vasárnap, augusztus 14, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapSuperbikeEzerrel pörög a tesztmalom a Superbike mezőnyben

Ezerrel pörög a tesztmalom a Superbike mezőnyben

A bajnoki küzdelemtől egy kis időre elvonulva négy gyár különböző helyszíneken dolgozott az apró részletek véglegesítésén.

- Hirdetés -

Kiélezett csata zajlik a világbajnoki győzelemért a csapatok között a Superbike világbajnokságon, így az alakulatok minden lehetőséget megragadnak annak érdekében, hogy dolgozzanak a versenygépeken. Éppen ezért a Ducati, a Honda, a Kawasaki és a BMW gyári csapatai az elmúlt napokban és hetekben mindannyian akcióba léptek, hogy javítsanak a csomagjukon.

A Ducati Misanóban tesztelt – Rinaldi körrekord alatt teljesített

Rinaldi: “Arra koncentráltunk, hogy kipróbáljunk dolgokat… nagyon-nagyon pozitív nap!”

- Hirdetés -

A Ducati és a bajnokságot vezető Álvaro Bautista Misanóban tesztelt. A spanyol megerősítette, hogy a teljesítmény helyett azoknak a dolgoknak a kipróbálására összpontosított, amit egy átlagos versenyhétvégén nem érdemes kockáztatni: “A mai egy fontos nap volt, mivel olyan teszteket akartunk végezni, amelyeket egy versenyhétvégén nem lehet, hogy ne veszélyeztessük a motorral való jó érzést. Volt néhány elképzelésünk a motoron végrehajtandó változtatásokkal kapcsolatban, kaptunk némi információt. Ma inkább arra koncentráltunk, hogy kipróbáljunk dolgokat, mint arra, hogy a teljesítményt hajtsuk. Kizártunk néhány kétséget, ami bennünk volt. Fontos teszt volt, főleg azért, hogy elkerüljük néhány dolog továbbgondolását.”

Ami csapattársát, Michael Ruben Rinaldit illeti, örült az előrelépésnek, amit a garázsban elértek az ő oldalán, és több mint három tizeddel a körrekord alatt teljesítettek: “A mai egy nagyon-nagyon pozitív nap volt. Nagyon jól dolgoztunk, és új dolgokat próbáltam ki a Ducatitól; megértettük, mire van szükségünk a jövőre nézve. A Pirelli különböző gumikat adott nekünk, amelyeket a jövőben használhatunk, és néhány nagyon jó volt. A nap végén megpróbáltam jobban nyomni, és eléggé le voltam nyűgözve, mert nagyon-nagyon gyors kört mentem; 1’32.963-as időt értem el, soha egyetlen WorldSBK motor sem ment 1’33 alatt Misanóban. Ez azt jelenti, hogy jó munkát végzünk, szóval nagyon elégedett vagyok. Nagyon jó motivációval megyünk a Donington Parkba. Alig várom, hogy elérjek oda, hogy úgy nyomjam, mint a teszten, és ismét így motorozzak. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, azoknak, akik a keményen dolgoznak, és azoknak, akik velem együtt hajtanak.”

HRC teszt Donington Parkban és Misanóban:  “Sokat fejlődünk… sok japán jött a gyárból…”.

A HRC csapat egy Donington parki pályanapon is részt vett Iker Lecuonával, majd Misanóban a gyári Ducatik mellett ő is az aszfaltcsíkon volt.

“Sűrű hetek vannak számomra a Donington Park előtt. A múlt héten egy napra elmentünk az angol pályára. Nagyon boldog voltam, mert ez egy elég nehéz pálya; szórakoztató, de nehéz. Jól éreztem magam, és nagyszerű volt ott lenni, mert így gyorsabban tanulhatok; a versenykor közvetlenül a motorra tudok koncentrálni, nem veszítek időt a pálya begyakorlása miatt.

“Ezután két napot teszteltünk Misanóban, és nagyon elégedett vagyok. Sokat fejlődünk; a csapat nagyszerű munkát végzett. Itt is ott volt Tetsuta Nagashima a második napon, a boksz másik oldalán. Sok japán jött a gyárból, hogy megnézzék, mit kell változtatnunk a motoron, hogy tovább fejlődhessünk. Az, hogy Nagashima itt van, fontos számunkra, mert ő tesztpilóta Japánban, így most már tudja, mit kell változtatnunk. Általánosságban véve elégedett vagyok a második nappal, az összes japán sráccal és a magammal is. Nagyon keményen dolgoztunk, sok kört és két hosszú etapot teljesítettünk. Nagyon pozitív és gyors volt a versenyhez képest. Most már csak a Donington Parkra koncentrálunk.”

A misanói tesztnapról Nagashima így nyilatkozott: “Nagyon jó tapasztalat volt számomra, mert itt Misanóban volt lehetőségem megérteni a motort, a Pirelli gumikat és a CBR-rel való érzést. Ma teljesítettünk egy etapot Ikerrel, követtem őt, és jobban megértettem, hogy hol kell javulnunk a motoron. Japánban tesztelem a CBR-t, így ez a tapasztalat nagyon hasznos volt, mivel közvetlenebb információkat gyűjthettünk, és eszmét cserélhettünk Ikerrel és Xavival is. Nagyon keményen dolgoztunk ezen a két napon. A köridők végül nem voltak túl rosszak, és a versenyszimuláció is ígéretes volt. Japánban továbbra is keményen fogunk dolgozni, és remélem, hogy ez segíteni fogja a csapatot, valamint Xavit és Iker-t is.”

A gyári csapat mellett Leandro Mercado is fontos köröket teljesített és előre tudott lépni.

A Kawasaki Aragónban, míg a BMW a Donington Parkban tesztelt

A másik két gyártó visszafogottan tesztelt. A Kawasaki számára a barcelonai bázisukról egy rövid utazás volt Aragon. A teszten a hatszoros világbajnok Jonathan Rea mellett csapattársa, Alex Lowes is részt vett. Míg a csapat és a versenyzők visszafogottan nyilatkoztak, Rea egy Instagram-posztban kijelentette, hogy ő és csapata “fejlesztik a motort forró körülmények között” – ezzel a ZX-10RR 2021-ben és Misanóban az idei szezonban is egyes pontokon küszködött. Lowes 106 kört tett meg egy nap alatt, a brit versenyző kulcsfontosságú pályaidőt ért el. A BMW Scott Reddinggel és Loris Bazzal tesztelt új alkatrészeket a Donington Parkban tartott pályanapon, amely egy más versenyzőket érintő incidens miatt lerövidült.

BARNI Spark Racing: Bernardi és Bayliss Misanóban

A BARNI Spark Racing is Misanóban járt, és mind Luca Bernardi, mind a WorldSSP versenyzője, Oli Bayliss előre tudott lépni. Bernardi így nyilatkozott a gyakorlásról: “A teszt pozitívan alakult, még ha nem is az időkre koncentráltunk, javítottam a tempónkon a június közepén itt futott versenyünkhöz képest. Arra koncentrálok, hogy a vezetési stílusomat a Panigale V4 R-hez igazítsam, mert még mindig nem tudom kihasználni a teljes potenciálját. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, amely támogat ezen az úton.”

A tesztről és a kulcsfontosságú pályabejárásról Bayliss ezt mondta el: “A misanói teszt hasznos volt arra, hogy lássam a motor viselkedését a hőségben megtett sok kör után. A misanói versenyen mindig a korai szakaszokban buktam, és ezek az adatok hiányoztak. Ha összehasonlítjuk a tesztünk tempóját a két héttel ezelőtti 1. és 2. futammal, a sebességünk egyáltalán nem volt rossz; amin mindenképpen javítanom kell, az a repülő kör. Ez a pályán töltött nap jó érzéseket hagy bennem a Donington Parkkal kapcsolatban.”