2022. december 05. 21:27
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeBautista: Nincs előnyöd abból, ha alacsony vagy

Bautista: Nincs előnyöd abból, ha alacsony vagy

- Hirdetés -

A spanyol Álvaro Bautista a 2022-es Superbike-világbajnokság eddigi tizenkét futamának felét megnyerte. A Ducati versenyzője nem ért egyet azzal, hogy könnyű súlya miatt ilyen gyors.

Tizennégy dobogós helyezést, köztük hat győzelmet szerzett az öt Ducati-pilóta, Álvaro Bautista, Michael Rinaldi, Axel Bassani, Philipp Öttl és Luca Bernardi az idei év eddigi tizenkét futamán. A győzelmek mindegyikét és a tizenkét dobogós helyezést a világbajnokságot vezető Bautista szerezte, míg csapattársa, Michael Rinaldi a további két dobogós helyezéshez (kétszer volt harmadik) Misanóban járult hozzá.

Misano után Bautista 36 ponttal vezet az összesített tabellán Rea és 79 ponttal a címvédő Toprak Razgatlioglu előtt. A Ducati tehát reménykedhet abban, hogy Carlos Checa 2011-es indulása óta először idén ismét világbajnoki címet nyerhet.

- Hirdetés -

Misanóban Dall’Igna is ott volt a boxban: “Reméljük, mindenünk megvan ahhoz, hogy a végsőkig harcoljunk a világbajnoki címért”mondta Dall’Igna. “Álvaro nagyon jól érezte magát a motoron az elejétől kezdve, az első futamtól versenyképes volt. Van még két másik versenyzőnk, akik többé-kevésbé hasonló teljesítményt nyújtanak a pályán, a bajnokság a végéig nehéz még nehéz lesz. Egy bajnokságot megnyerni mindig komplikált. Nem csak az a fontos, hogy futamokat nyerjünk, hanem hogy az egész szezonban egyenletesek legyün. Ez a legnehezebb a motor és a versenyző számára.”

- Hirdetés -

“Álvaro motorozási stílusa nagyon-nagyon szép – tette hozzá a Ducati versenyfőnöke. “Aligha van valaki más, akit ilyen jó nézni a tévében. Úgy motorozik, mint egy 250-es, nagyon precízen. Minden körben pontosan ugyanazt csinálja. Ez eléggé megkönnyíti a motor beállítását számára.”

“Természetesen egy 250-es teljesen más, mint egy superbike” – mondta Bautista a SPEEDWEEK.com-nak. “Ezt a két motort másképp is kell vezetni. A súlyommal és a méretemmel a verseny elején meg kell próbálnom a lehető leggyorsabban előnyt építeni. Alacsonyabb versenyzőként minden kanyar kijáratánál hátrányom, hogy több súlyt kell az első kerékre helyeznem. A magasabb versenyzőknek ebből a szempontból nincs problémájuk, könnyebben tudnak irányt adni. Ezért találom mindig viccesnek, amikor azt mondják, hogy az alacsonyabb versenyzőknek előnyük van. Ezzel nem értek egyet, sok hátrányunk van. A magasabb versenyzők nem értik meg a problémáimat, mert nem ismerik őket. Ami biztos: még mindig úgy motorozom, mint egy MotoGP-motorral.”

- Hirdetés -