2022. december 10. 07:38
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSupersportAmire talán senki sem számított: De Rosa és az Orelac (is) Ducatira...

Amire talán senki sem számított: De Rosa és az Orelac (is) Ducatira vált

- Hirdetés -

Nemrég még a Kawasaki idei húzóemberének kiáltották ki, Raffaele De Rosa és alakulata  idén már nem a zöldekkel, hanem Ducatival fog versenyezni.

Az Orelac immáron a hatodik (!) olyan istálló, mely 2022-ben a Supersport világbajnokság mezőnyében Ducaival versenyez majd. A váltás már csak a feljebb említett okokból kifolyólag is érdekes, hiszen Raffaele De Rosa lehetett volna idén a Kawasaki elsőszámú embere, azonban ez már nyilvánvalóan nem lesz így. A legújabb hírek szerint ugyanis sokan úgy vélik, hogy a zöldek motorja lesz az új szabályok szerint felépülő Supersport leggyengébb versenycsomagja, persze ezt még koránt sem lehet borítékolni. Ezzel szemben már most a Ducatit tartják a mércének, így nem csoda, ha egyre többen próbálnak a bolognaiak motorjával versenyezni. „A szabályváltozások forradalmat indítottak a géposztályban.” – kezdte De Rosa a speedweek.com-nak adott nyilatkozatában. „Újrakeveri a kártyákat és valószínűleg mindenki számára egy szezonba telik majd alkalmazkodni. Azért választottuk a Ducatit, mert egy új motorról van szó, melyben látjuk a fejlődési lehetőséget. A Ducati ráadásul nem csak ott szeretne lenni a mezőnyben, hanem győzni akarnak.”
„Még a Superstock 1000-ben Ducatival verenyeztem az Althea színeiben, a mostani motor pedig elég hasnonló. A Kawasakinál nincsen új versenygép és talán az idei évet követően sem lesz.” Ennek fényében nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy kitaláljuk: nagy valószínűséggel Can Öncü lesz az, akire a Kawasaki majd ebben a szezonban építeni szeretne. Korábban egyébként felmerült még az is, hogy a szabályváltozások nyomán jelentősen megugranak majd a költségek a Supersportban, azonban De Rosa azt is elmondta, hogy ő ezzel miért is nem ért egyet. „A motorblokk az, ami a legdrágább. Egy négyhengeres gépnél hat vagy hét erőforrás kell egy szezonra, beleértve a teszteket is. Ehhez jönnek még a tuning költségek. A Ducatinál feleennyi motorblokk kell csak és a tuning nem szükséges.” – mondta De Rosa, aki 2015-ben a Superstock 1000-ben versenyzett utoljára Ducatival. Az olasz versenyző akkor az összetettbeli harmadik helyen zárt, azonban egy évre rá, 2016-ban, már ő lett a Stock1000 bajnoka, de akkor már BMW-n ülve.

Fotó: Orelac Racing Team official facebook