péntek, július 1, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapSupersportJerez teszt 2. nap: Ismét elöl az MV Agusta, de Öncü szerint...

Jerez teszt 2. nap: Ismét elöl az MV Agusta, de Öncü szerint nem lesz esélyük

Habár az MV Agusta és Niki Tuuli hozta a jerezi Supersport teszt második napját (csütörtök) is, a kawasakis Can Öncü szerint korántsem egyértelmű az olasz márka ereje, sőt a török úgy véli, hogy az MV Agustának nem lesz esélye velük szemben.

- Hirdetés -

Mint arról már korábban beszámoltunk az MV Agusta még nem a legújabb modelljével tesztelt Jerezben, azonban ettől függetlenül is nagyrészt mérvadónak mondható a teljesítményük, mely kapcsán Niki Tuuli azt mondta, hogy alapvetően elégedettek a saját teljesítményükkel. A márkához „vendégtesztelőként” beugró Kenan Sofuoglu összességében nemkülönben elismerően beszélt (a speedweek.com-nak) az olasz gyártó motorjáról, azonban megjegyezte: szerinte egy elég agresszív versenygépről van szó, mellyel a Kawasakihoz képest nehéz fékezni, ugyanakkor ha valaki a Superbike-ba készül váltani, akkor úgy véli az MV Agusta erre jó alap, hiszen elég sok elektronika van a motorban és inkább egy Superbike motoréhoz közelít agilitást tekintve. Sofuoglu hozzátette, hogy meglátásait jelezte az MV Agusta felé, miszerint finomítaniuk kell az erőátviteli rendszeren és a gázon, máskülönben a motor jelenlegi szerinte túlzottan nyers tulajdonságai zavarni fogják a vezetési stílust. Niki Tuuli egyébként már most olyan célokat fogalmazott meg erre az évre vonatkozóan, hogy szeretne általában a top6-ban végezni, év végén pedig a top3-ban.

Tekintve, hogy lényegében a Kawasaki által szervezett tesztről van szó, érthető módon inkább a zöldek voltak többségben ezen a gyakorláson, és bár a japán márka részéről Öncü az MV Agustával versenyző finn mögött zárt, a Kawasaki török motorosa nincs meggyőződve az MV Agusta erősségeiről, sőt. „Az MV Agusta nagyon erős a kanyarkijártoknál, nekünk ezen kell dolgozni. Hogyha azonban minden a helyén van, akkor nem lesz esélyük ellenünk, szóval könnyűnek látom a dolgot.” – mondta Öncü. Nagyon úgy néz ki egyébként, hogy a mérce a Ducati lehet, hiszen Tuuli például arról beszélt, hogy ezúttal fél másodperccel voltak lassabbak a Ducati korábbi jerezi tesztjén futott idejéhez képest. Annyi biztos, hogy most még maguk a versenyzők és az egyes gyártók is csak találgatnak annak kapcsán, hogy a másikhoz képest hol állhatnak az erőviszonyok tekintetében. AZ elmúlt évek alapján egyértelmű, hogy a Yamaha az a márka, akit mindenki le szeretne gyűrni, de ők még nem teszteltek, illetve ne feledjük, hogy a Triumph bemutatkozása is várat magára.

1 Niki Tuuli MV Agusta 1’42.862
2 Can Öncü Kawasaki 1’43.240
3 Yari Montella Kawasaki 1’44.203
4 Kenan Sofuoglu MV Agusta 1’44.459
5 Ben Currie Kawasaki 1’46.090
6 Jeffrey Buis Kawasaki 1’46.946
7 Ana Carrasco Kawasaki 1’49.545

Fotó: Niki Tuuli official facebook