hétfő, június 27, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSuperbikeRea és Razgatlıoğlu még mindig másképp látják az asseni esetet

Rea és Razgatlıoğlu még mindig másképp látják az asseni esetet

Csütörtök délután Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu először találkozott egymással Estorilban a Superbike-világbajnokságon Assenben történt ütközésük óta.

- Hirdetés -

Az SBK promótere, a Dorna úgy határozta meg a csütörtök délutáni videóinterjúk időpontját, hogy Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu útjainak keresztezniük kellett egymást a médiaközpontban.

“Három percet késtem, de addig szóval tartották Toprakot, amíg odaértem” – mosolygott Rea, amikor a SPEEDWEEK.com-mal találkozott. “Szeretik a drámát – ökölpacsival üdvözöltük egymást, semmi más nem történt.”

A két világbajnok az asseni hétvégén ütközött egymással. Három és fél hét elmúltával is eltérő a vélemény az esettel kapcsolatban.

Természetesen Assen óta a hatszoros világbajnok Jonathan Rea minden videót, fotót és fedélzeti felvételt megnézett. “Továbbra is úgy látom a balesetet, ahogy vasárnap elmondtam” – véleményezte az északír. “Topraknak más a véleménye. Nem téved teljesen abban, amit mond. De hányszor fordult elő, hogy elkésett egy kanyar csúcspontjánál és kiütött egy másik versenyzőt? Én még csak nem is panaszkodtam, miközben Scott Redding eléggé kiadta magából a dühét. Toprak pedig ennek megfelelően vágott vissza. Tudom, hogy agresszív stílusa van. Ilyen a versenyzés.”

“Toprak nem gyorsított teljesen, mert nem akart letérni a pályáról” – jellemezte Rea az esetet ismét saját szemszögéből. “Tudtam, hogy elrontotta azt a kanyart. Tempóval vettem a kanyart, a motorom mellett lógtam a belső íven, és már a következő kanyarra figyeltem. Nem Toprakra koncentráltam, hanem a saját ívemre. Az egész az ő hibájával kezdődött, és egy szerencsétlen ütközéssel végződött. Én nem hibáztatom őt, míg ő engem hibáztat. De ez egy versenybaleset volt. Elkerülhette volna az ütközést, ha elfogadja, hogy hibázott. Ha tudod, hogy más pilóták is vannak körülötted, akkor figyelned kell rájuk. És persze én is adhattam volna helyet neki, egyikünk sincs jó helyzetben ebben a kérdésben.

“A versenybaleseteket magad mögött kell hagyni, ezek nem változtatnak a hozzáállásomon. És nem változtatják meg a véleményemet Toprakról sem. Csak azt kívánom, bárcsak óvatosabb lenne. Nyomás alatt volt, és természetesen megpróbálta megvédeni az ívét. Remélem, tanul ebből valamit. Ez nem olyan, mint tavaly, amikor a végtelenségig kellett küzdenem, csak hogy ott lehessek. Most újra játékban vagyok. Nagyon balszerencsés volt, hogy mindketten elestünk. Nézzétek meg a testbeszédemet az esés után. Azt mondta: Tényleg szükség volt erre? Nem kell erről többet beszélnünk. Nekem sem kell dühösnek lennem. Ő tudja, hogy mi történt. És csak ő tudja, mi járt a fejében, amikor a pálya szélén, a normálisnál 20 km/h-val lassabban hajtott. Ő hozta meg ezt a döntést. Volt egy rés, és én kihasználtam. Aztán csak összeértünk.”