2022. december 02. 10:53
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeYamaha: „A többi gyártó nem elkötelezett, ezért minket büntetnek”

Yamaha: „A többi gyártó nem elkötelezett, ezért minket büntetnek”

- Hirdetés -

A Yamaha Motor európai igazgatója elmondta, hogy nem ért egyet a Supersport világbajnokságot érintő szabályváltoztatásokkal, mely szerinte leginkább arra vezethető vissza, hogy a rivális márkák nem fordítanak elég figyelmet a sorozatra.

„Nem értem, hogy a Dorna miért helyez akkora hangsúlyt a szabályváltozásokra.” – kezdte Eric De Seynes „A tény, miszerint tavaly 23 versenyből 22-t mi nyertünk meg, nem azt jelenti, hogy a miénk a legjobb motor, hanem azt, hogy gyártóként támogatjuk a csapatokat és a versenyzőket, mégpedig piramis szerűen a legaljáról egészen a világbajnokságig. A szezonzáró futamon, Indonéziában a Kawasaki az MV Agusta és a Yamaha harcolt a dobogós helyekért. Nem lehetett különbségeket látni a teljesítményben, szóval a helyzetet illetően ez nem egy technikai szabályozást érintő probléma. Sokkal inkább a gyártók motivációjával kapcsolatos gond, a Supersport vb-n való részvétel kapcsán. Ennyi. Meg lehet változtatnia  szabályokat, de nem ez a probléma.” – magyarázta a Yamaha Motor európai igazgatója. “Beszéltem a Hondával és arra kértem őket, hogy képviseltessék magukat a Supersportban a CBR600RR-rel. A motorok tehát ott vannak, de úgy tűnik, hogy némely márkát ez egyszerűen nem érdekli. Nem tetszik ez a fajta fejlesztés, hol van ebben a sport?”
„A Yamaha R6-osunk értéke körülbelül 13.000 euró. Az a versenygép, amellyel most részt veszünk majd a Supersport világbajnokságon 17.000 és 18.000 euró körül van. Ez nagyjából 50%-kal magasabb árat jelent. Egy 155 lóerős versenygépről beszélünk, ami szinte egy Superbike motor. Hogyan tudna ezzel egy 16 éves srác menni?” – tette fel a költői kérdést De Seynes utalva ezzel a megfelelő utánpótlásnevelésre. A francia szakember hozzátette, hogy véleménye szerint a szabályváltozások által szerinte lényegében azért büntetik a Yamahát, mert túl sok versenyző szavaz nekik bizalmat a képességeikből és elköteleződésükből kifolyólag. „Támogatnám mindezt, ha a sport fejlesztéséről lenne szó, de nem így van. Leginkább reklám érdekeltségekre tudok gondolni.” – illetve kritikával a 2022-től átalakú Supersportot.

Fotó: Yamaha Racing