gondolom, eléggé trükkösek voltak a körülmények. A legjobbunkat nyújtottuk, de sajnos az utolsó kanyarban elestem. Nem számítottam rá, de rengetegen buktak ott, és néhányuknak így zárult” – nyilatkozta Quartararo a TNT Sportsnak, aki az eset után néhány körrel már kedélyesen beszélgetett Jack Millerrel, miközben a garázsokba bandukoltak vissza.

Ennek ellenére erről a versenyhétvégéről rengeteg pozitívummal tudnak távozni. Az ígéretes pénteki nap, valamint a szombati rajtelsőség és negyedik hely a sprintről egyértelműen jó irányba viheti el a hangvillásokat. És már-már azzal a gondolattal is el lehet játszani, hogy a jerezi teljesítmény nem egy egyszeri kiugrás volt, hanem a Yamaha akár a jövőben is fenntarthatja ezt a szintet.

Quartararo örül, hogy most csalódott lehet, a főfutamon különleges külsővel vághat vissza (videó)

„Természetesen a pontokat nézve a verseny a legfontosabb, de az egész hétvége alatt remek tempót menedzseltünk. Agresszívek voltunk, előztünk is, amit Jerezben nem tudtunk megtenni. Szóval le tudjuk szűrni a pozitívumokat. Kedden és szerdán lesz egy tesztünk Misanóban, úgyhogy meglátjuk” – erősítette meg.

Bár a francia himnusz végül nem neki szólt, de Quartararo természetesen honfitársáról is megemlékezett: „Gratulálok neki. Hallgathatod a közönséget, éneklik a Marseillaise-t, úgyhogy gratulálok neki. A családja is itt van, és úgy hallottam, hogy az édesanyja életében először látogatott ki egy versenyhétvégére, úgyhogy azt hiszem, élvezni fogják [a mai napot].”

Visszatért a szaltó, majd jött a libabőrös Marseillaise – így ünnepelték Zarco elképesztő győzelmét

Főnöke győzte meg Zarcót, hogy menjen szembe a többséggel, majd rimánkodott neki, hogy lassítson

0

Lucio Cecchinello szerint Johann Zarco Le Mans-i győzelme egy álom, amely mindenki munkájának a gyümölcse. Az LCR csapatfőnöke elmondta, hogyan győzte meg versenyzőjét, hogy ne cseréljen motort, és arra is kitért, hogy a végén már ő is próbálta rábírni a lassításra.

Az év eddigi legnagyobb meglepetését hozta a Francia Nagydíj, amelyen hazai győzelem született. Már Fabio Quartararo sikerére sem lehetett volna azt mondani, hogy papírforma, de a Ducati sikerszériáját nem ő, hanem Johann Zarco szakította meg. Ezzel pedig a francia közönség 71 év után először ünnepelhetett hazai diadalt a királykategóriában.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

Ez egy álom, hogy őszinte legyek, ez egy álom – nyilatkozta Lucio Cecchinello, az LCR tulajdonosa és egyben csapatfőnöke a TNT Sportsnak. – Nem számítottunk ilyen eredményre. Lenyűgöző futamot teljesített. Körönként egy másodperccel gyorsabb volt, mint Marc Márquez. Reméltük, hogy kicsit lelassít, mert húsz másodperc volt az előnye. Mindenesetre fantasztikus versenyünk volt, amelyre egész hátralévő életünkben emlékezni fogunk.”

Zarco lelassított, de csak a legvégén, ezért nem nyert végül 20 másodperc feletti előnnyel. Addig viszont hihetetlen módon körről körre, szektorról szektorra növelte előnyét, és egy ponton túl már a büntetés is belefért volna, persze ilyen körülmények között erről nem lehetett szó. Cecchinello a hajrában maga is odament a bokszfalhoz, hogy rávegye versenyzőjét a lassításra.

Természetesen, hiszen az első kanyarban három tizeddel volt gyorsabb, ahogyan a másodikban is – válaszolta arra a kérdésre, hogy vissza akarta-e fogni a 34 éves motorost. – Szóval alapvetően úgy gondoltuk, hogy esőben Marc a referencia. Marc viszont elismerte, hogy miután feltették neki az új esőgumit, látta, hogy nyolc másodperc a hátránya, úgy volt vele, hogy nyomja, de továbbra is nyolc másodperc volt, úgyhogy feladta. Ismeritek ezeket a körülményeket, tudjátok, mennyire trükkösek.”

Az olasz exversenyző persze nem csak pilótáját, hanem az egész csapatot, illetve gyártót is méltatta. „Ez mindenki munkájának az eredménye – szögezte le. – Természetesen Zarco munkájának, a csapat munkájának, a HRC munkájának, a pályán dolgozó mérnökök munkájának, emellett pedig persze a japán HRC-részleg munkájának. Ez mindenki erőfeszítésének az eredménye.”

Zarco győzelmének kulcsa – a remek tempó mellett – a futam eleje volt. A francia versenyző ugyanis egyike volt annak a négy pilótának, aki a felvezető kör végén és később sem jött ki motort cserélni. Ezzel ugyan az első körökben időt veszített, de cserébe megspórolt két kiállást. Főnöke elmondta, hogyan győzte meg őt a kiválónak bizonyuló döntésről.

Őszinte leszek, van néhány radarapplikációnk – árulta el. – Ezek közül az egyiket repülés során használom, és láttam, hogy húsz percen belül jobban fog esni, több eső jön, amit mondtam is neki. Szóval őszintén szólva igencsak magabiztosak voltunk. Megmutattam neki a radart, és mondtam, hogy jön. Szerintem meggyőztem őt, hogy maradjon kint a pályán az esőgumikon. Aztán ez bizonyult a tökéletes választásnak.”

Győzelmének köszönhetően Zarco feljött a tabella ötödik helyére, és kizárólag Ducatik előzik meg, ráadásul Fabio Di Giannantonio mögött csupán 2 pont a lemaradása. Ezzel párhuzamosan a Honda visszaszerezte a második helyet a konstruktőrök között, és 9 ponttal ellépett a harmadik KTM-től. Cecchinello azonban tudja, hogy még messze nem dőlhetnek hátra.

Persze, hogy lenyűgöző. – fogalmazott. – Azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy nagyon különleges körülmények voltak. Fejlődünk, de még mindig van lemaradás, amelyet be kell hozni. Továbbra is rengeteg munka áll előttünk, mivel a Ducatikhoz képest a legtöbb pályán még mindig [körönként] fél másodperccel lassabbak vagyunk, Marc Márquezzel összevetve pedig nyolc tizeddel vagy még többel. Szóval továbbra is sok a tennivalónk, de egyértelműen jó úton járunk, ez pedig extra motivációt jelent a keményebb munkára.”

Visszatért a szaltó, majd jött a libabőrös Marseillaise – így ünnepelték Zarco elképesztő győzelmét

Visszatért a szaltó, majd jött a libabőrös Marseillaise – így ünnepelték Zarco elképesztő győzelmét

0

Johann Zarcót óriási ünneplésben részesítette a francia közönség, és ő maga is megkönnyezte győzelmét, amelyet nem is tudott elhinni. Marc Márquez két kör után jobbnak látta, ha visszavesz, míg Fermín Aldeguer nem gondolta, hogy ilyen kevés rutinnal is ennyire jó lesz az esőben.

Könnyen lehet, hogy az év futamát hozta a Francia Nagydíj, de hogy az év meglepetését, az biztos. A Le Mans-i futamot ugyanis Johann Zarco nyerte, ráadásul nem is akármekkora fölénnyel, hiszen még egy büntetés is belefért volna. Mögötte Marc Márquez jött be másodikként, Fermín Aldeguer pedig megszerezte első főfutamos dobogóját a királykategóriában.

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

A francia pilóta győzelmének kulcsa, hogy az új rajt után nem ment ki motort cserélni, így miután a mezőny nagy része ezt kétszer is megtette, átvette a vezetést. Amikor a nyolcszoros világbajnok visszatért a pályára, körülbelül 4 másodperccel vezetett előtte, ám ez nemhogy nem csökkent, de rohamosan nőtt. Végül csak azért nem lett 20 másodpercnél nagyobb differencia a vége, mert a végén már ünnepelt.

Ahogyan természetesen a leintés után is, hiszen nem elég, hogy ő maga a 2023-as Ausztrál, míg csapata, az LCR, illetve a Honda az az évi Amerikai Nagydíj óta nem nyert futamot. Ráadásul Zarco két hosszú sorozatot is megszakított: egyrészt 1954 óta ő az első francia pilóta, aki a királykategóriában megnyerte hazai versenyét, másérszt megszakította a Ducati 22 nagydíjból álló sorozatát, így a Honda nem veszítette el a rekordot.

Persze ezekben a pillanatokban nyilvánvalóan nem erre gondolt, hanem az őrületes hangulatra. A 34 éves motoros természetesen kifutott a közönség elé, és már ekkor látszottak a könnyek az arcán. Ezt követően jött a jól ismert szaltó, később pedig már-már vezényelte a Marseillaise-t, vagyis a francia himnuszt, amelyet honfitársai is énekeltek. Előtte persze nyilatkozott.

Nehéz elhinni – kezdte a leintés utáni interjúját. – Még mindig nem értem, mi történik. Az utolsó körök nagyon hosszúak voltak. Azt hiszem, szükségem van egy kis időre. Ez varázslatos, hiszen az elején óvnunk kellett az esőgumikat. Nem akartam elfogyasztani az abroncsomat. Aztán még több eső jött, ami jó volt. Marc nagyon gyorsan visszajött, de úgy vélem, a hátsó gumi jelentette a korlátot, úgyhogy tudtam kontrollálni a különbséget. Hűha!”

Márqueznek nem indult jól a futama, hiszen úgy tűnt, hogy Fabio Quartararo és öccse, Álex is jobb tempóra képes, sőt, egy ponton Aldeguer is elment mellette. Aztán viszont a gyári Yamaha versenyzője hamar elesett, majd a második motorcsere után már testvére előtt volt a harmadik pozícióban. Miguel Oliveirát könnyedén megelőzte, ám Zarco ellen nem volt esélye. Ennek ellenére nem lehet elégedetlen, hiszen így is jelentősen növelte előnyét, miután Álex Márquez és Francesco Bagnaia sem szerzett pontot.

Őrült futam volt, főleg az eleje – fogalmazott. – Ezek a szabályok mostanra mindenkinek sokkal világosabbak abból a szempontból, hogy mit kell csinálnunk. Lemásoltam a legnagyobb ellenfelemet, ami a bajnokságot illeti, aki az öcsém, Álex. Amikor láttam, hogy bemegy, egyszerűen követtem. Számomra ez volt a helyes stratégia, de Johann ma gyorsabb volt. Nyolc másodperccel volt előttem, két kört megnyomtam, de láttam, hogy gyorsabb nálam, és még növeli is az előnyét. Szóval utána csak Álexet próbáltam kontrollálni. Sajnos elesett, de ez része a játéknak. Örülök, mert az ilyen vasárnapokon rengeteg pontot lehet veszíteni, és két vasárnapot már elbuktam, úgyhogy ma extra koncentrált voltam.”

Aldeguer az elején tartotta a lépést Quartararóval és a Márquez testvérekkel, ám a futam közbeni motorcseréből ő jött ki a legrosszabbul, hiszen egy körrel később tért vissza a bokszba, mint az említett ellenfelei. Ennek ellenére szép előzésekkel sikerült felzárkóznia, és csapattársa balesetének köszönhetően megszerezte a harmadik pozíciót.

Meglepődtem, mert amikor láttam, hogy milyen az időjárás, úgy voltam vele, hogy nem tudom, hogy harcolhatunk-e – jelentette ki. – Nedves körülmények között ugyanis nincs nagy tapasztalatom. Azonban, ahogyan egyre több kört tettem meg, kezdtem jobban érezni magam, és hihetetlen tempót produkáltam. Nagyon örülök, hogy összejött még egy harmadik hely, ez az első [főfutamos] dobogóm. Köszönöm a Ducati embereinek, az egész Gresini-családnak, valamint a családomnak.”

Őskáosz után bombameglepetés, Zarco óriási fölénnyel nyert Marc Márquez előtt, Aldeguer dobogós

0

Óriási meglepetés a Francia Nagydíjon, Johann Zarco nyerte az esős futamot, amivel több sorozatot is megszakított. Marc Márquez a második, Fermín Aldeguer a harmadik helyen végzett, míg Francesco Bagnaia, Fabio Quartararo és Álex Márquez egyaránt pont nélkül zárt bukása miatt.

A Moto3 és a Moto2 versenye után MotoGP főfutamával zárult a Francia Nagydíj hétvégéje, amelyre rekordszámú, 313 797 néző látogatott ki. A pole pozícióból ezúttal is a hazaiak kedvence, a különleges külsővel versenyző Fabio Quartararo indult, mellőle a sprintet megnyerő Marc, valamint Álex Márquez várhatta a piros lámpák kialvását, míg Francesco Bagnaia csak az ötödik helyre kvalifikált. A felvezetés érdekesen alakult, ugyanis a rajt előtt csepegett az eső, ennek ellenére mindenki a száraz gumikat választotta, egészen pontosan előre és hátra is a lágy verziót, Brad Binder kivételével, aki előre a közepes keveréket rakta fel. A levegő hőmérséklete 17, az aszfalté 21 fokos volt közvetlenül a kezdés előtt.

Quartararo utolsó nekifutásra verte a Márquez fivéreket, körrekorddal nyerte a hazai időmérőjét

A gumiválasztásnak azonban abból a szempontból nem volt relevanciája, hogy a felvezető kör végén (amelyen Quartararo egyébként majdnem eldobta a motort) kivétel nélkül mindenki behajtott a bokszba, hogy átüljön a vizes pályára alkalmas motorra. Ennek következtében megszakították a rajtprocedúrát, majd gyorsított módon indították azt újra. Emiatt a 27 körös táv 26-ra csökkent.

A kivezető kör után folytatódott a káosz, ugyanis jó néhányan visszaváltottak száraz motorra. Köztük volt Quartararo és a két Márquez, Bagnaia viszont ott maradt a rajtrácson. A nemrég elfogadott változtatások értelmében ezeket a verssenyzőket dupla hosszú körös büntetéssel sújtották.

Marc Márquez remekül kapta el a rajtot, és rögtön az élre állt, ám Quartararónak sikerült visszaelőznie, miközben Fermín Aldeguer bejött Álex Márquez elé, ám utóbbinak szintén sikerült visszavennie a harmadik helyet. A rajt legnagyobb vesztese Bagnaia volt, aki szinte ugyanott esett el, mint szombaton. Ő folytatta a versenyt, ellentétben Joan Mirrel, aki kiesett, ráadásul az orvosi központba is elvitték.

Az 1. kör végén az esőgumis motoron lévők többsége visszatért, egyedül Jack Miller, Johann Zarco, Takaaki Nakagami és Miguel Oliveira maradt kint. A 2. körben ismét változott az élmezőny sorrendje, ugyanis Álex Márquez megelőzte bátyját, így feljött a második pozícióba, miközben Quartararo kezdett ellépni.

A 3. körben viszont a francia pilóta letöltötte büntetésének első felét, így visszaesett Maverick Viñales és Brad Binder mögé. A gyári Yamaha motorosa a dél-afrikai pilótát hamar visszaelőzte. Eközben utolérték Bagnaiát, és a lekörözése kicsit megzavarta a mezőnyt, Aldeguer meg is előzte Marc Márquezt.

A 4. körben a két Gresini is letöltötte az első hosszú kört, Marc Márquez viszont nem. Quartararo már utolérte a nyolcszoros világbajnokot, ám a kör végén jött a dráma, Quartararo ugyanis az utolsó kanyarban elesett, Binder pedig tőle teljesen függetlenül követte őt. A francia motoros ugyan megpróbált visszaállni, de végül behajtott a bokszba.

Az 5. körben Marc Márquez letöltötte az első hosszú körét, majd a következőben a másodikat is. Álex Márquez szintén végzett a büntetésekkel, így Aldeguer vette át a vezetést, miközben a testvérpár ismét behajtott a bokszba, hogy motort cseréljen. Ennek következtében a hetedik, illetve a nyolcadik pozícióba estek vissza, Zarco és Oliveira mögé, akik nem cseréltek motort.

A 7. körben Aldeguerék is visszamentek a bokszba, így Zarco vette át a vezetést, így a francia közönség legnagyobb örömére Zarco vette át a vezetést, Oliveira pedig a második helyen haladt a Márquez testvérek előtt. Őket Pedro Acosta, Viñales, majd Aldeguer követte, míg a szabadkártyás Nakagami nyolcadik volt.

A 9. körben előbb Marc, majd Álex Márquez is elment Oliveira mellett, és üldözőbe vették Zarcót. A francia pilóta ugyanakkor gyorsabb volt náluk, és féltávra 9 másodperc fölé növelte az előnyét. Oliveirát eközben Acosta, majd Viñales is megelőzte, így már csak a hatodik pozícióban haladt, ám így is értékes pontoknak nézhetett elébe.

Oliveirát aztán Aldeguer is megelőzte, ráadásul a portugál pilóta a 19. kör utolsó kanyarjában nagyot esett. A spanyol újonc eközben Viñales mellett is elment, így már az ötödik helyen haladt. Egy körrel később ráadásul csapattársa hibázott, és ő is elesett. Igaz, elképesztő módon csak három helyet bukott, és a hatodik pozícióba tért vissza, közvetlenül Nakagami elé.

Itt azonban még nem volt vége, ugyanis az ifjabbik Márquez a 24. körben ismét eldobta a motort, ezúttal a 11-es kanyarban, és ezúttal nem volt folytatás. Csapattársa viszont örülhetett, Aldeguer ugyanis viszonylag simán előzte meg Acostát, így feljött a harmadik pozícióba.

Zarcót senki és semmi nem zavartatta, és közel 20 másodperces előnnyel megnyerte a Francia Nagydíjat Marc Márquez és Aldeguer előtt. Ezzel két nagy sorozatot is megszakított: egyrészt 71 év után nyerte meg a királykategóriás franciaországi versenyt hazai pilóta, másrészt véget ért a Ducati zsinórban 22 nagydíjon át tartó győzelmi sorozata, így csak beállítani tudták a Honda rekordját, megdönteni nem.

A MotoGP Le Mans-i főfutamának végeredménye

Viñales: Örömteli látni, hogy a többi KTM is gyors tud lenni

0

Maverick Viñales elégedetten értékelte a Francia Nagydíj sprintfutamát, kiemelve a pozitív és negatív területeket. Megemlékezett a Pedro Acostával vívott párharcáról, valamint a főfutamra is előretekintett.

Ígéretesen indult a KTM számára a Francia Nagydíj sprintversenye. A mattighofeniek ugyanis három motorral képviseltették magukat az első tízben. Ez végül egyre redukálódott, miután Brad Binder viszonylag hamar kiszállt a meccsből, míg az utolsó métereken Pedro Acosta is eldobta a motort. Maverick Viñales azonban be tudta fejezni a versenyt, és az ötödik helyen zárt, újabb értékes pontokat gyűjtve csapatának és saját magának.

Quartararo nem bírt a Ducatikkal, Marc Márquez továbbra is hibátlan a sprinteken, Aldeguer először dobogós

„Ez [a verseny] nagyon jó szájízt hagyott maga után, mert kezdünk erősödni, erősödünk. Nem azokban a pozíciókban vagyunk, mint korábban. Most azért küzdünk, hogy az első ötben legyünk. Ez pozitív futam volt. Megvolt a tempóm, hogy előrébb menjek, Pedróval csatáztunk, nagyszerű küzdelem volt. Tovább kell építkeznünk. Nyilvánvaló, hogy így lehet fejlődni, az ilyen versenyekkel. Kiegyensúlyozottnak kell lenni, látni kell, hogyan tudunk javítani a motoron, és minden alkalommal előrébb kell jutnunk” – értékelt Viñales.

„Teljes gázzal mentem, túl gyorsan, nagyon felhevültem, és későn fékeztem. Például a motorfék egyáltalán nem volt rendben. Amikor bedöntöttem a motort a kanyarba, a hátulja túlságosan kitört, és emiatt szélesre futottam. Ezért nem tudtam gyorsan menni, gyors voltam, de jobb is lehettem volna. Vasárnapra meg kell tennünk ezeket a kis kiigazításokat, hogy elérjük az 1:30-as tempót, ami szombaton is lehetséges lehetett volna.”

Viñales az Acosta elleni csatájával kapcsolatban is megszólalt: „Mindig tanulok. Nyilvánvaló, hogy neki jóval nagyobb tapasztalata van a motorral, mint nekem. Már jobban megértem, hogyan működik jobban, az erősségeim, az ő…Azt kell mondanom, hogy minden nagyon hasonló, ez nem arról szól, hogy valaki így vezet, a másik pedig úgy. Láttam, ahogyan bukott, de kiváló versenye volt, remekül vezetett, és a határokat feszegette. Örömteli látni, hogy a többi KTM is gyors tud lenni.”

Acosta a Viñales elleni párharcról: Félre kell tennünk az egymás közti csatákat

„Motiváló, hogy a konstrukció jól működik. Mindig fontos, hogy minden motor gyors legyen, mert a végén több adatod lesz, és látod, hogy hol tudsz a legtöbbet fejlődni. Amikor minden egyenlő, a szinted automatikusan emelkedik, és ez a fontos. Az tetszett nekem, hogy mindketten mentünk előre, és csökkenteni tudtuk a hátrányunkat Fabio [Quartararo] és Fermín [Aldeguer] mögött” – tette hozzá.

„Jó esélyeink vannak a főfutamra. Megpróbálok fejlődni ezekben az adatokban, amelyek hiányoztak szombaton, hogy a jó úton haladjak. A kanyarokban jobb íven kell mennem, valamint jobban ki kell használnom a hátsó gumi tapadását” – zárta gondolatait a 30 éves versenyző.

Viñales felfedte, mi okozta pénteki bukását

González kibírta Baltus felzárkózását, idén harmadjára diadalmaskodott a Moto2-ben

0

Manuel González nyerte a Moto2 Francia Nagydíját, miután körökön át tartani tudta Barry Baltust. A dobogó harmadik fokára egy remek versenyt követően Arón Canet állhatott fel. 

A Moto3 drámai véghajrát hozó futamát követően a Moto2 versenyével folytatódott a Francia Nagydíj vasárnapi programja. A 22 körös verseny 17 fokos levegő- és 20 fokos aszfalthőmérséklettel kezdődött száraz körülmények között. A pole pozíciót ezúttal is Manuel González szerezte meg, az első sorba pedig még Barry Baltus és Diogo Moreira tudta kvalifikálni magát. David Alonso pedig egy hosszú körös büntetést hozott magával Jerezből.

González bizonyult a Moto2 leggyorsabbjának, Quilesé a Moto3 rajtelsősége

Még el sem kezdődött a nagydíj, Zonta van der Goorbergh-nek máris problémái akadtak a motorral, ezért végül a bokszutcából kezdhette meg a versenyt.

González ugyan jól rajtolt, Moreira sokkal jobban oldotta meg az első kanyarokat, és meg tudta előzni spanyol kollégáját. Mögöttük Jake Dixon, Filip Salač és Albert Arenas következett, Baltus rosszul jött ki a rajtból, és egészen a hatodik helyig esett vissza. Collin Veijer pedig bukott, és hamar befejeződött számára a verseny.

Baltus nem sokáig búslakodott az élmezőny hátsó traktusában, és a 3. kör végeztével már dobogós helyen haladt. Eközben Tony Arbolino esett egy hatalmasat.

González a 4. kör derekán tudta maga mögé utasítani Moreirát, de a spanyol egyáltalán nem tudott elszakadni, Arón Canet pedig Albert Arenast gyűrte le a hatodik helyért.

A verseny 8. körében Baltus feljött a második helyre, miután látványos párviadalban múlta felül Moreirát, így a belga pilóta González nyomába eredhetett. Eközben Canet már Salačot támadta nagy vehemenciával. A spanyol versenyző a 10. körre tudta megelőzni cseh riválisát. Senna Agius pedig pályaátvágásért kapott hosszú körös büntetést.

Eközben Baltus megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és nagy lendülettel kezdte kergetni Gonzálezt, sőt mindketten jelentős előnyt építettek ki Moreiráékkal szemben. Canet pedig Dixont is levadászta, és már a negyedik helyen haladt, míg Jorge Navarro bukott.

Canet a 13. kör végén egy merész manőverrel előzte meg Moreirát, ennek azonban sokáig nem örülhetett, miután a brazil a Dunlop-sikánban vissza tudott támadni. A spanyol végül az ötödik helyig esett vissza, miután egy látványosat kellett mentenie. A felzárkózást egy körrel később folytathatta Dixon megelőzésével.

Canet a 16. körre ismét visszavette a harmadik helyet, amire Moreirának már nem volt válasza. Eközben Baltus továbbra is nagy lendülettel kergette Gonzálezt.

A 19. körben Izan Guevara állt ki, míg az elejében megmerevedtek a frontvonalak, mind Gonzálézék, mind Caneték viszonylatában. A 21. körben Dixon bújt be Arenas mellé, majd meg is tudta előzni a spanyolt.

Az élen González kényelmes előnyt tudott kimotorozni, és megnyerte a versenyt, idén már harmadik alkalommal. Baltus zárt másodikként, míg Canet megtartotta harmadik helyét.

A Moto2 Le Mans-i futamának végeredménye

Hihetetlen csattanóval Rueda nyerte meg Kelso és Muñoz csatáját a Moto3-ban, Piqueras bukott

0

José Antonio Rueda nyerte a Moto3-as Francia Nagydíjat, miután Joel Kelso és David Muñoz ütköztek az utolsó előtti kanyarban, így mindkettőjüket megelőzte. A KTM Ajo motorosa Ángel Piqueras kiesésének is örülhetett.

Szokás szerint a Moto3 futamával indult a Francia Nagydíj zárónapjának érdemi része. Bár a MotoGP bemelegítése vizes pályán zajlott, a versenyirányítás száraznak nyilvánította a versenyt, ugyanakkor az időjárás továbbra is hűvösnek bizonyult: a levegő hőmérséklete 17, míg az aszfalté 18 fokos volt közvetlenül a kezdés előtt. A pole pozícióból a mindössze a második futamát teljesítő Máximo Quiles indulhatott, mellőle a szintén újonc Guido Pini, valamint Joel Kelso várhatta a piros lámpák kialvását. Ami a bajnokesélyeseket illeti, Ángel Piqueras a negyedik, míg José Antonio Rueda a nyolcadik helyet szerezte meg az időmérőn.

González bizonyult a Moto2 leggyorsabbjának, Quilesé a Moto3 rajtelsősége

Quiles jól kapta el a rajtot, Kelso és Piqueras viszont megelőzték Pinit, aki mellett nem sokkal később csapattársa, David Muñoz is elment. Az élen aztán szintén történt változás, ugyanis Kelso maga mögé utasította Márquezék protezsáltját, így átvette a vezetést az Aspar pilótája elől.

A 2. kör még rosszabbul alakult a 17 éves motoros számára, ugyanis nemcsak Piqueras, hanem az Intact GP párosa, majd Taiyo Furusato és Rueda is megelőzte. Hátrébb Ryusei Yamanaka volt az első versenyző, aki bukott, miután összeért Vicente Pérezzel. Az esetet kapcsán vizsgálat is indult, de a sportfelügyelők nem osztottak ki büntetést.

A 4. körben Muñoz elment Piqueras mellett, megszerezve tőle a második pozíciót. Egy körrel később Quiles igyekezett visszaszerezni az elvesztett helyeket, és Furusatóval szemben ezt sikerült is megtennie. A 6. kör elején Pini villantott, ugyanis rövid idő alatt Piquerast és Muñozt is megelőzte, előbbit ráadásul Rueda is maga mögé utasította.

Az Intact GP spanyol pilótája aztán visszatámadott, de csak egy pillanatra került csapattársa elé, aki aztán a vezetést is átvette, de az sem tartott sokáig. A nagy csatározásból Rueda jól jött ki, ugyanis Muñozt megfosztotta a harmadik pozíciótól. Hátrébb Eddie O’Shea kötött ki a kavicságyban.

Rueda aztán tovább folytatta a felzárkózást, és a 8. kör végén már Pini is mögötte volt, igaz, utána Muñoz mindkettőjüket megelőzte, miközben Stefano Nepa a bokszba hajtott, Adrián Cruces pedig elesett. Az első ötös után Adrián Fernández vezette a következő bolyt, Quilest pedig Furusato ismét maga mögé utasította, ráadásul nem sokkal később Álvaro Carpe és David Almansa is elment mellette.

A futam első komolyabb drámája közvetlenül féltáv előtt jött, ugyanis Piqueras a 10-es kanyarban eldobta a motort, ami a bajnoki csata szempontjából is nagyon rosszul jött neki. Négy körrel később pedig Pini is elköszönhetett a dobogóért folytatott csatától, ugyanis a 8-as kanyarban ő is a földre került.

A hajrára egyértelművé vált, hogy a győztes Kelso, Muñoz és Rueda közül kerül ki. Sokáig azonban nm történt helycsere közöttük, a 18. körben aztán utóbbi kettő között volt egy gyors oda-vissza helycsere. Egy körrel később aztán megismétlődött a jelenet, ami nyilvánvalóan az ausztrál pilótának segített.

Az utolsó körben viszont Muñoz utolérte Kelsót, és az utolsó körben be is vetődött mellé. nnek aztán összeérés lett a vége, és mindketten lesodródtak az ideális ívről, Rueda pedig nevető harmadikként megnyerte a versenyt. Másodikként Muñoz futott be, ám felelőtlen motorozás miatt egy hellyel hátrébb sorolták, így Kelso lett a második, mindenesetre még mindkettőjüknek várniuk kell az első győzelmükre.

A Moto3 Le Mans-i futamának végeredménye