2024. április 19. 04:22
KezdőlapSuperbikeBautista: Nincs előnyöd abból, ha alacsony vagy

Bautista: Nincs előnyöd abból, ha alacsony vagy

A spanyol Álvaro Bautista a 2022-es Superbike-világbajnokság eddigi tizenkét futamának felét megnyerte. A Ducati versenyzője nem ért egyet azzal, hogy könnyű súlya miatt ilyen gyors.

Tizennégy dobogós helyezést, köztük hat győzelmet szerzett az öt Ducati-pilóta, Álvaro Bautista, Michael Rinaldi, Axel Bassani, Philipp Öttl és Luca Bernardi az idei év eddigi tizenkét futamán. A győzelmek mindegyikét és a tizenkét dobogós helyezést a világbajnokságot vezető Bautista szerezte, míg csapattársa, Michael Rinaldi a további két dobogós helyezéshez (kétszer volt harmadik) Misanóban járult hozzá.

Misano után Bautista 36 ponttal vezet az összesített tabellán Rea és 79 ponttal a címvédő Toprak Razgatlioglu előtt. A Ducati tehát reménykedhet abban, hogy Carlos Checa 2011-es indulása óta először idén ismét világbajnoki címet nyerhet.

Misanóban Dall’Igna is ott volt a boxban: „Reméljük, mindenünk megvan ahhoz, hogy a végsőkig harcoljunk a világbajnoki címért”mondta Dall’Igna. „Álvaro nagyon jól érezte magát a motoron az elejétől kezdve, az első futamtól versenyképes volt. Van még két másik versenyzőnk, akik többé-kevésbé hasonló teljesítményt nyújtanak a pályán, a bajnokság a végéig nehéz még nehéz lesz. Egy bajnokságot megnyerni mindig komplikált. Nem csak az a fontos, hogy futamokat nyerjünk, hanem hogy az egész szezonban egyenletesek legyün. Ez a legnehezebb a motor és a versenyző számára.”

„Álvaro motorozási stílusa nagyon-nagyon szép – tette hozzá a Ducati versenyfőnöke. „Aligha van valaki más, akit ilyen jó nézni a tévében. Úgy motorozik, mint egy 250-es, nagyon precízen. Minden körben pontosan ugyanazt csinálja. Ez eléggé megkönnyíti a motor beállítását számára.”

„Természetesen egy 250-es teljesen más, mint egy superbike” – mondta Bautista a SPEEDWEEK.com-nak. „Ezt a két motort másképp is kell vezetni. A súlyommal és a méretemmel a verseny elején meg kell próbálnom a lehető leggyorsabban előnyt építeni. Alacsonyabb versenyzőként minden kanyar kijáratánál hátrányom, hogy több súlyt kell az első kerékre helyeznem. A magasabb versenyzőknek ebből a szempontból nincs problémájuk, könnyebben tudnak irányt adni. Ezért találom mindig viccesnek, amikor azt mondják, hogy az alacsonyabb versenyzőknek előnyük van. Ezzel nem értek egyet, sok hátrányunk van. A magasabb versenyzők nem értik meg a problémáimat, mert nem ismerik őket. Ami biztos: még mindig úgy motorozom, mint egy MotoGP-motorral.”