2022. december 07. 21:49
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeRea: A dobogó volt a célunk

Rea: A dobogó volt a célunk

- Hirdetés -

A Kawasaki versenyzője, Jonathan Rea számára ez volt az első Superbike világbajnoki futam a mandalikai pályán szombaton. Bár kezdetben reménykedett abban, hogy a mezőnyben előrébb végez, végül csak a harmadik lett.

Jonathan Rea a második helyre motorozott a szombati Superpole-ban Indonéziában. Az északír azonban több mint egy másodpercet veszített a pole pozíciót megszerző Toprak Razgatlıoğluval szemben. Ennek ellenére a Kawasaki versenyzője reménykedett abban, hogy előrébb léphet a versenyen.

Végül azonban a világbajnokságot vezető Álvaro Bautistának, valamint Topraknak is teret kellett engednie, így végül csak a 3. hely és 16 világbajnoki pont maradt számára. A világbajnokság megnyerésének lehetősége most már szintén lekerült az asztalról. Ami korábban csak elméletileg lett volna lehetséges, az most már nem lehetséges, mert Rea 102 ponttal van lemaradva Bautistától.

- Hirdetés -

“A dobogó volt a célunk. Persze lehetett volna a második hely is a végén, de nem is számítottam arra, hogy Toprakot ilyen messze lesz tőlem.” – számolt be Rea az első futam utáni interjúban.

- Hirdetés -

“Négy-öt kör után azt gondoltam, hogy talán tudom tartani a tempót. Amikor azonban a tapadás hirtelen csökkent, a motor másképp viselkedett. Az 5. és 8. kanyar közötti szakaszon rendkívüli nehézségeim voltak.”

“A verseny előtt a legnagyobb gondot az első gumik jelentették, mert tönkretettük az első abroncsokat. A Parc Ferme-nél láttam, hogy a gumiabroncs nincs jó állapotban, de nem sokkal rosszabb, mint a többi.”

“Pénteken rövidebb távval dolgoztunk, hogy a lehető legjobb tapadást érjük el, viszont alig tudtam így motorozni. Olyan motorra van szükségem, amely stabil és elöl van a súlya.”

“Most már nyugodtabb voltam, és megtanultam, hogy itt tényleg a határ az határ. Nem próbálkozhatsz azzal, hogy ‘na csak még egy métert’, mert akkor hibákat követsz el.”

- Hirdetés -